abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198681448
Hoi allemaal,

In 2017 heb ik in boosheid een keer twee bloempotjes tegen een raam aan gegooid. Dit was bij een familielid die mij al lang ernstig lastigviel. Er is toen aangifte gedaan en een maand later moest ik voor een strafbeschikking bij de officier van justitie verschijnen wegens vernieling. Ik heb daar geen straf gehad gezien de omstandigheden, maar moest wel de kosten van het vernielde spul betalen. Veroordeeld zonder straf dus. Voor dit incident ben ik ook nooit eerder in aanraking geweest met justitie.

Nu ben ik bezig met solliciteren naar een functie in de gehandicaptenzorg, waar een VOG wordt gevraagd. Mijn angst is dat het strafblad me nu in de billen komt bijten. Volgens de VOG-check van Justis is de VOG-kans hoog. Kan iemand mij desondanks vertellen of hij of zij weet of er weleens VOG's worden afgeketst om dit soort kleine misstappen die leiden tot een strafblad?
pi_198681663
Bij een vog wordt er per categorie waar je in valt bekeken of je hem krijgt toegewezen of niet.
Ik heb geen idee of vernieling valt in de categorie van gehandicaptenzorg.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198681881
Wanneer was de veroordeling? VOG terugkijktermijn is 4 jaar. Mocht deze niet binnen de 4 jaar vallen dan gewoon een aantal maandjes wachten.

Ik ken iemand die ooit geen VOG kreeg voor haar stage in de kinderopvang wegens graffiti spuiten.

Ik persoonlijk zou het zelf al aanvragen via vog-aanvraag. Koste je wel 40-45 euro maar dan sta je in ieder geval niet voor joker bij de werkgever. En ook qua toekomstperspectief als je weer eens wil solliciteren bij dezelfde werkgever zal deze je denk ik niet meer aannemen ook al is de terugkijktermijn verstreken.

In ieder geval dit incident nooit melden of proberen uit te leggen. Werkgever kiest het zekere voor het onzekere.
pi_198681896
Was je destijds < 23 jaar? Dan zou de terugkijktermijn verkorten en dan zou je er m.i. geen enkele hinder van moeten ondervinden.

quote:
Aan het begin van uw VOG-aanvraag heeft uw werkgever/organisatie via een zogenaamd ‘screeningsprofiel’ vastgelegd waarop u gescreend moet worden. Op basis van dit screeningsprofiel beoordeelt Justis of eventuele strafbare feiten op uw naam een belemmering zijn voor de functie of het doel waarvoor u de VOG aanvraagt. Bekijk het overzicht van screeningsprofielen (pdf).

Justis kijkt eerst of er binnen de zogenaamde 'terugkijktermijn' sprake is van een relevant (belangrijk) strafbaar feit. Hoelang deze termijn is, hangt onder andere af van het doel waarvoor de VOG is aangevraagd, en/of de leeftijd van de aanvrager (zie ook: Terugkijktermijnen). Vervolgens kijkt Justis of de strafbare feiten van belang zijn voor de functie of het doel waarvoor de VOG is aangevraagd. Sommige strafbare feiten vormen een bezwaar voor de ene baan of stage, maar voor de andere niet. Een snelheidsovertreding kan bijvoorbeeld relevant zijn als de aanvrager taxichauffeur wil worden, maar niet voor de functie van baliemedewerker bij een bank.

Justis maakt tot slot een belangenafweging. Wat weegt zwaarder: het belang van de aanvrager bij het krijgen van de VOG of het risico voor de samenleving als de VOG wordt afgegeven? Justis kijkt hierbij onder andere naar:
• hoe vaak de aanvrager vanwege relevante strafbare feiten met justitie in aanraking is gekomen;
• hoe ernstig de feiten zijn;
• hoelang geleden de feiten zijn gepleegd;
• de leeftijd van de aanvrager.

