abonnement Unibet Coolblue
pi_201088271
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 21:59 schreef Tlaloc het volgende:
Wat betere trainers in de Eredivisie zal het niveau ook doen groeien. De KNVB opleiding is van wat ik begrijp erbarmelijk slecht.
Waarom denk je dat de KNVB iedere keer terug grijpt op van Gaal ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_201088327
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 22:11 schreef TLC het volgende:

[..]
Waarom denk je dat de KNVB iedere keer terug grijpt op van Gaal ?
Van Gaal die de opleiding op de schop gooit, dat zal ook wel fijn zijn :)

En de verkorte opleiding die ze hebben voor "grote namen" :') we hebben het succes gemerkt met Stam en van Bommel.
pi_201088335
Met 5 ploegen, die waarschijnlijk alle vijf meedoen om overwintering is het niet onrealistisch om rond de winterstop al tegen de 10,000 punten te staan.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 22:26:20 #214
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_201088477
Santa Clara en Pacos liggen er virtueel uit.
pi_201088695
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 22:16 schreef Dale__Cooper het volgende:
Met 5 ploegen, die waarschijnlijk alle vijf meedoen om overwintering is het niet onrealistisch om rond de winterstop al tegen de 10,000 punten te staan.
Het voelt echt als luxe om alle vijf teams nog te hebben. Voor mij gevoel vliegt er normaal gesproken altijd wel eentje uit.
pi_201088830
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 22:26 schreef Yozzz het volgende:
Santa Clara en Pacos liggen er virtueel uit.
Een overwinningen van de resterende 4 teams levert nog maar 0,333 punten op ipv 0,400 wat NL pakt. Kan dan best hard gaan als er drie in de CL spelen en NL er 3 in de Conference league hebben. Over een heel seizoen kan die 0,067 best het verschil gaan maken. Wel heeft Portugal natuurlijk de CL bonuspunten, maar ook die worden gedeeld door 6

pi_201089091
In de stand van 2023. Dat zal toch het jaar moeten zijn om er voorbij te gaan staat Portugal wel 2,5 punt boven Frankrijk. Nederland staat daar op slechts 1,8 punt van Frankrijk.
pi_201090145
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 23:13 schreef Dale__Cooper het volgende:
In de stand van 2023. Dat zal toch het jaar moeten zijn om er voorbij te gaan staat Portugal wel 2,5 punt boven Frankrijk. Nederland staat daar op slechts 1,8 punt van Frankrijk.
Zou wel genot zijn, maar denk dat Frankrijk dit jaar wel aardig wat punten gaat pakken. PSG zou zomaar de cl kunnen winnen, en dan nog OM, Lyon en Monaco in de EL. En dan nog Lille (cl) en Rennes (ecl)

Voordeel wat Frankrijk tov Portugal heeft is wel dat nog alle 6 teams in competities zijn tegen 4/6 van Portugal. Voordeel van NL is de lagere deler (5) en 3 van de 5 teams in de laagste klasse met hopelijk meer kans op overwinningen.
pi_201090998
Belachelijk dat je nu beloont wordt door niet goed genoeg te zijn voor de CL en EL. Brugge pakt 0 punten en zelfs Vitesse kan nu meer pakken dan de gemiddelde CL club. Je kunt dus beter uit de EL vliegen dan 2e worden en er daarna kansloos uit. Deze ranking heeft dan ook geen waarde meer. Zonder die Conference Leaque hadden we alleen psv en Ajax gehad en was iedereen in paniek.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_201091441
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 22:44 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Het voelt echt als luxe om alle vijf teams nog te hebben. Voor mij gevoel vliegt er normaal gesproken altijd wel eentje uit.
Dat komt door de Conference League (ik wilde CL typen, maar het wordt nu voor afkortingen een beetje ingewikkeld). Zonder de Conference hadden we gewoon maar twee teams in Europa gehad. Dus zo denderend is het allemaal niet.

Edit: zie ook hierboven
pi_201091559
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:03 schreef silverhill het volgende:

[..]
Dat komt door de Conference League (ik wilde CL typen, maar het wordt nu voor afkortingen een beetje ingewikkeld). Zonder de Conference hadden we gewoon maar twee teams in Europa gehad. Dus zo denderend is het allemaal niet.

Edit: zie ook hierboven
Dat is waar inderdaad. Dat vertekent nogal.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:18:23 #222
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_201091609
Uiteraard weet je niet of je dan maar 2 teams in Europa zou hebben gehad. Dat de cL voor vrij matige landen als Nederland positief uitkomt is verder evident.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_201091660
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:03 schreef silverhill het volgende:

[..]
Dat komt door de Conference League (ik wilde CL typen, maar het wordt nu voor afkortingen een beetje ingewikkeld). Zonder de Conference hadden we gewoon maar twee teams in Europa gehad. Dus zo denderend is het allemaal niet.

