abonnement Unibet Coolblue
pi_8108067
Wie van jullie is en zal altijd bewust kinderloos blijven en waarom (als je bewust WEL kinderen wilt mag je natuurlijk ook reageren met de reden waarom!)

Ik kom op die vraag nadat ik net op www.kindervrij.nl heb gekeken, die site haalt me de woorden uit de mond en gaat precies over hoe ik er zelf over denk, vooral de topic Veel Voorkomende Vragen is erg herkenbaar, zie www.kindervrij.nl/vvv/

pi_8108083
Hee, ff checken

Het is toch geen spam he?

  Moderator zaterdag 25 januari 2003 @ 22:34:25 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_8108088
doet mij denken aan herman finkers

-hebben jullie bewust geen glazenwasser of kunnen jullie geen glazenwasser krijgen-

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 25 januari 2003 @ 22:39:50 #4
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8108170
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 22:34 schreef Bosbeetle het volgende:
doet mij denken aan herman finkers

-hebben jullie bewust geen glazenwasser of kunnen jullie geen glazenwasser krijgen-


Ook van Herman:

Ik ben nooit getrouwd. Mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen..

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_8108428
Ik (en mijn vriendin gelukkig ook )
Omdat we niet zo veel zin hebben veel in te moeten leveren en we niet onze huidige levensstijl willen aanpassen.

`k zal die site ook es bekijken, trouwens.

When does the hurting stop ? ...
pi_8108488
Ik vind dat echt zoiets wat iedereen lekker zelf moet weten. Als iemand tegen mij zou zeggen dat ie geen kinderen wil, zou ik ook niet gaan vragen: 'waarom niet' of zo. Ik vind niet dat iemand daar verantwoording voor hoeft af te leggen.

Discussies tussen bewust kinderlozen en mensen met kinderen of mensen die ze willen, lopen zo vaak uit op zo'n welles-nietes gedoe. Het hebben van kinderen is niet per definitie leuker. Het niet hebben ook niet. En ik vind helemaal niet dat je met een verklaring hoeft te komen, of met een reden. Je hebt gewoon een bepaald gevoel hoe je je leven wil inrichten, klaar.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  zaterdag 25 januari 2003 @ 23:12:15 #7
19242 yavanna
Results may vary.
pi_8108675
Ik las een stukje van de website opzetster en het schijnt dat er op het forum zelfs allerlei nare dingen geschreven worden ( egoistisch, belachelijk etc) door 'wel' ouders.

Belachelijk, ik heb zelf bewust voor 3 kinderen gekozen, maar dat geeft geen reden een ander aan te vallen op hun bewust kinderloosheid.
Toch juist respectvol, die mensen hebben er vast enorm goed over nagedacht en zijn tot deze keuze gekomen.

Leven en laten leven

~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_8108707
Dat vind ik ook belachelijk ja, wat is daar in godsnaam egoïstisch aan? Je benadeelt er toch niemand mee als je geen kinderen wil? Andersom vind ik de anti-kinderverhalen op die site (heb er wel eens gekeken) soms ook wat overdreven, respect moet wel van twee kanten komen.

Maar ik begrijp het ergens ook wel, ik denk dat het komt door het gezeur van sommige mensen die het inderdaad egoïstisch vinden als je geen kind wil.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  zaterdag 25 januari 2003 @ 23:19:55 #9
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8108807
Waar ik zo slecht tegen kan is als mensen kinderen nemen en ze vervolgens door opa & oma of op de creche laten opvoeden. Dat noem ik egoïstisch.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  zaterdag 25 januari 2003 @ 23:20:12 #10
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_8108811
ik wil ze zelf erg graag, lijkt me prachtig!
Maar mensen moeten het idd. lekker zelf weten.
Ik zou wel vragen aan iemand die geen kinderen wil, waarom dan wel niet...
Niet omdat diegene zich moet verantwoorden tegenover mij maar omdat ik gewoon benieuwd ben naar de reden/gedachte erachter.
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_8108888
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 23:00 schreef Angeles het volgende:
Ik vind dat echt zoiets wat iedereen lekker zelf moet weten. Als iemand tegen mij zou zeggen dat ie geen kinderen wil, zou ik ook niet gaan vragen: 'waarom niet' of zo. Ik vind niet dat iemand daar verantwoording voor hoeft af te leggen.

