En na zondag zeggen we ‘het is pas de eerste race’.quote:
Inderdaad ja! Dat hele gedoe bij Mercedes met die kansloze pitstops is totaal buiten beeld geblevenquote:
quote:Op donderdag 25 maart 2021 22:01 schreef Monolith het volgende:
Ik word een beetje moe van FC Verstappen overal. Mercedes is gewoon met afstand favoriet, tenzij RB er in de eerste race gewoon voor zit.
Liever nu voorpret en teleurgesteld worden, dan een pessimist zijn en nog steeds teleurgesteld wordenquote:Op donderdag 25 maart 2021 22:01 schreef Monolith het volgende:
Ik word een beetje moe van FC Verstappen overal. Mercedes is gewoon met afstand favoriet, tenzij RB er in de eerste race gewoon voor zit.
Of liever nu een pessimist zijn en straks verrast worden dan weer een teleurstelling moeten verwerken.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Liever nu voorpret en teleurgesteld worden, dan een pessimist zijn en nog steeds teleurgesteld worden
Helemaal prima, ik zou alleen willen dat pessimisten daar niet zo openlijk over zijnquote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Of liever nu een pessimist zijn en straks verrast worden dan weer een teleurstelling moeten verwerken.
De realist in me zegt dat Mercedes gewoon bovenaan staat, dus deze vlieger gaat niet opquote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Of liever nu een pessimist zijn en straks verrast worden dan weer een teleurstelling moeten verwerken.
inb4 4 geplofte motoren in eerste weekendquote:De keuze van Honda in oktober vorig jaar om te stoppen met de Formule 1 was niet de enige rigoreuze beslissing die maand. Yasuaki Asaki, chef van het motorontwikkelingsprogramma, besliste ook dat er een nieuwe motor moest komen voor het laatste seizoen met Red Bull en Max Verstappen.
Het Japanse merk kwam tot het besluit omdat het F1-programma niet past in de duurzaamheidsplannen van Honda. Maar dat betekende niet dat er in het laatste jaar met de pet er naar gegooid zou worden, in tegendeel. Het plan voor de nieuwe motor lag er al maar daar stond achter genoteerd dat deze voor 2022 bestemd was.
“Ik gaf zes maanden geleden de instructie aan mijn team om te beginnen met werken aan de nieuwe krachtbron”, vertelt Asaki aan Racer.com. Red Bull stond niet meteen te springen toen Asaki zijn plannen kenbaar maakte. “Hun grootste zorg was of we het wel op tijd af zouden kunnen krijgen. Maar we hebben uitgelegd dat we met de vorige krachtbron nooit van Mercedes zouden gaan winnen. De nieuwe moest er komen.” De motor is behalve krachtiger ook compacter qua omvang, en heeft daarmee een lager zwaartepunt.
Bij directe collega’s rezen er ook de nodige vragen, bekent Asaki. “Er waren ingenieurs die meteen naar me toe kwamen en zeiden dat het nooit zou lukken om alle ontwikkeling te doen in de korte tijd die we hadden. Maar toen iedereen door president Hachigo op de hoogte werd gebracht van het nieuws dat we zouden stoppen met F1, denk ik dat iedereen begreep waarom ik naar ze toe was gekomen met het verzoek om de nieuwe motor klaar te maken.”
Asaki wist zijn mensen vervolgens te motiveren: “Ik heb ze gezegd dat het prachtig zou zijn als we in ons laatste jaar kunnen laten zien waar we toe in staat zijn als Honda-ingenieurs. En de blik op hun gezichten veranderde meteen, iedereen ging aan de slag.” Het moge duidelijk zijn, Asaki is trots op wat hij met zijn team voor elkaar heeft gebokst. “We hadden zes maanden tot de test en de eerste race, om binnen die tijd de structuur van de krachtbron te veranderen is een enorme uitdaging. Dankzij hard werken is hij afgekomen, getest en zijn we klaar voor de openingsrace.”
Het is al, al dan niet terecht, één en al positivisme rondom Red Bull sinds de voorspoedige wintertest. Asaki doet graag nog een duit in het zakje: “Als alles goed gaat, zal dit echt bijdragen aan de slagkracht van Red Bull. We hebben maar één jaar te gaan dus we moeten meteen vooruitgang boeken, we moeten Mercedes verslaan. De motor is eigenlijk een soort mechanisch mirakel dat wij als Honda hebben bewerkstelligd.”
Het best is natuurlijk gewoon om je huis te verwedden op een constructeurstitel voor Mercedes. Dan heb je of een mooie zak geld, of een mooi F1-seizoen. Ben je wel dakloos in dat laatste geval, maar dat mag de pret niet drukken.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:39 schreef babylon het volgende:
[..]
Helemaal prima, ik zou alleen willen dat pessimisten daar niet zo openlijk over zijn
Engineers: "Het kan niet, de tijd is veel te kort!!!"quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:46 schreef franklop het volgende:
[..]
inb4 4 geplofte motoren in eerste weekend
Zoals elk ander bedrijf op de wereld.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:19 schreef Zorro het volgende:
[..]
Engineers: "Het kan niet, de tijd is veel te kort!!!"
President: "We gaan stoppen met F1 dus het moet komend seizoen toch"
Engineers: "O dan kan het wel"
quote:
Vooruitziende blikquote:
WE WORDEN WERELDKAMPIOEN!quote:
Altijd al sinds er Nederlands commentaar beschikbaar was op F1TV. Dus sinds 2019 dacht ikquote:
Maar dan staat het nu voor het eerst op nNederlands commentaar. Ik heb f1TV sinds het begin en had altijd de mannen van Sky. Nu ineens Rick... die ik altijd wel bij Ziggo hoor maar dus nog niet eerder op F1TVquote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Altijd al sinds er Nederlands commentaar beschikbaar was op F1TV. Dus sinds 2019 dacht ik
Misschien omdat de website nu ook in het Nederlands is, dat die nu automatisch het commentaar op Nederlands zet. Maar Nederlands commentaar was al een tijdje beschikbaar.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:50 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Maar dan staat het nu voor het eerst op nNederlands commentaar. Ik heb f1TV sinds het begin en had altijd de mannen van Sky. Nu ineens Rick... die ik altijd wel bij Ziggo hoor maar dus nog niet eerder op F1TV
Nou sandbaggen misschien nietquote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:26 schreef Breekfast het volgende:
Ik vrees nog steeds dat Mercedes ontzettend aan het sandbaggen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |