abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 12 maart 2021 @ 15:42:57 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198463011
https://nos.nl/artikel/23(...)valny-spoorloos.html

quote:
De Russische oppositieleider Aleksej Navalny is weggehaald uit het detentiecentrum waar hij eind februari naartoe werd gebracht. Het is onduidelijk waar hij zich nu bevindt, melden Navalny's advocaten op Twitter.

Op 3 maart liet Navalny weten dat hij werd vastgehouden in een centrum voor voorlopige hechtenis in Koltsjoegino. Mogelijk heeft hij daar in quarantaine gezeten, en wordt hij nu overgebracht naar een strafkolonie op zo'n 100 kilometer ten oosten van Moskou om zijn 2,5 jaar celstraf uit te zitten.

Zijn advocaten meldden vanochtend dat ze na lang wachten in het detentiecentrum in Koltsjoegino te horen kregen dat hun cliënt daar niet meer is. De gevangenisautoriteiten wilden er verder niets over kwijt.
#WaarisNavalny

In Rusland worden nooit mededelingen gedaan over waar gevangenen naartoe worden gebracht, totdat ze er werkelijk zitten, zegt correspondent Iris de Graaf vanuit Moskou. "De vorige keer was Navalny twee dagen spoorloos en werd de hashtag #GdeNavalny, oftewel 'WaarisNavalny' trending. Ook familie en vrienden wisten toen niet waar hij was. Die hashtag zien we nu weer."

Medio februari werd de voornaamste criticus van president Poetin veroordeeld omdat hij zich niet volgens de regels geregeld bij de autoriteiten had gemeld na een vorige veroordeling. Ook werd hij bestraft voor het beledigen van een oorlogsveteraan.

De rechtszaken volgden kort op Navalny's terugkeer uit Duitsland waar hij herstelde van een aanslag met gif. De criticus is ervan overtuigd dat het Kremlin achter de vergiftiging zat.
Opnieuw vergiftigd?
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  roze vrijdag 12 maart 2021 @ 15:51:04 #2
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_198463198
Oei oei
Your beauty never ever scared me.
pi_198463208
wizkays
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 12 maart 2021 @ 15:58:25 #4
186611 Haags
pi_198463323
Die zien we nooit meer terrruggggg
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 12 maart 2021 @ 16:00:09 #5
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198463355
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:51 schreef wizkays het volgende:
Sinds wanneer steunt @:Mikeytt fascisten?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-uitspraken-moslims
Wat een ontzettende drek lees ik hier :')__! Je reputatie moet brandschoon zijn, je kan gepakt worden voor uitspraken van honderd jaar geleden, maar dat je daadwerkelijk veroordeeld bent en dus zeker geen "brandschone" reputatie hebt boeit niet :')

Opdoeken die ballenorganisatie
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_198463391
Misschien het gewoon bij 1 topic houden? :)

NWS / Navalny mogelijk tot 3,5 jaar celstraf veroordeeld
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_198463618
PUTINED
  vrijdag 12 maart 2021 @ 16:18:14 #8
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198463674
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:51 schreef Amarantha het volgende:
Oei oei
Goer?
pi_198464034
Lekker boeiend weer
pi_198464442
Wie?
pi_198464685
Nou, TS, ik heb overal gezocht, maar hier is hij in ieder geval niet.
pi_198464907
Je verwacht het niet he
pi_198464909
Geintje dit ligt 100% in lijn der verwachting

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2021 17:33:55 ]
pi_198465206
Nou zet de kruisraketten maar alvast scherp op Moskou.
.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 18:02:05 #15
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198465223
Dat hoort erbij daaro. Ik snap de ophef niet eerlijk gezegd.
pi_198465605
Wie had dat gedacht... :')

Denk dat ze hem gewoon van kant hebben gemaakt. Rusland doet lekker wat ze wil. Die paar lichte sancties van de EU of de VS doen echt geen flikker. En wij maar boos met vingertjes wijzen. They don't care. En terecht, dan moeten we maar een grotere vuist maken ipv zo softie te doen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 12 maart 2021 @ 20:19:48 #17
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198467569
Ik snap eigenlijk heel eerlijk niet waarom ie überhaupt naar Rusland is teruggekeerd terwijl dit gewoon direct in de lijn der verwachting lag :@
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198467610
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:29 schreef Discombobulate het volgende:
Wie had dat gedacht... :')

Denk dat ze hem gewoon van kant hebben gemaakt. Rusland doet lekker wat ze wil. Die paar lichte sancties van de EU of de VS doen echt geen flikker. En wij maar boos met vingertjes wijzen. They don't care. En terecht, dan moeten we maar een grotere vuist maken ipv zo softie te doen.
Ja we vinden het heel verontrustend allemaal maar we willen toch wel heel graag dat Duitsland gewoon lekker van Nordstream2 profiteert
  vrijdag 12 maart 2021 @ 20:44:46 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_198468136
Rusland kennende slaat het breaking waarschijnlijk op Navalnys lichaam toen deze zelfmoord pleegde door zichzelf achterwaards de kofferbak van een auto in te vouwen en de Wolga in te rijden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 12 maart 2021 @ 20:51:44 #20
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_198468306
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:19 schreef Nattekat het volgende:
Ik snap eigenlijk heel eerlijk niet waarom ie überhaupt naar Rusland is teruggekeerd terwijl dit gewoon direct in de lijn der verwachting lag :@
Omdat hij nu als martelaar ten onder zal gaan terwijl de hele wereld meekijkt.


Als het echt zo gaat is die man een enorme held.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 12 maart 2021 @ 20:56:55 #21
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198468470


[ Bericht 100% gewijzigd door -XOR- op 12-03-2021 20:57:23 (verkeerde topic) ]
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 12 maart 2021 @ 20:56:59 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198468472
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Omdat hij nu als martelaar ten onder zal gaan terwijl de hele wereld meekijkt.

Als het echt zo gaat is die man een enorme held.
En dan? Hij is een held maar dood kan hij niks meer voor zijn fans betekenen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 12 maart 2021 @ 21:11:43 #23
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_198468864
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En dan? Hij is een held maar dood kan hij niks meer voor zijn fans betekenen.
Ja dat is nou net het hele idee van een martelaar :P

Misschien was hij het zat om constant over zijn schouder te moeten kijken en roemloos ten onder te gaan/zomaar te verdwijnen. Nu kijkt iedereen mee..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_198468905
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En dan? Hij is een held maar dood kan hij niks meer voor zijn fans betekenen.
Als je in Rusland iets wil veranderen, zal je dat toch echt in Rusland moeten doen.

Mikhail Khodorkovsky wilde het ook tegen Poetin opnemen, hij is toen jarenlang gevangengezet en uiteindelijk in ballingschap in Zwitserland gegaan. Zijn politieke rol is uitgespeeld.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 21:16:50 #25
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_198469005
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:44 schreef speknek het volgende:
Rusland kennende slaat het breaking waarschijnlijk op Navalnys lichaam toen deze zelfmoord pleegde door zichzelf achterwaards de kofferbak van een auto in te vouwen en de Wolga in te rijden.
En dat alles met twee kogelgaten in z'n achterhoofd natuurlijk.
pi_198469585
Je vraagt je soms wel af waarom het halve fokforum de illusie heeft dat Rusland door Navalny een Scandinavisch-Zwitsers democratisch land zou worden, en dat dan de Russen nog lang en gelukkig leven.
Lang en gelukkig leven is de nachtmerrie voor menige Rus. Hoewel ik er nog nooit ben geweest (wil wel graag, al was het alleen maar om mijn beeld verder te slijpen) weet ik niet beter dan dat het leven zwaar was, zwaar is en zwaar blijft, als je niet tot de adel behoort. De adel was voor 1917 de landadel, van 1917 tot 1990 de partijtop, sinds 1990 het nieuwe geld.
Een land wiens democratie wordt afgepakt, kan je de democratie teruggeven (Tsjechoslowakije, DDR), maar Rusland is nooit democratisch geweest. Ook Navalny kan dat tij niet keren. Daarnaast is het de vraag of democratie en daarbij horende oppositie tot een beter Rusland leiden. Ook belangrijk is de vraag of democratisering van Rusland een middel is, of inmiddels een doel is op zichzelf.
pi_198470455
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:19 schreef Nattekat het volgende:
Ik snap eigenlijk heel eerlijk niet waarom ie überhaupt naar Rusland is teruggekeerd terwijl dit gewoon direct in de lijn der verwachting lag :@
Omdat hij een aandachtshoer is.
pi_198470799
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 22:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Omdat hij een aandachtshoer is.
Dat ook, dat zijn veel dissidenten. Aung San Suu Kyi, Khomeiny, Lenin, Kabila, indertijd ook Jeltsin, Castro, ze zijn van ijdelheid niet vies, hoe nobel hun plannen voor hun land ook zijn of waren.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 00:03:10 #29
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_198471502
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:29 schreef Discombobulate het volgende:
Wie had dat gedacht... :')

Denk dat ze hem gewoon van kant hebben gemaakt. Rusland doet lekker wat ze wil. Die paar lichte sancties van de EU of de VS doen echt geen flikker. En wij maar boos met vingertjes wijzen. They don't care. En terecht, dan moeten we maar een grotere vuist maken ipv zo softie te doen.
Waarom zou je als Rusland zijnde ook maar enige waarde hechten aan dat vingertje wijzen van de EU of VS?

Een aantal recente tot redelijk recente huzarenstukjes:

- Een Saudische journalist en dissident die in het consulaat in Istanbul in stukken wordt gezaagd is geen probleem, want dat is een fijne bondgenoot. Biden is nu wellicht bezig met wat meer 'opheldering', maar dat leidt natuurlijk tot niets.

- Een Iraanse generaal wordt in Baghdad samen met een paar anderen even kapotgedroned.

- Het Europees Parlement heft doodleuk de politieke onschendbaarheid van Puigdemont op, waardoor hij nu uitgeleverd kan worden aan Spanje. De misdaad: een referendum over de onafhankelijkheid van Catalonië organiseren

- Jeffrey Epstein die in zijn cel 'zelfmoord' heeft gepleegd door zich zittend met zijn beddengoed 'op te hangen' aan zijn bed, terwijl hij op 'suicide watch' stond. Juist die avond was zijn celgenoot weggehaald, deden de camera's het precies niet op dat moment en waren de bewakers in slaap gevallen. Wat een toeval!

- Een oorlog in Irak beginnen wegens massavernietigingswapens. Niets gevonden, wel het land verwoest en vele doden tot gevolg. Daarnaast de president (met genoeg bloed aan zijn handen, daar bestaat gesn twijfel over) die je 30 jaar daarvoor juist in het zadel hebt geholpen uitleveren aan een stel nog grotere proleten die hem ophangen en daarna het land in een ultieme chaos storten.


