abonnement Unibet Coolblue
pi_198467816
Wat denken jullie van dromen? Waar komen ze vandaan?

Ik heb regelmatig voorspellende dromen. Mijn voorspellende dromen zijn ook zelden symbolisch. Wat ik zie in mijn dromen gebeurt vaak exact hetzelfde in het echte leven. Die dromen zijn vaak zeer helder, felle kleuren en emoties.

Zo droomde ik laatst over een klein hondje dat mij aan mijn rechterkant zomaar beet na het blaffen. Er stond een laconieke eigenaar bij.

Toen ik wakker werd, verontrustte deze droom mij. In de eerste plaats omdat ik voor het eerst in mijn leven een droom had over een dier (hond) die mij zomaar aanviel. Nog nooit eerder zo een droom had. Ten tweede omdat ik een groot dierenliefhebber ben. Normaal vraag ik af en toe een passant om de hond te aaien en honden hebben altijd zeer goed op mij gereageerd.

Een week later beet precies hetzelfde hondje me op dezelfde wijze na geblafd te hebben. Ook hier deed de eigenaar, zoals in mijn droom, laconiek.

Mijn droom was weer uitgekomen, zoals vele andere dromen. Ik kan het gewoon geen toeval meer noemen. Ik moet erbij zeggen dat ik vrij gevoelig ben.

Ik denk dat alles in 1 moment gebeurd, dat alles er altijd is. Onze hersenen denken in termen van verleden, heden en toekomst, dimensies, tijd en weet ik het wat nog meer. Ik geloof dat er een oneindigheid in 1 moment is en dat ik in die oneindigheid informatie kan halen. Daarom wil ik het niet eens voorspellen noemen. Iedereen maakt deel uit van het oneindige, maar niet iedereen staat er in contact mee
  vrijdag 12 maart 2021 @ 20:38:43 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198467973
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:31 schreef Marinadevv het volgende:

Ik denk dat alles in 1 moment gebeurd, dat alles er altijd is. Onze hersenen denken in termen van verleden, heden en toekomst, dimensies, tijd en weet ik het wat nog meer.
Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Alles 'bestaat' in die zin tegelijkertijd. Maar zodra je daar bewust als mens iets mee wil doen werkt het niet meer. Je kunt die info alleen ontvangen, maar niet sturen.
pi_198468080
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:38 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Alles 'bestaat' in die zin tegelijkertijd. Maar zodra je daar bewust als mens iets mee wil doen werkt het niet meer. Je kunt die info alleen ontvangen, maar niet sturen.
Wat bedoel je met dat als een mens daar iets mee wil doen?

Ergens geloofde ik ook wel in de kwantummogelijkheden. Maar dat geloof ik niet echt meer. Anders was ik niet in staat om delen van de toekomst te zien. Ik denk oprecht dat de toekomst vaststaat
pi_198468116
Wow wat bijzonder en ook wel eng lijkt mij. Ik heb zelf geen voorspellende dromen maar mijn creatieve uitingen zijn soms licht voorspellend qua namen van personen en mensen die ik ontmoet. 1x droomde ik dat een internetliefde al een vriendin had en dat was zo, maar dat was zo ook wel erg duidelijk :') . Ik heb soms wel heel vaag voorspellende dromen. Bijv dat iets lijkt op de werkelijkheid en deels overeenkomt maar dat zijn vaak dingen als plaatsen / gebouwen. Misschien zijn er community’s van spirituele mensen die hetzelfde hebben waar je terecht kunt?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  vrijdag 12 maart 2021 @ 20:47:14 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198468188
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:43 schreef Marinadevv het volgende:

[..]

Wat bedoel je met dat als een mens daar iets mee wil doen?

Ergens geloofde ik ook wel in de kwantummogelijkheden. Maar dat geloof ik niet echt meer. Anders was ik niet in staat om delen van de toekomst te zien. Ik denk oprecht dat de toekomst vaststaat
Ja dat is een paradox en dat wordt filosofisch. Je kunt wel info ontvangen over de toekomst (bijvoorbeeld), maar die niet veranderen. Omdat mensen niet buiten 'het alles' staan, maar daar onderdeel van zijn. Een mens is niet in het heelal, maar is een onderdeel van het heelal.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 21:08:20 #6
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198468778
Toevallig afgelopen nacht een goede droom gehad. Zou wel een flinke meevaller zijn als dat uitkomt.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_198468845
Heb ooit eens een boek gehad met droomverklaringen. Ik wilde nog wel eens wat opzoeken, het werkte met trefwoorden, als ik me m'n droom kon herinneren, maar ik durf niet te stellen dat ik ooit een voorspellende droom heb gehad. Wel dromen die steeds terugkwamen, dat wel.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_198468961
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:47 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ja dat is een paradox en dat wordt filosofisch. Je kunt wel info ontvangen over de toekomst (bijvoorbeeld), maar die niet veranderen. Omdat mensen niet buiten 'het alles' staan, maar daar onderdeel van zijn. Een mens is niet in het heelal, maar is een onderdeel van het heelal.
Dit geloof ik ook. Enige waar je controle over hebt, is je mindset.
pi_198469186
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:31 schreef Marinadevv het volgende:
Ik denk dat alles in 1 moment gebeurd, dat alles er altijd is. Onze hersenen denken in termen van verleden, heden en toekomst, dimensies, tijd en weet ik het wat nog meer. Ik geloof dat er een oneindigheid in 1 moment is en dat ik in die oneindigheid informatie kan halen. Daarom wil ik het niet eens voorspellen noemen. Iedereen maakt deel uit van het oneindige, maar niet iedereen staat er in contact mee
Mooi omschreven!
Ik ervaar dit precies zo wat tijd betreft.

Ik droom ook vooruit maar niet zo helder en concreet als jij dit hebt met dat hondje.
Meer een bepaalde sfeer die er hangt in mijn droom en daaruit kan ik dingen herleiden die ik vervolgens weet.

Afgelopen zomer werd ik wakker en dacht ik dat een stel dat ik ken uit elkaar waren gegaan.
Prompt kreeg ik een appje van haar dat ze in een relatiecrisis zaten.
What's the name of the game?
  Moderator vrijdag 12 maart 2021 @ 21:29:45 #10
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_198469249
Dit is denk ik wat meer op zijn plaats in TRU :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_198469534
Ik heb ook al best vaak voorspellende dromen gehad. Over heftige gebeurtenissen zoals de dood, maar ook over ontzettend domme gebeurtenissen. Zo droomde ik 3 nachten geleden dat ik seks had met André Hazes (en ik vind die gast MEGA lelijk) en zijn verloofde Monique betrapte ons en het ging uit. En de volgende dag las ik online dat ze uit elkaar gingen.

Zoiets stoms, maar ik dacht: wel weer toevallig :') maar waarom droom ik dit? Wtf..

Maar de dromen die ik heb over overleden personen vind ik altijd erg mooi. En ik geloof dat je hersenen snachts actiever zijn dan overdag en dat je bepaalde dingen middels 'energie' opvangt/uitstoot.
pi_198471229
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:44 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Wow wat bijzonder en ook wel eng lijkt mij. Ik heb zelf geen voorspellende dromen maar mijn creatieve uitingen zijn soms licht voorspellend qua namen van personen en mensen die ik ontmoet. 1x droomde ik dat een internetliefde al een vriendin had en dat was zo, maar dat was zo ook wel erg duidelijk :') . Ik heb soms wel heel vaag voorspellende dromen. Bijv dat iets lijkt op de werkelijkheid en deels overeenkomt maar dat zijn vaak dingen als plaatsen / gebouwen. Misschien zijn er community’s van spirituele mensen die hetzelfde hebben waar je terecht kunt?
Ik geloof dat er mensen zijn met dezelfde ervaringen zoals ik, maar ben me er ook bewust van dat veel mensen denken dat ze spirituele gaven hebben. Dus het is ook zoeken naar een speld in een hooiberg.
pi_198471329
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 21:26 schreef -marz- het volgende:

[..]

Mooi omschreven!
Ik ervaar dit precies zo wat tijd betreft.

Ik droom ook vooruit maar niet zo helder en concreet als jij dit hebt met dat hondje.
Meer een bepaalde sfeer die er hangt in mijn droom en daaruit kan ik dingen herleiden die ik vervolgens weet.

