abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198665738
Enkele maanden geleden ben ik verhuisd. Het nieuwe huis heeft een oprit en om hier op te komen moet je vanaf de weg over de stoep. Alle huizen in dit deel van het dorp hebben dat, alleen bij mijn huis is de overgang van weg naar stoep niet zo laag als ik prettig zou vinden (maar ook niet zo hoog als een normale stoep).

Eerder deze week contact opgenomen met de gemeente. De dame die ik sprak begreep mijn probleem en adviseerde om via een ander loket na te vragen of er een vergunning is afgegeven voor een "uitweg". Dat heb ik gedaan en dat blijkt niet het geval.
De optie die me nu via datzelfde loket geboden wordt is om een vergunning aan te vragen (kost ruim 300¤, ongeacht of deze wordt goedgekeurd of afgekeurd) Bij goedkeuring kost het aanpassen van de stoep nog eens zo'n 800¤.

Gevoelsmatig klopt er iets niet aan de situatie, maar ik weet niet goed hoe nu verder.

Wat losse informatie:
- Woning is ruim 100 jaar oud; toen deze gebouwd werd was er van parkeerplaatsen nog geen sprake
- Alle huizen in dit deel van het dorp hebben een oprit. Parkeren op straat is niet wenselijk (moet nog even nakijken of er verbodsborden staan, maar het is in ieder geval niet aan te raden).

Ik denk dat geen enkel woonhuis in dit deel een vergunning heeft voor een oprit, maar dat dit op een andere manier bepaald is, ooit toen de straat gemaakt is zoals deze nu is. Wat daar mogelijk nog in mee kan spelen is dat het huis wat ik nu heb een deel is van een pand wat ooit 1 woning was. Ik weet niet wanneer het huis opgesplitst is en ook niet wanneer de straat is aangepakt.

Iemand die hier meer verstand van heeft en me een duwtje in de juiste richting kan geven?
Een rechtsbijstandverzekering heb ik niet (en eigenlijk hoop ik niet in juridische oplossingen terecht te komen).
Ja, ik kan toch niet alles posten onder mijn ook al niet echte naam!?
pi_198665929
Duik in het stadsarchief en zoek dicumenten due je gedachte ondersteunen, hoewel ik niet zou weten wat je ermee wilt...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Redactie Frontpage woensdag 24 maart 2021 @ 15:00:57 #4
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_198666124
Dan laat je de situatie toch zo?

Het is afwegen van wat je wilt: risico nemen op vergunning en vervolgens kosten voor aanpassen van de stoep. Of je doet niets en je rijdt gewoon via de iets hogere stoep je oprit op en af zoals iedereen doet.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_198666167
Gewoon een plankje leggen.
pi_198666216
Vraag eens aan buren die al lang in de straat wonen of zij weten hoe hun oprit destijds geregeld is.
Wellicht staat ook in de splitsingsakte van de woning of er daar iets vermeld staat over een inrit.

Als je weet wanneer in de rest van de straat de opritten zijn aangelegd zou je ook nog kunnen kijken of er destijds iets is vermeld in de gemeentelijke mededelingen (in het archief van het lokale krantje of via de gemeente zelf).
pi_198666220
Mijn vermoede is dat er nooit iets geregeld is en dat het gedoogd wordt, maar eigenlijk zonder dat iemand weet dat het eigenlijk niet mag. En verder:
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:00 schreef JeMoeder het volgende:

Het is afwegen van wat je wilt: risico nemen op vergunning en vervolgens kosten voor aanpassen van de stoep. Of je doet niets en je rijdt gewoon via de iets hogere stoep je oprit op en af zoals iedereen doet.
pi_198666227
quote:
Op woensdag 24 maart 2021 15:03 schreef hoechst het volgende:
Als variant op een oud kinderspel: 'plankje leggen, niemand zeggen'.
pi_198666570
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 14:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
Duik in het stadsarchief en zoek dicumenten due je gedachte ondersteunen, hoewel ik niet zou weten wat je ermee wilt...
Er moet toch een basis zijn waarop de straat ingericht is zoals hij nu is? En die basis zou dan logischerwijs voor alle huizen moeten gelden..?

Zoeken naar documenten is een goed idee, dat is ook deels de inzet van dit topic; waar vind je zoiets, en hoe?

quote:
Ja, die aanvraagformulieren ken ik, ook die van mijn eigen gemeente. Al voor ik ze van het loket toegestuurd kreeg. Maar die kant wil ik vooralsnog niet op.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:00 schreef JeMoeder het volgende:

Situatie zo laten is een optie, maar niet zo goed voor mijn auto.

De andere bewoners doen het over een volledig verlaagde stoep, mijn huis is de enige die dat niet heeft.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:03 schreef hoechst het volgende:
Heb ik aan gedacht, maar blijft een tijdelijke oplossing.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:05 schreef simonblue het volgende:
Vraag eens aan buren die al lang in de straat wonen of zij weten hoe hun oprit destijds geregeld is.
Wellicht staat ook in de splitsingsakte van de woning of er daar iets vermeld staat over een inrit.

Als je weet wanneer in de rest van de straat de opritten zijn aangelegd zou je ook nog kunnen kijken of er destijds iets is vermeld in de gemeentelijke mededelingen (in het archief van het lokale krantje of via de gemeente zelf).
Ben ik mee bezig inderdaad, maar ken nog niet veel mensen. Er is geen splitsingsakte van de woning, ik weet niet hoe dat destijds geregeld is. De huisnummers lopen ook normaal door, geen a-tjes of zo achter de nummers.

Het gaat om tientallen huizen. Dit is echt iets wat bij het inrichten van de weg is gebeurd.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:05 schreef Tja..1986 het volgende:
Mijn vermoede is dat er nooit iets geregeld is en dat het gedoogd wordt, maar eigenlijk zonder dat iemand weet dat het eigenlijk niet mag. En verder:
[..]

Dat lijkt me in dit geval onwaarschijnlijk, met zoveel huizen waarbij de stoep wel verlaagd is. Er is maar 1 huis wat afwijkt.
pi_198666679
Voor inrichtingsplannen moet je inderdaad de archieven in
https://www.archiefeemlan(...)=1120946&miview=inv2
pi_198666769
Misschien een stom idee/vraag, maar kan je zelf de stoep niet verlagen ?
pi_198666880
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:35 schreef Sorella het volgende:
Dat kan wel, maar mag niet
pi_198666902
Ik heb bijna hetzelfde gehad, heb een brede oprit, en die oprijstrook was maar zo breed voor 1 auto, terwijl ik er 2 naast elkaar kan zetten.

Ben toen naar een tweedehands tegelboer geweest, en heb het schuine gedeelte zelf verlengd, heb er nooit commentaar over gehad. Gemeentes werken hierin toch niet mee.
pi_198666918
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:35 schreef Sorella het volgende:
Is in ieder geval een praktisch idee.
Heb er aan gedacht, maar ik zou niet weten hoe ik die grote opsluitbanden er uit moet krijgen. En eigenlijk wil ik het liefst een nette oplossing.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:30 schreef KrekelJapie het volgende:
Voor inrichtingsplannen moet je inderdaad de archieven in
https://www.archiefeemlan(...)=1120946&miview=inv2
Zoals sjorsie1982 ook aangaf. Ik ga kijken hoe dat werkt.
pi_198667211
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:41 schreef Sfancta het volgende:
Ik heb bijna hetzelfde gehad, heb een brede oprit, en die oprijstrook was maar zo breed voor 1 auto, terwijl ik er 2 naast elkaar kan zetten.

Ben toen naar een tweedehands tegelboer geweest, en heb het schuine gedeelte zelf verlengd, heb er nooit commentaar over gehad. Gemeentes werken hierin toch niet mee.
Handhaving gebeurt op klachten. Klaagt niemand dan is handhaving nihil. Maar in elke straat wonen er wel chronisch pessimisten die alles oneerlijk vinden en hier rustig anoniem over kunnen klagen als ze je niet kennen of mogen.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198667269
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Handhaving gebeurt op klachten. Klaagt niemand dan is handhaving nihil. Maar in elke straat wonen er wel chronisch pessimisten die alles oneerlijk vinden en hier rustig anoniem over kunnen klagen als ze je niet kennen of mogen.
Klopt. Zeker wanneer er hierdoor een parkeerplek aan de straat verdwijnt.
pi_198667271
Ik zit nu in het bestemmingsplan te kijken, dat is het enige wat ik voor nu online kan vinden. Voor historische gegevens kan ik een aanvragen doen tegen 15-minutentarief. Moet ik wel goed weten wát ik dan ga vragen.