Dan zou ik me als grootmacht ook niet de les laten lezen over een binnenlandse aangelegenheid. Ik ben overigens totaal niet anti-VS of anti-EU en deze situatie met Navalny lijkt me (voor zover ik kan inschatten) geen goede zaak. Echter vind ik dat de VS en de EU totaal niet in de positie zijn om dit zwaar te veroordelen.
pi_198473041
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 21:46 schreef Magister_Artium het volgende:
Je vraagt je soms wel af waarom het halve fokforum de illusie heeft dat Rusland door Navalny een Scandinavisch-Zwitsers democratisch land zou worden, en dat dan de Russen nog lang en gelukkig leven.
Lang en gelukkig leven is de nachtmerrie voor menige Rus. Hoewel ik er nog nooit ben geweest (wil wel graag, al was het alleen maar om mijn beeld verder te slijpen) weet ik niet beter dan dat het leven zwaar was, zwaar is en zwaar blijft, als je niet tot de adel behoort. De adel was voor 1917 de landadel, van 1917 tot 1990 de partijtop, sinds 1990 het nieuwe geld.
Een land wiens democratie wordt afgepakt, kan je de democratie teruggeven (Tsjechoslowakije, DDR), maar Rusland is nooit democratisch geweest. Ook Navalny kan dat tij niet keren. Daarnaast is het de vraag of democratie en daarbij horende oppositie tot een beter Rusland leiden. Ook belangrijk is de vraag of democratisering van Rusland een middel is, of inmiddels een doel is op zichzelf.
het leven is hier net zo zwaar als in NL, je moet hier ook gewoon werken voor je geld. Enige is dat we hier wel echte winter hebben :D. Gisteren nog een sneeuwbuitje gehad, maar hopelijk vanaf volgende week wordt het beter weer, iedereen kijkt nu wel uit naar het voorjaar iig.

Enige waar ik hier een beetje bang voor ben is het moment dat Putin niet meer in staat is te regeren, dan breekt waarschijnlijk wel een onzekere tijd aan. laten we hopen dat we daar ook gewoon door heen komen.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 05:01:47 #31
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_198473127
Lekker voor die prutser.

Wat een kneuzen actie om terug te gaan naar Rusland terwijl je weet dat ze je opsluiten. _O-

Genot! *O*
pi_198473610
Rusland, D66. Martijn Koning, Eva Jinek, Decupre reclames met die twee pratende Barbie's. Baudet... tis allemaal drek.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_198473835
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 21:46 schreef Magister_Artium het volgende:
Je vraagt je soms wel af waarom het halve fokforum de illusie heeft dat Rusland door Navalny een Scandinavisch-Zwitsers democratisch land zou worden, en dat dan de Russen nog lang en gelukkig leven.
Het halve fokforum heeft de illusie dat met Navalny Rusland een Scandinavisch-Zwitsers land wordt?

Nou, wie zegt dat dan? Graag een citaat. En aangezien half fokforum die illusie heeft, zul je toch wel met één citaat moeten kunnen komen.

quote:
Lang en gelukkig leven is de nachtmerrie voor menige Rus. Hoewel ik er nog nooit ben geweest (wil wel graag, al was het alleen maar om mijn beeld verder te slijpen) weet ik niet beter dan dat het leven zwaar was, zwaar is en zwaar blijft, als je niet tot de adel behoort. De adel was voor 1917 de landadel, van 1917 tot 1990 de partijtop, sinds 1990 het nieuwe geld.
De Rus wil ook gewoon lang en gelukkig leven. Dat is zeker geen nachtmerrie.

quote:
Een land wiens democratie wordt afgepakt, kan je de democratie teruggeven (Tsjechoslowakije, DDR), maar Rusland is nooit democratisch geweest. Ook Navalny kan dat tij niet keren. Daarnaast is het de vraag of democratie en daarbij horende oppositie tot een beter Rusland leiden. Ook belangrijk is de vraag of democratisering van Rusland een middel is, of inmiddels een doel is op zichzelf.
In 1991 en 1996 waren er vrije verkiezingen. Overigens zou een meer democratisch Rusland grote voordelen voor de gemiddelde Rus hebben, maar daar zal ik het in m'n volgende post wel over hebben.
pi_198473952
Hij is gewoon verstoppertje aan het spelen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_198474509
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 21:46 schreef Magister_Artium het volgende:
Je vraagt je soms wel af waarom het halve fokforum de illusie heeft dat Rusland door Navalny een Scandinavisch-Zwitsers democratisch land zou worden, en dat dan de Russen nog lang en gelukkig leven.
Lang en gelukkig leven is de nachtmerrie voor menige Rus. Hoewel ik er nog nooit ben geweest (wil wel graag, al was het alleen maar om mijn beeld verder te slijpen) weet ik niet beter dan dat het leven zwaar was, zwaar is en zwaar blijft, als je niet tot de adel behoort. De adel was voor 1917 de landadel, van 1917 tot 1990 de partijtop, sinds 1990 het nieuwe geld.
Een land wiens democratie wordt afgepakt, kan je de democratie teruggeven (Tsjechoslowakije, DDR), maar Rusland is nooit democratisch geweest. Ook Navalny kan dat tij niet keren. Daarnaast is het de vraag of democratie en daarbij horende oppositie tot een beter Rusland leiden. Ook belangrijk is de vraag of democratisering van Rusland een middel is, of inmiddels een doel is op zichzelf.
Ik heb Navalny niet echt gevolgd, maar van hetgeen ik van hem gelezen heb krijg de indruk dat het een behoorlijk extremistisch figuur is die ook niet vies is van machtsspelletjes.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 10:06:53 #36
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198474621
quote:
In Rusland worden nooit mededelingen gedaan over waar gevangenen naartoe worden gebracht, totdat ze er werkelijk zitten, zegt correspondent Iris de Graaf vanuit Moskou. "De vorige keer was Navalny twee dagen spoorloos en werd de hashtag #GdeNavalny, oftewel 'WaarisNavalny' trending. Ook familie en vrienden wisten toen niet waar hij was. Die hashtag zien we nu weer."
:O

Als hij over een paar dagen nog niet boven water is lijkt het me een topic waard.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_198474632
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 04:20 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

het leven is hier net zo zwaar als in NL, je moet hier ook gewoon werken voor je geld. Enige is dat we hier wel echte winter hebben :D. Gisteren nog een sneeuwbuitje gehad, maar hopelijk vanaf volgende week wordt het beter weer, iedereen kijkt nu wel uit naar het voorjaar iig.
Het leven is in Rusland aanzienlijk zwaarder dan hier. Natuurlijk zijn er ook mensen die goed verdienen of mensen die enigszins aan de bovenkant van de arbeidsmarkt staan, voor hen is Rusland inderdaad goed te vergelijken met Nederland.

Over het algemeen echter, is er veel meer armoede dan hier. In de steden is het leven duur en betaal je veel voor je boodschappen en huur. Terwijl het op het platteland armoe troef is. Op de pensioenen is afgelopen jaren gekort, waardoor het ook voor oudere Russen allemaal niet meer te betalen is.

quote:
Enige waar ik hier een beetje bang voor ben is het moment dat Putin niet meer in staat is te regeren, dan breekt waarschijnlijk wel een onzekere tijd aan. laten we hopen dat we daar ook gewoon door heen komen.
En Poetin draagt dan niet gewoon het stokje over aan Medvedev? Of desnoods is er wel iemand anders te vinden die de KGB-Poetinlijn doorzet.

Ik zie er juist een grote kans in als Poetin vertrekt. De tegenkrachten zoals Navalny (met zijn FBK) of Open Rusland willen democratie. Ze willen dat iedereen mee kan doen. Natuurlijk worden deze organisaties onderdrukt en kunnen ze geen echte vuist maken. Maar het smeult wel, het idee leeft om in een vrij land te leven en om af te rekenen met Poetin. Men wil een land waar je wel voor je mening uit mag komen, een land waar de burger wel een proces tegen de staat kan voeren.

En dan wat betreft de economie. Poetin heeft de afgelopen jaren niet afgerekend met de corruptie. Hij heeft de corruptie gebruikt om politieke vrienden te helpen en om met vijanden af te rekenen. Het is behoorlijk treurig gesteld. Er is vele miljarden uit staatsbedrijven verdwenen, en er is veel geld verdwenen naar Poetin en zijn vrienden. Het paleis van Poetin, van meer dan een miljard dollar, is bekend.

Juist als het land democratischer wordt, komt er een rechtsstaat en wordt Rusland internationaal weer voor vol aangezien. Ook de handel met het buitenland zal dan toenemen. Democratische landen zijn er doorgaans beter in om rijk te worden en om de welvaart goed te verdelen.
pi_198474694
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 09:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb Navalny niet echt gevolgd, maar van hetgeen ik van hem gelezen heb krijg de indruk dat het een behoorlijk extremistisch figuur is die ook niet vies is van machtsspelletjes.
De meer extremistische uitlatingen zijn al meer dan 10 jaar oud. Overigens hebben ook Rutte (pleur op), Wilders (minder minder minder) en Baudet (IQ-punten, negers en boreaal) extreme dingen gezegd. En dat is nog veel recenter.

Verdiep je maar in Navalny. Hij is de afgelopen jaren redelijk consequent. Hij wil corruptie bestrijden, Rusland democratisch maken en een onafhankelijke rechtsspraak invoeren.
pi_198474865
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 10:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het leven is in Rusland aanzienlijk zwaarder dan hier. Natuurlijk zijn er ook mensen die goed verdienen of mensen die enigszins aan de bovenkant van de arbeidsmarkt staan, voor hen is Rusland inderdaad goed te vergelijken met Nederland.

Over het algemeen echter, is er veel meer armoede dan hier. In de steden is het leven duur en betaal je veel voor je boodschappen en huur. Terwijl het op het platteland armoe troef is. Op de pensioenen is afgelopen jaren gekort, waardoor het ook voor oudere Russen allemaal niet meer te betalen is.
[..]

En Poetin draagt dan niet gewoon het stokje over aan Medvedev? Of desnoods is er wel iemand anders te vinden die de KGB-Poetinlijn doorzet.

Ik zie er juist een grote kans in als Poetin vertrekt. De tegenkrachten zoals Navalny (met zijn FBK) of Open Rusland willen democratie. Ze willen dat iedereen mee kan doen. Natuurlijk worden deze organisaties onderdrukt en kunnen ze geen echte vuist maken. Maar het smeult wel, het idee leeft om in een vrij land te leven en om af te rekenen met Poetin. Men wil een land waar je wel voor je mening uit mag komen, een land waar de burger wel een proces tegen de staat kan voeren.

