Ik moest het even Googlen, maar je bedoelt verslapte spieren zoals je dat bij mensen onder invloed van alcohol ziet?quote:
Ja. Zelfde als de MotoGP rijders doen. Als je alle spieren hard aanspant is de kans op breuken hoger dan als je alles slap houd. Tot zo ver dat lukt uiteraard.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 12:58 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Ik moest het even Googlen, maar je bedoelt verslapte spieren zoals je dat bij mensen onder invloed van alcohol ziet?
Klinkt wel plausibel, al is motorsport natuurlijk wel heel anders omdat botbreuken daar waarschijnlijk een groter risico vormen dan whiplash of ander nekletsel. (edit: in vergelijking met een kop-staartbotsing)quote:Op dinsdag 23 maart 2021 12:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ja. Zelfde als de MotoGP rijders doen. Als je alle spieren hard aanspant is de kans op breuken hoger dan als je alles slap houd. Tot zo ver dat lukt uiteraard.
Ik heb altijd een fles jenever in het dashboardkastje voor het geval iemand me dreigt aan te rijdenquote:Op dinsdag 23 maart 2021 12:58 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Ik moest het even Googlen, maar je bedoelt verslapte spieren zoals je dat bij mensen onder invloed van alcohol ziet?
Omdat ze anders elk botje in hun handen breken als het stuur plots 120 graden omslaat.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 13:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
Volgens mij halen F1 coureurs op het laatste moment de handen van het stuur. Weet niet precies waarom, maar werd een keer verteld en laten zien...
Yep, maar een normale auto heeft een iets andere tandheugel overbrenging als een F1 auto.. maar als je hem aan ziet komen, laat lekker je stuur en alles los, rem los en idd ontspannen voor zover dat lukt in een fractie van een seconde waarin je schrikt..quote:Op dinsdag 23 maart 2021 13:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Omdat ze anders elk botje in hun handen breken als het stuur plots 120 graden omslaat.
Daarbij zijn de wielen vrij en dus de impact op die wielen en daarmee ook het stuur veel groter. In een personen auto zitten de wielen in de wielkasten dus zal je veel minder kracht op de wielen en het stuur krijgen bij een crash.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 15:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Yep, maar een auto heeft een iets ander tandheugeltje als een F1 auto.. maar als je hem aan ziet komen, laat lekker je stuur en alles los, rem los en idd ontspannen voor zover dat lukt in een fractie van een seconde waarin je schrikt..
In de praktijk gaan dingen veel te snel om bewust iets te doen.. als je die tijd en tegenwoordigheid van geest hebt, kun je er ook tussenuit sturen.
True, aan de andere kant is de wielophanging van een F1 auto ook veel lichter gebouwd, dus die zal veel sneller afbreken door een impact. Het is niet echt te vergelijken eigenlijk.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 16:02 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Daarbij zijn de wielen vrij en dus de impact op die wielen en daarmee ook het stuur veel groter. In een personen auto zitten de wielen in de wielkasten dus zal je veel minder kracht op de wielen en het stuur krijgen bij een crash.
Je kan bij een normale auto wel de motor tussen je benen krijgen, dit in tegenstelling bij een F1 auto.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 16:02 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Daarbij zijn de wielen vrij en dus de impact op die wielen en daarmee ook het stuur veel groter. In een personen auto zitten de wielen in de wielkasten dus zal je veel minder kracht op de wielen en het stuur krijgen bij een crash.
ik vraag me af of ik dat zou kunnen wanneer je de auto in je binnenspiegel ziet aankomen. Het reflex zal zijn dat je je schrap zet.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 15:59 schreef daNpy het volgende:
Hoofd tegen hoofdsteun, handen op je dijen, alle spieren los.
Kip-ei verhaalquote:Op dinsdag 23 maart 2021 16:21 schreef Scheepskok het volgende:
Dronken bestuurders komen het meest heel uit een autowrak.
quote:Op dinsdag 23 maart 2021 16:21 schreef Scheepskok het volgende:
Dronken bestuurders komen het meest heel uit een autowrak.
120? Lijkt me dat dat meer dan een halve meter van je achterkant opvreet.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 16:41 schreef wiltoyo het volgende:
Ervaringsdeskundige hier![]()
Ooit eens achterin een file gestaan, de auto achter mij zat niet op te letten en knalde met 120 achterin. Zag m aankomen en kon zelf geen kant op, hoofd tegen de hoofdsteun aangelegd, alles los en ontspannen. Heb er zelfs nog geen spierpijn aan over gehouden, terwijl mijn auto voor en achter een halve meter korter was geworden.
Overigens een auto zonder airbags en andere veiligheidsystemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |