abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 15 maart 2021 @ 13:42:21 #1
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_198511793
Op 25 april vinden de Oscars plaats en dit zijn de nominaties (in de grootste categorieën).

Best Picture
“The Father”
“Judas and the Black Messiah”
“Mank”
“Minari”
“Nomadland”
“Promising Young Woman”
“Sound of Metal”
“The Trial of the Chicago 7″

Best Director
Thomas Vinterberg (“Another Round”)
David Fincher (“Mank”)
Lee Isaac Chung (“Minari”)
Chloe Zhao (“Nomadland”)
Emerald Fennell (“Promising Young Woman”)

Best Actor
Riz Ahmed (“Sound of Metal”)
Chadwick Boseman (“Ma Rainey’s Black Bottom”)
Anthony Hopkins (“The Father”)
Gary Oldman (“Mank”)
Steven Yeun (“Minari”)

Best Actress
Viola Davis (“Ma Rainey’s Black Bottom”)
Andra Day (“The United States vs. Billie Holiday”)
Vanessa Kirby (“Pieces of a Woman”)
Frances McDormand (“Nomadland”)
Carey Mulligan (“Promising Young Woman”)

Best Supporting Actor
Sacha Baron Cohen (“The Trial of the Chicago 7”)
Daniel Kaluuya (“Judas and the Black Messiah”)
Leslie Odom Jr. (“One Night in Miami”)
Paul Raci (“Sound of Metal”)
Lakeith Stanfield (“Judas and the Black Messiah”)

Best Supporting Actress
Maria Bakalova (“Borat Subsequent Moviefilm”)
Glenn Close (“Hillbilly Elegy”)
Olivia Colman (“The Father”)
Amanda Seyfried (“Mank”)
Youn Yuh-jung (“Minari”)

Best Adapted Screenplay
Sacha Baron Cohen and Co-Writers (“Borat Subsequent Moviefilm”)
Florian Zeller and Christopher Hampton (“The Father”)
Chloe Zhao (“Nomadland”)
Kemp Powers (“One Night in Miami”)
Ramin Bahrani (“The White Tiger”)

Best Original Screenplay
Will Berson, Shaka King, Keith Lucas, and Kenny Lucas (“Judas and the Black Messiah”)
Lee Isaac Chung (“Minari”)
Emerald Fennell (“Promising Young Woman”)
Derek Cianfrance, Abraham Marder, Darius Marder (“Sound of Metal”)
Aaron Sorkin (“The Trial of the Chicago 7”)

Best Animated Feature
“Onward”
“Over the Moon”
“Shaun the Sheep Movie: Farmageddon”
“Soul”
“Wolfwalkers”

Best International Feature Film
“Another Round”
“Better Days”
“Collective”
“The Man Who Sold His Skin”
“Quo Vadis, Aida?”

Best Documentary
“Collective”
“Crip Camp”
“The Mole Agent”
“My Octopus Teacher”
“Time”

Best Cinematography
Sean Bobbitt ("Judas and the Black Messiah")
Erik Messerschmidt ("Mank")
Dariusz Wolski ("News of the World")
Joshua James Richards ("Nomadland")
Phedon Papamichael ("The Trial of the Chicago 7")
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 15 maart 2021 @ 13:46:07 #2
319979 Fok-it
All is well
pi_198511831
Letterlijk niks nog gezien. Maar eens wat filmpjes gaan checken
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 15 maart 2021 @ 13:47:00 #3
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_198511840
Wil wel zeggen dat ik van de genomineerden vrijwel niks heb gezien. Wel een paar die op het lijstje staan. Alleen Onward hebben we gezien tot nu toe.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator maandag 15 maart 2021 @ 14:45:45 #4
9859 crew  Karina
Woman
pi_198512723
Ik moet bekennen dat de enige film waar ik weleens van gehoord heb is White Tiger (niet gezien overigens). Dus geen idee wat nou de beste film is :')
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator dinsdag 16 maart 2021 @ 22:43:22 #5
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_198540605
Ik heb op The Father na alle films gezien die genomineerd zijn voor Beste Film. Het zijn stuk voor stuk mooie films, maar ik vraag me wel af of er echt publiekslievelingen tussen zitten. De meeste films zijn redelijk zwaar en/of behoorlijk traag. De enige film die er echt van afwijkt is Promising Young Woman, wat een aparte combi is van thriller, komedie en drama.

