abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 23 maart 2021 @ 12:14:26 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198647224
quote:

Verbazing bij artsen: vaccinweigeraars willen als ze ernstig ziek worden door corona wl alles uit de kast op de ic


Gelovige vaccinweigeraars willen wl dat er alles gedaan wordt om hun leven te verlengen, als ze met corona in het ziekenhuis komen. Dat wordt duidelijk uit onderzoek rond bevindelijk gereformeerden. Het zorgt voor grote verbazing bij artsen.



PREMIUM LEES VERDER BIJ BRON

https://www.gelderlander.(...)t-op-de-ic~aad6f292/
Dit is toch niet te geloven.... Geen vaccin willen maar wel eisen geholpen te worden in het ziekenhuis :|W :|W :|W :|W :|W :|W Weigeren prima, maar ga dan ook niet janken om hulp. Het is duidelijk gods wil als je doodziek bent. Wat mij betreft komen vaccinatieweigeraars op een zwarte lijst. Wat vinden jullie?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198647275
Zwarte kous zwarte lijst, ik vind het prima.
pi_198647277
En ze willen ook zonder vaccinatiepaspoort op vakantie, naar evenementen etc etc etc _O-
pi_198647290
Ik zal het vaccin zelf niet weigeren maar elke variant die neigt naar een verplichting om te vaccineren ben ik zeer op tegen. Ontzien van zorg is zo een verplichting. Het hele coronapaspoort straks eveneens.

Dus weigeraars krijgen gewoon toegang tot zorg, onderwijs, de kroeg etc en worden niet als tweederangs burgers op een zwarte lijst gezet als het aan mij ligt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2021 12:19:22 ]
  dinsdag 23 maart 2021 @ 12:22:05 #5
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_198647345
Zwarte lijst gaat wel erg ver, maar het is een teken aan de wand. Meer en meer zien we dat ikke, ikke het belangrijkst is. Wat dat betreft zou men zich, en dan met name de landelijke en gemeentelijke politiek, wel wat impopulairder op mogen stellen richting de burger. Niet middels verplicht vaccineren, wel middels deugdelijke voorlichting op wetenschappelijke basis. Dan moeten de overheden echter wel wat aan hun communicatie doen, want dat is naadje pet is gebleken uit 1+ jaar coronaberichtgeving.

Als dat uiteindelijk als bijeffect heeft dat men die religieuze sprookjes voortaan links laat liggen, is dat wat mij betreft alleen maar goed. Misschien lezen ze dan eens wat beter geschreven boeken >:)
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
pi_198647388
Ik weiger een vaccin maar een zwarte lijst vind ik prima, zolang zorg ook wordt geweigerd bij rokers, drugsgebruikers, dikke mensen, mensen die vrijwillig te lang in dezelfde houding zitten, enz.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_198647420
Dit is toch niet te geloven.... Geen <vul wat voor ongezonde levensstijl maar ook in> willen maar wel eisen geholpen te worden in het ziekenhuis :|W :|W :|W :|W :|W :|W

Kap eens met die blinde focus hierop. Beetje verknipte denkwijze. Naast het weigeren van vaccins brengen mensen zichzelf op tal van andere manieren in de vernieling en iedereen heeft recht op behandeling.
I'll give you something to do
pi_198647436
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:26 schreef KroketBroodje het volgende:
Ik weiger een vaccin maar een zwarte lijst vind ik prima, zolang zorg ook wordt geweigerd bij rokers, drugsgebruikers, dikke mensen, mensen die vrijwillig te lang in dezelfde houding zitten, enz.
Wordt een behoorlijk lijstje :D Die IC's kunnen ze ook wel opdoeken dan
I'll give you something to do
pi_198647450
Met 200km/u over de snelweg maar als je dan een ongeluk krijgt laten we je gewoon in de berm liggen want eigen schuld.
pi_198647519
Dat is toch logisch?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 12:36:22 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_198647531
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:26 schreef KroketBroodje het volgende:
Ik weiger een vaccin maar een zwarte lijst vind ik prima, zolang zorg ook wordt geweigerd bij rokers, drugsgebruikers, dikke mensen, mensen die vrijwillig te lang in dezelfde houding zitten, enz.
Die betalen gewoon netjes hun zorgverzekering en kosten nog eens minder dan dat egostisch volk zoals jij.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_198647540
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:18 schreef Banaanvragen het volgende:
En ze willen ook zonder vaccinatiepaspoort op vakantie, naar evenementen etc etc etc _O-
Ja natuurlijk... Ook dat is logisch
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198647648
Doctoren zullen nooit die mensen weigeren te helpen, zo zitten ze niet in elkaar.
Is het egostisch van die mensen dan? Denk t niet, ieder moet voor zichzelf kunnen beslissen of ze het vaccin nemen of niet.
Waar ik geen begrip voor heb is dat ze alles zien als gods plan, maar als god met een vaccin komt ineens weer niet.. Dus zie het als een daad van god en neem dat vaccin aub..
pi_198647702
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:36 schreef Dven het volgende:

[..]

Die betalen gewoon netjes hun zorgverzekering en kosten nog eens minder dan dat egostisch volk zoals jij.
Dat betwijfel ik, maar goed mekker maar verder
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_198647709
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:43 schreef aspi het volgende:
Doctoren zullen nooit die mensen weigeren te helpen, zo zitten ze niet in elkaar.
Is het egostisch van die mensen dan? Denk t niet, ieder moet voor zichzelf kunnen beslissen of ze het vaccin nemen of niet.
Waar ik geen begrip voor heb is dat ze alles zien als gods plan, maar als god met een vaccin komt ineens weer niet.. Dus zie het als een daad van god en neem dat vaccin aub..
Olie en water, Aspi, olie en water, geloven en ratio gaan niet samen. Taalkundig al onmogelijk. Twee verschillende dingen, fantasie en realiteit is er ook zo een, 2 Verschillende dingen die haaks op elkaar staan
  dinsdag 23 maart 2021 @ 12:53:58 #16
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_198647793
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:47 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik, maar goed mekker maar verder
Ik vind het absoluut niet interessant wat jij wel of niet betwijfelt. Wel houd ik me gewoon bij de cijfers in plaats van dat ik verval in gejammer op basis van wat ik in al mijn beperktheid denk dat de realiteit is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_198647850
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:53 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik vind het absoluut niet interessant wat jij wel of niet betwijfelt. Wel houd ik me gewoon bij de cijfers in plaats van dat ik verval in gejammer op basis van wat ik in al mijn beperktheid denk dat de realiteit is.
Interessant genoeg om erop te reageren iig ;)
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  dinsdag 23 maart 2021 @ 12:59:56 #18
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_198647891
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:57 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Interessant genoeg om erop te reageren iig ;)
Nee hoor, gewoon even terug op de plaats zetten van iemand die het spoor volledig bijster is. Maar supergrappige brugklasretoriek van je, dat wel.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_198647947
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:26 schreef KroketBroodje het volgende:
Ik weiger een vaccin maar een zwarte lijst vind ik prima, zolang zorg ook wordt geweigerd bij rokers, drugsgebruikers, dikke mensen, mensen die vrijwillig te lang in dezelfde houding zitten, enz.
Die nemen gewoon het vaccin.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198648307
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:59 schreef Dven het volgende:

[..]

Nee hoor, gewoon even terug op de plaats zetten van iemand die het spoor volledig bijster is. Maar supergrappige brugklasretoriek van je, dat wel.
Dankje, komt omdat ik niet zo gevoelig ben voor groepsdruk en zelf een afweging kan maken
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  dinsdag 23 maart 2021 @ 13:57:17 #21
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_198648814
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:29 schreef Sapstengel het volgende:
Met 200km/u over de snelweg maar als je dan een ongeluk krijgt laten we je gewoon in de berm liggen want eigen schuld.
Motorrijders laten we ook maar voortaan liggen. Ze kiezen er immers zelf voor om op zo'n gevaarlijk voertuig te stappen.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 13:59:38 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_198648849
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 13:57 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Motorrijders laten we ook maar voortaan liggen. Ze kiezen er immers zelf voor om op zo'n gevaarlijk voertuig te stappen.
Automobilisten dan ook gewoon maar toch? Nergens voor nodig om je met 100 km/h te verplaatsen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_198649258
Het is niet aan artsen om daarover te beslissen. Alsof je in een noodsituatie een discussie aangaat met de patint als die op het punt staat om aan de beademing te gaan. Denk dat die iets te druk is met naar adem happen of z'n longen eruit hoesten.

Vind het prima dat een huisarts daar de discussie over aangaat maar op een gegeven moment moet je je 'klanten' ook accepteren zoals ze zijn. Als je alleen wilt werken voor mensen die het in jouw ogen 'verdienen' dan kun je beter in de exclusieve herenkleding of in de sportwagenhandel stappen of iets in die richting. En als je houdt van debatteren dan kun je beter de politiek in.

Dit is echt zo'n discussie die alleen maar bestaat omdat Covid nu de maat der dingen is, de lens waar alles door wordt bekeken. Een discussie die nu leeft omdat er nu nog veel mensen met Covid in het ziekenhuis liggen. Als de overgrote meerderheid straks gevaccineerd is, wordt Covid een soort seizoensgriep waar de kwetsbaren misschien jaarlijks een nieuwe prik voor nodig hebben, die dan ook net zo vrijwillig is als de griepprik. Als een godsvrezende bejaarde dan met zware griepverschijnselen in het ziekenhuis belandt, ga je hem toch ook niet vragen waarom hij geen griepprik heeft gehad?

Ja straks komt er af en toe nog een enkeling met corona in het ziekenhuis. Dat kan zijn omdat hij niet gevaccineerd is. Of omdat hij pech heeft en in het lage percentage valt dat toch ziek wordt ondanks het vaccin. Als je dat ook nog wilt gaan sturen, waar zijn we dan nog mee bezig? Dan kunnen we de zorg net zo goed alleen nog maar toegankelijk maken voor mensen die altijd 100% rationeel, moreel en onzelfzuchtig handelen, oftewel niemand.

Ik vind de streng gereformeerde 'pro-life' types wel bijzonder trouwens. Tegen vaccins en allerlei andere moderne hulpmiddelen, want niet volgens Gods plan. Maar als God jou met corona verblijdt dan zijn alle moderne technische snufjes geoorloofd, ook al is de behandeling totaal zinloos, ook al blijft er niks anders dan een kasplantje over. Dan staat de familie rond het bed: "Dokter, u moet hem (90 jaar oud, valt bij het kleinste briesje al om) redden!" Want al het andere is euthanasie en dat mag ook niet van de Heer. :')
pi_198650470
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:26 schreef KroketBroodje het volgende:
Ik weiger een vaccin maar een zwarte lijst vind ik prima, zolang zorg ook wordt geweigerd bij rokers, drugsgebruikers, dikke mensen, mensen die vrijwillig te lang in dezelfde houding zitten, enz.
Dat argument snap ik nog, maar gezien het feit dat die dingen niet besmettelijk zijn ben jij straks dan wel nog steeds de enige die niet naar binnen mag op een festival, stadium, kroeg, club, universiteit, theater, bioscoop, etc etc etc zonder twee-drie keer per week op na de grace period eigen kosten je te laten testen.

Fijn leven nog 😄
#WeesGeenWhales
  dinsdag 23 maart 2021 @ 15:42:23 #25
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_198650612
Vaccinweigeraars betalen waarschijnlijk ook zorgverzekering. Dus ook zij hebben recht op zorg.
pi_198650753
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 15:42 schreef Hahug13 het volgende:
Vaccinweigeraars betalen waarschijnlijk ook zorgverzekering. Dus ook zij hebben recht op zorg.
Ook mensen die niet betalen voor hun zorgverzekering hebben recht op zorg.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198650859
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:28 schreef galantis het volgende:
Dit is toch niet te geloven.... Geen <vul wat voor ongezonde levensstijl maar ook in> willen maar wel eisen geholpen te worden in het ziekenhuis :|W :|W :|W :|W :|W :|W

Kap eens met die blinde focus hierop. Beetje verknipte denkwijze. Naast het weigeren van vaccins brengen mensen zichzelf op tal van andere manieren in de vernieling en iedereen heeft recht op behandeling.
Punt is wel dat deze mensen vaak ook weigeren een zorgverzekering af te sluiten omdat het tegen het geloof is.
Erg hypocriet is het allemaal wel.

Maar verder met je eens.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_198650875
2 rangensyteem, flikker op.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 16:02:55 #29
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_198650935
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:14 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dit is toch niet te geloven.... Geen vaccin willen maar wel eisen geholpen te worden in het ziekenhuis :|W :|W :|W :|W :|W :|W Weigeren prima, maar ga dan ook niet janken om hulp. Het is duidelijk gods wil als je doodziek bent. Wat mij betreft komen vaccinatieweigeraars op een zwarte lijst. Wat vinden jullie?
Vieze smerige tyfushypocriete teringlijers :r
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 16:03:46 #30
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_198650943
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 15:35 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dat argument snap ik nog, maar gezien het feit dat die dingen niet besmettelijk zijn ben jij straks dan wel nog steeds de enige die niet naar binnen mag op een festival, stadium, kroeg, club, universiteit, theater, bioscoop, etc etc etc zonder twee-drie keer per week op na de grace period eigen kosten je te laten testen.

Fijn leven nog 😄
En waarom mag je daar niet naar binnen? Gaan we toestaan dat bedrijven en/of andere derden onze medische gegevens mogen inzien? Dit zelfs mogen eisen?
Voortaan ook niet meer naar de kroeg, tenzij je aan kan tonen dat je geen SOA hebt. Vind jij dat ook een goed idee?
Bij sollicitaties je medische dossier opsturen, want ja je weet nooit wat iemand onder de leden heeft.

Het probleem is niet dat mensen geen vaccinatie willen (sommige mensen hebben al antilichamen), maar mensen die het een fantastisch idee vinden om de glijdende schaal op te gaan.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_198651059
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dat is toch logisch?
Nee? Waarom zou de ene medische ingreep (behandeling in het ziekenhuis) niet ingaan tegen god's plan maar de andere (vaccinatie) wel?
pi_198651081
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 16:13 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Nee? Waarom zou de ene medische ingreep (behandeling in het ziekenhuis) niet ingaan tegen god's plan maar de andere (vaccinatie) wel?
Omdat je met die ene een medisch probleem probeert op te lossen en die andere preventief is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198651293
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 16:03 schreef daNpy het volgende:

[..]

En waarom mag je daar niet naar binnen? Gaan we toestaan dat bedrijven en/of andere derden onze medische gegevens mogen inzien? Dit zelfs mogen eisen?
Voortaan ook niet meer naar de kroeg, tenzij je aan kan tonen dat je geen SOA hebt. Vind jij dat ook een goed idee?
Bij sollicitaties je medische dossier opsturen, want ja je weet nooit wat iemand onder de leden heeft.

Het probleem is niet dat mensen geen vaccinatie willen (sommige mensen hebben al antilichamen), maar mensen die het een fantastisch idee vinden om de glijdende schaal op te gaan.
Nee, daarom zie je bij de deur alleen een groen vinkje in die app, en niet of dat door test, vaccinatie of eerdere besmetting komt.

Privacy prima dus.

Wil je dat ook niet, dan kan je rest van leven thuisblijven of naar Texas verhuizen 😃
#WeesGeenWhales
  dinsdag 23 maart 2021 @ 17:16:35 #34
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198651951
Prima toch, die mensen maken elkaar straks een keer goed ziek, een deel belast eventjes de zorg, een aantal sterft, als god het wil en de rest raakt immuun. Zo lang niet iedereen in NL die route volgt, gaat dat wel goed.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_198652630
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 15:35 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dat argument snap ik nog, maar gezien het feit dat die dingen niet besmettelijk zijn ben jij straks dan wel nog steeds de enige die niet naar binnen mag op een festival, stadium, kroeg, club, universiteit, theater, bioscoop, etc etc etc zonder twee-drie keer per week op na de grace period eigen kosten je te laten testen.

Fijn leven nog 😄
Ja best kut, maar dat zijn nou eenmaal de consequenties van mijn keuze. Gelukkig kan mijn beurs dat aan en heb ik dan alsnog 'vrijheid', net zoals met de avondklok en mondkapjesbeleid het mij af en toe wat kost. Probleem is meer voor de mensen die geen geld hebben en die keuze willen maken.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_198652650
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:29 schreef Sapstengel het volgende:
Met 200km/u over de snelweg maar als je dan een ongeluk krijgt laten we je gewoon in de berm liggen want eigen schuld.
En als je een grote zware auto hebt dan krijg je betere zorg dan wanneer je in een klein koekblik rondrijdt. In een kleine auto ben je nl. minder goed beschermd en vraag je om problemen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_198652734
Zou wat zijn als ze vrijwillig wilden afsterven.
pi_198652770
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 15:58 schreef Nober het volgende:
2 rangensyteem, flikker op.
Anti-vaxxers zijn 2e rangs burgers.
pi_198653183
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 18:01 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Ja best kut, maar dat zijn nou eenmaal de consequenties van mijn keuze. Gelukkig kan mijn beurs dat aan en heb ik dan alsnog 'vrijheid', net zoals met de avondklok en mondkapjesbeleid het mij af en toe wat kost. Probleem is meer voor de mensen die geen geld hebben en die keuze willen maken.
Exact, je snapt hem! Juridisch geen probleem en de vaccinatiegraad schiet omhoog, precies omdat de groep die a) meeste snakt naar weer iets mogen, b) niets kan betalen en c) het meeste over het vaccin twijfelt hetzelfde is: jongeren 😁

Ide-aal!
#WeesGeenWhales
pi_198653344
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 18:37 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Exact, je snapt hem! Juridisch geen probleem en de vaccinatiegraad schiet omhoog, precies omdat de groep die a) meeste snakt naar weer iets mogen, b) niets kan betalen en c) het meeste over het vaccin twijfelt hetzelfde is: jongeren 😁

Ide-aal!
Chantage lijkt mij een vrij beroerd middel om zoiets te bewerkstelligen.
Als een dusdanig grote groep hem sjaakt voor een vaccin is er wel even wat meer aan de hand dan je ooit kunt oplossen door ze op die paar luttele plekken te weigeren.
Maw, thuis en bij iedereen en z'n moeder kunnen ze alsnog hun gang gaan. Wat weer zou vragen om landelijke maatregelen, dus je komt nergens.
I'll give you something to do
pi_198653400
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 18:46 schreef galantis het volgende:

[..]

Chantage lijkt mij een vrij beroerd middel om zoiets te bewerkstelligen.
Als een dusdanig grote groep hem sjaakt voor een vaccin is er wel even wat meer aan de hand dan je ooit kunt oplossen door ze op die paar luttele plekken te weigeren.
Maw, thuis en bij iedereen en z'n moeder kunnen ze alsnog hun gang gaan. Wat weer zou vragen om landelijke maatregelen, dus je komt nergens.
Oplossing: het ook (zoals in israel) voor werkgevers in branches waar je veel met mensen in contact komt mogelijk maken werknemers verplicht te laten vaccineren, en consumenten het recht te geven te vragen of dit op een bepaalde plek gebeurd is.

Wie werkt daar voornamelijk n heeft geld nodig? Juist.

Oh en afaik kan je geen uitkering krijgen als je door eigen schuld/keuze ontslagen bent, BTW.

Fixed.
#WeesGeenWhales
pi_198653453
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 18:49 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Oplossing: het ook (zoals in israel) voor werkgevers in branches waar je veel met mensen in contact komt mogelijk maken werknemers verplicht te laten vaccineren, en consumenten het recht te geven te vragen of dit op een bepaalde plek gebeurd is.

Wie werkt daar voornamelijk n heeft geld nodig? Juist.

Oh en afaik kan je geen uitkering krijgen als je door eigen schuld/keuze ontslagen bent, BTW.

Fixed.
Directe verplichting gaat hem sowieso niet worden, als de indirecte al een heet hangijzer is.
En dan nog, dan blijft je speelruimte beperkt tot controle op de werkvloer.
De informele setting - waar ik aanvankelijk al op doelde - heeft simpelweg een overgroot aandeel in besmettingen.
I'll give you something to do
pi_198653477
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 18:53 schreef galantis het volgende:

[..]

Directe verplichting gaat hem sowieso niet worden, als de indirecte al een heet hangijzer is.
En dan nog, dan blijft je speelruimte beperkt tot controle op de werkvloer.
De informele setting - waar ik aanvankelijk al op doelde - heeft simpelweg een overgroot aandeel in besmettingen.
Nog steeds indirect, je kan alleen niet overal werken zonder.

En dat klopt, maar als de depressieve jongeren n als enige niet weer naar een festival kunnen n werk kwijtraken zonder uitkering en zichzelf bij wijze van illegaal moeten prostitueren om eten te hebben, denk ik dat ze hem sneller nemen, dus dan is thuis ook niet erg meer UwU
#WeesGeenWhales
pi_198653502
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:26 schreef KroketBroodje het volgende:
Ik weiger een vaccin maar een zwarte lijst vind ik prima, zolang zorg ook wordt geweigerd bij rokers, drugsgebruikers, dikke mensen, mensen die vrijwillig te lang in dezelfde houding zitten, enz.
Alle criminelen kapot trappen. Die verdienen toch geen zorg!

quote:
10s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:36 schreef Dven het volgende:

[..]

Die betalen gewoon netjes hun zorgverzekering en kosten nog eens minder dan dat egostisch volk zoals jij.
Inderdaad alle wanbetalers van hun zorgpremie krijgen ook geen zorg!
pi_198653575
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:26 schreef KroketBroodje het volgende:
Ik weiger een vaccin maar een zwarte lijst vind ik prima, zolang zorg ook wordt geweigerd bij rokers, drugsgebruikers, dikke mensen, mensen die vrijwillig te lang in dezelfde houding zitten, enz.
Mensen die er een ongezonde levensstijl op nahouden kun je niet vergelijken met mensen die uit geloofsovertuiging een vaccin weigeren. In het tweede geval weigert iemand specifiek een vaccin, want 'God zorgt wel voor me', maar blijkbaar is onze lieve heer niet meer goed genoeg als iemand daadwerkelijk ziek wordt.
pi_198653583
Laat die lui lekker creperen
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_198653694
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 18:59 schreef galantis het volgende:

[..]

Die ideen van je beginnen wat fascistische trekjes te krijgen.
Ik wil gewoon m'n favo events terug zonder afstandsregels etc.

Hoe dat gebeurt is secundair.

Besides, in de USA bv is dit al heel lang mogelijk, veel andere landen ook, en die zijn niet fascistisch 😉
#WeesGeenWhales
pi_198653882
Die artsen moeten gewoon hun werk doen en hun bek houden. Je kunt toch niet insinueren dat mensen geen moreel recht op zorg zouden hebben omdat ze niet een experimenteel vacccin dat eigenlijk niet eens een vaccin is willen nemen?

Zijn ze geinspireerd door virologen of zo, dat ze denken dat ze alles maar kunnen bepalen omdat ze een witte jas aan hebben? Ken je plek.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198653916
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 19:03 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik wil gewoon m'n favo events terug zonder afstandsregels etc.

Hoe dat gebeurt is secundair.

Besides, in de USA bv is dit al heel lang mogelijk, veel andere landen ook, en die zijn niet fascistisch 😉
De VS is wel fasicistisch, Een Redneck schiet zo een indiaan dood, ook al lijkt het 200 jaar geleden.

maargoed het meredndeel lijkt nogal normaal te zijn dus dan ge we daar maar voor, ook al wonen ze in campinghuis
pi_198654056
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 19:03 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik wil gewoon m'n favo events terug zonder afstandsregels etc.

Hoe dat gebeurt is secundair.

Besides, in de USA bv is dit al heel lang mogelijk, veel andere landen ook, en die zijn niet fascistisch 😉
deze keer heb je 2 plekken, of je laat het rondwaaien, duurt ongeveer 8 jaar.

of plek 2, je vaccinnert met alle gevolgen van dien, dus, nu of 8 a 10 jaar voordat het voorbij is?!, zegt u het maar.
pi_198654110
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:26 schreef KroketBroodje het volgende:
Ik weiger een vaccin maar een zwarte lijst vind ik prima, zolang zorg ook wordt geweigerd bij rokers, drugsgebruikers, dikke mensen, mensen die vrijwillig te lang in dezelfde houding zitten, enz.
dan kan de helft van de ziekenhuizen wel sluiten :D
hardcoholic
pi_198654966
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 19:03 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik wil gewoon m'n favo events terug zonder afstandsregels etc.

Hoe dat gebeurt is secundair.

Besides, in de USA bv is dit al heel lang mogelijk, veel andere landen ook, en die zijn niet fascistisch 😉
Dat is duidelijk ja.
Ik zou mij er niet lekker bij voelen dat ik dadelijk alleen met mijn bewijs toegang krijg tot een festival. Ik weet dat niemand kwaad in de zin heeft maar het voelt alsof ik het heb verdiend door te 'zwichten' :r

Wat is in de USA al heel lang mogelijk?
I'll give you something to do
pi_198655013
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:14 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dit is toch niet te geloven.... Geen vaccin willen maar wel eisen geholpen te worden in het ziekenhuis :|W :|W :|W :|W :|W :|W Weigeren prima, maar ga dan ook niet janken om hulp. Het is duidelijk gods wil als je doodziek bent. Wat mij betreft komen vaccinatieweigeraars op een zwarte lijst. Wat vinden jullie?
En wat doe jij allemaal ? Roken, alcohol/koffie?cola/suikerdranken drinken, te weinig bewegen, teveel bewegen, sporten, te vet eten, te gezond eten etc etc.....geen zorg voor jou akkoord ?
  dinsdag 23 maart 2021 @ 20:20:57 #54
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_198656149
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 19:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

En wat doe jij allemaal ? Roken, alcohol/koffie?cola/suikerdranken drinken, te weinig bewegen, teveel bewegen, sporten, te vet eten, te gezond eten etc etc.....geen zorg voor jou akkoord ?
Beetje gekke reactie om een ongezonde levensstijl die je wordt opgedrongen door de maatschappij door middel van advertenties en brainwashing van jongs af aan te vergelijken met het willens en wetens aan de laars lappen van maatregelen tegen een bewezen virus.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_198656217
Van roken is het ook allang bewezen dat het schade toebrengt, toch weigeren we die mensen ook geen zorg.

Wat een stemmingsmakerij weer in dit topic.
pi_198656270
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:18 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Ik zal het vaccin zelf niet weigeren maar elke variant die neigt naar een verplichting om te vaccineren ben ik zeer op tegen. Ontzien van zorg is zo een verplichting. Het hele coronapaspoort straks eveneens.

Dus weigeraars krijgen gewoon toegang tot zorg, onderwijs, de kroeg etc en worden niet als tweederangs burgers op een zwarte lijst gezet als het aan mij ligt.
Leuk voor de zorgmedewerkers, personeel in het onderwijs en het personeel in de kroeg. Dat ze opgescheept zitten met al die mensen die vaccins weigeren en hen dus aan kunnen steken.

(Hoezo dat? Hoor ik je denken. Nou, een vaccin biedt geen 100% bescherming, daarbij wordt het bereiken van groepsimmuniteit door vaccinweigeraars lastiger en zijn weigeraars een mooi reservoir voor nieuwe coronavarianten.)
pi_198656313
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 20:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Beetje gekke reactie om een ongezonde levensstijl die je wordt opgedrongen door de maatschappij door middel van advertenties en brainwashing van jongs af aan te vergelijken met het willens en wetens aan de laars lappen van maatregelen tegen een bewezen virus.
Het ging hier om een vaccinatie.
Sowieso zijn gezondheidsklachten nagenoeg op den duur wel gegarandeerd bij een slechte levensstijl.
In tegenstelling tot die kleine kans dat je zorg nodig hebt na een coronabesmetting.
Ook grappig dat we brainwashing wel goedpraten als het gaat om jezelf ziek vreten en roken, maar als het gaat om brainwashing met een weigering van vaccinatie tot gevolg is het huis opeens te klein.
I'll give you something to do
  dinsdag 23 maart 2021 @ 21:36:47 #58
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_198657723
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 20:29 schreef galantis het volgende:

[..]

Het ging hier om een vaccinatie.
Sowieso zijn gezondheidsklachten nagenoeg op den duur wel gegarandeerd bij een slechte levensstijl.
In tegenstelling tot die kleine kans dat je zorg nodig hebt na een coronabesmetting.
Ook grappig dat we brainwashing wel goedpraten als het gaat om jezelf ziek vreten en roken, maar als het gaat om brainwashing met een weigering van vaccinatie tot gevolg is het huis opeens te klein.
De bewezen effecten van een vaccinatie uitleggen is heel wat anders dan brainwashing of het benvloeden van koopgedrag voor slecht eten of drinken van mensen.

En als je nu de werking van een vaccin gaat ontkennen schaar ik je onder de categorie wappies en ben ik wel klaar met deze “discussie”.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_198657845
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 21:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De bewezen effecten van een vaccinatie uitleggen is heel wat anders dan brainwashing of het benvloeden van koopgedrag voor slecht eten of drinken van mensen.

En als je nu de werking van een vaccin gaat ontkennen schaar ik je onder de categorie wappies en ben ik wel klaar met deze “discussie”.
Wat wauwel jij nou weer. Ik zeg toch dat iemand die vaccinatie weigert in feite gebrainwasht is. Ik ben zo pro-vax als het maar kan.
I'll give you something to do
pi_198657997
Mja, het klinkt een beetje dubbel: per se geen vaccinatie willen, maar wel alles uit de kast op de ic. Je mag het ze niet weigeren, natuurlijk. Moeten we ook niet willen, maar ik kan het niet helpen dat ik er ook wat met een schreef oog naar kijk.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_198658096
Genoeg gereformeerden die ook geen verzekeringen afsluiten maar wel gebruik maken van de zorg als dat nodig is.

Een beetje hypocriet is het wel.
pi_198658177
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 21:55 schreef Fugue het volgende:
Genoeg gereformeerden die ook geen verzekeringen afsluiten maar wel gebruik maken van de zorg als dat nodig is.

Een beetje hypocriet is het wel.
Ik heb nooit iets begrepen van bepaalde aspecten van het geloof. Dit is weer zo'n geval. Maar ja, weet je, je kunt er ook weinig aan doen. Vaccineren is geen verplichting en dat moet het ook niet worden.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_198661352


[ Bericht 100% gewijzigd door Nielsch op 24-03-2021 09:02:29 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Redactie Frontpage woensdag 24 maart 2021 @ 09:15:01 #64
38148 crew  Innisdemon
pi_198661505
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 13:59 schreef Dven het volgende:

[..]

Automobilisten dan ook gewoon maar toch? Nergens voor nodig om je met 100 km/h te verplaatsen.
en amateur-sporters?
'Me' is gn bezittelijk voornaamwoord
pi_198661955
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:14 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dit is toch niet te geloven.... Geen vaccin willen maar wel eisen geholpen te worden in het ziekenhuis :|W :|W :|W :|W :|W :|W Weigeren prima, maar ga dan ook niet janken om hulp. Het is duidelijk gods wil als je doodziek bent. Wat mij betreft komen vaccinatieweigeraars op een zwarte lijst. Wat vinden jullie?
Mensen zoals jij verdienen een enkeltje noord korea.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 24 maart 2021 @ 10:12:27 #66
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198662128
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:56 schreef mark16 het volgende:

[..]

Mensen zoals jij verdienen een enkeltje noord korea.
Waarom?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198662600
quote:
84s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:12 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Waarom?
Het is nogal pervers om mensen die een experimentele injectie weigeren waarvan het effect nog lang niet onomstotelijk vast staat de volledige toegang tot de gezondheidszorg te ontzeggen. Het is niet aan de overheid om te bepalen wie welk risico moet gaan nemen met deze injecties. Dat moet iedereen voor zichzelf bepalen of hij het risico op het virus of het risico van het vaccin aan wilt gaan.

Dit soort gedachten passen alleen in een totalitaire staat zoals Noord-Korea
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:45:32 #68
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_198662618
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:14 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dit is toch niet te geloven.... Geen vaccin willen maar wel eisen geholpen te worden in het ziekenhuis :|W :|W :|W :|W :|W :|W Weigeren prima, maar ga dan ook niet janken om hulp. Het is duidelijk gods wil als je doodziek bent. Wat mij betreft komen vaccinatieweigeraars op een zwarte lijst. Wat vinden jullie?
Ik vind het zwaar hypocriet zoals jij ook al aangeeft. En tegelijkertijd vind ik ook dat je iedereen moet helpen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11 hellingshoek
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 24 maart 2021 @ 10:49:10 #69
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198662673
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:44 schreef mark16 het volgende:

[..]

Het is nogal pervers om mensen die een experimentele injectie weigeren waarvan het effect nog lang niet onomstotelijk vast staat de volledige toegang tot de gezondheidszorg te ontzeggen. Het is niet aan de overheid om te bepalen wie welk risico moet gaan nemen met deze injecties. Dat moet iedereen voor zichzelf bepalen of hij het risico op het virus of het risico van het vaccin aan wilt gaan.

Dit soort gedachten passen alleen in een totalitaire staat zoals Noord-Korea
Het is geen experimentele injectie.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 24 maart 2021 @ 10:52:54 #70
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198662720
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:45 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Ik vind het zwaar hypocriet zoals jij ook al aangeeft. En tegelijkertijd vind ik ook dat je iedereen moet helpen.
Tuurlijk moet je iedereen helpen. Maarja, als je schijt hebt aan alle regels en gewoon lekker kerkdiensten doet, vaccin weigert, etc. Tja, dan vind ik niet dat je kan eisen dat iedereen in de houding gaat staan als je op de IC terecht komt. Dan vind ik ook dat ze moeten zeggen dat het gods wil is dat ze ziek zijn geworden ;)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198662727
quote:
84s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Het is geen experimentele injectie.
Het onderzoek is nog niet voltooid. De EMA heeft een tijdelijke en voorwaardelijke toelating toegestaan om covid-19 pandemie te bestrijden lopende het onderzoek. De producenten zijn verplicht om de verdere onderzoeksresultaten aan te leveren als onderdeel van deze toelating. in 2023 is het volledige onderzoek (fase 1 t/m 4) pas volledig afgerond en kan men pas spreken van een volledige goedkeuring door de EMA. Men doet dus de facto mee met een 3e ofwel 4e fase van het onderzoek naar de ontwikkeling van een Covid-19 vaccin.
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:54:57 #72
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198662751
Weigeren zorg als straf voor wetsovertredingen of onvoorzichtig gedrag is echt het meest debiele idee dat ik deze pandemie gehoord heb.

En dat zegt wat ja
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198662786
lig je dan op de IC aan beademing als vaccin weigeraar.

Dokter "ehh meneer, hoort u mij. ik heb hier een paracetamolletje, mag u dat hebben?"
Patient "upmpff whuuu umpfff uuuh"
Dokter "wat zegt u ? is dat een ja of een nee ?"
Patient "upmpff whuuu umpfff uuuh"
Dokter "mijnheer, u gaat hard achteruit. we gaan u in slaap brengen en daar krijgt u een narcose voor, mag dat van de dominee of van uw geloof?"
Patient "upmpff whuuu umpfff uuuh"

sterf maar !
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:57:49 #74
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_198662790
quote:
84s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:52 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Tuurlijk moet je iedereen helpen. Maarja, als je schijt hebt aan alle regels en gewoon lekker kerkdiensten doet, vaccin weigert, etc. Tja, dan vind ik niet dat je kan eisen dat iedereen in de houding gaat staan als je op de IC terecht komt. Dan vind ik ook dat ze moeten zeggen dat het gods wil is dat ze ziek zijn geworden ;)
Het is ook niet te vatten hoe die logica werkt. Ik weet wel dat het een glijdende schaal is als je mensen gaat uitsluiten, want dan vinden we steeds weer iets om niet te hoeven ondersteunen. Voorlichting en praten zijn voor mij de oplossing, en ja dat duurt lang en gaat erg langzaam.

Er zijn genoeg mensen die moeten leren door te ervaren, het heeft geen nut om dat zwaar af te dwingen met regels want daar luistert men toch niet naar en werkt averechts.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11 hellingshoek
pi_198668794
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 21:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De bewezen effecten van een vaccinatie uitleggen is heel wat anders dan brainwashing of het benvloeden van koopgedrag voor slecht eten of drinken van mensen.

