abonnement Unibet Coolblue
pi_199898114
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 19:53 schreef Invrijheidstelling het volgende:

[..]

Joden roepen dat net zo hard als moslims, toch zie jij hun God als de jouwe en lees je zelfs dagelijks in hun deel van het boek, terwijl ze (itt moslims) het Jezus zelfs heel moeilijk hebben gemaakt en uiteindelijk hebben laten martelen en kruisingen. Joden verwerpen het idee (drie-eenheid, goddelijkheid en zoonschap van Jezus) dus net zo als moslims en zien het als lasterlijk en afgoderij.

In het OT (waarvan het NT een vervolg is) wordt de term "Zoon (van God)" ook regelmatig gebezigd en begrepen als in dat de betreffende persoon zeer vroom is en zich houdt aan de wetsvoorschriften. Is dus niet uniek voor Jezus, Jezus en zijn volgelingen wisten dit ook, want het waren immers zelf joden die het OT kende.
Ja, Veel Joden geloven dat de messias nog geboren moet worden
Als je goed in het NT leest, kun je lezen dat uit eindelijk hun hart ook vet gemaakt is, opdat zij het niet al zouden zien. en zij Jezus niet aan het kruis zouden hangen.
Want Jezus moest aan het kruis om de dood/ satan/ de duivel te kunnen verslaan.
Maar God heeft nog een plan met Israël en of de Joden.
Maar dat komt zodra de opname van de gemeente van Christus is geweest.
Dat kun je allemaal in de bijbel lezen.
De geestelijke ogen van de apostelen zijn open gegaan toen ze met Hem omgingen, hoewel Judas iskariot het uiteindelijk toch niet helemaal had begrepen, die dacht ook dat Jezus in die tijd al in de tempel op de troon van david plaats zou nemen.
Terwijl Jezus sprak over een andere tijd waarin dat zou gebeuren.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_199898170
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 09:51 schreef Haushofer het volgende:
@:Sjoemie1985 Ik duidde slechts op het feit dat jij met de onderlinge verschillen tussen de evangelieën, en ook de brieven uit het NT, geen problemen hebt en dus een dubbele standaard gbruikt.
Zijn het werkelijk verschillen of zijn het verklaringen van uit ander oogpunt/ inzicht etc?

Als al die teksten kompleet overeengekomen zouden zijn, wat zou jij dan gezegt hebben?
Ik vermoed dat je dan gezegt hebt ja dat hebben ze gewoon copy, paste zijn (om in moderne taal het te omschrijven) ;) Dan was jij het er ook niet mee eens geweest gok ik. ;)

Ik zie niet echt waarin jij die dubbele standaard ziet.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  woensdag 16 juni 2021 @ 08:25:23 #203
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_199906848
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 17:00 schreef sjoemie1985 het volgende:
Want Jezus moest aan het kruis om de dood/ satan/ de duivel te kunnen verslaan.
Van wie moest dat?
pi_199907050
In de hemel is geen bier, dus waarom was Jezus anders hier?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199907249
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 17:05 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Zijn het werkelijk verschillen of zijn het verklaringen van uit ander oogpunt/ inzicht etc?
Het zijn veelal werkelijk verschillen.

quote:
Als al die teksten kompleet overeengekomen zouden zijn, wat zou jij dan gezegt hebben?
Ik vermoed dat je dan gezegt hebt ja dat hebben ze gewoon copy, paste zijn (om in moderne taal het te omschrijven) ;) Dan was jij het er ook niet mee eens geweest gok ik. ;)
Bepaalde stukken in Matteus en Lucas zijn inderdaad ook vrijwel woordelijk gekopiëerd uit Marcus; als er aanpasingen zijn gemaakt, was dat meestal uit theologisch oogpunt.

quote:
Ik zie niet echt waarin jij die dubbele standaard ziet.
Nee, dat snap ik, en ik heb ook niet de illusie jou dat te laten zien. Dus we laten het maar zo.
-
pi_199910891
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 08:25 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Van wie moest dat?
Dat gaf Jezus zelf al aan.

Johannes 12:32 En Ik, als Ik van de aarde verhoogd ben, zal allen naar Mij toe trekken.
33. En dit zei Hij om aan te duiden welke dood Hij zou sterven.

Johannes 3:13 En niemand is opgevaren naar de hemel dan Hij Die uit de hemel neergedaald is, namelijk de Zoon des mensen, Die in de hemel is.
14. En zoals Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, zo moet de Zoon des mensen verhoogd worden,
15. opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

Mattheüs 20:17 En toen Jezus naar Jeruzalem ging, nam Hij de twaalf discipelen onderweg apart bij Zich en zei tegen hen:
18. Zie, wij gaan naar Jeruzalem en de Zoon des mensen zal aan de overpriesters en schriftgeleerden overgeleverd worden, en zij zullen Hem ter dood veroordelen;
19. en zij zullen Hem aan de heidenen overleveren om Hem te bespotten en te geselen en te kruisigen; maar op de derde dag zal Hij opgewekt worden.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  woensdag 16 juni 2021 @ 14:32:20 #207
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_199911027
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 14:20 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Dat gaf Jezus zelf al aan.

Johannes 12:32 En Ik, als Ik van de aarde verhoogd ben, zal allen naar Mij toe trekken.
33. En dit zei Hij om aan te duiden welke dood Hij zou sterven.

Johannes 3:13 En niemand is opgevaren naar de hemel dan Hij Die uit de hemel neergedaald is, namelijk de Zoon des mensen, Die in de hemel is.
14. En zoals Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, zo moet de Zoon des mensen verhoogd worden,
15. opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

Mattheüs 20:17 En toen Jezus naar Jeruzalem ging, nam Hij de twaalf discipelen onderweg apart bij Zich en zei tegen hen:
18. Zie, wij gaan naar Jeruzalem en de Zoon des mensen zal aan de overpriesters en schriftgeleerden overgeleverd worden, en zij zullen Hem ter dood veroordelen;
19. en zij zullen Hem aan de heidenen overleveren om Hem te bespotten en te geselen en te kruisigen; maar op de derde dag zal Hij opgewekt worden.
Zie je hier hoe Jezus zichzelf noemt: De Zoon des Mensen. :D

Deze geschriften zijn ver na zijn dood opgetekend door mensen die hem niet persoonlijk gekend hebben. Een beetje mosterd na de maaltijd he? Zo kan ik ook voorspellen dat Pim Fortuyn vermoord zal worden als hij in mei 2002 met Ruud de Wild gaat spreken op het mediapark in Hilversum...

(Hij zal trouwens niet opgewekt worden)

Waar het mij om gaat is de totaal ongeloofwaardige manier "waarom". Waarom moet er eerst iemand dood gemarteld worden met veel bloedvergieten, een mensenoffer dus (!) voordat er blijkbaar iets rechtgezet KAN worden. Dit zie je alleen bij zeer primitieve (af)godsdiensten, waar de goden met bloed gunstig gestemd moeten worden.
pi_199911416
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 14:32 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Zie je hier hoe Jezus zichzelf noemt: De Zoon des Mensen. :D

Deze geschriften zijn ver na zijn dood opgetekend door mensen die hem niet persoonlijk gekend hebben. Een beetje mosterd na de maaltijd he? Zo kan ik ook voorspellen dat Pim Fortuyn vermoord zal worden als hij in mei 2002 met Ruud de Wild gaat spreken op het mediapark in Hilversum...

(Hij zal trouwens niet opgewekt worden)

Waar het mij om gaat is de totaal ongeloofwaardige manier "waarom". Waarom moet er eerst iemand dood gemarteld worden met veel bloedvergieten, een mensenoffer dus (!) voordat er blijkbaar iets rechtgezet KAN worden. Dit zie je alleen bij zeer primitieve (af)godsdiensten, waar de goden met bloed gunstig gestemd moeten worden.
omdat de mens iets heeft kapot gemaakt moest er een mens sterven om dat weer recht te zetten.