En dan wat betreft de economie. Poetin heeft de afgelopen jaren niet afgerekend met de corruptie. Hij heeft de corruptie gebruikt om politieke vrienden te helpen en om met vijanden af te rekenen. Het is behoorlijk treurig gesteld. Er is vele miljarden uit staatsbedrijven verdwenen, en er is veel geld verdwenen naar Poetin en zijn vrienden. Het paleis van Poetin, van meer dan een miljard dollar, is bekend.

Juist als het land democratischer wordt, komt er een rechtsstaat en wordt Rusland internationaal weer voor vol aangezien. Ook de handel met het buitenland zal dan toenemen. Democratische landen zijn er doorgaans beter in om rijk te worden en om de welvaart goed te verdelen.
zoveel onzin/onwaarheden/aannames in je bericht.

Zeker is er hier ook armoede, net zoals in veel andere landen.
Het leven in de stad is duurder, maar de salarissen zijn ook veel hoger.
op het platteland zijn de salarissen inderdaad veel lager, maar de kosten ook.

overigens zijn de pensioenen helemaal niet gekort, die worden gewoon geindexeerd. wel is de pensioenleeftijd verhoogt, maar die was dan ook wel erg laag.

Of Putin het stokje overdraagt aan Medvedev, dat zal hij misschien proberen, maar volgens mij is Medvedev niet sterk genoeg om dat stokje te behouden.

In een vrij land leven, je bedoelt zoals in NL :D laat me niet lachen, ik ben hier vele malen vrijer dan in NL met al zijn regeltjes.

Ook al denk je dat er niets gedaan wordt aan corruptie, dan heb je dat toch behoorlijk mis, zeker op de lagere niveau's wordt dat best hard aangepakt. Dat paleis van Putin zoals jij het noemt, is een kul verhaal verzonnen door Navalny, je trapt er met open ogen in.

Democratische landen zijn er beter in om de welvaart te verdelen :D:D vraag dat maar eens aan een paar Amerikanen of zo. waar ze het minimum loon nog niet eens op 15 dollar hebben gekregen.
pi_198475620
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 08:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het halve fokforum heeft de illusie dat met Navalny Rusland een Scandinavisch-Zwitsers land wordt?

Nou, wie zegt dat dan? Graag een citaat. En aangezien half fokforum die illusie heeft, zul je toch wel met één citaat moeten kunnen komen.
[..]

De Rus wil ook gewoon lang en gelukkig leven. Dat is zeker geen nachtmerrie.
[..]

In 1991 en 1996 waren er vrije verkiezingen. Overigens zou een meer democratisch Rusland grote voordelen voor de gemiddelde Rus hebben, maar daar zal ik het in m'n volgende post wel over hebben.
Neem je de regels letterlijk, ja, dan waren er inderdaad vrije verkiezingen. Vrije verkiezingen in een democratie die in de kinderschoenen staat. Angst dat de communisten de macht grijpen. Daardoor zijn de eerste tien jaar vrije verkiezingen zelden als gewoon te beschouwen. Dat zie je in meer landen terug, zoals Roemenië, Albanië en Polen. Een big tent wint de verkiezingen en de keer erop wordt de big tent afgeserveerd voor een nieuwe beweging, of voor rentree van de oude garde.
pi_198475773
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:19 schreef Nattekat het volgende:
Ik snap eigenlijk heel eerlijk niet waarom ie überhaupt naar Rusland is teruggekeerd terwijl dit gewoon direct in de lijn der verwachting lag :@
Die zal dood zijn. Dan hebben ze het nog snel gedaan trouwens, het leek mij dat ze hem meer in de vergetelheid wilde laten geraken. Hij wil zelf overigens terug naar Rusland. De invloed die hij kan hebben is in Rusland groter dan dat hij dat vanuit het buitenland kan doen. Het is ook bedreigender voor Putin en een signaal aan de bevolking.

https://eenvandaag.avrotr(...)t-daar-opnieuw-vast/
https://time.com/5930595/alexei-navalny-return-russia-why/
https://www.nbcnews.com/n(...)ng-opponent-n1255113

En ach ja, wat zegt de rest van de wereld? Foei, en daar laten ze het bij.
pi_198476988
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 10:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De meer extremistische uitlatingen zijn al meer dan 10 jaar oud. Overigens hebben ook Rutte (pleur op), Wilders (minder minder minder) en Baudet (IQ-punten, negers en boreaal) extreme dingen gezegd. En dat is nog veel recenter.

Verdiep je maar in Navalny. Hij is de afgelopen jaren redelijk consequent. Hij wil corruptie bestrijden, Rusland democratisch maken en een onafhankelijke rechtsspraak invoeren.
Maar het overgrote deel van het Russische volk moet hem niet.

Dus voor al die mensen die roepen dat het meer democratisch moet, die moeten ook accepteren dat hij gewoon nooit een rol van betekenis gaat spelen.

De meeste Russen willen gewoon door met de huidige regering omdat ze de alternatieven nog slechter vinden.

Er is dus wel onvrede, maar goed, dat is een beetje hetzelfde als hier met Rutte.
pi_198478410
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 10:28 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

zoveel onzin/onwaarheden/aannames in je bericht.
Jij bent degene van de onwaarheden, bijvoorbeeld dat het leven in Rusland net zo zwaar is als in Nederland. In Nederland is het leven aanzienlijk lichter. Er zijn hier prima sociale voorzieningen, uitkeringen en gezondheidszorg. Dat is in Rusland allemaal minder. Jij bent misschien een uitzondering, maar we hebben het hier over gemiddelden.

quote:
Zeker is er hier ook armoede, net zoals in veel andere landen.
Het leven in de stad is duurder, maar de salarissen zijn ook veel hoger.
op het platteland zijn de salarissen inderdaad veel lager, maar de kosten ook.
De salarissen in Rusland liggen lager, maar het leven is er ook minder duur. Dat weet ik, daarom moet je dat meenemen in de cijfers. Dan kun je dus kijken naar wat je kunt kopen van je geld. De zogenaamde 'purchasing power index'.



En zie in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, etc. zijn de mensen aanzienlijk rijker dan in Rusland (wederom dus gemiddeld).

quote:
overigens zijn de pensioenen helemaal niet gekort, die worden gewoon geindexeerd. wel is de pensioenleeftijd verhoogt, maar die was dan ook wel erg laag.
Daar heb je gelijk in, de leeftijd is verhoogd. Wat natuurlijk ook een manier van korten is. Er hoeft dan minder geld naar pensioenen te gaan.

Woede in Rusland, pensioenleeftijd haast gelijk aan levensverwachting

quote:
In een vrij land leven, je bedoelt zoals in NL :D laat me niet lachen, ik ben hier vele malen vrijer dan in NL met al zijn regeltjes.
Dus omdat jij je minder aan regeltjes hoeft te houden is Rusland een vrijer land dan Nederland? De meeste regeltjes hebben overigens gewoon een doel, dat je geen afval mag loodsen in de natuur bijvoorbeeld.

Bovendien boeit het jouw dus niets dat mensen die hun mening uiten opgesloten worden?

Stel je voor dat dit in Nederland zou gebeuren, de kranten zouden er dagen vol van staan.

quote:
Ook al denk je dat er niets gedaan wordt aan corruptie, dan heb je dat toch behoorlijk mis, zeker op de lagere niveau's wordt dat best hard aangepakt.
Ah, dus Poetin maakt er een zootje van? Maar op lagere niveaus is het best okay? Ik kan genoeg voorbeelden aanhalen waarbij mensen in een giftige omgeving moeten wonen vanwege industriële activiteiten. Daar is dan duidelijk iets misgegaan op een hoog en laag niveau.

quote:
Dat paleis van Putin zoals jij het noemt, is een kul verhaal verzonnen door Navalny, je trapt er met open ogen in.
Ik denk eerder dat jij er weinig van begrepen hebt. Er is genoeg bewijs dat het paleis van Poetin is. Het gebouw wordt beschermd door de FSB, heeft een no-fly-zone en bezit een heel bunkercomplex.

En ook gesprekken met personeel wijzen er op dat het paleis voor Poetin is:

quote:
Gesprekken met personeel
Persbureau Meduza deed inmiddels eigen onderzoek en sprak met (soms trotse) bouwvakkers, ingenieurs en andere werknemers. Volgens hen is Poetin minimaal vier keer in het paleis geweest. Een anonieme werknemer vertelde bijvoorbeeld hoe hij midden in de nacht uit bed werd gebeld omdat 'Nummer Eén over twee dagen komt'. De tachtig man personeel klommen meteen in de benen. Het gazon moest omgespit en nieuwe bomen werden geplant. Die keer kwam Poetin niet.

Een ingenieur die het onderkomen voor de militaire bewaking onder zijn hoede had, vertelde Meduza dat de arbeiders moesten verdwijnen zodra 'de eerste persoon' in aantocht was. 'Zelfs de leiders van bouworganisaties werden niet [tot hem] toegelaten, alleen de projectleiders en de chef van de Federale Bewakingsdienst', aldus de ingenieur.

(...)

Een pianostemmer die voor Steinway & Sons in Petersburg werkte vertelde op Facebook dat hij afgelopen zomer de twee Steinways in het paleis moest komen stemmen. Die vleugels kostten 7 miljoen roebel per stuk. De stemmer moest vier of vijf checkpoints passeren voor hij het paleis kon betreden. Mensen vertelden hem dat de bouw nog jaren gaat duren omdat Poetin nogal kieskeurig is. 'Als het kleinste detail niet goed is, dan moet het allemaal over. Zo ging het bijvoorbeeld bij het hockeyveld. Hij had er met iemand gespeeld en zei: het is te klein. Het moet groter!'
https://www.raamoprusland(...)in-aan-de-zwarte-zee

quote:
Democratische landen zijn er beter in om de welvaart te verdelen :D:D vraag dat maar eens aan een paar Amerikanen of zo. waar ze het minimum loon nog niet eens op 15 dollar hebben gekregen.
Kijk nog eens naar het kaartje dat ik gepost heb. De democratische landen zoals Nederland, Duitsland, Polen etc. zijn aanzienlijk rijker dan de niet-democratische landen zoals Rusland, Wit-Rusland en Oekraïne. Democratie, vrijheid en een goed functionerende rechtsstaat zijn een goed middel om je land aantrekkelijker te maken voor investeerders en economische activiteit.
pi_198481086
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 13:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar het overgrote deel van het Russische volk moet hem niet.
Als dat zo is, dan kan Poetin hem ook toelaten op het stembiljet.

quote:
Dus voor al die mensen die roepen dat het meer democratisch moet, die moeten ook accepteren dat hij gewoon nooit een rol van betekenis gaat spelen.
Ik acht de kans dat Navalny een rol van betekenis gaat spelen ook klein in. Ik denk dat de kans groter is dat hij overlijdt/vermoord wordt.

quote:
De meeste Russen willen gewoon door met de huidige regering omdat ze de alternatieven nog slechter vinden. Er is dus wel onvrede, maar goed, dat is een beetje hetzelfde als hier met Rutte.
Oppositie wordt stelselmatig kapotgemaakt. Dus er is weinig keus. Ik denk dat als er een echte uitdager het tegen Poetin op kan nemen, Poetin bij het stembureau verliest. Met de economie gaat het slecht en mensen zijn Poetin na 20 jaar echt wel zat.

Niet dat ik veel met Russische polls heb (Rusland is geen vrij land, dus je kunt maar beter een politiek correct antwoord geven), maar ook daar staat Poetin er slecht voor.
Support for Russia's Ruling Party Drops to Pre-Crimea Low – Poll
  zaterdag 13 maart 2021 @ 19:10:13 #45
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_198481405
Poetin heeft gelijk. Ik hoop dat deze man nooit meer buitenkomt. Dat is beter voor Rusland en voor de wereld.
pi_198484289
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 10:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het leven is in Rusland aanzienlijk zwaarder dan hier. Natuurlijk zijn er ook mensen die goed verdienen of mensen die enigszins aan de bovenkant van de arbeidsmarkt staan, voor hen is Rusland inderdaad goed te vergelijken met Nederland.

Over het algemeen echter, is er veel meer armoede dan hier. In de steden is het leven duur en betaal je veel voor je boodschappen en huur. Terwijl het op het platteland armoe troef is. Op de pensioenen is afgelopen jaren gekort, waardoor het ook voor oudere Russen allemaal niet meer te betalen is.
[..]

En Poetin draagt dan niet gewoon het stokje over aan Medvedev? Of desnoods is er wel iemand anders te vinden die de KGB-Poetinlijn doorzet.

Ik zie er juist een grote kans in als Poetin vertrekt. De tegenkrachten zoals Navalny (met zijn FBK) of Open Rusland willen democratie. Ze willen dat iedereen mee kan doen. Natuurlijk worden deze organisaties onderdrukt en kunnen ze geen echte vuist maken. Maar het smeult wel, het idee leeft om in een vrij land te leven en om af te rekenen met Poetin. Men wil een land waar je wel voor je mening uit mag komen, een land waar de burger wel een proces tegen de staat kan voeren.

En dan wat betreft de economie. Poetin heeft de afgelopen jaren niet afgerekend met de corruptie. Hij heeft de corruptie gebruikt om politieke vrienden te helpen en om met vijanden af te rekenen. Het is behoorlijk treurig gesteld. Er is vele miljarden uit staatsbedrijven verdwenen, en er is veel geld verdwenen naar Poetin en zijn vrienden. Het paleis van Poetin, van meer dan een miljard dollar, is bekend.

Juist als het land democratischer wordt, komt er een rechtsstaat en wordt Rusland internationaal weer voor vol aangezien. Ook de handel met het buitenland zal dan toenemen. Democratische landen zijn er doorgaans beter in om rijk te worden en om de welvaart goed te verdelen.
Onder (bege)leiding van de Europese Unie zijn de lidstaten Hongarije, Roemenië en Bulgarije idd grote, democratische welvaartsoorden ( :') !) geworden die door de westerse EU lidstaten voor vol ( :') !) worden aangezien. _O-
pi_198484422
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 21:11 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Onder (bege)leiding van de Europese Unie zijn de lidstaten Hongarije, Roemenië en Bulgarije idd grote, democratische welvaartsoorden ( :') !) geworden die door de westerse EU lidstaten voor vol ( :') !) worden aangezien. _O-
Waar zeg ik dat dan?
pi_198484801
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 15:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De salarissen in Rusland liggen lager, maar het leven is er ook minder duur. Dat weet ik, daarom moet je dat meenemen in de cijfers. Dan kun je dus kijken naar wat je kunt kopen van je geld. De zogenaamde 'purchasing power index'.

[ afbeelding ]

En zie in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, etc. zijn de mensen aanzienlijk rijker dan in Rusland (wederom dus gemiddeld).

De mensen in die landen hebben meer koopkracht, dat is iets anders dan rijker zijn. Verder is het ook in het Rusland onder Poetin even weinig soeps, alleen is Navalny niet de grote verlosser, evenals de rest van de oppositie.
pi_198484869
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 21:28 schreef Magister_Artium het volgende:
De mensen in die landen hebben meer koopkracht, dat is iets anders dan rijker zijn.
Ga jij dan maar eens uitleggen hoezo we hier niet rijker zijn dan in Rusland.
pi_198485490
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 21:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ga jij dan maar eens uitleggen hoezo we hier niet rijker zijn dan in Rusland.
Dat zeg ik niet, die kaart zegt alleen iets over koopkracht, wat slechts een deel is van de welvaart.
pi_198485627
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 21:52 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, die kaart zegt alleen iets over koopkracht, wat slechts een deel is van de welvaart.
Het is slechts één voorbeeld dat duidelijk aangeeft dat wij hier rijker zijn dan in Rusland.

Je kan ook inkomens met elkaar vergelijken, en dan zie je dus dat wij hier meer verdienen, maar dan krijg je dus het verhaal dat je daar meer kan kopen van minder geld. Vandaar dus dat koopkrachtplaatje.
pi_198485931
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 21:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat dan?
Je zegt dat Rusland het zal worden, maar in feite kan het westen dat niet eens waarmaken met een deel van haar eigen leden. Waarom zou Rusland zich aan zo'n loze belofte willen blootstellen? Italië, Portugal en Spanje staan er ook niet goed voor.

Wat hebben internationale ingrepen Libië, Afghanistan, Syrië en Irak gebracht? Niks, alleen maar ellende.
Het is dat sommige van deze landen grote olievoorraden hebben, anders zou het helemaal een grote bende zijn.

Macht maakt in de meeste gevallen corrupt. Navalny zou na 4 tot 8 jaar aan de macht ook corrupt kunnen raken.
Die mensen zouden ook moe worden van Navalny omdat hij zijn beloftes in de termijnen die hij zou krijgen niet waar zou kunnen maken. Rusland heeft problemen die je niet binnen 1 of 2 termijnen oplost. Hetzelfde met Oostelijke lidstaten van de EU. Daarom zijn ze er nog niet.
pi_198486132
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 22:05 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Je zegt dat Rusland het zal worden, maar in feite kan het westen dat niet eens waarmaken met een deel van haar eigen leden. Waarom zou Rusland zich aan zo'n loze belofte willen blootstellen? Italië, Portugal en Spanje staan er ook niet goed voor.
Als Rusland vrije verkiezingen organiseert, serieus corruptie aanpakt en aan de onafhankelijke rechtsspraak werkt, zal men de nieuwe machthebber niet mijden zoals Poetin nu gemeden wordt. Poetin heeft het gewoon te bont gemaakt met de invasie van de Krim, de oorlog in Oekraïne, MH17 en nu dus met de vergiftiging en het opsluiten van Navalny.

quote:
Wat hebben internationale ingrepen Libië, Afghanistan, Syrië en Irak gebracht? Niks, alleen maar ellende.
Het is dat sommige van deze landen grote olievoorraden hebben, anders zou het helemaal een grote bende zijn.
Wat doet deze vraag er toe?

quote:
Macht maakt in de meeste gevallen corrupt. Navalny zou na 4 tot 8 jaar aan de macht ook corrupt kunnen raken.
Die mensen zouden ook moe worden van Navalny omdat hij zijn beloftes in de termijnen die hij zou krijgen niet waar zou kunnen maken. Rusland heeft problemen die je niet binnen 1 of 2 termijnen oplost. Hetzelfde met Oostelijke lidstaten van de EU. Daarom zijn ze er nog niet.
Poetin heeft de democratie om zeep geholpen en vult samen met zijn kornuiten flink zijn zakken. Dit ten koste van de gewone Rus. Ik zeg niet dat Navalny fantastisch is, maar hij heeft heel veel ruimte om het beter te doen.
pi_198493076
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 22:13 schreef luxerobots het volgende:
Als Rusland vrije verkiezingen organiseert, serieus corruptie aanpakt en aan de onafhankelijke rechtsspraak werkt, zal men de nieuwe machthebber niet mijden zoals Poetin nu gemeden wordt.
Guantanamo, CIA vluchten, enz, zijn allemaal "onafhankelijke rechtspraak"?
Waarom wordt niet elke VS president gemeden? Ze houden dit systeem nog steeds in stand.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 22:13 schreef luxerobots het volgende:
Poetin heeft het gewoon te bont gemaakt met de invasie van de Krim, de oorlog in Oekraïne, MH17 en nu dus met de vergiftiging en het opsluiten van Navalny.
Het westen heeft het niet te bont gemaakt met het illegaal binnenvallen en occuperen van internationaal erkende staten? Iets wat sinds WO2 met regelmaat wordt gedaan? Die hypocrisie van jou is ongelofelijk en dat is juist het probleem van de hele westerse wereld. Die willen wijzen naar anderen zonder naar zichzelf te kijken.

Van dat andere is niet eens onomstotelijk bewezen dat Rusland erachter zit. Mark deed handjeklap met Oekraïne, dus daar stinkt sws wat.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 22:13 schreef luxerobots het volgende:
Wat doet deze vraag er toe?
Het is geen vraag, het is een constatering dat de invoering van democratie onder begeleiding van het westen niet werkt en dan denk je serieus dat zo'n vorm van democratie die je predikt, in Rusland mogelijk is. :')
Sinds wanneer moet de westerse vorm de standaard zijn? :?

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 22:13 schreef luxerobots het volgende:
Poetin heeft de democratie om zeep geholpen en vult samen met zijn kornuiten flink zijn zakken.
Democratie heeft nooit bestaan in Rusland dus er was niks om zeep te helpen. :')
Dat wat westerlingen onder Jeltsin een democratie noemden was omdat ze flink van Rusland misbruik konden maken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 22:13 schreef luxerobots het volgende:
Ik zeg niet dat Navalny fantastisch is, maar hij heeft heel veel ruimte om het beter te doen.
Dat dachten ze van Lenin ook. _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Gruj0 op 14-03-2021 12:46:35 ]
pi_198493456
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 12:37 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Guantanamo, CIA vluchten, enz, zijn allemaal "onafhankelijke rechtspraak"?
Waarom wordt niet elke VS president gemeden? Ze houden dit systeem nog steeds in stand.
Ik vind je reactie niet sterk. Dit topic gaat over Navalny en jij moet wijzen naar de VS.

Overigens is er genoeg mis in de VS, maar ze hebben wel een enigszins normaal functionerende democratie. Willen veel mensen een domme redneck die van alles roept, dan wordt Trump president. Is men vier jaar later Trump goed zat, dan wordt hij afgezet. Wat dat betreft werkt de democratie.