En als je nu de werking van een vaccin gaat ontkennen schaar ik je onder de categorie wappies en ben ik wel klaar met deze “discussie”.
Man, roken is een eigen keuze en je weet net zo goed als iedereen dat je dan bewezen klachten krijg.
Wat niet zo is per definitie bij corona.
  woensdag 24 maart 2021 @ 17:43:48 #76
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_198669291
Ze kunnen dat vaccin lekker in hun reet steken. Zorg moet voor iedereen toegankelijk zijn en blijven, met of zonder vaccinatie. We betalen tenslotte allemaal zorgpremie.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_198669809
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 21:55 schreef Fugue het volgende:
Genoeg gereformeerden die ook geen verzekeringen afsluiten maar wel gebruik maken van de zorg als dat nodig is.

Een beetje hypocriet is het wel.
Die mensen betalen daar gewoon een vervangende belasting voor: https://www.hetcak.nl/regelingen/gemoedsbezwaarden

En ja het is achterlijk en ja het is eigenlijk gewoon hetzelfde maar dan met een ander labeltje. Maar het is dus niet zo dat ze niks betalen en wel lekker zorg afnemen.
pi_198675634
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 21:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De bewezen effecten van een vaccinatie uitleggen is heel wat anders dan brainwashing of het benvloeden van koopgedrag voor slecht eten of drinken van mensen.

En als je nu de werking van een vaccin gaat ontkennen schaar ik je onder de categorie wappies en ben ik wel klaar met deze “discussie”.
Het gaat niet zozeer om dat het vaccin niet werkt. Het gaat om de mogelijk schadelijke bijwerkingen op de lange termijn die niet zijn onderzocht op het moment. Het is voor iedereen afzonderlijk te bepalen of zij het risico op deze bijwerkingen willen nemen of toch liever het risico op het virus zelf.
pi_198679025
Ach zat mensen die geen orgaandonor zijn maar wel op de lijst willen als ze iets nodig hebben. Die helpen we ook.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_198679485
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 14:25 schreef Vasilevski het volgende:

Ik vind de streng gereformeerde 'pro-life' types wel bijzonder trouwens. Tegen vaccins en allerlei andere moderne hulpmiddelen, want niet volgens Gods plan. Maar als God jou met corona verblijdt dan zijn alle moderne technische snufjes geoorloofd, ook al is de behandeling totaal zinloos, ook al blijft er niks anders dan een kasplantje over. Dan staat de familie rond het bed: "Dokter, u moet hem (90 jaar oud, valt bij het kleinste briesje al om) redden!" Want al het andere is euthanasie en dat mag ook niet van de Heer. :')
Dat heb ik dus ook nooit begrepen. En ook naastenliefde prediken, maar je niet willen laten inenten.
pi_198679560
Feitelijk bewezen en aangetoond.

De Gezondheidszorg is afgeschaald en wegbezuinigt.
Lichamelijke Opvoeding is uit het onderwijs gehaald.
De Voedingsindustrie kan ons volproppen met ongezonde dikmakende producten. En ze mogen zelfs slim liegen op hun etiketten.

En dit zijn slechts 3 hoofdpunten van belang, dus nog wel behoorlijk aan te vullen met overige sociaal maatschappelijke knelpunten.

Wat hier veel ongelooflijker is,is dat onze corrupte politici er weer eens mee weg blijken te komen. En het is ze weer gelukt... Om de verantwoording maar weer eens bij de burger zelf te leggen. En blijkbaar zelfs de burgers tegen elkaar uit speelt. Dat terwijl ze precies dat doen waar ze werkelijk voor aangenomen zijn. Ze nemen jou bij de neus en spelen grote marktleiders in de kaart.

Dus met bovengenoemde feiten krijgen de burgers zelf de verantwoordelijkheid om gezond en fit te zijn en te blijven. Ook lichamelijke opvoeding is geheel je eigen pakkie aan. Wil je of snap je dat niet dan bied de markt je de mogelijkheid je zo vet en ongezond te vreten als je maar wil. Maar niemand verplicht je op je gat te blijven zitten en het is immers je eigen hand die al dat ongezonde in je smoel propt.

Maar toch wil je geholpen worden en zullen wij je helpen wanneer het fout gaat... We gaan zelfs zover dat we de verantwoord gezond levende mens helpen/verplichten jou te helpen zodat jij lekker ongezond verder kunt leven en vreten. Liever nog willen we dat je je kinderen dit ook leert te doen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 25 maart 2021 @ 09:47:01 #82
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198679570
Nein nein nein nein
Als ze dood gaan heeft god dat zo gewild. Flikker ze het ziekenhuis zodat mensen die het wel verdienen geholpen kunnen worden.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198679646
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:26 schreef KroketBroodje het volgende:
Ik weiger een vaccin maar een zwarte lijst vind ik prima, zolang zorg ook wordt geweigerd bij rokers, drugsgebruikers, dikke mensen, mensen die vrijwillig te lang in dezelfde houding zitten, enz.
Daar kan nog wel het een en ander bij: mensen die alcohol drinken, sportblessures... enfin, de lijst is lang.

Ik vind een zwarte lijst helemaal niet prima. Ook voor vaccinatieweigeraars niet. Dan is al snel het einde zoek, denk ik.
pi_198680411
Ik vraag me echt af of Rutte (en de andere partijen) herkozen waren geweest als de regering had besloten om alle te dikke 60-plussers verplicht op dieet te zetten en gedwongen aan fitness te laten doen. Ik denk dat dit de enige reden is geweest (plus het mankeren van de wettelijke basis maar dat kan geregeld worden) waarom dit niet gebeurd is.

Verder heb ik geen oplossing in gedachten voor de Coronaproblematiek. Wel vind ik het ontzettend oneerlijk dat goedwillende mensen die altijd veel moeite hebben gedaan om gezond te blijven al een jaar zwaar moeten boeten voornamelijk voor hen die daarin niet willen investeren.

Nogmaals, welk model regering ik wel zou willen weet ik niet. Daarom vond ik deze verkiezingen ook zo lastig.
pi_198680490
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 10:39 schreef unfocused het volgende:
Ik vraag me echt af of Rutte (en de andere partijen) herkozen waren geweest als de regering had besloten om alle te dikke 60-plussers verplicht op dieet te zetten en gedwongen aan fitness te laten doen. Ik denk dat dit de enige reden is geweest (plus het mankeren van de wettelijke basis maar dat kan geregeld worden) waarom dit niet gebeurd is.

Verder heb ik geen oplossing in gedachten voor de Coronaproblematiek. Wel vind ik het ontzettend oneerlijk dat goedwillende mensen die altijd veel moeite hebben gedaan om gezond te blijven al een jaar zwaar moeten boeten voornamelijk voor hen die daarin niet willen investeren.

Nogmaals, welk model regering ik wel zou willen weet ik niet. Daarom vond ik deze verkiezingen ook zo lastig.
Ik snap die redenatie niet: mensen dwingen een bepaalde levensstijl te volgen.
Zelfs de meeste oppresieve regimes doen dat niet.

Verder is de mens nogal hypocriet, zo schreeuwt een kennis van me moord en brand dat de overheid mensen moet aanpakken die een ongezonde levensstijl er op na houden, terwijl hij 2 jaar geleden nog moord en brand schreeuwde dat de overheid zich niet moest bemoeien met zijn levensstijl door roken overal te ontmoedigen of verbieden...

Enfin: grondwettelijk kan dit niet, verder geef je zelf al aan dat dit niet wordt geaccepteerd door het volk.

De overheid is al jaren bezig met het bewegen mensen gezonder te leven, maar dat levert de nodige weerstand op en mensen willen het niet, die willen genieten van het leven.
En daarop is vrijwel niemand uitgezonderd.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198680749
@Wantie - het opsluiten van mensen is ook een minstens even zware ingreep, maar daarvoor bestond al een beperkte wettelijke basis dus minder omstreden.

@Watuntrik - ik denk dat als ongezond eten verboden of beperkt verkrijgbaar zou zijn, er heel snel kleine clandestiene fabriekjes zouden worden opgericht die gezonde producten zouden gaan raffineren tot ongezonde maar lekkerder producten om die te verhandelen op de zwarte markt. Er zouden workshops ontstaan om dit zelf thuis te kunnen doen (hoe maak ik wit meel van volkorenmeel? Hoe maak ik zelf de lekkerste chips? Hoe maak ik van mais dextrose en andere suikers om daarvan snoepgoed te kunnen maken? :)
pi_198680948
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:57 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Het is ook niet te vatten hoe die logica werkt. Ik weet wel dat het een glijdende schaal is als je mensen gaat uitsluiten, want dan vinden we steeds weer iets om niet te hoeven ondersteunen. Voorlichting en praten zijn voor mij de oplossing, en ja dat duurt lang en gaat erg langzaam.

Er zijn genoeg mensen die moeten leren door te ervaren, het heeft geen nut om dat zwaar af te dwingen met regels want daar luistert men toch niet naar en werkt averechts.
Het probleem is alleen dat ze verzorgend personeel ook meesleuren in hun leerervaring..
  donderdag 25 maart 2021 @ 11:30:32 #88
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_198681137
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:54 schreef Drekkoning het volgende:
Weigeren zorg als straf voor wetsovertredingen of onvoorzichtig gedrag is echt het meest debiele idee dat ik deze pandemie gehoord heb.

En dat zegt wat ja
Het is schrikbarend om te zien hoeveel mensen die in NL in alle vrijheid zijn opgegroeid, deze vrijheid nu vooral willen gebruiken om de vrijheid van anderen in te perken. Sterker nog, zelfs hun eigen vrijheid en privacy geven ze zonder blikken of blozen op.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 25 maart 2021 @ 11:40:06 #89
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_198681308
quote:
9s.gif Op donderdag 25 maart 2021 11:17 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het probleem is alleen dat ze verzorgend personeel ook meesleuren in hun leerervaring..
Klopt, daar kunnen we ons verzorgend personeel op voorbereiden door ze voldoende middelen (geld, training, bescherming) te geven.

Vrijheid is wat dat betreft duurder in sommige aspecten.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11 hellingshoek
pi_198681510
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 11:02 schreef unfocused het volgende:
@:Wantie - het opsluiten van mensen is ook een minstens even zware ingreep, maar daarvoor bestond al een beperkte wettelijke basis dus minder omstreden.

Nee, veel ingrijpender.
Avondklok is inderdaad ook best ingrijpend, maar toch is die beperkter dan overheidsingrijpen in wat mensen eten en hoe mensen bewegen.
Ook omdat de avondklok sowieso tijdelijk is, en gezond leven levenslang.
Plus dat veel mensen na 22:00 toch amper buiten waren en er dus minder van merken.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198681958
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 22:24 schreef mark16 het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om dat het vaccin niet werkt. Het gaat om de mogelijk schadelijke bijwerkingen op de lange termijn die niet zijn onderzocht op het moment. Het is voor iedereen afzonderlijk te bepalen of zij het risico op deze bijwerkingen willen nemen of toch liever het risico op het virus zelf.
De bijwerkingen van het virus zijn ook maar deels bekend. Maar die bijwerking van dat virus die nu al bekend zijn zijn vele malen erger dan die van het vaccin kunnen zijn. Een paar mensen hebben trombose gekregen van het vaccin, vele mensen hebben trombose gekregen door het virus.

Het vaccin lijkt op het virus maar dan veel minder sterk. Dus de bijwerkingen kunnen ook op die van het virus lijken maar dan ook weer veel minder sterk.

Daarnaast is het uiterst zeldzaam dat een vaccin nog bijwerkingen geeft langere tijd na de vaccinatie en gezien het aantal mensen wat al gevaccineerd is kan je wel stellen dat de bijwerkingen vrijwel geheel wel in kaart gebracht zijn.
pi_198684091
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 11:51 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, veel ingrijpender.
Avondklok is inderdaad ook best ingrijpend, maar toch is die beperkter dan overheidsingrijpen in wat mensen eten en hoe mensen bewegen.
Ook omdat de avondklok sowieso tijdelijk is, en gezond leven levenslang.
Plus dat veel mensen na 22:00 toch amper buiten waren en er dus minder van merken.
Dat zal voor ieder verschillend zijn; ikzelf zou me schikken in ander voedsel. Niet mijn huis uit kunnen vind ik veel en veel erger dan slechts toegelaten voedingsmiddelen te mogen eten. En geloof me ik weet waar ik het over heb. Heb lange tijd niet kunnen lopen, en toen wou ik maar n ding: kunnen lopen. Daar zou ik het zelfs voor over hebben gehad om nooit meer iets lekkers te kunnen eten. Terwijl het in werkelijkheid een kwestie van wennen & goed kunnen koken is. Je kan verrukkelijke kost maken uit gezonde levensmiddelen.
pi_198684985
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 11:02 schreef unfocused het volgende:
ik denk dat als ongezond eten verboden of beperkt verkrijgbaar zou zijn, er heel snel kleine clandestiene fabriekjes zouden worden opgericht die gezonde producten zouden gaan raffineren tot ongezonde maar lekkerder producten om die te verhandelen op de zwarte markt. Er zouden workshops ontstaan om dit zelf thuis te kunnen doen (hoe maak ik wit meel van volkorenmeel? Hoe maak ik zelf de lekkerste chips? Hoe maak ik van mais dextrose en andere suikers om daarvan snoepgoed te kunnen maken?
Het heeft weinig met verbieden te doen, het is een sociaal maatschappelijk en opvoedkundig probleem.

Zoek MRT eens op (Motorisch Remedial Teaching) een redelijk nieuw ontwikkeld bedrijfstakje... Omdat elke gemeente onderkent dat de kinderen al voordat ze op de lagere school belanden een achterstand hebben in motorische ontwikkeling en te kampen hebben met overgewicht. En de scholen doen er geen flikker aan, de leerkrachten zijn niet meer opgeleid om hier naar te kijken laat staan wat aan te kunnen doen. Lichamelijke opvoeding interesseert ze niet meer, omdat het buiten hun expertise en verantwoording valt.

Hoe komen de kinderen aan deze problemen? Ze bewegen niet gezond en er zit teveel rotzooi in het eten. Gezond voedsel is voor gezinnen met de kleine beurs niet te betalen. Die moeten dozen frikandellen kopen om rond te kunnen komen als op het eind van het geld nog een week over is.

Die verantwoording is dus bij de ouders neergelegt die om berhaupt rond te kunnen komen beiden een baan moeten hebben. En zo hun kinderen voor het grootse gedeelte van de dag weer op de crash onder moeten brengen. Kinder Crash eronischer kun je het niet noemen.

Ik ken mensen die in de MRT werkzaam zijn... Ze krijgen door gemeentes milioenen budgetten aangeboden om Motorische achterstand en overgewicht onder kinderen te verbeteren. Maar er wordt feitelijk alweer eens alleen maar een verdienmodel van gemaakt, omdat het probleem niet bij de kern wordt aangepakt. Het wordt een nieuw mag ik even vangen bedrijfstakje. Die emmertjes water naar de zee brengen.

Geef ze maar een spuitje dan komt het wel goed... :9~

[ Bericht 1% gewijzigd door Watuntrik op 25-03-2021 15:29:32 ]
pi_198685964
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:17 schreef qajariaq het volgende:

[..]

De bijwerkingen van het virus zijn ook maar deels bekend. Maar die bijwerking van dat virus die nu al bekend zijn zijn vele malen erger dan die van het vaccin kunnen zijn. Een paar mensen hebben trombose gekregen van het vaccin, vele mensen hebben trombose gekregen door het virus.

Het vaccin lijkt op het virus maar dan veel minder sterk. Dus de bijwerkingen kunnen ook op die van het virus lijken maar dan ook weer veel minder sterk.

Daarnaast is het uiterst zeldzaam dat een vaccin nog bijwerkingen geeft langere tijd na de vaccinatie en gezien het aantal mensen wat al gevaccineerd is kan je wel stellen dat de bijwerkingen vrijwel geheel wel in kaart gebracht zijn.
Jammer dan, dat mogen mensen individueel zelf bepalen.
pi_198686031
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 16:14 schreef mark16 het volgende:

[..]

Jammer dan, dat mogen mensen individueel zelf bepalen.
Of je je liever ziek wordt met mogelijk langdurige gevolgen of een vaccin neemt met meestal minimale of geen bijwerkingen mag je wel zelf bepalen.

Maar het promoten van valse info is niet zo netjes.
pi_198686955
Gezond voedsel hoeft niet duur te zijn hoor @Watuntrik. Voor 69 centjes heb je al een grote zak van een kilo wortels, de broccoli kostte van de week 69 cent een grote kool en de prei 49 cent. Voor minder dan 2 euro heb je een grote zak linzen; paprika 1,49 per zak (en soms vind je daarvan aanbieding voor minder dan de helft), kwark kost ook zoiets als 69 cent per pond. Je kan voor heel weinig je buik rond eten maar het probleem is echt dat men er niet aan wil. Men kan het niet verdragen dat men moet afzien van zijn gehaktbal in jus, zijn pizza's en van zijn chips, koek en frites mt. Het instinct om zich vol te eten met veel geraffineerde koolhydraten is sterker dan wat dan ook. Ze hebben er nare herinneringen aan toen ze voor het laatst probeerden om veranderingen door te voeren.

En dit geldt voor de helft van de bevolking. De helft heeft overgewicht. Dat is een flinke kiezersgroep die een politieke carrire kan maken of breken.
pi_198688378
quote:
84s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:12 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Waarom?
Vrijheid

Over keuzevrijheid beschikken zonder dat die keuze gevolgen heeft voor je rechten (zoals recht op zorg) is naar mijn mening n van de belangrijkste beginselen die we kennen in onze samenleving. In dit geval, het recht op toegang tot zorg, betekende dat iedereen als gelijke wordt behandeld zonder vooroordeel, is in ons aller belang. Een groep mensen selectief uitsluiten en hun rechten ontnemen is een veel grovere schending van vrijheid dan elke coronamaatregel die we tot nu toe kennen.

