abonnement Unibet Coolblue
pi_198630877
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:23 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

dat zijn dan weer jouw woorden, ik keur het af.

wil slechts de kanttekening plaatsen dat als deze persoon dan een sticker op haar deur krijgt, dat de rode loper uit gaat bij het politiebureau.

als in Krommenie een complete winkelstraat volgeplakt is met stickers en de straat volgespoten is met spuitkrijt dan is dat 'activisme' en blijkt aangifte doen niet mogelijk.
kanttekening 3: daar heeft deze persoon niets mee te maken,
Je keurt het af maar haalt gelijk de hele wereld aan om het toch een beetje goed te praten. Dat maakt die zogenaamde afkeuring van je wel verdomd ongeloofwaardig.

Waarom ben jij niet in staat zoiets gewoon klip en klaar af te keuren zonder er de halve wereld bij te halen?
pi_198631027
quote:
10s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:26 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Je keurt het af maar haalt gelijk de hele wereld aan om het toch een beetje goed te praten. Dat maakt die zogenaamde afkeuring van je wel verdomd ongeloofwaardig.

Waarom ben jij niet in staat zoiets gewoon klip en klaar af te keuren zonder er de halve wereld bij te halen?
Toen Baudets voordeur was beklad en mevrouw Bouras daar smakelijk om moest lachen, wond jij je toen ook zo op dat het klip en klaar afgekeurd moest worden?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198631046
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:22 schreef probeer het volgende:

[..]

Hm. Mjah daar heb je een goed punt ja.

Edit: Maar nog steeds .. zolang zij niets te maken heeft met die besmeuring, verdient ze dit imo ook niet.
Niemand verdient dit. Echter, vind mevrouw Bouras dat mensen waar zij het niet mee eens is het wel verdienen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198631074
quote:
10s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:26 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Je keurt het af maar haalt gelijk de hele wereld aan om het toch een beetje goed te praten. Dat maakt die zogenaamde afkeuring van je wel verdomd ongeloofwaardig.

Waarom ben jij niet in staat zoiets gewoon klip en klaar af te keuren zonder er de halve wereld bij te halen?
ik keur het af, klip en klaar.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198631333
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Toen Baudets voordeur was beklad en mevrouw Bouras daar smakelijk om moest lachen, wond jij je toen ook zo op dat het klip en klaar afgekeurd moest worden?
Uiteraard. Dit doe je niet. Of het nou Baudet, Jetten, een columnist of de fractievoorzitter van GL in Schubbekutteveen betreft.

Het politieke en publieke debat mag stevig en zelfs keihard zijn maar moet wel open gevoerd worden. En huisbezoek of (digitale) intimidatie hoort daar zeer zeker niet bij.
pi_198631339
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:41 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

ik keur het af, klip en klaar.
Gelukkig.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 26 maart 2021 @ 10:06:47 #57
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198696788
quote:
Dit weten we nu over het radicaal-rechtse platform Vizier op Links

Het radicaal-rechtse platform Vizier op Links intimideerde onder meer historica Nadia Bouras en GroenLinks-politicus Huub Bellemakers door stickers te plakken op hun voordeur. Inmiddels zijn verschillende aangiftes gedaan en Kamervragen gesteld, maar de grote vraag blijft (en daar hebben we nog geen antwoord op): wie zit er achter Vizier op Links? Dit is wat we nu weten.

Vizier op Links verstuurt dagelijks berichten en is juridisch moeilijk aan te pakken. Het platform 'ontmaskert' met die berichten vermeende linkse politici, rechters en wetenschappers door hun namen en adressen online te zetten.

Juridisch is de site moeilijk aan te pakken zolang de mensen erachter onbekend blijven, aldus advocaat Otto Volgenant. "Als we eenmaal weten wie het zijn, kan je in ieder geval civielrechtelijk maar mogelijk ook strafrechtelijke procedures starten."

De stickers die afgelopen week op de deuren en ramen zijn geplakt, zijn verdeeld onder donateurs die via donatieplatform Backme geld betaalden.

Voor 10 euro per maand kon een donateur 'bondgenoot' worden en kreeg dan een set van vijftig stickers met daarop de tekst 'Geobserveerde locatie' en tien stickers op A4-formaat met de tekst 'Gezocht linkse activisten'.

Het is dus onduidelijk wie er achter Vizier op Links schuilgaan. NU.nl sprak presentator en voormalig politicus Jan Roos, die in december benaderd werd door de mensen achter Vizier op Links. Roos beheert samen met mede-initiatiefnemer Ahmed Aarad het donatieplatform Backme.