In Rusland zitten ze nu al meer dan twintig jaar vast aan Poetin, en iedereen die zijn mond open durft te doen loopt het risico op geweld en om de cel in te verdwijnen.

quote:
Het westen heeft het niet te bont gemaakt met het illegaal binnenvallen en occuperen van internationaal erkende staten? Iets wat sinds WO2 met regelmaat wordt gedaan? Die hypocrisie van jou is ongelofelijk en dat is juist het probleem van de hele westerse wereld. Die willen wijzen naar anderen zonder naar zichzelf te kijken.
Nogmaals, jij begint naar anderen te wijzen terwijl dit topic over Navalny gaat.

Overigens is het westen een heel breed begrip, de VS gedraagt zich anders dan Duitsland of Nederland.

quote:
Van dat andere is niet eens onomstotelijk bewezen dat Rusland erachter zit. Mark deed handjeklap met Oekraïne, dus daar stinkt sws wat.
Wat is dat andere? Het neerhalen van MH17 of het vergiftigen van Navalny? De enigen die niet geloven dat de Russische staat ermee te maken heeft zijn complotgekkies en personen die teveel Rusland-1 en Russia Today kijken.

quote:
Het is geen vraag, het is een constatering dat de invoering van democratie onder begeleiding van het westen niet werkt en dan denk je serieus dat zo'n vorm van democratie die je predikt, in Rusland mogelijk is. :')
Sinds wanneer moet de westerse vorm de standaard zijn? :?
Een constatering dat democratie onder invoering van het westen niet werkt? In Japan werkt het niet? In Nederland werkt het niet?

Wat mij betreft hoeft het westen niet de standaard te zijn. Maar het alternatief is al snel een corrupte machtswellusteling. En dat is voor vrijwel niemand beter.
pi_198600578
Een oud artikel van Navalny uit The Moscow Times

quote:
The Moscow Times is an independent English-language online newspaper in Moscow.
quote:
Owner(s) TMT LLC (ООО Тиэмти),[1] supported by Dutch foundation "Stichting 2 Oktober"
quote:
Navalny Wouldn't Return Crimea, Considers Immigration Bigger Issue Than Ukraine
quote:
Prominent Russian opposition leader Alexei Navalny said in an interview this week that he would not return the Crimean Peninsula to Ukraine if he had the power to do so, and that the issue of illegal immigration was more important for Russia than anything happening in neighboring war-torn Ukraine.
quote:
The opposition activist, who is under house arrest as part of a criminal investigation, said in the first part of the interview from his home, broadcast Wednesday night, that Crimea — which Russia annexed from Ukraine in March — "will remain part of Russia and will never again in the foreseeable future become part of Ukraine."
quote:
When pressed for a direct answer, he added that "Crimea, of course, now de facto belongs to Russia."
quote:
Navalny said he would not return Crimea to Ukraine if he were to become the president of Russia.
quote:
Crimea was part of Russia under the U.S.S.R. until Soviet leader Nikita Khrushchev transferred it in 1954 to the fellow Soviet republic of Ukraine. At the time, when the countries were both part of the Soviet Union, the move was a symbolic one.
quote:
"I don't see any kind of difference at all between Russians and Ukrainians," he said, adding that his views might provoke "horrible indignation" in Ukraine.
https://www.themoscowtime(...)-than-ukraine-a40477

:')

[ Bericht 5% gewijzigd door Gruj0 op 20-03-2021 11:17:07 ]
pi_198600657
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:00 schreef luxerobots het volgende:

In Rusland zitten ze nu al meer dan twintig jaar vast aan Poetin, en iedereen die zijn mond open durft te doen loopt het risico op geweld en om de cel in te verdwijnen.
Rutte zal binnenkort 16 jaar lang regeren. Een klein aantal jaar verschil met Poetin.
Heb je bewijs dat de verkiezingen in Rusland oneerlijk verlopen? Het aantal stemmen dat Poetin krijgt, nep is?

quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:00 schreef luxerobots het volgende:
Wat is dat andere? Het neerhalen van MH17 of het vergiftigen van Navalny? De enigen die niet geloven dat de Russische staat ermee te maken heeft zijn complotgekkies en personen die teveel Rusland-1 en Russia Today kijken.
Dat 1e, is niet onomstotelijk bewezen. Pro NL en OEK onderzoekers kan je gewoon niet serieus nemen.
Ik kijk nooit R1 of RT, dus die zaak gaat voor mij niet op.

Maar pro Westerse schreeuwlelijkerds pareren wel vaker alles met termen als "complot", "RT" en ander gejank van dit kaliber.

quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:00 schreef luxerobots het volgende:
Een constatering dat democratie onder invoering van het westen niet werkt? In Japan werkt het niet? In Nederland werkt het niet?
Alles kan kapot. Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.

quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:00 schreef luxerobots het volgende:
Wat mij betreft hoeft het westen niet de standaard te zijn. Maar het alternatief is al snel een corrupte machtswellusteling. En dat is voor vrijwel niemand beter.
Wat betreft jou niet, wat betreft het westen wel. Elk alternatief wordt door het westen van de hand gewezen. Daarom moest Groot Joegoslavië dat meer dan 40 (!) jaar vrede bracht aan alle volkeren (!) tegen elke prijs kapot.

Niet alles dat een alternatief is, is een corrupte machtswellusteling. Alleen in het domme westen noemen ze Tito een dictator, terwijl hij voor velen nog steeds een grote volksheld is die voor vrede en welvaart zorgde.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gruj0 op 20-03-2021 11:28:32 ]
pi_198600710
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 15:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij bent degene van de onwaarheden, bijvoorbeeld dat het leven in Rusland net zo zwaar is als in Nederland. In Nederland is het leven aanzienlijk lichter. Er zijn hier prima sociale voorzieningen, uitkeringen en gezondheidszorg. Dat is in Rusland allemaal minder. Jij bent misschien een uitzondering, maar we hebben het hier over gemiddelden.
[..]

De salarissen in Rusland liggen lager, maar het leven is er ook minder duur. Dat weet ik, daarom moet je dat meenemen in de cijfers. Dan kun je dus kijken naar wat je kunt kopen van je geld. De zogenaamde 'purchasing power index'.

[ afbeelding ]

En zie in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, etc. zijn de mensen aanzienlijk rijker dan in Rusland (wederom dus gemiddeld).
[..]

Daar heb je gelijk in, de leeftijd is verhoogd. Wat natuurlijk ook een manier van korten is. Er hoeft dan minder geld naar pensioenen te gaan.

Woede in Rusland, pensioenleeftijd haast gelijk aan levensverwachting
[..]

Dus omdat jij je minder aan regeltjes hoeft te houden is Rusland een vrijer land dan Nederland? De meeste regeltjes hebben overigens gewoon een doel, dat je geen afval mag loodsen in de natuur bijvoorbeeld.

Bovendien boeit het jouw dus niets dat mensen die hun mening uiten opgesloten worden?

Stel je voor dat dit in Nederland zou gebeuren, de kranten zouden er dagen vol van staan.
[..]

Ah, dus Poetin maakt er een zootje van? Maar op lagere niveaus is het best okay? Ik kan genoeg voorbeelden aanhalen waarbij mensen in een giftige omgeving moeten wonen vanwege industriële activiteiten. Daar is dan duidelijk iets misgegaan op een hoog en laag niveau.
[..]

Ik denk eerder dat jij er weinig van begrepen hebt. Er is genoeg bewijs dat het paleis van Poetin is. Het gebouw wordt beschermd door de FSB, heeft een no-fly-zone en bezit een heel bunkercomplex.

En ook gesprekken met personeel wijzen er op dat het paleis voor Poetin is:
[..]

https://www.raamoprusland(...)in-aan-de-zwarte-zee
[..]

Kijk nog eens naar het kaartje dat ik gepost heb. De democratische landen zoals Nederland, Duitsland, Polen etc. zijn aanzienlijk rijker dan de niet-democratische landen zoals Rusland, Wit-Rusland en Oekraïne. Democratie, vrijheid en een goed functionerende rechtsstaat zijn een goed middel om je land aantrekkelijker te maken voor investeerders en economische activiteit.
twitter

twitter

twitter


Stonden de kranten vol?
pi_198600779
@luxerobots is alweer online. Al plaats je een post om 2 uur in de nacht.
Wordt zeker betaald door westerse spinners. _O-
pi_198601121
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 11:12 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Rutte zal binnenkort 16 jaar lang regeren. Een klein aantal jaar verschil met Poetin.
Binnenkort 16 jaar? Heb je moeite met rekenen?

Rutte is sinds 14 oktober 2010 premier. Dat is nog geen 10,5 jaar.

Putin is aangetreden op 31 december 1999. Dat is meer dan 20 jaar.

quote:
Sinds 14 oktober 2010
Heb je bewijs dat de verkiezingen in Rusland oneerlijk verlopen? Het aantal stemmen dat Poetin krijgt, nep is?
Lees dit stuk eens: https://www.raamoprusland(...)eer-verdeel-en-heers

Er wordt uitgelegd hoe de Russische verkiezingsfraude werkt. Er worden voorbeelden genoemd:

- Veel kandidaten worden niet toegelaten (denk aan Navalny). Er is wel oppositie, maar die is uitgekozen door het Kremlin, deze systeemoppositie is niet serieus te nemen.

- De verkiezingscommissie gooit stembiljetten in de stembussen om de uitslag recht te trekken. Het wordt vermoed, en de idiote opkomstcijfers die niet stroken met de uitslagen, bevestigen dit.

- Ambtenaren en personeel worden opgeroepen om digitaal te stemmen, deze mensen vullen natuurlijk het gewenste antwoord in. Ze zijn afhankelijk van de overheid. (Staat al in bovenstaande bron, maar hier nog een bron: https://www.volkskrant.nl(...)te-krijgen~bca1788f/)

quote:
Dat 1e, is niet onomstotelijk bewezen. Pro NL en OEK onderzoekers kan je gewoon niet serieus nemen.
Naast Oekraïnne en Nederland zitten ook Maleisië, Australië en België in het onderzoeksteam. Hoezo kun je dat onderzoek dan niet serieus nemen?

quote:
Ik kijk nooit R1 of RT, dus die zaak gaat voor mij niet op.
Mooi, ze laten soms de idiootste dingen zien. Bijvoorbeeld dat MH17 met een straaljager neergehaald zou zijn, inclusief fake photoshop.

quote:
Maar pro Westerse schreeuwlelijkerds pareren wel vaker alles met termen als "complot", "RT" en ander gejank van dit kaliber.
Pro-westerse schreeuwlelijkerds? Moet je eens kijken hoe serieus ik op je verdachtmakingen in ga.

quote:
Wat betreft jou niet, wat betreft het westen wel. Elk alternatief wordt door het westen van de hand gewezen. Daarom moest Groot Joegoslavië dat meer dan 40 (!) jaar vrede bracht aan alle volkeren (!) tegen elke prijs kapot.
Wederom, we dwalen af. Dit topic gaat niet over Joegoslavië.

quote:
Niet alles dat een alternatief is, is een corrupte machtswellusteling. Alleen in het domme westen noemen ze Tito een dictator, terwijl hij voor velen nog steeds een grote volksheld die voor vrede en welvaart zorgde.
Nou, noem die goede alternatieven voor de democratische rechtsstaat dan maar...

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 20-03-2021 12:10:17 ]
pi_198602131
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 11:19 schreef Nober het volgende:

[..]

[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]

Stonden de kranten vol?
Ja.

AD: Arrestaties en gewonden bij demonstratie op Malieveld
NRC: Amnesty wil onderzoek naar politieoptreden bij demonstratie Malieveld
Volkskrant: Op meer dan veertig plekken klonk een ‘klimaatalarm’; protesten tegen lockdown lopen uit de hand
Volkskrant: Filmpjes tonen wel de meppende ME'ers maar nooit het hele verhaal
Volkskrant Opinie: De belangstelling voor reljongeren mag wel iets oprechter

Maar goed. Welke kant wil je op? Dat ook de Nederlandse politie wel eens mept? Want dat is gewoon een feit.

Het grote verschil is dat in Nederland iedereen mag demonstreren, of je nu Sylvana of Willem Engel heet, iedereen mag kritiek uiten op de regering. Terwijl dit in Rusland niet kan. Oppositie mag nooit demonstreren tegen Putin, en iedereen die dit toch doet, kan klappen, boetes en celstraffen verwachten.
pi_198602388
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 13:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja.

AD: Arrestaties en gewonden bij demonstratie op Malieveld
NRC: Amnesty wil onderzoek naar politieoptreden bij demonstratie Malieveld
Volkskrant: Op meer dan veertig plekken klonk een ‘klimaatalarm’; protesten tegen lockdown lopen uit de hand
Volkskrant: Filmpjes tonen wel de meppende ME'ers maar nooit het hele verhaal
Volkskrant Opinie: De belangstelling voor reljongeren mag wel iets oprechter

Maar goed. Welke kant wil je op? Dat ook de Nederlandse politie wel eens mept? Want dat is gewoon een feit.

Het grote verschil is dat in Nederland iedereen mag demonstreren, of je nu Sylvana of Willem Engel heet, iedereen mag kritiek uiten op de regering. Terwijl dit in Rusland niet kan. Oppositie mag nooit demonstreren tegen Putin, en iedereen die dit toch doet, kan klappen, boetes en celstraffen verwachten.
Zojuist is iedereen natgespoten en nu aangehouden.

LIVE
https://m.facebook.com/Vi(...)ge_internal&mt_nav=0

twitter


Nee gelukkig is het hier nog geen Rusland.
pi_198604794
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 13:22 schreef Nober het volgende:

[..]

Zojuist is iedereen natgespoten en nu aangehouden.

LIVE
https://m.facebook.com/Vi(...)ge_internal&mt_nav=0

[ twitter ]

Nee gelukkig is het hier nog geen Rusland.
Helaas is het Nederland...waar oppositieleiders bij voorbaat, racist, facist of wat dan ook zijn,
Politiekers die rechtzaken krijgen over gedaane uitspraken in een maatschappij die vrijheid van meningsuiting zo hoog in het vaandel heeft staan maar die behoorlijk beperken.
Het is in Nederland veel erger dan in Rusland, veel gecontroleerder, veel gemanipuleerder en veel afhankelijker van overheid.
En zelf als Nederlander janken over een Russische oppsitieleider, Russichs beleid , overheid etc etc.
Schei toch uit.
Wat of wie ben jij wanneer je alleen maar kan janken over Rusland,VS of welk land zonder enige vorm van levenservaring,begrip ,cultuur of wat dan ook daar wanneer je zelfs Nederland niet eens begrijpt
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_198605017
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 13:22 schreef Nober het volgende:

[..]

Zojuist is iedereen natgespoten en nu aangehouden.

LIVE
https://m.facebook.com/Vi(...)ge_internal&mt_nav=0

[ twitter ]

Nee gelukkig is het hier nog geen Rusland.
Aangaande Navalny helaas is de man spoorloos.
Geef mij eens wat gedocumenteerde feiten wat deze man in zijn leven gedaan heeft, Wat hem zo belangrijk maakt vandaag de dag etc. etc.
Ik heb serieus interesse wat deze man voor Rusland danwel Nederland kan betekenen.
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_198605703
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:14 schreef ZOA het volgende:

[..]

Aangaande Navalny helaas is de man spoorloos.
Geef mij eens wat gedocumenteerde feiten wat deze man in zijn leven gedaan heeft, Wat hem zo belangrijk maakt vandaag de dag etc. etc.
Ik heb serieus interesse wat deze man voor Rusland danwel Nederland kan betekenen.
Navalny is allang weer boven water, die zat gewoon in quarantine :D
pi_198605737
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:14 schreef ZOA het volgende:

[..]

Aangaande Navalny helaas is de man spoorloos.
Het is ondertussen wel weer bekend waar Navalny zit, hij zit in een strafkamp.

https://nos.nl/artikel/23(...)anuit-strafkamp.html

quote:
Geef mij eens wat gedocumenteerde feiten wat deze man in zijn leven gedaan heeft, Wat hem zo belangrijk maakt vandaag de dag etc. etc.
Ik heb serieus interesse wat deze man voor Rusland danwel Nederland kan betekenen.
Je weet toch wel iets over Navalny? Dat hij momenteel de bekendste uitdager van Poetin is, en dat hij met 'slim stemmen' op de proppen kwam. Een strategie waarbij hij (en zijn organisatie) de sterkste kandidaat per regio aanwijst om het tegen Poetin op te nemen, zodat de oppositie niet verdeeld raakt en op één kandidaat kan stemmen.

Hier een uitgebreid achtergrondartikel. Ook over zijn conservatievere/rechtsere opvattingen uit het verleden.

https://www.raamoprusland(...)els-over-zijn-ideeen
pi_198605827
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is ondertussen wel weer bekend waar Navalny zit, hij zit in een strafkamp.

https://nos.nl/artikel/23(...)anuit-strafkamp.html
[..]

Je weet toch wel iets over Navalny? Dat hij momenteel de bekendste uitdager van Poetin is, en dat hij met 'slim stemmen' op de proppen kwam. Een strategie waarbij hij (en zijn organisatie) de sterkste kandidaat per regio aanwijst om het tegen Poetin op te nemen, zodat de oppositie niet verdeeld raakt en op één kandidaat kan stemmen.

Hier een uitgebreid achtergrondartikel. Ook over zijn conservatievere/rechtsere opvattingen uit het verleden.

https://www.raamoprusland(...)els-over-zijn-ideeen
Niet helemaal gelukt..Putin deed het beter wat het merendeel van Rusland ook vind.
En idd ik weet gerust iets over Navalny
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_198605847
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 17:00 schreef ZOA het volgende:

[..]

Niet helemaal gelukt..Putin deed het beter wat het merendeel van Rusland ook vind
Ik denk dat Poetin totaal weggestemd wordt als er eerlijke verkiezingen gehouden worden.

Support for Russia's Ruling Party Drops to Pre-Crimea Low – Poll
pi_198605854
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 17:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik denk dat Poetin totaal weggestemd wordt als er eerlijke verkiezingen gehouden worden.

Support for Russia's Ruling Party Drops to Pre-Crimea Low – Poll
Dat mag je denken, ik denk van niet.. blijft het issue van eerlijk en verkiezingen over..
zonder in te gaan op mijn Russische evenals Nederlandse of geopolitieke ervaringen, ideen en overtuigingen.
Mocht je verder willen discussieren ik sta open voor levendige levernservarende discussie... niet voor dwingende overtuigingen gebaseerd op 8 uur journaal.Je lijkt mij wel open..het is niet zo moeilijk andere werelden te leren kennen.
Ik heb geen intentie je te overtuigen van mijn mening... ik heb wel intentie je andere werelden te laten zien en iets anders dan de gemiddelde heroische victorious van alles goeds brengende USA/EU wat een 100 procent leugen is.

[ Bericht 4% gewijzigd door ZOA op 20-03-2021 17:27:59 ]
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_198606601
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:51 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

Navalny is allang weer boven water, die zat gewoon in quarantine :D
En verder gewoon de lik in..kan de EU of Nederland of de hele wereld wel zeggen geweldige vent.. in Rusland heeft hij toch iets fout gedaan anders ga je niet naar het gevang toch?
Verder is het ook een Rus die dat accepteerd.Ik bedoel slechts..Edward Snowden krijgt de doodstraf in USA al vind de hele wereld dat onzin.
Wie zijn wij om te oordelen of te veroordelen wanneer ons oordeel als Nederland niet eens subjectief is maar het oordeel van een alliantie is waarvan 1 lid USA allesbepalend is en als 2e Groot Brittanie.

[ Bericht 9% gewijzigd door ZOA op 20-03-2021 18:22:57 ]
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_198606839
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 16:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is ondertussen wel weer bekend waar Navalny zit, hij zit in een strafkamp.

https://nos.nl/artikel/23(...)anuit-strafkamp.html
[..]

Je weet toch wel iets over Navalny? Dat hij momenteel de bekendste uitdager van Poetin is, en dat hij met 'slim stemmen' op de proppen kwam. Een strategie waarbij hij (en zijn organisatie) de sterkste kandidaat per regio aanwijst om het tegen Poetin op te nemen, zodat de oppositie niet verdeeld raakt en op één kandidaat kan stemmen.

Hier een uitgebreid achtergrondartikel. Ook over zijn conservatievere/rechtsere opvattingen uit het verleden.

https://www.raamoprusland(...)els-over-zijn-ideeen
Navalny is dus niet spoorloos..Nederland is spoorloos
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_198611420
Bij Van Baalen en Verhofstadt in de nationalistenkelder. :')
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 20 maart 2021 @ 23:14:12 #73
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_198611933
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 18:10 schreef ZOA het volgende:

[..]

En verder gewoon de lik in..kan de EU of Nederland of de hele wereld wel zeggen geweldige vent.. in Rusland heeft hij toch iets fout gedaan anders ga je niet naar het gevang toch?
Verder is het ook een Rus die dat accepteerd.Ik bedoel slechts..Edward Snowden krijgt de doodstraf in USA al vind de hele wereld dat onzin.
Wie zijn wij om te oordelen of te veroordelen wanneer ons oordeel als Nederland niet eens subjectief is maar het oordeel van een alliantie is waarvan 1 lid USA allesbepalend is en als 2e Groot Brittanie.
Nou ja, het enige wat een beetje steekt is dat hij zich niet kon melden omdat hij in coma lag.


