abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 april 2021 @ 21:50:35 #203
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_199019767
Ik ben nog op zoek naar een witte dovenetel. Schijnen in bermen en langs weilanden en bosranden te groeien, maar ik ben hem nog niet tegengekomen. Dan maar eentje in de winkel kopen :P

In het wild groeien hier vooral paarse dovenetels.

Woekert wel behoorlijk (groeit in de winter lekker door en daar kom je dan als de blaadjes en bloemen komen pas achter ;)) Maar er komen zoveel bijen op af dat ik het ook weer zonde vind om er wat van weg te halen nu ze in bloei staan. :+
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator vrijdag 16 april 2021 @ 14:00:47 #204
5428 crew  miss_sly
pi_199027210
Een klimhortensia gaat hier overigens ook op het lijstje. Ik denk samen met een bruidsluier. Ik weet dat die laatste woekert, ik had hem in mijn vorige tuin ook, maar dat betekent dus ook dat hij snel mijn schutting bedenkt. Dan hak ik wel zo nu en dan wat weg :P

Ik plantte net twee bomen O+

Voor een laagstammige kers:



De border is weer netjes, dus hier kan gegroeid en gebloeid worden.

Achter de prunus serrulata:



Hij is bezorgd met allemaal kleine bloesemknoppen, dus ik hoop dat hij ondanks de verhuizing nog even een beetje wil laten zien van wat hij in de komende jaren in petto heeft aan bloesem:



Tegelijk met de bomen werden twee dozen plantjes bezorgd, die gaan dit weekend de tuin in.





Daarnaast ga ik nog wat zaaien, want ik kreeg van een lieve vriendin zomaar een pakketje met een paar bloemzaadbommetjes O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 16 april 2021 @ 14:31:39 #205
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199027571
quote:
6s.gif Op donderdag 15 april 2021 21:50 schreef Dagoduck het volgende:
Ik ben nog op zoek naar een witte dovenetel. Schijnen in bermen en langs weilanden en bosranden te groeien, maar ik ben hem nog niet tegengekomen. Dan maar eentje in de winkel kopen :P

In het wild groeien hier vooral paarse dovenetels.

Woekert wel behoorlijk (groeit in de winter lekker door en daar kom je dan als de blaadjes en bloemen komen pas achter ;)) Maar er komen zoveel bijen op af dat ik het ook weer zonde vind om er wat van weg te halen nu ze in bloei staan. :+
Ik heb hier honderden witte dovenetels, dus als je er wat wil.. omg Den Bosch, Eindhoven
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199030027
quote:
6s.gif Op donderdag 15 april 2021 18:10 schreef Dagoduck het volgende:
Wat plaatjes van mijn kant.

Ik zou nog een foto plaatsen van de mishandelde hulsthaag.

Ik zie geen hulst maar liguster?
quote:
Wat is dit voor soort hyacint?

Boshyacint?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_199031487
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:00 schreef miss_sly het volgende:
Een klimhortensia gaat hier overigens ook op het lijstje. Ik denk samen met een bruidsluier. Ik weet dat die laatste woekert, ik had hem in mijn vorige tuin ook, maar dat betekent dus ook dat hij snel mijn schutting bedenkt. Dan hak ik wel zo nu en dan wat weg :P

Ik plantte net twee bomen O+

Voor een laagstammige kers:

[ afbeelding ]

De border is weer netjes, dus hier kan gegroeid en gebloeid worden.

Achter de prunus serrulata:

[ afbeelding ]

Hij is bezorgd met allemaal kleine bloesemknoppen, dus ik hoop dat hij ondanks de verhuizing nog even een beetje wil laten zien van wat hij in de komende jaren in petto heeft aan bloesem:

[ afbeelding ]

Tegelijk met de bomen werden twee dozen plantjes bezorgd, die gaan dit weekend de tuin in.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Daarnaast ga ik nog wat zaaien, want ik kreeg van een lieve vriendin zomaar een pakketje met een paar bloemzaadbommetjes O+
Leuk! Ik heb zelf ook een en ander gekocht, voor bij de palm in de kas. Denk aan een oleander en wat lavendel en tijm. De trompetklimmer die ik vorig jaar kreeg ga ik ook in de kas zetten. Ik moet eerst nog wat kruiwagens aarde storten voor ik deze planten in de grond kan zetten.

De moestuinmaatjes van de AH zijn trouwens een grote hit hier. Ik vind het idee van die maatjes heel leuk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 16 april 2021 @ 20:09:21 #208
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_199031921
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 april 2021 17:37 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik zie geen hulst maar liguster?
Is toch echt een hulst. Met vinca major eronder.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 16 april 2021 @ 20:23:35 #209
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199032079
Deze week niks gekocht behalve 2 Toscaanse jasmijn voor een paar rozenboogjes die ik gezet had. Daar wilde ik eigenlijk klimroos in zetten, maar liep dit eerst tegen het lijf.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 16 april 2021 @ 21:27:09 #210
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_199033153
Hier zat de winkelwagen vol vandaag. Post ik morgen nog wel foto's van (de bloemen dan, niet de winkelwagen). Vandaag begonnen met geveltuintje. Strikt genomen geen "in je eigen tuin" maar goed ;)

Beginsituatie.


Tegels eruit.


Lavendel (die volledig plat is aan de achterkant, aan is komen waaien en slechts op een paar millimeter wortelde tussen tegel en muurtje) eruit. Zand eruit.


Rand erin. Grond erin.


Lavendel die ons alweer vijf jaar vergezelt mag gewoon blijven O+ Wel een halve tegel naar links = midden.


Oja, en het knikkerpotje is verhuisd naar familie met twee peuters vijf huizen verderop. ^O^ Morgen verder.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_199033414
Goed hoor!

Wij hadden ook zo'n soort stukkie aan de voorkant, daar stond een klein conifeertje (dooT) en hebben we ipv zoiets als jij een zak witte steentjes ingestrooid :@
pi_199033879
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 20:23 schreef LXIV het volgende:
Deze week niks gekocht behalve 2 Toscaanse jasmijn voor een paar rozenboogjes die ik gezet had. Daar wilde ik eigenlijk klimroos in zetten, maar liep dit eerst tegen het lijf.
😂

Leuke boompjes miss sly. En dat er eentje knoppen heeft.
Meegenomen, dat de lente twee/drie weekjes achterligt.

Dagoduck ook al leuk bezig met geveltuinieren.

Vanmiddag was de tuinmeneer aan het werk. Twee weken geleden zei hij om mest op het postzegeltje groen, mos en speenkruid te strooien. Vanmorgen gemaaid.
Daarna heeft hij het nog korter gemaaid met een trimmer. En vervolgens met hark handmatig geverticuteerd. In 3 keer. Steeds een soort van laagje eruit. Mos etc.
Daarna heeft hij graszaad verstrooid. En daaroverheen nog eens een zak aarde uitgestrooid. Als het droog blijft, moet er gesproeid worden. Over twee weken maaien op een standje hoger. Over 6 weken nog eens booster, die morgen wordt bezorgd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaarlijkse repeat.
pi_199037342
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:27 schreef Dagoduck het volgende:
Hier zat de winkelwagen vol vandaag. Post ik morgen nog wel foto's van (de bloemen dan, niet de winkelwagen). Vandaag begonnen met geveltuintje. Strikt genomen geen "in je eigen tuin" maar goed ;)

Beginsituatie.
[ afbeelding ]

Tegels eruit.
[ afbeelding ]

Lavendel (die volledig plat is aan de achterkant, aan is komen waaien en slechts op een paar millimeter wortelde tussen tegel en muurtje) eruit. Zand eruit.
[ afbeelding ]

Rand erin. Grond erin.
[ afbeelding ]

Lavendel die ons alweer vijf jaar vergezelt mag gewoon blijven O+ Wel een halve tegel naar links = midden.
[ afbeelding ]

Oja, en het knikkerpotje is verhuisd naar familie met twee peuters vijf huizen verderop. ^O^ Morgen verder.
Goed zeg! Ik had me voorgenomen dropplant aan te raden voor het stuk bij de gevel, maar ben dat helemaal vergeten. Bij ons doet hij het erg goed en in de winter vind ik hem ook nog wel mooi om te zien. Voor het geval je later nog een stuk over hebt. Ik ben benieuwd hoe het wordt. Deze lente ga ik die van ons uitbreiden.