Dat gezegd hebbende, heb ik begrip voor jouw opvatting. Ik heb hetzelfde met alle mensen die roken, overgewicht hebben en/of niet bewegen/sporten, maar ik moet bekennen dat ik zelf ook niet heilig ben in mijn eigen levensstijl. Selectieve uitsluiting van het recht op toegang tot zorg is naar mijn mening ethisch onjuist, bijzonder hypocriet en daarin een precedent gaan scheppen nooit wenselijk.
pi_198696753
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 17:18 schreef unfocused het volgende:
Gezond voedsel hoeft niet duur te zijn hoor @:Watuntrik. Voor 69 centjes heb je al een grote zak van een kilo wortels, de broccoli kostte van de week 69 cent een grote kool en de prei 49 cent. Voor minder dan 2 euro heb je een grote zak linzen; paprika 1,49 per zak (en soms vind je daarvan aanbieding voor minder dan de helft), kwark kost ook zoiets als 69 cent per pond. Je kan voor heel weinig je buik rond eten maar het probleem is echt dat men er niet aan wil. Men kan het niet verdragen dat men moet afzien van zijn gehaktbal in jus, zijn pizza's en van zijn chips, koek en frites mt. Het instinct om zich vol te eten met veel geraffineerde koolhydraten is sterker dan wat dan ook. Ze hebben er nare herinneringen aan toen ze voor het laatst probeerden om veranderingen door te voeren.

En dit geldt voor de helft van de bevolking. De helft heeft overgewicht. Dat is een flinke kiezersgroep die een politieke carrire kan maken of breken.
Dat mag dan wel zo wezen,maar dat deze problematiek bestaat en onderkent wordt, dus ook gecreerd is. En nu het kalf eigenlijk al verzopen is de gemeentes er millioenen in willen pompen om het op te lossen zegt meer dan genoeg. Dat er dus een heel groot deel van de bevolking door de bomen het bos niet meer zien in deze (te) snel groeiende society en niet geleerd is hoe fatsoenlijk huis te houden, laat staan het gezin en met name de kinderen gezond op te voeden. Zoiets komt niet vanzelf uit de lucht vallen, dit is gecreerd door de economie sociaal maatschappelijk kapot te bezuinigen. Zover zelfs dat onze kinderen, onze toekomst generatie er fysiek ongezonder van geworden is.

Dit is onderwijsverlakkerij en gezondheidszorgverlakkerij en dus volksverlakkerij.

Heel gemakkelijk politiek correct antwoord... Je kunt het wanneer je dat wilt, doe je het niet is dat je eigen pakkie aan om te vervallen in decadensie... Dus de burger is het zelf maar schuld, ze willen er in al hun stompzinnigheid niet aan. Maar dat is slechts de halve waarheid. Zo'n fenomeen wordt gecreerd door een overheid gerund door marketing bedrijven die via sociale media mensen opleiden in een bepaald patroon te denken. Hier bezuinigen en daar een hoop verdienen... Laat ze maar aan hun lotje over verder.

En zo'n overheid gaat je dan ook nog eens op het hart drukken dat als je hun spuit niet in je reet wil dan ben je een gevaar voor de volksgezondheid. De Vaccinatieweigeraar, Wappie, Trumpiaan,complotdenker etc. etc.

Ze doen hun best maar...Zij zijn het gevaar voor de volksgezondheid want ze verlakkeren het helemaal weg. Met een Zorgmaatschappij geleidilijk op slinkse wijze naar een Risicomaatschapij te converteren.

De definitie van Maatschappij in de zin van het woord is verleden tijd... Het is slechts nog Heerschappij.

Verdeel en Heers.
pi_198697859
@Watuntrik - mijn mening hierover is dat informatiecampagnes over gezonde voeding weinig nut hebben, omdat het gros van de mensen al besloten heeft doof en blind hiervoor te zijn. Ze willen er niet aan en zijn volledig in ontkenning. Het is ontzettend slecht nieuws voor ze wat ze niet meer tot zich door willen laten dringen.

Overigens heb je er wel gelijk in dat er een enorm grote voedselindustrie is die niet wil veranderen. Die er baat bij heeft om mensen verslaafd te houden aan gemaksvoedsel.

Normaal interesseert het me niet wat de mensen doen maar nu hun slechte voedingstoestand ervoor zorgt dat ik al een jaar thuis moet zitten ben ik er af en toe best een beetje boos over. Ik probeer het niet te zijn want ik heb alleen mezelf ermee: de mensen waar het over gaat raakt het niet.
pi_198698220
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:30 schreef unfocused het volgende:
@:Watuntrik - mijn mening hierover is dat informatiecampagnes over gezonde voeding weinig nut hebben, omdat het gros van de mensen al besloten heeft doof en blind hiervoor te zijn. Ze willen er niet aan en zijn volledig in ontkenning. Het is ontzettend slecht nieuws voor ze wat ze niet meer tot zich door willen laten dringen.

Overigens heb je er wel gelijk in dat er een enorm grote voedselindustrie is die niet wil veranderen. Die er baat bij heeft om mensen verslaafd te houden aan gemaksvoedsel.

Normaal interesseert het me niet wat de mensen doen maar nu hun slechte voedingstoestand ervoor zorgt dat ik al een jaar thuis moet zitten ben ik er af en toe best een beetje boos over. Ik probeer het niet te zijn want ik heb alleen mezelf ermee: de mensen waar het over gaat raakt het niet.
Klopt, ik heb zelf bijna een jaar geleden heb het roer omgegooid, en dan merk je dat je gewoon 2/3 van de supermarkt kunt overslaan. En dat is best een eye opener.
De voedingsindustrie doet overigens wel iets aan verbetering van de gezondheid van hun producten, zo wordt het zoutgehalte langzaam afgebouwd. Dat vind ik inmiddels wel merkbaar in die kruidenmixen voor bijvoorbeeld macaroni, die zijn een stuk minder hartig.
En je ziet meer ovengebakken snacks en zoutjes als vervanger voor gefrituurde.

Maar het blijven niche producten,het overgrote deel van de consumenten houden vast aan oude patronen en de voedingsindustrie verdient daar helaas het meeste aan.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198705192
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:30 schreef unfocused het volgende:
@:Watuntrik - mijn mening hierover is dat informatiecampagnes over gezonde voeding weinig nut hebben, omdat het gros van de mensen al besloten heeft doof en blind hiervoor te zijn. Ze willen er niet aan en zijn volledig in ontkenning. Het is ontzettend slecht nieuws voor ze wat ze niet meer tot zich door willen laten dringen.

Overigens heb je er wel gelijk in dat er een enorm grote voedselindustrie is die niet wil veranderen. Die er baat bij heeft om mensen verslaafd te houden aan gemaksvoedsel.

Normaal interesseert het me niet wat de mensen doen maar nu hun slechte voedingstoestand ervoor zorgt dat ik al een jaar thuis moet zitten ben ik er af en toe best een beetje boos over. Ik probeer het niet te zijn want ik heb alleen mezelf ermee: de mensen waar het over gaat raakt het niet.
Je slaat de spijker op zijn kop... :) Dus wie is er hier aan de macht? De democratisch gekozen minister van volksgezondheid die pleit voor een spuitje geadviseerd door het WHO (Farmaseutische industrie). En of de Voedinsindustrie en concorten?

Ik denk denk die laatsten... Hugo en Markje zijn slechts trekpoppen die hun eigen nest niet zullen bevuilen.

Mondjesmaat naar verdienmodel doen we er wat aan... Want minder winst staat immers nog steeds gelijk aan verleis...

[ Bericht 0% gewijzigd door Watuntrik op 26-03-2021 20:26:39 ]
pi_199042092
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:14 schreef Starhopper het volgende:
Dit is toch niet te geloven.... Geen vaccin willen maar wel eisen geholpen te worden in het ziekenhuis
Hoezo, als je zware griep krijgt en je moet naar het ziekenhuis dan wil je toch ook alle zorg hebben?
pi_199042575
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:14 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dit is toch niet te geloven.... Geen vaccin willen maar wel eisen geholpen te worden in het ziekenhuis :|W :|W :|W :|W :|W :|W Weigeren prima, maar ga dan ook niet janken om hulp. Het is duidelijk gods wil als je doodziek bent. Wat mij betreft komen vaccinatieweigeraars op een zwarte lijst. Wat vinden jullie?
En zo meteen wel een vaccin maar deze biedt geen bescherming tegen de Indiase, Maleisische of Swahili.variant. Dus weer terug bij af.
Check it out
pi_199042697
Wel laten vaccineren maar als er bijwerkingen zijn daar zorg voor willen. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199042733
quote:
16s.gif Op zaterdag 17 april 2021 17:44 schreef FlippingCoin het volgende:
Wel laten vaccineren maar als er bijwerkingen zijn daar zorg voor willen. :')
Het dringt niet door heh, de hele planeet ligt plat, maar neh, meneer vind vaccineren maar dom. Sukkel.
  zaterdag 17 april 2021 @ 17:49:22 #106
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_199042767
Refo"logica", wat verwacht je dan?
pi_199042949
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 17:46 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Het dringt niet door heh, de hele planeet ligt plat, maar neh, meneer vind vaccineren maar dom. Sukkel.
Buitengewoon goede onderbouwing vergezeld met een persoonlijke aanval van niveau, zo kennen we ze weer. *O*
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199042958
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 april 2021 17:49 schreef Nobu het volgende:
Refo"logica", wat verwacht je dan?
een helehoop rare oordelen, waar ze zelf waarschijnlijk debet aan zijn, vinger wijzen.
pi_199044317
Gelukkig betalen deze mensen ook gewoon mee aan de zorg.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_199044487
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 20:06 schreef IkBenDeBaas het volgende:
Gelukkig betalen deze mensen ook gewoon mee aan de zorg.
Vaak niet (aan die algemene zorgpot!) via een verzekering.. zoek maar eens op gemoedsbezwaarden.
dag
pi_199044621
quote:
16s.gif Op zaterdag 17 april 2021 18:05 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Buitengewoon goede onderbouwing vergezeld met een persoonlijke aanval van niveau, zo kennen we ze weer. *O*
Waar staat jouw goede onderbouwing dan?
pi_199044771
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 20:25 schreef Intint het volgende:

[..]

Waar staat jouw goede onderbouwing dan?
Je begrijpt niet dat dit een kort door de bocht statement met ironisch insteek is begrijp ik?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199044782
quote:
16s.gif Op zaterdag 17 april 2021 20:35 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Je begrijpt niet dat dit een kort door de bocht statement met ironisch insteek is begrijp ik?
Maar je verwacht wel een goed onderbouwd antwoord terug begrijp ik?
pi_199044821
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 20:35 schreef Intint het volgende:

[..]

Maar je verwacht wel een goed onderbouwd antwoord terug begrijp ik?
Als iemand zo'n statement maakt wel ja, is dat raar? :D

Jeetje. :*
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199044854
Volgens mij zitten jullie zo vast qua denken in het stramien van vaccineren in dit subforum, dat wanneer iemand een speling maakt op een OP met een zeer vereenvoudigde weergave van de werkelijkheid, er een zwarte waas voor de ogen komt en het vermogen helder na te denken volledig lijkt verloren.

Sterker nog, in deze waas vergeet men voor het gemak het bestaan van enige fatsoensnormen ook maar gelijk; jeetje mina.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199214975
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:14 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dit is toch niet te geloven.... Geen vaccin willen maar wel eisen geholpen te worden in het ziekenhuis :|W :|W :|W :|W :|W :|W Weigeren prima, maar ga dan ook niet janken om hulp. Het is duidelijk gods wil als je doodziek bent. Wat mij betreft komen vaccinatieweigeraars op een zwarte lijst. Wat vinden jullie?
Oh en wat als jij dat vaccin neemt en jij wordt daar ziek door, zie je er dan ook vanaf om het IC te bezetten? Hoop dat jij dan ook niet gaat janken om hulp! Had je het vaccin maar niet moeten nemen.
Ik vind dat jij op een zwarte lijst moet, omdat je niet diep genoeg nadenkt.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_199215219
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 01:29 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]


Ik vind dat jij op een zwarte lijst moet, omdat je niet diep genoeg nadenkt.
Diep genoeg nadenken. Is dat zoiets als ‘ik heb zelf onderzoek gedaan’?
- verwijderd door admin -
  vrijdag 30 april 2021 @ 08:12:01 #118
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_199215622
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 21:55 schreef Fugue het volgende:
Genoeg gereformeerden die ook geen verzekeringen afsluiten maar wel gebruik maken van de zorg als dat nodig is.

Een beetje hypocriet is het wel.
Ja maar ze betalen dan vaak wel heel veel geld aan de kerk en vanuit die gemeenschap wordt de rekening voor de zorg weer betaald. Klinkt ook verdacht veel als een verzekering, maar net niet dus dan is het goed voor God. :P
  vrijdag 30 april 2021 @ 08:35:19 #119
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199215783
quote:
16s.gif Op zaterdag 17 april 2021 17:44 schreef FlippingCoin het volgende:
Wel laten vaccineren maar als er bijwerkingen zijn daar zorg voor willen. :')
Die bijwerkingen zijn er vrijwel niet. Je post onzin.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199215805
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 21:55 schreef Fugue het volgende:
Genoeg gereformeerden die ook geen verzekeringen afsluiten maar wel gebruik maken van de zorg als dat nodig is.

Een beetje hypocriet is het wel.
In Nederland is de zorgverzekering verplicht.
Wie om bepaalde redenen toch geen zorgverzekering wil betaalt een bepaald bedrag per maand aan de overheid voor basiszorg. Die bijdrage is hoger dan de goedkoopste zorgverzekering.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199215815
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 01:29 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Oh en wat als jij dat vaccin neemt en jij wordt daar ziek door, zie je er dan ook vanaf om het IC te bezetten?
Want de IC's liggen vol met gevaccineerde patinten met bijwerkingen?


quote:
Hoop dat jij dan ook niet gaat janken om hulp! Had je het vaccin maar niet moeten nemen.
Ik vind dat jij op een zwarte lijst moet, omdat je niet diep genoeg nadenkt.
Dat laatste slaat vooral op jou.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199215828
quote:
16s.gif Op zaterdag 17 april 2021 17:44 schreef FlippingCoin het volgende:
Wel laten vaccineren maar als er bijwerkingen zijn daar zorg voor willen. :')
Je snapt de denkfout niet:
Niet laten vaccineren omdat het Gods wil is als je ziek wordt, maar vervolgens wel die ziekte tot het uiterste willen behandelen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199215832
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 17:32 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

En zo meteen wel een vaccin maar deze biedt geen bescherming tegen de Indiase, Maleisische of Swahili.variant. Dus weer terug bij af.
Dan heb je tenminste wel alles er aan gedaan om de ziekte in Nederland uit te bannen.
En vooralsnog zijn er geen mutaties die ongevoelig zijn voor het vaccin.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199215852
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 08:43 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je snapt de denkfout niet:
Niet laten vaccineren omdat het Gods wil is als je ziek wordt, maar vervolgens wel die ziekte tot het uiterste willen behandelen.
Alles in het leven heeft risico's en als het risico minimaal is danwel vergelijkbaar met het vaccin zelf. Mag je beide hetzelfde behandelen.

Dus vaccin en ziek? Eigen schuld. We helpen je niet.

Maar deze hele discussie is eigenlijk te zielig voor woorden.

Ik ben misschien gek maar volgens mij is dit gewoon propaganda. Nieuws om het volk tegen vaccin weigeraars op te zetten danwel druk om te vaccineren te vergroten. Om uitsluiting te normaliseren en daarmee druk om te vaccineren wederom te vergroten.

Onethisch as fuck is het in ieder geval.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199215870
Het argument dat je anderen kan besmetten met covid als je niet gevaccineerd bent...

Wat is dat voor een raar argument? Iedereen is toch in staat geweest zichzelf te beschermen met een vaccin? Hoe is dit dan nog een argument? Besmet raken is dan je eigen schuld vanwege je eigen afweging mbt vaccin. Daar heeft niemand anders last van. Zeker niet bij voldoende capaciteit op de IC.

Hoeveel mensen onder de 50 zonder onderliggend lijden zijn er nou al op de IC beland het afgelopen jaar? Loopt de zorg daar stuk van? Werkelijk?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 30 april 2021 @ 08:54:06 #126
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199215886
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 01:29 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Oh en wat als jij dat vaccin neemt en jij wordt daar ziek door, zie je er dan ook vanaf om het IC te bezetten? Hoop dat jij dan ook niet gaat janken om hulp! Had je het vaccin maar niet moeten nemen.
Ik vind dat jij op een zwarte lijst moet, omdat je niet diep genoeg nadenkt.
De kans dat je op een IC terecht komt vanwege het vaccineren is zeer klein. In tegenstelling tot corona. En lees eens een bijsluiter van paracetamol. Dat slikken geeft meer kans om in het ziekenhuis te komen dan een corona vaccin.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator vrijdag 30 april 2021 @ 08:54:53 #127
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199215894
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 08:51 schreef ludovico het volgende:

Hoeveel mensen onder de 50 zonder onderliggend lijden zijn er nou al op de IC beland het afgelopen jaar? Loopt de zorg daar stuk van? Werkelijk?
Nou als het aan de media ligt dan liggen de ziekenhuizen VOL met mensen onder de 50 zonder onderliggend lijden!!! En niet te vergeten die honderdduizenden twintigers en dertigers met long covid!
Wees bang en angstig!!!

:+
  vrijdag 30 april 2021 @ 08:59:29 #128
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199215928
quote:
12s.gif Op vrijdag 30 april 2021 08:54 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Nou als het aan de media ligt dan liggen de ziekenhuizen VOL met mensen onder de 50 zonder onderliggend lijden!!! En niet te vergeten die honderdduizenden twintigers en dertigers met long covid!
Wees bang en angstig!!!

:+
Waarom bang en angstig zijn?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199215930
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 08:54 schreef Megumi het volgende:

[..]

De kans dat je op een IC terecht komt vanwege het vaccineren is zeer klein. In tegenstelling tot corona. En lees eens een bijsluiter van paracetamol. Dat slikken geeft meer kans om in het ziekenhuis te komen dan een corona vaccin.
Corona, voor iemand met mijn profiel.. Al covid gehad op natuurlijke wijze.. 0.0.

Middels AstraZeneca vaccin? 7/1.000.000 komt met levensbedreigende problemen op de IC.

Laat dat vaccin maar aan mij voorbij gaan.

