abonnement Unibet Coolblue
pi_198573460
Beste fokkers.

Heb het afgelopen jaar gemerkt dat ik een soort van mini buikje heb dan zeg maar aan de onderkant. Niet echt zorgwekkend, maar wil er wel wat aan doen.
Heb intussen al wat oefeningen gevonden die ik dagelijks meerdere keren doe en de zg ''plank'' oefening die mij vrij redelijk goed af gaat.Ook zg ''stoeloefeningen'' waarbij je een stoel nodig heb zijn bespreekbaar.

Maar welke oefening kun je thuis het beste doen om te voorkomen dat zo'n beginnend buikje nier groter wordt ?

Zo ziet het er nu uit, niet veel, maar toch vind ik het een aandachtspunt gezien mijn leeftijd (midden 50) wil ik toch wel in vorm blijven. racefietsen kan ik pas weer als de fiets gemaakt is en het weer beter is buiten. Intussen wil ik minstens 1 uur per dag vrij maken voor thuis trainen, verdeeld over meerdere sessies.

Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_198573542
Hoeveel pb's heb je al??
pi_198573589
Sorry hoor maar je hebt niet eens een buikje, laat staan een buik. Er moet echt geen kilo af, eerder er wat bij aan. Goede buikspieroefeningen kun je vinden op Google maar die zou ik zeker niet gaan doen om een 'buikje' weg te werken dat er niet is.
pi_198573717
Nou, als je vindt dat je een buikje hebt, dan wil je de mijne niet eens zien me dunkt :{ ;(
pi_198574344
Volgens mij kun je nog steeds niet plaatselijk vet verliezen dus gewoon minder vreten
Ik zwaai naar dieren.
pi_198583228
Geen enkele reden om vet te verliezen voor jou. Je zou wel kunnen sporten om meer spier aan te komen. En dat je er dan strakker/fitter uitziet.

Niet in de zin dat dat nodig is maar als je zelf een buikje ziet (wat ik absoluut niet zie) dan kan dat beter passen bij je doel. Denk ik
pi_198586515
Heb je niet last van een opgeblazen buik? Dat is meestal aan de onderkant van je buik.
ROBODEMONS..................|:(
pi_198590349
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 09:16 schreef soeverein het volgende:
Geen enkele reden om vet te verliezen voor jou. Je zou wel kunnen sporten om meer spier aan te komen. En dat je er dan strakker/fitter uitziet.

Niet in de zin dat dat nodig is maar als je zelf een buikje ziet (wat ik absoluut niet zie) dan kan dat beter passen bij je doel. Denk ik
Bedankt, denk dat beetje spiermassa wel welkom is. Heb hier wat oefeningen gevonden en kreeg van mijn vriendin een zg fitnessbal die alleen nog even op spanning gezet moet worden met luchtpomp, hier kan ik ook al wat thuis oefeningen doen voor de buik en rug spieren.

Enkele van deze oefeningen doe ik al, wel beginnersschema om blessures te voorkomen.

Vooral de Leg raises en Knee raises gaat mij al zeer goed af, met 12/15 keer doen per setje en dat telkens 3 keer. Over de dag verdeeld herhaal ik dan 3 keer.

https://happyhealthy.nl/buikspieroefeningen-voor-thuis/

De oefeningen met de fitnessball moet ik nog even stabiliteit in krijgen omdat de bal de neiging heeft weg te rollen tijdens de oefening, maar de bal is dan ook vrij slap omdat hij lange tijd niet gebruikt is geworden en mijn vriendin de pomp nog moet zoeken die erbij hoort. Als de bal op spanning is ga ik ermee aan de slag. .

https://fitpeople.com/nl/(...)tnessbal-voor-thuis/
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_198599681
Gezien je postuur heeft dit niets te maken met je gewicht. Strakker worden betekent goed en gezond eten en krachttraining doen. Dat gaat geen zoden aan de dijk zetten als je weinig blijft eten. Voor spieren heb je eiwitten nodig. Als je weinig eet, verbrandt je lichaam die spieren zo weer.

Dit is een mentaal probleem.
pi_198599824
Pfffffff minibuikje
pi_198599847
Ik vind je prachtig haar hebben @-Hakuna- en je hebt een mooie buik.
pi_198599865
Wat trainen is niet verkeerd, zeker niet op jouw leeftijd en met jouw postuur.
Denk ook aan gewone oefeningen waar je niks bij nodig hebt zoals opdrukken bijvoorbeeld. Touwtjespringen is ook heel nuttig voor heel veel (en zwaar!).

Rustig opbouwen, doen wat je leuk vindt zodat het leuk blijft, en discipline.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_198599987
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 09:48 schreef sigme het volgende:
Wat trainen is niet verkeerd, zeker niet op jouw leeftijd en met jouw postuur.
Denk dat iemand met een eetstoornis dit wel verkeerd kan opvatten. Maar je bedoelt voor gezondere botten en meer kracht waarschijnlijk?
pi_198601157
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 10:02 schreef viceversa het volgende:

[..]