Dropplant:



In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_199037992
Ik kan hier uren naar kijken. Zó zen :D

twitter
  Moderator zaterdag 17 april 2021 @ 11:21:36 #215
5428 crew  miss_sly
pi_199038440
De laagstammige prunus in de zijtuin heeft ook een hoop knoppen:



En dat dus op een aantal takken.

Ik hoop stiekem dat we nog een beetje van de bloesempracht gaan proeven een dezer dagen.

Edit: even opgezocht, deze prunus avium stella bloeit laat, eind april/begin mei, dus we hebben een eerste bloei in het vooruizicht O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 17 april 2021 @ 16:29:54 #216
5428 crew  miss_sly
pi_199042087
Ik kwam in de tuin dit stukje onkruid tegen.



Eigenlijk vind ik het wel mooi, dus ik ga het maar redden en uitzetten, denk ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199042585
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 16:29 schreef miss_sly het volgende:
Ik kwam in de tuin dit stukje onkruid tegen.

[ afbeelding ]

Eigenlijk vind ik het wel mooi, dus ik ga het maar redden en uitzetten, denk ik.
Paarse dovenetel. Is een eenjarig plantje, maar bloeit wel lang.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199042627
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 17:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Paarse dovenetel. Is een eenjarig plantje, maar bloeit wel lang.
vinden de bijtjes lekker! :Y
...
pi_199042633
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 09:24 schreef Sumppi het volgende:

[..]

Goed zeg! Ik had me voorgenomen dropplant aan te raden voor het stuk bij de gevel, maar ben dat helemaal vergeten. Bij ons doet hij het erg goed en in de winter vind ik hem ook nog wel mooi om te zien. Voor het geval je later nog een stuk over hebt. Ik ben benieuwd hoe het wordt. Deze lente ga ik die van ons uitbreiden.

Dropplant:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat is-ie leuk! Is een van de moestuinmaatjes, dus misschien heb ik 'em binnenkort ook.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zaterdag 17 april 2021 @ 17:40:53 #220
5428 crew  miss_sly
pi_199042669
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 17:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Paarse dovenetel. Is een eenjarig plantje, maar bloeit wel lang.
Ik meende hem ook te herkennen, hoewel
bij mij het hele plantje roze-paars is, en op de foto’s die ik vind de blaadjes altijd groen zijn.
Een- of tweejarig, las ik. Ik vind hem leuk, wellicht zaait ie zichzelf uit als ik hem gewoon laat staan :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199043136
Rondje voortuin gedaan. Daar staan sinds oktober nieuwe plantjes te wortelen en nieuwe en oude bollen uit te komen.

Blij met de franje tulp Daytona:




Dubbele witte narcissen, ( naam vergeten) die bloeien al een week of twee, als eerste:


Allium giganteum, al zie ik weinig gigantisch.


Géén idee wat die harde groene speervorm gaat worden...een of andere bol?


Ook niet van deze lange groene sprieten:


Eigenlijk ben ik vergeten - ondanks diverse schetsen - waar de niét-bloeiende overige
14 kievitsbolletjes zijn gebleven 8)7 of de 25 x vogelmelk ornithogalum nutans.
  Moderator zaterdag 17 april 2021 @ 19:12:07 #222
5428 crew  miss_sly
pi_199043672
Kunnen die harde groen speervormige blaadjes crocosmia/montbrezia zijn? Mijne lopen weer uit en zien er zo uit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199044009
Ik ben moe want ik heb een kuub aarde in de kas gestort:



En de mediterrane planten staan er:



Kuiflavendel, citroentijm, Afrikaanse lelie, oleander. Ik had nog een citrus, trompetklimmer en een Kaapse fuchsia die ik er ook heb gezet. Maandag komen de palm en een olijfboompje binnen.

En ik ben een en ander aan het voorzaaien en stekken:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199044069
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 18:19 schreef AnneX het volgende:

Allium giganteum, al zie ik weinig gigantisch.
[ link | afbeelding ]

_O-

Ben benieuwd wat er uit je bollen gaat komen! Ik heb zelf ook een aantal verrassingsexemplaren staan.

En wat een maf ding, die tulp met franje. Ik heb vandaag in m'n eigen tuin ook witte tulpen gespot, maar dan wat minder chique.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199044333
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 19:12 schreef miss_sly het volgende:
Kunnen die harde groen speervormige blaadjes crocosmia/montbrezia zijn? Mijne lopen weer uit en zien er zo uit.
Yeah...dank _O_ . Lucifer ofwel Crocosmia Hellfire w/
Bloeit Juli-sept oranje/rood.
  Moderator zaterdag 17 april 2021 @ 20:09:40 #226
5428 crew  miss_sly
pi_199044371
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 20:07 schreef AnneX het volgende:

[..]

Yeah...dank _O_ . Lucifer ofwel Crocosmia Hellfire w/
Bloeit Juli-sept oranje/rood.
Ja, die!
Staat bij mij in de border aan de zijkant, tussen geranium rozanne en miscanthus. Prachtige bloei.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199044378
@Claudia wát maf! :{w Prachtig maf bedoel je 😉

Staat de citroentijm in de pot om woekeren te voorkomen?
Zoiets dacht ik.

Een kuub aarde erin en wat ben je methodisch bezig. _O_

Omdat ik het zo lillik vond in de kale tuin met planten van de ukkies, heb ik van de vaste plantjes de plastic etiketten grotendeels met aarde bedekt, tot een wit puntje boven de grond.
Alleen blijkbaar niet goed de namen van de bollen genoteerd o|O
pi_199044640
Mooi rondje tuin @AnneX en wow wat een werk Claudia! Ziet er ook zo 'strak' uit zo!

[ Bericht 6% gewijzigd door Blues op 17-04-2021 22:21:35 ]
pi_199046627
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 20:26 schreef Blues het volgende:
Mooi rondje tuin @:AX en wow wat een werk Claudia! Ziet er ook zo 'strak' uit zo!
Het is haast zonde om er planten in te zetten. :+ De kale border is voor de kinderen en hun zaai-experimenten. Ik heb het helaas nog niet echt onkruidvrij. Winde en paardenstaart hebben het er naar hun zin. Vandaag heb ik weer een poging gedaan om wortels uit te graven. Ik probeer elke paar dagen het nieuw opgekomen onkruid eruit te trekken.

Zo zag de kas eruit op de dag dat we de sleutel kregen:


I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199046752
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 20:10 schreef AnneX het volgende:
@:Claudia wát maf! :{w Prachtig maf bedoel je 😉

Staat de citroentijm in de pot om woekeren te voorkomen?
Zoiets dacht ik.
Wist ik niet, maar van mij mag-ie. Het is beter dan kweekgras.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199046894
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 20:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, die!
Staat bij mij in de border aan de zijkant, tussen geranium rozanne en miscanthus. Prachtige bloei.
Je bent een kenner. ^O^

Ben jij vandaag nog bezig geweest?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zaterdag 17 april 2021 @ 22:27:03 #232
5428 crew  miss_sly
pi_199047023
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 22:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je bent een kenner. ^O^

Ben jij vandaag nog bezig geweest?
Jazeker. Ik heb de planten die gisteren tegelijk met de bomen geleverd zijn in de grond gezet. Ik vind het erg leuk om het een beetje te verdelen en ze zo te planten dat er een mooie verdeling is tussen wintergroen en niet, bodembedekker en andere hoogtes van de bloemen. Het is een dag hard werken en dan staan er wat mini-plantjes :D Ik zal kijken of ik morgen een foto kan maken die het een beetje laat zien.