Roos heeft geen idee wie er achter Vizier op Links zit. "Ik werd benaderd via Twitter. Ik heb toen in hun tijdlijn gekeken, af en toe is het grappig en af en toe niet. Maar daar gaat het niet om. Bij Backme gaan we niet over de inhoud, niet mijn smaak of voorkeur moet leidend zijn maar de geldende wetgeving."

Roos bracht Vizier op Links in contact met zijn compagnon Aarad. Onderling spraken ze af om Vizier op Links toe te laten tot het platform, maar wel 'een oogje in het zeil te houden', aldus Roos. Aarad: "We vonden het prima dat hij netwerken wilde blootleggen, maar wilden dat het daarbij bleef. Geen adressen bekendmaken van mensen, want dat is intimidatie".

Met de mensen achter Vizier op Links hadden ze nooit persoonlijk contact, alleen via Twitter en Telegram. Aarad maakte de binnengekomen donaties over op een bitcoin-rekening.

Na de stickeractie beginnen de alarmbellen te rinkelen. Als historica Nadia Bouras op haar deurpost een sticker aantreft doet ze daarvan melding op Twitter en gaat ze naar de politie om aangifte te doen.

"Ik zag het voorbijkomen op Twitter en heb meteen Ahmed gebeld," zegt Roos. Aarad neemt op zijn beurt contact op met Vizier op Links, maar die wilde geen verantwoordelijkheid nemen voor de stickeractie. Aarad: "Toen hield het voor mij op. Binnen een uur hebben we de stekker eruit getrokken".

Voor Vizier op Links is de ophef aanleiding om het vuurtje verder op te stoken. De stickers worden afgedaan als "ludiek", er zijn er al "duizenden van verstuurd" en het zou "een beetje ingewikkeld zijn om ons ieder individueel stickertje aan te rekenen".

Vizier op Links meldt deze week dat niet alleen Backme, maar eerder ook Protonmail, PayPal en Linktree weigeren samen te werken. Stickers kunnen dan voorlopig ook niet besteld worden want "het kost tijd om een nieuw systeem te verzinnen en op te zetten".

De webhost uit Urk is niet inhoudelijk betrokken bij Vizier op Links. De 21-jarige webhost S. Bakker uit Urk verzorgt een tijdje de hosting van Vizier op Links. Bakker wordt op de links-activistische website Indymedia in december vorig jaar beschuldigd van 'extreemrechtse sympathieën'. De anonieme auteurs, die zichzelf omschrijven als 'online antifascisten' beweren dat Bakker 'de eigenaar en waarschijnlijk enige medewerker' van Vizier op Links is.

Om een weerwoord wordt hij niet gevraagd. Na publicatie van het artikel door Indymedia wordt Bakker overladen met reacties, vertelt hij aan NU.nl. Bakker zegt niet inhoudelijk betrokken te zijn geweest bij Vizier op Links, maar puur als webhost te zijn opgetreden.

Hij had zelf geen contact met de mensen achter Vizier op Links. Het hostingpakket werd via een zogenaamde 'reseller' besteld, Bakker verhuurde de fysieke machines. Het contact met de klant ging buiten hem om. "Ik heb Vizier op Links er na dat artikel op Indymedia meteen uitgezet", zegt Bakker. "Daarmee wil ik niet geassocieerd worden."

Nadat Vizier op Links in Oekraïne bot ving, heeft de website naar eigen zeggen onderdak gevonden in IJsland maar het lijkt erop dat Vizier op Links inmiddels weer is verkast, dit keer naar Arizona in de Verenigde Staten. Op Twitter is Vizier op Links nog altijd actief. Op vragen van NU.nl aan Twitter komt geen antwoord.

https://www.nu.nl/binnenl(...)vizier-op-links.html
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198696891
quote:
84s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:06 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dus omdat het zo schandalig is dat bijvoorbeeld belangenverstrengelingen van een OvJ die weigert tot vervolging over te gaan worden gepubliceerd en mensen anderzins als activist worden geidentificeerd, wordt een onschuldige webhost met naam en adres aan de schandpaal genageld?

Wat is dan precies het probleem? Dat het alleenrecht van links op naming, shaming en intimidatie wordt doorbroken?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198696892
De acties zijn verwerpelijk en doen mij denken aan Antifa acties waarbij naam en adres van tegenstanders openbaar gemaakt worden. Schijnbaar gaan extreem links en extreem rechts steeds verder in hun polarisatie. Dit is een zoveelste hoofdstuk van een niet fraai boek.

Maar was deze mevrouw niet aan het lachen omdat de voordeur van Baudet besmeurd werd? Nu haarzelf iets soortgelijks overkomt komt het besef gelukkig dat dit toch wel ernstige zaken zijn in een vrij land.
pi_198697851
Dat klopt. Maar zoals al vaker aangegeven is dat de dubbele standaard die links graag omarmd. Ik ben verder wel benieuwd wat er nu nog gaat gebeuren, ik gok zo dat er genoeg figuren niet zullen rusten voordat Vizier Op Links compleet uit de lucht is.
pi_198697902
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:29 schreef Dejannn het volgende:
Dat klopt. Maar zoals al vaker aangegeven is dat de dubbele standaard die links graag omarmd. Ik ben verder wel benieuwd wat er nu nog gaat gebeuren, ik gok zo dat er genoeg figuren niet zullen rusten voordat Vizier Op Links compleet uit de lucht is.
Daar zijn linkse figuren al maanden mee bezig. Ook met het achterhalen van de identiteit. Dat begon al toen het account de banden tussen links activisme en FNV blootlegde. Schijnbaar waren daar connecties die het daglicht niet mochten bereiken.
pi_198698289
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:17 schreef DarkwingDuck het volgende:
De acties zijn verwerpelijk en doen mij denken aan Antifa acties waarbij naam en adres van tegenstanders openbaar gemaakt worden. Schijnbaar gaan extreem links en extreem rechts steeds verder in hun polarisatie. Dit is een zoveelste hoofdstuk van een niet fraai boek.

Maar was deze mevrouw niet aan het lachen omdat de voordeur van Baudet besmeurd werd? Nu haarzelf iets soortgelijks overkomt komt het besef gelukkig dat dit toch wel ernstige zaken zijn in een vrij land.
Ik vind dat als een politicus met bepaalde onorthodoxe ideeën op links of rechts weerstand krijgt en thuis de deur beklad krijgt eigenlijk tot op zekere hoogte wel een risico van het vak. Je gaat op een podium staan die mogelijk met de tijd dichter bij de macht ligt. Natuurlijk zijn daar grenzen in, maar je weet waar je dan aan begint en politie en justitie moeten van dat soort protesten maar chocola zien te maken.

Bij burgers vind ik het intimideren om politieke redenen onderling niet zo wenselijk als we de vrijheid van meningsuiting hoog hebben zitten. Dat geldt overigens beide kanten op.
pi_198699453
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:17 schreef DarkwingDuck het volgende:

Maar was deze mevrouw niet aan het lachen omdat de voordeur van Baudet besmeurd werd? Nu haarzelf iets soortgelijks overkomt komt het besef gelukkig dat dit toch wel ernstige zaken zijn in een vrij land.
Mee eens, de hypocrisie druipt ervan af.

Da's meteen het ellendige. Ik vind het niet kunnen dat Vizier op Links o.a. leerkrachten aan de schandpaal nagelt en het intimideren van individuen niet afkeurt. Stickers verspreiden bij wijze van ludieke actie is één ding, maar er lacherig over doen als die op iemands voordeur worden geplakt gaat te ver.

Aan de andere kant bereikt Vizier op Links hiermee wel dat de hypocrisie van linkse mensen aan de kaak wordt gesteld. Het bekladden van de deur van Baudet is daar een voorbeeld van, net als de Hitlerposter die werd verspreid. Maar intimidatie vindt ook op subtielere manieren plaats. Als je docent of leidinggevende foetert op aanhangers van Wildert, Baudet of Trump, hoe vrij voel je je dan als student of junior docent/onderzoeker om ervoor uit te komen dat je met hun ideeën sympathiseert? Ik heb die kwestie regelmatig aan de orde gesteld in bijvoorbeeld cursussen diversiteitssensitiviteit, maar er is aan mijn universiteit nooit echt iets mee gedaan. Tolerantie en vrijheid zijn er alleen voor mensen die de juiste ideeën aanhangen.

