abonnement Unibet Coolblue
pi_198633882
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:59 schreef robmmad16 het volgende:
Ik heb een theorie. Wat nou als die aanvallers door middel van het oranje scherm kunnen wisselen met de kandidaten gedurende de afleveringen. Zo creeer je koppels van kandidaten, die strijden om elkaars plek in de aflevering, maar moeten ook elkaar voorzien van info om de test zo goed mogelijk te kunnen maken (deze aflevering enorm veel opdrachten waar duo's elkaar snel veel info moesten geven, wellicht als training voor het briefen van je schaduwpartner?!). Als namelijk je partner de test als slechtste maakt, dan ben jij ook exit.

Zo zijn Jens en Noah nu een koppel en kan Jens de plek van Noah overnemen. Dan zijn ze of beide mol, of beide kandidaat! De slogan van dit seizoen is "niemand is zeker", en we hebben dat in de teaser geïntroduceerde oranje scherm nog niet gezien. Bovendien met die cliffhanger gaan ze echt nog wel meer doen met de potentie aan twee mollen, want hoe groot is de kans dat Jens de mol was en dat Noah die plek heeft overgenomen? Die eerste opdracht was echt puur geluk als je als eerste de stormbaan overleeft, en dat concept van een gewisselde mol die elkaar al kennen is veel te interessant om niet meer mee te doen!
Het zou mooi zijn... Maar ik denk dat het oranje scherm uit de promo's puur en alleen sloeg op de 10 aanvallers die middels de eerste opdracht nog een kans konden maken om toch in de uiteindelijke groep te komen. Uiteindelijk is De Mol immers wel een programma voor een groot publiek, en quasi elke week met wisselingen in de groep komen zou de dynamiek binnen het format danig overhoop gooien, maar het zou na week 3 al helemaal niet meer te volgen zijn.

De twist met een Mol binnen het 'Oranje Team' vind ik wel goed gevonden, maar ook daarin denk ik dat we het niet te moeilijk moeten maken. Díe Mol was er puur en alleen om het zijn/haar medestrijders moeilijker te maken in de race om een plekje in het Groene Team. De Mol van het Groene Team was ook al gekozen en zal door zijn/haar positie binnen het spel nooit voortijdig het spel hoeven te verlaten, dus Jens kan het al niet zijn.

Al roept de twist met een Mol in zowel het Oranje als Groene team wel de vraag op: wát als Noah nu ook de Mol binnen Oranje was? Wat doet dat dan met de positie van de Mol binnen Groen, want Noah weet dan al wie dat is - ze hebben immers drie weken eerder elkaar al ontmoet in de graancirkel.

Maar amai mannekes, onze vrienden van De Mol hebben wel weer een dikke mindfuck neergezet. Als dit een voorbode is voor het volledige seizoen zitten we goed de komende weken _O_
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_198634037
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:23 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Al roept de twist met een Mol in zowel het Oranje als Groene team wel de vraag op: wát als Noah nu ook de Mol binnen Oranje was? Wat doet dat dan met de positie van de Mol binnen Groen, want Noah weet dan al wie dat is - ze hebben immers drie weken eerder elkaar al ontmoet in de graancirkel.
Je hebt niet goed opgelet, als de Mol uit het Oranje team een auto zou bereiken dan zou automatisch de Mol uit het Groene team thuis blijven. Er kan op deze manier maar 1 Mol meegegaan zijn naar Duitsland. Dit is heel slim gedaan, anders had je direct Noah als zeker niet de Mol kunnen afschrijven, nu is die kans er wel.

Als Noah de Mol is, dan was Jens dus ook de Mol.

En dat is dus heel slim opgezet. Als Noah niet de Mol is dan had Jens de test daadwerkelijk als slechtste gemaakt. Als Noah wel de Mol is, dan was Jens het ook en maakte het resultaat van de test niet uit omdat hij sowieso afvalt omdat de "reserve Mol" een auto bereikt heeft. 2 Mollen is op deze manier onmogelijk, maar het is nog steeds mogelijk dat Noah de Mol is. Geen enkele zekerheid dus voor de kandidaten, hoewel sommige dat wel gedacht hebben.

Leukste van de twist vond ik dat ze dit ná de eliminatie bekend gemaakt hebben. Bij de test heeft dus niemand Noah verdacht, omdat hij met hun op dat moment beschikbare kennis niet de Mol kon zijn.
pi_198634315
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:36 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Je hebt niet goed opgelet, als de Mol uit het Oranje team een auto zou bereiken dan zou automatisch de Mol uit het Groene team thuis blijven. Er kan op deze manier maar 1 Mol meegegaan zijn naar Duitsland. Dit is heel slim gedaan, anders had je direct Noah als zeker niet de Mol kunnen afschrijven, nu is die kans er wel.

Als Noah de Mol is, dan was Jens dus ook de Mol.

En dat is dus heel slim opgezet. Als Noah niet de Mol is dan had Jens de test daadwerkelijk als slechtste gemaakt. Als Noah wel de Mol is, dan was Jens het ook en maakte het resultaat van de test niet uit omdat hij sowieso afvalt omdat de "reserve Mol" een auto bereikt heeft. 2 Mollen is op deze manier onmogelijk, maar het is nog steeds mogelijk dat Noah de Mol is. Geen enkele zekerheid dus voor de kandidaten, hoewel sommige dat wel gedacht hebben.

Leukste van de twist vond ik dat ze dit ná de eliminatie bekend gemaakt hebben. Bij de test heeft dus niemand Noah verdacht, omdat hij met hun op dat moment beschikbare kennis niet de Mol kon zijn.
Oeps, ja, my bad. :X

Maar damn, dat moet ook een zieke mindfuck zijn voor de (eerste) Groene Mol. Kom je door de selectie van duizenden kandidaten, krijg je dé vraag der vragen van de makers... Om vervolgens te vernemen dat dat toch niet zo zeker is. En dan moet je binnen het graancirkelspel niet alleen je medekandidaten, maar ook nog je 'grootste vijand' zien te mollen, want anders ben je je plek binnen het spel onherroepelijk kwijt.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_198634833
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:55 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Oeps, ja, my bad. :X

Maar damn, dat moet ook een zieke mindfuck zijn voor de (eerste) Groene Mol. Kom je door de selectie van duizenden kandidaten, krijg je dé vraag der vragen van de makers... Om vervolgens te vernemen dat dat toch niet zo zeker is. En dan moet je binnen het graancirkelspel niet alleen je medekandidaten, maar ook nog je 'grootste vijand' zien te mollen, want anders ben je je plek binnen het spel onherroepelijk kwijt.
Ja, hij is geweldig gevonden wat mij betreft. Wat een mindfuck!
  maandag 22 maart 2021 @ 16:24:43 #30
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_198635654
Ik denk wel dat dit de kans dat Jens nog kan terugkeren in het spel (zoals ooit in een eerder seizoen ook gebeurde toen iemand bij start toch niet mee mocht) nu veel kleiner maakt.
in de haak.
  maandag 22 maart 2021 @ 16:37:26 #31
403253 Meke
after all this time? always.
pi_198635820
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 16:24 schreef trui het volgende:
Ik denk wel dat dit de kans dat Jens nog kan terugkeren in het spel (zoals ooit in een eerder seizoen ook gebeurde toen iemand bij start toch niet mee mocht) nu veel kleiner maakt.
Ja, want dat betekent dat er twee op zeker niet de mol zijn: Jens en Noah, dus dat lijkt me sterk. Tenzij Jens in plaats van als mol als kandidaat terug mag komen, maar dan weet hij dat Noah de mol is, dus werkt ook niet :P
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_198636043
Ik denk dat niemand meer terugkeert, maar we zullen zien.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 22 maart 2021 @ 16:59:09 #33
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_198636167
Heerlijke aflevering. Wat een verademing weer t.o.v. die Nederlandse bagger :D

Leuke dames. En Philip _O_
  maandag 22 maart 2021 @ 17:02:48 #34
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_198636219
Arme Jens. Komt hij moe, teleurgesteld, nat en onder de modder thuis van de opnamedag, was zijn huis ook nog ondergelopen en is hij de halve nacht begin geweest met water wegpompen.

Jens Zutterman moet na halfuur ‘De Mol’ al verlaten: “Het voelde alsof m’n grote liefde het had uitgemaakt”
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  maandag 22 maart 2021 @ 17:55:29 #35
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_198636881
Binnen 8 weken weten we wie gisteren het rode scherm had.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_198637884
Zalig en zot begin.

De mol in de groep kandidaten en de mol in de groep aanvallers hebben dus een onderonsje gehad. Zou best kunnen dat Noah dus een stiekem pact heeft met de mol in de kandidatengroep. Tegelijkertijd zou dat betekenen dat de reeds benoemde mol mol af zou zijn nu Noah de bmw heeft bereikt. Dus wil je dat?

De romantische rijn, met van zulke kastelen en zulke droneshots ja ik begin het te snappen :9~
mag het weten
pi_198638268
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:53 schreef Joosie200 het volgende:
Zalig en zot begin.

De mol in de groep kandidaten en de mol in de groep aanvallers hebben dus een onderonsje gehad. Zou best kunnen dat Noah dus een stiekem pact heeft met de mol in de kandidatengroep. Tegelijkertijd zou dat betekenen dat de reeds benoemde mol mol af zou zijn nu Noah de bmw heeft bereikt. Dus wil je dat?

De romantische rijn, met van zulke kastelen en zulke droneshots ja ik begin het te snappen :9~
Wat al eerder hier is gezegd: als Noah de mol zou zijn, dan zou de mol in de kandidatengroep zijn afgevallen (in dit geval was dan Jens de oorspronkelijke mol). Het is nooit de bedoeling geweest dat er twee mollen binnen 1 groep zouden zijn, er was alleen een extra mol om er zeker van te zijn dat er altijd een mol binnen de groep is.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_198638427
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 16:24 schreef trui het volgende:
Ik denk wel dat dit de kans dat Jens nog kan terugkeren in het spel (zoals ooit in een eerder seizoen ook gebeurde toen iemand bij start toch niet mee mocht) nu veel kleiner maakt.
Jens heeft toch een rood scherm gehad? Na een rood scherm kom je nooit meer terug zover ik weer, een scherm (groen of rood) is definitief. Dat is 1 van de weinige zekerheden die de kandidaten hebben.
pi_198638778
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 19:26 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Jens heeft toch een rood scherm gehad? Na een rood scherm kom je nooit meer terug zover ik weer, een scherm (groen of rood) is definitief. Dat is 1 van de weinige zekerheden die de kandidaten hebben.
Jens heeft geen rood scherm gehad. GdC noemde de namen die mee mochten en hij bleef over.
't Echte en 't ware!
pi_198638936
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 19:42 schreef Japepk het volgende:

[..]

Jens heeft geen rood scherm gehad. GdC noemde de namen die mee mochten en hij bleef over.
Dan kan hij terugkeren, net als met de auto’s en vliegtuigen een paar jaar terug.
pi_198641660
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 00:01 schreef Maartel het volgende:
Laatste post en ineens moeten openen en niet willen spoileren-TT :')
[..]

Dit was Dami dus.. en hoezo stond de naam van Noah op een pasvraag?
Volgens mij zei hij “pasmunt”, dat zeggen ze in België vaak tegen kleingeld. https://nl.wiktionary.org/wiki/pasmunt
  maandag 22 maart 2021 @ 21:53:01 #42
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_198641700
@Meke heeft hierboven al ergens uitgelegd waarom Jens echt niet terug kan keren, ook al heeft hij geen rood scherm gezien. Ik ben er dan ook vrij zeker van dat dat niet gaat gebeuren.

Situatie A: Als hij de mol was en hij komt terug als mol -> hebben we 2 mollen, Noah en Jens (kan dus niet)
Situatie B: Als hij de mol was en hij komt terug als kandidaat -> dan weet hij dat Noah de mol is en heeft voorkennis van de opdrachten (kan dus niet)
Situatie C: Als hij kandidaat was en hij komt terug als kandidaat -> dat kan wel bij een 'gewone' afvaller, zoals in andere seizoenen, maar in dit geval zou het betekenen dat het de kandidaten en het tv-kijkend publiek gelijk duidelijk zou zijn dat zowel Jens als Noah de mol niet kunnen zijn (want anders weet Jens wie de mol is, zie situatie B. Kan dus niet)

Het feit dat iedereen weet dat de status (kandidaat of mol) van Jens en Noah dezelfde is, maakt dat Jens niet kan terugkomen in de groep.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 21:59:25 #43
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_198641821
quote:
2s.gif Op maandag 22 maart 2021 21:53 schreef Jane het volgende:
@:Meke heeft hierboven al ergens uitgelegd waarom Jens echt niet terug kan keren, ook al heeft hij geen rood scherm gezien. Ik ben er dan ook vrij zeker van dat dat niet gaat gebeuren.