Schaap heeft intussen met de grote blokken die we nog hebben liggen de kruidenbak uit te zetten. Dat is best aardig gelukt. Deze moeten we nog opnieuw in elkaar zetten en dan lijmen. Ernaast is heeft hij wat tegels gelegd voor een vaste plek voor de barbecue.

Het begint echt heel erg op een tuin te lijken. En ik vind het echt heerlijk om zo in de tuin bezig te zijn. Het is heerlijk ontspannend en doodvermoeiend.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199047143
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 22:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wist ik niet, maar van mij mag-ie. Het is beter dan kweekgras.
Mijn (citroen)tijm woekert al jaren niet. Hoogstens wordt ie ieder jaar net een beetje groter in omtrek.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 17 april 2021 @ 23:08:05 #234
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_199047779
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 09:24 schreef Sumppi het volgende:

[..]

Goed zeg! Ik had me voorgenomen dropplant aan te raden voor het stuk bij de gevel, maar ben dat helemaal vergeten. Bij ons doet hij het erg goed en in de winter vind ik hem ook nog wel mooi om te zien. Voor het geval je later nog een stuk over hebt. Ik ben benieuwd hoe het wordt. Deze lente ga ik die van ons uitbreiden.

Dropplant:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die hebben wij ook al jaren in de tuin staan :D In de lente denk je dat wordt niets. En dan eind van de zomer is het een gigantisch boeket met paarse bloemen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 17 april 2021 @ 23:41:21 #235
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_199048381
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 16:29 schreef miss_sly het volgende:
Ik kwam in de tuin dit stukje onkruid tegen.

[ afbeelding ]

Eigenlijk vind ik het wel mooi, dus ik ga het maar redden en uitzetten, denk ik.
Dat is dus de variant dovenetel die hier veel in de bermen staat.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 17 april 2021 @ 23:50:48 #236
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_199048487
Vandaag dus het vervolg van de geveltuin.



En nu maar lekker groeien.



De regenpijpbakjes voor oma zijn ook weer gevuld.



En de muurbak hier.



En hier een nieuwe passiebloem geplant naast een clematis. Hier zijn twee plantgaten als uitsparing in de bestrating, hierin stonden 'vroegah' twee rozen, tot de schutting het begaf tijdens een storm. De clematis (links, beetje tussen hedera) is een aantal jaar geleden geplant en toen heb ik ook het rekje tegen de schutting gespijkerd. Het andere plantgat was toen nog leeg en heb ik later opgevuld met een kleinbladerige hedera die ik ergens in de tuin vond. Deze hedera heb ik verlopig in een pot gezet. Nu dus een passiebloem erin, morgen nog even een rekje kopen. Ook meteen even de bestrating wat opgehoogd daar waar kuilen zaten.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 18 april 2021 @ 06:40:33 #237
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199049778
Ik heb gisteren ook weer wat werk verzet: een hoop schaduwkruid geplant. Binnenkort maar eens een begin maken met 40 van m'n 80 leliebollen.

Verder komen m'n hosta's in grote getale omhoog. Moet je die scheuren of is dat optioneel? Ik heb ze gecombineerd met schaduwkruid en begonia's, wat mij betreft mogen ze de hele border innemen.
Resistance is futile.
pi_199050143
Lekker bezig allemaal!

En de kas van Claudia. O+ Dat wil ik ook!

Hier ben ik nu vooral bezig in de moestuin, terwijl mijn man een hut bouwde uit pallets (en wat andere balken en schaaldelen).





We kamperen dit jaar nog thuis. :+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  Moderator zondag 18 april 2021 @ 09:21:36 #239
5428 crew  miss_sly
pi_199050376
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 april 2021 23:41 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Dat is dus de variant dovenetel die hier veel in de bermen staat.
Die jij hebt staan is wel een vaste plant of ook een een- of tweejarige?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 18 april 2021 @ 09:25:06 #240
5428 crew  miss_sly
pi_199050406
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 08:45 schreef Sumppi het volgende:
Lekker bezig allemaal!

En de kas van Claudia. O+ Dat wil ik ook!

Hier ben ik nu vooral bezig in de moestuin, terwijl mijn man een hut bouwde uit pallets (en wat andere balken en schaaldelen).

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

We kamperen dit jaar nog thuis. :+
Wat een gave tuin O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199050627
Ja, we zijn er heel blij mee. Het was vrijwel allemaal gras en het is leuk om daar steeds wat meer van weg te halen.

Voor staat nu een sierappel (Red Sentinel) en vorig jaar herfst ben ik bezig geweest met bollen en het mengsel Nectar onder het maaimes. Of dat laatste gelukt is is nog even afwachten.

Maar de bollen doen het!

Eerst:



Nu:



Hier doen we het voor:



En achter staat ook al een en ander in bloei. O+



Je ziet hier direct nog waar ik wat mee wil. Het hek tussen onze tuin en die van de buren. Het hek wil ik het liefst niet zo zien. Voor een deel heb ik er nu jostabessen staan, die worden 2 meter en hopelijk helpt zo'n fruithaag. Maar dan zijn er nog heel veel meters waar ik niet tegenaan wil kijken. Deels 2 meter hoog, deels wat lager. Op een stuk staat een sierappel en vlinderstruiken, maar daar zou nog wat achter kunnen dichter tegen het hek.

Ik heb aan een beukenhaag gedacht. Het is belangrijk dat de planten niet giftig zijn voor de geiten van de buren. Iemand tips? Voorlopig laten we het nog zo en staat het op de planning voor de herfst.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  zondag 18 april 2021 @ 09:58:32 #242
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_199050696
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 09:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die jij hebt staan is wel een vaste plant of ook een een- of tweejarige?
Vaste plant. Is een variant van de gevlekte dovenetel.

Heb trouwens laatst de stekjes van een sering die ik al twee jaar geleden in een pot had gestopt gedoneerd aan een buurttuin hier. En die vrijgekomen ruimte is nu alweer ingenomen door de paastakken (met wortel) die ik in een pot heb gezet. _O-
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 18 april 2021 @ 10:02:34 #243
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_199050732
Doen we ook nog allemaal even mee met de bijentelling?

https://www.nationalebijentelling.nl/
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_199050899
quote:
6s.gif Op zondag 18 april 2021 10:02 schreef Dagoduck het volgende:
Doen we ook nog allemaal even mee met de bijentelling?

https://www.nationalebijentelling.nl/
Oh leuk! Maar iemand hier in de straat heeft een stuk of 10 van die kasten staan waardoor hier altijd wel veel bijtjes zitten, heeft het dan zin om ze te tellen?
pi_199050900
quote:
6s.gif Op zondag 18 april 2021 10:02 schreef Dagoduck het volgende:
Doen we ook nog allemaal even mee met de bijentelling?

https://www.nationalebijentelling.nl/
De bijenlarven logeren al een week of drie in de koelkast na bestellen.
En ook wil ik even in de gaten houden wanneer de fruitbomen gaan bloeien in de achtertuinen
Gister zag ik éen verdwaalde bij voor het kastje brommen. En op fb dat het vorig jaar al drie weken een drukte van belang was.

Er was een bijentopic, ooit.
pi_199050943
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 10:19 schreef Smelfie het volgende:

[..]

