abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 16 maart 2021 @ 17:29:44 #101
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198532564
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 17:21 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar ik zie VVD niet in een CDA-loos kabinet stappen.
Dat is dan weer jammer. Maar die band moet wel te breken zijn, VVD-CDA samen drukken teveel een stempel op de koers in een richting waar toch weinig partijen eigenlijk in mee willen. Het is té conservatief waar buiten PVV/FvD de partijen dat niet zijn. Zonder CDA kun je zelfs nog aan iets van VVD - D66 - CU - PvdA - SP ofzo denken. Zo'n coalitie zou eigenlijk wel een soort middenkabinet vormen.

Ik kan me niet voorstellen hoe D66 ongeschonden uit een voortzetting van het huidige kabinet zou komen. De hele campagne was gebaseerd op een nieuw geluid, dan ga je toch niet in exact dezelfde regering zitten als je al zat? Dat zou regeren is annihileren moeten betekenen wat mij betreft.
  dinsdag 16 maart 2021 @ 17:31:30 #102
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198532596
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 17:27 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Maar D66 en VVD willen toch niet door met de CU denk ik.
D66 kan prima door met de CU als het regeerakkoord maar niet over levensbeschouwelijke zaken gaat. Dat is ook de reden dat Kaag zei dat ze dat uit de coalitievorming wilde houden.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 16 maart 2021 @ 17:33:09 #103
408813 crew  trein2000
pi_198532625
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 17:29 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat is dan weer jammer. Maar die band moet wel te breken zijn, VVD-CDA samen drukken teveel een stempel op de koers in een richting waar toch weinig partijen eigenlijk in mee willen. Het is té conservatief waar buiten PVV/FvD de partijen dat niet zijn. Zonder CDA kun je zelfs nog aan iets van VVD - D66 - CU - PvdA - SP ofzo denken. Zo'n coalitie zou eigenlijk wel een soort middenkabinet vormen.

Ik kan me niet voorstellen hoe D66 ongeschonden uit een voortzetting van het huidige kabinet zou komen. De hele campagne was gebaseerd op een nieuw geluid, dan ga je toch niet in exact dezelfde regering zitten als je al zat? Dat zou regeren is annihileren moeten betekenen wat mij betreft.
Bij de VVD heb je toch een beetje wat je bij het CDU in Duitsland ook hebt. De de gedachte dat er rechts van hen geen (serieuze) concurrentie mag zijn. Als de VVD nu nog verder naar links opschuift weet je een ding zeker. Geert, Thierry en hun splinters kunnen weer zetels gaan bijschrijven...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198532678
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 17:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Bij de VVD heb je toch een beetje wat je bij het CDU in Duitsland ook hebt. De de gedachte dat er rechts van hen geen (serieuze) concurrentie mag zijn. Als de VVD nu nog verder naar links opschuift weet je een ding zeker. Geert, Thierry en hun splinters kunnen weer zetels gaan bijschrijven...
VVD zonder CDA, maar met de SP in een kabinet zou politieke zelfmoord zijn voor de VVD bij de volgende verkiezingen.
pi_198532778
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 17:29 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen hoe D66 ongeschonden uit een voortzetting van het huidige kabinet zou komen. De hele campagne was gebaseerd op een nieuw geluid, dan ga je toch niet in exact dezelfde regering zitten als je al zat? Dat zou regeren is annihileren moeten betekenen wat mij betreft.
Dat ging het afgelopen jaar al een beetje die kant op, totdat de campagne daadwerkelijk begon en Kaag wat momentum kreeg. En vervolgens op tv mocht komen praten over waarom ze het momentum had. Ook altijd handig. :P

Ben wel benieuwd wat ze dan wil doen. Meer D66-punten proberen binnen te halen in de formatie? Is toch wat lastig als er bij de coalitiepartijen nauwelijks mutaties zitten.

En wil ze door op de huidige ministerspost of wil ze de baan van Stef Blok? Het is toch raar dat het ambt van Buitenlandse Zaken nu 2x als beloning naar een loyale VVD'er zonder diplomatieke ervaring is gegaan. Nou ja, Halbe was natuurlijk wel aanwezig in de datsja van Poetin, dat kunnen er niet veel zeggen.

En als ze weer een ministerspost wil, moet er een fractievoorzitter gezocht worden. Als dat weer Robotje wordt, dan is dat Kaag-effect ook weer snel voorbij.
pi_198532783
Zou D66 (en het CDA) te porren zijn om het zonder de VVD te proberen? Of is de kans dan te groot dat CDA en VVD het dan toch willen proberen met de PVV?
Incelfrikandel
pi_198532816
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 17:41 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Zou D66 (en het CDA) te porren zijn om het zonder de VVD te proberen? Of is de kans dan te groot dat CDA en VVD het dan toch willen proberen met de PVV?
Een kabinet zonder VVD wordt wel heel lastig en CDA gaat niet zonder VVD met allemaal linkse partijen een coalitie vormen. Dus nee, het CDA is daar niet voor te porren.
pi_198533101
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 17:27 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Maar D66 en VVD willen toch niet door met de CU denk ik.
VVD heeft liever CU dan PvdA en GL, dat weet ik wel bijna zeker. Allereerst omdat Rutte zich persoonlijk best thuis voelt bij CU, maar ook gewoon omdat CU betrouwbaar is en minder eisen zal stellen dan PvdA en GL. De eisen van CU komen voor een heel deel overeen met eisen van CDA of D66, dus dat is wel vrij makkelijk. Natuurlijk willen ze ook hun eigen punten (bijvoorbeeld op beleid voor mensen met problematische schulden zetten ze nu heel sterk in), maar GL en PvdA zullen meer eisen hebben verwacht ik.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198533134
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 17:41 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Zou D66 (en het CDA) te porren zijn om het zonder de VVD te proberen? Of is de kans dan te groot dat CDA en VVD het dan toch willen proberen met de PVV?
De Buma en de Zeven Dwergen variant? Nee, lijkt me kansloos. Een deel van links heeft ook liever VVD dan CDA, omdat ze graag wat gaan snijden in het aantal boeren. PvdD ziet CDA echt als de grote tegenstander, bijvoorbeeld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 16 maart 2021 @ 18:00:16 #110
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_198533146
CDA - VVD - D66 en nog een partijtje erbij kan toch prima?

Ik ging er al vanuit eigenlijk 😂
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_198533175
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 17:27 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Maar D66 en VVD willen toch niet door met de CU denk ik.
VVD in elk geval wel. Betrouwbare partij die nooit doorbijt. D66 zal misschien wat tegenspartelen maar als het pluche lonkt vinden die het ook prima.
  dinsdag 16 maart 2021 @ 18:01:27 #112
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198533177
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 18:00 schreef Pvt.Webster het volgende:
CDA - VVD - D66 en nog een partijtje erbij kan toch prima?

Ik ging er al vanuit eigenlijk 😂
Gewoon Rutte 3 in herhaling idd. Je zou zelfs nog aan kunnen vullen met Ja21 maar hopelijk blijkt dat niet nodig.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 maart 2021 @ 18:03:03 #113
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198533209
Dom stemvee :r

Allemaal lekker op de partijen stemmen die zorg en onderwijs uitkleden *O*
Na mij de zondvloed.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198533211
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 17:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Bij de VVD heb je toch een beetje wat je bij het CDU in Duitsland ook hebt. De de gedachte dat er rechts van hen geen (serieuze) concurrentie mag zijn. Als de VVD nu nog verder naar links opschuift weet je een ding zeker. Geert, Thierry en hun splinters kunnen weer zetels gaan bijschrijven...
Tja, als het enige bestaansrecht van de VVD eigenlijk nog is dat ze de PVV een beetje de wind uit de zeilen kunnen halen is het wel erg triest gesteld met die club...
  dinsdag 16 maart 2021 @ 18:03:31 #115
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198533222
Wel interessant hoe erg D66 de hakken in het zand gaat zetten qua landbouw en luchtvaart (en klimaatbeleid in het algemeen).

Dat is toch wel een groot item van hun programma en verkiezingscampagne.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 16 maart 2021 @ 18:05:45 #116
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_198533278
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 18:01 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Gewoon Rutte 3 in herhaling idd. Je zou zelfs nog aan kunnen vullen met Ja21 maar hopelijk blijkt dat niet nodig.
Heb JA21 niet gevolgd verder meer.
Is dat een leuke/fatsoenlijke optie voor er bij?