Het bestemmingsplan laat zien dat 3/4 deel van de straat waar ik woon de enkelbestemming "Wonen" heeft, voor "wonen, tuinen en erven". Daartussen zitten een paar bedrijven.
Het deel van de straat waar ik woon (zo'n 1/4 deel) heeft de enkelbestemming "Gemengd 2A", voor "wonen, detailhandel, erven en parkeren". Dat klinkt hoopgevend, maar heeft er vast niets mee te maken.
  woensdag 24 maart 2021 @ 16:15:27 #18
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_198667489
Hebben de vorige bewoners dit zo gewild? Loopt dan geen water van de straat je erf op namelijk. Mij buurman heeft zijn oprit breder gemaakt nooit iets van gehoord (tot ik NSBer wordt :<(. )
Wanneer gaan ze de straat renoveren erbij gaan staan en een beetje sturen als de opzichter er niet bijstaat natuurlijk anders kost het je een doos sigaren
pi_198667631
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 16:15 schreef Pensioengenieter het volgende:
Hebben de vorige bewoners dit zo gewild? Loopt dan geen water van de straat je erf op namelijk.
Ik weet niet helemaal zeker of ik je begrijp. De stoep blijft hoger dan de weg, alleen de overgang is vloeiend.

Vorige bewoners zijn op zich nog wel een interessant punt; huis is verkocht met oprit.
pi_198667635
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 16:01 schreef KIoontje het volgende:
Ik zit nu in het bestemmingsplan te kijken, dat is het enige wat ik voor nu online kan vinden. Voor historische gegevens kan ik een aanvragen doen tegen 15-minutentarief. Moet ik wel goed weten wát ik dan ga vragen.

Het bestemmingsplan laat zien dat 3/4 deel van de straat waar ik woon de enkelbestemming "Wonen" heeft, voor "wonen, tuinen en erven". Daartussen zitten een paar bedrijven.
Het deel van de straat waar ik woon (zo'n 1/4 deel) heeft de enkelbestemming "Gemengd 2A", voor "wonen, detailhandel, erven en parkeren". Dat klinkt hoopgevend, maar heeft er vast niets mee te maken.
Je weet nu in ieder geval dat je een winkel mag beginnen in je huis.
pi_198667743
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:40 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Dat kan wel, maar mag niet
Tja het is een keuze, vergunning aanvragen en hopen of het beste, of zelf een stratenmaker zoeken die (gebruikte voor onopvallende inpassing in de omgeving) inritbanden kan plaatsen..

Ervaring leert dat de gemeente het niet weet bij gebrek aan dossiervorming, daarom bestaande situaties gedoogd maar nieuwe aanvragen zeikerig bekijkt.
pi_198668407
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 16:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je weet nu in ieder geval dat je een winkel mag beginnen in je huis.
Een stoeprand winkel *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198668542
Als je het niet illegaal wil oplossen moet je een vergunning vragen.
Je zou na kunnen vragen hoe groot de kans is dat ie geweigerd wordt. Maar als de rest van de straat er wel 1 heeft lijkt me de kans vrij klein.
pi_198668717
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:01 schreef Zolena het volgende:
Als je het niet illegaal wil oplossen moet je een vergunning vragen.
Je zou na kunnen vragen hoe groot de kans is dat ie geweigerd wordt. Maar als de rest van de straat er wel 1 heeft lijkt me de kans vrij klein.
Dat is een beetje het punt van het hele topic. Dit is niet met vergunningen geregeld, maar op een andere manier.
Voelt wat krom aan om er dan veel geld voor te moeten betalen (met daarbovenop het risico van afwijzing).
  woensdag 24 maart 2021 @ 17:19:42 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198668904
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Op zich is dat zeker een probleem laster kan strafbaar zijn. En als iemand anoniem valse zaken meld is het aanpakken daarvan lastig.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198669068
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:08 schreef KIoontje het volgende:

[..]

