Genieën die zoals ik gemerkt heb ook op fok posten zijn dus eigenlijk heel erg dom. Ze missen iets wat gewone mensen wel hebben en dat is een natuurlijk gevoel voor relativisme. Wat weer vreemd is aangezien het juist een genie was die ons de diepte van dit begrip ten volste kenbaar heeft gemaakt, maar voila, toch is het zo. Veel genieën zijn bezeten van één monolithisch idee waarmee zij alles en iedereen in alle tijden willen verklaren. De Causaubon figuur in Middlemarch bedoel ik dus. Of misschien de von Frankenstein-figuur, want in hun geniale monomanie zijn zij in staat monolithische monsters te schapen die uiteindelijk niet alleen hen maar ook de mensheid vernietigt. Dus in feite moeten we domheid, luiheid, empathie en verstrooidheid koesteren als ware menselijke eigenschappen ipv hen af te doen gelijk we onkruid vernietigen tussen onze straattegels. De toekomst is aan domheid, luiheid, empathie en verstrooidheid. (Beetje tegenstrijdig met het D'66 partijprogramma, geloof ik).
[Dit bericht is gewijzigd door Staal op 26-01-2003 02:24]
quote:Dan weten ze het antwoord niet. Ik weet het.
Op zondag 26 januari 2003 01:58 schreef Italiaan het volgende:
Als je ze een vraag stelt over GTST......
quote:Dus, als je geen GTST kijkt ben je niet normaal ofzo?? (of zie ik dat nu weer verkeerd?)
Op zondag 26 januari 2003 01:59 schreef Staal het volgende:
Dan weten ze het antwoord niet. Ik weet het.
quote:Wat weer getuigd van een Narcistische inslag, neurotisch van aard reeds in den vroege jeugd ontsproten door geweldadige akties van een of beider inwonend individu, ja toch?
Op zondag 26 januari 2003 01:59 schreef Staal het volgende:[..]
Dan weten ze het antwoord niet. Ik weet het.
quote:Andersom werkt dat niet, dus we hebben hier geen wetenschappelijke theorie bij de lurven helaas. Het is slechts een descriptieve stelling niet een prescriptieve stelling.
Op zondag 26 januari 2003 02:00 schreef MSXUser het volgende:[..]
Dus, als je geen GTST kijkt ben je niet normaal ofzo?? (of zie ik dat nu weer verkeerd?)
quote:Meer nog, vermoed ik zelfs, dan intelligentie. Want voor ons, medioceren, zijn mensen die weliswaar hyperintelligent zijn, maar waar geen zinnig woord uit komt, niet bepaald intelligent. Deze mensen zijn alleen te vergelijken op een schaal die alleen zijzelf kunnen hanteren. Wat ons opvalt zijn de kenmerken die ik beschreef. Overigens ook dit is weer descriptief en 'after the fact'.
Op zondag 26 januari 2003 02:04 schreef seriewoordenaar het volgende:
De 4 punten die jij noemt zijn geen criteria om genialiteit op te baseren.
quote:geniale verkapte reclame voor Demagogen 66?
Op zondag 26 januari 2003 01:53 schreef Staal het volgende:
1. hun autisme.
2. hun monomanie.
3. hun monolithisme.
4. hun hyperactiviteit.Genieën die zoals ik gemerkt heb ook op fok posten zijn dus eigenlijk heel erg dom. Ze missen iets wat gewone mensen wel hebben en dat is een natuurlijk gevoel voor relativisme. Wat weer vreemd is aangezien het juist een genie was die ons de diepte van dit begrip ten volste kenbaar heeft gemaakt, maar voila, toch is het zo. Veel genieën zijn bezeten van één monolithisch idee waarmee zij alles en iedereen in alle tijden willen verklaren. De Causaubon figuur in Middlemarch bedoel ik dus. Of misschien de von Drakenstein-figuur, want in hun geniale monomanie zijn zij in staat monolithische monsters te schapen die uiteindelijk niet alleen hen maar ook de mensheid vernietigt. Dus in feite moeten we domheid, luiheid, empathie en verstrooidheid koesteren als ware menselijke eigenschappen ipv hen af te doen gelijk we onkruid vernietigen tussen onze straattegels. De toekomst is aan domheid, luiheid, empathie en verstrooidheid. (Beetje tegenstrijdig met het D'66 partijprogramma, geloof ik).
Luiheid heeft uitvinders geïnpireerd tot verzetten van denkwerk.
Domheid heeft slimmerds geïnspireerd tot het smeden van een Staatsbestel.
Emphatie brengt mensen oog en oor voor anderen bij.
Verstrooidheid biedt de noodzakelijke tiojdelijke viering van de spanningsboog van continue hersenactiviteit.
Howel je verhaal steekhoudend klinkt zou ik het minder veralgemeniseren. Niet elk genie valt te duiden onder begrippen als: autist, monomaan, monoliet en/of hyperactief.
quote:Ik dacht al en ik vraag me af of wel echt gemeten kan worden of iemand een genie is of niet. Velen baseren dat op onder andere de IQ testen. Desondanks, hoe vaak gebeurt het niet dat iemand met een laag IQ dingen ontdekt waar een heel team van wetenschappers jaren mee bezig zijn zonder enig resultaat? Dat is al meermalen voorgekomen.
Op zondag 26 januari 2003 02:05 schreef Staal het volgende:
Andersom werkt dat niet, dus we hebben hier geen wetenschappelijke theorie bij de lurven helaas. Het is slechts een descriptieve stelling niet een prescriptieve stelling.
quote:waarop basseer jij genialiteit?
Op zondag 26 januari 2003 02:04 schreef seriewoordenaar het volgende:
De 4 punten die jij noemt zijn geen criteria om genialiteit op te baseren.
Genialiteit is volgens mij iets wat alleen de omstanders kennen.
Jij/ik zelf (het genie) , zal het niet als xtra zien. Maar hij doet iets, waar hij volledig achterstaat.
ONTOPIC
genieen lopen stuk op zichzelf. De 4 punten die jij noemd kan je niet op "iedereen" toepassen. Ze hebben elk hun eigen slechte karakter eigenschap net zo krachtig als hun goede eigenschappen. Dat is volgens mij het probleem.
[Dit bericht is gewijzigd door tbadwin2002 op 26-01-2003 02:22]
quote:Toen ik dit schreef toen moest ik aan jou denken.
Op zondag 26 januari 2003 02:04 schreef fatima het volgende:[..]
Wat weer getuigd van een Narcistische inslag, neurotisch van aard reeds in den vroege jeugd ontsproten door geweldadige akties van een of beider inwonend individu, ja toch?
quote:Ik vind de beschrijvende stelling toch wat kort door de bocht ook al geef je aan dat het je niet om een omschrijving gaat.
Op zondag 26 januari 2003 02:05 schreef Staal het volgende:[..]
Andersom werkt dat niet, dus we hebben hier geen wetenschappelijke theorie bij de lurven helaas. Het is slechts een descriptieve stelling niet een prescriptieve stelling.
ff gauw on topic.
Volgens mij lopen geniën stuk op
- onbegrip of traag begrip van anderen
- angst vanuit de omgeving
- jaloezie
- middelmatige managers in midden en hoger kader
[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 26-01-2003 02:14]
quote:Vertel
Op zondag 26 januari 2003 02:10 schreef MSXUser het volgende:
hoe vaak gebeurt het niet dat iemand met een laag IQ dingen ontdekt waar een heel team van wetenschappers jaren mee bezig zijn zonder enig resultaat? Dat is al meermalen voorgekomen.
quote:Ik heb IQ niet laten vallen. Ik wil ook niet in die valkuil terechtkomen. Ik constateer alleen dat er genieën zijn, onweerlegbaar. Niet veel, maar ze zijn er wel. En vaak lopen die stuk op de eigenschappen die ik vermeld in mijn openingspost. Volgens mij.
Op zondag 26 januari 2003 02:10 schreef MSXUser het volgende:[..]
Ik dacht al en ik vraag me af of wel echt gemeten kan worden of iemand een genie is of niet. Velen baseren dat op onder andere de IQ testen. Desondanks, hoe vaak gebeurt het niet dat iemand met een laag IQ dingen ontdekt waar een heel team van wetenschappers jaren mee bezig zijn zonder enig resultaat? Dat is al meermalen voorgekomen.
quote:
Op zondag 26 januari 2003 02:10 schreef hoppe het volgende:[..]
geniale verkapte reclame voor Demagogen 66?
quote:Volgens mij schrijf je dan over geniën met een lage EQ. Ze zijn er wel en worden vaak geduid met de naam Nerd. Er zijn volgens mij ook geniën die wel degelijk goed in de alledaagse omgang met anderen zijn (maar misschien vallen die minder op)
Op zondag 26 januari 2003 02:13 schreef Staal het volgende:[..]
Ik heb IQ niet laten vallen. Ik wil ook niet in die valkuil terechtkomen. Ik constateer alleen dat er genieën zijn, onweerlegbaar. Niet veel, maar ze zijn er wel. En vaak lopen die stuk op de eigenschappen die ik vermeld in mijn openingspost. Volgens mij.
quote:Wat schattig
Op zondag 26 januari 2003 02:11 schreef Staal het volgende:[..]
Toen ik dit schreef toen moest ik aan jou denken.
quote:Mee eens.
Op zondag 26 januari 2003 02:16 schreef hoppe het volgende:[..]
Volgens mij schrijf je dan over geniën met een lage EQ. Ze zijn er wel en worden vaak geduid met de naam Nerd. Er zijn volgens mij ook geniën die wel degelijk goed in de alledaagse omgang met anderen zijn (maar misschien vallen die minder op)
quote:Dt? Heb ik ergens een een schrijffout gemaakt? (Is dit een competentiestrijd, fatima?)
Op zondag 26 januari 2003 02:19 schreef fatima het volgende:[..]
Wat schattig
, ik denk alleen maar aan die dt, ben ik nou gek of hoe zit het??
quote:Niet mee eens. De genie komt alleen voor in het bèta-segment en in muziek. Dit betekent in bepaalde delen van de frontale hersenkwabben. Dit levert de typische nerd inderdaad op, die echter op emotioneel vlak achterloopt. Er zijn wel mensen die erg slim zijn en in alles goed zijn, zelfs in voetbal, maar ik denk dat dit toch de subtop is.
Op zondag 26 januari 2003 02:16 schreef hoppe het volgende:[..]
Volgens mij schrijf je dan over geniën met een lage EQ. Ze zijn er wel en worden vaak geduid met de naam Nerd. Er zijn volgens mij ook geniën die wel degelijk goed in de alledaagse omgang met anderen zijn (maar misschien vallen die minder op)
quote:Ik bedacht me wat andere eigenschappen waarop mensen en daarmee ook de wat intelligentere exemplaren kunnen stuklopen:
Op zondag 26 januari 2003 01:53 schreef Staal het volgende:
1. hun autisme.
2. hun monomanie.
3. hun monolithisme.
4. hun hyperactiviteit.Genieën die zoals ik gemerkt heb ook op fok posten zijn dus eigenlijk heel erg dom. Ze missen iets wat gewone mensen wel hebben en dat is een natuurlijk gevoel voor relativisme. --knip--
[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 26-01-2003 02:45]
quote:Op sexgebied kunnen genieën, als ze er eenmaal kennis mee maken, ook heel hyperactief en geobserdeerd raken inderdaad.
Op zondag 26 januari 2003 02:26 schreef scanman01 het volgende:
In mijn geval op geen van de vier punten die je noemt hoor!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |