abonnement Unibet Coolblue
pi_198662814
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:56 schreef AnneX het volgende:

[..]

Oa. de M. Latissimus dorsi w/
De armen worden vnl. door de rotator cuff in de kom gehouden.
Ah ja, de spieren die in filmpjes met trainingen vaak liefhebbend "lats" worden genoemd :D
De rotator cuff is een kleinere spier, die meer de boel op z'n plek houdt dan echt grote bewegingen regelt?
quote:
Goedemorgen.
Prettig om te weten van de opties Blues! En vlindertje: ik denk aan je.

@:Lonaa Bikkel _O_ ook in jouw versie. Pffff.

Dat wordt vandaag hortensia knippen en grasmaaien.
Eens kijken of verticuteren lukt: zwaar werk en dat is tegelijk mijn workout vandaag.
Het is fijn weer voor tuinwerk O+
pi_198662878
De rotator cuff is primair om de kop van de humerus / bovenarm in de kom te behouden.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Rotatorenmanchet plus wat bewegingen natuurlijk.

Sjonge, wat een tentamen was dat. Drie x was scheepsrecht voor dat tentamen.
pi_198663043
De musculus lattissimus dorsi O+ ik vond dat altijd een van de mooiste benamingen.
Hoe kon ik die vergeten.

quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:06 schreef AnneX het volgende:
De rotator cuff is primair om de kop van de humerus / bovenarm in de kom te behouden.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Rotatorenmanchet plus wat bewegingen natuurlijk.

Sjonge, wat een tentamen was dat. Drie x was scheepsrecht voor dat tentamen.
Oh en grappig, de m. supraspinatus heeft bij de huisdieren vnl. een belangrijke functie als strekker van de schouder.
De kop van de humerus wordt meer op z'n plaats gehouden door het labrium genoidale (kraakbeenrand in de kom van de schouder) en door de collateraalbanden (m. subscapularis en m. infraspinatus), en nog wat ligamenten in het gewrichtskapsel zelf. (bij de carnivoren en paard dan.)

Maar ok, de beweging is dan ook meestal niet zo roterend als bij mensen. (Katten en honden hebben nog wat meer bewegen, maar een paard of rund heeft die beweeglijkheid niet. Het been beweegt dan meer in één vlak.)
pi_198663075
Zo interessant jullie posts O+
pi_198663095
MQF de Musculus Quadratus Femoris vond ik ook een mooie.

Mensen hebben een slap gewrichtskapsel rond de humeruskop en vandaar de functie van de Rotator cuff.
(Er komt van alles bovenborrelen qua spieren en functies).
pi_198663102
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:20 schreef Blues het volgende:
Zo interessant jullie posts O+
Sorry B-)
pi_198663116
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:39 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat laatste bedoelde ik inderdaad. Ik ben niet echt bekend met huurwoningen maar nu snap ik het, jullie hebben nu teveel inkomen en kunnen alleen vrije sector huren.
Precies. En we zitten nu ook in vrije sector, waren bang dat we zoveel zouden kelderen in inkomen dat het heel moeilijk zou worden en we niet in de grens van soc. huur zouden passen.. maar zo te zien komt het allemaal goed als ik met pensioen ga. Last van onze schouders hoor pfoe!

Nu heb ik nog een paar afspraken voor mezelf staan met TL en PZ om het generatiebeleid volgens CAO ZKH te bespreken zodat ik binnenkort mss wel 2 dagen kan gaan werken met voll pensioenopbouw en iets minder brutosal. Moet ik wel eerst even mijn PLB opmaken... dus dat betekent ook al 1 dag in de 1 of 2 weken minder werken.
Zal mijn lijf goed doen. Eind van elke werkdag toch behoorlijke rugpijn..
pi_198663144
Wat goed dat jullie dat allemaal regelen en overzien @Blues :)
Ik word altijd nogal geīntimideerd door financiële dingen dus ik kijk er liefst alleen naar als het moet :')
pi_198663151
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:24 schreef Blues het volgende:

[..]

Precies. En we zitten nu ook in vrije sector, waren bang dat we zoveel zouden kelderen in inkomen dat het heel moeilijk zou worden en we niet in de grens van soc. huur zouden passen.. maar zo te zien komt het allemaal goed als ik met pensioen ga. Last van onze schouders hoor pfoe!

Nu heb ik nog een paar afspraken voor mezelf staan met TL en PZ om het generatiebeleid volgens CAO ZKH te bespreken zodat ik binnenkort mss wel 2 dagen kan gaan werken met voll pensioenopbouw en iets minder brutosal. Moet ik wel eerst even mijn PLB opmaken... dus dat betekend ook al 1 dag in de 1 of 2 weken minder werken.
Zal mijn lijf goed doen. Elke werkdag toch behoorlijke rugpijn..
Ik zou eerder stoppen ook wel leuk vinden. Of minder. Maar nu nog even niet, da's financieel niet echt aantrekkelijk. Nu kan het wel, maar daar merk ik later ook meer van. Maar och, dit thuiswerken is best prettig. En zodra we weer meer naar kantoor kunnen wil ik dat half/half blijven doen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_198663165
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:26 schreef Tele6 het volgende:
Wat goed dat jullie dat allemaal regelen en overzien @:Blues :)
Ik word altijd nogal geīntimideerd door financiële dingen dus ik kijk er liefst alleen naar als het moet :')
#metoo hoor :D

We zijn er dan ook al maanden mee bezig.
Ik ga het liefst met een dekentje over mijn hoofd liggen en heel hard tralalalala zingen en gewoon maar zien wat ik elke maand ga zien op mijn bankrek maar dit was allemaal zo complex dat we het hebben uitbesteed. En dan ineens vallen wel wat kwartjes door hele mooi excelbestandjes die we kregen toegestuurd O+
pi_198663171
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:22 schreef AnneX het volgende:
MQF de Musculus Quadrutus Femoris vond ik ook een mooie.

Mensen hebben een slap gewrichtskapsel rond de humeruskop en vandaar de functie van de Rotator cuff.
(Er komt van alles bovenborrelen qua spieren en functies).
Over de achterhand weet ik helaas niks, dan had ik nu nog les moeten volgen ;( Ga ik me toch zelf maar eens in verdiepen.

Leuk is dat hč. Ik merkte het gisteren ook. Dat er een infuus geprikt moest worden, en de vene (cephalica) afboog naar binnen. Iemand maakte daar een afkeurende opmerking over. Maar eigenlijk was dat juist perfect hoe 'ie volgens de boekjes moet lopen. Want de tak die verder loopt is dan weer de vene cephalica accessoria. Maar ik heb even op mijn tong gebeten, was er net 3 minuten binnen. Om dan gelijk de nitwit uit te gaan hangen terwijl je verder in veeeeeele opzichten nog een broekie bent :D .

Was wel mooi nog, in de OK vroegen ze zich af hoe een instrument eigenlijk heette. Dus een van die dierenartsen; oh hey, dat weet zij vast wel! (Wijzend naar mij... Help.). Het leek een soort pean, maar wel een met wat bollere uiteinden. Gelukkig waren zij zelf tot diezelfde conclusie gekomen. *pfiew*
pi_198663172
Oh ja.
Toch nog ff wat doen hier.
/vrij rustig O+
  woensdag 24 maart 2021 @ 11:29:07 #113
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_198663173
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:24 schreef Blues het volgende:

[..]

Precies. En we zitten nu ook in vrije sector, waren bang dat we zoveel zouden kelderen in inkomen dat het heel moeilijk zou worden en we niet in de grens van soc. huur zouden passen.. maar zo te zien komt het allemaal goed als ik met pensioen ga. Last van onze schouders hoor pfoe!

Nu heb ik nog een paar afspraken voor mezelf staan met TL en PZ om het generatiebeleid volgens CAO ZKH te bespreken zodat ik binnenkort mss wel 2 dagen kan gaan werken met voll pensioenopbouw en iets minder brutosal. Moet ik wel eerst even mijn PLB opmaken... dus dat betekent ook al 1 dag in de 1 of 2 weken minder werken.
Zal mijn lijf goed doen. Eind van elke werkdag toch behoorlijke rugpijn..
Fijn zeg!
Spoilers!
pi_198663183
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:28 schreef Blues het volgende:

[..]

#metoo hoor :D

We zijn er dan ook al maanden mee bezig.
Ik ga het liefst met een dekentje over mijn hoofd liggen en heel hard tralalalala zingen en gewoon maar zien wat ik elke maand ga zien op mijn bankrek maar dit was allemaal zo complex dat we het hebben uitbesteed. En dan ineens vallen wel wat kwartjes door hele mooi excelbestandjes die we kregen toegestuurd O+
Heel verstandig, en fijn dat het zo goed lijkt uit te pakken!
  woensdag 24 maart 2021 @ 11:32:03 #115
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198663205
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:24 schreef Blues het volgende:

[..]

Precies. En we zitten nu ook in vrije sector, waren bang dat we zoveel zouden kelderen in inkomen dat het heel moeilijk zou worden en we niet in de grens van soc. huur zouden passen.. maar zo te zien komt het allemaal goed als ik met pensioen ga. Last van onze schouders hoor pfoe!

Nu heb ik nog een paar afspraken voor mezelf staan met TL en PZ om het generatiebeleid volgens CAO ZKH te bespreken zodat ik binnenkort mss wel 2 dagen kan gaan werken met voll pensioenopbouw en iets minder brutosal. Moet ik wel eerst even mijn PLB opmaken... dus dat betekent ook al 1 dag in de 1 of 2 weken minder werken.
Zal mijn lijf goed doen. Eind van elke werkdag toch behoorlijke rugpijn..
Ziekenhuispensioen is behoorlijk goed geregeld gelukkig

Vind dat toch altijd een fijn idee, al weet je nooit hoeveel gebruik je ervan kunt maken :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198664507
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:06 schreef AnneX het volgende:
De rotator cuff is primair om de kop van de humerus / bovenarm in de kom te behouden.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Rotatorenmanchet plus wat bewegingen natuurlijk.

Sjonge, wat een tentamen was dat. Drie x was scheepsrecht voor dat tentamen.
Dit heeft mij ook wat hoofdbreken en puzelen gekost :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198664521
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:28 schreef Blues het volgende:

[..]

#metoo hoor :D

We zijn er dan ook al maanden mee bezig.
Ik ga het liefst met een dekentje over mijn hoofd liggen en heel hard tralalalala zingen en gewoon maar zien wat ik elke maand ga zien op mijn bankrek maar dit was allemaal zo complex dat we het hebben uitbesteed. En dan ineens vallen wel wat kwartjes door hele mooi excelbestandjes die we kregen toegestuurd O+
Wat goed dat jullie er toch naar gekeken hebben en dat het allemaal meevalt! Kan me voorstellen dat er een last van je schouders valt.

In dat kader kreeg ik gisteren de nota van de notaris, die bedragen, huuuh. Maar ik heb het allemaal nog eens nagerekend (het liefst blijf ik er ook verre van) en het klopt. Nu moet ik ergens komende week maar eens naar de bank om een shitload aan geld over te maken, want dat kan natuurlijk niet via internetbankieren }:|
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_198664815
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 13:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit heeft mij ook wat hoofdbreken en puzelen gekost :Y
De botten en botjes en gewrichtsvlakken t/m handen en voeten 🤪 ging nog wel.
Dan origo /insertie en *P* en *S* functies en samenwerken en de bewegingsuitslagen etc.
Inzicht (8>
Een collega ging wel eens met zijn vriendin naar balletvoorstellingen en ging dan de bewegingen maar analyseren. :7
pi_198664935
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:24 schreef Blues het volgende:

[..]

Precies. En we zitten nu ook in vrije sector, waren bang dat we zoveel zouden kelderen in inkomen dat het heel moeilijk zou worden en we niet in de grens van soc. huur zouden passen.. maar zo te zien komt het allemaal goed als ik met pensioen ga. Last van onze schouders hoor pfoe!

Nu heb ik nog een paar afspraken voor mezelf staan met TL en PZ om het generatiebeleid volgens CAO ZKH te bespreken zodat ik binnenkort mss wel 2 dagen kan gaan werken met voll pensioenopbouw en iets minder brutosal. Moet ik wel eerst even mijn PLB opmaken... dus dat betekent ook al 1 dag in de 1 of 2 weken minder werken.
Zal mijn lijf goed doen. Eind van elke werkdag toch behoorlijke rugpijn..
Fijn zeg, dat klinkt echt goed. Ook goed om alles doorgerekend enzo te hebben.
pi_198664960
nieuwe maatregelen in België: kappers weer dicht. Ik was nog niet geweest helaas. Ook scholen weer dicht, alleen de kleuterscholen blijven open. Wat ben ik blij dat ik 2 kleuters heb! *O*
pi_198665112
quote:
7s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:29 schreef Candaasje het volgende:

Over de achterhand weet ik helaas niks, dan had ik nu nog les moeten volgen ;( Ga ik me toch zelf maar eens in verdiepen.

Leuk is dat hč. Ik merkte het gisteren ook. Dat er een infuus geprikt moest worden, en de vene (cephalica) afboog naar binnen. Iemand maakte daar een afkeurende opmerking over. Maar eigenlijk was dat juist perfect hoe 'ie volgens de boekjes moet lopen. Want de tak die verder loopt is dan weer de vene cephalica accessoria. Maar ik heb even op mijn tong gebeten, was er net 3 minuten binnen. Om dan gelijk de nitwit uit te gaan hangen terwijl je verder in veeeeeele opzichten nog een broekie bent :D .

Was wel mooi nog, in de OK vroegen ze zich af hoe een instrument eigenlijk heette. Dus een van die dierenartsen; oh hey, dat weet zij vast wel! (Wijzend naar mij... Help.). Het leek een soort pean, maar wel een met wat bollere uiteinden. Gelukkig waren zij zelf tot diezelfde conclusie gekomen. *pfiew*
Je wilt niet al na 3 minuten bekend staan als De Betweter _O- Ik snap dat je op je tong moest bijten.

@Blues _O_ voor het allemaal op een rijtje zetten en uitrekenen. Je kan idd wel struisvogel spelen, maar dan blijf je een beetje nerveus denkend aan de toekomst. En nu hoef je dáár in ieder geval niet meer nerveus over te zijn O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198665381
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 13:30 schreef AnneX het volgende:

[..]

De botten en botjes en gewrichtsvlakken t/m handen en voeten 🤪 ging nog wel.
Dan origo /insertie en *P* en *S* functies en samenwerken en de bewegingsuitslagen etc.
Inzicht (8>
Een collega ging wel eens met zijn vriendin naar balletvoorstellingen en ging dan de bewegingen maar analyseren. :7
:D klinkt herkenbaar ja.
(Alleen die ondervoeten... drama bij al die verschillende diersoorten.)

quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 13:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je wilt niet al na 3 minuten bekend staan als De Betweter _O- Ik snap dat je op je tong moest bijten.

@:Blues _O_ voor het allemaal op een rijtje zetten en uitrekenen. Je kan idd wel struisvogel spelen, maar dan blijf je een beetje nerveus denkend aan de toekomst. En nu hoef je dáár in ieder geval niet meer nerveus over te zijn O+
Ja, leek me niet zo'n handige binnenkomer :P .

Ik kreeg net al een pakketje binnen dat ik pas over een maand had verwacht. Met 2 truien en 2 shirts. Was een beetje een gok, want terugsturen zou qua verzendkosten wel redelijk wat gaan kosten (laat staan dat het duurzaam is) en ik had geen idee hoe de maten zouden vallen. Maar het zag er op de foto's mooi uit, en tof bedrijf. En ik ben nu helemaal blij met alles O+

Enig probleem is dat ik nu hebberig word. Maar ik mag van mezelf enkel kledingstukken kopen die ik echt tekort kom (gewoon niet/nauwelijks heb of waar inmiddels de gaten invallen.) :P
pi_198665397
Ik ga mezelf eens naar buiten schoppen. Konijnenvoer halen, anders heb ik een dezer dagen ruzie vrees ik.
pi_198665903
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 13:39 schreef Jagärtrut het volgende:
nieuwe maatregelen in België: kappers weer dicht. Ik was nog niet geweest helaas. Ook scholen weer dicht, alleen de kleuterscholen blijven open. Wat ben ik blij dat ik 2 kleuters heb! *O*
:D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_198667531
@Jagärtrut toen ik dat bericht las, dacht ik al oei, dat valt mee :D
@Candaasje leuk van de truien!

Ik heb vandaag hard gestudeerd en net even overlegd met m'n begeleider. Hij is er heel positief over *G*
Nu nog boodschappen doen. Geen zin :(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')