abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 maart 2021 @ 22:12:20 #1
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_198503858

quote:
Zondag met Lubach is een satirisch televisieprogramma van programmaproducent Human Factor TV en wordt uitgezonden door de VPRO en gepresenteerd door Arjen Lubach. Lubach neemt het nieuws van de afgelopen week op de hak, van achter een desk en door middel van fragmenten uit de media, infographics en onderzoeksjournalistiek. Het programma bepaalt regelmatig de politieke agenda en weet moeilijke onderwerpen simpel uit te leggen. De tekstschrijvers van het programma zijn onder anderen Tex de Wit en Pieter Jouke. Het programma wordt opgenomen in de grote zaal van Theater Bellevue. De herkenningsmuziek van het programma is El Orangutan van de band Los Estrambóticos. De stijl van het programma heeft veel weg van de Amerikaanse show Last Week Tonight van John Oliver.

Het programma won in 2017 de Gouden Televizier-Ring, die werd uitgereikt tijdens het jaarlijkse Gouden Televizier-Ring Gala.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 14 maart 2021 @ 22:19:18 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_198503995
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zondag 14 maart 2021 @ 22:19:41 #3
5428 crew  miss_sly
pi_198504001
quote:
16s.gif Op zondag 14 maart 2021 22:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Je mist de kern van het argument, zij het ontbreken van enig dierenrecht waaar wij hier jaar op jaar steeds een beetje meer van krijgen.
Die dieren in de bio-industrie hebben verdomd weinig aan die zogenaamde dierenrechten die ze hier zouden hebben.

Als ze in andere landen moeten optuigen wat nu in NL gebeurt, zullen ze toch behoorlijk moeten inzetten en de vraag is of het ze daar gaat lukken. Nog steeds hoeven wij het niet te doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198504022
Beste ZML van dit seizoen. ^O^
  zondag 14 maart 2021 @ 22:24:08 #5
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_198504092
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 22:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die dieren in de bio-industrie hebben verdomd weinig aan die zogenaamde dierenrechten die ze hier zouden hebben.

Als ze in andere landen moeten optuigen wat nu in NL gebeurt, zullen ze toch behoorlijk moeten inzetten en de vraag is of het ze daar gaat lukken. Nog steeds hoeven wij het niet te doen.
Je denkt niet dat er hier betere dierenrechten zijn dan in noem een China? Of je denkt dat dit er voor de dieren niet toe doet?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 14 maart 2021 @ 22:38:03 #6
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_198504283
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 22:21 schreef Tourniquet het volgende:
Topshow inderdaad ^O^
Rini dankjewel.
  Moderator zondag 14 maart 2021 @ 22:41:39 #7
5428 crew  miss_sly
pi_198504324
quote:
16s.gif Op zondag 14 maart 2021 22:24 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Je denkt niet dat er hier betere dierenrechten zijn dan in noem een China? Of je denkt dat dit er voor de dieren niet toe doet?
Er zullen hier wellicht betere dierenrechten zijn, maar in de basis is de vraag of je überhaupt bio-industrie wil huisvesten in je land. Het kan toch niet zo zijn dat we dit dan maar blijven tolereren hier omdat ze het anders in China nóg slechter gaan doen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  † In Memoriam † zondag 14 maart 2021 @ 22:51:24 #8
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_198504440
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 22:21 schreef Tourniquet het volgende:
Dat zou best eens kunnen. Ik heb me er iig goed mee vermaakt! :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_198504449
Lubach steeds minder leuk met zijn vegetarische gedram.
  zondag 14 maart 2021 @ 22:53:31 #10
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_198504469
Nieuwsuur item was wel waar klassiek goed. De rest was opvulling, maar dat is wel vaker zo.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  † In Memoriam † zondag 14 maart 2021 @ 22:53:33 #11
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_198504470
quote:

[..]

Ja hoor, er zijn vast en zeker wel landen te vinden waar het nog slechter is voor dieren dan in Nederland. Maar al te veel jolijt zullen de kippen en varkens hier ook niet echt hebben.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_198504612
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 22:52 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Lubach steeds minder leuk met zijn vegetarische gedram.
Hé kijk, een dinosaurus!
pi_198504663
quote:

[..]

In China worden nu al grotere, en minstens even moderne varkensflats gebouwd dan we hier in NL kennen. Die dieren zijn qua huisvesting niks slechter af dan de dieren hier. Allemaal even 'efficiënt' en daardoor gericht op productiegetallen en werpindexen; het maakt voor een varken verdomd weinig uit of 'ie hier in Nederland gehouden wordt of in zo'n nieuwe fabriek in China. Het is allemaal even erbarmelijk. Sterker nog; in zo'n moderne fabriek heeft 'ie het mogelijk nog comfortabeler dan in een van de vele verouderde, zeker niet comfortabele stallen die hier nog in NL staan.