Oh leuk! Maar iemand hier in de straat heeft een stuk of 10 van die kasten staan waardoor hier altijd wel veel bijtjes zitten, heeft het dan zin om ze te tellen?
Geen idee. Misschien kun je het ook vragen op hun site of in het verloren bijentopic?😉

@Sumppie goed bezig met de tuin. Hoe het weiland was, weet ik nog wel.
Als je een bladhoudende beukhaag neerzet, is dat ook 2 x jaar snoeien hé, aan jullie kant èn aan buurman’s kant. Het is wel erg mooi. Er zijn ook roodbladerige, zie ik hier in het dorp.
  Moderator zondag 18 april 2021 @ 10:59:06 #247
5428 crew  miss_sly
pi_199051329
Wij hebben nog niet heel veel dat nu al bloeit in de tuin, dus echt bezoekende bijen en hommels hebben we nog niet gezien. Wel passers-by. Het is wel de bedoeling met wat we planten en zaaien een goede tuin voor allerlei dieren te creëren.

Vorig jaar kregen we een hortensia in een post van bezoek. Wegens heel veel dorst heb ik die tijdelijk in de grond gezet op een plek waar hij op dat moment het beste kon staan.

Ik wil deze eigenlijk verplaatsen nu. Ik lees dat dit in maart-april het beste kan omdat er dan nog geen bladeren aan zouden zitten. De mijne zit echt helemaal vol juist! Kan verplaatsen dan alsnog, of is dat niet zo’n goed idee?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199051577
Meestal liever niet, maar als je bereid bent water te blijven geven zou het wel goed moeten gaan.

Ook bij je hortensia opletten dat ie tot de root flare boven de rmgrond staat ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_199053012
Het was even googlen en het bijentopic gevonden F&F / [Stichting BZZ] #17: ¤5356 - 1 miljoen bijen en tig zaaddonoren!
Het ging over de hulp aan imkers vnl. https://bijenzonderzorgen.nl/hoe-begon-het/
Lijkt nu een slapende stichting. @superworm

Er was een foktopic voor (amateur) imkers. Een fokker in Duitsland was ook begonnen.
Weet zijn naam niet meer. Zou makkelijker zoeken zijn.
  Moderator zondag 18 april 2021 @ 14:17:57 #250
5428 crew  miss_sly
pi_199053900
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 22:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je bent een kenner. ^O^

Ben jij vandaag nog bezig geweest?
Wij puzzelden dus gisteren deze bak in elkaar voor de kruiden en aanverwante zaken:



Hij moet nog gelijmd, maar het ging er even om dat we wisten hoe het met het aantal blokken dat we hebben goed uit zouden komen. Ernaast wat tegels gelegd door de barbecue zodat deze een goede vaste plek heeft.

Eigenlijk wilden we de barbecue verder achter in de tuin plaatsen, bij het padvast terras, maar gezien de hoeveel wind en storm die we in de tuin hebben, zie ik dat niet zo zitten. Ik zie hem dan nog wel eens in de sloot verdwijnen.

In het kader van die wind zit ik ook met de aankleding van het terras:



De tafel is prima, beton met hardhouten poten. Die verplaatst niet eens in windkracht 10.
Maar een beetje aankleding op en rond de tafel is wel lastig. Misschien dat ik er toch nog een olijf-in-pot neer wil zetten. Die is dan best zwaar. Op tafel een leuke bak of plant, windlicht, dat soort zaken, zullen we regelmatig uit de sloot moeten plukken :')

Ik plantte ook een paar helleborus, gaura en verbena bij de maagdenpalm onder de papiermoerbei.



Kruipend zenegroen, dotterbloem en helleborus aan de andere kant, opkruipend vanuit de wadi.



Ooievaarsbek en nog wat kruipend zenegroen langs het gras



Bij het omspitten verzamel ik alle stenen, die ik straks onder het zand in de wadi wil leggen als 'grindbak'. Misschien dat ik ook nog wel een paar gaten boor en die vul met leiding en grind om beter weg te voeren. Ik ben nog aan het kijken of ik goed door de lagen heen kan boren om dat zinvol te maken.

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199054030
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 09:24 schreef Sumppi het volgende:

[..]

Goed zeg! Ik had me voorgenomen dropplant aan te raden voor het stuk bij de gevel, maar ben dat helemaal vergeten. Bij ons doet hij het erg goed en in de winter vind ik hem ook nog wel mooi om te zien. Voor het geval je later nog een stuk over hebt. Ik ben benieuwd hoe het wordt. Deze lente ga ik die van ons uitbreiden.

Dropplant:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die staat hier ook nog op de planning om aan te planten.
Leuk ook dat plaatje van het winterbeeld. ^O^
In de zomer bloemen voor insecten in de winter zaden voor vogels. ^O^
  zondag 18 april 2021 @ 16:31:36 #252
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199056936
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 18:19 schreef AnneX het volgende:
Rondje voortuin gedaan. Daar staan sinds oktober nieuwe plantjes te wortelen en nieuwe en oude bollen uit te komen.

Blij met de franje tulp Daytona:
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Dubbele witte narcissen, ( naam vergeten) die bloeien al een week of twee, als eerste:
[ link | afbeelding ]

Allium giganteum, al zie ik weinig gigantisch.
[ link | afbeelding ]

Géén idee wat die harde groene speervorm gaat worden...een of andere bol?
[ link | afbeelding ]

Ook niet van deze lange groene sprieten:
[ link | afbeelding ]

Eigenlijk ben ik vergeten - ondanks diverse schetsen - waar de niét-bloeiende overige
14 kievitsbolletjes zijn gebleven 8)7 of de 25 x vogelmelk ornithogalum nutans.
Oh, mijn Daytona's zijn nog lang niet zo ver, de knoppen zitten ook nog vrij laag :@ . Hopelijk geen bad omen!

Ik heb ook een aantal dingen waarvan ik nu alweer niet weet wat het is,ik weet wel dat ik me elk jaar opnieuw afvraag hoe en wat :') .
Resistance is futile.
  zondag 18 april 2021 @ 16:35:49 #253
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199057042
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 19:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

_O-

Ben benieuwd wat er uit je bollen gaat komen! Ik heb zelf ook een aantal verrassingsexemplaren staan.

En wat een maf ding, die tulp met franje. Ik heb vandaag in m'n eigen tuin ook witte tulpen gespot, maar dan wat minder chique.
Haha ja! Maar als je ze in groepen plant, dan hebben ze enorme impact. Ik zit echt met smart te wachten tot de mijne bloeien.

Wat wordt je kas toch een waanzinnig mooi project. Het was best armoedig :+ .
Resistance is futile.
  zondag 18 april 2021 @ 16:40:04 #254
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199057133
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 08:45 schreef Sumppi het volgende:
Lekker bezig allemaal!

En de kas van Claudia. O+ Dat wil ik ook!

Hier ben ik nu vooral bezig in de moestuin, terwijl mijn man een hut bouwde uit pallets (en wat andere balken en schaaldelen).

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

We kamperen dit jaar nog thuis. :+
Supergave hut! Ligt er gewoon gras op?
Resistance is futile.
  zondag 18 april 2021 @ 16:44:24 #255
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199057214
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 09:52 schreef Sumppi het volgende:
Ja, we zijn er heel blij mee. Het was vrijwel allemaal gras en het is leuk om daar steeds wat meer van weg te halen.

Voor staat nu een sierappel (Red Sentinel) en vorig jaar herfst ben ik bezig geweest met bollen en het mengsel Nectar onder het maaimes. Of dat laatste gelukt is is nog even afwachten.

Maar de bollen doen het!

Eerst:

[ afbeelding ]

Nu:

[ afbeelding ]

Hier doen we het voor:

[ afbeelding ]

En achter staat ook al een en ander in bloei. O+

[ afbeelding ]

Je ziet hier direct nog waar ik wat mee wil. Het hek tussen onze tuin en die van de buren. Het hek wil ik het liefst niet zo zien. Voor een deel heb ik er nu jostabessen staan, die worden 2 meter en hopelijk helpt zo'n fruithaag. Maar dan zijn er nog heel veel meters waar ik niet tegenaan wil kijken. Deels 2 meter hoog, deels wat lager. Op een stuk staat een sierappel en vlinderstruiken, maar daar zou nog wat achter kunnen dichter tegen het hek.