Dat is een beetje het punt van het hele topic. Dit is niet met vergunningen geregeld, maar op een andere manier.
Voelt wat krom aan om er dan veel geld voor te moeten betalen (met daarbovenop het risico van afwijzing).
Gewoon een stratenmaker met een grote werkbus laten komen, met werkverkeer en alles erop. Dat stoepje iets lager maken en weer wegrijden. Als mensen vragen stellen zeg je dat hij van de gemeente was :')

Als er nou echt een normale stoep stond is dat wat overdreven en kan je nog pech hebben als er kabels, een put of lantaarnpaal e.d. in de weg staan, maar als de stoep zelfs al verlaagd is maar niet genoeg dan is het risico al stukken kleiner.
Facts don't care about your feelings
pi_198669113
Ik snap dat je het officieel wilt regelen, maar dat lijkt best wat moeite te gaan kosten. Leg wat platte bakstenen tegen die stoeprand en je bespaart jezelf flink wat gedoe.
gr gr
pi_198669451
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:19 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op zich is dat zeker een probleem laster kan strafbaar zijn. En als iemand anoniem valse zaken meld is het aanpakken daarvan lastig.
Als het klopt is het geen laster
pi_198669817
quote:
10s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:32 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik snap dat je het officieel wilt regelen, maar dat lijkt best wat moeite te gaan kosten. Leg wat platte bakstenen tegen die stoeprand en je bespaart jezelf flink wat gedoe.
Is zeker een optie.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:28 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Gewoon een stratenmaker met een grote werkbus laten komen, met werkverkeer en alles erop. Dat stoepje iets lager maken en weer wegrijden. Als mensen vragen stellen zeg je dat hij van de gemeente was :')

Als er nou echt een normale stoep stond is dat wat overdreven en kan je nog pech hebben als er kabels, een put of lantaarnpaal e.d. in de weg staan, maar als de stoep zelfs al verlaagd is maar niet genoeg dan is het risico al stukken kleiner.
Ik denk dat de stoep wat lager is omdat de vorige bewoners er ook al overheen reden.
pi_198670026
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 14:34 schreef KIoontje het volgende:
Enkele maanden geleden ben ik verhuisd. Het nieuwe huis heeft een oprit en om hier op te komen moet je vanaf de weg over de stoep. Alle huizen in dit deel van het dorp hebben dat, alleen bij mijn huis is de overgang van weg naar stoep niet zo laag als ik prettig zou vinden (maar ook niet zo hoog als een normale stoep).

Eerder deze week contact opgenomen met de gemeente. De dame die ik sprak begreep mijn probleem en adviseerde om via een ander loket na te vragen of er een vergunning is afgegeven voor een "uitweg". Dat heb ik gedaan en dat blijkt niet het geval.
De optie die me nu via datzelfde loket geboden wordt is om een vergunning aan te vragen (kost ruim 300¤, ongeacht of deze wordt goedgekeurd of afgekeurd) Bij goedkeuring kost het aanpassen van de stoep nog eens zo'n 800¤.

Gevoelsmatig klopt er iets niet aan de situatie, maar ik weet niet goed hoe nu verder.

Wat losse informatie:
- Woning is ruim 100 jaar oud; toen deze gebouwd werd was er van parkeerplaatsen nog geen sprake
- Alle huizen in dit deel van het dorp hebben een oprit. Parkeren op straat is niet wenselijk (moet nog even nakijken of er verbodsborden staan, maar het is in ieder geval niet aan te raden).

Ik denk dat geen enkel woonhuis in dit deel een vergunning heeft voor een oprit, maar dat dit op een andere manier bepaald is, ooit toen de straat gemaakt is zoals deze nu is. Wat daar mogelijk nog in mee kan spelen is dat het huis wat ik nu heb een deel is van een pand wat ooit 1 woning was. Ik weet niet wanneer het huis opgesplitst is en ook niet wanneer de straat is aangepakt.

Iemand die hier meer verstand van heeft en me een duwtje in de juiste richting kan geven?
Een rechtsbijstandverzekering heb ik niet (en eigenlijk hoop ik niet in juridische oplossingen terecht te komen).
Bekend verhaal alleen ligt hier al een inrit van 3 meter die ik naar 5 meter wil hebben. Niet dus alle inzitten zijn 3 meter en blijven zo. 1 auto zal dus altijd over de stoep moeten.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  woensdag 24 maart 2021 @ 18:32:57 #31
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198670307
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als het klopt is het geen laster
Kijk eens naar de rijdende rechter en politie en handhaving TV programma's. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198678983
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:42 schreef KIoontje het volgende:

[..]

Is in ieder geval een praktisch idee.
Heb er aan gedacht, maar ik zou niet weten hoe ik die grote opsluitbanden er uit moet krijgen. En eigenlijk wil ik het liefst een nette oplossing.
[..]

Zoals sjorsie1982 ook aangaf. Ik ga kijken hoe dat werkt.
Andere optie is een klein taludje van beton/cement maken zodat de overgang soepeler is.
De gemeente gaat hier weinig aan doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 25 maart 2021 @ 09:10:42 #33
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_198679085
Ik ben ook altijd voorstander van "op de correcte manier oplossen", maar in dit geval zou ik absoluut het hier al aangehaalde voorstel van "zelf ff doen" uitvoeren. Weet niet precies hoe het eruit ziet bij jou, maar misschien kun je zelfs met huis-tuin-en-keuken spul een paar losse tegels/klinkers naast de opsluitband eruit graven en daarna met een vriend die opsluitband(en) even eruit en paar scheppen zand eronder weghalen. Als je niet als een dolle een kuub zand eruit graaft maar het zand onder de tegels/klinkers in tact laat krijg je ook geen rare verzakking ofzo.

Of inderdaad even een stratenmaker, die doet dit in 10 minuten.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  Redactie Frontpage donderdag 25 maart 2021 @ 09:31:10 #34
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_198679322
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 16:22 schreef KIoontje het volgende:

[..]

Ik weet niet helemaal zeker of ik je begrijp. De stoep blijft hoger dan de weg, alleen de overgang is vloeiend.

Vorige bewoners zijn op zich nog wel een interessant punt; huis is verkocht met oprit.
Je hebt toch ook een oprit, en 99,9% kans dat die daar gewoon mag liggen. De openbare ruimte is niet aan jou verkocht. Je had bij de aankoop zelf moeten vaststellen wat de situatie was, je hebt namelijk een onderzoeksplicht.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 25 maart 2021 @ 09:46:44 #35
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_198679565
Blijft mooi. Dat je op een vraag éérst antwoord krijgt van JeOma en gelijk daarna van JeMoeder. En dat het tegenovergesteld advies is. Het lijkt soms wel het echte leven, hier op Fok... :P
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  donderdag 25 maart 2021 @ 09:57:03 #36
86327 dujour
Nou daaaaag
pi_198679726
Of een klacht indienen bij de gemeente dat je stoep niet voldoende is verlaagd en dat het problemen geeft aan je auto.
  donderdag 25 maart 2021 @ 10:00:36 #37
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_198679775
Een stoep verzakt toch nog steeds door het steeds op en neer rijden? Dus niemand die heel raar opkijkt als hij oooit op een moment geheel verlaagd is...

Ik heb ooit ook een half verlagde stoep verder laten verzakken op eigen kosten. De stratenmaker die dat deed vroeg er ¤ 50 voor.... Weliswaar zwart, maar toch.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_198680979
Gewoon zelf (laten) doen, is misschien niet de officiële route, maar niemand die er last van heeft. Puur bureaucratisch dit.

Wij woonde op een hoek waar in onze bocht die zwarte palen staan. Einde of het begin van onze wijk, dus best nog veel verkeer langs ons af.

Vergunning aanvragen voor een extra oprit om de carevan naast het huis te kunnen zetten. Alles erop en eraan zou 3000 euro kosten.

Oplossing: Gat uitgegraven. Twee zwarte palen eruit, twee stalen grote vierkante kokerprofielen door een handige buur erin laten zetten en we kunnen de zwarte palen eruit trekken zodra we erop of eraf moeten.

Niemand heeft er last van en dit grapje koste maar een paar tientjes.
Of saté?
pi_198682453
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 08:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Andere optie is een klein taludje van beton/cement maken zodat de overgang soepeler is.
De gemeente gaat hier weinig aan doen.
Een oplossing met stenen, een plank of dit wat hierboven staat geeft - denk ik - problemen met de indeling van de weg. De weg is geasfalteerd, dan is er een goot en dan de stoep.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 09:10 schreef JeOma het volgende:
Ik ben ook altijd voorstander van "op de correcte manier oplossen", maar in dit geval zou ik absoluut het hier al aangehaalde voorstel van "zelf ff doen" uitvoeren. Weet niet precies hoe het eruit ziet bij jou, maar misschien kun je zelfs met huis-tuin-en-keuken spul een paar losse tegels/klinkers naast de opsluitband eruit graven en daarna met een vriend die opsluitband(en) even eruit en paar scheppen zand eronder weghalen. Als je niet als een dolle een kuub zand eruit graaft maar het zand onder de tegels/klinkers in tact laat krijg je ook geen rare verzakking ofzo.

