abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_198674719
Ik vroeg mij af hoe het volgende werkt:

Je hebt de mogelijkheid om een lease-auto te krijgen van je werkgever. De lease maatschappij levert jou een auto naar keuze binnen de klasse mogelijkheden van je functie.

De auto is uiteraard eigendom van de lease maatschappij. Op wie zijn naam staat het kenteken dan? Is dat op de lease maatschappij of op jou naam? Want de auto wordt wel persoonlijk aan jou geleased voor een bepaalde looptijd en je betaald er bijtelling over op je salaris.

Maar het kenteken blijft dus op naam van de lease maatschappij?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 maart 2021 @ 21:39:03 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198674744
Ja. De groene kaart krijg je wel.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198674823
Voor zover ik weet kan dat per leasemaatschappij verschillen.
pi_198675378
Tot nu toe altijd van de leasemaatschappij. Maar de boetes en bijtelling is wel voor de berijder.
.
pi_198675681
Lease maatschappij. Je krijgt maar 1 deel van het kentekenbewijs, de ander blijft bij de maatschappij.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_198677083
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 21:38 schreef DJEblender het volgende:
Ik vroeg mij af hoe het volgende werkt:

Je hebt de mogelijkheid om een lease-auto te krijgen van je werkgever. De lease maatschappij levert jou een auto naar keuze binnen de klasse mogelijkheden van je functie.

De auto is uiteraard eigendom van de lease maatschappij. Op wie zijn naam staat het kenteken dan? Is dat op de lease maatschappij of op jou naam? Want de auto wordt wel persoonlijk aan jou geleased voor een bepaalde looptijd en je betaald er bijtelling over op je salaris.

Maar het kenteken blijft dus op naam van de lease maatschappij?
Waarom zou je dat maar 1 fuck boeien op wie zijn naam dat tijdelijk hok staat?
pi_198677218
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 23:29 schreef Banaanvragen het volgende:
dat tijdelijk hok
Zijn niet alle hokken tijdelijk?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_198677546
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 21:38 schreef DJEblender het volgende:
Ik vroeg mij af hoe het volgende werkt:

De auto is uiteraard eigendom van de lease maatschappij. Op wie zijn naam staat het kenteken dan? Is dat op de lease maatschappij of op jou naam? Want de auto wordt wel persoonlijk aan jou geleased voor een bepaalde looptijd en je betaald er bijtelling over op je salaris.

Maar het kenteken blijft dus op naam van de lease maatschappij?
In geval van zakelijke lease wordt de auto niet persoonlijk aan jouw geleased, maar jouw werkgever leaset de auto bij de leasemaatschappij en stelt deze vervolgens aan jou ter beschikking.

Het eigendom van de auto ligt bij de leasemaatschappij. De tenaamstelling van de auto is meestal ook op de leasemaatschappij, maar kan ook op naam van de werkgever zijn. Bij banken of stichtingen vaak het geval, vanwege het niet Btw plichtig zijn. De auto zal echter geen tenaamstelling op jou persoonlijk krijgen.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 21:39 schreef Netsplitter het volgende:
Ja. De groene kaart krijg je wel.
De groene kaart voor de auto is binnen Europa niet meer verplicht om bij je te hebben. De meeste leasemaatschappijen bieden deze ook alleen nog digitaal aan tegenwoordig, maar versturen geen fysiek document meer.
pi_198678557
Mocht je naar het buitenland willen dan zijn er verklaringen beschikbaar die aantonen dat jij niet de eigenaar bent en wel de berijder.
  donderdag 25 maart 2021 @ 12:08:51 #10
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_198681789
En de boetes komen dus bij de lease-maatschappij en die sturen alles 1 op 1 door. Alleen als er dus niet betaald wordt door jou, dan zijn kosten die daarbij komen wel voor jou. En afhankelijk van de maatschappij zullen ze een regeling hebben dat ze bv boetes na x aanmaningen zullen betalen en dat dat dan aan je werkgever wordt doorbelast. Die houdt het dan weer in van je loon.

