abonnement Unibet Coolblue
pi_198507361
En van andere golflanden.

De VS is nu de tweede grootste leverancier van olie aan India. Saudi Arabië is gezakt van 2 naar 4.

De OPEC heeft besloten de productie met een miljoen vaten per dag te beperken. Hierdoor gaat de prijs van olie omhoog en kon er minder aan India geleverd worden. Amerikaanse schalieolie producenten springen in dit gat. De VS is namelijk geen onderdeel van OPEC.

Je ziet ook dat de houding van de VS tegenover Saudi Arabië en de VAE aan het veranderen is. Ze worden steeds meer concurrenten van elkaar op de wereldmarkt. Schalieolie is rendabel bij $40 per vat. Een aantal jaren terug was dat bij $60 per vat. Door de hogere olieprijs kunnen schalieolieproducten in betere technieken investeren waardoor de kostprijs omlaag gaat.


https://mobile.reuters.co(...)tter_impression=true
pi_201497614
Ok.
pi_202232661
Ja klopt, prima ontwikkeling.
Het is natuurlijk van de zotte dat we afhankelijk zijn van een paar van die Jan jurken uit de woestijn die niets zelf kunnen maar toevallig op een oliebubbel wonen.
Kan me niet snel genoeg gaan dat we onafhankelijk zijn van dat soort figuren (inclusief Poetin).
pi_202232720
Prima. De ene olie op A is de andere olie op B niet, en zomaar switchen tussen olie soort kan miljoenen of miljarden kosten aan ombouwkosten van die industrie.
Dus wat betekent dit?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')