Ik heb aan een beukenhaag gedacht. Het is belangrijk dat de planten niet giftig zijn voor de geiten van de buren. Iemand tips? Voorlopig laten we het nog zo en staat het op de planning voor de herfst.
Ik ben voor een haag echt wel fan van Portugese laurier. Groeit als een malle en zijn makkelijke sterke planten. Er is een variant die de hoogte in wil, die hebben wij.
Resistance is futile.
pi_199057611
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wij puzzelden dus gisteren deze bak in elkaar voor de kruiden en aanverwante zaken:

[ afbeelding ]

Hij moet nog gelijmd, maar het ging er even om dat we wisten hoe het met het aantal blokken dat we hebben goed uit zouden komen. Ernaast wat tegels gelegd door de barbecue zodat deze een goede vaste plek heeft.

Eigenlijk wilden we de barbecue verder achter in de tuin plaatsen, bij het padvast terras, maar gezien de hoeveel wind en storm die we in de tuin hebben, zie ik dat niet zo zitten. Ik zie hem dan nog wel eens in de sloot verdwijnen.

In het kader van die wind zit ik ook met de aankleding van het terras:

[ afbeelding ]

De tafel is prima, beton met hardhouten poten. Die verplaatst niet eens in windkracht 10.
Maar een beetje aankleding op en rond de tafel is wel lastig. Misschien dat ik er toch nog een olijf-in-pot neer wil zetten. Die is dan best zwaar. Op tafel een leuke bak of plant, windlicht, dat soort zaken, zullen we regelmatig uit de sloot moeten plukken :')

Ik plantte ook een paar helleborus, gaura en verbena bij de maagdenpalm onder de papiermoerbei.

[ afbeelding ]

Kruipend zenegroen, dotterbloem en helleborus aan de andere kant, opkruipend vanuit de wadi.

[ afbeelding ]

Ooievaarsbek en nog wat kruipend zenegroen langs het gras

[ afbeelding ]

Bij het omspitten verzamel ik alle stenen, die ik straks onder het zand in de wadi wil leggen als 'grindbak'. Misschien dat ik ook nog wel een paar gaten boor en die vul met leiding en grind om beter weg te voeren. Ik ben nog aan het kijken of ik goed door de lagen heen kan boren om dat zinvol te maken.

[ afbeelding ]
Leuk zeg om dit te volgen ^O^
pi_199058657
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 22:27 schreef miss_sly het volgende:

Het begint echt heel erg op een tuin te lijken. En ik vind het echt heerlijk om zo in de tuin bezig te zijn. Het is heerlijk ontspannend en doodvermoeiend.
Daar vat je het aardig mee samen. _O-

Gelukkig begint morgen m'n week vol videovergaderingen weer zodat ik bij kan komen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199058699
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 april 2021 23:50 schreef Dagoduck het volgende:
Vandaag dus het vervolg van de geveltuin.

[ afbeelding ]

En nu maar lekker groeien.

[ afbeelding ]
Leuk! Wat heb je er neergezet?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199058821
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 09:52 schreef Sumppi het volgende:
Ja, we zijn er heel blij mee. Het was vrijwel allemaal gras en het is leuk om daar steeds wat meer van weg te halen.

Voor staat nu een sierappel (Red Sentinel) en vorig jaar herfst ben ik bezig geweest met bollen en het mengsel Nectar onder het maaimes. Of dat laatste gelukt is is nog even afwachten.

Maar de bollen doen het!

Eerst:

[ afbeelding ]

Nu:

[ afbeelding ]

Hier doen we het voor:

[ afbeelding ]

En achter staat ook al een en ander in bloei. O+

[ afbeelding ]

Je ziet hier direct nog waar ik wat mee wil. Het hek tussen onze tuin en die van de buren. Het hek wil ik het liefst niet zo zien. Voor een deel heb ik er nu jostabessen staan, die worden 2 meter en hopelijk helpt zo'n fruithaag. Maar dan zijn er nog heel veel meters waar ik niet tegenaan wil kijken. Deels 2 meter hoog, deels wat lager. Op een stuk staat een sierappel en vlinderstruiken, maar daar zou nog wat achter kunnen dichter tegen het hek.

Ik heb aan een beukenhaag gedacht. Het is belangrijk dat de planten niet giftig zijn voor de geiten van de buren. Iemand tips? Voorlopig laten we het nog zo en staat het op de planning voor de herfst.
Ik houd van krokusjes. O+ En je magnolia (dat is toch een stellata?) ziet er prachtig uit.

De 'hut' die je man heeft gebouwd is ronduit briljant. Waar ga je die voor gebruiken? En waar gebruik je je buitenkookplek voor?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199058907
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wij puzzelden dus gisteren deze bak in elkaar voor de kruiden en aanverwante zaken:

[ afbeelding ]

Hij moet nog gelijmd, maar het ging er even om dat we wisten hoe het met het aantal blokken dat we hebben goed uit zouden komen. Ernaast wat tegels gelegd door de barbecue zodat deze een goede vaste plek heeft.

Eigenlijk wilden we de barbecue verder achter in de tuin plaatsen, bij het padvast terras, maar gezien de hoeveel wind en storm die we in de tuin hebben, zie ik dat niet zo zitten. Ik zie hem dan nog wel eens in de sloot verdwijnen.

In het kader van die wind zit ik ook met de aankleding van het terras:

[ afbeelding ]

De tafel is prima, beton met hardhouten poten. Die verplaatst niet eens in windkracht 10.
Maar een beetje aankleding op en rond de tafel is wel lastig. Misschien dat ik er toch nog een olijf-in-pot neer wil zetten. Die is dan best zwaar. Op tafel een leuke bak of plant, windlicht, dat soort zaken, zullen we regelmatig uit de sloot moeten plukken :')

Ik plantte ook een paar helleborus, gaura en verbena bij de maagdenpalm onder de papiermoerbei.

[ afbeelding ]

Kruipend zenegroen, dotterbloem en helleborus aan de andere kant, opkruipend vanuit de wadi.

[ afbeelding ]

Ooievaarsbek en nog wat kruipend zenegroen langs het gras

[ afbeelding ]

Bij het omspitten verzamel ik alle stenen, die ik straks onder het zand in de wadi wil leggen als 'grindbak'. Misschien dat ik ook nog wel een paar gaten boor en die vul met leiding en grind om beter weg te voeren. Ik ben nog aan het kijken of ik goed door de lagen heen kan boren om dat zinvol te maken.

[ afbeelding ]
Ik ben er vooral over verbaasd hoe mooi je gras eruit ziet. Lekker bezig!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 18 april 2021 @ 18:33:23 #261
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_199059752
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Leuk! Wat heb je er neergezet?
Vinca minor (paars)
Lavendula angustafolia edelweiss
Vinca minor alba
Rosa climbing iceberg
Campanula wit
Lavendula paars (herplant)
Campanula wit
Rosa mini eden rose
Vinca minor alba
Lavendula angustifolia edelweiss
Vinca minor (paars)

Rekje voor rozen is besteld.

In de tuin verder nog een Passiflora Constance Elliot die ik al heb gepost. Daar vandaag een klimrek voor gekocht. Gelukkig heb ik nog hetzelfde maat rekje kunnen vinden die al jaren achter de clematis ernaast zit.