:')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_198612016
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 18:10 schreef ZOA het volgende:

[..]

En verder gewoon de lik in..kan de EU of Nederland of de hele wereld wel zeggen geweldige vent.. in Rusland heeft hij toch iets fout gedaan anders ga je niet naar het gevang toch?
De wet in Rusland is zo krom als een hoepel, dus dat is niet bepaald een sterk argument.

quote:
Verder is het ook een Rus die dat accepteerd.Ik bedoel slechts..Edward Snowden krijgt de doodstraf in USA al vind de hele wereld dat onzin.
En Snowden krijgt dus geen doodstraf.
pi_198612053
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 17:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik denk dat Poetin totaal weggestemd wordt als er eerlijke verkiezingen gehouden worden.

Support for Russia's Ruling Party Drops to Pre-Crimea Low – Poll
Dat zouden buitenstaanders ook over Nederland en Mark Rutte kunnen zeggen na de zoveel overtreding van de wet en discriminatie etc. :')
pi_198612137
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 23:22 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat zouden buitenstaanders ook over Nederland en Mark Rutte kunnen zeggen na de zoveel overtreding van de wet en discriminatie etc. :')
Ja, want onze verkiezingen zijn oneerlijk verlopen?
pi_198612198
Het valt me wel op hoeveel mensen het hier voor Rusland komen opnemen, en dan met het argument dat het hier zo slecht is.

Wanneer heeft de politie in Nederland voor het laatst een inval gedaan bij redacties van journalisten?

In Rusland gisteren:

https://www.themoscowtime(...)osition-group-a73295
pi_198612238
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 23:32 schreef luxerobots het volgende:
Het valt me wel op hoeveel mensen het hier voor Rusland komen opnemen, en dan met het argument dat het hier zo slecht is.

Wanneer heeft de politie in Nederland voor het laatst een inval gedaan bij redacties van journalisten?

In Rusland gisteren:

https://www.themoscowtime(...)osition-group-a73295
Ik zeg helemaal niet dat het hier slecht is.

Het valt mij alleen wel op dat in Nederland/Europa vooral positief bericht wordt over Navalny, zonder zijn fascistische/neo nazi achtergrond te benoemen. :')

Wel bijzonder.
  zondag 21 maart 2021 @ 08:50:37 #79
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198613953
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 23:37 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik zeg helemaal niet dat het hier slecht is.

Het valt mij alleen wel op dat in Nederland/Europa vooral positief bericht wordt over Navalny, zonder zijn fascistische/neo nazi achtergrond te benoemen. :')

Wel bijzonder.
doet er niet toe , hij was de oppositie van Poetin

we gaan hier Baudet ook niet opsluiten als ie een partij wil oprichten ,
Navalny moet vrij om verder te gaan met de oprichting van een partij voor de verkiezingen , ( als die ooit nog komen)
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198614945
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 08:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

doet er niet toe , hij was de oppositie van Poetin

we gaan hier Baudet ook niet opsluiten als ie een partij wil oprichten ,
Navalny moet vrij om verder te gaan met de oprichting van een partij voor de verkiezingen , ( als die ooit nog komen)
hij is veroordeeld en mag dus gewoon zich niet meer verkiesbaar stellen.
Verder komt hij nog niet in de buurt van Poetin wat betreft populariteit
  zondag 21 maart 2021 @ 10:43:45 #81
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198615087
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 10:34 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

hij is veroordeeld en mag dus gewoon zich niet meer verkiesbaar stellen.

,
Kasparov is ook veroordeeld als leider van Vrij Russia als opponent van Poetin

Iedereen die tegen Poetin gaat is daarna veroordeeld en gaat in een strafkamp

Dat is niet bijzonder
https://www.trouw.nl/nieu(...)ten-begaan~b4b141dd/
quote:
Garri Kasparov kiest het liefst de aanval. Dat deed hij als schaker en dat doet hij als dissident, tegenwoordig woonachtig in de Verenigde Staten.

De omstandigheden zijn verre van ideaal.
De Russische ex-schaker en oppositiepoliticus, die in 2013 het land 'noodgedwongen' verliet, heeft niet meer de mogelijkheid het Poetin-regime van binnenuit te veranderen.
Dus reist hij de wereld over en roept het Westen op een 'vuist' te maken tegen Poetin, die "iedere dag een tikje gekker wordt".


Dit weekend was hij te gast in Tilburg waar hij de Nexus-lezing gaf. Daar stond een strijdbare en tevens teleurgestelde Kasparov.
Teleurgesteld vanwege het slappe optreden van het Westen tegenover Rusland.

Westerse leiders zijn volgens de ex-schaker verblind door economische groei waardoor ze de waarden van de liberale democratie uit het oog zijn verloren.
"Waarom durft de Nederlandse regering zelfs na de ramp met de MH17 de confrontatie met Poetin niet aan?", vraagt Kasparov zich vertwijfeld af.

Waarden van 1989
Een politiek van appeasement noemt de dissident een illusie.
"Poetin is een dictator en heeft maar één doel: aan de macht blijven. Onderhandelen heeft geen zin
quote:
Geen alternatief
Dat is hoe Poetin te werk gaat, zegt Kasparov. Zijn tegenstanders worden zorgvuldig geëlimineerd.
"Daarin is hij goed: in het bieden van geen alternatief.
Vanaf het moment dat Poetin aan de macht kwam, heeft hij het de oppositie onmogelijk gemaakt."

Tegenstanders van Poetin, onder wie Kasparov en voormalig olietycoon Michail Chodorkovski, zijn naar het buitenland gevlucht.
Anderen zijn gedood, zoals journaliste Anne Politkovskaja en onlangs oppositiepoliticus Boris Nemtsov.
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 10:34 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]


Verder komt hij nog niet in de buurt van Poetin wat betreft populariteit
jij bent dus nooit in Moskou geweest

Poetin is gehaat in Rusland bij de jongeren
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rusland-loekasjenko

Rusland loopt leeg en straks zijn er alleen nog de vrienden van Poetin en moeten gehoorzame nieuwe burgers in een laboratorium gemaakt worden

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 21-03-2021 11:10:22 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198615650
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 23:37 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik zeg helemaal niet dat het hier slecht is.

Het valt mij alleen wel op dat in Nederland/Europa vooral positief bericht wordt over Navalny, zonder zijn fascistische/neo nazi achtergrond te benoemen. :')
Fascistisch en neo nazi-achtergrond?

Navalny heeft 10 jaar geleden dingen gezegd die Geert Wilders op één dag, en al voor het ontbijt, twittert. Het is echt niet wereldschokkend.
pi_198617326
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 10:43 schreef michaelmoore het volgende:

jij bent dus nooit in Moskou geweest

Poetin is gehaat in Rusland bij de jongeren
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rusland-loekasjenko

Rusland loopt leeg en straks zijn er alleen nog de vrienden van Poetin en moeten gehoorzame nieuwe burgers in een laboratorium gemaakt worden
Dank je, ik heb echt heel erg hard gelachen.
afgelopen paar dagen (16-18 maart) nog in Moskou geweest voor een beurs, om ons eigen bedrijf hier in Rusland te promoten.
  zondag 21 maart 2021 @ 13:34:55 #84
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198617538
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 13:20 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

Dank je, ik heb echt heel erg hard gelachen.
afgelopen paar dagen (16-18 maart) nog in Moskou geweest voor een beurs, om ons eigen bedrijf hier in Rusland te promoten.
Geen dank
ik praat ook veel met russen mijn ex vrouw is een russin en iken rusland heel erg goed
vooral gewone burgers en die haten Poetin steeds meer en meer

maar ook Lukashenko gaat niet weg en Kim il Un ook niet , ook de XI ping niet en Bolsonaro en het scheelde weinig of Trump was er ook in geslaagd met hulp van Putina
Die dreiging is oo nog niet weg
https://en.wikipedia.org/wiki/Alexander_Lukashenko
Er komen steeds meer dictators op de wereld
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 21 maart 2021 @ 13:36:46 #85
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_198617557
Poetin is mateloos populair bij de generatie(s) die de Sovjet unie nog hebben meegemaakt. In vergelijking met toen leven ze nu in een absoluut topland en Poetin is daar in hun ogen verantwoordelijk voor. De jongere generatie is alleen bekend met het huidige land en vergelijken dat met Westerse landen. Die zien ‘m graag vertrekken.
Dit, dus.
  zondag 21 maart 2021 @ 13:37:45 #86
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198617570
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 13:36 schreef Buitendam het volgende:
Poetin is mateloos populair bij de generatie(s) die de Sovjet unie nog hebben meegemaakt. In vergelijking met toen leven ze nu in een absoluut topland en Poetin is daar in hun ogen verantwoordelijk voor. De jongere generatie is alleen bekend met het huidige land en vergelijken dat met Westerse landen. Die zien ‘m graag vertrekken.
Ook de ouderen niet meer hoor, die zien hun pensioen ineenzakken en gaan langzaam aan of zijn al dood

https://www.populationpyramid.net/russian-federation/2030/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 21 maart 2021 @ 13:39:06 #87
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_198617590
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 13:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ook de ouderen niet meer hoor, die zien hun pensioen ineenzakken en gaan langzaam aan of zijn al dood
Hoe verder deze generatie uitdunt hoe minder draagvlak voor Poetin, dat is waar.
Dit, dus.
  zondag 21 maart 2021 @ 13:53:59 #88
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198617774
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 13:39 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Hoe verder deze generatie uitdunt hoe minder draagvlak voor Poetin, dat is waar.
Het maakt hen niet uit , Lukashenko ook niet , Kmi il Un ook niet , Bolsonro ook niet, Trump zal het ook niet uit maken als hij Dictator is geworden met hulp van Putin
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198618023
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 13:39 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Hoe verder deze generatie uitdunt hoe minder draagvlak voor Poetin, dat is waar.
gaat nog wel even duren hoor, de jongste zijn nu net in de 40...
  zondag 21 maart 2021 @ 14:19:13 #90
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198618139
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 14:11 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

gaat nog wel even duren hoor, de jongste zijn nu net in de 40...
De oudste Russen die het communisme nog hebben meegemaakt die zijn al dood
De oude Russen die nog leven verlangen terug naar het communisme en die stemmen nog Putin

De jonge russen willen graag weg .
Het liefst naar de USA , Maar Nederland is ook Prima
Veel Russen zijn gevlucht naar Bulgarije

Ik heb ok nog een vriendin daar die werkte bij Oil en Gas vertical en horizontal , die sprak 6 talen vloeiend

Mijn favoriete stad is het niet Moskou
Ik heb een hekel aan die Metro die jakkert maar door
https://www.populationpyramid.net/russian-federation/2030/