Ook de omstandigheden waaronder het strafbare feit is gepleegd kunnen meetellen.
Bron: https://www.justis.nl/pro(...)ugkijktermijnen.aspx
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198681957
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:13 schreef Laila1 het volgende:
Wanneer was de veroordeling? VOG terugkijktermijn is 4 jaar. Mocht deze niet binnen de 4 jaar vallen dan gewoon een aantal maandjes wachten.

Ik ken iemand die ooit geen VOG kreeg voor haar stage in de kinderopvang wegens graffiti spuiten.

Ik persoonlijk zou het zelf al aanvragen via vog-aanvraag. Koste je wel 40-45 euro maar dan sta je in ieder geval niet voor joker bij de werkgever. En ook qua toekomstperspectief als je weer eens wil solliciteren bij dezelfde werkgever zal deze je denk ik niet meer aannemen ook al is de terugkijktermijn verstreken.

In ieder geval dit incident nooit melden of proberen uit te leggen. Werkgever kiest het zekere voor het onzekere.
Een VOG moet je toch sowieso zelf aanvragen? Dat kan een ander toch niet voor jou doen?
pi_198681983
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:13 schreef Laila1 het volgende:

4 jaar ja? Zou kunnen, maar er is maar 1 categorie waarvoor die 4 jaar aangehouden wordt, en dat is een héél specifieke categorie die zomaar eens niet van toepassing zou kunnen zijn :+ Zie https://www.justis.nl/pro(...)ugkijktermijnen.aspx.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198682013
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:17 schreef Meierijer1 het volgende:

[..]

Een VOG moet je toch sowieso zelf aanvragen? Dat kan een ander toch niet voor jou doen?
De werkgever is altijd de initiator. De daadwerkelijke aanvraag moet TS zelf indienen. Maar maakt dat uit voor de vraag van TS?
pi_198682166
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:19 schreef baskick het volgende:

[..]

De werkgever is altijd de initiator. De daadwerkelijke aanvraag moet TS zelf indienen. Maar maakt dat uit voor de vraag van TS?
Dat ging om een verzinsel van @Laila1
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198682179
quote:

[..]

Klopt en die krijg je ook zelf toegestuurd en je werkgever niet. Laila1 houdt denk ik van dingen verzinnen.
pi_198682201
Je krijgt altijd wel een vog..het is maar net welke catergorien ze aankruisen..en daarna is het alsnog aan de werkgever zelf om te zeggen ja of nee..
Ik zwaai naar dieren.
pi_198682369
Thanks voor de antwoorden alvast. Het betreft een veroordeling op 26 september 2017. Wachten met de VOG kan niet, want het is voor een baan die eerder dan die datum begint.
pi_198683080
En dat raam ging niet kapot?
pi_198683506
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:41 schreef Randier het volgende:
Thanks voor de antwoorden alvast. Het betreft een veroordeling op 26 september 2017. Wachten met de VOG kan niet, want het is voor een baan die eerder dan die datum begint.
En was je toen < 23? Dan is de terugkijktermijn namelijk verstreken.

Wachten kan wel als je nu een baan hebt en niet perse de nieuwe baan nu nodig hebt.
pi_198683694
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:17 schreef hoechst het volgende:
En dat raam ging niet kapot?
Nee. Ik had ook niet op het raam gemikt. Gewoon twee potjes een veeg gegeven, en die zijn tegen het raam geklapt. Het raam had wat schade, maar dat was het eigenlijk wel.
pi_198683702
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:41 schreef baskick het volgende:

[..]

En was je toen < 23? Dan is de terugkijktermijn namelijk verstreken.

Wachten kan wel als je nu een baan hebt en niet perse de nieuwe baan nu nodig hebt.
Ik kan eigenlijk niet wachten. Mijn vraag is ook meer: hoe betrouwbaar die VOG-check van Justis, die mijn kans hoog inschat?
pi_198683917
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:55 schreef Randier het volgende:

[..]