Waarom ik het wss wel neem? Omdat ik gedwongen word vanwege inreisverbod en dergelijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 30 april 2021 @ 09:01:45 #130
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199215942
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 08:59 schreef ludovico het volgende:
Middels AstraZeneca vaccin? 7/1.000.000 komt met levensbedreigende problemen op de IC.
Dit is natuurlijk geen enkele reden een vaccin niet te nemen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 30 april 2021 @ 09:07:57 #131
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199215996
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 08:51 schreef ludovico het volgende:
Het argument dat je anderen kan besmetten met covid als je niet gevaccineerd bent...

Wat is dat voor een raar argument? Iedereen is toch in staat geweest zichzelf te beschermen met een vaccin? Hoe is dit dan nog een argument? Besmet raken is dan je eigen schuld vanwege je eigen afweging mbt vaccin. Daar heeft niemand anders last van. Zeker niet bij voldoende capaciteit op de IC.

Hoeveel mensen onder de 50 zonder onderliggend lijden zijn er nou al op de IC beland het afgelopen jaar? Loopt de zorg daar stuk van? Werkelijk?
In elk geval is er een variant van het corona virus in India die ook mensen jonger dan 50 jaar aanpakt. Nog een reden om zo snel mogelijk en massaal te vaccineren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199216012
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 09:01 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk geen enkele reden een vaccin niet te nemen.
Niet?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199216025
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 09:07 schreef Megumi het volgende:

[..]

In elk geval is er een variant van het corona virus in India die ook mensen jonger dan 50 jaar aanpakt. Nog een reden om zo snel mogelijk en massaal te vaccineren.
Zien we wel als dat werkelijk zo blijkt. Aannemen dat iets super dodelijk is lijkt me raar zonder dat je dat baseert op feiten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 30 april 2021 @ 09:14:00 #134
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199216039
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 09:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Niet?
Nee natuurlijk niet. De kans dat je op de IC terecht komt vanwege corona is veel groter. Plus dat de gevolgen daarvan groter zijn. Ook wel bekend als dat dit nadeel een paar zieken niet op weegt tegen het voordeel van wel vaccineren. Kijk maar eens naar de cijfers daarvan.
https://www.trouw.nl/buit(...)op-een-rij~bcd4d8cd/

Tevens zal je om meer vrijheid te kunnen krijgen je wel moeten laten vaccineren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199216058
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 09:14 schreef Megumi het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. De kans dat je op de IC terecht komt vanwege corona is veel groter. Plus dat de gevolgen daarvan groter zijn. Ook wel bekend als dat dit nadeel een paar zieken niet op weegt tegen het voordeel van wel vaccineren. Kijk maar eens naar de cijfers daarvan.
https://www.trouw.nl/buit(...)op-een-rij~bcd4d8cd/

Tevens zal je om meer vrijheid te kunnen krijgen je wel moeten laten vaccineren.
Ik stel net de kans, voor iemand met mijn profiel, op 0 welke grotere kans

Meer vrijheid kunnen krijgen vanwege vaccinatie is een beleidskeuze, een met 2e rangs burgers en dwingende vaccinatieplicht.

Iets wat ik verafschuw.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 30 april 2021 @ 09:16:51 #136
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199216068
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 09:12 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zien we wel als dat werkelijk zo blijkt. Aannemen dat iets super dodelijk is lijkt me raar zonder dat je dat baseert op feiten.
https://indianexpress.com(...)d-the-surge-7274080/
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 30 april 2021 @ 09:19:18 #137
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199216087
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 09:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik stel net de kans, voor iemand met mijn profiel, op 0 welke grotere kans?
Je hebt meer kans op dood gaan door je voordeur achter je dicht te trekken dan vanwege welk vaccin dan ook. Vaccins zijn als zo ongeveer 400 jaar lang een bewezen middel om ziektes mee te bestrijden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199216101
quote:
Je laat me een heel artikel lezen waarin nergens te vinden is dat het gevaarlijker is voor jongere mensen? Ben je wel helemaal lekker. Ga bakstenen verplaatsen van A naar B zonder enige rationele reden ofzo.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 30 april 2021 @ 09:21:18 #139
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_199216112
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:14 schreef Starhopper het volgende:
Geen vaccin willen maar wel eisen geholpen te worden in het ziekenhuis
Da's een lelijke sneer naar God. Immers: God bepaalt! En God geneest je dus! Of Niet!!
pi_199216119
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 09:19 schreef Megumi het volgende:

[..]

Je hebt meer kans op dood gaan door je voordeur achter je dicht te trekken dan vanwege welk vaccin dan ook. Vaccins zijn als zo ongeveer 400 jaar lang een bewezen middel om ziektes mee te bestrijden.
7/1.000.000. Ook doden daaronder.

Het risico is niet nihil. Anders was er nooit ophef geweest danwel vaccinatie stops met vaccins.

Onze eigen gezondheidsraad schat het risico voor 60- al hoger van het vaccin dan het virus zelf. Wie hou je nou voor de gek?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 30 april 2021 @ 09:22:15 #141
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199216120
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 09:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je laat me een heel artikel lezen waarin nergens te vinden is dat het gevaarlijker is voor jongere mensen? Ben je wel helemaal lekker. Ga bakstenen verplaatsen van A naar B zonder enige rationele reden ofzo.
Dan heb jij het stuk hele families kunnen besmet worden dus duidelijk niet gelezen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199216135
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 09:22 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dan heb jij het stuk hele families kunnen besmet worden dus duidelijk niet gelezen.
Besmet worden, iedereen kan besmet worden, ook hier. Geen idee waarom je denkt dat je nu met iets bijzonders aan het zwaaien bent.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 30 april 2021 @ 09:24:51 #143
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199216143
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 09:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

7/1.000.000. Ook doden daaronder.
Tja je mag van mening zijn dat dit erger is dan het risico van overlijden door corona.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 30 april 2021 @ 09:26:09 #144
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199216159
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 09:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Besmet worden, iedereen kan besmet worden, ook hier. Geen idee waarom je denkt dat je nu met iets bijzonders aan het zwaaien bent.
Dat jij de delen die aangeven dat deze variant veel besmettelijker is overslaat is niet mijn probleem.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199216362
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 09:26 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat jij de delen die aangeven dat deze variant veel besmettelijker is overslaat is niet mijn probleem.
Het ging er over dat het voor jongeren dodelijker of gevaarlijker zou zijn. Reageer dan dan op.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199216368
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 09:24 schreef Megumi het volgende:

[..]

Tja je mag van mening zijn dat dit erger is dan het risico van overlijden door corona.
Dat is niet slechts een mening meer, maar gebaseerd op cijfers, door oa de gezondheidsraad zelf.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199216397
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 08:51 schreef ludovico het volgende:
Het argument dat je anderen kan besmetten met covid als je niet gevaccineerd bent...

Wat is dat voor een raar argument? Iedereen is toch in staat geweest zichzelf te beschermen met een vaccin? Hoe is dit dan nog een argument? Besmet raken is dan je eigen schuld vanwege je eigen afweging mbt vaccin. Daar heeft niemand anders last van. Zeker niet bij voldoende capaciteit op de IC.

Hoeveel mensen onder de 50 zonder onderliggend lijden zijn er nou al op de IC beland het afgelopen jaar? Loopt de zorg daar stuk van? Werkelijk?
Niemand heeft last van een behoorlijk besmettelijke ziekte als jij het met je mee draagt? Weer wat geleerd.
pi_199216422
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 08:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Alles in het leven heeft risico's en als het risico minimaal is danwel vergelijkbaar met het vaccin zelf. Mag je beide hetzelfde behandelen.

Dus vaccin en ziek? Eigen schuld. We helpen je niet.
Nogmaals, je begrijpt de denkfout niet.

Ze willen geen vaccin, want het is Gods Wil dat je ziek wordt. Door een vaccin te nemen ga je tegen de wil van God in.

Maar als het Gods Wil is dat je ziek wordt, hoezo mag je dan wel die ziekte op de IC bestrijden?


quote:
Maar deze hele discussie is eigenlijk te zielig voor woorden.

Ik ben misschien gek maar volgens mij is dit gewoon propaganda. Nieuws om het volk tegen vaccin weigeraars op te zetten danwel druk om te vaccineren te vergroten. Om uitsluiting te normaliseren en daarmee druk om te vaccineren wederom te vergroten.

Onethisch as fuck is het in ieder geval.
Niet alles is een complot.
Dit is gewoon een topic over de kronkel bij gelovigen, die het ene Gods Wil vinden waar je niet aan mag tornen, terwijl ze op andere momenten wel gewoon hun eigen lot proberen te bepalen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199216426
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 09:49 schreef Questular het volgende:

[..]

Niemand heeft last van een behoorlijk besmettelijke ziekte als jij het met je mee draagt? Weer wat geleerd.
Als iedereen gevaccineerd is? En mensen met symptomen thuis blijven? Leg uit?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199216464
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 09:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Niet?
Nee
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199216475
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 09:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als iedereen gevaccineerd is? En mensen met symptomen thuis blijven? Leg uit?
Ah de vaccins beschermen allemaal 100%? Weer wat geleerd.
pi_199216482
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 09:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als iedereen gevaccineerd is? En mensen met symptomen thuis blijven? Leg uit?
Als mensen die met symptomen thuis blijven echt helpt hadden we geen vaccin nodig ;)
En iedereen gevaccineerd?
Lees ik dat goed?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199216510
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 09:56 schreef Wantie het volgende:

[..]

Als mensen die met symptomen thuis blijven echt helpt hadden we geen vaccin nodig ;)
En iedereen gevaccineerd?
Lees ik dat goed?
Lees anders eerst waar je op reageert.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199216514
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 09:56 schreef Wantie het volgende:

[..]

Als mensen die met symptomen thuis blijven echt helpt hadden we geen vaccin nodig ;)
En iedereen gevaccineerd?
Lees ik dat goed?
Mensen raken veelal thuis besmet. En niet iedereen houdt zich aan de regels. Danwel onderschat lichte klachten.

Maar dat alles doet er niet meer toe als iedereen gevaccineerd is of heeft kunnen zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199216542
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 09:55 schreef Questular het volgende:

[..]

Ah de vaccins beschermen allemaal 100%? Weer wat geleerd.
Onderliggende assymptie: risico's moeten tot onder het nulpunt worden verlaagd.

Laten we svp normaal gaan doen en normale risico's die bij het leven horen accepteren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199216571
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 08:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Corona, voor iemand met mijn profiel.. Al covid gehad op natuurlijke wijze.. 0.0.
Maar jij neemt geen vaccin op rationele gronden, je schat in dat de risico's van covid-19 niet groter zijn dan de risico's van vaccineren in jouw situatie.
Dat is wat anders dan zeggen dat vaccineren tegen de Wil van God is en daarom niet mag.


quote:
Middels AstraZeneca vaccin? 7/1.000.000 komt met levensbedreigende problemen op de IC.

Laat dat vaccin maar aan mij voorbij gaan.

Waarom ik het wss wel neem? Omdat ik gedwongen word vanwege inreisverbod en dergelijk.
Is ook een afweging.

Maar dat is niet de kern van deze discussie.
Het gaat er niet om of je zorg mag ontvangen als je ziek wordt terwijl je vaccinatie hebt geweigerd, maar over hypocrisie achter het weigeren van het vaccin omdat je dan het pad dat God voor je heeft uitgestippeld doorkruist, terwijl je wel verwacht dat er tot het uiterste wordt ingezet om de ziekte te bestrijden.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199216600
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 09:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Mensen raken veelal thuis besmet. En niet iedereen houdt zich aan de regels. Danwel onderschat lichte klachten.

Maar dat alles doet er niet meer toe als iedereen gevaccineerd is of heeft kunnen zijn.
Ja, precies.
Maar dan helpt het niet als hele regio's zich niet laten vaccineren omdat ze hun lot niet in eigen handen willen nemen uit angst voor hun God.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199216747
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 10:07 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, precies.
Maar dan helpt het niet als hele regio's zich niet laten vaccineren omdat ze hun lot niet in eigen handen willen nemen uit angst voor hun God.
Dat is op het totaal enorm insignificant.

Je komt uiteindelijk uit bij de discussie of het mogelijk is dit virus helemaal weg te vagen, of dat het bij een jaarlijkse gok vaccinatie blijft zoals bij de griep waarbij het bewijs dat het nog zin heeft wel wat zwak gaat worden. Zeker voor niet risico groepen.

En de vraag, al zou het mogelijk zijn, of het wel verstandig is een seizoensvirus helemaal uit te schakelen. Wat doet dat met het menselijk immuunsysteem? Maakt ons dat niet extra kwetsbaar?

Als het virus niet meer weg gaat. Wat me logisch lijkt, waar zijn we dan mee bezig om blijvende maatregelen zoals een vaccinatiepaspoort etc toe te juichen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 30 april 2021 @ 10:33:41 #159
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199216878
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 09:46 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is niet slechts een mening meer, maar gebaseerd op cijfers, door oa de gezondheidsraad zelf.
Dus vaccineren is erger dan corona. Volgens de gezondheidsraad?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 30 april 2021 @ 10:35:13 #160
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199216895
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 10:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is op het totaal enorm insignificant.

Je komt uiteindelijk uit bij de discussie of het mogelijk is dit virus helemaal weg te vagen, of dat het bij een jaarlijkse gok vaccinatie blijft zoals bij de griep waarbij het bewijs dat het nog zin heeft wel wat zwak gaat worden. Zeker voor niet risico groepen.

En de vraag, al zou het mogelijk zijn, of het wel verstandig is een seizoensvirus helemaal uit te schakelen. Wat doet dat met het menselijk immuunsysteem? Maakt ons dat niet extra kwetsbaar?

Als het virus niet meer weg gaat. Wat me logisch lijkt, waar zijn we dan mee bezig om blijvende maatregelen zoals een vaccinatiepaspoort etc toe te juichen.
Als mensen zich niet laten vaccineren dan is een vaccinatie paspoort een noodzaak.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199216904
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 10:33 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dus vaccineren is erger dan corona. Volgens de gezondheidsraad?
AstraZeneca 60- vergeten?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199216910
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 10:35 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als mensen zich niet laten vaccineren dan is een vaccinatie paspoort een noodzaak.
Want? Ga nou eens in op wat ik zeg.

Waarom zou je wie dan ook moeten buitensluiten als je jezelf hebt beschermd met covid vaccin?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 30 april 2021 @ 10:37:22 #163
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199216917
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 10:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

AstraZeneca 60- vergeten?
Nee. Het is in vergelijking met de gevolgen van corona een aanvaardbaar risico. Vandaar dat dit vaccin weer gewoon gebruikt gaat worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 30 april 2021 @ 10:39:03 #164
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199216937
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 10:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Want? Ga nou eens in op wat ik zeg.

Waarom zou je wie dan ook moeten buitensluiten als je jezelf hebt beschermd met covid vaccin?
Is toch logisch. Maar bedoel meer het uitsluiten van mensen die zich niet willen laten vaccineren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199216948
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 10:39 schreef Megumi het volgende:

[..]

Is toch logisch. Maar bedoel meer het uitsluiten van mensen die zich niet willen laten vaccineren.
??
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199217031
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 10:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Want? Ga nou eens in op wat ik zeg.

Waarom zou je wie dan ook moeten buitensluiten als je jezelf hebt beschermd met covid vaccin?
Omdat ze bewust het risico hebben gelopen en daarmee bewust de reguliere zorg onder druk zetten?
pi_199217096
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 10:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is op het totaal enorm insignificant.
Maar daar gaat het niet om.

quote:
Je komt uiteindelijk uit bij de discussie of het mogelijk is dit virus helemaal weg te vagen, of dat het bij een jaarlijkse gok vaccinatie blijft zoals bij de griep
Griep is toch een ander verhaal, dat virus muteert veel meer dan sars-cov-2, en er springen geregeld nieuwe over van varkens of kippen naar de mens.
Sars-cov-2 muteert ook, maar tot nu toe zijn vaccins werkzaam tegen alle varianten en men kijkt nu al of 3 doses vaccin een langere termijn bescherming oplevert.


quote:
waarbij het bewijs dat het nog zin heeft wel wat zwak gaat worden. Zeker voor niet risico groepen.

En de vraag, al zou het mogelijk zijn, of het wel verstandig is een seizoensvirus helemaal uit te schakelen. Wat doet dat met het menselijk immuunsysteem? Maakt ons dat niet extra kwetsbaar?
Nee, dat maakt ons niet extra kwetsbaar
Kwetsbaar tegen wat?
Sars-cov-2 is niet een virus dat al duizenden jaren onder de mens is en een essentieel onderdeel is voor het trainen van ons immuunsysteem.
Dit virus is nieuw voor ons.


quote:
Als het virus niet meer weg gaat. Wat me logisch lijkt, waar zijn we dan mee bezig om blijvende maatregelen zoals een vaccinatiepaspoort etc toe te juichen.
Je zegt het zelf al: als dit virus niet verdwijnt zullen we er permanent rekening mee moeten houden.
Voor mij juist reden om iedereen te vaccineren.
We zien bij andere infectieziekten dat ze vrijwel geheel zijn verdwenen in Nederland en soms zelfs wereldwijd dankzij vaccinatie.
Dat is bij sars-cov-2 ook mogelijk.

Uiteraard kan het zijn dat het virus uiteindelijk toch weet te muteren tot een variant die ongevoelig is voor het vaccin.
Maar waarom bij voorbaat al de handdoek in de ring gooien?
We zien nu in India hoe het snel volledig uit de hand kan lopen zonder vaccin.
Dat soort brandhaarden blijf je wereldwijd houden als we niet alles in het werk zetten om het virus te bestrijden en zal er ook voor zorgen dat voor veel landen vaccinatie verplicht is voor reizigers.
Dan ontkom je als gezond persoon niet aan jaarlijkse vaccinatie als je wat van de wereld wilt zien.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199217126
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 10:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Want? Ga nou eens in op wat ik zeg.

Waarom zou je wie dan ook moeten buitensluiten als je jezelf hebt beschermd met covid vaccin?
Omdat je landen blijft houden die het virus buiten de deur willen houden.
Het hebben van enclaves die zich niet laten vaccineren helpt ook niet echt bij het voorkomen dat vaccin paspoorten een gemeengoed gaan worden.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199217202
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 10:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Omdat ze bewust het risico hebben gelopen en daarmee bewust de reguliere zorg onder druk zetten?
Reguliere zorg onder druk zetten? Je zult een keer ziek worden, de IC hoort niet te kraken van een seizoensgriep als er voldoende antistoffen zijn in de samenleving.

