abonnement Unibet Coolblue
pi_198571219
quote:
Krijgt GvE nu echt geen betere aanvragen binnen?
Het "bedrijfsconcept" vind ik nogal hoog in de boom: bestaande bomen adopteren voor 25 euro per jaar, of een nieuwe laten planten (in een vol bos!) voor 85 euro.
De leningnemers brengen hun arbeid en hun HA in, en dat is het dan wel.
pi_198571282
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 07:08 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

En dan staat er ook nog 3x BKR score - K, zeer hoog risico. Dat met rente 5%.

Zie al 54K toegezegd. Zijn die mensen de leesbril kwijt?
Of hun verstand :)
Totaal onbegrijpelijk dat iemand hierin investeert.
pi_198571440
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 20:01 schreef tnhb het volgende:

[..]

De betreffende lening is afgelopen augustus opgeëist wegens "groene vingers" (nadat ik ccf hier op had gewezen, tot op dat moment hadden ze zelf geen info!). Conform av moet er dan binnen x (ik meen 14, maar dat zou je even na moeten kijken in de av) dagen betaald worden. Als dat niet gebeurd is die datum natuurlijk wel de fictieve datum op basis waarvan er 12 maanden rente verschuldigd zijn door de gelnemer waarvan de helft voor het platform is en de andere helft voor de investeerders. Daarnaast is er tot daadwerkelijk betaling een rente vergoeding verschuldigd (of dat de nu projectrente is of vertragingsrente of wat dan ook is mogelijk voer voor dicussie, zou ik niet direct weten, maar door niet binnen de gestelde termijn te betalen is de geldende betaaltermijn overschreden). Dat de geldnemer dan vervolgens wacht tot hij/zij het volledig aantal maanden dat het project nog zou lopen heeft uitgezeten ontslaat hem/haar er natuurlijk niet van de die boete die reeds bij opeisen verschuldigd was geworden nog gewoon te moeten betalen. En aangezien de hoofdsom is afgelost (en dat de laatste is in het hele rangorder rijtje van betalingen bij opeisen) zou je de zonder twijfel de conclusie mogen trekken dat er dus ook geld was voor de 12 maanden rente (6 voro ccf, 6 voor de investeerders) voor de maar dat ccf die vergeten is uit te betalen aan de investeerders. Want ik mag er toch als investeerder vanuit gaan dat ccf conform haar algemen voorwaarden handelt en als dat niet het geval zou zijn (om welke geldige of niet geldige reden dan ook) dat op z'n minst transparant zou communiceren.

Maar goed, misschien heeft iemand afgelopen weken aan ccf de vraag al gesteld en een passende verkalrimng gekregen, ik hoor het graag.
Ok, bedankt.
Duidelijke uitleg,
  donderdag 18 maart 2021 @ 15:28:42 #29
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198571871
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 15:01 schreef TisIk het volgende:

[..]

Of hun verstand :)
Totaal onbegrijpelijk dat iemand hierin investeert.
Als het toch moet komen van de geitenwollen-sokken gebruik ik ze liever om warme voeten te hebben.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_198572011
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 14:56 schreef TisIk het volgende:

[..]

Ok, ik snap je punt.
Formeel heb je waarschijnlijk gelijk, toch kan ik me er niet heel druk over maken.
Uiteindelijk heb ik mijn hele inleg op tijd teruggekregen en ook alle ('normale') rente gekregen
Ik begrijp je uitgangspunt ook goed hoor. Waar het uiteindelijk om gaat is dat het platform opnieuw niet volledig/transparant communiceert en doet voorkomen alsof deze afhandeling de normaalste gang van zaken is. De volgende keer wordt een lening bijv. 24 maanden voor einddarum opgeëist en wordt er nog gedurende 6 maanden nog rente betaalt, als dan vervolgens de hoofdsom wordt afgelost dan doen ze vast en zeker hetzelfde "want je hebt toch 6 maanden rente gehad" en "je rendement op je portefuille is toch nog best goed" :N
pi_198572633
TVP'tje, maar tegelijk ook een 2 vragen aangezien ik blijkbaar een informatie-achterstandje heb ;)