Of inderdaad even een stratenmaker, die doet dit in 10 minuten.
Zie hierboven.

Zelf (laten) verlagen is ook een optie inderdaad.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 09:31 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Je hebt toch ook een oprit, en 99,9% kans dat die daar gewoon mag liggen. De openbare ruimte is niet aan jou verkocht. Je had bij de aankoop zelf moeten vaststellen wat de situatie was, je hebt namelijk een onderzoeksplicht.
Dat is waar. Best veel geld gestoken in allerlei onderzoek en keuringen (want oud huis), maar de stoep ervaarde ik pas de eerste keer nadat ik er op reed. Dat was een half uur na de overdracht.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 09:57 schreef dujour het volgende:
Of een klacht indienen bij de gemeente dat je stoep niet voldoende is verlaagd en dat het problemen geeft aan je auto.
Ja, dat is eigenlijk de bedoeling (niet een klacht, maar een melding). Maar dan moet ik wel zeker weten dat de stoep laag hoort te zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 10:00 schreef sanger het volgende:
Een stoep verzakt toch nog steeds door het steeds op en neer rijden? Dus niemand die heel raar opkijkt als hij oooit op een moment geheel verlaagd is...

Ik heb ooit ook een half verlagde stoep verder laten verzakken op eigen kosten. De stratenmaker die dat deed vroeg er ¤ 50 voor.... Weliswaar zwart, maar toch.
Dat zou ik er ook wel voor over hebben, als het via de formele weg niet lukt.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 11:19 schreef Schnitzels het volgende:
Gewoon zelf (laten) doen, is misschien niet de officiële route, maar niemand die er last van heeft. Puur bureaucratisch dit.

Wij woonde op een hoek waar in onze bocht die zwarte palen staan. Einde of het begin van onze wijk, dus best nog veel verkeer langs ons af.
[ afbeelding ]

Vergunning aanvragen voor een extra oprit om de carevan naast het huis te kunnen zetten. Alles erop en eraan zou 3000 euro kosten.

Oplossing: Gat uitgegraven. Twee zwarte palen eruit, twee stalen grote vierkante kokerprofielen door een handige buur erin laten zetten en we kunnen de zwarte palen eruit trekken zodra we erop of eraf moeten.

Niemand heeft er last van en dit grapje koste maar een paar tientjes.
Slim opgelost.
pi_198682491
Heb ondertussen nog een keer contact gehad met het vergunningenloket, ze hebben nu de vraag uitgezet bij een ander team om te kijken naar de historie van de lokatie (weet niet zeker of ze dan de woning of de weg bedoelen).

Antwoord kan even duren staat erbij, ik zet het hier neer wanneer ik het ontvang.
pi_198682572
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:24 schreef KIoontje het volgende:
Het gaat om tientallen huizen. Dit is echt iets wat bij het inrichten van de weg is gebeurd.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 18:13 schreef KIoontje het volgende:

[..]

Is zeker een optie.
[..]

Ik denk dat de stoep wat lager is omdat de vorige bewoners er ook al overheen reden.
Wat is het nou?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 25 maart 2021 @ 12:59:52 #42
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_198682734
Koop een terreinwagen.
  Redactie Frontpage donderdag 25 maart 2021 @ 13:12:28 #43
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_198682981
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:47 schreef KIoontje het volgende:
Heb ondertussen nog een keer contact gehad met het vergunningenloket, ze hebben nu de vraag uitgezet bij een ander team om te kijken naar de historie van de lokatie (weet niet zeker of ze dan de woning of de weg bedoelen).

Antwoord kan even duren staat erbij, ik zet het hier neer wanneer ik het ontvang.
Top, ben benieuwd. Het is natuurlijk gewoon mierenneukerij van de gemeente zoiets, maar als ze zich niet aan de regels houden dan zijn ze wellicht bang dat het hek van de dam is.