Ik moet bekennen dat Vizier op Links effectiever is dan keurige mensen als ikzelf.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198700310
Bij dat stickers op deuren plakken krijg ik toch wel een beetje een "Rwanda gevoel". Daar brachten de Hutu's ook kruizen aan op de huizen waar Tutsi's woonden, en toen de poep daar de ventilator raakte, werden ze daar een voor een uit hun gemerkte huizen gesleurd en op straat gefileerd. Nou zal dat hier niet zo'n vaart lopen, maar er gaat toch wel iets macabers van uit.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_198700493
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 14:16 schreef Hathor het volgende:
Bij dat stickers op deuren plakken krijg ik toch wel een beetje een "Rwanda gevoel". Daar brachten de Hutu's ook kruizen aan op de huizen waar Tutsi's woonden, en toen de poep daar de ventilator raakte, werden ze daar een voor een uit hun gemerkte huizen gesleurd en op straat gefileerd. Nou zal dat hier niet zo'n vaart lopen, maar er gaat toch wel iets macabers van uit.
Bouras woont in een linkse enclave, dus die lading heeft het niet. Maar het is al erg genoeg dat iemand die een publiek standpunt inneemt op het privé-adres daarop wordt 'aangesproken'. Dat is intimidatie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198700522
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 13:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mee eens, de hypocrisie druipt ervan af.

Da's meteen het ellendige. Ik vind het niet kunnen dat Vizier op Links o.a. leerkrachten aan de schandpaal nagelt en het intimideren van individuen niet afkeurt. Stickers verspreiden bij wijze van ludieke actie is één ding, maar er lacherig over doen als die op iemands voordeur worden geplakt gaat te ver.

Aan de andere kant bereikt Vizier op Links hiermee wel dat de hypocrisie van linkse mensen aan de kaak wordt gesteld. Het bekladden van de deur van Baudet is daar een voorbeeld van, net als de Hitlerposter die werd verspreid. Maar intimidatie vindt ook op subtielere manieren plaats. Als je docent of leidinggevende foetert op aanhangers van Wildert, Baudet of Trump, hoe vrij voel je je dan als student of junior docent/onderzoeker om ervoor uit te komen dat je met hun ideeën sympathiseert? Ik heb die kwestie regelmatig aan de orde gesteld in bijvoorbeeld cursussen diversiteitssensitiviteit, maar er is aan mijn universiteit nooit echt iets mee gedaan. Tolerantie en vrijheid zijn er alleen voor mensen die de juiste ideeën aanhangen.

Ik moet bekennen dat Vizier op Links effectiever is dan keurige mensen als ikzelf.
Dit en precies dit, dat toont deze hele discussie weer aan. Zelf vind ik het ook te ver gaan om iemand angst aan te jagen op deze manier, het hoort niet van beide kampen. Maar het is wel een tactiek waar links zich al jaren op beroept, en nog vaker in extremere vorm, al jaren wordt dat goedgepraat en nu is er opeens ophef. Ook op Joop.nl ben ik nooit vergeten hoe die discussie ging over de doodsbedreigingen richting een dierenasiel omdat Wilders een katje wou adopteren, en dan zie je hoe ze reageren op een stickertje, het is echt om te kotsen. Ik vraag me af of ze zelf wel weten hoe ziekelijk hypocriet ze zijn, of ze zelf wel doorhebben dat ze alles zijn geworden waar ze beweren tegen te acteren, ik betwijfel het.
pi_198700619
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 14:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dit en precies dit, dat toont deze hele discussie weer aan. Zelf vind ik het ook te ver gaan om iemand angst aan te jagen op deze manier, het hoort niet van beide kampen. Maar het is wel een tactiek waar links zich al jaren op beroept, en nog vaker in extremere vorm, al jaren wordt dat goedgepraat en nu is er opeens ophef. Ook op Joop.nl ben ik nooit vergeten hoe die discussie ging over de doodsbedreigingen richting een dierenasiel omdat Wilders een katje wou adopteren, en dan zie je hoe ze reageren op een stickertje, het is echt om te kotsen. Ik vraag me af of ze zelf wel weten hoe ziekelijk hypocriet ze zijn, of ze zelf wel doorhebben dat ze alles zijn geworden waar ze beweren tegen te acteren, ik betwijfel het.
in 2017 was een vergelijkbaar incident waarbij er een Anti-PVV sticker op een dierenambulance geplakt was....
https://nos.nl/artikel/21(...)n-tegenbetoging.html
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198700638
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 14:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dit en precies dit, dat toont deze hele discussie weer aan. Zelf vind ik het ook te ver gaan om iemand angst aan te jagen op deze manier, het hoort niet van beide kampen. Maar het is wel een tactiek waar links zich al jaren op beroept, en nog vaker in extremere vorm, al jaren wordt dat goedgepraat en nu is er opeens ophef. Ook op Joop.nl ben ik nooit vergeten hoe die discussie ging over de doodsbedreigingen richting een dierenasiel omdat Wilders een katje wou adopteren, en dan zie je hoe ze reageren op een stickertje, het is echt om te kotsen. Ik vraag me af of ze zelf wel weten hoe ziekelijk hypocriet ze zijn, of ze zelf wel doorhebben dat ze alles zijn geworden waar ze beweren tegen te acteren, ik betwijfel het.
Het is een directe tegenhanger van Kafka:

Kafka is een antifascistische groep die onderzoeksjournalistiek bedrijft naar extreemrechtse stromingen in Nederland. De resultaten van dit onderzoek publiceren wij op deze website en in bladen. Met onze publicaties willen wij bijdragen aan een goed inzicht in de handel en wandel van rechtsextremisten en hun organisaties. Ons doel is om op deze manier bij te dragen aan de bestrijding van rechtsextremisme. Wij doen dit werk onafhankelijk en ongesubsidieerd.

Ik ben een blauwe maandag politiek actief geweest. De club waar ik bij zat werd ook geïntimideerd door Kafka. Ik heb in een vrij vroeg stadium geconcludeerd dat die ellende het me niet waard was om publiek voor m'n overtuigingen op te komen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198700688
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 14:38 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

in 2017 was een vergelijkbaar incident waarbij er een Anti-PVV sticker op een dierenambulance geplakt was....
https://nos.nl/artikel/21(...)n-tegenbetoging.html
Ik denk als je gaat zoeken je duizenden voorbeelden kan vinden, stickers vallen nog mee. Denk eens aan die taarten vol ontlasting of menstruatie bloed in de gezichten van rechtse politici, het vernielen/bekrassen van auto's na een pegida demonstratie, het ingooien van ramen van iemand die het waagt een PVV poster op te hangen, het verketteren en uitsluiten van studenten op scholen die niet in de linkse maat lopen, de opmerkingen "waar is Volkert als je hem nodig hebt", altijd met geweld een tegendemonstratie houden zodra rechts een vreedzame demonstratie houd, het censureren van (naar persoonlijke opvatting) "verkeerde meningen" op het internet van mensen die er een rechtse mening op na houden, het bellen naar werkgevers om iemand te laten ontslaan omdat zijn mening niet past bij die van een kliekje op het internet. Ach ga zo maar door, heel veel voorbeelden. Maar de ophef.. nee ophef was er toen niet, de mensen die er toen ophef over wilde maken werden ook weer verketterd, uitgescholden, genegeerd of weggezet als extremist door exact dezelfde mensen die zich nu zo druk maken om een stickertje.

Hoeveel berichten hebben het Nederlandse nieuws bereikt toen mensen met een MAGA petje werden belaagd en in elkaar geslagen? Genoeg beelden op internet maar doodgezwegen in de media. Maar ons staat zeker nog allemaal bij hoe die jongen met een maga petje een man van indiaanse afkomst racistisch zou bejegenen. Wat achteraf ook weer eens de zoveelste leugen bleek. Met de kennis van de geschiedenis die wij nu hebben en de jaren 30 in ons achterhoofd is het toch een schande dat we dit zo blijven accepteren, alleen maar omdat die groep die zich hier schuldig aan maakt blijft beroepen dat ze de waarheid en het fatsoen in pacht hebben. Het zijn gewoon extremisten, de echte nieuwe nazi's.

Maar helaas is dat niet alleen met zulke zaken, hypocrisie is een synoniem voor links naar mijn mening.

[ Bericht 7% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 26-03-2021 14:49:03 ]
pi_198701465
Ik denk dat deze mensen zich meer zorgen zouden (moeten) maken als ze een FvD- of PVV-sticker op hun gevel hadden aangetroffen.
pi_198701564
twitter
pi_198710213
Het zijn vaak corrupte linkse ratten die ze exposen, laat die mensen maar beseffen dat ze fout en gevaarlijk bezig zijn. Geweld zal er niet bij komen kijken, dat komt meestal juist van links zelf. :')
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 27 maart 2021 @ 07:03:18 #73
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198710896
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 15:53 schreef DarkwingDuck het volgende:
[ twitter ]
Deze is al tig keer gepost :')

Wat wil je hiermee zeggen? Dat je niet een grapje mag maken over de lievelingskleur van Baudet?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198710938
quote:
84s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 07:03 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Deze is al tig keer gepost :')

Wat wil je hiermee zeggen? Dat je niet een grapje mag maken over de lievelingskleur van Baudet?
Dat mag je best, maar dan niet gaan lopen krijsen als een speenvarken als je een koekje van eigen deeg krijgt.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 27 maart 2021 @ 07:24:16 #75
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198710975
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 07:16 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat mag je best, maar dan niet gaan lopen krijsen als een speenvarken als je een koekje van eigen deeg krijgt.
:')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 27 maart 2021 @ 08:38:30 #76
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198711321
quote:
84s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 07:24 schreef Starhopper het volgende:

[..]

:')
Dat is toch meten met twee maten? Ze deed zelf lollig over psychologisch terrorisme tegen een politiek tegenstander. Nu wordt ze er zelf slachtoffer van. Absoluut ontoelaatbaar, want mensen moeten veilig zijn in hun eigen woning. Maar je zou denken dat dit dan een goede aanleiding tot reflectie is voor beide zijden van het politieke spectrum: mensen intimideren voor hun eigen huis is gewoon niet grappig, nooit. Niet met stickers en niet met de goede of verkeerde kleur verf.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 27 maart 2021 @ 08:41:09 #77
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198711338
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 08:38 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat is toch meten met twee maten? Ze deed zelf lollig over psychologisch terrorisme tegen een politiek tegenstander. Nu wordt ze er zelf slachtoffer van. Absoluut ontoelaatbaar, want mensen moeten veilig zijn in hun eigen woning. Maar je zou denken dat dit dan een goede aanleiding tot reflectie is voor beide zijden van het politieke spectrum: mensen intimideren voor hun eigen huis is gewoon niet grappig, nooit. Niet met stickers en niet met de goede of verkeerde kleur verf.
Er worden ook grapjes gemaakt over 9/11, de oorlog in het MO, etc. Maar dat wil niet zeggen dat je zoiets vreselijks goedkeurt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 27 maart 2021 @ 08:46:49 #78
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198711379
quote:
84s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 08:41 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Er worden ook grapjes gemaakt over 9/11, de oorlog in het MO, etc. Maar dat wil niet zeggen dat je zoiets vreselijks goedkeurt.
Oorlog is niet echt een moreel ambigue categorie omdat daarin massaal doden vallen. Daar maak je als hoogopgeleide in het openbaar geen bagatelliserende grapjes over. Bij zaken als bekladding of het gooien van een taart in iemands gezicht e.d. heb je toch al sneller dat mensen het stiekem best een beetje grappig en "ondeugend" vinden en dat ook wel even willen laten weten.
pi_198711397
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:17 schreef DarkwingDuck het volgende:

Maar was deze mevrouw niet aan het lachen omdat de voordeur van Baudet besmeurd werd?d.
Is dat zo?
Graag eerst de bron, ipv zo'n vraagstelling. 2 Wrongs don't make a right!
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_198712809
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 08:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Is dat zo?
Graag eerst de bron, ipv zo'n vraagstelling. 2 Wrongs don't make a right!
Jazeker dat is zo:
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 15:53 schreef DarkwingDuck het volgende:
[ twitter ]
quote:
84s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 07:03 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Deze is al tig keer gepost :')

Wat wil je hiermee zeggen? Dat je niet een grapje mag maken over de lievelingskleur van Baudet?
Dat ze ontzettend hypocriet is.
pi_198713265
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:54 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Jazeker dat is zo:
[..]

[..]

Dat ze ontzettend hypocriet is.
Mijn sympathie gaat meestal uit naar links. Maar ze is idd hypocriet. Bedankt voor de inhoudelijke reactie met bronvermelding.
Een aanval op de persoon, waaronder ook het persoonlijk huis of bij die Martijn de Koning, privé relaties, is altijd dom en laf.
Strijd in de politieke arena.
Maar goed. De daders van de bekladding van Thierry's deur zijn voor zover ik weet bekend en berecht.
Hoe zit t met deze rechtse club.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_198713299
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 11:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Mijn sympathie gaat meestal uit naar links. Maar ze is idd hypocriet. Bedankt voor de inhoudelijke reactie met bronvermelding.
Een aanval op de persoon, waaronder ook het persoonlijk huis of bij die Martijn de Koning, privé relaties, is altijd dom en laf.
Strijd in de politieke arena.
Maar goed. De daders van de bekladding van Thierry's deur zijn voor zover ik weet bekend en berecht.
Hoe zit t met deze rechtse club.
Dat ligt er een beetje aan wie de sticker heeft geplakt natuurlijk. Zolang dat niet achterhaald is kan er weinig berecht worden. De verkoper van de stickers zal juridisch denk ik niet aan te pakken zijn.
pi_198713486
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 08:38 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat is toch meten met twee maten? Ze deed zelf lollig over psychologisch terrorisme tegen een politiek tegenstander. Nu wordt ze er zelf slachtoffer van. Absoluut ontoelaatbaar, want mensen moeten veilig zijn in hun eigen woning. Maar je zou denken dat dit dan een goede aanleiding tot reflectie is voor beide zijden van het politieke spectrum: mensen intimideren voor hun eigen huis is gewoon niet grappig, nooit. Niet met stickers en niet met de goede of verkeerde kleur verf.
Extreem links en zeflreflectie. :')
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 9 april 2021 @ 22:01:07 #84
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198939363
Dit is een eerste stap :D

