abonnement Unibet Coolblue
pi_198507601
twitter


Vaccineren heeft echt veel nut dus. Je mag in het najaar wss weer in lockdown als de hele bevolking gevaccineerd is, wachtend op de nieuwe generatie vaccins die ons in de zomer 2022 weer wat lucht geven en dan begint het riedeltje weer opnieuw.

Wat is de kosten en baten afweging exact, als je er ook nog ernstige bijwerkingen van kan krijgen?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 15 maart 2021 @ 09:47:59 #27
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198507773
quote:
10s.gif Op maandag 15 maart 2021 09:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]

Vaccineren heeft echt veel nut dus. Je mag in het najaar wss weer in lockdown als de hele bevolking gevaccineerd is, wachtend op de nieuwe generatie vaccins die ons in de zomer 2022 weer wat lucht geven en dan begint het riedeltje weer opnieuw.

Wat is de kosten en baten afweging exact, als je er ook nog ernstige bijwerkingen van kan krijgen?
dat wisten we al zolang
pi_198507792
quote:
10s.gif Op maandag 15 maart 2021 09:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]

Vaccineren heeft echt veel nut dus. Je mag in het najaar wss weer in lockdown als de hele bevolking gevaccineerd is, wachtend op de nieuwe generatie vaccins die ons in de zomer 2022 weer wat lucht geven en dan begint het riedeltje weer opnieuw.

Wat is de kosten en baten afweging exact, als je er ook nog ernstige bijwerkingen van kan krijgen?
En hoe kom je tot die conclusie?
Dat er nog besmettingen zullen zijn was allang bekend, echter naar alle waarschijnlijkheid zal het ziekteverloop door de vaccinatie veel minder ernstig zijn.
Het probleem wat we nu hebben is dat het een nieuw virus is en dat dus niemand een natuurlijke weerstand er tegen heeft waardoor er veel mensen tegelijkertijd ernstig ziek worden als je het op zijn beloop laat met alle gevolgen voor de zorg van dien.

Idealiter zou vaccinatie het virus uitroeien zoals we met polio min of meer voor elkaar hebben. Echter dit virus muteert zo snel dat dat onwaarschijnlijk is.

Wat ik denk dat er gaat gebeuren is dat we in de toekomst vooral de ouderen en zwakkeren zullen vaccineren zoals met de griep en omdat er langzamerhand een natuurlijke weerstand zal zijn opgebouwd bij de meesten.
Daarna zullen we jaren zien waar we ernstige griep afgewisseld zien worden met ernstige corona epidemieën.

En ik vermoed dat dat nog een redelijk gunstig scenario is.
Vaccinatie blijft echter het enige middel wat ons helpt tegen virussen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 15 maart 2021 @ 09:54:35 #29
24329 KNAK
ff w88,......
pi_198507868
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 09:49 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Vaccinatie blijft echter het enige middel wat ons helpt tegen virussen
Tegen virussen, ja
Tegen opgeklopte gefabriceerde onzin? not so much.
Mai pben rai~!
pi_198507943
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 09:54 schreef KNAK het volgende:

[..]

Tegen virussen, ja
Tegen opgeklopte gefabriceerde onzin? not so much.
Oh jij bent zo iemand die zelfs als hij of een naaste in het ziekenhuis wordt opgenomen met alle symptomen van COVID nog steeds ontkent dat het virus bestaat

Grappig
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198508098
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 09:49 schreef devlinmr het volgende:

[..]

En hoe kom je tot die conclusie?
Dat er nog besmettingen zullen zijn was allang bekend, echter naar alle waarschijnlijkheid zal het ziekteverloop door de vaccinatie veel minder ernstig zijn.
Het probleem wat we nu hebben is dat het een nieuw virus is en dat dus niemand een natuurlijke weerstand er tegen heeft waardoor er veel mensen tegelijkertijd ernstig ziek worden als je het op zijn beloop laat met alle gevolgen voor de zorg van dien.

Idealiter zou vaccinatie het virus uitroeien zoals we met polio min of meer voor elkaar hebben. Echter dit virus muteert zo snel dat dat onwaarschijnlijk is.

Wat ik denk dat er gaat gebeuren is dat we in de toekomst vooral de ouderen en zwakkeren zullen vaccineren zoals met de griep en omdat er langzamerhand een natuurlijke weerstand zal zijn opgebouwd bij de meesten.
Daarna zullen we jaren zien waar we ernstige griep afgewisseld zien worden met ernstige corona epidemieën.

En ik vermoed dat dat nog een redelijk gunstig scenario is.
Vaccinatie blijft echter het enige middel wat ons helpt tegen virussen
Dat is inderdaad 1 ding. Nu maar hopen dat de regeringen niet zo snel in angstmodus schieten en weer met lockdowns en beperkingen gaan strooien als de besmettingen dan weer wat toenemen en de ziekenhuizen hopelijk leegblijven. Als ze alleen al voor covid zoveel beperkingen kunnen opleggen dan kunnen ze letterlijk voor alles onze vrijheden gaan inperken.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_198508166
quote:
7s.gif Op maandag 15 maart 2021 10:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat is inderdaad 1 ding. Nu maar hopen dat de regeringen niet zo snel in angstmodus schieten en weer met lockdowns en beperkingen gaan strooien als de besmettingen dan weer wat toenemen en de ziekenhuizen hopelijk leegblijven. Als ze alleen al voor covid zoveel beperkingen kunnen opleggen dan kunnen ze letterlijk voor alles onze vrijheden gaan inperken.
Nee dat kan dus niet, tenzij de meerderheid in de 2e kamer er weer voor is.
Verder is het niet realistisch omdat de overheid ondanks dat we een rijk land zijn, niet nog eens zich zo'n steunpakket kan veroorloven.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 15 maart 2021 @ 10:18:15 #33
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198508210
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 09:54 schreef KNAK het volgende:

[..]

Tegen virussen, ja
Tegen opgeklopte gefabriceerde onzin? not so much.
:R
Huilen dan.
pi_198508412
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 23:19 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Zo begon het in 1933 ook. Mensen telkens wat meer uitsluiten. Wie zegt dat dit niet het begin is van een hele nare wereld?

Ik wist trouwens niet hoe ik een nieuw topic kon openen.
Wacht even... was het niet Herstel.nl die mensen wilde uitsluiten?

De overheid doet er namelijk alles aan om dat niet te doen door je de mogelijkheid te geven ook zonder vaccinatie zsm weer toegang te geven tot festivals, kroegen, restaurants etc etc
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198508683
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 10:37 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wacht even... was het niet Herstel.nl die mensen wilde uitsluiten?

De overheid doet er namelijk alles aan om dat niet te doen door je de mogelijkheid te geven ook zonder vaccinatie zsm weer toegang te geven tot festivals, kroegen, restaurants etc etc
"de overheid doet er alles aan"

*proest* :P

Je kan vinden van het hele circus wat je wilt, maar dat de overheid er alles aan doet? Het lijkt meer op een compleet lam gelegd disfunctioneel apparaat.
pi_198508747
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 10:56 schreef illusions het volgende:

[..]

"de overheid doet er alles aan"

*proest* :P

Je kan vinden van het hele circus wat je wilt, maar dat de overheid er alles aan doet? Het lijkt meer op een compleet lam gelegd disfunctioneel apparaat.
https://www.ad.nl/binnenl(...)aat-werken~a9d3e7d0/

Ze kunnen het ook gewoon niet doen en de rest van het jaar alles dichthouden. Ze zijn iig een stuk constructiever bezig dan Engel en consorten
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198509185
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 11:00 schreef devlinmr het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)aat-werken~a9d3e7d0/

Ze kunnen het ook gewoon niet doen en de rest van het jaar alles dichthouden. Ze zijn iig een stuk constructiever bezig dan Engel en consorten
Tja, compleet nutteloos.

"Het blijft overigens ook mogelijk om met een papieren testbewijs toegang te krijgen."

Je kunt gewoon niet-centraal geregistreerde A4'tjes meenemen die elke jan doedel met Photoshop kan maken.

Het is niet dat je per sé moet kiezen tussen Engel of de overheid ofzo hè?
pi_198509762
quote:
1s.gif Op maandag 15 maart 2021 09:26 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit iemand een wappie genoemd volgens mij.. maar goed
Ben overigens nog steeds van mening dat er niks aan de hand is gezien de aantallen trombose die er normaal al zijn ivm nu.
Maar om het draagvlak te houden is het wellicht goed even te pauzeren.
Het gaat niet alleen om 'simpel' trombose.

Het gaat ook hierom
https://hematologiegroningen.nl/patienten/content/3ITP.htm

En daar is de afgelopen maanden al veelvuldig voor gewaarschuwd op de niet msm. Voor mij komt het in ieder geval niet als verrassing. Ben inmiddels met de (figuurlijk) zoveelste zak popcorn bezig.
pi_198509779
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 11:24 schreef illusions het volgende:

[..]

Tja, compleet nutteloos.

"Het blijft overigens ook mogelijk om met een papieren testbewijs toegang te krijgen."

Je kunt gewoon niet-centraal geregistreerde A4'tjes meenemen die elke jan doedel met Photoshop kan maken.

Het is niet dat je per sé moet kiezen tussen Engel of de overheid ofzo hè?
Oke.. ik begrijp het, je hebt liever dat de hele maatschappij op slot blijft en weigert constructief mee te denken.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198509797
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 11:57 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om 'simpel' trombose.

Het gaat ook hierom
https://hematologiegroningen.nl/patienten/content/3ITP.htm

En daar is de afgelopen maanden al veelvuldig voor gewaarschuwd op de niet msm. Voor mij komt het in ieder geval niet als verrassing. Ben inmiddels met de (figuurlijk) zoveelste zak popcorn bezig.
Klopt maar daar zijn 6 gevallen van gemeld in heel Europa.... ook dat is in lijn met wat er te verwachten valt van deze vorm (Nederland 3 op de 100.000 per jaar oftewel 510 gevallen)
Roepen dat "jullie weer gelijk hadden" is dus een partijtje zelfbevlekking van jewelste.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198509905
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 11:59 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Klopt maar daar zijn 6 gevallen van gemeld in heel Europa.... ook dat is in lijn met wat er te verwachten valt van deze vorm (Nederland 3 op de 100.000 per jaar oftewel 510 gevallen)
Roepen dat "jullie weer gelijk hadden" is dus een partijtje zelfbevlekking van jewelste.

Ik heb niet het gevoel dat die getallen transparant zijn. Dus, ik blijf voorlopig nog even vanaf de zijlijn toekijken :Y
  maandag 15 maart 2021 @ 12:11:38 #42
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_198510045
quote:
1s.gif Op maandag 15 maart 2021 08:14 schreef SuperHartje het volgende:
Volkskrant meldt dat NL even stopt met het AstraZeneca-vaccin, er zijn bij een paar volwassen gevaccineerden ernstige bloedstollingen en er is een verlaagd aantal bloedplaatjes. Er is echter nog geen verband met het vaccin gevonden.
Geen link, want Volkskrant.
Best verstandig denk ik. Als ze straks als enige land toch door willen blijven prikken dan daalt de testbereidheid ook enorm. Over zo’n vaccin mag gewoon geen twijfel bestaan. Zolang ze het niet langer gaan rekken dan twee weken, dan zal het vaccineren echt aardig wat langer duren in NL.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_198510071
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 12:04 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik heb niet het gevoel dat die getallen transparant zijn. Dus, ik blijf voorlopig nog even vanaf de zijlijn toekijken :Y
Dat mag.
Ik zie echter niet waarom de getallen niet transparant zouden zijn daar de diagnose door artsen wordt gedaan en ik niet in wereldwijde complotten geloof
Als ik daarbij kijk naar de risico's van zelfs een milde Corona, kies ik sowieso voor vaccinatie.
Puur anekdotisch bewijs maar in mijn directe omgeving zie ik teveel mensen die maanden uit de running zijn na de milde variant gehad te hebben. Studenten die hun PhD moeten vertragen omdat ze zich niet kunnen concentreren, sportmaten die 2 maanden later nog steeds na 10 minuten wandelen volledig uitgeput zijn etc.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 15 maart 2021 @ 12:16:54 #44
24329 KNAK
ff w88,......
pi_198510119
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 11:58 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Oke.. ik begrijp het, je hebt liever dat de hele maatschappij op slot blijft en weigert constructief mee te denken.
Alles opengooien en als er zo nodig kwetsbaren beschermd moeten worden kunnen zij zonodig zelf in quarantaine gaan.

Het is onbegrijpelijk dat een deel van de bevolking dit alles slikt waardoor we hier nog maanden, zo niet jaren in vastzitten. Het is reeds duidelijk gemaakt dat na alle vaccinaties ze met nóg meer vaccinaties komen. Als we de weg van de lockdownies/VaxLovers kiezen blijven we inderdaad op slot
Mai pben rai~!
pi_198510155
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 12:16 schreef KNAK het volgende:

[..]

Alles opengooien en als er zo nodig kwetsbaren beschermd moeten worden kunnen zij zonodig zelf in quarantaine gaan.
Niet realistisch en ik dacht dat mensen als jij het uitsluiten van hele bevolkingsgroepen een gevoel oproept van 1935. Maar blijkbaar is dat geen probleem als je daar zelf niet toe behoort.
quote:
Het is onbegrijpelijk dat een deel van de bevolking dit alles slikt waardoor we hier nog maanden, zo niet jaren in vastzitten. Het is reeds duidelijk gemaakt dat na alle vaccinaties ze met nóg meer vaccinaties komen. Als we de weg van de lockdownies/VaxLovers kiezen blijven we inderdaad op slot
Dan heb je het allemaal nog steeds niet begrepen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 15 maart 2021 @ 12:21:48 #46
24329 KNAK
ff w88,......
pi_198510206
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 12:19 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Niet realistisch en ik dacht dat mensen als jij het uitsluiten van hele bevolkingsgroepen een gevoel oproept van 1935. Maar blijkbaar is dat geen probleem als je daar zelf niet toe behoort.
[..]

Dan heb je het allemaal nog steeds niet begrepen
Ik rakel je reacties over een maandje of 6 wel weer op. :s) , tijdens de 4e golf / 5e lockdown / 3e Vax ronde
Mai pben rai~!
pi_198510269
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 12:21 schreef KNAK het volgende:

[..]

Ik rakel je reacties over een maandje of 6 wel weer op. :s) , tijdens de 4e golf / 5e lockdown / 3e Vax ronde
3e VAX ronde prima. Lockdowns houden we economisch gezien niet vol. 4e golf.. geen idee, kan zo maar maar ik ga ervan uit dat er op een gegeven moment een natuurlijke weerstand ontstaat, net als bij de griep en dat vaccinatie zich dan kan beperken tot ouderen en kwetsbare mensen. Momenteel is het een nieuw virus waar niemand van nature weerstand tegen heeft
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198510525
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 10:13 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee dat kan dus niet, tenzij de meerderheid in de 2e kamer er weer voor is.
Verder is het niet realistisch omdat de overheid ondanks dat we een rijk land zijn, niet nog eens zich zo'n steunpakket kan veroorloven.
De Tweede kamer is puur een opgevoerd toneelstukje. Alles wat zogenaamd dan live besloten wordt, is al lang van te voren in kannen en kruiken. Desnoods manipuleert het RIVM de boel een beetje die wat angstmodellen met 500.000 besmettingen per dag gaat opstellen en iedereen stemt gehoorzaam in met een nieuwe lockdown.

En dat steunpakket hoeft dan ook helemaal niet meer, want we hebben dan een ander soort economie die alle "problemen" (door overmacht zeggen ze, echter was het een opgezet plan) als sneeuw voor de zon doet verdwijnen. Een soort feodaal stelsel met horige burgers.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_198510535
quote:
7s.gif Op maandag 15 maart 2021 12:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

De Tweede kamer is puur een opgevoerd toneelstukje. Alles wat zogenaamd dan live besloten wordt, is al lang van te voren in kannen en kruiken. Desnoods manipuleert het RIVM de boel een beetje die wat angstmodellen met 500.000 besmettingen per dag gaat opstellen en iedereen stemt gehoorzaam in met een nieuwe lockdown.

En dat steunpakket hoeft dan ook helemaal niet meer, want we hebben dan een ander soort economie die alle "problemen" (door overmacht zeggen ze, echter was het een opgezet plan) als sneeuw voor de zon doet verdwijnen. Een soort feodaal stelsel met horige burgers.
Ga toch weg met je middeleeuwse denkbeelden. Nergens op gebaseerd en complete onzin
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198510731
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 12:37 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ga toch weg met je middeleeuwse denkbeelden. Nergens op gebaseerd en complete onzin
You will own nothing and be happy - WEF.

Je moet wel, je gaat straks smeken en op je knieën.
In ruil voor een deel van je oogst en gehoorzaamheid aan de leenheer in de vorm van de almachtige overheid mag je in je huis wonen en krijg je te vreten, anders sta je simpelweg op straat. Alleen dan kunnen de jaarlijks terugkerende lockdowns nog gefinancierd worden, dat kan met onze huidige economie niet. We need a great reset.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')