abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_198746306
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 00:00 schreef RealBizkit666 het volgende:
En ik heb Daxos vervangen voor Archon of Emeria. Die zou moeten helpen tegen Ultimatum decks. Maar eens even kijken of dat ook gaat werken in de toekomst.
Sowieso is dat nog wel een interessante optie die ik wel eens overweeg tegen decks die rampen en je dan outdrawen. Als je er dan ook nog een Lurrus en een alseid's of selfless naast hebt liggen, dan ben je helemaal spekkoper. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_198787509
Heb vandaag een alpha rare gekocht als stukje historie. Ter ere van al die duizenden uren aan spelplezier die ik uit mijn hobby heb weten te halen :Y

Nog even nagedacht welke ik precies wilde hebben en uiteindelijk gekozen voor Word of Command ,aangezien die alleen maar in ABU voorkwam en ook in EDH nog een beetje speelbaar is als fun-kaart. Gezien de lage oplage en het feit dat al honderden volledig stukgeschud zijn zonder hoesje, in donkere kelders zijn verdwenen of permanent in een collectie verdwenen zijn denk ik dat het steeds moeilijker wordt om aan alpha rares in goede conditie te komen. Moest er helaas al wat meer voor betalen dan toen ik een paar maanden geleden checkte, maar goed, het zij zo.
De art blijft bijzonder :D

beter een knipoog dan een blauw oog
pi_198789422
Hmm, new Historic. Maak een (minimaal) 40 kaarten deck met elke kaart die je wilt, zo vaak je wilt. :D
Oude tijden herleven.
pi_198790789
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 23:18 schreef Knipoogje het volgende:
Heb vandaag een alpha rare gekocht als stukje historie. Ter ere van al die duizenden uren aan spelplezier die ik uit mijn hobby heb weten te halen :Y

Nog even nagedacht welke ik precies wilde hebben en uiteindelijk gekozen voor Word of Command ,aangezien die alleen maar in ABU voorkwam en ook in EDH nog een beetje speelbaar is als fun-kaart. Gezien de lage oplage en het feit dat al honderden volledig stukgeschud zijn zonder hoesje, in donkere kelders zijn verdwenen of permanent in een collectie verdwenen zijn denk ik dat het steeds moeilijker wordt om aan alpha rares in goede conditie te komen. Moest er helaas al wat meer voor betalen dan toen ik een paar maanden geleden checkte, maar goed, het zij zo.
De art blijft bijzonder :D

[ afbeelding ]
Ik snap het laatste stuk tekst op die kaart niet, waren de regels dat je kaarten tijdens het resolven nog kon counteren?
pi_198791033
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik snap het laatste stuk tekst op die kaart niet, waren de regels dat je kaarten tijdens het resolven nog kon counteren?
Nee, maar in die tijd waren de teksten niet zo strak gezet. De intent van de kaart is ergens heel eenvoudig, maar probeer dat maar eens in MagicSpeak te vatten.

De officiële tekst is:
"Look at target opponent's hand and choose a card from it. You control that player until Word of Command finishes resolving. The player plays that card if able. While doing so, the player can activate mana abilities only if they're from lands that player controls and only if mana they produce is spent to activate other mana abilities of lands the player controls and/or to play that card. If the chosen card is cast as a spell, you control the player while that spell is resolving."
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_198793032
Zijn er wijzigingen geweest in het algoritme voor land in je beginhand? Voorheen had ik met m'n monowhite deckje (18 plains, een castle en 4 radiants) eigenlijk vrijwel nooit dat ik geen plains in m'n openingshand had, maar de laatste dagen komt het echt heel vaak voor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_198793410
Geen idee. Ik had net 1 landje op 12 kaarten... :')

Hetgene wat ik merk is dat ik tegen yorion decks nooit mag beginnen.
pi_198793897
Beginnen? Dat mag ik in 1 op de 5 potjes lijkt het.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_198807655
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:17 schreef Monolith het volgende:
Zijn er wijzigingen geweest in het algoritme voor land in je beginhand? Voorheen had ik met m'n monowhite deckje (18 plains, een castle en 4 radiants) eigenlijk vrijwel nooit dat ik geen plains in m'n openingshand had, maar de laatste dagen komt het echt heel vaak voor.
Als je best of one speelt is er een automatische hand smoother die meerdere handen trekt en je probeert een hand te geven met de ratio van landjes in je deck dus in jouw geval vrijwel altijd 2-4. Als je best of three speelt krijg je gewoon een random hand en dus ook af en toe 0 of 7 land. Met een snelle berekening lijkt het erop dat je bij true random ongeveer 7% van de potjes geen plains in je opening hand zou moeten hebben.
pi_198807824
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 21:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Als je best of one speelt is er een automatische hand smoother die meerdere handen trekt en je probeert een hand te geven met de ratio van landjes in je deck dus in jouw geval vrijwel altijd 2-4. Als je best of three speelt krijg je gewoon een random hand en dus ook af en toe 0 of 7 land. Met een snelle berekening lijkt het erop dat je bij true random ongeveer 7% van de potjes geen plains in je opening hand zou moeten hebben.
Ja ik weet hoe het werkt bij een hypergeometrische verdeling en dat er een algoritme is dat zorgt dat je qua aantal land in ieder geval een redelijke hand krijgt. :P

Het viel me alleen op dat ik het de laatste twee dagen wel erg vaak voorbij lijk te zien komen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 2 april 2021 @ 02:06:58 #36
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_198813574
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 23:18 schreef Knipoogje het volgende:
Heb vandaag een alpha rare gekocht als stukje historie. Ter ere van al die duizenden uren aan spelplezier die ik uit mijn hobby heb weten te halen :Y

Nog even nagedacht welke ik precies wilde hebben en uiteindelijk gekozen voor Word of Command ,aangezien die alleen maar in ABU voorkwam en ook in EDH nog een beetje speelbaar is als fun-kaart. Gezien de lage oplage en het feit dat al honderden volledig stukgeschud zijn zonder hoesje, in donkere kelders zijn verdwenen of permanent in een collectie verdwenen zijn denk ik dat het steeds moeilijker wordt om aan alpha rares in goede conditie te komen. Moest er helaas al wat meer voor betalen dan toen ik een paar maanden geleden checkte, maar goed, het zij zo.
De art blijft bijzonder :D

[ afbeelding ]
meestal staan er op "instant" in de vroege versies "interrupt"



grappig, lange tijd al geen beta kaartjes meer aangeraakt. :P
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  vrijdag 2 april 2021 @ 08:53:05 #37
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_198815368
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 21:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja ik weet hoe het werkt bij een hypergeometrische verdeling en dat er een algoritme is dat zorgt dat je qua aantal land in ieder geval een redelijke hand krijgt. :P

Het viel me alleen op dat ik het de laatste twee dagen wel erg vaak voorbij lijk te zien komen.
Is mij ook opgevallen. Ook zat dat ik maar 1 of 2 landjes krijg in mijn openingshand. Soms gok ik er dan op dat de landjes nog wel komen. Soms heb ik pech en krijg ik die niet of ik krijg 5 beurten achter elkaar landjes, waardoor ik geen spells meer heb om iets te doen. ;(
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  vrijdag 2 april 2021 @ 08:59:33 #38
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_198815454
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 08:53 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Is mij ook opgevallen. Ook zat dat ik maar 1 of 2 landjes krijg in mijn openingshand. Soms gok ik er dan op dat de landjes nog wel komen. Soms heb ik pech en krijg ik die niet of ik krijg 5 beurten achter elkaar landjes, waardoor ik geen spells meer heb om iets te doen. ;(
Ik speel bijna nooit tegen tegenstanders die daar last van hebben, terwijl ik daar zelf best vaak last van heb ;(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_198815713
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 08:53 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Is mij ook opgevallen. Ook zat dat ik maar 1 of 2 landjes krijg in mijn openingshand. Soms gok ik er dan op dat de landjes nog wel komen. Soms heb ik pech en krijg ik die niet of ik krijg 5 beurten achter elkaar landjes, waardoor ik geen spells meer heb om iets te doen. ;(
Er is inderdaad niets frustrerender dan een mooie curve waarbij je een tegenstander tot zo rond de 5 levens brengt met echt nog maar 1 kaart benodigd om de genadeklap te geven (in mijn geval iets van een Maul voor de flying, Alseid om aan te vallen zonder geblokt te worden, enz) en dan achtereenvolgens 5 land te trekken, terwijl je tegenstander net wel die cruciale removal of bomb trekt. :(
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 2 april 2021 @ 10:19:00 #40
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_198816465
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 09:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Er is inderdaad niets frustrerender dan een mooie curve waarbij je een tegenstander tot zo rond de 5 levens brengt met echt nog maar 1 kaart benodigd om de genadeklap te geven (in mijn geval iets van een Maul voor de flying, Alseid om aan te vallen zonder geblokt te worden, enz) en dan achtereenvolgens 5 land te trekken, terwijl je tegenstander net wel die cruciale removal of bomb trekt. :(
Heel herkenbaar. ;(
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  vrijdag 2 april 2021 @ 10:21:07 #41
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_198816496
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 08:59 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik speel bijna nooit tegen tegenstanders die daar last van hebben, terwijl ik daar zelf best vaak last van heb ;(
Ook dit inderdaad.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  vrijdag 2 april 2021 @ 10:22:01 #42
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_198816508
Of wanneer ik wel eens een top hand heb, concede ze al in beurt 2. -O-
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  vrijdag 2 april 2021 @ 10:51:01 #43
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_198816883
Net tot twee keer toe dat ik een beestje neer leg en gelijk de tegenstander in zijn beurt Banishing light speelt. Toen wist ik al wel dat ik het niet zou gaan winnen eigenlijk.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_198822865
quote:
9s.gif Op vrijdag 2 april 2021 10:22 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Of wanneer ik wel eens een top hand heb, concede ze al in beurt 2. -O-
Ach, zeker voor de dailies concede ik doorgaans ook veel snel. Als ik weer een hand heb met 1 creature en ook niets trek en het is weer zwarte removal, dan heeft het potje een half uur rekken geen zin. Next.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 2 april 2021 @ 19:12:56 #45
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_198823272
Net tegen iemand die drie Angelic Exaltation neerlegde. :') Hoe dan...

Wel gewonnen. :D
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zondag 4 april 2021 @ 13:41:46 #46
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_198848465
Mono-rood aggro is nogal OP in ToE quick draft..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 6 april 2021 @ 17:52:41 #47
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_198884596
Zo zielig van die spelers die niks meer doen op het moment dat ze zien dat ze gaan verliezen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  dinsdag 6 april 2021 @ 17:55:20 #48
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_198884641
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 april 2021 17:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Zo zielig van die spelers die niks meer doen op het moment dat ze zien dat ze gaan verliezen.
Ik heb dat gelukkig bijna nooit.

Soms win ik ook ondanks dat ik verloren sta omdat mijn tegenstander blijkbaar de verbinding verliest :@
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_198885006
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 13:41 schreef Perrin het volgende:
Mono-rood aggro is nogal OP in ToE quick draft..
Ik speel sowieso geen quick draft meer. Premier heeft een veel hogere pay-off.

Ben trouwens benieuwd hoe Strixhaven gaat worden, ziet er wel geinig uit qua concepten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 6 april 2021 @ 18:22:02 #50
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_198885089
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 17:55 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik heb dat gelukkig bijna nooit.

Soms win ik ook ondanks dat ik verloren sta omdat mijn tegenstander blijkbaar de verbinding verliest :@
Wees blij.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')