Ik hoop dat de uitkomst (voor jou) positief is.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:58:07 #44
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_198683740
Ik wilde ooit een opklapbaar hekje bij mijn oprit zodat ze niet meer voor mijn oprit konden parkeren.
Dus op het terrein van de gemeente.

Na mijn vraag kwam de inspectie lans die gaf aan dat het lastig was, want aanvraag enz enz.
Hij legde me wel netjes uit wat voor hekjes er zijn zodat ik hem op zaterdag zelf kon plaatsen.
Tot nooit .......
pi_198684059
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:51 schreef baskick het volgende:

[..]

[..]

Wat is het nou?
Het eerste gaat over de hele straat, het tweede over mijn huis.
pi_198684543
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 11:19 schreef Schnitzels het volgende:
Is het zo dat zolang het geen officiële oprit is iedereen ter hoogte van het huis gewoon mag straatparkeren. Als het wel een officiële oprit wordt raakt de straat een parkeerplaats op de weg kwijt.
pi_198686155
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:49 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Is het zo dat zolang het geen officiële oprit is iedereen ter hoogte van het huis gewoon mag straatparkeren. Als het wel een officiële oprit wordt raakt de straat een parkeerplaats op de weg kwijt.
Even vanuit mijn situatie gesproken: op de weg mag niet geparkeerd worden. Ik schreef hierboven al ergens dat het niet verstandig was, maar er staat ook gewoon een bord dat het niet mag.

Er verdwijnt dus geen parkeerplaats.
  donderdag 25 maart 2021 @ 20:51:55 #48
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_198690778
Je schreef dat je huis deel is van een gesplitste woning.
Het zou dus zomaar kunnen zijn dat de uitrit bij het andere deel hoort.

In het verleden waren hier geen vergunningen voor, dit hoorde gewoon bij de inrichting van de wijk.

Als je een eigen uitrit gaat neerleggen kan het goed gaan.
Het kan echter ook fout gaan. Bijvoorbeeld bij herstrating of zelfs herinrichting van de weg. Dan trekken ze alles gewoon strak. Of er kan opeens een boom of lantaarnpaal voor je uitrit staan omdat die uitrit gewoon een stoep is.

Er zijn zat mensen die in de tuin parkeerden bij wie dat gebeurd is. Sterker nog, ik ken een paar situaties waar lantaarnpalen voor garages staan omdat er geen uitrit was aangevraagd en de uitrit vlak bij een bocht was waar het inderdaad logisch was dat een lantaarnpaal zou komen.
pi_198695327
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 20:51 schreef FF het volgende:
Je schreef dat je huis deel is van een gesplitste woning.
Het zou dus zomaar kunnen zijn dat de uitrit bij het andere deel hoort.

In het verleden waren hier geen vergunningen voor, dit hoorde gewoon bij de inrichting van de wijk.
Ja, het pand is volgens de mondelinge informatie die ik heb gesplitst in 3 woningen. Denk dat het ooit deels een bedrijfspand was.
Zou goed kunnen wat je schrijft, dat zou veel verklaren.

quote:
Als je een eigen uitrit gaat neerleggen kan het goed gaan.
Het kan echter ook fout gaan. Bijvoorbeeld bij herstrating of zelfs herinrichting van de weg. Dan trekken ze alles gewoon strak. Of er kan opeens een boom of lantaarnpaal voor je uitrit staan omdat die uitrit gewoon een stoep is.

Er zijn zat mensen die in de tuin parkeerden bij wie dat gebeurd is. Sterker nog, ik ken een paar situaties waar lantaarnpalen voor garages staan omdat er geen uitrit was aangevraagd en de uitrit vlak bij een bocht was waar het inderdaad logisch was dat een lantaarnpaal zou komen.
Goed punt, dat zou pleiten voor de - kostbare - formele weg.

Er staat nu een lantaarnpaal, precies op de scheidslijn tussen mijn woning en die van de een van de buren.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 13:40:17 #50
3542 Gia
User under construction
pi_198699823
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:16 schreef KIoontje het volgende:

Het eerste gaat over de hele straat, het tweede over mijn huis.
Wat als de hele straat op eigen initiatieven een oprit bij de woningen heeft gemaakt, zonder aan te vragen?
De buurman heeft het gedaan, dus ik doe dat ook. Lekker mijn auto op eigen grond.

Ga jij straks slapende honden wakker maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')