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 9 april 2021 @ 22:19:27 #85
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198939645
quote:
Twitter haalt omstreden platform Vizier op Links na ophef offline

Het omstreden platform Vizier op Links, dat de laatste weken meermaals in opspraak is geraakt, is vanavond offline gehaald door Twitter.

Het radicaal-rechtse account is opgeschort, zo valt te lezen op het profiel van de actiegroep. Twitter meldt dat het accounts opschort die in strijd zijn met de Twitter-regels.

Aangifte

Universitair docent Nadia Bouras deed vorige maand aangifte tegen Vizier op Links nadat zij bij thuiskomst een sticker op haar deurpost vond. Op de sticker stond de tekst: ‘Geobserveerde locatie. Deze locatie wordt geobserveerd door volgers van Vizier Op Links’. Ook anderen, onder wie GroenLinks-politicus Huub Bellemakers en schrijfster Aafke Romeijn, hebben aangifte gedaan vanwege intimidatie.

Vizier op Links is een platform dat in juni 2020 is opgezet. Het platform plaatste regelmatig gegevens van politici, schrijvers en wetenschappers die als ‘links’ worden bestempeld. Dit wordt ook wel ‘doxing’ genoemd. Justitieminister Ferd Grapperhaus meldde vandaag te willen onderzoeken of ‘dit soort internetmisbruik al voldoende strafbaar is of dat er extra wetgeving nodig is’. ‘Doxing is het zonder toestemming publiceren van privégegevens. Daar is geen rechtvaardiging voor en heeft een grote impact op de mensen die het wordt aangedaan’, twittert Grapperhaus.

Kritiek

Het Koninklijk Nederlands Historisch Genootschap (KNHG) riep historici op zich uit te spreken tegen ‘de intimidatie en (impliciete) bedreiging door Vizier Op Links’. ,,Dit gaat niet alleen de gehele beroepsgroep van historici aan maar ook onze democratische samenleving”, stelde de beroepsvereniging van historici in een verklaring.

Het KNHG vindt het onacceptabel dat een academicus thuis of op het werk ‘geobserveerd’ en geïntimideerd wordt. ,,Niet alleen is dit een inbreuk op de persoonlijke vrijheid en veiligheid van de historicus en haar familie in kwestie, het is ook een aantasting van de academische vrijheid én van de vrijheid van meningsuiting in het algemeen.”

Wie zijn ze?

Vizier op Links stelde eerder dat ‘activistisch links zich heeft genesteld in de haarvaten van ons systeem. Wij zetten ons in om deze hegemonie te ontmaskeren en te doorbreken en ontzien daarbij niemand’. Als reactie op de stickers zegt de groep op twitter dat de stickers ‘ludiek en vrij verkrijgbaar’ zijn.

Het is nog steeds onduidelijk wie er achter Vizier op Links schuilgaan.
AD

Nou Klomp, vertel eens:

twitter
  vrijdag 9 april 2021 @ 22:30:44 #86
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198939873
Weinig verbazingwekkend. Dit was dé perfecte gelegenheid om toe te slaan. Nu deze nog.
pi_198939916
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:33 schreef Dejannn het volgende:
Nu deze nog.
Wow! Een account dat Andy Ngo en Jordan Peterson retweet. Goed dat je het meldt, man. Hier moet snel korte metten mee gemaakt worden.
  vrijdag 9 april 2021 @ 22:38:14 #89
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198939927
Ze hadden natuurlijk commentaar op ome Ferd die weer een beetje in de war is... Lui zetten zelf hun hele hebben en houden online maar vinden het dan vreemd dat iedereen dat weet... :') _O-

En Ferd gaat daar natuurlijk wel weer even wetgeving voor verzinnen... :')

  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 9 april 2021 @ 22:40:09 #90
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198939956
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:38 schreef AchJa het volgende:
Ze hadden natuurlijk commentaar op ome Ferd die weer een beetje in de war is... Lui zetten zelf hun hele hebben en houden online maar vinden het dan vreemd dat iedereen dat weet... :') _O-

En Ferd gaat daar natuurlijk wel weer even wetgeving voor verzinnen... :')

[ afbeelding ]
Openbaar of niet.