Ik vind het altijd wel leuk dat kleine partijtjes een kans krijgen in de Kamer zodat ze zich kunnen bewijzen.

Maarja, vond dat bij FvD ook niet helemaal goed uitpakken 😂 Kwam ook door het poppetje.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_198533380
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 18:00 schreef Pvt.Webster het volgende:
CDA - VVD - D66 en nog een partijtje erbij kan toch prima?

Ik ging er al vanuit eigenlijk 😂
Maar GL en PvdA lijken elkaar echt vast te houden (voor wat het waard is, maar die zullen elkaar denk ik niet zonder onderhandelen te hebben geprobeerd los laten). Met CU kan inderdaad nog steeds een optie zijn. D66 spartelt nu wat tegen, maar dat moeten ze natuurlijk ook wel omdat CU geen natuurlijke bondgenoot is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 16 maart 2021 @ 18:11:29 #118
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198533429
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 18:09 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar GL en PvdA lijken elkaar echt vast te houden (voor wat het waard is, maar die zullen elkaar denk ik niet zonder onderhandelen te hebben geprobeerd los laten). Met CU kan inderdaad nog steeds een optie zijn. D66 spartelt nu wat tegen, maar dat moeten ze natuurlijk ook wel omdat CU geen natuurlijke bondgenoot is.
Alhoewel vooral PvdA zich weigert te committeren aan GL in de debatten, ondanks enkele handreikingen van de Jessias.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198533534
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 18:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Alhoewel vooral PvdA zich weigert te committeren aan GL in de debatten, ondanks enkele handreikingen van de Jessias.
Maar PvdA in een kabinet met VVD, CDA en D66, dat klinkt voor hen als een nog zekerder ramp over 4 jaar dan Rutte II.

Ploumen wil gewoon niet dat het nu klinkt als 'het maakt niet uit of u PvdA of GL stemt".
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198533552
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 18:16 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar PvdA in een kabinet met VVD, CDA en D66, dat klinkt voor hen als een nog zekerder ramp over 4 jaar dan Rutte II.
Zeker als kleinste partij. Kansloos idee.
  dinsdag 16 maart 2021 @ 18:18:07 #121
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198533576
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 18:16 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar PvdA in een kabinet met VVD, CDA en D66, dat klinkt voor hen als een nog zekerder ramp over 4 jaar dan Rutte II.

Ploumen wil gewoon niet dat het nu klinkt als 'het maakt niet uit of u PvdA of GL stemt".
Mee eens idd :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198533605
En kiezen ze voor VVD+CDA+PvdA+GL, dan zijn CU en D66 beide een optie als 5e partij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198533785
Zullen we eerst maar eens afwachten wat de uitslag is morgenavond/donderdagochtend?
pi_198533880
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 18:29 schreef DarkwingDuck het volgende:
Zullen we eerst maar eens afwachten wat de uitslag is morgenavond/donderdagochtend?
Natuurlijk, maar bij elke peiling ga ik automatisch coalities zoeken. Ook halverwege een kabinetsperiode. En nu is het natuurlijk al helemaal leuk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 16 maart 2021 @ 18:34:40 #125
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198533905
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 18:29 schreef DarkwingDuck het volgende:
Zullen we eerst maar eens afwachten wat de uitslag is morgenavond/donderdagochtend?
Nee :(
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198534038
twitter

Dag 50+ :W en afstraffing voor GL
  dinsdag 16 maart 2021 @ 18:46:24 #127
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198534154
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 18:41 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Dag 50+ :W en afstraffing voor GL
En hou Splinter ook maar lekker op 0
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198534198
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 18:41 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Dag 50+ :W en afstraffing voor GL
50+ zou terecht zijn na de wanvertoning de afgelopen 4 jaar. GL ook terecht, niet willen regeren dan ook maar minder stemmen. PvdA ook erg pijnlijk dat ze het enorme verlies van de vorige keer niet te boven komen, en het linkse blok is als geheel gewoon dood.



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 3 / 3
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')