abonnement Unibet Coolblue
pi_198633681
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:50 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

:D haha

Ik vraag me wel nog steeds af waarom ik mensen (alleen) in de auto op de snelweg met een mondkapje zie.
Maar misschien ook vergeten? :P
Dat vind ik ook een leuke altijd.

Net terug van de huisarts, chronische luchtweginfectie. Hiephoi, heel handig in deze tijd |:(
pi_198633909
Ik zet dus alleen het mondkapje op als het moet (volgens de regels he, niemand hoeft me erop te wijzen). Of als ik zelf een risico zie.
Ik blijf het vreselijke dingen vinden en zie echt op tegen het warmere weer. Ik heb al een piepende ademhaling en met dat ding op klink ik als een vis op het droge volgens mijn vriendin. In warmte is het nog even extra erg.

Net op school ook weer op afstand staan wachten, aan de overkant dus. Dan doe ik hem niet op, als B roept vanwege een speeldate of zo, zet ik hem op en loop naar de overkant.
pi_198633921
Volgens de site hoef ik niet meer gevaccineerd te worden overigens, dat hebben de 5G masten al gedaan. _O_ Wel toepasselijk voor mij..... :D
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 14:27:09 #79
5428 crew  miss_sly
pi_198633931
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:26 schreef exode het volgende:
Volgens de site hoef ik niet meer gevaccineerd te worden overigens, dat hebben de 5G masten al gedaan. _O_ Wel toepasselijk voor mij..... :D
Is dat toeval???
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198633940
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Is dat toeval???
Nou het zou wel een enorm privacy lek zijn als die site weet waar ik werk natuurlijk. :P
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 14:28:21 #81
5428 crew  miss_sly
pi_198633950
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:27 schreef exode het volgende:

[..]

Nou het zou wel een enorm privacy lek zijn als die site weet waar ik werk natuurlijk. :P
Hee, Bill Gates, 5G en Soros. Weet wat je zegt!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198633961
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hee, Bill Gates, 5G en Soros. Weet wat je zegt!
Je vergeet WEF.
  Moderator maandag 22 maart 2021 @ 14:31:16 #83
5428 crew  miss_sly
pi_198633981
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:29 schreef exode het volgende:

[..]

Je vergeet WEF.
Kijk, daar ga je al. Niks privacy.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198634081
LinkedIn geeft als suggestie altijd mijn vriend. Terwijl ons werkveld niks met elkaar te maken heeft, we geen gedeelde connecties hebben en hij ook geen andere social media heeft. Waarschijnlijk via mailcontacten dat we aan elkaar gelinkt worden. Ik vind het altijd een beetje scary.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_198634113
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:39 schreef Phaidra het volgende:
LinkedIn geeft als suggestie altijd mijn vriend. Terwijl ons werkveld niks met elkaar te maken heeft, we geen gedeelde connecties hebben en hij ook geen andere social media heeft. Waarschijnlijk via mailcontacten dat we aan elkaar gelinkt worden. Ik vind het altijd een beetje scary.
Zodra je op je mobiel of tablet of laptop of pc bent ingelogd op Google is er geen sprake meer van privacy. Dat werkt allemaal lekker samen. Zo krijg ik zelfs op Candy Crush ( :@ ) persoonlijke ads. Kwestie van Google uitloggen of Google volledig eruit gooien natuurlijk.
  maandag 22 maart 2021 @ 14:43:08 #86
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_198634121
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:39 schreef Phaidra het volgende:
LinkedIn geeft als suggestie altijd mijn vriend. Terwijl ons werkveld niks met elkaar te maken heeft, we geen gedeelde connecties hebben en hij ook geen andere social media heeft. Waarschijnlijk via mailcontacten dat we aan elkaar gelinkt worden. Ik vind het altijd een beetje scary.
Toch geen Huawei apparaat in huis he!!!/!?1?1?!!!!//

:P
pi_198634183
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:42 schreef exode het volgende:

[..]

Zodra je op je mobiel of tablet of laptop of pc bent ingelogd op Google is er geen sprake meer van privacy. Dat werkt allemaal lekker samen. Zo krijg ik zelfs op Candy Crush ( :@ ) persoonlijke ads. Kwestie van Google uitloggen of Google volledig eruit gooien natuurlijk.
Een google account heb ik alleen via het gmail-adres dat ik speciaal voor Fok heb aangemaakt. Dat gebruik ik verder niet echt. Maar goed, ik heb wel alle mailaccounts in mijn mobiel staan. Dus tja, geen idee hoe diep dat gaat.