Nomadland heeft amper een script, maar toch heeft die film wel de meeste indruk gemaakt op me en het lijkt ook de grootste kanshebber tot nu toe.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Moderator zondag 25 april 2021 @ 12:13:48 #6
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_199149312
Nu je zowat alles hebt gezien, wat zijn je favorieten voor vannacht, @Danny?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 25 april 2021 @ 12:38:07 #7
319979 Fok-it
All is well
pi_199149621
Gister Nomadland gezien. Wel heel mooie film,soundtrack en regie maar kan nog niks vergelijken dus geen idee of het Best Picture-waardig is.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 april 2021 @ 18:01:18 #8
862 Arcee
Look closer
pi_199153973
Ik heb alleen Pieces of a Woman en The Trial of the Chicago nog maar gezien. Van de genomineerden voor Best Picture dus maar 1.

Die twee films vond ik goed, trouwens.
  zondag 25 april 2021 @ 18:19:02 #9
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_199154224
Nomadland regie en film, die lijken me vrij zeker. Zou zelf eerder voor Sound of Metal of The Father gaan, maar kan wel leven met Nomadland.

Acteur zal wel Boseman zijn, al zou ik Hopkins veel terechter vinden en is dat mijns inziens ook de enige met een kans als het niet Boseman wordt, die vond ik soms wat overacteren. Bij actrice vond ik Kirby veruit het best, al is dat net de enige die al zeker niet zal gaan winnen. Verwacht dat het tussen Davis en Mulligan zal gaan. Dan maar Davis, al was het maar om de "woke"-jankers te ergeren. Kaluuya zal ook wel vlotjes winnen, al hoop ik op Raci. Niet omdat Kaluuya niet goed is, maar dat is voor de zoveelste keer competitievervalsing, want dat is gewoon een hoofdrol, die hoort niet in deze categorie. Bij de dames wordt het daar Youn, geheel terecht (al mag Colman ook nog wel). Zolang het maar niet dat SNL-personage van Glenn Close is.

Bij screenplays verwacht ik The Father en Promising Young Woman, omdat die vermoedelijk niets anders gaan winnen. Verder zou ik het nog wel geinig vinden indien het vreselijke saaie Mank 0 op 10 haalt, maar die zullen wel production design of zoiets binnen halen. Bij International Feature vond ik Another Round lichtjes tegenvallen, dus hoop daar op iets anders zoals Quo Vadis Aida, maar dat zal wel niet. Docu terecht naar de Octopus en animatie zal wel Soul worden. Vond die niet zo bijzonder, maar heb de rest niet gezien, lees wel goede dingen over Wolfwalkers, maar kan er verder niets over zeggen.

Tot slot vond ik dat er dit jaar veel films waren die qua hype vroeg piekten en tegen de oscars al hun momentum kwijt raakten. Maanden terug leken de grote spelers Ma Rainey's Black Bottom, Trial of the Chicago 7 en Mank te gaan worden en uiteindelijk zal alleen Ma Rainey mogelijk nog wat gaan overhouden. Die laatste zal mogelijk ook nog costume en makeup kunnen winnen en met een oscar of 4 de grootste winnaar worden, terwijl ik die film eigenlijk echt niet zo heel bijzonder vond..

Oh ja, ergens diep van binnen hoop ik ook nog op winst van Husavik, zodat de vreselijke Eurovision film ook iets wint. Ook al omdat het niet eens onterecht zou zijn, het is een echte song en het is relevant voor de film, geen belerend end-credits gezwets waar niemand meer naar zit te luisteren zoals de andere genomineerden. Serieus, alleen die titels al..."Fight For You", "Speak Now", "Hear My Voice"...
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_199155654
Ik gun Luther wel een oscarbeeldje _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Admin zondag 25 april 2021 @ 20:06:48 #11
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_199155926
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 12:13 schreef Mike het volgende:
Nu je zowat alles hebt gezien, wat zijn je favorieten voor vannacht, @:danny?
Best Picture:
Mijn voorkeur: The Father
Verwacht: Nomadland (kan ik ook mee leven)

Best Director:
(heb Another Round niet gezien)
Mijn voorkeur: Nomadland
Verwacht: Nomadland

Best Actor:
Mijn voorkeur: Anthony Hopkins
Verwacht: Chadwick Boseman (hoewel ik dat toch echt meer een bijrol vond dan een hoofdrol)

Best Actress:
Mijn voorkeur: Viola Davis
Verwacht: Viola Davis

Best Supporting Actor:
Mijn voorkeur: Daniel Kaluuya
Verwacht: Daniel Kaluuya

Best Supporting Actress:
Mijn voorkeur: Olivia Colman
Verwacht: Youn Yuh-jung

Best adapted screenplay:
(heb The White Tiger niet gezien):
Mijn voorkeur: The Father
Verwacht: Nomadland

Best Original Screenplay:
Mijn voorkeur: Sound of Metal
Verwacht: Judas and the Black Messiah

Best Cinematography:
(heb news of the world niet gezien)
Mijn voorkeur: Nomadland
Verwacht: Nomadland

De overige categorieën heb ik imo onvoldoende van gezien.

Eerste reactie na de nieuwe diversiteitsvereisten van de Oscars:
Jammer. De beperking die is opgelegd aan de thematiek van films en de opbouw van cast en crew maken dat we nu een hele rits films hebben met min of meer hetzelfde thema (black history). Niets mis met black history, maar het wordt een beetje een eenheidsworst op deze manier.
Ik verwacht ook beeldjes die nu gegeven gaan worden om als Academy duidelijk te maken dat ze nu echt wel divers zijn geworden. Veel beeldjes dus voor vrouwen en niet blanken. Of dat altijd terecht winnaars (en zelfs genomineerden) zijn vraag ik me af.

Wat overigens niet wegneemt dat er een aantal sterke prestaties zijn neergezet door zowel etnische minderheden als vrouwen, maar dat was altijd al zo en werd ook altijd al beloond naar prestatie. Met de nieuwe regels kun je je (en zal ik me) altijd afvragen of men de oscar heeft gewonnen op basis van merit of omdat er nog wat vakjes onafgevinkt waren. Maar ja, zo werkt het tegenwoordig nu eenmaal dus we moeten het ermee doen :)
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_199156437

Ik verwacht historische lage kijkcijfers. En terecht.

Van die lijst overigens alleen Mank gezien, en die was redelijk slaapverwekkend.
  zondag 25 april 2021 @ 21:13:06 #13
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_199156933
Dat er meer minderheden zijn genomineerd heeft volgens mij veel meer met Corona te maken dan met geforceerde diversiteit. Het valt gewoon op dat het vrijwel allemaal kleinere en moeilijkere niche-projecten zijn van kleinere studio's of streamingdiensten. De "blanke" projecten bestaan nog steeds (een heel hoog percentage van alle genomineerden van de voorbije jaren voldeden sowieso al aan al die nieuwe criteria), maar die zijn grotendeels uitgesteld naar 2021, want die moeten nu eenmaal meer geld opbrengen dan de kleinere projectjes die deze oscars domineren.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_199157003
Van de Best Picture heb ik er 6 gezien:
The Father: Sterke film, mag van mij winnen.
Mank: saaie troep, lijkt wel speciaal gemaakt voor de juryleden (veel rederenties naar oud Hollywood), hoop dat deze niet wint.
Minari: mooie film, maar toch wat te licht voor deze prijs
Nomadland: interessante setting, zwakke uitwerking, script is waardeloos. Dit kon echt beter.
Promising Young Woman: leuke film, onverwachte nominatie voor mij, maar ik denk niet deze kans maakt.
The Trial of the Chicago 7: interessant verhaal, maar verder niet zo speciaal.

Toch wel een zwak jaar, maar dat is vrij logisch. Vermoedelijk wordt volgend jaar nog minder.
pi_199158852
Is dit het Oscars topic?
Gratis te zien op FOX
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 26 april 2021 @ 01:56:40 #16
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_199160056
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 20:06 schreef Danny het volgende:

[..]

Best Picture:
Mijn voorkeur: The Father
Verwacht: Nomadland (kan ik ook mee leven)

Best Director:
(heb Another Round niet gezien)
Mijn voorkeur: Nomadland
Verwacht: Nomadland

Best Actor:
Mijn voorkeur: Anthony Hopkins
Verwacht: Chadwick Boseman (hoewel ik dat toch echt meer een bijrol vond dan een hoofdrol)

Best Actress:
Mijn voorkeur: Viola Davis
Verwacht: Viola Davis

Best Supporting Actor:
Mijn voorkeur: Daniel Kaluuya
Verwacht: Daniel Kaluuya

Best Supporting Actress:
Mijn voorkeur: Olivia Colman
Verwacht: Youn Yuh-jung

Best adapted screenplay:
(heb The White Tiger niet gezien):
Mijn voorkeur: The Father
Verwacht: Nomadland

Best Original Screenplay:
Mijn voorkeur: Sound of Metal
Verwacht: Judas and the Black Messiah

Best Cinematography:
(heb news of the world niet gezien)
Mijn voorkeur: Nomadland
Verwacht: Nomadland

De overige categorieën heb ik imo onvoldoende van gezien.

Eerste reactie na de nieuwe diversiteitsvereisten van de Oscars:
Jammer. De beperking die is opgelegd aan de thematiek van films en de opbouw van cast en crew maken dat we nu een hele rits films hebben met min of meer hetzelfde thema (black history). Niets mis met black history, maar het wordt een beetje een eenheidsworst op deze manier.
Ik verwacht ook beeldjes die nu gegeven gaan worden om als Academy duidelijk te maken dat ze nu echt wel divers zijn geworden. Veel beeldjes dus voor vrouwen en niet blanken. Of dat altijd terecht winnaars (en zelfs genomineerden) zijn vraag ik me af.

Wat overigens niet wegneemt dat er een aantal sterke prestaties zijn neergezet door zowel etnische minderheden als vrouwen, maar dat was altijd al zo en werd ook altijd al beloond naar prestatie. Met de nieuwe regels kun je je (en zal ik me) altijd afvragen of men de oscar heeft gewonnen op basis van merit of omdat er nog wat vakjes onafgevinkt waren. Maar ja, zo werkt het tegenwoordig nu eenmaal dus we moeten het ermee doen :)
Er zijn maar weinig films die niet voldoen aan die nieuwe regels, ook niet als je naar het verleden kijkt. Iemand op reddit heeft dat eens uitgezocht. De rits aan films die we nu hebben is eerder een reactie op Oscars zo white, dan de nieuwe regels. Films zijn vrij lang in ontwikkeling en de nieuwe regels zijn pas dit jaar gepresenteerd. Ma Rainey Black Bottom bijvoorbeeld is naar een toneelstuk van August Wilson, waar Denzel Washington het zijn missie van gemaakt heeft om films van te maken. Fences was de eerste. Dat is allemaal al langer in de maak, August Wilson heeft decenia geleden al Pultizers en Tony's gewonnen voor zijn werk. One night in Miami is ook naar een toneelstuk. En het verhaal van Fred Hampton mocht ook weleens verteld worden.

Black Panther voor beste film vind ik meer een voorbeeld van woke culture dan.

Maar goed, heb net Mank, Ma rainey's black bottom, Sound of Metal, Minari, Promising Young Women gekeken, Trial of the Chicago Seven en Judas and the Black Messias en nu krijg ik mee dat The Father eigenlijk een stuk beter is als een aantal van die.

Ook op een antal podcasts die ik luister zeggen ze dat trouwens. Hopkins die zijn beste werk in jaren levert bijvoorbeeld. Ik gun het de nabestaande van Bosewick, vond hem zelf erg goed. Heb The Father nog niet gezien. Dus echt oordelen kan ik er niet over.

Ben het overigens met veel van je keuzes eens.
pi_199160064
Welkom allen. w/
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_199160065
COVID COVID COVID
SJORS FLOYD
BLACK LIVES MATTERS.

We zijn begonnen 😴😪😴😪😴
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 26 april 2021 @ 02:03:35 #19
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_199160066
Steven Soderbergh is de regisseur vanavond. Van de Oceaan films enzo.
  maandag 26 april 2021 @ 02:04:08 #20
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_199160068
Regina is best nerveus.
  maandag 26 april 2021 @ 02:07:26 #21
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_199160071
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 02:03 schreef Tweek het volgende:
Steven Soderbergh is de regisseur vanavond. Van de Oceaan films enzo.
En ook hier kiest hij weer voor het filmen met Iphones zo te zien.
pi_199160073
Promising young woman pakt een oscar.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 26 april 2021 @ 02:08:13 #23
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_199160075
Dat is een onverwachte denk ik?
  maandag 26 april 2021 @ 02:10:02 #24
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_199160078
Welke films zijn de favorieten?
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_199160080
Gaan ze iedereens bijbaantje opnoemen?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')