Situatie A: Als hij de mol was en hij komt terug als mol -> hebben we 2 mollen, Noah en Jens (kan dus niet)
Situatie B: Als hij de mol was en hij komt terug als kandidaat -> dan weet hij dat Noah de mol is en heeft voorkennis van de opdrachten (kan dus niet)
Situatie C: Als hij kandidaat was en hij komt terug als kandidaat -> dat kan wel bij een 'gewone' afvaller, zoals in andere seizoenen, maar in dit geval zou het betekenen dat het de kandidaten en het tv-kijkend publiek gelijk duidelijk zou zijn dat zowel Jens als Noah de mol niet kunnen zijn (want anders weet Jens wie de mol is, zie situatie B. Kan dus niet)

Het feit dat iedereen weet dat de status (kandidaat of mol) van Jens en Noah dezelfde is, maakt dat Jens niet kan terugkomen in de groep.
De enige mogelijkheid is als Jens weer de plek van Noah inneemt. Een herkansingsduel tussen die twee ofzo.

Maar echt waarschijnlijk lijkt me dat niet :P
pi_198642574
Ik snap de discussie niet. Het is overduidelijk nodig om dit stukje te laten zien, omdat ander noah nooit als mol gezien kan worden.
Enkel en alleen als Noah de mol is, moest de “groene” mol naar huis. In dit geval dus Jens.
Anders zijn Jens en dus ook Noah gewoon kandidaten. Maar sowieso is van beide op dit moment nooit zeker wat ze zijn.
  maandag 22 maart 2021 @ 23:21:15 #45
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_198642992
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:41 schreef Coritchando het volgende:
Ik had direct een hekelaan Dami, het zal misschien door de naam komen (ken iemand die zo heet) :')

Maar dat geleuter dat ze steeds wilde dat Philip ging vragen wat er elders gebeurde, wat een molactie was dat. Constant andere mensen uit hun concentratie/voorbereiding halen...
De mol zou daar toch echt nog niet mollen want hij/zij heeft er geen enkel belang bij als een van de 10 reserve kandidaten door zou breken.
in de haak.
pi_198643016
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 23:21 schreef trui het volgende:

[..]

De mol zou daar toch echt nog niet mollen want hij/zij heeft er geen enkel belang bij als een van de 10 reserve kandidaten door zou breken.
Tuurlijk wel, dan komt er geen 5000 euro in de pot.
pi_198643203
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 19:17 schreef Felagund het volgende:

[..]

Wat al eerder hier is gezegd: als Noah de mol zou zijn, dan zou de mol in de kandidatengroep zijn afgevallen (in dit geval was dan Jens de oorspronkelijke mol). Het is nooit de bedoeling geweest dat er twee mollen binnen 1 groep zouden zijn, er was alleen een extra mol om er zeker van te zijn dat er altijd een mol binnen de groep is.
Nee oké maar ze stoppen de twist er niet voor niets in. Anders kun je Noah nu ook afstrepen na Jens als zijnde beide kandidaat (aangenomen dat de mol in de verdedigingslinie 3 zijn aanvallersmol heeft geraakt of Dami die in linie 2 een stand in raakte.)

Al acht ik dat waarschijnlijker, de mol in de aanvallersgroep is eruit geschoten door Dami, Annelotte, Katrien of Lennart in the heat of the moment. Denk dat Noah bijv het rode scherm had gezien in het kasteel.
mag het weten
pi_198643357
https://nl.wikipedia.org/wiki/Axolotl

Hmm...

Familie: Ambystomatidae (Molsalamanders)
De axolotl (Ambystoma mexicanum) is een salamander uit de familie molsalamanders (Ambystomatidae).

:7
  dinsdag 23 maart 2021 @ 06:09:42 #49
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_198643652
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 23:24 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, dan komt er geen 5000 euro in de pot.
Toch denk ik dat deze eerste fase ook voor de mol in het teken van overleven stond.
in de haak.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 07:46:28 #50
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_198644031
Winactie van Play4 voor een puzzelboek

Maak kans op het nieuwe puzzelboek van De Mol
Life is what happens to you while you're busy making other plans
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')