Anders dan een private-lease, staat er met een zakelijke lease niets op jouw naam. Dus geen impact op eventuele kredietwaardigheid voor een huis kopen etc.

En soms (in het buitenland, of voor een parkeervergunning) heb je die verklaring nodig dat jij de vaste berijder bent. Die geeft de lease-matschappij gewoon af als het nodig is.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_198682872
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:08 schreef HMS het volgende:
En de boetes komen dus bij de lease-maatschappij en die sturen alles 1 op 1 door.

Na een opslag van wat administratiekosten ..... zomaar 10 - 15 euro......
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:25:51 #12
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_198683245
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 21:38 schreef DJEblender het volgende:
Op wie zijn naam staat het kenteken dan? Is dat op de lease maatschappij of op jou naam? Want de auto wordt wel persoonlijk aan jou geleased voor een bepaalde looptijd en je betaald er bijtelling over op je salaris.
Hij wordt niet aan jou geleased maar aan je werkgever.

Geen idee waarom je de bijtelling erbij haalt, heeft totaal niets ermee te maken. Bijtelling is belasting over het stukje inkomen die de auto vertegenwoordigd.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_198687024
Werkgever geeft de auto keurig op bij de belastingdienst, dus kenteken, periode en cataloguswaarde zijn bekend.
.
pi_198690780
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 23:43 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Zijn niet alle hokken tijdelijk?
Het hele leven is tijdelijk...
Facts don't care about your feelings
  maandag 29 maart 2021 @ 21:56:34 #15
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_198757444
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:06 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Na een opslag van wat administratiekosten ..... zomaar 10 - 15 euro......
Nog nooit meegmaakt met alle leasematschappijen die ik heb gehad (dat waren er 3). Dus als dat gelijk gebeurt dan is dat echt niet normaal. Want het is altijd zo dat ze de orginele beschikking van het CJiB doorgeven en dat je die zelf betaald met iDeal oid. Alleen als je deze niet betaald binnen de gestelde periode, dan gaat de leasemaatschappij betalen (want die willen de auto niet van de weg zien worden gehaald oid) en dan gaan ze doorbelasten op je loon. Dan komen er ws wel kosten bij voor dat alles.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
  maandag 29 maart 2021 @ 22:03:19 #16
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_198757574
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:06 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Na een opslag van wat administratiekosten ..... zomaar 10 - 15 euro......
Nog nooit gehad. Niet dat ik een grote collectie heb gehad, maar alle boetes zijn bij mij 1 op 1 doorberekend zonder extra kosten.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_198758701
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 21:56 schreef HMS het volgende:
Nog nooit meegmaakt met alle leasematschappijen die ik heb gehad (dat waren er 3). Dus als dat gelijk gebeurt dan is dat echt niet normaal. Want het is altijd zo dat ze de orginele beschikking van het CJiB doorgeven en dat je die zelf betaald met iDeal oid. Alleen als je deze niet betaald binnen de gestelde periode, dan gaat de leasemaatschappij betalen (want die willen de auto niet van de weg zien worden gehaald oid) en dan gaan ze doorbelasten op je loon. Dan komen er ws wel kosten bij voor dat alles.
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 22:03 schreef Herkauwer het volgende:
Nog nooit gehad. Niet dat ik een grote collectie heb gehad, maar alle boetes zijn bij mij 1 op 1 doorberekend zonder extra kosten.
Is afhankelijk van type bekeuring en afspraken tussen werkgever en leasemaatschappij. CJIB wordt vaak één op één doorgestuurd aan berijder, maar kan ook aan werkgever doorbelast worden indien gewenst. Dat kan met of zonder administratiekosten zijn en vervolgens zal werkgever het doorberekenen aan berijder. Ook dat kan weer met of zonder administratiekosten zijn.

Bekeuring uit het buitenland of van gemeenten (parkeren) worden meestal wel direct door de leasemaatschappij betaalt en doorbelast aan werkgever vanwege de korte betaalperiode. Ook dat kan weer met of zonder administratiekosten zijn en zelfde verhaal richting berijder.

Wat dat betreft alle varianten al wel gezien inmiddels.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')