Afgelopen zomer werd ik wakker en dacht ik dat een stel dat ik ken uit elkaar waren gegaan.
Prompt kreeg ik een appje van haar dat ze in een relatiecrisis zaten.
Wat jij hebt ervaren kan ik ook omschrijven als "ontvangen uit dat bron".

Ik heb het ook altijd 's nachts. Ik ben in de nacht zeer ontvankelijk. Soms zijn het stemmen, zeer zelden gedaantes, visioenen, of heldere dromen. Ik kreeg zo een 15 jaar geleden bij het ontwaken een naam door waar ik nog nooit van had gehoord. Iemand noemde zijn naam en ik zag die naam voor me verschijnen. Jules Verne. Toen ik het googelde kwam ik erachter dat het een ziener was.

Kan het toeval zijn? Kan ik die naam ooit tijdens een Franse les opgepikt hebben? Waarom fluistert een stem dan juist die naam door?
Zo ben ik mijn eigen grootste criticus. Skeptisch.
Ben ik gek?


Maar mijn dromen zijn de enige dingen waarvan ik zeker weet dat ze geen toeval zijn. Ze komen zo nauwkeurig uit dat het gewoon geen toeval is. Er is gewoon iets waar ik uit put als ik slaap.

Ik word ook vaker wakker in de nacht met antwoord op problemen. Opeens krijg ik levensveranderende dingen door. Ik begrijp dingen opeens.
pi_198473533
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 23:50 schreef Marinadevv het volgende:

[..]

Wat jij hebt ervaren kan ik ook omschrijven als "ontvangen uit dat bron".

Ik heb het ook altijd 's nachts. Ik ben in de nacht zeer ontvankelijk. Soms zijn het stemmen, zeer zelden gedaantes, visioenen, of heldere dromen. Ik kreeg zo een 15 jaar geleden bij het ontwaken een naam door waar ik nog nooit van had gehoord. Iemand noemde zijn naam en ik zag die naam voor me verschijnen. Jules Verne. Toen ik het googelde kwam ik erachter dat het een ziener was.

Kan het toeval zijn? Kan ik die naam ooit tijdens een Franse les opgepikt hebben? Waarom fluistert een stem dan juist die naam door?
Zo ben ik mijn eigen grootste criticus. Skeptisch.
Ben ik gek?


Maar mijn dromen zijn de enige dingen waarvan ik zeker weet dat ze geen toeval zijn. Ze komen zo nauwkeurig uit dat het gewoon geen toeval is. Er is gewoon iets waar ik uit put als ik slaap.

Ik word ook vaker wakker in de nacht met antwoord op problemen. Opeens krijg ik levensveranderende dingen door. Ik begrijp dingen opeens.
Ja hier ook hoor.
Daar komt "ergens een nachtje over slapen" vandaan denk ik.

Ik denk dat het deels intuïtie is en inzichten die vanuit het onderbewuste komen.
Veel wat mensen doen verloopt in patronen dus die kan je, al dan niet bewust, voorspellen.

Ben er ook kritisch op in de zin van, een droom kan uitkomen maar het schijnt ook te kunnen dat je hersenen ter plekke de actuele situatie synchroniseren met je herinnering aan een droom, waardoor het lijkt alsof je exact hetzelfde gedroomd hebt. Ik denk wel dat dat soms bij mij aan de hand is. Je weet het niet.
What's the name of the game?
pi_198553250
Gisteren was een belangrijke dag in mijn leven. Maar ik miste mijn ouders (beide overleden) en ik droomde dat ik voor mijn ouderlijk huis stond en er 2 vlinders op mijn hand landden. Dat soort dromen heb ik ook en vind ik heel mooi :-)
  zaterdag 20 maart 2021 @ 01:15:56 #16
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_198597613
Voorspellende dromen heb ik nooit gehad, zover ik mij herinner. Wel deja-vu's.
In 1995 heb ik wel een paar keer in korte tijd gehad dat ik (slechts enkele seconden vooruit leek te kunnen zien).
Zoals de lottoballen, dan zei ik een nummer voordat het de buis in ging tegen mijn toenmalige vriendin... en vaak had ik 3 a 4 ballen goed.
Of een situatie in de bus, dat ik tegen (dezelfde) vriendin zei; let op die man of vrouw die daar in het gangpad staat... en een paar seconden later moest de buschauffeur ineens een noodstop maken waardoor dat persoon dus viel (gelukkig niet gewond). Nou mijn vriendin vond dat ik aan de staatsloterij mee moest doen of aan de lotto.