Ben nu wel benieuwd welke clematis we hebben, even mijn bak met plantenkaartjes erbij pakken 8-)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 18 april 2021 @ 18:41:41 #262
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_199059879
Heb alle kaartjes van de afgelopen 30 jaar nog, behalve de clematis. :+
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator zondag 18 april 2021 @ 18:58:14 #263
5428 crew  miss_sly
pi_199060095
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 18:41 schreef Dagoduck het volgende:
Heb alle kaartjes van de afgelopen 30 jaar nog, behalve de clematis. :+
Haha, ja, net die je moet hebben, he?

Ik zocht op Google naar het verplaatsen van mijn hortensia en dan moet ik eigenlijk ook weten wat het voor een is. Helaas gekregen, zonder kaartje, dus geen idee :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 18 april 2021 @ 18:59:08 #264
5428 crew  miss_sly
pi_199060111
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben er vooral over verbaasd hoe mooi je gras eruit ziet. Lekker bezig!
Het lijkt goed gegaan te zijn, inderdaad. Het ligt niet biljartlakenrecht, maar het ziet er wel mooi gezond uit. Dus nou maar goed onderhouden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 18 april 2021 @ 20:36:37 #265
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_199061901
Ik heb een excelletje gemaakt waar alles in staat :P . Eigenlijk zou ik graag een app hebben waar je op een kaartje, ook de plek in de tuin kan aangeven.

Maareh, dit weten jullie vast wel! Ik kan aan een paar m3 houtsnippers komen voor 25 euro (de bezorgkosten dus :+ ). Maar wat is het ideale seizoen om houtsnippers in de borders te mikken? Lente of herfst? Het idee is dat het langzaam verteerd, voorkomt dat de grond dicht slaat door regen en het schijnt mooi vocht vast te houden.
pi_199065835
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 14:27 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:

[..]

Die staat hier ook nog op de planning om aan te planten.
Leuk ook dat plaatje van het winterbeeld. ^O^
In de zomer bloemen voor insecten in de winter zaden voor vogels. ^O^
:Y

Ik heb zaden gebruikt en nu heb ik een stuk vol dropplant. Het is heel leuk om het paarse blad te zien groeien in de lente, duidelijk herkenbaar. Die bij de gevel blijft wel het mooist in de winter.

@miss_sly ik ben heel benieuwd hoe het over een paar maanden is. ^O^

quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 10:23 schreef AnneX het volgende:

[..]

Geen idee. Misschien kun je het ook vragen op hun site of in het verloren bijentopic?😉

@:Sumppie goed bezig met de tuin. Hoe het weiland was, weet ik nog wel.
Als je een bladhoudende beukhaag neerzet, is dat ook 2 x jaar snoeien hé, aan jullie kant èn aan buurman’s kant. Het is wel erg mooi. Er zijn ook roodbladerige, zie ik hier in het dorp.
Ja, ik zie ze hier in de buurt veel en ze doen het hier dus blijkbaar goed. En wat je zegt is precies het probleem. Ik denk niet dat de buurvrouw op een haag zit te wachten. Sowieso komt er zo'n haag links en rechts van de pergola, met leibomen. Misschien kan ik dan toch beter naar hogere struiken kijken.

quote:
7s.gif Op zondag 18 april 2021 16:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik ben voor een haag echt wel fan van Portugese laurier. Groeit als een malle en zijn makkelijke sterke planten. Er is een variant die de hoogte in wil, die hebben wij.
:Y Aan de andere kant hebben we daar een haag van en die doet het inderdaad erg goed! Door wat AnneX noemt besef ik me dat het iets moet zijn wat alleen op onze kant blijft of makkelijk voor ons te snoeien is, zodat het niet bij de buren komt.

@Dagoduck hoe heb je die stekken van je sering genomen? De sering hier heeft uitlopers, kan ik die uitgraven? Of heb je het anders gedaan? Zo kan ik misschien die sering gebruiken voor een stuk afscheiding naar de buren. Hij wordt hoog genoeg.

En wat hou je goed bij wat er in je tuin staat. Ik heb vrijwel alle kaartjes bewaard, maar er zit nog geen systeem in.

quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik houd van krokusjes. O+ En je magnolia (dat is toch een stellata?) ziet er prachtig uit.

De 'hut' die je man heeft gebouwd is ronduit briljant. Waar ga je die voor gebruiken? En waar gebruik je je buitenkookplek voor?
De hut ligt met de achterkant naar het huis, helemaal achterin, waardoor het een heel fijne rustige plek is om nu af en toe te zitten. Er zitten 2 eekhoorns, uilen en spechten. Net een echt stuk bos.

Mijn man wil er wel in kamperen met de kinderen van de zomer, zoals we soms ook in het buitenland doen als we rondtrekken. Hij is ook van het koken en bakken. Hij gebruikt het voor stoofschotels, ui/wortel/aardappel, curry, het bakken van brood en dergelijke. De kinderen roosteren er marshmallow en broodjes aan stokken en met vrienden zitten ze er ook graag uit het zicht. :P

@Seven. Er ligt nu het gras uit de moestuin op. Ik zal er af en toe klavers en dergelijke naar verplaatsen. Of later zaden bestellen speciaal voor op daken. Nu moest ik van het gras af. :+

quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 20:36 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb een excelletje gemaakt waar alles in staat :P . Eigenlijk zou ik graag een app hebben waar je op een kaartje, ook de plek in de tuin kan aangeven.

Maareh, dit weten jullie vast wel! Ik kan aan een paar m3 houtsnippers komen voor 25 euro (de bezorgkosten dus :+ ). Maar wat is het ideale seizoen om houtsnippers in de borders te mikken? Lente of herfst? Het idee is dat het langzaam verteerd, voorkomt dat de grond dicht slaat door regen en het schijnt mooi vocht vast te houden.
Ik zou zeggen op een dag dat het gaat regenen, zodat de snippers goed blijven liggen. Zelf ga ik eind mei weer houtsnippers in de borders doen. Dan is de grond opgewarmd, maakt het dat er niet zo snel onkruid komt en kan ik goed zien waar ik het moet mikken.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  maandag 19 april 2021 @ 08:45:55 #267
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_199065963
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:32 schreef Sumppi het volgende:
@Dagoduck hoe heb je die stekken van je sering genomen? De sering hier heeft uitlopers, kan ik die uitgraven? Of heb je het anders gedaan? Zo kan ik misschien die sering gebruiken voor een stuk afscheiding naar de buren. Hij wordt hoog genoeg.
Weet het niet meer precies maar volgens mij zaten er aan die stekken al eigen wortels en de hoofd-/verbindende wortel gewoon zo diep mogelijk afgeknipt.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_199066353
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 20:36 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb een excelletje gemaakt waar alles in staat :P . Eigenlijk zou ik graag een app hebben waar je op een kaartje, ook de plek in de tuin kan aangeven.

Maareh, dit weten jullie vast wel! Ik kan aan een paar m3 houtsnippers komen voor 25 euro (de bezorgkosten dus :+ ). Maar wat is het ideale seizoen om houtsnippers in de borders te mikken? Lente of herfst? Het idee is dat het langzaam verteerd, voorkomt dat de grond dicht slaat door regen en het schijnt mooi vocht vast te houden.
Is dat een regulier kanaal in de regio? Dan heb ik wel interesse in een linkje ;).
pi_199067247
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:32 schreef Sumppi het volgende:
quote:

Op zondag 18 april 2021 10:23 schreef AnneX het volgende:

[..]

Geen idee. Misschien kun je het ook vragen op hun site of in het verloren bijentopic?😉

@:Sumppie goed bezig met de tuin. Hoe het weiland was, weet ik nog wel.
Als je een bladhoudende beukhaag neerzet, is dat ook 2 x jaar snoeien hé, aan jullie kant èn aan buurman’s kant. Het is wel erg mooi. Er zijn ook roodbladerige, zie ik hier in het dorp.
Ja, ik zie ze hier in de buurt veel en ze doen het hier dus blijkbaar goed. En wat je zegt is precies het probleem. Ik denk niet dat de buurvrouw op een haag zit te wachten. Sowieso komt er zo'n haag links en rechts van de pergola, met leibomen. Misschien kan ik dan toch beter naar hogere struiken kijken.
Als de buurvrouw niet op een haag zit te wachten om het snoeien kan je ook aanbieden dat je haar kant meepakt als je gaat snoeien.
Onze buren wilden in de voortuin graag een haag die vaak moet worden gesnoeid en boden direct aan dat hun hoveniers onze kant ook zouden snoeien. ^O^

Die hut is trouwens echt geweldig!
pi_199067614
Ik ben planten aan het uitzoeken die het najaar/winter de tuin wat opfleuren. Er komt alleen aan het eind van de dag wat zon dus ik zoek halfschaduw/schaduw planten en dan dus iets met met mooi wintergroen blad of zelfs bloeiend.
Er moeten sowieso weer herfstanemoon komen, die zijn in de loop van de tijd verdwenen. Las bij appeltern de tip deze te combineren met een donkerbladige zilverkaars dus die gaat ook op het lijstje.
  maandag 19 april 2021 @ 11:13:58 #271
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199067674
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:09 schreef Elleska het volgende:
Ik ben planten aan het uitzoeken die het najaar/winter de tuin wat opfleuren. Er komt alleen aan het eind van de dag wat zon dus ik zoek halfschaduw/schaduw planten en dan dus iets met met mooi wintergroen blad of zelfs bloeiend.
Er moeten sowieso weer herfstanemoon komen, die zijn in de loop van de tijd verdwenen. Las bij appeltern de tip deze te combineren met een donkerbladige zilverkaars dus die gaat ook op het lijstje.
Ik heb in m'n schaduwhoekje ook purperklokjes staan, qua bloei niet heel indrukwekkend, maar wel een leuke kleur blad. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 19 april 2021 @ 12:52:53 #272
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_199068913
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 09:24 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Is dat een regulier kanaal in de regio? Dan heb ik wel interesse in een linkje ;).
Nope, maar bij van Berkel betaal je 25 euro per m3 :) . Excl. Transport natuurlijk.

Maar als ze bomen bij je in de buurt snoeien, vraag bij die gasten of ze aan het einde van de dag hun lading niet in jouw voortuin willen droppen. Want die versnipperen direct.

[ Bericht 10% gewijzigd door bleiblei op 19-04-2021 12:58:35 ]
pi_199075002
Hoogtepunten tijdens m'n avondwandeling.

De border die ik vorig jaar in het najaar als laatst heb gemaakt met m'n lange rij blauwe druifjes (het blauw is mooi tegen het geel van de narcissen en het rood van de pioenrozen):



Veel geel aan de vijver:



De krentenboompjes zijn mooi in deze tijd van het jaar. Ik zie er veel als ik onderweg ben.



Er staat veel aan te komen op het heuveltje achter de vijver:



Hondsdraf langs de berk (soms hoef je voor schoonheid niets te doen):



Het geel van paardenbloemen tegen het rood van sedum:



We hadden het er laatst nog over: speenkruid!



Verrassingstulpen:



M'n in het najaar geplante gouden regen gaat bloeien, denk ik:



En m'n palm en olijfboompje zijn binnengekomen!

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199075118
Fraaaai hoor, Claudia 👍🏼

Tis echt een dwerg, zeg. Zit man ook wel in de kas?
pi_199075266
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 20:10 schreef AnneX het volgende:
Fraaaai hoor, Claudia 👍🏼

Tis echt een dwerg, zeg.
Ik koop planten meestal klein - scheelt een hoop geld. Hij wordt waarschijnlijk zo'n 2 meter hoog en veel meer kan ik in de kas op die plek niet hebben. Deze soort is trouwens meerstammig, dus hij zal vermoedelijk ook zo breed worden.

quote:
Zit man ook wel in de kas?
Nu wel! Die palm is voor hem, hè. Ik vind het een kitscherige plant. :+ Maar het idee van een mediterraan stukje staat me wel aan. En hoewel ik net ben begonnen, vind ik het stukje al best geslaagd met al die bruintinten. We hebben bij de verbouwing van ons huis zoveel mogelijk dingen die we tof vonden aan vakanties geprobeerd samen te brengen. De kas heeft daar nu ook iets van.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199075339
Oh en @AnneX, mijn tuinlampjes op zonne-energie doen het al een tijd prima! (Jij had ze toch net vervangen?)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199075341
Fijne foto's weer Claudia.

Dat speenkruid staat hier ook volop en je hoeft er niets voor te doen. Hondsdraf is paars en vrij hoog toch?
Hier groeit ook iets paarsig, steeds meer.. maar is denk ik geen hondsdraf. Morgen even goed op een foto krijgen.

Ik ga mijn rij druifjes maar eens onder de sering vandaan halen.. elke keer alleen maar loof... maar ja waar zet ik ze :?
Misschien voor de rij ooievaarsbek.. druiven zijn al weer uitgebloeid als de ooievaarsbek het over gaat nemen gok ik...
pi_199075452
quote:
17s.gif Op maandag 19 april 2021 20:23 schreef Blues het volgende:
Fijne foto's weer Claudia.

Dat speenkruid staat hier ook volop en je hoeft er niets voor te doen. Hondsdraf is paars en vrij hoog toch?
Hier groeit ook iets paarsig, steeds meer.. maar is denk ik geen hondsdraf. Morgen even goed op een foto krijgen.
Hier zie je het beter, op een andere plek in de tuin (met bonushommel):



quote:
Ik ga mijn rij druifjes maar eens onder de sering vandaan halen.. elke keer alleen maar loof... maar ja waar zet ik ze :?
Misschien voor de rij ooievaarsbek.. druiven zijn al weer uitgebloeid als de ooievaarsbek het over gaat nemen gok ik...
Ik combineer m'n bollen o.a. met geum. Die zouden elkaar mooi af moeten wisselen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199076888
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 20:23 schreef Claudia_x het volgende:
Oh en @:AnneX, mijn tuinlampjes op zonne-energie doen het al een tijd prima! (Jij had ze toch net vervangen?)
Die zitten vermoedelijk in een container in het Suezkanaal :D
Beloofd werd: besteld vóor 22 uur, volgende dag in huis. Dat was 24 maart. 8)7

Een langzaam groeiende dwerg. Ben benieuwd. Bloemen en planten kunnen overal vandaan komen. Een palm in de polder moet ik wel aan wennen.
Op Sicilië zag ik een palmbomen kwekerij. In een nieuwbouwwijk in de volgende stad rijd ik langs een tuin met 4 of 6 grote palmbomen.
pi_199077127
Trouwens: in deze tuin worden ook prachtige kleurencombi’s gemaakt.
https://degoudbek.nl/ ook op fb te volgen.

Uit het logboek:” Afgelopen najaar plantten we 1900 botanische tulpjes in de voortuin. Samen met duizenden sneeuwklokjes, krokussen, anemonen en Corydalis was dat een hele klus. We lagen dagen op onze knieën. Voorbijgangers vroegen dan: ‘Nóg niet klaar?’ ‘Nee, nog niet!’. Ik denk dat ze achter onze rug hun hoofd schudden, maar gelukkig zie je dat niet als je op je knieën ligt.”...
pi_199077700
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 20:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hier zie je het beter, op een andere plek in de tuin (met bonushommel):

[ afbeelding ]
[..]

Ik combineer m'n bollen o.a. met geum. Die zouden elkaar mooi af moeten wisselen.
Ja ik heb zo'n tuin van 'ik doe maar wat' :D
  Moderator dinsdag 20 april 2021 @ 09:11:03 #282
5428 crew  miss_sly
pi_199080328
Ik kan het nog niet op de foto vangen, maar de prunus begint een beetje roze spikkeltjes te krijgen O+
Ik denk dat deze een dezer dagen in bloei staat!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 20 april 2021 @ 09:12:28 #283
5428 crew  miss_sly
pi_199080339
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 22:22 schreef Blues het volgende:

[..]