En nee @SacreCoeur, geen Huawei :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_198634192
Ik zat in het datalek van GGD dus ik heb sowieso geen privacy meer (en dat ik in de KvK ingeschreven sta helpt ook niet echt).
  maandag 22 maart 2021 @ 14:53:41 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198634279
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:39 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Dat snap ik ook volledig! Ik ben wel benieuwd op basis waarvan bepaald is wanneer iemand 'kwetsbaar' is inderdaad.
Kwetsbaar is het punt niet zo, het probleem is vooral de groep kwetsbaren die 65+ zijn, want die kunnen dus niet door de huisarts worden opgeroepen voor de vaccinatie want die moeten meestal Pfizer hebben en daar hebben huisartsen geen opslagmogelijkheid voor.
Dus kwetsbaren in de 65+ categorie zullen in principe aan de beurt zijn als ze qua leeftijd aan de beurt zijn terwijl een vijftiger met astma dan al eerder is opgeroepen door de huisarts.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 22 maart 2021 @ 15:16:26 #90
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_198634696
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:39 schreef Phaidra het volgende:
LinkedIn geeft als suggestie altijd mijn vriend. Terwijl ons werkveld niks met elkaar te maken heeft, we geen gedeelde connecties hebben en hij ook geen andere social media heeft. Waarschijnlijk via mailcontacten dat we aan elkaar gelinkt worden. Ik vind het altijd een beetje scary.
Misschien heeft een van jullie bij het aanmaken van z'n LinkedIn account z'n adresboek geupload om aan de eerste batch contacten te komen?
KuikenGuppy
  maandag 22 maart 2021 @ 15:21:15 #91
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_198634769
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:50 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

:D haha

Ik vraag me wel nog steeds af waarom ik mensen (alleen) in de auto op de snelweg met een mondkapje zie.
Maar misschien ook vergeten? :P
Was een tijdje terug iets over op Facebook. Sommige mensen hebben bijvoorbeeld een beroep waarbij ze bij meerdere mensen per dag over de vloer komen, en willen dan niet steeds kapje op, kapje af doen. Of ze gaan iemand ophalen, die dan bij hun in de auto stapt. Of ze vinden het een fijn idee om het kapje thuis met gewassen handen op te doen en daarna niet meer aan te raken, of ze vinden het gewoon lekker warm :+. Dat waren iig een paar redenen die voorbij kwamen.
KuikenGuppy
pi_198634864
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Kwetsbaar is het punt niet zo, het probleem is vooral de groep kwetsbaren die 65+ zijn, want die kunnen dus niet door de huisarts worden opgeroepen voor de vaccinatie want die moeten meestal Pfizer hebben en daar hebben huisartsen geen opslagmogelijkheid voor.
Dus kwetsbaren in de 65+ categorie zullen in principe aan de beurt zijn als ze qua leeftijd aan de beurt zijn terwijl een vijftiger met astma dan al eerder is opgeroepen door de huisarts.
Astma staat niet tussen de medisch hoog-risico lijst waarvoor je eerder wordt opgeroepen, een 50-jarige met astma wordt pas vanaf mei opgeroepen volgens het huidige schema (net zoals alle andere 18-60 jarigen, waarbij dan de 50-59jarigen eerst worden opgeroepen en daarna de 18-49jarigen).

Medisch hoog-risicogroepen die eerder aan de beurt zijn, zijn:
- Patiënten met een hematologische maligniteit/aandoening leidend tot zeer ernstige immunosuppressief en die hiervoor in het afgelopen jaar onder controle zijn bij een hematoloog;
- Patiënten met ernstig nierfalen (dialyse of voorbereiding voor dialyse);
- Patiënten na orgaantransplantatie - of stamcel of beenmergtransplantatie en ernstig immuun gecompromitteerd.;
- Patiënten met een ernstige aangeboren afweerstoornis (primaire immuundeficiëntie).
- Patiënten met neurologische aandoeningen bij wie de ademhaling gecompromitteerd is;
- Mensen met het syndroom van Down;
- Mensen met morbide obesitas (BMI Body Mass Index >40).

Alle mensen uit die groepen worden met voorrang opgeroepen, ook als je 65+ bent.

En op dit moment staat bij zowel 65+ als bij medisch hoog risico >18 ook AstraZeneca bij de te gebruiken vaccins.
bron

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 22-03-2021 15:33:43 ]
pi_198634944
Een familielid van mij heeft me uitgenodigd voor haar babyshower. Ik heb even gevraagd wie er verder allemaal uitgenodigd zijn. Ze noemde 11 andere namen. Hmm vind het moeilijk hoor, gaan of niet? :P

Natuurlijk ga ik niet. Lekker handig ook, jezelf (misschien) blootstellen aan corona terwijl je 8 maanden zwanger bent :')
Prioriteiten, prioriteiten..
pi_198634992
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 15:27 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Astma staat niet tussen de medisch hoog-risico lijst waarvoor je eerder wordt opgeroepen, een 50-jarige met astma wordt pas vanaf mei opgeroepen volgens het huidige schema (net zoals alle andere 18-60 jarigen, waarbij dan de 50-59jarigen eerst worden opgeroepen en daarna de 18-49jarigen).

Medisch hoog-risicogroepen die eerder aan de beurt zijn, zijn:
- Patiënten met een hematologische maligniteit/aandoening leidend tot zeer ernstige immunosuppressief en die hiervoor in het afgelopen jaar onder controle zijn bij een hematoloog;
- Patiënten met ernstig nierfalen (dialyse of voorbereiding voor dialyse);
- Patiënten na orgaantransplantatie - of stamcel of beenmergtransplantatie en ernstig immuun gecompromitteerd.;
- Patiënten met een ernstige aangeboren afweerstoornis (primaire immuundeficiëntie).
- Patiënten met neurologische aandoeningen bij wie de ademhaling gecompromitteerd is;
- Mensen met het syndroom van Down;
- Mensen met morbide obesitas (BMI Body Mass Index >40).

En op dit moment staat bij zowel 65+ als bij medisch hoog risico >18 ook AstraZeneca bij de te gebruiken vaccins.
bron
Wel apart....een goede vriendin heeft een ernstige longaandoening en haar longarts krijgt haar niet naar boven op de lijst. COPD staat er ook niet op he? Bizar eigenlijk.
Ik heb geen ernstige astma (en het is door het steeds uitblijven van een longfunctietest niet eens officieel bij me vastgesteld) maar mensen die het heftig hebben, leven al een jaar als kluizenaar volgens mij.

Ik mis ook cardiologische aandoeningen en diabetes. Ik dacht dat die ook onder de risicogroepen vielen.
Maar goed als Hugo de Jonge nu wel eens gelijk heeft, is iedereen begin juli aan de beurt geweest, toch?
  maandag 22 maart 2021 @ 15:36:51 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198634994
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 15:27 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Astma staat niet tussen de medisch hoog-risico lijst waarvoor je eerder wordt opgeroepen, een 50-jarige met astma wordt pas vanaf mei opgeroepen volgens het huidige schema (net zoals alle andere 18-60 jarigen, waarbij dan de 50-59jarigen eerst worden opgeroepen en daarna de 18-49jarigen).

Medisch hoog-risicogroepen die eerder aan de beurt zijn, zijn:
- Patiënten met een hematologische maligniteit/aandoening leidend tot zeer ernstige immunosuppressief en die hiervoor in het afgelopen jaar onder controle zijn bij een hematoloog;
- Patiënten met ernstig nierfalen (dialyse of voorbereiding voor dialyse);
- Patiënten na orgaantransplantatie - of stamcel of beenmergtransplantatie en ernstig immuun gecompromitteerd.;
- Patiënten met een ernstige aangeboren afweerstoornis (primaire immuundeficiëntie).
- Patiënten met neurologische aandoeningen bij wie de ademhaling gecompromitteerd is;
- Mensen met het syndroom van Down;
- Mensen met morbide obesitas (BMI Body Mass Index >40).

Alle mensen uit die groepen worden met voorrang opgeroepen, ook als je 65+ bent.

En op dit moment staat bij zowel 65+ als bij medisch hoog risico >18 ook AstraZeneca bij de te gebruiken vaccins.
bron
Okay, my bad.
Maar wat bizar dat er bij medisch hoog risico ook AstraZeneca voor 65+ staat..... daar snap ik echt niets van, dan zou ik blij zijn als ik gewoon op leeftijdscategorie werd opgeroepen en Pfizer zou krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 22 maart 2021 @ 15:37:55 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_198635011
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:42 schreef exode het volgende:

[..]

Zodra je op je mobiel of tablet of laptop of pc bent ingelogd op Google is er geen sprake meer van privacy. Dat werkt allemaal lekker samen. Zo krijg ik zelfs op Candy Crush ( :@ ) persoonlijke ads. Kwestie van Google uitloggen of Google volledig eruit gooien natuurlijk.
Ik wil eigenlijk heel graag zo'n Sonos oid en dan Hey Google, speel dit of dat
maar mijn lieftallige is allergisch voor google dus het mag niet. -O-
***
pi_198635044
Oh wacht, mensen met astma en COPD en diabetes komen wel eerder aan de beurt, vanaf mei.
Oh nee wacht wederom, zonder medische reden, ben je ook vanaf mei aan de beurt. Vaag.
pi_198635053
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 15:37 schreef BE het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk heel graag zo'n Sonos oid en dan Hey Google, speel dit of dat
maar mijn lieftallige is allergisch voor google dus het mag niet. -O-
Heb ik hoor, kan je prima instellen om je privacy te waarborgen.
  maandag 22 maart 2021 @ 15:43:52 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198635107
Oh, ik zie dat het aangepast is en AstraZeneca nu ook als geschikt voor 65+ wordt gezien..... lekker dan, met die beperktere werking. Zal wel goedkoper zijn dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 22 maart 2021 @ 16:12:11 #100
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_198635487
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 15:39 schreef exode het volgende:
Oh wacht, mensen met astma en COPD en diabetes komen wel eerder aan de beurt, vanaf mei.
Oh nee wacht wederom, zonder medische reden, ben je ook vanaf mei aan de beurt. Vaag.
Als ziekenhuismedewerker ben je ook aan de beurt vanaf mei. Tenzij je op de IC of seh werkt, dan ben je waarschijnlijk al geweest.
Tsja. De logica ontbreekt een beetje.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')