De Oekraïne trein naar de Krim is aan avontuur, naar Jalta en de zee

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 21-03-2021 14:32:41 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198618429
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 14:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De oudste Russen die het communisme nog hebben meegemaakt die zijn al dood
De oude Russen die nog leven verlangen terug naar het communisme en die stemmen nog Putin

De jonge russen willen graag weg .
Het liefst naar de USA , Maar Nederland is ook Prima
Veel Russen zijn gevlucht naar Bulgarije

Ik heb ok nog een vriendin daar die werkte bij Oil en Gas vertical en horizontal , die sprak 6 talen vloeiend

Mijn favoriete stad is het niet Moskou
Ik heb een hekel aan die Metro die jakkert maar door
https://www.populationpyramid.net/russian-federation/2030/

De Oekraïne trein naar de Krim is aan avontuur, naar Jalta en de zee
zoals ik al eerder zei, ik lees steeds meer in de expat groepen dat Russen terug willen komen.
En zeker denkt een groot deel vd (jonge) Russen dat het allemaal zo veel beter is in het westen, maar degene die daadwerkelijk gaan worden nogal eens teleurgesteld.
  zondag 21 maart 2021 @ 15:11:41 #92
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198619004
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 14:36 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

zoals ik al eerder zei, ik lees steeds meer in de expat groepen dat Russen terug willen komen.
En zeker denkt een groot deel vd (jonge) Russen dat het allemaal zo veel beter is in het westen, maar degene die daadwerkelijk gaan worden nogal eens teleurgesteld.
In je dromen , zolang Putin de dictator blijft gaat er geen een Rus of Russin terug en in Belarussia idem dito in de
voormalige satelliet staten Kirgistan, Oezbekistan en Kazachstan daar schoppen ze de Russen het land uit , maar de russen daar weten echt niet waar ze heen moeten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198619296
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 15:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

In je dromen , zolang Putin de dictator blijft gaat er geen een Rus of Russin terug en in Belarussia idem dito in de
voormalige satelliet staten Kirgistan, Oezbekistan en Kazachstan daar schoppen ze de Russen het land uit , maar de russen daar weten echt niet waar ze heen moeten
ok, jammer voor je dat je dan niet zo goed weet wat er speelt als jij wel denkt :D
  zondag 21 maart 2021 @ 15:38:16 #94
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198619617
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 15:23 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

ok, jammer voor je dat je dan niet zo goed weet wat er speelt als jij wel denkt :D
Putin moet zich niet bemoeien met de USA verkiezingen, ook niet met Wit Rusland, straks is de hele wereld door dictators bezet die iedereen in de gaten houden , net als in China

Nog een paar jaar en ze kunnen zelfs je gedachten lezen


Rusland loopt leeg , net als Oekraine

https://www.populationpyramid.net/ukraine/2030/

en we blijven maar bij bouwen
https://www.populationpyramid.net/bulgaria/2030/
https://www.populationpyramid.net/croatia/2030/

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 21-03-2021 15:51:24 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198620939
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 11:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Binnenkort 16 jaar? Heb je moeite met rekenen?

Rutte is sinds 14 oktober 2010 premier. Dat is nog geen 10,5 jaar.

Putin is aangetreden op 31 december 1999. Dat is meer dan 20 jaar.
Putin is zeker geen 20+ jaar president van de RF.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 11:55 schreef luxerobots het volgende:
Lees dit stuk eens: https://www.raamoprusland(...)eer-verdeel-en-heers

Er wordt uitgelegd hoe de Russische verkiezingsfraude werkt. Er worden voorbeelden genoemd:

- Veel kandidaten worden niet toegelaten (denk aan Navalny). Er is wel oppositie, maar die is uitgekozen door het Kremlin, deze systeemoppositie is niet serieus te nemen.

- De verkiezingscommissie gooit stembiljetten in de stembussen om de uitslag recht te trekken. Het wordt vermoed, en de idiote opkomstcijfers die niet stroken met de uitslagen, bevestigen dit.

- Ambtenaren en personeel worden opgeroepen om digitaal te stemmen, deze mensen vullen natuurlijk het gewenste antwoord in. Ze zijn afhankelijk van de overheid. (Staat al in bovenstaande bron, maar hier nog een bron: https://www.volkskrant.nl(...)te-krijgen~bca1788f/)
Alleen al de naam van die link van je vertelt ons dat het om een Rusland bash site gaat. _O-
Maar wat maakt het uit? Eenzelfde manier wordt ook toegepast in diverse Oost Europese landen en dat wordt gewoon gedoogd door het westen omdat dat de enige manier is om pro westerse/Europese regeringen aan de macht te houden in die landen.

Dus wees niet zo hypocriet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 11:55 schreef luxerobots het volgende:
Naast Oekraïnne en Nederland zitten ook Maleisië, Australië en België in het onderzoeksteam. Hoezo kun je dat onderzoek dan niet serieus nemen?
Maleisië is idd niet onderhevig aan corruptie en kontdraaierij voor eigen gewin.
Zijn allemaal landen wat tegen Rusland hebben. Nogmaals, het onderzoek en de afspraken tussen NL-OEK zijn verre van transparant in deze case. Het zaakje stinkt. Laat je neus uitspoelen want hij werkt niet goed.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 11:55 schreef luxerobots het volgende:
Mooi, ze laten soms de idiootste dingen zien. Bijvoorbeeld dat MH17 met een straaljager neergehaald zou zijn, inclusief fake photoshop.
Het zou ook goed zijn als je anderen die in Rusland wonen niet telkens bij de les zou nemen, zij weten toch wel een stuk beter hoe het daar werkt dan jij vanaf je warme fateuil.

Photoshop wordt gebruikt ter visualisatie, wat niet wegneemt dat een vliegtuig een vliegtuig neer kan halen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 11:55 schreef luxerobots het volgende:
Pro-westerse schreeuwlelijkerds? Moet je eens kijken hoe serieus ik op je verdachtmakingen in ga.
[..]

Wederom, we dwalen af. Dit topic gaat niet over Joegoslavië.
[..]

Nou, noem die goede alternatieven voor de democratische rechtsstaat dan maar...
Wie zegt dat er alternatieven bestaan? Sommige volkeren zijn gewoon niet bestemd voor democratie. De Balkan is daar een voorbeeld van. Democratie staat daar gelijk aan corruptie.
  zondag 21 maart 2021 @ 17:20:11 #96
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198621594
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 16:41 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Putin is zeker geen 20+ jaar president van de RF.
[..]

Vladimir Vladimirovich Putin (born 7 October, 1952) is a Russian politician and former intelligence officer who is serving as the current president of Russia since 2012, previously being in the office from 1999 until 2008. He was also prime minister from 1999 to 2000 and again from 2008 to 2012.
Na jeltsin is hij president

Poetin is NOOIT gekozen, maar aangewezen door Jeltsin op uitdrukkelijk verzoek van Putin
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198622970
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 16:41 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Putin is zeker geen 20+ jaar president van de RF.
Alleen niet omdat hij een constructie had bedacht met Medvedev.

quote:
Alleen al de naam van die link van je vertelt ons dat het om een Rusland bash site gaat. _O-
Raam op Rusland. Ja, dat klinkt echt als een bash site.

Maar goed, inhoudelijk, welke onwaarheden staan er dan op die site?

quote:
Maar wat maakt het uit? Eenzelfde manier wordt ook toegepast in diverse Oost Europese landen en dat wordt gewoon gedoogd door het westen omdat dat de enige manier is om pro westerse/Europese regeringen aan de macht te houden in die landen.
En over welke Oost-Europese landen heb je het dan?

quote:
Dus wees niet zo hypocriet.
Waar ben ik hypocriet?

quote:
Maleisië is idd niet onderhevig aan corruptie en kontdraaierij voor eigen gewin.
Zijn allemaal landen wat tegen Rusland hebben. Nogmaals, het onderzoek en de afspraken tussen NL-OEK zijn verre van transparant in deze case. Het zaakje stinkt. Laat je neus uitspoelen want hij werkt niet goed.
Wederom, wees inhoudelijk. Wat deugt er niet aan? Je kunt niet zeggen dat omdat Nederland, Oekraïne en Maleisië betrokken zijn, het zaakje daarom stinkt.

quote:
Het zou ook goed zijn als je anderen die in Rusland wonen niet telkens bij de les zou nemen, zij weten toch wel een stuk beter hoe het daar werkt dan jij vanaf je warme fateuil.
O, alleen mensen die in Rusland wonen mogen er iets van vinden?... :')

quote:
Photoshop wordt gebruikt ter visualisatie, wat niet wegneemt dat een vliegtuig een vliegtuig neer kan halen.
Nee, photoshop (of een ander programma) is gebruikt om beeldmateriaal te manipuleren.

twitter


https://www.bellingcat.co(...)mh17-being-attacked/

quote:
Wie zegt dat er alternatieven bestaan? Sommige volkeren zijn gewoon niet bestemd voor democratie. De Balkan is daar een voorbeeld van. Democratie staat daar gelijk aan corruptie.
Volkeren verschillen eigenlijk maar weinig van elkaar. Een cultuur kan corrupt zijn, en dat kan democratie tegenwerken. Maar over het algemeen zie ik niet in waarom democratie in de Russische samenleving niet zou kunnen werken. Landen met aanpalende culturen zoals Polen en Litouwen doen het vrij aardig.
pi_198642821
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 13:20 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

Dank je, ik heb echt heel erg hard gelachen.
afgelopen paar dagen (16-18 maart) nog in Moskou geweest voor een beurs, om ons eigen bedrijf hier in Rusland te promoten.
Nee, je moet wel de mensen geloven die nog nooit in Rusland zijn geweest.

Het is niet de bedoeling dat je iets positiefs over Rusland zegt.

MSM heeft de mensen al zo gek hier. :')
  maandag 22 maart 2021 @ 23:18:01 #99
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198642972
quote:
10s.gif Op maandag 22 maart 2021 23:02 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nee, je moet wel de mensen geloven die nog nooit in Rusland zijn geweest.

Het is niet de bedoeling dat je iets positiefs over Rusland zegt.

MSM heeft de mensen al zo gek hier. :')
russen hebben wel mooie vrouwen , ik heb er eentje van gehad
en zeer goedkope wodka en vreselijke flats die ze zelfs nu nog bouwen

en een vreselijke metro
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198643525
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 23:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

russen hebben wel mooie vrouwen , ik heb er eentje van gehad
en zeer goedkope wodka en vreselijke flats die ze zelfs nu nog bouwen

en een vreselijke metro
huidige flats zijn vergelijkbaar met wat in NL gebouwd wordt, o nee toch niet, ze zijn groter :D
de oude zijn inderdaad niet zo geweldig....altijd het gevoel dat ik omval omdat ze uit het lood staan
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')