Ja ik heb zo'n tuin van 'ik doe maar wat' :D
Ik ook. Ik probeer er wel over na te denken wat ik doe, maar het is ook tamelijk nieuw allemaal, dus het zal zeker beter doordacht kunnen :)

Maakt niet uit, ik geniet er toch wel van. En ik heb me gewoon voorgenomen dat wanneer iets toch niet goed groeit of ergens niet fijn tot zijn recht komt qua kleur of vorm of hoogte, dat ik het verplaats. Kan allemaal :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199081696
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:11 schreef miss_sly het volgende:
Ik kan het nog niet op de foto vangen, maar de prunus begint een beetje roze spikkeltjes te krijgen O+
Ik denk dat deze een dezer dagen in bloei staat!
Hier ook!
Als het amandelboompje/prunus bedoelt?
pi_199081706
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ook. Ik probeer er wel over na te denken wat ik doe, maar het is ook tamelijk nieuw allemaal, dus het zal zeker beter doordacht kunnen :)

Maakt niet uit, ik geniet er toch wel van. En ik heb me gewoon voorgenomen dat wanneer iets toch niet goed groeit of ergens niet fijn tot zijn recht komt qua kleur of vorm of hoogte, dat ik het verplaats. Kan allemaal :P
Ik heb ook wel eens planten 'uitgezet' hoor. Doe je het niet, 2e kans. Dan nog niet? Eruit }:| O-)
pi_199081748
quote:
17s.gif Op maandag 19 april 2021 20:23 schreef Blues het volgende:
Hier groeit ook iets paarsig, steeds meer.. maar is denk ik geen hondsdraf. Morgen even goed op een foto krijgen.
Kruipend zenegroen?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator dinsdag 20 april 2021 @ 12:28:08 #287
5428 crew  miss_sly
pi_199082336
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:31 schreef Blues het volgende:

[..]

Hier ook!
Als het amandelboompje/prunus bedoelt?
Nee, ik bedoel de nieuwe boom die ik vorige week heb geplaatst. Ik zou het wel een fijne bonus vinden als ie eventjes mooi wil bloeien.

Amandelboompje, dat had ik in de oude tuin ook. Ook zo'n leukerd O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199090351
Ochtendklokjes met dauw. O+



En vanavond heb ik eindelijk ontdekt wat voor boom dit is:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199090396
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 21:17 schreef Claudia_x het volgende:
Ochtendklokjes met dauw. O+

[ afbeelding ]

En vanavond heb ik eindelijk ontdekt wat voor boom dit is:

[ afbeelding ]
Nou? :D
pi_199090529
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 20 april 2021 21:17 schreef Claudia_x het volgende:
En vanavond heb ik eindelijk ontdekt wat voor boom dit is:

[ afbeelding ]
[/quote]
Do tell, pls

En als ik ochtendklokjes goochel, op plaatjes, krijg ik wekkers.
pi_199091008
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 21:17 schreef Claudia_x het volgende:
Ochtendklokjes met dauw. O+

[ afbeelding ]

En vanavond heb ik eindelijk ontdekt wat voor boom dit is:

[ afbeelding ]
Cliffhanger!

Ik zie 2 bomen trouwens...
pi_199091206
_O-

Een sierpeer! Ik had 'em al een keer gedetermineerd maar had er nog geen bloesem aan gezien. (Of ik ben vorig jaar al een keer tot dezelfde conclusie gekomen en ben dat vergeten. :+)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199094328
Iemand een tip voor een plant die over de rand van een plantenbak gaat hangen met rode bloemetjes? En die het goed doet in een tuin met weinig zon.
  Moderator woensdag 21 april 2021 @ 08:24:04 #294
5428 crew  miss_sly
pi_199094412
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 08:10 schreef Puala het volgende:
Iemand een tip voor een plant die over de rand van een plantenbak gaat hangen met rode bloemetjes? En die het goed doet in een tuin met weinig zon.
https://appeltern.nl/nl/t(...)illiant_zonneroosje/

Of is er niet een rode kruipphlox varieteit? Ik vind phlox zelf echt heel leuk en bij mij doet ie het ook heel goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199100308
Vanmiddag een beetje in de achtertuin gewerkt. Hier en daar onkruid uit het grint getrokken. Aarde uit een hoekje verwijderd en een schep kiezels van voor ( daar ligt een pad vól) naar achter verhuisd.
De iele tulpjes op lange stelen bewonderd. De blauwe druifjes onder de beukhaag zijn op zijn mooist. De haag zelf is nog niet zo ver.
De liguster is groen inmiddels.
En het geverticuteerde, ingezaaide en bemeste gazon bewaterd volgens de instructies van de tuinmeneer.



pi_199100425
Ik heb een nieuw projectje opgepakt: het maken van een border. In het najaar heb ik er al een vlinderstruik geplant. Nu heb ik grasplaggen afgestoken, aarde gestort en een paar planten neergezet. Binnenkort ga ik wat zaaien en er komen nog dahlia's in. Het wordt m'n snijbloemenborder.



Alvast geplant: grote kaardebol (gekregen van de buurman), calamagrostis acutiflora ‘Karl Foerster’ (noem 'em maar 'Karl') en Eryngium × zabelii 'Big Blue'.



Die moeten zo worden:





En misschien nog wel geinig om te laten zien hoe ik omga met m'n grasveld. De plaggen gooi ik op een gedeelte van de tuin dat wat ophoging kan gebruiken. Dat wordt weer vanzelf een aardig stuk grasveld, is mijn ervaring. Omdat het stuk drassig is, heb ik niet heel veel moeite gedaan voor nauwe aansluiting op het omringende stuk tuin. Elders in de tuin heb ik dat wel wat preciezer gedaan. Je ziet er op die andere plek niks meer van dat het vorig jaar nog puzzelstukjes waren.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199101375
Ik deed een fotorondje door de tuin.


De lelies komen elk jaar met meer stengels boven.


Sierperkje onder de walnoot komt uit winterslaap.


Maarts viooltje (tussen het paarse zenegroen) aan de voet van de walnoot.


De bonte hosta komt voorzichtig bovengronds (met de gedeprimeerde narcissen op de achtergrond).


De eerste varenklont waarin ik groen ontwaar.


Ranonkel frisgroen met gele pomponnen, staat verstopt in struikgewas.


Krentenboompje bloeit.


De lage struikrozen lopen al weer mooi uit.


De hoge struikroos, verstopt achter tulpen en hyacinten, loopt nog niet uit.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 21 april 2021 @ 19:56:19 #298
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_199102275
Ik vind dit echt een fantastisch tuinmoment in het jaar. Dat al die plantjes weer boven de karige grond komen en laten zien dat je tuin het nog doet O+ . Dit wordt overigens de eerste keer dat we het al opgekalefaterde stuk van de tuin gaan zien. Ben echt super benieuwd hoe het er echt uit ziet als alles groeit & bloeit.
  vrijdag 23 april 2021 @ 09:55:47 #299
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_199121157
Als ik foto's van vorig jaar bekijk zijn de planten dit jaar echt 2 á 3 weken later pas aan het uitkomen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:55:54 #300
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_199122683
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:55 schreef Dagoduck het volgende:
Als ik foto's van vorig jaar bekijk zijn de planten dit jaar echt 2 á 3 weken later pas aan het uitkomen.
Ja klopt. En ook niet met heel veel enthousiasme. Maar hopelijk trekt dat bij als het wat warmer wordt.
pi_199123494
Tijd voor een nieuw topic!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')