Denk dat iemand met een eetstoornis dit wel verkeerd kan opvatten. Maar je bedoelt voor gezondere botten en meer kracht waarschijnlijk?
Je hebt gelijk, het is verkeerd op te vatten. Ik bedoel voor sterkere botten en meer kracht inderdaad!
@-Hakuna- zal vast niet graag 'dikker' willen worden, maar kan zich wel stevig vastbijten in een plan. En het zou een goed plan zijn om wat krachttraining te gaan doen en dan komen er ook een beetje spieren bij als het goed is. Denk eraan hakuna, dan komt er wat gewicht bij en dat is goed!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_198603347
Ik zou je doen hoor😊😊
pi_198606178
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 09:31 schreef viceversa het volgende:
Gezien je postuur heeft dit niets te maken met je gewicht. Strakker worden betekent goed en gezond eten en krachttraining doen. Dat gaat geen zoden aan de dijk zetten als je weinig blijft eten. Voor spieren heb je eiwitten nodig. Als je weinig eet, verbrandt je lichaam die spieren zo weer.

Dit is een mentaal probleem.

Bedankt, hier kan ik zeker wat mee en had ik ook al even wat onderzoek naar gedaan. heb ik intussen mijn eet valkuiltje ontdekt. Eet nog wel eens graag brood met dubbel hagelslag en vlokken erop en dat meerdere keren per dag. Ook suikerklontjes in koffie en thee is naar mijn gevoel niet gunstig. Dit drietal ga ik al radicaal halveren en de vlokken moeten plaats gaan maken voor een beter alternatief. Uitgerekend daar zit zeer veel suiker in met combinatie rietsuiker niet bevorderlijk is.

Deze oefening gaat mij nadat de bal al iets meer op spanning is beter af. Kan ongeveer telkens 30 seconden volhouden bij 3 keer in een setje.

https://i.postimg.cc/rmR3(...)t-up-on-fit-ball.jpg

Maar voeding moet toch iets aan gebeuren, eet gelukkig geen tussendoortjes, maar de vlokken en hagelslag die ik wel lekker vind moet toch beduidend minder. Volgens de voedingswaarde kom ik hiermee al snel op meer dan 100 gram suiker per dag en de klontjes los in koffie en thee (3-4 stuks per dag) niet eens meegerekend.

Hoe zit het met pindakaas, wel of niet een dikmaker ? En lees hierover veel feiten over wel of niet gezond,maar ook tegenstrijdigheden dat je er juist van aankomt. .
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_198608572
Dit is voor mij een heel interessante video waarmee ik al heel goed mee overweg kan, vooral oefening 2, 3 en 9 ga ik de komende dagen vaker doen. Maar de andere probeer ik wel erbij te doen afwisselend.

Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_198609494
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 17:32 schreef -Hakuna- het volgende:
Hoe zit het met pindakaas, wel of niet een dikmaker ? En lees hierover veel feiten over wel of niet gezond,maar ook tegenstrijdigheden dat je er juist van aankomt.
Pindakaas bevat veel gezonde vetten, en (dus) ook veel calorieën. Eet er niet te veel van dan vult het goed en is het gezond, eet er te veel van en dan is het een dikmaker. Dit geldt trouwens voor bijna alles wat geen water of groente is.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_198613527
Voor het ochtend slapen gaan nog wat oefeningen met de fitnessbal uit deze video gedaan, begin echt de smaak te pakken. :Y

Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_198632691
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 14:23 schreef hoechst het volgende:
Ik zou je doen hoor😊😊
Zelfs als je het niet zo expliciet zou zeggen zou het duidelijk zijn na 3 berichtjes in een topic _O- _O-
pi_198636370
Met deze oefening (begint na ongeveer 1 minuut) ben ik nu ik begonnen een goede core en buikspieroefening. Wordt er steeds handiger in. Intussen al twee fitnessmatten besteld en twee ballen in diameter 65 en 75 cm om verschillende oefeningen mee te doen en mijn vriendin die wat gezetter is ook aan het trainen te krijgen. Samen trainen motiveert. :Y

Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_198670631
Minder eten en high intensity interval training.HIIT verbrandt vet in rap tempo maar dan overal en niet alleen buikvet. Sommigen hebben een aanleg voor een buik en die gaat pas weg als je verder nergens meer een gram vet hebt zitten.

NB: dit advies is bedoeld voor gezonde mensen die wat te dik zijn maar daar is in dit geval geen sprake van. Er kunnen wel wat kilo's bij. Vijf om te beginnen, vooral eiwit eten.

[ Bericht 14% gewijzigd door unfocused op 24-03-2021 19:52:01 ]
pi_198670813
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 18:45 schreef unfocused het volgende:
Minder eten en high intensity interval training.HIIT verbrandt vet in rap tempo maar dan overal en niet alleen buikvet. Sommigen hebben een aanleg voor een buik en die gaat pas weg als je verder nergens meer een gram vet hebt zitten.
Je hebt de foto in de OP gezien? Nee? Oh. Bekijk dan even de foto in de OP.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_198670958
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 09:31 schreef viceversa het volgende:
Gezien je postuur heeft dit niets te maken met je gewicht. Strakker worden betekent goed en gezond eten en krachttraining doen. Dat gaat geen zoden aan de dijk zetten als je weinig blijft eten. Voor spieren heb je eiwitten nodig. Als je weinig eet, verbrandt je lichaam die spieren zo weer.

Dit is een mentaal probleem.

Dit. Spiermassa aanzetten is in dit geval de manier om strakker te worden. Goed eten is key. Wat qua beweging een interessante aanvulling zou kunnen zijn is calisthenics. Zoek daar maar eens op op Youtube.
pi_198672093
quote:
13s.gif Op woensdag 24 maart 2021 18:52 schreef sigme het volgende:

[..]

Je hebt de foto in de OP gezien? Nee? Oh. Bekijk dan even de foto in de OP.
Oei. Ik zou wat meer eten en wat fitness doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')