Ik kan eigenlijk niet wachten. Mijn vraag is ook meer: hoe betrouwbaar die VOG-check van Justis, die mijn kans hoog inschat?
Die is indicatief
pi_198684143
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:54 schreef Randier het volgende:

[..]

Nee. Ik had ook niet op het raam gemikt. Gewoon twee potjes een veeg gegeven, en die zijn tegen het raam geklapt. Het raam had wat schade, maar dat was het eigenlijk wel.
Man man man niks aan de hand dus...
Ik zwaai naar dieren.
pi_198684166
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:21 schreef Geerd het volgende:

[..]

Man man man niks aan de hand dus...
Nou ja, genoeg voor een strafbeschikking :)
pi_198684234
Hoeveel moest je betalen ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_198684242
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:23 schreef baskick het volgende:

[..]

Nou ja, genoeg voor een strafbeschikking :)
Mja. Het 'slachtoffer' plaatste allemaal foto's van mijn destijds eenjarige kind op social media, met lelijke teksten erbij. Politie vond dat wel normaal. Op een gegeven moment besloot ik het zelf op te lossen met een signaal. De reclasseringsmevrouw die ik sprak voorafgaand aan de 'zitting' begreep me wel.

Het gaat inderdaad nergens over eigenlijk.
pi_198684254
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:29 schreef Geerd het volgende:
Hoeveel moest je betalen ?
Iets van 400 euro. De bloempotjes (2x) en het raam. Dat raam was dus niet kapot, maar er zat schade op van waar de potjes er tegenaan waren geknald.
pi_198685316
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:29 schreef Randier het volgende:

[..]

Mja. Het 'slachtoffer' plaatste allemaal foto's van mijn destijds eenjarige kind op social media, met lelijke teksten erbij. Politie vond dat wel normaal. Op een gegeven moment besloot ik het zelf op te lossen met een signaal. De reclasseringsmevrouw die ik sprak voorafgaand aan de 'zitting' begreep me wel.

Het gaat inderdaad nergens over eigenlijk.
Kan zijn. Ik reageerde op iemand die zei "niets aan de hand".

quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:30 schreef Randier het volgende:

[..]

Iets van 400 euro. De bloempotjes (2x) en het raam. Dat raam was dus niet kapot, maar er zat schade op van waar de potjes er tegenaan waren geknald.
Dat is dus kapot :+
pi_198685667
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 15:40 schreef baskick het volgende:

[..]

Kan zijn. Ik reageerde op iemand die zei "niets aan de hand".
[..]

Dat is dus kapot :+
Haha. Kapot, maar niet aan diggelen dan :-p

Maar on-topic: iemand enig idee hoe betrouwbaar VOG-check van Justis is, of ervaring met het aanvragen van een VOG voor zorg en welzijn?
pi_198685703
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 15:56 schreef Randier het volgende:

[..]

Haha. Kapot, maar niet aan diggelen dan :-p

Maar on-topic: iemand enig idee hoe betrouwbaar VOG-check van Justis is, of ervaring met het aanvragen van een VOG voor zorg en welzijn?
Een kapot raam heeft op zich niet zoveel te maken met werk in zorg. Kan goed zijn dat ze hier niet naar kijken. Niet alles wordt meegenomen in het onderzoek
  Redactie Frontpage donderdag 25 maart 2021 @ 16:17:01 #25
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_198686001
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:18 schreef baskick het volgende:

[..]

4 jaar ja? Zou kunnen, maar er is maar 1 categorie waarvoor die 4 jaar aangehouden wordt, en dat is een héél specifieke categorie die zomaar eens niet van toepassing zou kunnen zijn :+ Zie https://www.justis.nl/pro(...)ugkijktermijnen.aspx.
Er staat letterlijk: "De terugkijktermijn voor een VOG is 4 jaar. Hierop zijn wel een aantal uitzonderingen". 4 jaar wordt dus overal voor aangehouden, behalve voor wat uitzonderingen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 25 maart 2021 @ 16:35:48 #26
189961 ex
aperture science
pi_198686261
Je kans is extreem hoog :) ik zou me geen zorgen maken maar bij twijfel kan je hem altijd alvast zelf aanvragen.
Al krijg je hem ook gewoon thuis als je werkgever hem 'start' voor je (hij gaat altijd naar jou zelf, nooit naar iemand anders).

Ik heb het uit interesse laatst gedaan via: http://vog-aanvraag.nl (pro-tip als je immigratie aantikt, checken ze ALLE categorieën haha) en via deze dienst had ik hem binnen 2 werkdagen thuis liggen.
The cake is a lie!
pi_198686306
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 16:35 schreef ex het volgende:
Ik heb het uit interesse laatst gedaan via: http://vog-aanvraag.nl (pro-tip als je immigratie aantikt, checken ze ALLE categorieën haha) en via deze dienst had ik hem binnen 2 werkdagen thuis liggen.
Dit is een commerciële partij en niet de route via werkgever
  donderdag 25 maart 2021 @ 16:39:38 #28
189961 ex
aperture science
pi_198686320
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 16:38 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Dit is een commerciële partij en niet de route via werkgever
Klopt, kost je wel wat geld maar dan heeft TS wel snel z'n antwoord. Ik heb 7 euro (extra) betaald en vond het wel de moeite waard om duidelijkheid te hebben.
The cake is a lie!
pi_198686731
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 16:17 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Er staat letterlijk: "De terugkijktermijn voor een VOG is 4 jaar. Hierop zijn wel een aantal uitzonderingen". 4 jaar wordt dus overal voor aangehouden, behalve voor wat uitzonderingen.
I stand corrected! Ik heb de tabel gescand en niet goed gelezen.
pi_198687145
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt en die krijg je ook zelf toegestuurd en je werkgever niet. Laila1 houdt denk ik van dingen verzinnen.
En jij bent niet zo goed op de hoogte. Ik heb hem onlangs als zzp-er moeten aanvragen dus zonder initiatief van werkgever.

En uiteraard wordt deze thuis gestuurd, maar als jij in jouw proeftijd geen VOG kan overleggen (en je geeft na de eerste dagen/weken aan dat het werk wel bevalt), dan heeft de werkgever dat ook wel door..
pi_198687216
quote:
Je kans is extreem hoog :) ik zou me geen zorgen maken maar bij twijfel kan je hem altijd alvast zelf aanvragen.
Al krijg je hem ook gewoon thuis als je werkgever hem 'start' voor je (hij gaat altijd naar jou zelf, nooit naar iemand anders).

Precies wat ik zei inderdaad. Je kan het wat mij betreft beter weten voordat je gaat solliciteren.
pi_198687477
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 17:33 schreef Laila1 het volgende:

[..]

En jij bent niet zo goed op de hoogte. Ik heb hem onlangs als zzp-er moeten aanvragen dus zonder initiatief van werkgever.

En uiteraard wordt deze thuis gestuurd, maar als jij in jouw proeftijd geen VOG kan overleggen (en je geeft na de eerste dagen/weken aan dat het werk wel bevalt), dan heeft de werkgever dat ook wel door..
Als ZZP-er ben je uiteraard je eigen werkgever. Logisch dat je deze zelf aanvraagt.
pi_198687716
quote:

[..]

Je werkgever stuurt je een Justis-link en dan moet je die zelf aanvragen via de link. Ik heb het al drie keer gedaan.
pi_198687742
quote:

[..]

Bij het Rijk/Ministerie van Justitie geldt dat je binnen drie maanden na indiensttreding je VOG overgelegd moet hebben. Dus als jouw VOG wordt afgewezen is er een periode waarin je bezwaar kan aantekenen zonder dat de HR van jouw werkgever er commentaar op zal leveren.
pi_198687771
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 18:15 schreef Bulgaren het volgende:

[..]

Bij het Rijk/Ministerie van Justitie geldt dat je binnen drie maanden na indiensttreding je VOG overgelegd moet hebben. Dus als jouw VOG wordt afgewezen is er een periode waarin je bezwaar kan aantekenen zonder dat de HR van jouw werkgever er commentaar op zal leveren.
In het onderwijs moet de VOG er al zijn voor de eerste werkdag
pi_198687781
quote:

Zelf aanvragen moet je NIET doen. Je werkgever kiest namelijk een functieprofiel. Ik had de laatste keer functieprofiel 55 maar een andere keer categorieën die alleen zien op antecedenten met informatie.
Kortom als je zelf een VOG aanvraagt zal je wrs net aanvinken wat jouw werkgever niet wil.
  donderdag 25 maart 2021 @ 18:28:11 #37
189961 ex
aperture science
pi_198687923
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 18:17 schreef Bulgaren het volgende:

[..]

Zelf aanvragen moet je NIET doen. Je werkgever kiest namelijk een functieprofiel. Ik had de laatste keer functieprofiel 55 maar een andere keer categorieën die alleen zien op antecedenten met informatie.
Kortom als je zelf een VOG aanvraagt zal je wrs net aanvinken wat jouw werkgever niet wil.
Ik denk dat TS wel redelijk kan inschatten wat er bij z'n functie profiel past en dat kan je ook prima selecteren via deze site. En wat ik zei, bij het aanvinken van 'emigratie' word alles gecheckt dus dat is een beetje de ultieme VOG.

Iets GROOT schrijven betekent trouwens niet dat je gelijk hebt :')
The cake is a lie!
  donderdag 25 maart 2021 @ 18:31:49 #38
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_198687962
Ik heb je pohi bekeken en dit ziet er niet goed uit, voorlopig kan je die vog op je buik schrijven.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_198688492
quote:
16s.gif Op donderdag 25 maart 2021 18:31 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik heb je pohi bekeken en dit ziet er niet goed uit, voorlopig kan je die vog op je buik schrijven.
Lol! Wat is een pohi ffs :-p post history?

Thanks voor de antwoorden allemaal! Het lijkt me idd stug dat ik geen vog krijg, maar heb er voor de zekerheid zelf een aangevraagd via bovengenoemde site. Profiel is volgens mij gewoon zorg en welzijn mens en dier.
pi_198688594
quote:

[..]

Maar dit topic gaat evident over loondienst.
pi_198688787
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 19:14 schreef baskick het volgende:

[..]

Maar dit topic gaat evident over loondienst.
Waarbij deze jongedame natuurlijk gewoon zelf werkgever is van zichzelf omdat ze een baan bezit (en geen bedrijf heeft oid) en ze opdrachtgevers heeft ipv werkgevers.

Maar dat zijn slechts subtiele verschillen die maken dat haar werkgever daadwerkelijk het initatief heeft genomen. Lastig zo een gespleten persoonlijkheid.
  donderdag 25 maart 2021 @ 20:22:43 #42
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_198690096
quote:
1s.gif Op donderdag 25 maart 2021 19:08 schreef Randier het volgende:

[..]

Thanks voor de antwoorden allemaal! Het lijkt me idd stug dat ik geen vog krijg, maar heb er voor de zekerheid zelf een aangevraagd via bovengenoemde site. Profiel is volgens mij gewoon zorg en welzijn mens en dier.
Je hebt hem via vog-aanvraag aangevraagd? Dan ben je erin getrapt... die 7,50 had je in je zak kunnen houden.

Ik kreeg zelf een Justis-link van mijn werkgever waarmee ik hem kon aanvragen. Ze hadden een specifiek profiel ingevuld waaraan ik moest worden getoetst. Als dat er niet is voortaan gewoon via Justis zelf aanvragen en niet via een commercieel bedrijf die zogenaamd je 'zorgen' uit handen neemt. Het stelt niks voor.
pi_198690145
Lijkt me goed dat een agressief persoon niet in de gehandicaptenzorg gaat werken
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_198690754
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 18:17 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

In het onderwijs moet de VOG er al zijn voor de eerste werkdag
Oh echt? Ik heb alleen maar meegemaakt dat je al mag beginnen zonder VOG. Ik vond het zelf wel altijd gek dat iemand bij het Rijk/justitie dan in theorie drie maanden er kan zitten terwijl de VOG geweigerd is...
pi_198690777
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 18:28 schreef ex het volgende:

[..]