Als je op internet zet dat iemand een lul is en aangepakt moet worden met adresgegevens erbij. Dan ben je gewoon strafbaar bezig.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 9 april 2021 @ 22:58:53 #91
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198940211
quote:
84s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:40 schreef Starhopper het volgende:

Openbaar of niet.

Als je op internet zet dat iemand een lul is en aangepakt moet worden met adresgegevens erbij. Dan ben je gewoon strafbaar bezig.
Misschien moet je Grapperhaus even contacten en je inzichten met hem delen.
pi_198941020
@VizierOpLinks

Account suspended.

@LinksOntmaskerd

Account suspended.

:O
pi_198941108
Jammer, ik mag die extreem links/rechtse openbaringen/beschuldigingen wel.

Weet ik tenminste in welke praatjes ik van welke mensen niet moet geloven.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 10 april 2021 @ 00:10:04 #94
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_198941139
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 00:05 schreef Montagui het volgende:
Jammer, ik mag die extreem links/rechtse openbaringen/beschuldigingen wel.

Weet ik tenminste in welke praatjes ik van welke mensen niet moet geloven.
Jammer? Jammer dat een platform wat mensen actief intimideert is geband? Als Vizier op Links een Fok-user was, had die al lang een permban aan zijn broek gehad voor doxen en intimidatie. Apart dat jij die ban dan jammer vindt.
pi_198941209
quote:
13s.gif Op zaterdag 10 april 2021 00:10 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Jammer? Jammer dat een platform wat mensen actief intimideert is geband? Als Vizier op Links een Fok-user was, had die al lang een permban aan zijn broek gehad voor doxen en intimidatie. Apart dat jij die ban dan jammer vindt.
Yup, jammer. Om de reden die ik heb gegeven.

Ben benieuwd of jij nu vind dat ik een permban op Fok! moet krijgen voor mijn mening.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_198941314
quote:
84s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:40 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Openbaar of niet.

Als je op internet zet dat iemand een lul is en aangepakt moet worden met adresgegevens erbij. Dan ben je gewoon strafbaar bezig.
Openbare adresgegevens!? Zoals op internet gepubliceerde privegegevens?



En 'aangepakt moet worden' is nogal een stevige beschuldiging. Dat is aanzetten tot (iets geweldadigs? of wat?).

M.i. begeeft VOL zich op glad ijs, maar of het strafbaar is? Dat lijkt me iets voor de rechter.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_198941340
Oh god, één idioot met een twitter-account heeft weer de media voor de gek gehouden dat er een 'extreemrechtste actiegroep' bestaat :')
pi_198941411
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 00:33 schreef MoreDakka het volgende:
Oh god, één idioot met een twitter-account heeft weer de media voor de gek gehouden dat er een 'extreemrechtste actiegroep' bestaat :')
Extreem rechs bestaat nauwelijks (op enkele Hitler adepten na). De rest van (conservatief) rechts is gewoon dat ' conservatief. Niks meer of minder dan een normale geaccepteerde mening.

Het wordt tijd dat 'conservatief' net zo prominent wordt in de publieke en sociale media als de progressieven.

Niet raar overigens dat zij wat achterlopen, want ja, conservatief he. :P
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 10 april 2021 @ 00:49:27 #99
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_198941429
Twitter is zo kansloos, 10 mensen die steeds hetzelfde roepen. Wauw en als je iets roept wat in hun ogen niet kan. *ban.

Internet sowieso wel.
pi_198941510
vizier-dinges is een voorbeeld van radicaliserend rechts, steeds meer neigend naar extreemrechts.
Het zijn stalkers die hun volgers oproepen mensen die haaks denken op hun intolerante meningen te stalken, wat kan ervaren worden als intimiderend, bedreigend, en soms openlijk bedreigingen uiten.
Een fatsoenlijk bedrijf wil daar niet aan meewerken.

Bestrijd meningen met inhoudelijk andere meningen daar tegenover zetten.
Ga niet mensen persoonlijk aanvallen of stalken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')