Daarbij; we spreken hier van zo'n fantastisch dierenwelzijn en van dierenrechten, maar dat valt echt heel erg vies tegen als je in zo'n fokkerij gaat kijken en je de natuurlijke behoeften (ethological needs) van een varken in e achterhoofd houdt. En op de dierenwelzijnswet mag uitzondering op uitzondering gemaakt worden als het over nutsdieren gaat.Een voorbeeld; het is bewezen zeer stresserend en pijnlijk om dieren met CO2 te vergassen, (dit is iets wat ook op de faculteiten Diergeneeskunde wordt erkend) maar het gebeurt nog steeds met varkens in NL / En dan ook op grote schaal, want de twee grootste (Vion, 20.000 varkens per dag, Westfort 8-10.000 varkens per dag) gebruiken deze methode. Omdat de economische belangen te groot zijn - een mengsel van stikstof of argon wordt als te duur beschouwd, ondanks dat het minder wreed is - mag er een uitzondering gemaakt worden.

Maar goed, waar het op neer komt; dat ergens anders ter wereld iets gruwelijks gebeurt, wil niet zeggen dat je het hier dan maar moet gaan doen om het mogelijk ietsje minder gruwelijk te maken. Zet liever in op alternatieven (van plantenburgers tot kweekvlees).

Ook als je kijkt naar het efficiënt produceren van voedsel, is het niet logisch om te blijven inzetten op intensieve en massale veeteelt. Er gaan gigantisch veel calorieën verloren in het proces van plant > dier > vlees.
  zondag 14 maart 2021 @ 23:25:57 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_198504874
Als ZML wilde bereiken dat er over dit onderwerp opnieuw weer eens nagedacht en gediscussieerd wordt, dan heeft ie z'n doel bereikt.
Zie alleen hier al de reacties. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_198506556
quote:
Bij Nieuwsuur hebben ze hem ook gezien, zie de reactie van ze.

Sosha Deed het leuk ^O^
pi_198506696
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 08:16 schreef StephanL het volgende:

[..]

Bij Nieuwsuur hebben ze hem ook gezien, zie de reactie van ze.

Sosha Deed het leuk ^O^
Waar kan ik die reactie zien? Of kan je die even quoten?
pi_198506885
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 08:28 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Waar kan ik die reactie zien? Of kan je die even quoten?
Dat valt tegen. Het enige wat er staat is" ;) " Dus geen reactie van goed gedaan of zo. Wat ik op zich wel begrijp. Objectief blijven
pi_198507675
De slechte publiciteit die Nieuwsuur afzeggen Wilders en Azarkan oplevert is i.m.o. milder dan wat een 'roast' bij Nieuwsuur zou opleveren. Slimme politiek keuze.
pi_198508337
Gehaktballen pyjama _O-
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_198508450
Achja. De Wordpress-turken zoeken overigens nog iemand die tegen Turks minimumloon complotfilmpjes wilt maken.
In Turkije is het minimumloon met 21,6% omhoog gegaan. Het is nu omgerekend 440 euro per maand.

Je kunt nog altijd de vleermuizen een e-mail laten sturen via de eigen Wordpress website
https://www.bewegingdenk.nl/wp-login.php?action=lostpassword

Het gereutel van die Azarkan blijft hetzelfde. De slachtofferrol. Bij WNL: kreeg Azarkan de vraag naar de filmpjes die Denk heeft gemaakt, om andere partijen zwart te maken. Daarop reageerde Azarkan dat hij ook bedreigingen kreeg naar aanleiding van campagnefilmpjes van het CDA. :') :s) |:( maar natuurlijk!
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198508953
Geweldige uitzending.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_198510768
Jazeker, één van zijn betere uitzendingen in ieder geval :Y

Half uur lang hardop gelachen. Juichend voor de TV gezeten:

En die Nieuwsuur interviews zijn ook érg goed. Die met Kaag heeft me wel overtuigd om D66 te gaan stemmen. Knap stand gehouden :Y
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Redactie Sport maandag 15 maart 2021 @ 15:35:47 #23
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198513552
quote:
1s.gif Op maandag 15 maart 2021 09:40 schreef Tegan het volgende:
De slechte publiciteit die Nieuwsuur afzeggen Wilders en Azarkan oplevert is i.m.o. milder dan wat een 'roast' bij Nieuwsuur zou opleveren. Slimme politiek keuze.
Daarom moet het ook keihard afgemaakt worden door de media. :)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198513962
Dat nummer gaat inderdaad wel in je hoofd zitten.

Blijft een aardige mc vind ik, ook Canon met Fresku vond ik ijzersterk.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_198518355
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 15:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Daarom moet het ook keihard afgemaakt worden door de media. :)
Inderdaad, totdat het bij ZML kwam was het politiek misschien strategisch. Inmiddels al over de 300k views op YT _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')