Op basis waarvan krijgen jullie de linkjes die hier gepost worden waarmee je al kunt inschrijven op de toekomstige investeringskansen? Ik heb me zitten verbazen over het feit dat er zoveel 'binnen 1 uur' volgeschreven wordt; maar dat blijkt dus gewoon een marketing-dingetje te zijn...

quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 12:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Wat wel een potentieel risico kan zijn is dat de de tweede hypotheekhouder van 150k Actief Zorg dezelfde is als degene die er 300K in stopt. Bij een eventuele gedwongen verkoop zou er een spelletje gespeeld kunnen worden om de boel goedkoop in de tas te kunnen krijgen, daar een 300k stem door de andere investeerders niet is te verslaan. Maar ook hier ga ik niet van uit dat dit het geval is.
Waar heb je gevonden dat die 300k door ActiefZorg is gefund?
pi_198572973
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 15:37 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ik begrijp je uitgangspunt ook goed hoor. Waar het uiteindelijk om gaat is dat het platform opnieuw niet volledig/transparant communiceert en doet voorkomen alsof deze afhandeling de normaalste gang van zaken is. De volgende keer wordt een lening bijv. 24 maanden voor einddarum opgeëist en wordt er nog gedurende 6 maanden nog rente betaalt, als dan vervolgens de hoofdsom wordt afgelost dan doen ze vast en zeker hetzelfde "want je hebt toch 6 maanden rente gehad" en "je rendement op je portefuille is toch nog best goed" :N
Je hebt helemaal gelijk, veel platforms overtreden wel erg makkelijk hun eigen regels.
  donderdag 18 maart 2021 @ 16:37:46 #33
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198573003
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 14:32 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hij geeft zelf aan dat de interesse groot is, wat uiteraard niet alles zegt. Persoonlijk vind ik het grote voordeel van dit soort verhuur de enorme spreiding over huurders, het zal niet gauw helemaal leeg komen te staan zoals bij sommige verhuurobjecten.

De man kan zelf voor 6,5 ton de bietenbrug opgaan dus denk dat dit project heel weloverwogen is opgestart ....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou deze zelf eerder doen dan het zorg boerderij gebeuren.....
Er zijn mensen die er veel vertrouwen in hebben. Stapt er net een in voor 100K.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_198573013
De gemeente Den Haag lijkt echt wat te willen gaan doen tegen beleggers die huizen opkopen. Uit persoonlijk oogpunt sta ik hier wel achter maar als dit bij veel gemeenten navolging gaat krijgen, denk ik dat o.a. SIG het businessmodel zal moeten aanpassen.

quote:
Gemeente Den Haag wil bewoningsplicht invoeren

De gemeente Den Haag lijkt serieuze stappen te gaan zetten tegen beleggers die huizen opkopen. Uit persoonlijk oogpunt ben ik hier niet tegen maar als dit op veel plaatsen navolging gaat krijgen, zal o.a. SIG haar business model moeten aanpassen.

DEN HAAG - Den Haag gaat fors ingrijpen op de vastgoedmarkt. De gemeente wil de opkoopbescherming die beleggers een halt moet toeroepen, snel in grote delen van de stad gaan invoeren, meldt Omroep West. Dat betekent dat mensen straks zelf in een huis moeten gaan wonen dat ze kopen. Ze mogen het verder hooguit verhuren aan directe familie.
Verder wordt het in de helft van de wijken in de stad verboden om woningen te verkameren.

De Haagse wethouder Martijn Balster (Wonen) ziet in recent aangenomen en aangekondigde wetgeving in het parlement aanknopingspunten om ook in Den Haag stevige maatregelen te nemen. "In de huidige krappe woningmarkt in Den Haag gaat iedere woning die door een belegger wordt gekocht, ten koste van de mogelijkheid voor starters of mensen met een middeninkomen om die woning te kopen." Daarmee doelt Balster vooral op bestaande bouw. Al langer willen diverse gemeenten een woonplicht voor nieuwbouw.

Hoewel de wet over de opkoopbescherming nog niet in werking is getreden, gaat Den Haag al wel voorbereidingen treffen om die zo snel mogelijk te kunnen invoeren. De bedoeling is dat de maatregel in Den Haag al op 1 januari volgend jaar in werking treedt
.
Ik ben benieuwd naar de verdere ontwikkelingen.
  donderdag 18 maart 2021 @ 16:49:40 #35
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198573151
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 16:38 schreef Aster1X het volgende:
De gemeente Den Haag lijkt echt wat te willen gaan doen tegen beleggers die huizen opkopen. Uit persoonlijk oogpunt sta ik hier wel achter maar als dit bij veel gemeenten navolging gaat krijgen, denk ik dat o.a. SIG het businessmodel zal moeten aanpassen.
[..]

.
Ik ben benieuwd naar de verdere ontwikkelingen.
Gaat de investeerder nieuw bouwen en dat duur verhuren.
Of uitwijken naar andere gemeentes.

Het is niet alleen gegund aan prins Bernard junior. :)
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_198573250
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 16:13 schreef W_W het volgende:
TVP'tje, maar tegelijk ook een 2 vragen aangezien ik blijkbaar een informatie-achterstandje heb ;)

Op basis waarvan krijgen jullie de linkjes die hier gepost worden waarmee je al kunt inschrijven op de toekomstige investeringskansen? Ik heb me zitten verbazen over het feit dat er zoveel 'binnen 1 uur' volgeschreven wordt; maar dat blijkt dus gewoon een marketing-dingetje te zijn...
[..]

Waar heb je gevonden dat die 300k door ActiefZorg is gefund?
Nergens. Wat ik probeer te zeggen is dat dat zou kunnen. En als dat zo is dat er een mogelijk is om gepiepeld te worden.
pi_198573477
Newfunding
Vervroegde aflossing project Barndegat

De erfgenamen van wijlen de heer R.W.J. Braspenning zullen de lening geheel gaan aflossen overeenkomstig de voorwaarden en bepalingen van de Overeenkomst van Geldlening, namelijk de mogelijkheid om vervroegd af te lossen bij overlijden van de Geldnemer.

De erfgenamen van wijlen de heer R.W.J. Braspenning hebben NewFunding te kennen gegeven dat zij gebruik gaan maken van deze mogelijkheid.
De exacte datum van aflossing is nog niet bekend en zal z.s.m. door notaris worden gepland en doorgegeven, de gehele lening zal worden afgelost voor 8 april 2021.
De rente van de resterende dagen van de maand maart of april en uw geïnvesteerde bedrag in project Barndegat zullen bij aflossing dan ook worden bijgeschreven op uw e-Wallet.
  donderdag 18 maart 2021 @ 17:57:23 #39
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198573972
quote:
Schijf 1A doet 5% -/- kosten SIG.

Ja er wordt snel geïnvesteerd.

Kwestie van vraag en aanbod.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_198575027
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 17:13 schreef zeeland6 het volgende:
Newfunding
Vervroegde aflossing project Barndegat

De erfgenamen van wijlen de heer R.W.J. Braspenning zullen de lening geheel gaan aflossen overeenkomstig de voorwaarden en bepalingen van de Overeenkomst van Geldlening, namelijk de mogelijkheid om vervroegd af te lossen bij overlijden van de Geldnemer.

De erfgenamen van wijlen de heer R.W.J. Braspenning hebben NewFunding te kennen gegeven dat zij gebruik gaan maken van deze mogelijkheid.
De exacte datum van aflossing is nog niet bekend en zal z.s.m. door notaris worden gepland en doorgegeven, de gehele lening zal worden afgelost voor 8 april 2021.
De rente van de resterende dagen van de maand maart of april en uw geïnvesteerde bedrag in project Barndegat zullen bij aflossing dan ook worden bijgeschreven op uw e-Wallet.
Ik neem aan conform artikel 23 van het contract, dus inclusief alle rente. Bij nf durven ze namelijk de regeltjes ook naar eigen wens aan te passen, we gaan het ervaren.
pi_198575103
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 17:57 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Schijf 1A doet 5% -/- kosten SIG.