Discussies tussen bewust kinderlozen en mensen met kinderen of mensen die ze willen, lopen zo vaak uit op zo'n welles-nietes gedoe. Het hebben van kinderen is niet per definitie leuker. Het niet hebben ook niet. En ik vind helemaal niet dat je met een verklaring hoeft te komen, of met een reden. Je hebt gewoon een bepaald gevoel hoe je je leven wil inrichten, klaar.


AMEN!
  zondag 26 januari 2003 @ 00:32:09 #12
19242 yavanna
Results may vary.
pi_8110248
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 23:14 schreef Angeles het volgende:
Dat vind ik ook belachelijk ja, wat is daar in godsnaam egoïstisch aan? Je benadeelt er toch niemand mee als je geen kinderen wil? Andersom vind ik de anti-kinderverhalen op die site (heb er wel eens gekeken) soms ook wat overdreven, respect moet wel van twee kanten komen.
Absoluut, zo zie je ook van die eindeloze, nergens op slaande, discussie's tussen.....
Uit huis werkende en niet werkende moeders
Mavo en VWO scholieren
etc etc

Lijkt een soort nijd en haat, tussen allerlei groepen, vaag hoor...

~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_8114660
quote:
Op zondag 26 januari 2003 00:32 schreef yavanna het volgende:
Lijkt een soort nijd en haat, tussen allerlei groepen, vaag hoor...
Dit is echt zo´n kwestie waar mensen lekker fundamenteel voor of tegen iets kunnen zijn. Het treurige is dat mensen zich een stuk zekerder voelen als ze "de tegenstanders" persoonlijk als mindere kunnen bestempelen want dan hoef je je wereldbeeld niet met objectieve argumenten in stand te houden.

Voor beide kanten van het verhaal valt namelijk iets zinnigs te zeggen en respect voor jouw wereldbeeld dwing je nu eenmaal makkelijker af door de ander bijvoorbeeld een egoist te vinden want dan zijn de argumenten die die ander hanteert ook meteen minder waard. Allemaal in theorie natuurlijk.

Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
pi_8127253
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 22:34 schreef Bosbeetle het volgende:
doet mij denken aan herman finkers

-hebben jullie bewust geen glazenwasser of kunnen jullie geen glazenwasser krijgen-


pi_8127573
Ik vind het erg irritant en ook voornamelijk brutaal als mensen aankomen, met "...en waarom wil je dan geen kinderen???" en er dan 10x over doorzeiken en zich er echt mee bemoeien.
Als je het normaal vraagt is het prima, maar niet meer dan 1x erover doorgaan.

Iedereen mag doen wat hij of zij wilt.
Sommige mensen denken tegenwoordig, dat je gek bent, als je geen kinderen wilt en ook over een paar jaar niet.

Nee tienermeisjes, die per ongeluk zwanger worden op hun 15e en het amper kunnen opvoeden en later nog zeggen "nee hoor, ik zou m'n kindje niet willen missen, MAAR als het iets later had gekund, dan had ik daarvoor gekozen"
Beter iemand (of een stel), dat daar goed over nadenkt en niet aan kinderen begint, wanneer ze daar geen zin in hebben en/of hun leven met andere dingen invulling willen geven.

Persoonlijk wil ik heel graag kinderen en hoop dan ook over een paar jaar kinderen te krijgen.

pi_8127619
ik wil ook geen kinderen, redenen:

- het kost bakken met geld
- kleine kinderen zijn krijsende poepluiers
- als ze in de pubertijd komen zijn ze strontvervelend en demonstratief (ik zit nog in die periode)

Een goede vriend van me past wel eens op met een vriendin van hem, en vertelt dan in geuren en kleuren hoe schattig ze wel niet zijn, maar dat vind ik niet, ze zijn klein, bijdehant en irritant

  maandag 27 januari 2003 @ 03:06:14 #17
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_8127635
Naast dat kinderen krijgen door de eeuwen diende als 'in stand houding van de soort' (15 tot 20 zwangerschappen waarvan 1 tot 3 van de levend geboren en gezonde kinderenlang genoeg bleef leven om zichzelf weer voort te planten), zijn we nu in de 'luxe' terecht gekomen dat we kunnen 'kiezen' voor kinderen...