Misschien is het wat Bas en Aad zegt:
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:38 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Alles 'bestaat' in die zin tegelijkertijd. Maar zodra je daar bewust als mens iets mee wil doen werkt het niet meer. Je kunt die info alleen ontvangen, maar niet sturen.
Ik kon me er niet mee verrijken, door grote winsten te halen bij de Lotto of de Staatsloterij. Ik kon er alleen mijn vriendin mee beïndrukken. Ach ook mooi. :)

De laatste keer was toen de toenmalige Israëlische president Rabin werd vermoord. Ik had al een paar maanden geen voorspellende gedachten meer gehad, toen ik 's avonds naar de radio luisterde (zoals zo vaak) toen ik op het nieuws hoorde dat Rabin ergens op een plein in Tel Aviv de menigte toe zou spreken.
Ik kreeg er direct een raar gevoel bij; en ik dacht hardop van "maak dat je wegkomt, je weet toch dat jij gedood wordt?" Ik bleef erg onrustig... tot ongeveer een half uur later een ingelast nieuwsbulletin werd aangekondigd.
Ja ik wist al waar het om ging. En het enige dat ik nog dacht... zie je nou wel? Daar gaat de vrede tussen Israël en de Palestijnen.

En daarna heb ik nooit meer iets vooruit gevoeld.

Tja, ik kan die eerste voorvallen nog wel verklaren met een (pseudo)wetenschappelijke verklaring. Maar de moord op Rabin? Ja natuurlijk wist ik dat er veel tegenstanders waren van de vredesbesprekingen aan beide zijden. Maar dit was meer dan een beredeneerde gok. Ik kan de onrust in mijn lijf van toen nog steeds (een beetje) voelen. Ik hoor mezelf in mijn slaapkamer in het ouderlijk huis nog hard op zeggen, maak dat je wegkomt, je weet toch dat je wordt vermoord!

Ja ik spreek over tot een aantal seconden vooruit kunnen kijken en bij de moord op Rabin tot max een half uur.
Maar ik zie het eigenlijk ook allemaal als een deja vu, waar ik iets eerder in heb kunnen stappen.
Misschien in een voorspellende droom wel net zoiets?
pi_198597996
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 23:50 schreef Marinadevv het volgende:

[..]

Ik kreeg zo een 15 jaar geleden bij het ontwaken een naam door waar ik nog nooit van had gehoord. Iemand noemde zijn naam en ik zag die naam voor me verschijnen. Jules Verne. Toen ik het googelde kwam ik erachter dat het een ziener was.

Kan het toeval zijn? Kan ik die naam ooit tijdens een Franse les opgepikt hebben? Waarom fluistert een stem dan juist die naam door?
Zo ben ik mijn eigen grootste criticus. Skeptisch.
Ben ik gek?

Interessant. Dit had ik laatst eens met een heel heldere droom over dat ik op een klein meisje moest letten die haar ouders kwijt was na een ongeluk. In de droom moest ik haar ouders zoeken en vroeg ik naar haar naam. Ze zei: "Eisabel".

Ik vroeg: "Je bedoelt Isabel?"
"Nee, Eisabel, met een E ervoor"

Toen ik wakker werd heb ik deze droom opgeschreven in de app 'Dreamcatcher'. Want ik vond het zo'n vreemde naam, Eisabel.

De volgende dag was ik op een verjaardag en was daar een man, die heel trots vertelde over zijn dochter Eisabel. Toen vroeg ik weer: "Isabel?"

"Nee, Eisabel met een E ervoor."