Niemand mag meer ziek worden is geen rationele gedachte. Zeker niet als je daarvoor allerlei rechten gaat opofferen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199217214
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 10:55 schreef Wantie het volgende:

[..]

Omdat je landen blijft houden die het virus buiten de deur willen houden.
Het hebben van enclaves die zich niet laten vaccineren helpt ook niet echt bij het voorkomen dat vaccin paspoorten een gemeengoed gaan worden.
We gaan het zien. Dat hoeft NL nog niet te doen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199217217
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Reguliere zorg onder druk zetten? Je zult een keer ziek worden, de IC hoort niet te kraken van een seizoensgriep als er voldoende antistoffen zijn in de samenleving.

Niemand mag meer ziek worden is geen rationele gedachte. Zeker niet als je daarvoor allerlei rechten gaat opofferen.
De meeste IC-opnames zijn wel iets lastiger te voorkomen dan via een prikje in je arm. Ik zeg niet dat niemand meer ziek mag worden.
pi_199217390
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 10:37 schreef Megumi het volgende:

[..]

Nee. Het is in vergelijking met de gevolgen van corona een aanvaardbaar risico. Vandaar dat dit vaccin weer gewoon gebruikt gaat worden.
Mogelijk vanaf 50 ja. Daaronder nog steeds niet.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199217563
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

De meeste IC-opnames zijn wel iets lastiger te voorkomen dan via een prikje in je arm. Ik zeg niet dat niemand meer ziek mag worden.
Met hetzelfde argument moet wintersporten verboden worden. Veel groter risico op het bezetten van de zorg.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199217654
twitter


Ik ben maar een klein beetje jaloers :@
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199217694
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

Met hetzelfde argument moet wintersporten verboden worden. Veel groter risico op het bezetten van de zorg.
Niet echt.

Voorkomen van mogelijke IC-opname:
Niet wintersporten. Negatieve gevolgen: klote, want vakantie gaat niet door.
Vaccineren. Negatieve gevolgen: -
pi_199217705
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

De meeste IC-opnames zijn wel iets lastiger te voorkomen dan via een prikje in je arm. Ik zeg niet dat niemand meer ziek mag worden.
Het gaat, bottem line, veel te ver om mensen zorg te verbieden.
En mensen dwingen vaccin te krijgen anders 2e rangs burger ook.

En dat een individu geen enkel risico mag nemen wat zou kunnen leiden tot IC opname slaat ook nergens op, je houdt niks leefbaars over.

Het enige wat wel een argument zou kunnen vormen is dat je het hele virus uit moet roeien omdat het te gevaarlijk is. Die mate van gevaar zie ik niet bij dit virus, dat gevaar is geweken als straks mensen vrijwillig gevaccineerd zijn.

Daarnaast, bij voorgaande moet het ook nog eens mogelijk zijn om het te bereiken, dus de complete wereld vaccineren binnen x dagen praktisch gezien anders duikt het altijd ergens wel weer op en omzeilt het ergens wel weer het immuunsysteem.

Ik zie nog meer reden om mensen verplicht met mazelen danwel polio te vaccineren dan corona. Om nog maar een stukje hypocrisie aan te wijzen.

Polio en Mazelen kunnen we praktisch zo uitroeien, Corona? Vraag virologen maar naar de haalbaarheid en een actieplan.. Veel succes met zo een virus dat muteert.

[ Bericht 10% gewijzigd door ludovico op 30-04-2021 11:58:18 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199217748
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Niet echt.

Voorkomen van mogelijke IC-opname:
Niet wintersporten. Negatieve gevolgen: klote, want vakantie gaat niet door.
Vaccineren. Negatieve gevolgen: -
Jij bepaalt nu voor mensen dat er geen negatieve gevolgen kleven aan vaccineren, en vindt hun redenen ongegrond...

Vind je de noodzaak echt hoog genoeg dat je het recht op lichamelijke integriteit overboord kiepert en gedwongen gaat vaccineren? Ik zie het niet. Per case is dit virus net zo schadelijk als een zware griep. De druk op de zorg is een reactie op de hogere besmettelijkheid van Corona.

Wat gaat er met dit virus nou gebeuren als men massaal antistoffen heeft ontwikkeld vanwege het vaccineren?

Dit virus stelt - is mijn vermoeden - dan nog minder voor dan de seizoensgriep.

En men zit hier actief te filosoferen dat het recht op lichamelijke integriteit maar overboord moet worden gekieperd, alsof dat allemaal rationeel is. Dit houdt ook in dat we jaarlijks een griepprik moeten fixen met zijn allen, echter, zijn we daar toch wel via rationele gronden tot overweging gekomen dat dat niet zo zinvol is, maar mij part wordt die discussie straks opnieuw gevoerd, daar niet van.

Neemt niet weg dat het hype gehalte "Covid is het ultieme gevaar" sterk overdreven is, en het overtreden van allerlei rechten niet waard is.

Overigens zijn er gewoon mensen overleden danwel op de IC gekomen door het vaccin, het is niet 100% ongevaarlijk, en ja, voor het gros van de mensen is het risico van die prik lager dan corona. Het zal onder aan de streep gewoon rationeel zijn om jezelf te laten vaccineren, niks mis mee.

Drogredenen die algemeen aanvaard worden zoals "je bent een gevaar als je niet bent gevaccineerd" als de samenleving zichzelf heeft kunnen beschermen met vaccinaties zijn knettergek.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199217805
Sowieso mensen van de zwarte kousen kerk weigeren in ziekenhuizen. Tering wat een volk is dat zeg.
pi_199217973
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

Polio en Mazelen kunnen we praktisch zo uitroeien, Corona? Vraag virologen maar naar de haalbaarheid en een actieplan.. Veel succes met zo een virus dat muteert.
Elk virus muteert, de mate waarin is belangrijk voor het vaccin.
Virologen zijn wetenschappers, en die hebben altijd de nodige scepsis, totdat het wetenschappelijk vast staat. En Covid-19 is nog te pril om vast te kunnen stellen of vaccinatie voor langere periode bescherming geeft.

Bij bijvoorbeeld Hepatitis A dacht men aan 3 jaar, later bleek dat 2 prikken bescherming geeft voor langer dan 10 jaar en nu is men zo ver dat ze er van uit gaan dat 3 prikken een bescherming geven van 20 jaar tot levenslang.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199218042
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:12 schreef Wantie het volgende:

[..]

Elk virus muteert, de mate waarin is belangrijk voor het vaccin.
Virologen zijn wetenschappers, en die hebben altijd de nodige scepsis, totdat het wetenschappelijk vast staat. En Covid-19 is nog te pril om vast te kunnen stellen of vaccinatie voor langere periode bescherming geeft.

Bij bijvoorbeeld Hepatitis A dacht men aan 3 jaar, later bleek dat 2 prikken bescherming geeft voor langer dan 10 jaar en nu is men zo ver dat ze er van uit gaan dat 3 prikken een bescherming geven van 20 jaar tot levenslang.
Nee, de verwachting door virologen is gewoon al uitgesproken dat dit virus blijft rondwaaien.

Dat idee loopt echt niet met polio en mazelen, dat kan gewoon uitgeroeid worden, daar is consensus genoeg over.

Komt nog mee dat de schade van Polio voor het gros hoger is dan corona, maakt het totaal hypocriet om over dwang te praten voor covid terwijl Polio lekker door mag waaien.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199218127
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee, de verwachting door virologen is gewoon al uitgesproken dat dit virus blijft rondwaaien.
Verwachting. Dus geen consensus en niet wetenschappelijk bewezen.

quote:
Dat idee loopt echt niet met polio en mazelen, dat kan gewoon uitgeroeid worden, daar is consensus genoeg over.
Die bestaan ook al wat langer, evenals het vaccin ertegen.

quote:
Komt nog mee dat de schade van Polio voor het gros hoger is dan corona, maakt het totaal hypocriet om over dwang te praten voor covid terwijl Polio lekker door mag waaien.
Fors hoger?
1% van de besmette personen ontwikkelt symptomen.
Dat is zeer gering.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199218149
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:24 schreef Wantie het volgende:
Fors hoger?
1% van de besmette personen ontwikkelt symptomen.
Dat is zeer gering.
Dat is niet gering, ik heb liever 0.1% kans op IC opname dan 1% kans op polio.
Ja polio is erger dan Covid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199218182
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:24 schreef Wantie het volgende:
Verwachting. Dus geen consensus en niet wetenschappelijk bewezen.
Ehhhhhhhhh, ho even,

Wat?

Je snapt dat wetenschappelijk bewijs niet absoluut is en "verwachting" precies consensus is. De mate waarin het op onderzoek / wetenschap is gebaseerd is misschien een 2e punt, maar dit is niet lukraak nostradamus voorspellingen van virologen ofzo.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199218183
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is niet gering, ik heb liever 0.1% kans op IC opname dan 1% kans op polio.
Ja polio is erger dan Covid.
Hoeveel polio komt op de IC terecht?

Verder is er geen sprake van dwang.
Deze topic gaat niet over het dwingen van mensen tot vaccinatie, maar over de hypocrisi van religieuzen ten aanzien van de wil van God omtrent vaccinatie.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199218195
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:24 schreef Wantie het volgende:
Die bestaan ook al wat langer, evenals het vaccin ertegen.
Dus? Maakt het toch hypocriet danwel stom danwel irrationeel om het hoge fruit eerst te plukken en daarna het laag hangende fruit?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199218217
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:27 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hoeveel polio komt op de IC terecht?

Verder is er geen sprake van dwang.
Deze topic gaat niet over het dwingen van mensen tot vaccinatie, maar over de hypocrisi van religieuzen ten aanzien van de wil van God omtrent vaccinatie.
Voor mij is het risico om te sterven aan Corona nihil, er wordt gezegd voor mensen die er niet mee in aanraking zijn geweest op mijn leeftijd minder dan 0.1% kans op IC, dat schaar ik even als negatief effect van corona.

Negatief effect van Polio is wel wat zwaarwegender.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199218223
Ik ga absoluut een vaccin nemen en stoor me aan mensen die om domme redenen besluiten om dit niet te doen maar dit is wel erg makkelijk.

Moeten we dan mensen die rood vlees eten ook geen hartoperaties meer laten ondergaan?
pi_199218276
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ehhhhhhhhh, ho even,

Wat?

Je snapt dat wetenschappelijk bewijs niet absoluut is
Roepen flat earthers ook, die wijzen er graag op dat zwaartekracht slechts een theorie is. ;)
Maar je weet best wel dat als iets wetenschappelijk bewezen is, dat de meest hoge bewijslast is die we kennen. En nee, dat is geen 100%.
Maar we hebben het nu over een nieuw virus waarbij we niet weten hoe dat zich gaat gedragen in de komende jaren.

quote:
en "verwachting" precies consensus is. De mate waarin het op onderzoek / wetenschap is gebaseerd is misschien een 2e punt, maar dit is niet lukraak nostradamus voorspellingen van virologen ofzo.
nou, er zitten 51 in het OMT, en er is altijd een bult commentaar op wat ze adviseren, waarbij ze zich verdedigen met dat ze 100% moeten adviseren met hooguit 50% van de benodigde kennis....

Anyway, het verschil tussen ons is dat bij jou het glas half leeg is en bij mij halfvol.
Gaan we dit virus uit de wereld helpen? Dat weet ik niet. Maar waarom nu al de kop laten hangen en niet een steentje bijdragen in het bestrijden ervan?

Verder mag je wat mij betreft (los van dat ik daar niet over beslis) zelf weten of je je laat vaccineren en heb ik er geen moeite mee als je er van af ziet. Lichamelijke integriteit is ook een groot goed.
Maar in deze discussie over dat we God niet mogen tarten met een vaccin, maar wel de IC op moeten heb ik de stellingname dat je dan ook de rug recht moet houden en van de IC afzien en het aan God overlaten.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199218311
https://www.dumpert.nl/item/8109587_c6b9f8fb
quote:
Karma is een bitch
Boogshe kreeg de overheid niet onder controle, maar kreeg wel corona. Helaas kopkaas!

Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199218315
Dokters hebben ook een eed moeten afleggen dat ze iedereen behandelen, rokers die longkanker krijgen worden ook gewoon behandeld in een ziekenhuis bv.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_199218322
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:35 schreef Wantie het volgende:
Roepen flat earthers ook, die wijzen er graag op dat zwaartekracht slechts een theorie is.
Maar je weet best wel dat als iets wetenschappelijk bewezen is, dat de meest hoge bewijslast is die we kennen. En nee, dat is geen 100%.
Maar we hebben het nu over een nieuw virus waarbij we niet weten hoe dat zich gaat gedragen in de komende jaren.

Dit virus is meer onderzocht dan influenza in 50 jaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199218337
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dus? Maakt het toch hypocriet danwel stom danwel irrationeel om het hoge fruit eerst te plukken en daarna het laag hangende fruit?
die begrijp ik niet.
Als je nu geen zekerheid hebt over de effectiviteit van het vaccin in het uitroeien van dit virus, waarom zou je dan niet kiezen voor een poging wagen om het met een vaccin uit te roeien?
Waar we in feite tegen aanlopen is het logistieke probleem van op tijd voldoende vaccins produceren en distribueren naar alle uithoeken van de wereld. Daar tegenover staat dat we nog nooit zoveel verschllende vaccins hebben tegen 1 ziekte in zo'n korte tijd.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199218338
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:35 schreef Wantie het volgende:
Anyway, het verschil tussen ons is dat bij jou het glas half leeg is en bij mij halfvol.
Gaan we dit virus uit de wereld helpen? Dat weet ik niet. Maar waarom nu al de kop laten hangen en niet een steentje bijdragen in het bestrijden ervan?

Verder mag je wat mij betreft (los van dat ik daar niet over beslis) zelf weten of je je laat vaccineren en heb ik er geen moeite mee als je er van af ziet. Lichamelijke integriteit is ook een groot goed.
Maar in deze discussie over dat we God niet mogen tarten met een vaccin, maar wel de IC op moeten heb ik de stellingname dat je dan ook de rug recht moet houden en van de IC afzien en het aan God overlaten.
Ik wijs gewoon op de hypocrisie, de foute doelstellingen, Covid < Polio.

Covid na vaccinatie < Influenza.

Waarom dan al deze ideeen met verplicht vaccineren?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199218360
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Voor mij is het risico om te sterven aan Corona nihil, er wordt gezegd voor mensen die er niet mee in aanraking zijn geweest op mijn leeftijd minder dan 0.1% kans op IC, dat schaar ik even als negatief effect van corona.

Negatief effect van Polio is wel wat zwaarwegender.
Hoe groot is de kans dat je komt te overlijden aan polio?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199218382
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:30 schreef Intint het volgende:
Ik ga absoluut een vaccin nemen en stoor me aan mensen die om domme redenen besluiten om dit niet te doen maar dit is wel erg makkelijk.

Moeten we dan mensen die rood vlees eten ook geen hartoperaties meer laten ondergaan?
Het is meer een discussieonderwerp dan echt willen weigeren van antivaxxers.
Het punt is de hypocrisie van het niet willen van een vaccin omdat je dan je lotsbepaling door God doorkruist, maar vervolgens wel alle middelen wilt inzetten om de ziekte te bestrijden als God die je gegeven heeft.
Waarom op dat moment niet vertrouwen op Gods wil?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199218395
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:40 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hoe groot is de kans dat je komt te overlijden aan polio?
Het gaat om het cumulatieve netto negatieve effect van polio vs die van Corona als je die twee wilt vergelijken.

En die ratio van die twee verschil nogal per leeftijdsgroep.

Het kan zomaar dat je als 80er beter een polio infectie kan oplopen dan Corona.

Maar neemt niet weg dat polio veel makkelijker uit te roeien valt over de wereld dan bijv corona nu.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199218418
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dit virus is meer onderzocht dan influenza in 50 jaar.
Dus ze weten nu al wat dit virus over 50 jaar doet?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199218480
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik wijs gewoon op de hypocrisie, de foute doelstellingen, Covid < Polio.

Covid na vaccinatie < Influenza.

Waarom dan al deze ideeen met verplicht vaccineren?
Er is geen sprake van verplicht vaccineren, dat heb je er zelf bij bedacht.
Verder kun je ook gewoon stellen Covid < Influenza.
Influenza kent vele vormen, veel minder heftig dan Covid, maar Influenza kan ook veel heftiger zijn dan Covid.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199218492
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:44 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dus ze weten nu al wat dit virus over 50 jaar doet?
Neehoor, hoewel, een goede inschatting kunnen we wel maken, virussen zijn overal en we komen er non stop mee in aanraking, ik zie geen enkele goede reden om het uiterst negatief in te vullen.

De mens bouwt antistoffen op en dit virus wordt minder dodelijk danwel besmettelijk, en af en toe komt er een mutatie door het immuunsysteem waardoor we weer ziekjes worden, zoals bij griep.

Dat is voor mij de baseline hoe het altijd heeft gewerkt met dit type virussen / influenza / corona. Ik heb nog geen goede argumenten gehoord om anders te denken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199218501
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Maar neemt niet weg dat polio veel makkelijker uit te roeien valt over de wereld dan bijv corona nu.
Omdat ze er meer tijd voor hebben en we weten dat het virus niet dermate muteert dat het vaccin onwerkzaam wordt.
Desondanks is polio ook nog niet de wereld uit. Valt me tegen dat je dat niet als argument gebruikt ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199218506
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:49 schreef Wantie het volgende:

[..]

Er is geen sprake van verplicht vaccineren, dat heb je er zelf bij bedacht.
Verder kun je ook gewoon stellen Covid < Influenza.
Influenza kent vele vormen, veel minder heftig dan Covid, maar Influenza kan ook veel heftiger zijn dan Covid.
Nouja zoveel mensen willen allemaal consequenties verbinden aan niet vaccineren.. Ik word er akelig bang voor.

Sowieso niet kunnen reizen zonder paspoortje.. Wordt nu gefixt door de EU... Ik weet niet in welke wereld jij leeft maar er worden aardig wat consequenties verbonden aan niet vaccineren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199218526
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:51 schreef Wantie het volgende:

[..]