Jong trouwen en (jong) kinderen krijgen is weer 'in'; de 27-jarige bijstandmoedertjes-met-drie-kinderen-van-meer-dan-één-vader spreken boekdelen...

Daarnaast heb je de carrière-singles (V, 33-37) die koste-wat-kost een wurmpie willen produceren; daaraan wil ik ondanks mijn vasectomie wel meewerken

Toch heb ik het idee dat ik kinderloos zal blijven.

HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_8127653
quote:
Op maandag 27 januari 2003 03:06 schreef sooty het volgende:

Jong trouwen en (jong) kinderen krijgen is weer 'in'; de 27-jarige bijstandmoedertjes-met-drie-kinderen-van-meer-dan-één-vader spreken boekdelen...
Idd
  maandag 27 januari 2003 @ 03:30:41 #19
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_8127675
Hier nog iemand (m, 23) die niet van plan is zich voort te planten. Naast de gebruikelijke redenen (kinderen zijn irritant) vind ik ook nog eens dat ik het de wereld niet aan kan doen mijn DNA materiaal te verspreiden, en ik denk dat meer mensen zouden moeten nadenken over of hun DNA materiaal goed genoeg is voordat ze zich gaan voortplanten.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  maandag 27 januari 2003 @ 03:53:35 #20
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_8127714
quote:
Op maandag 27 januari 2003 03:17 schreef The-What het volgende:

[..]

Idd


Woei. Ik ben een beetje blassé om te moeten constateren dat de eerste bijval van een vrouw (ervan uitgaande dat de profile naar eer en geweten is ingevuld) is; had ik niet verwacht.

HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  maandag 27 januari 2003 @ 16:57:31 #21
39158 confined
breaking the waves
pi_8136020
Ik wil geen kinderen omdat mijn vriend en ik allebei een verleden van depressie hebben. Mijn vorm kan erfelijk zijn (mijn moeder heeft het en mijn oma had het ook).

Ik ben dus bang voor de extra verantwoordelijkheid die een kind met zich meebrengt en die wij wellicht niet aankunnen. En ik wil mijn kinderen niet erfelijk belasten met zo'n ziekte. Ik heb ook een paar jaartjes Pabo gedaan, en toen wist ik het echt zeker: dat is voor mij niet weggelegd!

Het is trouwens wel vervelend als je steeds van je omgevin te horen krijgt wanneer de kindjes komen. En als je zegt dat die er niet komen, dan snappen ze dat niet. Tss.

edit: nog een vrouw hier die dat moederinstinct niet zo heeft..

pi_8136271
Ik heb het moederinstinct wel en ben dol op kinderen, maar wil ze niet. Ik ben niet bereid voor een kind thuis te blijven zitten, en zou het emotioneel niet aankunnen om een ander m'n kind op te laten voeden. M'n vriend zou een prima huisvader zijn en is er zelfs toe bereid, maar ik kan niet slechts een ei-donor zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_8136294
ik moet kinderloos blijven, ik heb niet eens een keus
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_8136323
quote:
Op maandag 27 januari 2003 03:53 schreef sooty het volgende:

Woei. Ik ben een beetje blassé om te moeten constateren dat de eerste bijval van een vrouw (ervan uitgaande dat de profile naar eer en geweten is ingevuld) is; had ik niet verwacht.


Hij is naar eer en geweten ingevuld ja
Met dat ene punt ben ik het wel met je eens.

Extreem vroeg kinderen krijgen en dan later 3 kinderen van 3 verschillende vaders, vind ik niet echt 'je van het'.
Geduld is een schone zaak, zeg ik maar altijd

  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 januari 2003 @ 17:18:24 #25
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_8136469
Kiezen voor wel of geen kinderen is heel persoonlijk. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom je geen kinderen van jezelf wilt. Tot een behoorlijk eindje na mijn 30e wilde ik ook geen kinderen. Ik had de behoefte gewoonweg niet. Wist ook niet goed hoe ik met kleine kinderen om moest gaan en zo.

Maar daarna is er iets veranderd en stak mijn kinderwens alsnog de kop op en liet zich die kop niet meer indrukken Ik wilde een kind! Desnoods in mijn eentje, maar zover kwam het niet. Ik ben nu heel gelukkig met mijn vriend en zoontje

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')