Ja er wordt snel geïnvesteerd.

Kwestie van vraag en aanbod.
Het is 0,25% gedaald ten opzichte van eerdere leningen van 2 jaar ...
pi_198575704
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 19:05 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ik neem aan conform artikel 23 van het contract, dus inclusief alle rente. Bij nf durven ze namelijk de regeltjes ook naar eigen wens aan te passen, we gaan het ervaren.
Lening was uit 2019 en zou 24 maanden duren. Zou binnenkort sowieso afgelost worden.
pi_198576275
quote:
Beetje dubbelgevoel bij. Dit soort hulporganisaties, zijn regelmatig frauduleus. Anderzijds moet deze groep ook ergens wonen en is het voor gevestigde partijen regelmatig ook lastig om passend, betaalbare hulp te bieden, b.v woningstichtingen kijken vaak ook weg voor deze groep. Beetje het verhaal van Cees Engel in het klein.

Had daarnaast liever gehad dat ze met bouwdepot hadden gewerkt voor de verbouwing.
pi_198576478
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 19:38 schreef KrekelJapie het volgende:
Lening was uit 2019 en zou 24 maanden duren. Zou binnenkort sowieso afgelost worden.
Aflossing gepland op 1 juli in mijn administratie. Toch nog een paar maandjes te gaan. Volledige rente is altijd welkom (heb 't zelf niet nagezocht).

Ik vind sowieso dat financiele zaken nauwkeurig horen te gaan, en afspraken nageleefd dienen te worden (van beide kanten). Als men daarin steken laat vallen kan dat natuurlijk ook op belangrijkere momenten / voor belangrijkere zaken gebeuren en dat is echt een risico.

Als er bij opzeggen van leningen (andere zaak die hier aangehaald werd) dus geen boeterente berekend wordt terwijl dat wel afgesproken is, is dat wat mij betreft toch een rode vlag. Want wat zegt mij dan dat afspraken over zekerheden wel correct vastliggen en afgehandeld worden.

Ook dat laat terugboeken van Collin als er niet betaald blijkt betekent vooral dat betalingen van leningnemers niet transparant zijn, en voor administratieve last zorgt (moet ik het in mijn admin ook weer terugboeken). Niet het einde van de wereld, maar toch weer een geel vlaggetje.
pi_198576773
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 19:38 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Lening was uit 2019 en zou 24 maanden duren. Zou binnenkort sowieso afgelost worden.
Klopt, eind juli. De vervroegde aflossing is op basis van artikel 23 waarin staat dat de erfgenamen binnen 1 jaar na overlijden vervroegd mogen aflossen tegen betaling van de hoofdsom en rente. In andere gevallen is er niet voorzien in vervroegde aflossing. Ik heb hier destijds over de aflossing van Het Parkgebouw uitgebreid (helaas telefonisch, ik kreeg niets van dat gesprek op papier) gesproken met mensen bij NF en kreeg toen samengevat te horen gekregen dat we als investererders destijds inderdaad recht hadden op alle rente maar dat dat best veel was en dat we ook met 6 maanden rente blij moesten zijn (ging toen om iets van 15 manden dacht ik).
pi_198577119
In het nieuw aangekondigde project bij Waarde vor je Geld kom ik wat (voor mij) onduidelijkheden tegen:

Als je in de twee jaarrekeningen de cijfers van de schulden ziet in 2020, 2019 en 2019, 2018 dan begrijp de opstelling in 2020 niet. Daar staat bij de 2019 cijfers als referentie de cijvers uit 2018 lijkt het wel, daarnaast is de schuld dus ook (t.o.v. 2019) met ruim 7% opgelopen terwijl er afgelost zou zijn? Ik heb dus het idee dat er ergens iets niet helemaal goed is gegaan met het opstellen van de jaarcijfers (en dat komt vaker voor heb ik afgelopen week weer geconstateerd), of kijk/lees ik verkeerd of zie ik iets over het hoofd?
pi_198578846
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 20:39 schreef tnhb het volgende:
In het nieuw aangekondigde project bij Waarde vor je Geld kom ik wat (voor mij) onduidelijkheden tegen:

Als je in de twee jaarrekeningen de cijfers van de schulden ziet in 2020, 2019 en 2019, 2018 dan begrijp de opstelling in 2020 niet. Daar staat bij de 2019 cijfers als referentie de cijvers uit 2018 lijkt het wel, daarnaast is de schuld dus ook (t.o.v. 2019) met ruim 7% opgelopen terwijl er afgelost zou zijn? Ik heb dus het idee dat er ergens iets niet helemaal goed is gegaan met het opstellen van de jaarcijfers (en dat komt vaker voor heb ik afgelopen week weer geconstateerd), of kijk/lees ik verkeerd of zie ik iets over het hoofd?
Heel scherp gezien @tnhb. Dank je wel. Ik ga dit zeker even bespreken met de ondernemer. Ik denk dat hij dat zelf ook nog niet heeft gezien. Ik heb even de optelling gecontroleerd, maar die lijkt dan weer wel te kloppen, dus het is niet alleen het bedrag dat verkeerd staat. Het werkt door in het totaal.
pi_198579793
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 14:58 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Krijgt GvE nu echt geen betere aanvragen binnen?
Het "bedrijfsconcept" vind ik nogal hoog in de boom: bestaande bomen adopteren voor 25 euro per jaar, of een nieuwe laten planten (in een vol bos!) voor 85 euro.
De leningnemers brengen hun arbeid en hun HA in, en dat is het dan wel.
GVE tussendoortje,
pi_198579891
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 20:01 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Beetje dubbelgevoel bij. Dit soort hulporganisaties, zijn regelmatig frauduleus. Anderzijds moet deze groep ook ergens wonen en is het voor gevestigde partijen regelmatig ook lastig om passend, betaalbare hulp te bieden, b.v woningstichtingen kijken vaak ook weg voor deze groep. Beetje het verhaal van Cees Engel in het klein.

Had daarnaast liever gehad dat ze met bouwdepot hadden gewerkt voor de verbouwing.
Na een eerste succesvolle aankoop via dit mooie platform heb ik besloten wederom gebruik te willen maken van de crowd van SamenInGeld. Sinds 2012 beleg ik al in vastgoed en bezit meerdere panden in en rondom de stad Groningen. De vorige keer heb ik een aankoop met mijn vrouw gedaan en dit keer wil ik dit samen met mijn compagnon Hamid doen.

Dennis heeft eerder een project gedaan met SIG, deze dus
https://investeren.sameni(...)n-isebrandtheerd-151
Zit niet in deze ; kan iemand een aanwijzing geven van Dennis (linkedin bijv.) zodat we ons een beeld kunnen vormen.
plus beetje raar de vorige keer met zijn vrouw en nu met Hamid Hoe is de " finance verhouding" dan met zijn vrouw, (gemeenschap van goederen of separ?)

[ Bericht 4% gewijzigd door peterc op 18-03-2021 23:29:57 ]
pi_198580067
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 19:05 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ik neem aan conform artikel 23 van het contract, dus inclusief alle rente. Bij nf durven ze namelijk de regeltjes ook naar eigen wens aan te passen, we gaan het ervaren.
Met de gebruikte omschrijving heb ik daar weinig hoop op.
("De rente van de resterende dagen van de maand maart of april ...")

23. In geval van overlijden van de Geldnemer mogen de erven de Geldlening inclusief de rente ineens geheel aflossenbinnen één jaar na het overlijden van de Geldnemer.

Ik heb ze even een mail gestuurd.

[ Bericht 9% gewijzigd door zeeland6 op 18-03-2021 23:05:39 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')