Omdat ze er meer tijd voor hebben en we weten dat het virus niet dermate muteert dat het vaccin onwerkzaam wordt.
Desondanks is polio ook nog niet de wereld uit. Valt me tegen dat je dat niet als argument gebruikt ;)
Er wordt nog geen fractie van het geld tegen polio gesmeten als tegen covid nu.

Ik ben econoom ik wil doelmatig beleid anders is het vernietiging van kapitaal maar ook mensenlevens en gezondheid en welvaart.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199218627
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nouja zoveel mensen willen allemaal consequenties verbinden aan niet vaccineren.. Ik word er akelig bang voor.

Sowieso niet kunnen reizen zonder paspoortje.. Wordt nu gefixt door de EU... Ik weet niet in welke wereld jij leeft maar er worden aardig wat consequenties verbonden aan niet vaccineren.
Nou, kom op! Haal die prik ;)

Op zich is dit ook niet nieuw.
Bijvoorbeeld kinderdagverblijven weigerden kinderen die niet gevaccineerd waren en ook bij huisdieren is het een vereiste dat je ze laat vaccineren wil je ze in een pension zetten, of naar het buitenland met je hond bijvoorbeeld.

Bij Covid19 is het wel verpakt als 3-luik: negatieve test, antistoffen of een coronapaspoort.
Zelf ben ik bang dat we daar jarenlang aan vast gaan zitten.
Enige uitweg die ik zie is om zo snel mogelijk een significant van de wereldbevolking inenten, zodat het virus niet meer goed kan verspreiden en daardoor uitdooft.
Of we dat halen weet ik niet. Het zal nog enkele jaren duren voordat de hele bevolking is ingeent, als we dat al halen. Maar anders dan bijvoorbeeld bij de poliovaccinatie, die al tientallen jaren duurt, is de urgentie wereldwijd veel hoger om dit virus plat te krijgen.
De motivatie van virologen bij het stellen dat dit virus blijft is de kans op een mutatie die ongevoelig is voor het vaccin, of een te kortdurende werking van het vaccin (dus voordat iedereen is gevaccineerd zijn de eersten weer kwetsbaar).
Maar die variabelen kennen we nog niet met zekerheid. We weten nog niet hoe lang het vaccin bescherming zal bieden en we weten niet wanneer het virus zich zo heeft gemuteerd dat het vaccineren weer van voren af aan gaat beginnen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199218650
De eerste vraag moet zijn wat is Covid19. Wie heeft het beestje ooit gezien onder een microscoop?
pi_199218679
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Er wordt nog geen fractie van het geld tegen polio gesmeten als tegen covid nu.

Ik ben econoom ik wil doelmatig beleid anders is het vernietiging van kapitaal maar ook mensenlevens en gezondheid en welvaart.
Wat is doelmatiger: in 1 x het virus wereldwijd uitroeien, of wereldwijd elk jaar alle kwetsbaren opnieuw vaccineren, met als bijkomend risico dat het virus door mutatie telkens een andere groep aanvalt?
Ik zou die eerste toch een kans willen geven.
Ik vind dat er te gemakkelijk van uit wordt gegaan dat dat niet haalbaar is. Zoals je zelf al aangeeft, de hoeveelheid hulpbronnen die naar het bestrijden van Covid-19 gaan kennen geen precedent.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199218695
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:01 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:
De eerste vraag moet zijn wat is Covid19. Wie heeft het beestje ooit gezien onder een microscoop?
Jazeker, de genetische code is ontrafelt en aan de hand daarvan hebben we inmiddels een breed aanbod vaccins.
En daar gaat dit topic over: laat je God bepalen of je het overleeft, of de wetenschap?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199218713
@Wantie Dat eerste was nooit mogelijk want vrussen muteren eenmaal. Dat tweede was onvermijdelijk en dat is precies waar ik bang voor ben. Dat Covid gewoon een melkkoe is.
pi_199218728
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:02 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wat is doelmatiger: in 1 x het virus wereldwijd uitroeien, of wereldwijd elk jaar alle kwetsbaren opnieuw vaccineren, met als bijkomend risico dat het virus door mutatie telkens een andere groep aanvalt?
Ik zou die eerste toch een kans willen geven.
Ik vind dat er te gemakkelijk van uit wordt gegaan dat dat niet haalbaar is. Zoals je zelf al aangeeft, de hoeveelheid hulpbronnen die naar het bestrijden van Covid-19 gaan kennen geen precedent.
We praten in cirkels ;)

Wat doet het voor het immuunsysteem als we een virus wat we prima aan kunnen iedere keer met vaccins onderdrukken? Heeft dat geen side effects? Ik vraag het me af.

Als het op voorhand totaal kansloos wordt geacht denk ik dat we dat geld beter elders kunnen investeren non?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199218746
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:05 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:
@:Wantie Dat eerste was nooit mogelijk want vrussen muteren eenmaal.
Maar niet andermaal, waardoor het wel degelijk mogelijk is.

quote:
Dat tweede was onvermijdelijk en dat is precies waar ik bang voor ben. Dat Covid gewoon een melkkoe is.
Waarom ben je bang dat het een melkkoe is?
Tuurlijk is het een melkkoe. Er wordt stevig verdiend aan Covid. Net zoals aan alles stevig verdiend wordt.
Vriend van me werkt in de uitvaarbranch, en die heeft het retedruk.

Maar wat heeft dat met je eerste vraag te maken over wat Covid nu precies is?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199218748
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:59 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nou, kom op! Haal die prik ;)

Op zich is dit ook niet nieuw.
Bijvoorbeeld kinderdagverblijven weigerden kinderen die niet gevaccineerd waren en ook bij huisdieren is het een vereiste dat je ze laat vaccineren wil je ze in een pension zetten, of naar het buitenland met je hond bijvoorbeeld.

Bij Covid19 is het wel verpakt als 3-luik: negatieve test, antistoffen of een coronapaspoort.
Zelf ben ik bang dat we daar jarenlang aan vast gaan zitten.
Enige uitweg die ik zie is om zo snel mogelijk een significant van de wereldbevolking inenten, zodat het virus niet meer goed kan verspreiden en daardoor uitdooft.
Of we dat halen weet ik niet. Het zal nog enkele jaren duren voordat de hele bevolking is ingeent, als we dat al halen. Maar anders dan bijvoorbeeld bij de poliovaccinatie, die al tientallen jaren duurt, is de urgentie wereldwijd veel hoger om dit virus plat te krijgen.
De motivatie van virologen bij het stellen dat dit virus blijft is de kans op een mutatie die ongevoelig is voor het vaccin, of een te kortdurende werking van het vaccin (dus voordat iedereen is gevaccineerd zijn de eersten weer kwetsbaar).
Maar die variabelen kennen we nog niet met zekerheid. We weten nog niet hoe lang het vaccin bescherming zal bieden en we weten niet wanneer het virus zich zo heeft gemuteerd dat het vaccineren weer van voren af aan gaat beginnen.
Je kan er wel achter komen met zekerheid maar dat gaat je zoveel poen kosten die je efficienter kan besteden...

Pluk nou eerst het laaghangende fruit, roei influenza uit ofzo, blijkbaar is dat nergens meer te bekennen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199218761
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:06 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:

[..]

Hahaha nee man ga slapen.
Ja, die is ontrafelt.
Dat jij dat niet wilt maakt niet dat het niet zo is.
Het virus is geisoleerd, we kennen de genetische code, we kunnen varianten van elkaar onderscheiden en we hebben dankzij deze kennis meerdere vaccins die goed werken tegen het virus.

Kun je uitleggen waarom je besloten hebt dat te ontkennen?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199218767
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:08 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar niet andermaal, waardoor het wel degelijk mogelijk is.
[..]

Waarom ben je bang dat het een melkkoe is?
Tuurlijk is het een melkkoe. Er wordt stevig verdiend aan Covid. Net zoals aan alles stevig verdiend wordt.
Vriend van me werkt in de uitvaarbranch, en die heeft het retedruk.

Maar wat heeft dat met je eerste vraag te maken over wat Covid nu precies is?
Je praat duidelijk uit je anus. Zelfs Fauci zei openlijk dat dat het plan was. Na deze eerste ronde ontkomen we er niet aan dat jaarlijks een vaccinatie ronde zal plaatsvinden tegen Covid.
pi_199218796
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:10 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, die is ontrafelt.
Dat jij dat niet wilt maakt niet dat het niet zo is.
Het virus is geisoleerd, we kennen de genetische code, we kunnen varianten van elkaar onderscheiden en we hebben dankzij deze kennis meerdere vaccins die goed werken tegen het virus.

Kun je uitleggen waarom je besloten hebt dat te ontkennen?
Neeman. Die Britse variant bijvoorbeeld is geen enkele bewijs voor. Die hebben ze gewoon verzonnen vwanwege de schrikbarende covid statistieken.
pi_199218820
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

We praten in cirkels ;)

Wat doet het voor het immuunsysteem als we een virus wat we prima aan kunnen iedere keer met vaccins onderdrukken?
Dan begrijp je de werking van vaccins niet

quote:
Heeft dat geen side effects? Ik vraag het me af.
Wat bedoel je met bijeffecten: het vaccin in je lichaam of de kleinere kans dat je tegen dit virus aan loopt omdat iedereen om je heen is gevaccineerd?

Als het om het eerste gaat: een vaccin onderdrukt het virus niet en zet ook je immuunsysteem niet buiten spel als je besmet bent met het virus.

We hebben wel middelen die dat doen, die nu als behandelinngmethoden worden ingezet: antivirale middelen en corticosteroiden
En die hebben heftige bijwerkingen.
Dan zou ik voor een vaccin kiezen als het gaat om ongewenste bijeffecten.

quote:
Als het op voorhand totaal kansloos wordt geacht denk ik dat we dat geld beter elders kunnen investeren non?
Maar kansloos is niet op feiten gebaseerd. We weten niet hoe dit gaat verlopen. Daarnaast weten we wel wat er gebeurt als dit virus zijn gang kan blijven gaan en kan muteren tot nieuwe varianten die nieuwe brandhaarden veroorzaken
Kijk naar wat in India gebeurt. Als dat de lakmoes wordt voor hoe het de komende jaren in de wereld er aan toe gaat: kijk naar wat dat doet met internationaal verkeer, wat dat economisch kost, hoe de overheid zal reageren als hier een brandhaard komt met een variant die ongevoelig is voor de opgebouwde natuurlijke immuniteit, etc.
Als we naar de totale kosten kijken van de huidige pandemie, dan is het geld dat vaccineren ons kost echt peanuts. De economische schade en het bedrag dat de regering er in heeft gepompt om die te beperking is echt astronomisch hoog.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199218840
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:16 schreef Wantie het volgende:
Dan begrijp je de werking van vaccins niet
Als we minder zware virussen te verwerken krijgen wordt ons immuunsysteem dan niet wat luier? Worden we niet afhankelijker van vaccins? Wordt de snelheid om antistoffen op te bouwen niet wat minder belangrijk bijv? Naja goed, het wordt dan heel filosofisch.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199218851
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:16 schreef Wantie het volgende:
Maar kansloos is niet op feiten gebaseerd. We weten niet hoe dit gaat verlopen. Daarnaast weten we wel wat er gebeurt als dit virus zijn gang kan blijven gaan en kan muteren tot nieuwe varianten die nieuwe brandhaarden veroorzaken
Kijk naar wat in India gebeurt. Als dat de lakmoes wordt voor hoe het de komende jaren in de wereld er aan toe gaat: kijk naar wat dat doet met internationaal verkeer, wat dat economisch kost, hoe de overheid zal reageren als hier een brandhaard komt met een variant die ongevoelig is voor de opgebouwde natuurlijke immuniteit, etc.
Als we naar de totale kosten kijken van de huidige pandemie, dan is het geld dat vaccineren ons kost echt peanuts. De economische schade en het bedrag dat de regering er in heeft gepompt om die te beperking is echt astronomisch hoog.
Er zijn prima feiten zoals dat het virus muteert en sommige mutaties het vaccin makkelijker omzeilen.

Zoals verwacht want zo werkt het ook met influenza.

En ja, beleidskosten zijn astronomisch maar worden ook echt alleen gerechtvaardigd door een ondercapaciteit van de zorgsector.

Als die weg is kunnen we gewoon normaal leven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199218870
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je kan er wel achter komen met zekerheid maar dat gaat je zoveel poen kosten die je efficienter kan besteden...

Pluk nou eerst het laaghangende fruit, roei influenza uit ofzo, blijkbaar is dat nergens meer te bekennen?
Influenza is niet uit te roeien omdat er regelmatig een nieuwe variant via kippen of varkens overspringt naar de mens
Dit virus muteert bovendien zo snel en zo heftig dat een vaccin maar voor 50% effectief is over een korte tijd.
Dat is geen laaghangend fruit.

We hebben nu bijna geen influenza vanwege de verregaande maatregelen. Influenza is ongeveer half zo besmettelijk als sars-cov-2. Daardoor is er bijna geen influenza dit jaar.
Maar stel dat volgend jaar alles weer normaal is en iedereen zijn persoonlijke hygiene verwaarloost en we allemaal lekker dicht op elkaar in bedompen zaaltjes gaan staan, dan is de volgende stam die vanuit Azie naar ons toe waait weer gewoon aanwezig. Dan kunnen we de huidige stam hier wel uitroeien door vaccinatie etc. Maar de volgende zit al te muteren in en kip totdat hij de sprong kan maken .

Bij corona is dat vooralsnog anders. We kennen nu 3 stammen die zijn overgesprongen, daarvan zijn zo goed als utigeroeid. Nu deze nog.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199218880
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:11 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:

[..]

Je praat duidelijk uit je anus. Zelfs Fauci zei openlijk dat dat het plan was. Na deze eerste ronde ontkomen we er niet aan dat jaarlijks een vaccinatie ronde zal plaatsvinden tegen Covid.
Stel dat dat zo is, wat is dan je probleem?
Waarom stel je deze vragen niet over influenza, die ook jaarlijks een vaccinatieronde kent?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199218889
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:13 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:

[..]

Neeman. Die Britse variant bijvoorbeeld is geen enkele bewijs voor. Die hebben ze gewoon verzonnen vwanwege de schrikbarende covid statistieken.
Kun je preciezer zijn?
Welke statistiek doel je op?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199218919
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:21 schreef Wantie het volgende:
Influenza is niet uit te roeien omdat er regelmatig een nieuwe variant via kippen of varkens overspringt naar de mens
Dit virus muteert bovendien zo snel en zo heftig dat een vaccin maar voor 50% effectief is over een korte tijd.
Dat is geen laaghangend fruit.
Oh ik dacht dat het bijna weg was joh. Geinig.
Dieren krijgen ook Corona.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199218970
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als we minder zware virussen te verwerken krijgen wordt ons immuunsysteem dan niet wat luier?
Nee.

quote:
Worden we niet afhankelijker van vaccins?
Dat zijn we al, en in feit altijd al geweest.
Als kind krijg je een hele cocktail binnen aan vaccins tegen ziekten die de meerderheid van ons met gemak kan overwinnen op eigen kracht, maar die op de grote aantallen toch voor voldoende slachtoffers zorgt dat vaccineren een uitweg is.

Als er een nadeel zit aan onze gezondheidszorg in het algemeen, dan is dat meer dat we nu mensen in leven houden die volgens de leer van de evolutie waren te komen overlijden en met een beetje mazzel voordat ze hun genetische code hebben doorgegeven aan een volgende generatie. Op die manier zorg je voor een sterk ras, en het in leven houden van de zwakkere schakels, zodat die zich kunnen voortplanten, kan er voor zorgen dat we als ras steeds zwakker worden .

Maar puur naar vaccins gekeken: vaccins zijn niets meer dan een leermiddel (op enkele uitzonderingen na, zoals het tetanusvaccin). Je afweer wordt niet ontzien door het vaccin, maar leert hoe om te gaan met een bepaalde indringer. Doordat de indringer geen kwaad kan heeft je afweer de tijd om daar op te anticiperen. Maar dat gebeurt niet altijd, waardoor niet iedereen is beschermd door een vaccin, en je afweer kan ook verkeerd reageren, wat voor de bekende bijwerkingen zorgt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199219026
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Er zijn prima feiten zoals dat het virus muteert en sommige mutaties het vaccin makkelijker omzeilen.
Tot nu toe is geen enkele mutant ongevoelig voor vaccins.

quote:
Zoals verwacht want zo werkt het ook met influenza.
Nee, want influenza is een totaal ander virus.
Dan zou je dus ook niet de hele bevolking tegen polio kunnen vaccineren, want dat werkt ook niet met influenza.

De verwachting dat dit virus niet weg gaat is gebaseerd op andere coronavirussen die we al sinds de oertijd bij ons dragen, niet op influenza.
En of dat inderdaad met dit virus ook zo is, is ook maar de vraag, Sars en Mers zijn ook uiteindelijk verdwenen.

quote:
En ja, beleidskosten zijn astronomisch maar worden ook echt alleen gerechtvaardigd door een ondercapaciteit van de zorgsector.

Als die weg is kunnen we gewoon normaal leven.
Nee, kijk naar landen zonder ondercapaciteit, die hebben ook strenge maatregelen genomen, incl lockdowns.
De maatregelen kunnen inderdaad weg als de zorg niet langer wordt overspoeld, maar dat is pas als het overgrote deel van de bevolking ongevoelig is voor het virus. En vaccinatie kan daarbij helpen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199219035
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Oh ik dacht dat het bijna weg was joh. Geinig.
Dieren krijgen ook Corona.
Klopt, de variant die ons nu plaagt is ook afkomstig van een dier.
Maar dat wist je al.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199219039
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:33 schreef Wantie het volgende:
Tot nu toe is geen enkele mutant ongevoelig voor vaccins.
Tjah als je het compleet weg wilt hebben... Dan moet de R waarde wel langere tijd wereldwijd onder de 1.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199219054
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:33 schreef Wantie het volgende:
Nee, want influenza is een totaal ander virus.
Dan zou je dus ook niet de hele bevolking tegen polio kunnen vaccineren, want dat werkt ook niet met influenza.

De verwachting dat dit virus niet weg gaat is gebaseerd op andere coronavirussen die we al sinds de oertijd bij ons dragen, niet op influenza.
En of dat inderdaad met dit virus ook zo is, is ook maar de vraag, Sars en Mers zijn ook uiteindelijk verdwenen.

Wellicht zitten die gewoon te chillen ergens in een vleermuispopulatie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199219058
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:33 schreef Wantie het volgende:
Nee, kijk naar landen zonder ondercapaciteit, die hebben ook strenge maatregelen genomen, incl lockdowns.

Dit zijn beleidskeuzes.
Die verschrikkelijk fout zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 30 april 2021 @ 13:41:12 #227
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_199219085
Dit kun je ook zeggen over mensen die roken en dan longkanker krijgen.

Of ongezond eten en dan hart en vaatziekten krijgen.

Of gevaarlijke sporten.

Of geen licht op de fiets.

Etc.

Leven = Risico's nemen. En voor veel mensen is het vaccin gevaarlijker dan het weigeren van het vaccin. Dit wordt ondersteund door cijfers.
pi_199219132
De Jonge zei bijna jankend dat elke coviddode er een teveel is. Maar nu mensen sterven aan de vaccins zegt ie we moeten offers maken voor het gemeeenschappelijk welzijn.
pi_199219150
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:34 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, de variant die ons nu plaagt is ook afkomstig van een dier.
Maar dat wist je al.
Of het komt uit een lab dit is allemaal nog niet zeker.
pi_199219157
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:47 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:
De Jonge zei bijna jankend dat elke coviddode er een teveel is. Maar nu mensen sterven aan de vaccins zegt ie we moeten offers maken voor het gemeeenschappelijk welzijn.
Doet die dat ja? Quote'tje?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199219534
Exact en gezonde jongere mensen hebben dat vaccin in 99/100 gevallen ook niet nodig. Laat je lichaam je werk doen.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_199219901
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:41 schreef Ixnay het volgende:
En voor veel mensen is het vaccin gevaarlijker dan het weigeren van het vaccin. Dit wordt ondersteund door cijfers.
Heb je hier een bron van?
pi_199220197
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:41 schreef Ixnay het volgende:
. En voor veel mensen is het vaccin gevaarlijker dan het weigeren van het vaccin. Dit wordt ondersteund door cijfers.
Wat een onzin.
pi_199220237
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:47 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:
De Jonge zei bijna jankend dat elke coviddode er een teveel is. Maar nu mensen sterven aan de vaccins zegt ie we moeten offers maken voor het gemeeenschappelijk welzijn.
_O-
Daar hebben we weer zo’n debiel die in de feestboek fabeltjes van willem engers gelooft _O- _O- _O-
pi_199220256
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:41 schreef Ixnay het volgende:
Dit kun je ook zeggen over mensen die roken en dan longkanker krijgen.

Of ongezond eten en dan hart en vaatziekten krijgen.

Of gevaarlijke sporten.

Of geen licht op de fiets.

Etc.

Leven = Risico's nemen. En voor veel mensen is het vaccin gevaarlijker dan het weigeren van het vaccin. Dit wordt ondersteund door cijfers.
Nee, de cijfers laten niet zien dat het vaccin gevaarlijker is dan Covid-19.
Daarnaast rijst meteen de vraag: "Welk vaccin?" Elk vaccin heeft zijn eigen set bijwerkingen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199220265
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:49 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:

[..]

Of het komt uit een lab dit is allemaal nog niet zeker.
ja, precies.
Maar net waar jij je doelpalen neer zet....
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199220275
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 14:24 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
Exact en gezonde jongere mensen hebben dat vaccin in 99/100 gevallen ook niet nodig. Laat je lichaam je werk doen.
Dus aan Gods Wil mag je niet tornen ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199221300
https://www.telegraaf.nl/(...)-naar-het-ziekenhuis

AMSTERDAM - Rachel Velberg, artiestennaam MC Boogshe, deed vorig jaar nog mee aan een Instagram-actie onder de hashtag #ikdoenietmeermee, tegen het coronabeleid van de regering. Deze week moest Rachel met coronaverschijnselen naar het ziekenhuis. „Corona is geen grap gewoon”, schrijft ze in een story op Instagram.

De actie werd vorig jaar september gestart door Viruswaarheid-oprichter Willem Engel. Onder meer Famke Louise, Bizzy, Tim Douwsma en Gers Pardoel deelden video’s waarin ze zeiden: „Alleen samen krijgen we de overheid weer onder controle, ik doe niet meer mee, free the people.”

Mensen reageerden verontwaardigd op de actie. „Mogen de artsen als jij hulp nodig hebt dan ook zeggen #ikdoenietmeermee?” vroeg Claudia de Breij zich af. Freek Vonk reageerde onder het bericht van Tim Douwsma: „Gebruik je invloed beter man. Ik heb je hoog zitten. Hier bereik je niets mee.” Minister de Jonge noemde de actie op zijn beurt onverantwoord en gevaarlijk.

MC Boogshe laat op Instagram weten dat ze inmiddels weer thuis is. Ze legt uit dat het maken van de longfoto’s goed is gegaan. „Het is super druk in het ziekenhuis, ze nemen niet zomaar meer mensen op. Het zuurstofgehalte in mijn bloed was op het randje”, schrijft ze.
pi_199221864
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:25 schreef -river- het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-naar-het-ziekenhuis

AMSTERDAM - Rachel Velberg, artiestennaam MC Boogshe, deed vorig jaar nog mee aan een Instagram-actie onder de hashtag #ikdoenietmeermee, tegen het coronabeleid van de regering. Deze week moest Rachel met coronaverschijnselen naar het ziekenhuis. „Corona is geen grap gewoon”, schrijft ze in een story op Instagram.

De actie werd vorig jaar september gestart door Viruswaarheid-oprichter Willem Engel. Onder meer Famke Louise, Bizzy, Tim Douwsma en Gers Pardoel deelden video’s waarin ze zeiden: „Alleen samen krijgen we de overheid weer onder controle, ik doe niet meer mee, free the people.”

Mensen reageerden verontwaardigd op de actie. „Mogen de artsen als jij hulp nodig hebt dan ook zeggen #ikdoenietmeermee?” vroeg Claudia de Breij zich af. Freek Vonk reageerde onder het bericht van Tim Douwsma: „Gebruik je invloed beter man. Ik heb je hoog zitten. Hier bereik je niets mee.” Minister de Jonge noemde de actie op zijn beurt onverantwoord en gevaarlijk.

MC Boogshe laat op Instagram weten dat ze inmiddels weer thuis is. Ze legt uit dat het maken van de longfoto’s goed is gegaan. „Het is super druk in het ziekenhuis, ze nemen niet zomaar meer mensen op. Het zuurstofgehalte in mijn bloed was op het randje”, schrijft ze.
Wel goede reclame, goed voor haar
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_199301410
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:22 schreef Wantie het volgende:

[..]

Stel dat dat zo is, wat is dan je probleem?
Waarom stel je deze vragen niet over influenza, die ook jaarlijks een vaccinatieronde kent?
De normale griepseizoen zet niet de hele wereld elk jaar in een lockdown met verplichte vaccinaties en een avondklok?

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 06-05-2021 19:11:12 ]
pi_199302041
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:34 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:

[..]

De normale griepseizoen zet niet de hele wereld elk jaar in een lockdown met verplichte vaccinaties en een avondklok?
Kun je nadenken?
Wat heeft dat met een melkkoe te maken?
Los van dat vaccineren niet verplicht is.
Ook niet voor Covid-19
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199302102
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wat heeft dat met een melkkoe te maken?
Los van dat vaccineren niet verplicht is.
Ook niet voor Covid-19
De overheid mag de vaccinatie niet verplichten dus leggen ze deze taak neer bij bedrijfsleven en instellingen. Dus ja ze maken het indirekt verplicht.

[ Bericht 10% gewijzigd door capricia op 06-05-2021 19:12:12 ]
  donderdag 6 mei 2021 @ 18:58:21 #243
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_199305059
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:22 schreef Wantie het volgende:

[..]

Stel dat dat zo is, wat is dan je probleem?
Waarom stel je deze vragen niet over influenza, die ook jaarlijks een vaccinatieronde kent?
Die spuit voor influenza geven ze alleen aan zwakke en bange mensen. Dit jaarlijkse covid-vaccin zijn ze van plan om aan iedereen te 'geven'. Dat is het verschil.
To BG or not to BG!
pi_199305742
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:34 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:

[..]

De normale griepseizoen zet niet de hele wereld elk jaar in een lockdown met verplichte vaccinaties en een avondklok?
Een iets zwaarder griepseizoen brengt ook een enorme druk op de zorg met zich mee hoor. In 2018 nog hadden een hoop ziekenhuizen aan het begin van het jaar een opnamestop omdat ze propvol lagen met grieppatinten.
pi_199305993
Rokers willen alle zorg na kanker.

Wintersporters willen alle zorg na breuken.

Homoseksuelen willen alle zorg na het oplopen van aids van onbeschermde anale seks.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199306012
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wat heeft dat met een melkkoe te maken?
Los van dat vaccineren niet verplicht is.
Ook niet voor Covid-19
Als je normaal van je vrijheden wilt genieten is het wel verplicht.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199307887
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 18:58 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Die spuit voor influenza geven ze alleen aan zwakke en bange mensen. Dit jaarlijkse covid-vaccin zijn ze van plan om aan iedereen te 'geven'. Dat is het verschil.
Waar staat dat iedereen die moet nemen?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199307899
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 20:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als je normaal van je vrijheden wilt genieten is het wel verplicht.
Nee, je hebt een drieluik: besmet geweest, vaccin of test.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 6 mei 2021 @ 22:33:26 #249
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_199308452
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 21:58 schreef Wantie het volgende:

[..]

Waar staat dat iedereen die moet nemen?
Hier op fok zijn er best veel die wel een vaccinatieplicht willen.
To BG or not to BG!
pi_199309388
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 21:59 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, je hebt een drieluik: besmet geweest, vaccin of test.
Ja zo een staaf je neus in laten douwen is lekker normaal. Je bent knettergek.

Besmet mij maar lekker bewust. Liever dan die prik.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199309416
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 00:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja zo een staaf je neus in laten douwen is lekker normaal. Je bent knettergek.

Besmet mij maar lekker bewust. Liever dan die prik.
Kap met deze act.
pi_199310240
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 00:05 schreef Intint het volgende:

[..]

Kap met deze act.
Kap jij maar met jouw act.
Het is echt niet meer dan normaal kunnen denken dat die covid test uitermate naar is.

En mensen dwingen lichaamsvreemde stoffen in zich te laten nemen. Is ook absurd.

Daarnaast zit het vaccin nog in onderzoeksfase en is de dodelijkheid van het virus voor hele groepen lager dan de kans om te overlijden aan AstraZeneca prik en dan heb je het over 6/1miljoen.

Hou op hoor, straks dwingen we mensen een prik op die ze niet willen en overlijden ze er aan, lekker bezig.

En nee dan ontken ik niet dat het virus voor de meeste mensen een groter risico is dan het vaccin.

Neemt alleen niet weg dat het fucked up is dat ervoor aan mensen hun rechten wordt getornd.

[ Bericht 43% gewijzigd door ludovico op 07-05-2021 07:35:57 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199310261
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 00:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja zo een staaf je neus in laten douwen is lekker normaal. Je bent knettergek.

Besmet mij maar lekker bewust. Liever dan die prik.
Het is wel ernstig gesteld met bepaalde uitwassen van de rubbertegengeneratie. Jezus hee. :')
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199310279
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 07:34 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Het is wel ernstig gesteld met bepaalde uitwassen van de rubbertegengeneratie. Jezus hee. :')
Je zult je iedere keer opnieuw moeten laten testen om te participeren. Iedere 4 dagen zegmaar.

Het slaat nergens op om dat mensen te dwingen te ondergaan. Je mag het allemaal een kleine moeite vinden maar het slaat gewoon helemaal nergens op.

Dat geldt ook voor mondkapjes. Asap weg ermee.

Het argument het is een kleine moeite is geen argument. Het moet wel allereerst berhaupt zin hebben. Waar doen we dit ook alweer voor? Druk op de zorg toch?

Als de druk op de zorg weg is moeten die maatregelen uit de deur.

Daarnaast, ook gedemonstreerd door onze eigen premier: je laat je niet testen als je geen symptomen hebt. Wordt wel weer lekker overboord gegooid. Die tests zijn 7.5 euro. Terwijl er mensen naar de voedselbank gaan smijten we massaal die 7.5 euro door de schredder terwijl de zinloosheid eraf druipt.

Men moet gewoon kappen met deze waanzin.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199311430
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 00:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja zo een staaf je neus in laten douwen is lekker normaal. Je bent knettergek.

Besmet mij maar lekker bewust. Liever dan die prik.
Dacht dat die commercile testen minder diep gingen. .
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199316460
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 22:33 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Hier op fok zijn er best veel die wel een vaccinatieplicht willen.
Ongetwijfeld.
Maar dat is verder niet relevant.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 30 mei 2021 @ 11:31:19 #257
39337 Bloemkool
Bloemkool
pi_199680910
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 12:26 schreef KroketBroodje het volgende:
Ik weiger een vaccin maar een zwarte lijst vind ik prima, zolang zorg ook wordt geweigerd bij rokers, drugsgebruikers, dikke mensen, mensen die vrijwillig te lang in dezelfde houding zitten, enz.
En hoe is dit vergelijkbaar? Is er een vaccin tegen alles wat je noemt dat mensen wel of niet nemen?
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_199681081
"Automobilisten willen ook zorg na aanrijding"
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199681090
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 11:31 schreef Bloemkool het volgende:

[..]

En hoe is dit vergelijkbaar? Is er een vaccin tegen alles wat je noemt dat mensen wel of niet nemen?
Ga dan maar een helm dragen als je je op straat begeeft, want het risico dat je aangereden wordt en hersenschade krijgt is hoger als je geen helm op hebt.

"er is een kledingstuk dat het risico kan mitigeren"
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199681351
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:38 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dacht dat die commercile testen minder diep gingen. .
Als het aan mij lag gingen ze rectaal met formaat wc borstel. Dan sta je daar voorover gebogen met je broek op je enkel en dan hoort je achter je “shit het glijmiddel is op” en voor je neus staat dan een bordje met een vaccinatie oproep.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_199681485
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 12:07 schreef vipergts het volgende:

[..]

Als het aan mij lag gingen ze rectaal met formaat wc borstel. Dan sta je daar voorover gebogen met je broek op je enkel en dan hoort je achter je “shit het glijmiddel is op” en voor je neus staat dan een bordje met een vaccinatie oproep.
Heb je wel eens met een professional gepraat over dit soort denkbeelden?
pi_199684516
Basisverzekering voor alle vaccinweigeraars per 1 januari 2022 direct naar 1500 euro per maand.
Simpele check met DigiD en klaar.

Moet je eens zien hoeveel weigeraars dan pijlsnel naar de huisarts gaan voor een vaccin.
pi_199685299
De vaccinweigeraars en de twijfelaars zijn constant de kwade pier.
Geloofsoverwegingen zijn bij mij niet van toepassing maar ik twijfel nog wel. Ik wil niet doodziek worden door Covid maar wie zegt dat de vaccins (op de lange termijn) veilig zijn?
pi_199685349
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 17:55 schreef WethouderHekking het volgende:
De vaccinweigeraars en de twijfelaars zijn constant de kwade pier.
Geloofsoverwegingen zijn bij mij niet van toepassing maar ik twijfel nog wel. Ik wil niet doodziek worden door Covid maar wie zegt dat de vaccins (op de lange termijn) veilig zijn?
Wie zegt dat de lange termijn gevolgen van een corona besmetting niet veel erger zijn?
pi_199685436
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 18:00 schreef Intint het volgende:

[..]

Wie zegt dat de lange termijn gevolgen van een corona besmetting niet veel erger zijn?
Dat onderschat ik zeker niet, dat is trouwens al bekend. Conditieproblemen, moeheid, longschade.........
Maar voor de meeste mensen lijkt het mee te vallen.
Maar of de vaccins veilig zijn? wie durft daar z,n hand voor in het vuur te steken.
pi_199685526
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 18:09 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]

Dat onderschat ik zeker niet, dat is trouwens al bekend. Conditieproblemen, moeheid, longschade.........
Maar voor de meeste mensen lijkt het mee te vallen.
Maar of de vaccins veilig zijn? wie durft daar z,n hand voor in het vuur te steken.
Er is tot nu toe zeer weinig reden om aan te nemen dat er mogelijke schadelijke lange termijn effecten zijn. Het is dus kiezen tussen iets waarvan je weet dat er schadelijke lange termijn effecten zijn en iets waarvan er tot nu toe zeer weinig reden is om dit aan te nemen.
  zondag 30 mei 2021 @ 18:29:22 #267
33189 RM-rf
1/998001
pi_199685615
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 18:09 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]

Dat onderschat ik zeker niet, dat is trouwens al bekend. Conditieproblemen, moeheid, longschade.........
Maar voor de meeste mensen lijkt het mee te vallen.
Maar of de vaccins veilig zijn? wie durft daar z,n hand voor in het vuur te steken.
Je vind dus een zware gezondheidsschade die bekend is, minder erg dan een fantasie over een mogelijke geheime en onbekende bijwerking, die verder niet bekend is...


Ben je ook bang voor het monster in je kast?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zondag 30 mei 2021 @ 18:41:55 #268
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199685756
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 18:09 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]

Maar of de vaccins veilig zijn? wie durft daar z,n hand voor in het vuur te steken.
Die lijken nog veel meer mee te vallen dan COVID hoor.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199686345
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 20:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Beetje gekke reactie om een ongezonde levensstijl die je wordt opgedrongen door de maatschappij door middel van advertenties en brainwashing van jongs af aan te vergelijken met het willens en wetens aan de laars lappen van maatregelen tegen een bewezen virus.
Zo rollen de tokkies. We
De lusten, niet de lasten. Altijd de mensen die er zelf ‘niets aan kunnen doen’ , de schuld aan anderen geven en als ze dan door eigen toedoen in de problemen komen het hoogste woord hebben.

Vroeger was ik daar een stuk toleranter voor dan tegenwoordig. Als je helemaal voor jezelf kunt zorgen mag je weigeren, maar uitkeringen, kinderbijslag etc mogen ze bij weigering stop zetten. Geen lasten, dan ook geen lusten.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')