Edit: zie ook hierboven
https://kassiesa.net/uefa/data/method5/crank2022.html

Als je hier even kijkt hoeveel clubs er uit Europa liggen per land mogen we gewoon tevreden zijn.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  Moderator vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:26:05 #224
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_201091714
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:03 schreef silverhill het volgende:

[..]
Dat komt door de Conference League (ik wilde CL typen, maar het wordt nu voor afkortingen een beetje ingewikkeld). Zonder de Conference hadden we gewoon maar twee teams in Europa gehad. Dus zo denderend is het allemaal niet.

Edit: zie ook hierboven
Kun je niet zeggen, Feyenoord en Vitesse hadden dan EL voorronde gespeeld natuurlijk.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:27:30 #225
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_201091731
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:23 schreef LordVoldermort het volgende:
Belachelijk dat je nu beloont wordt door niet goed genoeg te zijn voor de CL en EL. Brugge pakt 0 punten en zelfs Vitesse kan nu meer pakken dan de gemiddelde CL club. Je kunt dus beter uit de EL vliegen dan 2e worden en er daarna kansloos uit. Deze ranking heeft dan ook geen waarde meer. Zonder die Conference Leaque hadden we alleen psv en Ajax gehad en was iedereen in paniek.
Niet helemaal natuurlijk, de voorrondes EL waren dan weer heel anders geweest veel meer teams (de EL heeft nu 16 clubs minder) en met bijvoorbeeld voor AZ en Feyenoord een geplaatste status.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:29:04 #226
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_201091754
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:23 schreef LordVoldermort het volgende:
Belachelijk dat je nu beloont wordt door niet goed genoeg te zijn voor de CL en EL. Brugge pakt 0 punten en zelfs Vitesse kan nu meer pakken dan de gemiddelde CL club. Je kunt dus beter uit de EL vliegen dan 2e worden en er daarna kansloos uit. Deze ranking heeft dan ook geen waarde meer. Zonder die Conference Leaque hadden we alleen psv en Ajax gehad en was iedereen in paniek.
Er zijn ook bonuspunten om dit te compenseren.

Bovendien zullen clubs zelf altijd in de best mogelijke competitie willen spelen.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:32:18 #227
80382 manny
30 is best veel
pi_201091807
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:27 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Niet helemaal natuurlijk, de voorrondes EL waren dan weer heel anders geweest veel meer teams (de EL heeft nu 16 clubs minder) en met bijvoorbeeld voor AZ en Feyenoord een geplaatste status.
Daarnaast zijn het gewoon de nieuwe regels en nieuwe competities. Aanpassen dus.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_201091877
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 22:16 schreef Dale__Cooper het volgende:
Met 5 ploegen, die waarschijnlijk alle vijf meedoen om overwintering is het niet onrealistisch om rond de winterstop al tegen de 10,000 punten te staan.
Yup, als je naar 90% van de ploegen in de conference league kijkt mag je toch wel verwachten dat daar flink wat punten uit kunnen komen, in ieder geval van Feyenoord en AZ.

Ajax heeft met deze loting ook kans om flink wat punten te sprokkelen. Die EL inschatten vind ik lastig, want die is veel sterker dan de afgelopen jaren qua poulefase
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_201091916
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:38 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Yup, als je naar 90% van de ploegen in de conference league kijkt mag je toch wel verwachten dat daar flink wat punten uit kunnen komen, in ieder geval van Feyenoord en AZ.

Ajax heeft met deze loting ook kans om flink wat punten te sprokkelen. Die EL inschatten vind ik lastig, want die is veel sterker dan de afgelopen jaren qua poulefase
De Europa League is inderdaad flink opgewaardeerd lijkt het. Grote kans dat PSV een erg zware poule krijgt.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:47:10 #230
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_201091979
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:41 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
De Europa League is inderdaad flink opgewaardeerd lijkt het. Grote kans dat PSV een erg zware poule krijgt.
Gelukkig kunnen ze zelfs overwinteren als ze 3e worden.
Oh.
pi_201092000
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:41 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
De Europa League is inderdaad flink opgewaardeerd lijkt het. Grote kans dat PSV een erg zware poule krijgt.
Alsof PSV geen prima niveau heeft gehaald tegen Benfica. Uit de ervaring van de vorige seizoenen kun je ook gewoon afleiden dat een goed gecoacht AZ uitstekend meekon met Napoli en Real Sociedad.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:50:20 #232
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_201092028
PSV moet maar hopen op Lyon.