Ik denk dat TS wel redelijk kan inschatten wat er bij z'n functie profiel past en dat kan je ook prima selecteren via deze site. En wat ik zei, bij het aanvinken van 'emigratie' word alles gecheckt dus dat is een beetje de ultieme VOG.

Iets GROOT schrijven betekent trouwens niet dat je gelijk hebt :')
Het wordt dan gecheckt in het kader van een belangenafweging bij emigratie. En niet de gehandicaptenzorg.
pi_198692633
quote:
1s.gif Op donderdag 25 maart 2021 20:24 schreef Mortaxx het volgende:
Lijkt me goed dat een agressief persoon niet in de gehandicaptenzorg gaat werken
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 20:22 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]

Je hebt hem via vog-aanvraag aangevraagd? Dan ben je erin getrapt... die 7,50 had je in je zak kunnen houden.

Ik kreeg zelf een Justis-link van mijn werkgever waarmee ik hem kon aanvragen. Ze hadden een specifiek profiel ingevuld waaraan ik moest worden getoetst. Als dat er niet is voortaan gewoon via Justis zelf aanvragen en niet via een commercieel bedrijf die zogenaamd je 'zorgen' uit handen neemt. Het stelt niks voor.
Klopt niet helemaal dit toch? Via vog-aanvraag kun je m digitaal aanvragen zonder daadwerkelijke betrokkenheid van je toekomstige werkgever. Dat kan verder alleen schriftelijk, door langs te gaan bij de gemeente, en kost 41 nogwat.
  donderdag 25 maart 2021 @ 22:26:19 #47
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_198692913
quote:
1s.gif Op donderdag 25 maart 2021 19:08 schreef Randier het volgende:

[..]

Ja :@ :+ ;)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_198694060
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 22:16 schreef Randier het volgende:

[..]

[..]

Klopt niet helemaal dit toch? Via vog-aanvraag kun je m digitaal aanvragen zonder daadwerkelijke betrokkenheid van je toekomstige werkgever. Dat kan verder alleen schriftelijk, door langs te gaan bij de gemeente, en kost 41 nogwat.
Op de website van Justis wordt gewaarschuwd voor zulke commerciële partijen. Heb je wel zo’n mail van Justis gehad met een link om je gewenste VOG aan te vragen?
  donderdag 25 maart 2021 @ 23:51:03 #49
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_198694355
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 22:16 schreef Randier het volgende:

[..]

[..]

Sorry je hebt gelijk, alleen als je werkgever hem voor je klaarzet kost het 33,85. Er zijn commerciële partijen die (soms zonder het vooraf te vermelden) veel meer dan dat vragen. Justis waarschuwt daar ook voor. De vraag blijft of je persoonlijke gegevens wilt delen met een commercieel bedrijf, als het ook direct via de gemeente kan.

Een poosje geleden besteedde Tim Hofman er een item aan in BOOS, dat bedrijf was echt niet in de haak en hoop je maar dat die je gegevens niet misbruiken. De moeite waard om te kijken wel.
pi_198694816
Hangt van er een beetje van af. Voornamelijk van het screeningsprofiel.

VOG check van Justis niet al te serieus nemen .

Waarvoor ben je veroordeeld tot het betalen van een strafbeschikking (feit(en))?

Het functie profiel kan erg verschillen, voorbeeldje:

Toen ik stage liep bij de SVB op de IT afdeling (Business Intelligence tak) was mijn functieprofiel gek genoeg Juridische Dienstverlening. Reden voor hun was omdat ze de SZW uitvoeren.

Daarnaast vult de werkgever altijd de werkzaamheden in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')