Dat soort momenten zetten mij ook altijd aan het denken: Waarom droom ik dat, zo specifiek over die naam? En hoe toevallig is dat, dat ik nog nooit van die naam heb gehoord tot in mijn droom, en de volgende dag die naam wordt uitgesproken omdat ie echt bestaat.
pi_199015617
Ik heb het 1x gehad.
Droomde dat ik bij een stel op bezoek was.
Zij was boos en zei over der vrouw” ik zou blij zijn als ze oprot, kutwijf”
Ik reageerde erop “ iets minder mag ook wel, het is wel je vrouw hoor”

De volgende dag vertelde ik die droom aan die vriendin van mij en zei nog “ ik neem aan dat het niks is en het nog goed is tussen jullie😁”

2 dagen later hoor ik dat ze uit elkaar zijn😐

Echt bizar dus, vond zij ook wel want ze had niet gezegd dat het slecht ging in hun relatie
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_199155755
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 17:01 schreef Ellatjuh het volgende:
Ik heb het 1x gehad.
Droomde dat ik bij een stel op bezoek was.
Zij was boos en zei over der vrouw” ik zou blij zijn als ze oprot, kutwijf”
Ik reageerde erop “ iets minder mag ook wel, het is wel je vrouw hoor”

De volgende dag vertelde ik die droom aan die vriendin van mij en zei nog “ ik neem aan dat het niks is en het nog goed is tussen jullie😁”

2 dagen later hoor ik dat ze uit elkaar zijn😐

Echt bizar dus, vond zij ook wel want ze had niet gezegd dat het slecht ging in hun relatie
Misschien had je onbewust spanningen tussen hen opgepikt en kon je de linkjes pas leggen in je droom.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_199160395
Dat zou kunnen
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  woensdag 23 juni 2021 @ 17:21:38 #21
496573 Ellev
Mixed couple
pi_200027463
Mijn moeder heeft dat.

Was ooit gestopt met roken voor een jaar langs. Toen ik weer begonnen was belde m'n moeder mij. Mijn zoon ik zag je roken in mijn dromen. Uuuuhm ja mam klopt ben weer begonnen.

Ik had ooit de auto van m'n ouders geleend en zou die na het weekend terug brengen. Op de zondag ochtend belde m'n moeder om te vragen hoe het ging met mij en de auto want ze had gedroomd dat er iets was gebeurd.

Durf nu niks meer stiekem te doen en ben toch al een volwassen man met drie kids. 😅
Al 14 jaar samen en drie kids stille bling strong
  vrijdag 2 juli 2021 @ 19:07:28 #22
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_200172694
Ik heb wel heel vaak dromen rondom zwangerschap. Ik heb een groot gezin en we zijn compleet. De laatste zwangerschap was heel zwaar en ik wil het absoluut niet nog eens meemaken.

Maar ik droom dus heel vaak dat ik hoogzwanger ben en er net pas achter gekomen ben. In de ene droom verlies ik de baby en zeggen de artsen in het ziekenhuis dat dat is omdat ik hem/haar niet wilde. In de andere droom krijg ik wel een baby, maar hebben we geen namen, niets voor een baby in huis en niks.

Ik heb ze minimaal 1 keer per week. Echt heel naar.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 19:28:06 #23
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_200173071
Voospellende dromen? Van sommige dromen hoop ik dat ze dat niet zijn, zoals die ene droom waarin pa dood van zijn stoel viel. :{

Deja-vu's heb ik weleens ooit gehad.

Een ander type dromen: Ik heb om de zoveel tijd dromen waarin leeftijdgenoten van vroeger terug komen, vaak mensen die ik al jaren niet gesproken heb. Heel raar.

Een ideale jeugd heb ik niet gehad; juist eentje die ik met de kennis van nu graag overnieuw zou doen (maar dan goed). Dus een verlangen naar toen lijkt me sterk.
pi_200298697
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:28 schreef Eightyone het volgende:
Voospellende dromen? Van sommige dromen hoop ik dat ze dat niet zijn, zoals die ene droom waarin pa dood van zijn stoel viel. :{
Zulke dromen heb ik ook weleens gehad. Dat schijn je symbolisch op te moeten vatten en niet letterlijk. Maar het is wel even schrikken natuurlijk zo'n droom.
pi_200392297
Ik droom vaak over 't verleden. Over het dorp waar ik ben opgegroeid. In mijn dromen weet ik nog precies hoe het huis eruit zet, hoe 't rook. De details. Voorspellende dromen lijk ik niet echt te hebben. Deja Vu komt nog wel eens voor, maar momenteel niet op regelmatige basis.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')