Kunnen ze counteren tegen Boszball.
Oh.
pi_201092047
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:48 schreef El-Stinho het volgende:

[..]
Alsof PSV geen prima niveau heeft gehaald tegen Benfica. Uit de ervaring van de vorige seizoenen kun je ook gewoon afleiden dat een goed gecoacht AZ uitstekend meekon met Napoli en Real Sociedad.
Ze hebben goed gespeeld, de Europa Leaque ziet er alleen wel een stuk zwaarder uit dan eerder jaren. Maar ze zijn zeker niet kanskoos inderdaad.
pi_201092085
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:52 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ze hebben goed gespeeld, de Europa Leaque ziet er alleen wel een stuk zwaarder uit dan eerder jaren. Maar ze zijn zeker niet kanskoos inderdaad.
Ik vind het knap dat mensen cynisch doen over de kansen van PSV terwijl ze een aanval Gakpo, Götze, Madueke en Zahavi hebben.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_201092099
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:54 schreef El-Stinho het volgende:

[..]
Ik vind het knap dat mensen cynisch doen over de kansen van PSV terwijl ze een aanval Gakpo, Götze, Madueke en Zahavi hebben.
Ik ben helemaal niet cynisch, enige wat ik zeg is dat de Europa League er dit jaar een stuk sterker op geworden lijkt te zijn.
pi_201092101
En ik snap dat het nu lijkt dat we profiteren van de nieuwe opzet, maar bijna alle landen om ons heen zijn in het kwalidicatietraject van de Conference League toch al 1 of 2 ploegen verloren, soms door rechtstreeks toedoen van een NL Club (Anderlecht bijv.)

De spelregels zijn voor iedereen gelijk, en toch zijn we nog geen club kwijt.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Redactie Sport vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:59:22 #237
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201092137
Hopelijk kunnen WE dit jaar plaats 7 behouden, vooral met het oog op de gunstigere situatie als een landskampioen de CL wint.

En dan volgend jaar doorstoten naar de top 6, jawel! (eerlijk is eerlijk, dat lijkt me niet heel realistisch, daarvoor hebben Frankrijk/Portugal echt twee matige jaren nodig en Nederland 2 topjaren)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:02:41 #238
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_201092178
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hopelijk kunnen WE dit jaar plaats 7 behouden, vooral met het oog op de gunstigere situatie als een landskampioen de CL wint.

En dan volgend jaar doorstoten naar de top 6, jawel! (eerlijk is eerlijk, dat lijkt me niet heel realistisch, daarvoor hebben Frankrijk/Portugal echt twee matige jaren nodig en Nederland 2 topjaren)
Gezien de loting van die Portugese teams dit jaar kan Nederland dit jaar best een hoger puntenaantal halen. En sowieso als er drie Nederlandse clubs overwinteren dit seizoen heb je al best een topjaar volgens mij, en dat is best realistisch.
Oh.
pi_201092213
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hopelijk kunnen WE dit jaar plaats 7 behouden, vooral met het oog op de gunstigere situatie als een landskampioen de CL wint.

En dan volgend jaar doorstoten naar de top 6, jawel! (eerlijk is eerlijk, dat lijkt me niet heel realistisch, daarvoor hebben Frankrijk/Portugal echt twee matige jaren nodig en Nederland 2 topjaren)
Plek 7 is wel veilig zou ik zeggen. Schotland kan al een streep doorheen met 3 ploegen die eruit zijn gegaan in de Conference League. Oostenrijk heeft ook wel een goed voorseizoen gehad met vier overlevende ploegen, maar denk dat alleen LASK riant gaat scoren. Salzburg heeft in de CL nog wel goed geloot, maar alsnog gaan die daar niet de overwinningen aaneenrijgen natuurlijk. Sturm Graz en Rapid Wien zitten beide in pot 4 van de EL, dat betekent normaal gesproken wel een pittige loting. Rusland en Oekraïne staan al op een grote achterstand en zijn ook al twee ploegen kwijt.
pi_201093141
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:06 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]
Plek 7 is wel veilig zou ik zeggen. Schotland kan al een streep doorheen met 3 ploegen die eruit zijn gegaan in de Conference League. Oostenrijk heeft ook wel een goed voorseizoen gehad met vier overlevende ploegen, maar denk dat alleen LASK riant gaat scoren. Salzburg heeft in de CL nog wel goed geloot, maar alsnog gaan die daar niet de overwinningen aaneenrijgen natuurlijk. Sturm Graz en Rapid Wien zitten beide in pot 4 van de EL, dat betekent normaal gesproken wel een pittige loting. Rusland en Oekraïne staan al op een grote achterstand en zijn ook al twee ploegen kwijt.
En Oostenrijk verliest aan het einde van het jaar 7 punten tov NL met het wegvallen van 17/18 dus de 7e lijkt idd wel aardig veilig.

Rusland gaat het de komende jaren zwaar krijgen. Volgend jaar vallen 12 punten weg en dan zit het opeens in het rijtje Zwitserland, Kroatië
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')