abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 23 mei 2021 @ 16:28:42 #251
375570 crew  Cyan9
pi_199583354
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 16:20 schreef Em31 het volgende:

[..]

We hebben hier een heel forum om te praten over 40 andere landen, zou een mooie boel zijn als we niets meer kunnen posten omdat we alles eerst met Nederland moeten vergelijken. :+

Melodifestivalen is gewoon super matig, het is een wonder dat Clara Klingenström er dit jaar tussen zat.
Clara Klingenström. O+
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_199584225
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 13:54 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Zweden laat het volk kiezen en doet dat compromisloos, al meer dan 60 jaar. Consequent dezelfde aanpak, met een groots nationaal songfestival dat een immens muziekevenement op zich is. In Zweden is het Songfestival van de mensen, in Nederland bepalen een paar mensen in een achterkamertje welke artiest onze inzending is. Wij handelen puur vanuit opportunisme, omdat een Nationaal Songfestival een paar keer niet het gehoopte resultaat opleverde.

Ik ben ontzettend blij met wat Zweden doet, ongeacht of het proces een liedje oplevert dat mij persoonlijk aanspreekt en ongeacht het resultaat dat Zweden ermee boekt. Niks mooier dan een Nationaal Songfestival, niks sneuer dan een paar mensen die alles in een achterkamertje bekonkelen.

En ik wijs je nogmaals op de Internationale Songfestival Top 50, bijeen gestemd door luisteraars in heel Europa. De top-3 van die lijst is volledig Zweeds. Dan doe je dus kennelijk iets goed als land.
Ik kan niet voor anderen spreken, maar volgens mij maakte ik een ander argument dan waar jij hier nu tegen in aan het gaan bent.

Het probleem dat ik met de Zweedse nummers heb is dat het consequent middle of the road popnummers zijn, de staging tot op de millimeter uitgedacht, vaak zonder enige beleving van de artiest. Euphoria was het enige Zweedse nummer uit de afgelopen 10 jaar die niet precies aan die omschrijving voldoet, en zelfs Euphoria zat er dicht tegen aan. Vanuit Zweden zie je nooit een ballad a la Bulgarije dit jaar, een chanson a la Frankrijk, of rock a la Italie. Het is keer op keer hetzelfde, veilig. Dat is een probleem dat ik graag verandert zou zien. Met de kwaliteit die ze consequent leveren, zou ik graag zien wat voor een geweldigs ze in andere stijlen zouden neerzetten.

Daarvoor hoeft niet het hele Melodifestivalen op de schop. Wat er wel moet gebeuren is dat ze actief proberen om in Melodifestivalen andere deelnemers en songwriters te werven. Zodat het Zweedse volk daadwerkelijk iets te kiezen heeft.
pi_202345409
Inmiddels de eerste nieuwe 14 deelnemers bekend gemaakt.John Lundvik is er één van.

https://twitter.com/SVTme(...)QZfOtLS2NG8Hh1w&s=19
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_202345506
JAAAAA LISA AJAX *O* *O* vond My Heart Wants Me Dead zo’n leuk nummer
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_202345551
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:14 schreef Knutknuttsson het volgende:
Inmiddels de eerste nieuwe 14 deelnemers bekend gemaakt.John Lundvik is er één van.

https://twitter.com/SVTme(...)QZfOtLS2NG8Hh1w&s=19
Hij wil weer 2e worden op het ESF
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  vrijdag 26 november 2021 @ 08:57:19 #256
478909 molloot200
alles muziek.
pi_202345690
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:14 schreef Knutknuttsson het volgende:
Inmiddels de eerste nieuwe 14 deelnemers bekend gemaakt.John Lundvik is er één van.

https://twitter.com/SVTme(...)QZfOtLS2NG8Hh1w&s=19
@Cyan9 kan los! :D
pi_202345702
twitter
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_202345842
Lundvik zelfs (iig deels) in het Zweeds, leuk.
pi_202346102
Omar Rudberg :o

Die gaat nog best een eind komen denk ik met zijn populariteit door de serie Young Royals

Linda O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 10:36:09 #260
375570 crew  Cyan9
pi_202346846
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:57 schreef molloot200 het volgende:

[..]
@:Cyan9 kan los! :D
Verdorie, zo vroeg had ik niet op gerekend. Maar ik ga beginnen. :D
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')