1 Korinthe 15:44 Een natuurlijk lichaam wordt gezaaid, een geestelijk lichaam wordt opgewekt. Er is een natuurlijk lichaam en er is een geestelijk lichaam.
45. Zo staat er ook geschreven: De eerste mens Adam is geworden tot een levend wezen, de laatste Adam tot een levendmakende Geest.
46. Het geestelijke is echter niet eerst, maar het natuurlijke en daarna komt het geestelijke.
47. De eerste mens is uit de aarde, stoffelijk; de tweede Mens is de Heere uit de hemel.
48. Zoals de stoffelijke is, zo zijn ook de stoffelijke mensen, en zoals de Hemelse is, zo zijn ook de hemelse mensen.
49. En zoals wij het beeld van de stoffelijke gedragen hebben, zo zullen wij ook het beeld van de Hemelse dragen.
50. Maar dit zeg ik, broeders, dat vlees en bloed het Koninkrijk van God niet kunnen beërven, en de vergankelijkheid beërft de onvergankelijkheid niet.
51. Zie, ik vertel u een geheimenis: Wij zullen wel niet allen ontslapen, maar wij zullen allen veranderd worden,
52. in een ondeelbaar ogenblik, in een oogwenk, bij de laatste bazuin. Immers, de bazuin zal klinken en de doden zullen als onvergankelijke mensen opgewekt worden, en ook wij zullen veranderd worden.
53. Want dit vergankelijke moet zich met onvergankelijkheid bekleden en dit sterfelijke moet zich met onsterfelijkheid bekleden.
54. En wanneer dit vergankelijke zich met onvergankelijkheid bekleed zal hebben, en dit sterfelijke zich met onsterfelijkheid bekleed zal hebben, dan zal het woord geschieden dat geschreven staat: De dood is verslonden tot overwinning.
55. Dood, waar is uw prikkel? Graf, waar is uw overwinning?
56. De prikkel nu van de dood is de zonde, en de kracht van de zonde is de wet.
57. Maar God zij dank, Die ons de overwinning geeft door onze Heere Jezus Christus.
58. Daarom, mijn geliefde broeders, wees standvastig, onwankelbaar, altijd overvloedig in het werk van de Heere, in de wetenschap dat uw inspanning niet tevergeefs is in de Heere.

Johannes heeft zijn openbaring uit de mond van Jezus zelf gehoord.
Die waarom vraag heb ik ook al 1 of enkele keren beantwoord.

Maar dat heeft dus met de zondeval te maken.
Dat er bij God geen zonde in de buurt kan zijn, en dat Jezus die zonden dus gedragen heeft en door het geloof in Hem en dat Hij dus onze zonden heeft weggewassen en in de dood heeft achtergelaten.
Kunnen wij door die genade weet bij God komen.
En als je dus gelooft mag je weten dat je zonden zijn vergeven en dat je in de Hemel komt.

Zoals Jezus ook al gezegd heeft: Ik ben de Weg, De Waarheid en Het Leven niemand komt tot De Vader dan door mij alleen.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  woensdag 16 juni 2021 @ 15:03:48 #209
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199911461
Waarom Joden eruit laten, zijn zei niet goed genoeg meer?

Joden, Christenen en Moslims geloven allemaal in dezelfde God.
Ze denken allemaal dat het leven gemaakt is door God maar het verhaal daar omheen is verschillend.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  woensdag 16 juni 2021 @ 15:12:35 #210
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_199911633
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 15:00 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

omdat de mens iets heeft kapot gemaakt moest er een mens sterven om dat weer recht te zetten.

Nee dat hoeft helemaal niet. De God van Liefde is immers Almachtig en Algoed. Hij hoeft maar even over zijn hart te strijken en het is weer in orde.

Kijk dat is echte vergeving zoals wij dat kennen.

Maar blijkbaar is de Almachtige daartoe niet in staat en moet hij zich tot primitief bloedvergieten verlagen. En als je het wilt of kunt geloven komt er nog een heel bloedige strijd met zeer primitieve wapens...paarden en wagens en speren en zo. Tuurlijk.
  woensdag 16 juni 2021 @ 15:15:05 #211
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_199911678
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 15:00 schreef sjoemie1985 het volgende:
Dat er bij God geen zonde in de buurt kan zijn,
God heeft alles gemaakt en heeft daarmee ook het kwaad uitgevonden. Vandaar een boom der kennis van goed en kwaad. Satan wandelt zo bij hem binnen. En God heeft leugengeesten in zijn hemel. _O-

Jesaja 45:7 staat: "Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.

Ken uw Bijbel.

[ Bericht 10% gewijzigd door hoatzin op 16-06-2021 15:39:33 ]
pi_199912137
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 15:16 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Alleen??? Dat is toch wel een behoorlijk verschil en totaal een heel ander concept van de Schepper.
Maar dat werd ook pas de norm vanaf 300 nog wat, lang nadat Jezus en alle apostelen al waren overleden. Hoe het daarvoor was is toch een beetje gissen geblazen, misschien was antitrinitarisme wel de norm en - tada - je hebt de voorloper van islam te pakken.

Islam leert ook dat christenen na Jezus shit hebben veranderd en niet meer leven zoals het bedoeld was, en wij weten inmiddels ook dat dat tot bepaalde hoogte zo is, zie bijvoorbeeld het toestaan van varkensvlees: HARAM!

Om OP's vraag te beantwoorden:
Ja, moslims geloven in dezelfde god als, aldus hen, "de originele" christenen maar geloven ook dat, zonder specifiek namen te noemen, Constantijn de Grote en de zijnen de boel hebben zitten verkloten.

Nee, moslims geloven niet in dezelfde god als christendom zoals wij dat nu kennen met haar holy trinity.
  donderdag 17 juni 2021 @ 14:22:09 #213
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_199926680
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 15:46 schreef Drxx het volgende:
Maar dat werd ook pas de norm vanaf 300 nog wat, lang nadat Jezus en alle apostelen al waren overleden. Hoe het daarvoor was is toch een beetje gissen geblazen, misschien was antitrinitarisme wel de norm en - tada - je hebt de voorloper van islam te pakken.

Islam leert ook dat christenen na Jezus shit hebben veranderd en niet meer leven zoals het bedoeld was, en wij weten inmiddels ook dat dat tot bepaalde hoogte zo is, zie bijvoorbeeld het toestaan van varkensvlees: HARAM!
Leven zoals het bedoeld was is ook maar een beetje gissen geblazen he? En dat geldt blijkbaar ook voor de islam, waar (eveneens) een enorme verdeeldheid heerst.
pi_199927074
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 15:15 schreef hoatzin het volgende:

[..]

God heeft alles gemaakt en heeft daarmee ook het kwaad uitgevonden. Vandaar een boom der kennis van goed en kwaad. Satan wandelt zo bij hem binnen. En God heeft leugengeesten in zijn hemel. _O-

Jesaja 45:7 staat: "Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.

Ken uw Bijbel.
Ja, maar uit eindelijk heeft adam er voor gezorgd dat de zonde in de wereld kwam.
Adam heeft uiteindelijk gezondigd.
Dat had niet gehoeven als hij niet van die verboden vrucht had gegeten.
Maar adam werd verleid en ging zo tegen God's wil in.
En in het oude testament kon satan misschien nog bij God komen.
Maar door Jezus is uit eindelijk satan en 1/3e deel van de engelen uit de Hemel gezet en verslagen.
Sindsdien kan hij dus niet meer binnen wandelen.
Dus God is dan wel de schepper van goed en kwaad etc.
Maar dat betekent in theorie toch niet dat het ook tot uiting hoeft te komen?
Dat het dus wel is gebeurd kwam door de mens niet door God.
En ook Lucifer werd hoogmoedig ondanks dat hij als engel het feitelijk wel goed had, maar toch wilde hij graag op de troon van God zitten en dat werd hem fataal.
En toen werd hij satan en God's en ook van de gelovigen etc de grootste tegenstander.
Een mens kan een gelovige wel lichamelijk doden, maar daar houdt het ook mee op.
Satan wil er voor zorgen dat mensen niet in God geloven en ze er van af houden etc.

Efeze 6:12 Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers van de duisternis van dit tijdperk, tegen de geestelijke machten van het kwaad in de hemelse gewesten.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 17 juni 2021 @ 14:58:37 #215
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_199927382
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:41 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ja, maar uit eindelijk heeft adam er voor gezorgd dat de zonde in de wereld kwam.
Adam heeft uiteindelijk gezondigd.
Dat had niet gehoeven als hij niet van die verboden vrucht had gegeten.
Maar adam werd verleid en ging zo tegen God's wil in.
God had Adam een wat sterker karakter mee kunnen geven he? Maar nee, Adam was een zwakkeling die zich zeer gemakkelijk liet verleiden. En wie zijn daar de dupe van? Nou? En is dat eerlijk?
quote:
En in het oude testament kon satan misschien nog bij God komen.
Maar door Jezus is uit eindelijk satan en 1/3e deel van de engelen uit de Hemel gezet en verslagen.
Sindsdien kan hij dus niet meer binnen wandelen.
Hoe kom je daar in vredesnaam bij? Waar staat dat dat door Jezus kwam? In Openbaring staat dat de draak op aarde werd geworpen. Dus van het hele immense heelal wordt deze uitgerekend op onze kleine aarde geworpen. Nou daar zaten we op te wachten zeg, bedankt hoor God!
quote:
Dus God is dan wel de schepper van goed en kwaad etc.
Maar dat betekent in theorie toch niet dat het ook tot uiting hoeft te komen?
Dat het dus wel is gebeurd kwam door de mens niet door God.
Wederom de bekende christelijke denkfout. Ik ga er maar niet meer op in.
quote:
En ook Lucifer werd hoogmoedig ondanks dat hij als engel het feitelijk wel goed had, maar toch wilde hij graag op de troon van God zitten en dat werd hem fataal.
En toen werd hij satan en God's en ook van de gelovigen etc de grootste tegenstander.
Wat ontzettend dom van de satan daar in de hemel he? God heeft blijkbaar hele domme engelen geschapen die zomaar denken het tegen God op te kunnen nemen...

Zelfs een kind snapt dat dat niet kan. Daarmee is het volkomen ongeloofwaardig. Temeer omdat dit alleen voorkomt in het door een waanzinnige geschreven boek Openbaring, dat nooit in de Bijbel opgenomen had moeten worden. Dat zou een hele hoop leed hebben bespaard.
quote:
Een mens kan een gelovige wel lichamelijk doden, maar daar houdt het ook mee op.
Satan wil er voor zorgen dat mensen niet in God geloven en ze er van af houden etc.

Efeze 6:12 Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers van de duisternis van dit tijdperk, tegen de geestelijke machten van het kwaad in de hemelse gewesten.
Zie je wat er staat? Het kwaad in de hemelse gewesten he? Hm... hoe kan dit nou weer dan?
pi_199927732
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 15:03 schreef airconditioning het volgende:
Waarom Joden eruit laten, zijn zei niet goed genoeg meer?

Joden, Christenen en Moslims geloven allemaal in dezelfde God.
Ze denken allemaal dat het leven gemaakt is door God maar het verhaal daar omheen is verschillend.
Maar een God die wel een Zoon heeft en een god die geen zoon heeft kan toch niet het zelfde zijn of wel?
Verder hangt bij de islam je redding af van wat je in je leven gedaan hebt, het zij goed het zij fout etc.
In het christendom is je redding al betaald met het bloed van Jezus, en als je dat geloofd mag je weten dat je gered bent.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 17 juni 2021 @ 15:29:03 #217
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199927944
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 15:17 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Maar een God die wel een Zoon heeft en een god die geen zoon heeft kan toch niet het zelfde zijn of wel?
Verder hangt bij de islam je redding af van wat je in je leven gedaan hebt, het zij goed het zij fout etc.
In het christendom is je redding al betaald met het bloed van Jezus, en als je dat geloofd mag je weten dat je gered bent.
Ze kijken naar dezelfde wereld en denken dat het allemaal vanuit God komt, het enige verschil is hoe ze denken hoe God het heeft ingericht.

Als vergelijking: de drie personen kijken naar een schilderij van Vincent van Gogh. Ze zeggen alle drie iets anders erover; de een zegt de dat Vincent een leuke vent was die een zoon had en de ander zegt dat hij gemeen was met drie dochters. Uiteindelijk geloven ze alle drie dat het van Vincent komt en niet van Theo.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  donderdag 17 juni 2021 @ 15:32:13 #218
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_199928021
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 15:17 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Maar een God die wel een Zoon heeft en een god die geen zoon heeft kan toch niet het zelfde zijn of wel?
Verder hangt bij de islam je redding af van wat je in je leven gedaan hebt, het zij goed het zij fout etc.
In het christendom is je redding al betaald met het bloed van Jezus, en als je dat geloofd mag je weten dat je gered bent.
Maar als je dat niet gelooft of kunt geloven wat dan?

Geen enkel verschil dus. Heb je werkelijk zo'n balk in je ogen?
pi_199928208
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:58 schreef hoatzin het volgende:

[..]

God had Adam een wat sterker karakter mee kunnen geven he? Maar nee, Adam was een zwakkeling die zich zeer gemakkelijk liet verleiden. En wie zijn daar de dupe van? Nou? En is dat eerlijk?
[..]

Hoe kom je daar in vredesnaam bij? Waar staat dat dat door Jezus kwam? In Openbaring staat dat de draak op aarde werd geworpen. Dus van het hele immense heelal wordt deze uitgerekend op onze kleine aarde geworpen. Nou daar zaten we op te wachten zeg, bedankt hoor God!
[..]

Wederom de bekende christelijke denkfout. Ik ga er maar niet meer op in.
[..]

Wat ontzettend dom van de satan daar in de hemel he? God heeft blijkbaar hele domme engelen geschapen die zomaar denken het tegen God op te kunnen nemen...

Zelfs een kind snapt dat dat niet kan. Daarmee is het volkomen ongeloofwaardig. Temeer omdat dit alleen voorkomt in het door een waanzinnige geschreven boek Openbaring, dat nooit in de Bijbel opgenomen had moeten worden. Dat zou een hele hoop leed hebben bespaard.
[..]

Zie je wat er staat? Het kwaad in de hemelse gewesten he? Hm... hoe kan dit nou weer dan?
Ik zou zo zeggen zoek op youtube of gewoon op internet sites op die je dit kunnen uitleggen, want ik weet momenteel niet (meer) hoe ik je dit moet uitleggen, hoe het zit met de hemelse gewesten.
En of wat er werkelijk gebeurde toen Jezus aan het kruis stierf etc.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 17 juni 2021 @ 15:44:31 #220
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_199928270
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 15:40 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ik zou zo zeggen zoek op youtube of gewoon op internet sites op die je dit kunnen uitleggen, want ik weet momenteel niet (meer) hoe ik je dit moet uitleggen, hoe het zit met de hemelse gewesten.
En of wat er werkelijk gebeurde toen Jezus aan het kruis stierf etc.
Nee dat kan niemand je uitleggen! Op Youtube zie je een veelvoud van verschillende uitleggingen. De een beweert dit, de ander dat.

Dat krijg je met zo'n multi-interpretabel boek dat zichzelf op vele plaatsen tegenspreekt. :) Een duidelijker bewijs dat het menselijk broddelwerk is is er niet.

En dat het zichzelf tegenspreekt zie je weer terug in de onnoemelijk veel stromingen die dit christendom heeft. Kerkscheuringen, afsplitsingen, twisten en ga maar door.

Op dit moment staat de Christelijke Gereformeerde Kerk (waaruit ik afkomstig ben) op barsten.

Dat was natuurlijk nooit gebeurd als de Bijbel duidelijk en eensluidend was geweest.

[ Bericht 3% gewijzigd door hoatzin op 17-06-2021 15:51:46 ]
pi_199928412
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 15:32 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Maar als je dat niet gelooft of kunt geloven wat dan?

Geen enkel verschil dus. Heb je werkelijk zo'n balk in je ogen?
Als je het niet geloofd dan ga je verloren.
Johannes 3 vers 16 ;)

Maar waarom zou je het niet kunnen geloven?
wat is er moeilijk aan, er zijn zoveel manier om aan info te komen etc om het wel te kunnen (gaan) geloven.

Ik heb hier volgens mij best veel posts gedaan met het hoe en waarom.
En anders kun je gewoon op zoek gaan.

Dus niet kunnen is praktisch onmogelijk.
Dus ik vraag mij af of jij geen balk in je oog hebt die je zelf niet ziet, terwijl je wel bij mij een splinter ziet schijnbaar.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 17 juni 2021 @ 16:01:09 #222
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_199928560
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 15:52 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Als je het niet geloofd dan ga je verloren.
Johannes 3 vers 16 ;)
Wat is dan het verschil met de islam, waar jij op afgeeft? Als je levenswandel (geloof in jezus) niet klopt dan ben je verloren.

Dàt is de balk in jouw ogen.

Waarom ik niet geloof heb ik de de afgelopen 5 jaar wel duidelijk gemaakt dacht ik zo. Ik wil best hoor maar het lukt me niet. Ook niet een beetje. Veels te veel ongerijmdheden en onduidelijkheden.
pi_199928853
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 15:44 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Nee dat kan niemand je uitleggen! Op Youtube zie je een veelvoud van verschillende uitleggingen. De een beweert dit, de ander dat.

Dat krijg je met zo'n multi-interpretabel boek dat zichzelf op vele plaatsen tegenspreekt. :) Een duidelijker bewijs dat het menselijk broddelwerk is is er niet.

En dat het zichzelf tegenspreekt zie je weer terug in de onnoemelijk veel stromingen die dit christendom heeft. Kerkscheuringen, afsplitsingen, twisten en ga maar door.

Op dit moment staat de Christelijke Gereformeerde Kerk (waaruit ik afkomstig ben) op barsten.

Dat was natuurlijk nooit gebeurd als de Bijbel duidelijk en eensluidend was geweest.
Het ligt er vooral aan dat men in sommige kerken aan bepaalde tradities etc vast willen houden die soms niet eens bijbels gegrond zijn.
Ik ben van oorsprong dan hervormd (PKN), Maar vorig jaar de overstap gemaakt naar een christen gemeente zoals ze zich noemen in mijn dorp. Omdat hun visie en standpunten over geloof beter bij mij passen.

Want noem jij mij anders bijbel verzen die aantonen dat je in de kerk een belijdenis van je geloof moet doen?
Of bijbel verzen die aantonen dat de Volwassen doop niet bijbels is maar de kinderdoop wel?

Het zijn de mensen die teksten verkeerd of anders interpreteren, maar dat zegt niet dat de bijbel geen perfect boek zou zijn, of dat teksten elkaar tegen spreken.
Bij de mensen gaat het fout.

Want dan kun je ook zeggen dat wat darwin heeft op geschreven over zijn bevindingen verkeerd geïnterpreerd worden en dat hij het heel anders bedoelde en dat hij het dus misschien wel verkeerd heeft oid.

Kortom het is vrij krom om te zeggen dat een boek fout is omdat wij als mensen teksten soms verkeerd interpreteren of begrijpen ofzo.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 17 juni 2021 @ 16:21:54 #224
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_199928961
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:15 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Het zijn de mensen die teksten verkeerd of anders interpreteren, maar dat zegt niet dat de bijbel geen perfect boek zou zijn, of dat teksten elkaar tegen spreken.
Bij de mensen gaat het fout.

En dat had God niet kunnen voorzien bedoel je?

Als de Bijbel echt het woord van een Almachtige God is was er geen ruimte of aanleiding voor twist.

En ga je nu weer beweren dat de Bijbel zichzelf nergens tegenspreekt? Dit wordt zo langzamerhand lachwekkend.

Van Darwin beweert overigens helemaal niemand dat hij geen denkfouten maakte.
  donderdag 17 juni 2021 @ 16:43:19 #225
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_199929399
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:15 schreef sjoemie1985 het volgende:

Kortom het is vrij krom om te zeggen dat een boek fout is omdat wij als mensen teksten soms verkeerd interpreteren of begrijpen ofzo.
Van elk menselijk boek begrijp ik dat en ben ik het volkomen met je eens! Van een boek waarvan men claimt dat het de absolute waarheid bevat niet.

Leg mij eens uit hoe de absolute waarheid op verschillende manieren kan worden uitgelegd?
pi_199934948
Nee, dat doen ze zeer zeker niet. De God van de christenen is Jahweh, de Bijbelse God van de Hebreeërs. De god van de islam is Allah, de schepper van het universum uit het Arabische polytheïsme (waar vervolgens alle andere goden in onbruik zijn geraakt).

Christenen schrijven ook totaal andere eigenschappen aan God toe dan moslims. Onze God is drievuldig, terwijl de god van de islam unitarisch is. En ook de manier waarop we over God spreken is anders dan die van moslims. Allah wordt LETTERLIJK 'de grote misleider' genoemd. Een christen zou nooit in zulke termen over God spreken, voor ons is de Duivel de misleider.

De islam heeft wel invloeden van het christendom, met name van inmiddels verdwenen gnostische sekten, maar moslims aanbidden absoluut niet onze God. Zij aanbidden een opperwezen dat nog meer kenmerken heeft van onze duivel dan van God.

Vergeet trouwens ook niet dat zij, anders dan ze vaak beweren, niet in Jezus geloven. Hun profeet Issa vervult in de islamitische eschatologie (eindtijdprofetie) dezelfde rol als het Beest uit het boek Openbaringen in het christendom. Die van de Bijbelse antichrist dus. Hij is de profeet die in de aanloop naar het Laatste Oordeel zal neerdalen om mensen tot de islam te bekeren en de kruizen van de christenen te breken.

Behalve in de sjiitische eschatologie, daar wordt deze rol vervuld door de Mahdi, de 12e imam (die net als Jezus trouwens zal herrijzen volgens hen) ... met Issa als zijn adjudant.

En dat is ook direct weer 1 van de redenen waarom zij niet in onze God geloven: wij zijn namelijk trinitarisch en zien Jezus als een onderdeel van de Goddelijke Drievuldigheid tezamen met de Vader en de Heilige Geest. Je kunt onmogelijk in de God van het christendom geloven als je niet gelooft dat Jezus zelf God is. De islam ontkent talloze malen expliciet de goddelijke aard van Jezus.

Alleen cultuurrelativisten met een zeer gebrekkige kennis van de Bijbel en van de 3 heilige teksten van de islam (Koran, Hadith, Sira) geloven dat de islam en het christendom beide de God uit de Bijbel aanbidden. Of mensen die die kennis wellicht wel hebben, maar zich een rad voor de ogen hebben laten draaien door enorme hoeveelheden cultuurrelativistische propaganda en wishful thinking.

Ik heb zelf uitgebreid studie verricht naar de islam toen ik in verband met een gebroken nek na een zwaar ongeluk, wekenlang moest revalideren. Heb, met een prismabril op en liggend in een ziekenhuisbed, alle heilige geschriften van de islam gelezen en heb me ook verdiept in de regels die in mainstream sunni en shia islam gelden voor tekstuele interpretatie, zoals de abrogatie (de Koran dient chronologisch gerangschikt geïnterpreteerd te worden, bij 2 tegenstrijdigheden geldt de meest recente soera als leidend). Destijds ook honderden bladzijdes aan aantekeningen erbij gemaakt en zelfs nog contact gehad met religiewetenschapper en islamdeskundige Dr. Robert Spencer.

Er is een verdomd logische reden dat mensen zoeken naar gelijkenissen tussen islam en christendom: de realiteit is beangstigend en dus probeer je daaruit te vluchten. Het is geen religie die ook maar een greintje respect heeft voor waar wij christenen in geloven - sterker nog, als wij de rol van dhimmi (tweederangsburger) weigeren, en wil je het christendom compromisloos kunnen praktiseren dan is dat je morele plicht, dan zij we in de ogen van de islam niet eens meer 'people of the book' maar gewoon 'infidels',

Niet dat ik geen respect voor de islam heb, Mohammed was een uiterst boosaardig heerschap maar ook een compleet genie. Hij liet een set denkbeelden achter die zó'n effectieve manier is om volkeren totaal te onderwerpen en als een school piranha's tot een collectief te smeden en zichzelf tot aan kamikaze-acties toe voor de groep in te zetten, dat de islam uiterst geschikt is gebleken om zich over de wereld te verspreiden. Het is een boosaardige religie maar is ook een strategisch absoluut geniale vinding van haar grondlegger.
pi_199935083
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 21:20 schreef Helikopterpilootje het volgende:
Nee, dat doen ze zeer zeker niet. De God van de christenen is Jahweh, de Bijbelse God van de Hebreeërs. De god van de islam is Allah, de schepper van het universum uit het Arabische polytheïsme (waar vervolgens alle andere goden in onbruik zijn geraakt).

Christenen schrijven ook totaal andere eigenschappen aan God toe dan moslims. Onze God is drievuldig, terwijl de god van de islam unitarisch is. En ook de manier waarop we over God spreken is anders dan die van moslims. Allah wordt LETTERLIJK 'de grote misleider' genoemd. Een christen zou nooit in zulke termen over God spreken, voor ons is de Duivel de misleider.

De islam heeft wel invloeden van het christendom, met name van inmiddels verdwenen gnostische sekten, maar moslims aanbidden absoluut niet onze God. Zij aanbidden een opperwezen dat nog meer kenmerken heeft van onze duivel dan van God.

Vergeet trouwens ook niet dat zij, anders dan ze vaak beweren, niet in Jezus geloven. Hun profeet Issa vervult in de islamitische eschatologie (eindtijdprofetie) dezelfde rol als het Beest uit het boek Openbaringen in het christendom. Die van de Bijbelse antichrist dus. Hij is de profeet die in de aanloop naar het Laatste Oordeel zal neerdalen om mensen tot de islam te bekeren en de kruizen van de christenen te breken.

Behalve in de sjiitische eschatologie, daar wordt deze rol vervuld door de Mahdi, de 12e imam (die net als Jezus trouwens zal herrijzen volgens hen) ... met Issa als zijn adjudant.

En dat is ook direct weer 1 van de redenen waarom zij niet in onze God geloven: wij zijn namelijk trinitarisch en zien Jezus als een onderdeel van de Goddelijke Drievuldigheid tezamen met de Vader en de Heilige Geest. Je kunt onmogelijk in de God van het christendom geloven als je niet gelooft dat Jezus zelf God is. De islam ontkent talloze malen expliciet de goddelijke aard van Jezus.

Alleen cultuurrelativisten met een zeer gebrekkige kennis van de Bijbel en van de 3 heilige teksten van de islam (Koran, Hadith, Sira) geloven dat de islam en het christendom beide de God uit de Bijbel aanbidden. Of mensen die die kennis wellicht wel hebben, maar zich een rad voor de ogen hebben laten draaien door enorme hoeveelheden cultuurrelativistische propaganda en wishful thinking.

Ik heb zelf uitgebreid studie verricht naar de islam toen ik in verband met een gebroken nek na een zwaar ongeluk, wekenlang moest revalideren. Heb, met een prismabril op en liggend in een ziekenhuisbed, alle heilige geschriften van de islam gelezen en heb me ook verdiept in de regels die in mainstream sunni en shia islam gelden voor tekstuele interpretatie, zoals de abrogatie (de Koran dient chronologisch gerangschikt geïnterpreteerd te worden, bij 2 tegenstrijdigheden geldt de meest recente soera als leidend). Destijds ook honderden bladzijdes aan aantekeningen erbij gemaakt en zelfs nog contact gehad met religiewetenschapper en islamdeskundige Dr. Robert Spencer.

Er is een verdomd logische reden dat mensen zoeken naar gelijkenissen tussen islam en christendom: de realiteit is beangstigend en dus probeer je daaruit te vluchten. Het is geen religie die ook maar een greintje respect heeft voor waar wij christenen in geloven - sterker nog, als wij de rol van dhimmi (tweederangsburger) weigeren, en wil je het christendom compromisloos kunnen praktiseren dan is dat je morele plicht, dan zij we in de ogen van de islam niet eens meer 'people of the book' maar gewoon 'infidels',

Niet dat ik geen respect voor de islam heb, Mohammed was een uiterst boosaardig heerschap maar ook een compleet genie. Hij liet een set denkbeelden achter die zó'n effectieve manier is om volkeren totaal te onderwerpen en als een school piranha's tot een collectief te smeden en zichzelf tot aan kamikaze-acties toe voor de groep in te zetten, dat de islam uiterst geschikt is gebleken om zich over de wereld te verspreiden. Het is een boosaardige religie maar is ook een strategisch absoluut geniale vinding van haar grondlegger.
De islam zal zeker geen respect hebben voor andere gelovigen.
Maar vergeet ook niet dat de islam leert dat Abraham zijn zoon Ismael wilde offeren ipv Izak.
EN God wel wel 300 keer in het oude testament de God van Abraham, Izak en Jacob genoemd.
En dat De HEre Jezus uit de dood is opgestaan geloven ze ook niet .
pi_199935328
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:43 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Van elk menselijk boek begrijp ik dat en ben ik het volkomen met je eens! Van een boek waarvan men claimt dat het de absolute waarheid bevat niet.

Leg mij eens uit hoe de absolute waarheid op verschillende manieren kan worden uitgelegd?
Heel simpel: door de invalshoek te veranderen. Wiskunde is de absolute waarheid maar door gebruikmakend van wiskunde je op een specifiek issue te richten kun je er een compleet eigen draai aan geven, zonder dat er ook maar één foute berekening in je werk zit.

De Bijbel bevat een correcte weergave van de menselijke natuur. Niet Dostoyevsky was de eerste literaire psycholoog, dat waren de oude Hebreeërs. Als je de lezingen van Jordan Peterson waarin hij Bijbelverhalen analyseert vanuit het perspectief van een van 's werelds gezaghebbendste persoonlijkheidspsychologen, zie je meteen dat de absolute waarheid (namelijk een correcte analyse van de menselijke aard in talloze facetten) erin zit ingebakken.

Wat je vervolgens daarmee doet is aan jou.

Het is trouwens niet heel moeilijk om je voor te stellen hoe dat kon. De Bijbel is grotendeels tot stand gekomen door later opgeschreven verhalen uit een duizenden jaren oude orale traditie - in een tijd dat de wereld alleen nog maar draaide om eten of gegeten worden. Volkeren die de verkeerde dingen geloofden, werden simpelweg weggevaagd.

Kijk naar de jood: door de millennia heen is de jood altijd door buitenstaanders onder de voet gelopen, in slavernij weggevoerd, uit eigen land verdreven, of met 6 miljoen man door de gaskamer gejaagd. Om zich telkens te kunnen herpakken.

Dat is wat mij betreft 100% overtuigend bewijs dat hetgene waar de jood in gelooft, de waarheid is, want zijn denkbeelden hebben hem in staat gesteld om met een bizarre hoeveelheid tegenslagen om te gaan. De waarheid is niets meer of minder dan datgene dat de test van de praktijk met vlag en wimpel weet te doorstaan. In de tussentijd zijn alle grote wereldrijken waar ze onder geleefd (of de dood in gejaagd) hebben, van Perzië tot het Duitse Rijk, ingestort.

En wij christenen hebben die waarheid ook omarmd en er een extra laag aan toegevoegd die deze beter doet aansluiten bij onze volksaard, die immers niet gelijk is aan de volksaard van de Hebreeërs. Vandaar ook dat het christendom een amalgamatie is van het jodendom met Germaanse, Keltische, en Helleense invloeden.
pi_199935386
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 21:26 schreef Remco2021 het volgende:

[..]

De islam zal zeker geen respect hebben voor andere gelovigen.
Maar vergeet ook niet dat de islam leert dat Abraham zijn zoon Ismael wilde offeren ipv Izak.
EN God wel wel 300 keer in het oude testament de God van Abraham, Izak en Jacob genoemd.
En dat De HEre Jezus uit de dood is opgestaan geloven ze ook niet .
Hoeveel plagiaat Mohammed ook uit de Bijbel heeft gepleegd, zij aanbidden een compleet andere God dan wij doen. Het is gewoon een strategische keus geweest om hem daarmee gelijk te stellen.

Je kunt wel 300 keer zeggen dat je hetzelfde als een ander gelooft, maar als je naar wát je gelooft wordt gevraagd en je verhaal is compleet anders dan zijn dat dus 300 leugens.

Iets dat niemand zou hoeven verbazen, want de islam moedigt het gebruiken van misleiding als strijdmiddel actief aan.
pi_199935489
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 21:37 schreef Helikopterpilootje het volgende:

[..]

Hoeveel plagiaat Mohammed ook uit de Bijbel heeft gepleegd, zij aanbidden een compleet andere God dan wij doen. Het is gewoon een strategische keus geweest om hem daarmee gelijk te stellen.

Je kunt wel 300 keer zeggen dat je hetzelfde als een ander gelooft, maar als je naar wát je gelooft wordt gevraagd en je verhaal is compleet anders dan zijn dat dus 300 leugens.

Iets dat niemand zou hoeven verbazen, want de islam moedigt het gebruiken van misleiding als strijdmiddel actief aan.
Met list en bedrog moet men de Islam in Nederland brengen en groot maken.Zulk soort kunnen keihard liegen en een andere persoonlijkheid aannemen.
En dat volk dat hierheen komt uit Noord Afrika zien Nederland als een ongelovig land waarbij men denkt te kunnen en mogen stelen om zo ook Nederland zwakker te maken en zelf buit te kunnen maken.
pi_199935606
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 21:20 schreef Helikopterpilootje het volgende:
Nee, dat doen ze zeer zeker niet. De God van de christenen is Jahweh, de Bijbelse God van de Hebreeërs. De god van de islam is Allah, de schepper van het universum uit het Arabische polytheïsme (waar vervolgens alle andere goden in onbruik zijn geraakt).

Christenen schrijven ook totaal andere eigenschappen aan God toe dan moslims. Onze God is drievuldig, terwijl de god van de islam unitarisch is. En ook de manier waarop we over God spreken is anders dan die van moslims. Allah wordt LETTERLIJK 'de grote misleider' genoemd. Een christen zou nooit in zulke termen over God spreken, voor ons is de Duivel de misleider.

De islam heeft wel invloeden van het christendom, met name van inmiddels verdwenen gnostische sekten, maar moslims aanbidden absoluut niet onze God. Zij aanbidden een opperwezen dat nog meer kenmerken heeft van onze duivel dan van God.

Vergeet trouwens ook niet dat zij, anders dan ze vaak beweren, niet in Jezus geloven. Hun profeet Issa vervult in de islamitische eschatologie (eindtijdprofetie) dezelfde rol als het Beest uit het boek Openbaringen in het christendom. Die van de Bijbelse antichrist dus. Hij is de profeet die in de aanloop naar het Laatste Oordeel zal neerdalen om mensen tot de islam te bekeren en de kruizen van de christenen te breken.

Behalve in de sjiitische eschatologie, daar wordt deze rol vervuld door de Mahdi, de 12e imam (die net als Jezus trouwens zal herrijzen volgens hen) ... met Issa als zijn adjudant.

En dat is ook direct weer 1 van de redenen waarom zij niet in onze God geloven: wij zijn namelijk trinitarisch en zien Jezus als een onderdeel van de Goddelijke Drievuldigheid tezamen met de Vader en de Heilige Geest. Je kunt onmogelijk in de God van het christendom geloven als je niet gelooft dat Jezus zelf God is. De islam ontkent talloze malen expliciet de goddelijke aard van Jezus.

Alleen cultuurrelativisten met een zeer gebrekkige kennis van de Bijbel en van de 3 heilige teksten van de islam (Koran, Hadith, Sira) geloven dat de islam en het christendom beide de God uit de Bijbel aanbidden. Of mensen die die kennis wellicht wel hebben, maar zich een rad voor de ogen hebben laten draaien door enorme hoeveelheden cultuurrelativistische propaganda en wishful thinking.

Ik heb zelf uitgebreid studie verricht naar de islam toen ik in verband met een gebroken nek na een zwaar ongeluk, wekenlang moest revalideren. Heb, met een prismabril op en liggend in een ziekenhuisbed, alle heilige geschriften van de islam gelezen en heb me ook verdiept in de regels die in mainstream sunni en shia islam gelden voor tekstuele interpretatie, zoals de abrogatie (de Koran dient chronologisch gerangschikt geïnterpreteerd te worden, bij 2 tegenstrijdigheden geldt de meest recente soera als leidend). Destijds ook honderden bladzijdes aan aantekeningen erbij gemaakt en zelfs nog contact gehad met religiewetenschapper en islamdeskundige Dr. Robert Spencer.

Er is een verdomd logische reden dat mensen zoeken naar gelijkenissen tussen islam en christendom: de realiteit is beangstigend en dus probeer je daaruit te vluchten. Het is geen religie die ook maar een greintje respect heeft voor waar wij christenen in geloven - sterker nog, als wij de rol van dhimmi (tweederangsburger) weigeren, en wil je het christendom compromisloos kunnen praktiseren dan is dat je morele plicht, dan zij we in de ogen van de islam niet eens meer 'people of the book' maar gewoon 'infidels',

Niet dat ik geen respect voor de islam heb, Mohammed was een uiterst boosaardig heerschap maar ook een compleet genie. Hij liet een set denkbeelden achter die zó'n effectieve manier is om volkeren totaal te onderwerpen en als een school piranha's tot een collectief te smeden en zichzelf tot aan kamikaze-acties toe voor de groep in te zetten, dat de islam uiterst geschikt is gebleken om zich over de wereld te verspreiden. Het is een boosaardige religie maar is ook een strategisch absoluut geniale vinding van haar grondlegger.
Ah, hier hebben we weer iemand die "alle" heilige geschriften heeft gelezen (om gewicht te geven aan zijn mening), maar zijn onkunde al blijkt uit de eerste alinea (om maar niet te spreken over de rest van zijn post). _O-
Dat je contact hebt gehad met Robert Spencer, degene die toegang tot VK is ontzegd vanwege extremistische activiteiten, zegt eigenlijk genoeg over waar jij je info vandaan haalt.
pi_199935691
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 21:41 schreef Remco2021 het volgende:

[..]

Met list en bedrog moet men de Islam in Nederland brengen en groot maken.Zulk soort kunnen keihard liegen en een andere persoonlijkheid aannemen.
En dat volk dat hierheen komt uit Noord Afrika zien Nederland als een ongelovig land waarbij men denkt te kunnen en mogen stelen om zo ook Nederland zwakker te maken en zelf buit te kunnen maken.
Dat is letterlijk ook hoe de islam beveelt dat je je tot ongelovigen moet opstellen - je moet het alleen niet te opvallend doen, de eerste fase is ondermijnen, en van daaruit gaat het steeds verder.

Dat veel van die klootzakjes in probleemwijken zelf feitelijk niet volgens de islam leven, wil niet zeggen dat hun mindset niet in grote lijnen in dienst van de islam staat. Want ook dat is geniaal aan de islam: omdat het een complete blauwdruk voor een manier van leven is, heeft het ook effect op niet-praktiserenden die in deze manier van leven zijn grootgebracht. Al is het onbewust.
pi_199935829
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 21:44 schreef Invrijheidstelling het volgende:

[..]

Ah, hier hebben we weer iemand die "alle" heilige geschriften heeft gelezen (om gewicht te geven aan zijn mening), maar zijn onkunde al blijkt uit de eerste alinea (om maar niet te spreken over de rest van zijn post). _O-
Dat je contact hebt gehad met Robert Spencer, degene die toegang tot VK is ontzegd vanwege extremistische activiteiten, zegt eigenlijk genoeg over waar jij je info vandaan haalt.
Letterlijk alles dat ik zeg hier is feitelijk correct. En ja, Robert Spencer is de toegang tot het VK ontzegd - en dat is een bizarre juridische dwaling, geproduceerd door een systeem dat het bewijzen van lippendienst richting koppensnellende geitenneukers uit naam van 'community relations' belangrijker vindt dan het vrije woord en het beschermen van de Europese manier van leven.

In dat zelfde land zijn in tientallen steden tienduizenden bloedjonge meisjes door Paki's seksueel uitgebuit wegens wegkijken door de politie. Wederom omdat men 'community relations' belangrijker vond dan het beschermen van hun eigen dochters. Het VK is al lang verloren en ze hebben hun ondergang aan zichzelf te danken. Terwijl Churchill het in eerste instantie wel begreep: islam is in het brein van de mens, wat rabiës in het brein van de hond is.

Overigens heb ik echt kilo's schijt aan wat je van me vindt.

Je hebt hier je ware gezicht laten zien. Namelijk dat je boosaardigheid goedkeurt en het verwerpen van boosaardigheid afkeurt. Zo iemand heeft 0,0 morele autoriteit om een ander de maat te nemen. Wat ik eigenlijk tegen types zoals jij wil zeggen zal ik maar even achterwege laten, dat is namelijk in strijd met de huisregels van dit forum.
pi_199937654
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 21:51 schreef Helikopterpilootje het volgende:

[..]

Letterlijk alles dat ik zeg hier is feitelijk correct.
Maak jezelf niet belachelijk.

Je hanteert precies dezelfde taal als sommige extremistische christenen, die alles wat anders is zien als "eng", "duister", "demonisch", "duivels", en die bij wijze van spreken bijna klaar staan met fakkels en hooivorken om anderen de stuipen op het lijf te jagen.

Of je nu mensen onthoofd of uit elkaar rijt dmv bommen die je uit moderne straaljagers dropt op burgers, het is allemaal weerzinwekkend. En we hebben het hier in dit topic niet over jihadisten (die niet eens 1% van de moslims uitmaken), maar dat is blijkbaar je stokpaardje, gezien dat je Robert Spencer hebt genoemd.

En waarom noem je ze geitenneukers, terwijl Jezus in Bijbel zegt dat je anderen niet mag uitschelden, en dat wie dat doet door het Hoogste Gerecht veroordeeld zal worden. Als moslims jou een varkensneuker of hondenneuker zouden noemen zou je dat toch ook niet fijn vinden? Dus wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook de ander niet.

En kijk wat voor vuil je allemaal post, en wat je er allemaal bij betrekt, terwijl Jezus zei: Niet wat je mond ingaat maakt je onrein, maar wat uit je mond komt

Dezelfde Jezus zei ook: hypocriet, waarom zie je de splinter in het oog van een ander, maar de balk in je eigen oog niet.

Je doet alsof je de Bijbel, "Jahweh", "God", "Jezus", verdedigd, terwijl je alles waar ze voor staan aan je laars lapt.

Of was je je handen ook zo makkelijk schoon met: "Niemand is zonder zonde", ... zou dat dan ook niet voor anderen mogen gelden?
pi_199938332
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 21:20 schreef Helikopterpilootje het volgende:
Nee, dat doen ze zeer zeker niet. De God van de christenen is Jahweh, de Bijbelse God van de Hebreeërs. De god van de islam is Allah, de schepper van het universum uit het Arabische polytheïsme (waar vervolgens alle andere goden in onbruik zijn geraakt).
Zie alleen al deze eerste alinea van je.

Je bedoelt "Jahweh" van de Hebreeërs, die zelf ook het idee van een drie-eenheid, goddelijkheid en zoonschap van Jezus verwerpen, het Godslastering en afgoderij noemen? Bedoel je die "Jahweh" van de Hebreeërs, die in het OT keer op keer de joden erop hamert dat Hij 1, ÉÉN, God is, en dat er geen andere god is dan Hij? En dat dit zo belangrijk is dat het de kern vormt van het jodendom (en islam).

Als Allah niet Eloh/Elohim/Alaha/Jahweh is, dan is jouw christelijke God, 100% niet de God/Jahweh uit de Hebreeuwse Bijbel. Joden en moslims zijn het op dit punt eens met elkaar, itt christenen. Tegenwoordig heb je ook veel (belijdende) christenen die ook niet meer geloven in dat Jezus de zoon is van God.

Dit is een joodse rabbijn, een "Hebreeër", die de Hebreeuwse Bijbel als heilige boek hebben, en die zegt dat Allah dezelfde God is als waarin zij geloven, maar dat de christelijke god (waarin Jezus ook god is) niet dezelfde is en waar ze niet in geloven.

pi_199938588
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 22:48 schreef Invrijheidstelling het volgende:

[..]

Maak jezelf niet belachelijk.

Je hanteert precies dezelfde taal als sommige extremistische christenen, die alles wat anders is zien als "eng", "duister", "demonisch", "duivels", en die bij wijze van spreken bijna klaar staan met fakkels en hooivorken om anderen de stuipen op het lijf te jagen.

Of je nu mensen onthoofd of uit elkaar rijt dmv bommen die je uit moderne straaljagers dropt op burgers, het is allemaal weerzinwekkend. En we hebben het hier in dit topic niet over jihadisten (die niet eens 1% van de moslims uitmaken), maar dat is blijkbaar je stokpaardje, gezien dat je Robert Spencer hebt genoemd.

En waarom noem je ze geitenneukers, terwijl Jezus in Bijbel zegt dat je anderen niet mag uitschelden, en dat wie dat doet door het Hoogste Gerecht veroordeeld zal worden. Als moslims jou een varkensneuker of hondenneuker zouden noemen zou je dat toch ook niet fijn vinden? Dus wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook de ander niet.

En kijk wat voor vuil je allemaal post, en wat je er allemaal bij betrekt, terwijl Jezus zei: Niet wat je mond ingaat maakt je onrein, maar wat uit je mond komt

Dezelfde Jezus zei ook: hypocriet, waarom zie je de splinter in het oog van een ander, maar de balk in je eigen oog niet.

Je doet alsof je de Bijbel, "Jahweh", "God", "Jezus", verdedigd, terwijl je alles waar ze voor staan aan je laars lapt.

Of was je je handen ook zo makkelijk schoon met: "Niemand is zonder zonde", ... zou dat dan ook niet voor anderen mogen gelden?
De islam is demonisch. Ze aanbidden een godheid die ze eigenschappen toeschrijven die christenen aan Satan toeschrijven, en dichten een van Jezus afgeleide profeet de eigenschappen van de Antichrist toe.

Heel dat geloof is één groot fuck you-gebaar naar het christendom.

Als Jezus zich tot hypocrieten richt, heeft Hij het niet tegen mij. Ik hanteer voor iedereen dezelfde standaarden. Hetgene dat iemand tot een goed mens maakt, is voor jou en voor mij precies hetzelfde. Probleem is dat jij daar alleen in de verste verte niet aan voldoet.

Je verdedigt de islam, en de islam is de ultieme boosaardigheid. Een religie die létterlijk leert dat mensen zoals ik, die weigeren om de superioriteit van de islam te erkennen (dat is een vereiste om dhimmi te zijn als christen zijnde onder islamitische hegemonie - en dat kán niet, want je kunt dat alleen erkennen door het christendom te verloochenen) gedood, tot slaaf gemaakt, of in geval van meisjes en vrouwen, tot seksslavin gemaakt moeten worden. Waarom zou ik een greintje begrip hebben voor een religie die leert dat ik gedood moet worden?

Een religie die het slechte tot deugd heeft gemaakt, en zichzelf over de wereld heeft verspreid, niet door mensen te dopen, maar door te verkrachten, moorden, plunderen en brandschatten. Die niet poogt om de verwoestende impulsen die in de mens zitten te beknotten, maar juist te kanaliseren en die vernietigingsdrang naar buiten toe te projecteren. Die z'n volgelingen seksslavinnen beloont als compensatie voor deelname aan de oorlog tegen de kafir?

Pure boosaardigheid.

Schaam je dat je het gore lef hebt om ook nog de naam van de Here te misbruiken om dit soort drek te verdedigen. Je schendt het belangrijkste van de Tien Geboden: doe geen kwaad uit naam van God. Ik weiger me door een doodzondaar te laten bekritiseren. Jij bent hier de hypocriet, niet ik, en je bent er ééntje van het misselijkste soort ook!
pi_199938688
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 23:13 schreef Invrijheidstelling het volgende:

[..]

Zie alleen al deze eerste alinea van je.

Je bedoelt "Jahweh" van de Hebreeërs, die zelf ook het idee van een drie-eenheid, goddelijkheid en zoonschap van Jezus verwerpen, het Godslastering en afgoderij noemen? Bedoel je die "Jahweh" van de Hebreeërs, die in het OT keer op keer de joden erop hamert dat Hij 1, ÉÉN, God is, en dat er geen andere god is dan Hij? En dat dit zo belangrijk is dat het de kern vormt van het jodendom (en islam).

Als Allah niet Eloh/Elohim/Alaha/Jahweh is, dan is jouw christelijke God, 100% niet de God/Jahweh uit de Hebreeuwse Bijbel. Joden en moslims zijn het op dit punt eens met elkaar, itt christenen. Tegenwoordig heb je ook veel (belijdende) christenen die ook niet meer geloven in dat Jezus de zoon is van God.

Dit is een joodse rabbijn, een "Hebreeër", die de Hebreeuwse Bijbel als heilige boek hebben, en die zegt dat Allah dezelfde God is als waarin zij geloven, maar dat de christelijke god (waarin Jezus ook god is) niet dezelfde is en waar ze niet in geloven.

Wat je zegt is een keiharde leugen. De God uit de Hebreeuwse Bijbel is de God van het christendom. De eigenschappen die men aan Hem toeschrijft zijn echter uitgebreid. Jahweh is letterlijk gewoon God de Vader. Het idee van de Drievuldigheid is later ontstaan, net zoals het idee dat Allah de enige god is, ipv. onderdeel van het Arabisch polytheïsme naast tig andere goden, later is ontstaan.

Allah is nog steeds de schepper uit het Arabisch polytheïsme.

God van het christendom is nog steeds de Bijbelse God die de joden al aanbaden.

We weten exact van zowel Allah als de God uit het christendom waar deze vandaan komt.

De eerste is de laatste nog aanbeden god uit het Arabische pantheon die van een update is voorzien, want hij is gepromoveerd van schepper van het heelal naar de enige godheid. De tweede is een geüpdate versie van de God van de Hebreeërs. Die in het jodendom al de enige God in een reeds monotheïstische religie was ipv. een van de vele goden van een stel heidenen uit de woestijn.

Wat een of andere random pijpenkrul daarover te zeggen heeft zal me worst wezen. Ook daar zitten lui tussen die niet zuiver op de graad zijn - net zoals toen ze Jezus vermoordden.

Deze discussie is trouwens over. Ik weiger me de maat te laten nemen door een verdediger van boosaardigheid die de naam van de Here misbruikt in een vruchteloze poging om wat punten te scoren.

Je verhaal is niks meer dan ondoordachte koeienstront, gespeend van enig logisch inzicht en moreel normbesef.

[ Bericht 3% gewijzigd door Helikopterpilootje op 17-06-2021 23:41:05 ]
pi_199939393
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 23:28 schreef Helikopterpilootje het volgende:

[..]

De islam is demonisch. Ze aanbidden een godheid die ze eigenschappen toeschrijven die christenen aan Satan toeschrijven, en dichten een van Jezus afgeleide profeet de eigenschappen van de Antichrist toe.

Heel dat geloof is één groot fuck you-gebaar naar het christendom.

Als Jezus zich tot hypocrieten richt, heeft Hij het niet tegen mij. Ik hanteer voor iedereen dezelfde standaarden. Hetgene dat iemand tot een goed mens maakt, is voor jou en voor mij precies hetzelfde. Probleem is dat jij daar alleen in de verste verte niet aan voldoet.

Je verdedigt de islam, en de islam is de ultieme boosaardigheid. Een religie die létterlijk leert dat mensen zoals ik, die weigeren om de superioriteit van de islam te erkennen (dat is een vereiste om dhimmi te zijn als christen zijnde onder islamitische hegemonie - en dat kán niet, want je kunt dat alleen erkennen door het christendom te verloochenen) gedood, tot slaaf gemaakt, of in geval van meisjes en vrouwen, tot seksslavin gemaakt moeten worden. Waarom zou ik een greintje begrip hebben voor een religie die leert dat ik gedood moet worden?

Een religie die het slechte tot deugd heeft gemaakt, en zichzelf over de wereld heeft verspreid, niet door mensen te dopen, maar door te verkrachten, moorden, plunderen en brandschatten. Die niet poogt om de verwoestende impulsen die in de mens zitten te beknotten, maar juist te kanaliseren en die vernietigingsdrang naar buiten toe te projecteren. Die z'n volgelingen seksslavinnen beloont als compensatie voor deelname aan de oorlog tegen de kafir?

Pure boosaardigheid.

Schaam je dat je het gore lef hebt om ook nog de naam van de Here te misbruiken om dit soort drek te verdedigen. Je schendt het belangrijkste van de Tien Geboden: doe geen kwaad uit naam van God. Ik weiger me door een doodzondaar te laten bekritiseren. Jij bent hier de hypocriet, niet ik, en je bent er ééntje van het misselijkste soort ook!
Ik begrijp dat de islam voor jou "demonisch", "ultieme boosaardigheid", "pure boosaardigheid" enz. is, gezien de bronnen waaruit je put. In werkelijkheid verschilt het niet van wat het jodendom leert en in zekere zin ook niet van wat Jezus zelf onderwees. Het zijn je eigen extreme opvattingen en je haat, het gif en gal wat je hier spuwt, waarmee je jezelf hebt gevoed, wat eng, boosaardig en onchristelijk is, of laat ik het zo zeggen: wat niet in lijn is met wat Jezus onderwees.

Welke eigenschappen schrijven moslims God toe, die christenen aan satan toeschrijven?

Ook het jodendom is een grote "fuck-you" (om in jouw vulgaire taal te spreken) naar het christendom, ook het atheisme is een grote "fuck-you" naar het christendom, enz. alles wat niet in je christelijke plaatje past is een grote FU naar het christendom, allemaal "demonisch" en "satanisch", "ultieme boosaardigheid" en "pure boosaardigheid".

Wat betreft de verspreiding van de islam over de wereld, ook daarin ben je als christen hypocriet, heb je een balk voor je ogen, gezien hoe het christendom zich heeft verspreid, niet alleen naar Europa, maar ook Noord en Zuid-Amerika, Afrika, Australië, enz. dat ging ook niet vreedzaam met de doop (onlangs nog een beerput in Canada daarover opengegaan). _O- Je bent of zelf naïef of denkt dat ik naïef ben of je misleidt hierin jezelf.

Nee, jij moet je SCHAMEN dat je de Naam voor je karretje spant en in dezelfde zin het woord "goor" en "drek" gebruikt. Schaam je. Maar wat verwacht je van iemand die vulgair is en de christelijke normen en waarden aan zijn laars lapt. Van de Tien geboden heb je blijkbaar ook geen kaas gegeten, want wat je noemt is geen gebod uit de Tien geboden. En de belangrijkste uit de geboden gaan over God, dat Hij 1, ÉÉN, is en dat je geen andere goden naast Hem mag vereren of afbeelden. Denk daar maar eens goed over na.
pi_199939397
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 23:34 schreef Helikopterpilootje het volgende:

[..]

Wat je zegt is een keiharde leugen. De God uit de Hebreeuwse Bijbel is de God van het christendom. De eigenschappen die men aan Hem toeschrijft zijn echter uitgebreid. Jahweh is letterlijk gewoon God de Vader. Het idee van de Drievuldigheid is later ontstaan, net zoals het idee dat Allah de enige god is, ipv. onderdeel van het Arabisch polytheïsme naast tig andere goden, later is ontstaan.

Allah is nog steeds de schepper uit het Arabisch polytheïsme.

God van het christendom is nog steeds de Bijbelse God die de joden al aanbaden.

We weten exact van zowel Allah als de God uit het christendom waar deze vandaan komt.

De eerste is de laatste nog aanbeden god uit het Arabische pantheon die van een update is voorzien, want hij is gepromoveerd van schepper van het heelal naar de enige godheid. De tweede is een geüpdate versie van de God van de Hebreeërs. Die in het jodendom al de enige God in een reeds monotheïstische religie was ipv. een van de vele goden van een stel heidenen uit de woestijn.

Wat een of andere random pijpenkrul daarover te zeggen heeft zal me worst wezen. Ook daar zitten lui tussen die niet zuiver op de graad zijn - net zoals toen ze Jezus vermoordden.

Deze discussie is trouwens over. Ik weiger me de maat te laten nemen door een verdediger van boosaardigheid die de naam van de Here misbruikt in een vruchteloze poging om wat punten te scoren.

Je verhaal is niks meer dan ondoordachte koeienstront, gespeend van enig logisch inzicht en moreel normbesef.
Helemaal niet. Als Allah van de Islam niet de God is van het christendom, omdat Allah 1 is en de christelijke 3 in 1, dan is de Jahweh van de Hebreeuwse Bijbel ook geen christelijke God, want die is evenzo 1. Joden en moslims zijn het hier met elkaar over eens, evenzo veel (belijdende) christenen, die tegenwoordig niet meer geloven in dat Jezus God is, zie deze recente onderzoek. Je zegt trouwens hier zelf dat het idee van Drievuldigheid “later is ontstaan”. Dan zijn we uitgepraat.

Zoals ik eerder zei, alles wat niet past in je extremistische christelijke plaatje wijs je af, zelfs als een rabbijn, een joodse geleerde, zegt dat Allah dezelfde God is als die van de Bijbel en dat christelijke God juist niet dezelfde is vanwege de drie-eenheid zet je hem weg als een “pijpenkrul”, iemand die “niet zuiver” is, en hebben “ze” Jezus vermoord.

Blijf maar vulgaire taal bezigen en jezelf met haat voeden door dubieuze personen zoals Robert Spencer en vooral als christen niet Jezus volgen.
pi_199939521
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 02:08 schreef Invrijheidstelling het volgende:

[..]

Helemaal niet. Als Allah van de Islam niet de God is van het christendom, omdat Allah 1 is en de christelijke 3 in 1, dan is de Jahweh van de Hebreeuwse Bijbel ook geen christelijke God, want die is evenzo 1. Joden en moslims zijn het hier met elkaar over eens, evenzo veel (belijdende) christenen, die tegenwoordig niet meer geloven in dat Jezus God is, zie deze recente onderzoek. Je zegt trouwens hier zelf dat het idee van Drievuldigheid “later is ontstaan”. Dan zijn we uitgepraat.

Zoals ik eerder zei, alles wat niet past in je extremistische christelijke plaatje wijs je af, zelfs als een rabbijn, een joodse geleerde, zegt dat Allah dezelfde God is als die van de Bijbel en dat christelijke God juist niet dezelfde is vanwege de drie-eenheid zet je hem weg als een “pijpenkrul”, iemand die “niet zuiver” is, en hebben “ze” Jezus vermoord.

Blijf maar vulgaire taal bezigen en jezelf met haat voeden door dubieuze personen zoals Robert Spencer en vooral als christen niet Jezus volgen.
God uit het Oude Testament is wel degelijk de christelijke God. God de Vader uit de Drievuldigheid. God de Zoon was toen nog niet geboren, en de Heilige Geest is ons door Hem geschonken. Ik weiger me verder door een doodzondaar de maat te laten nemen. Je begaat hier al meermalen de grootste zonde ooit, kwaad doen uit naam van God, door mij, als vroom christen, die de beestachtigheid die islam heet verwerpt, uit naam van Jezus allemaal verwijten te maken die niet terecht zijn.

Je verdedigt de islam, een religie die letterlijk voorschrijft dat mensen zoals ik de dood in gejaagd moeten worden of, indien vrouwelijk, als seksslavinnen ingezet voor jihadstrijders, en beroept je in je onderbouwing daarvan op Jezus.

Je moet je echt je ogen uit je kop schamen.

Dr. Robert Spencer is een joviale en zeer belezen man waar geen spier kwaad in zit. Dat hij toevallig net als ik een probleem heeft met het griezelige ideologische vergif genaamd spreekt alleen maar in zijn voordeel, en dat hij de UK niet binnen werd gelaten wegens 'extremisme' is 1 van de meest bizarre juridische dwalingen ooit.

Je bent een leugenaar, een doodzondaar, en lijdt aan een totaal gebrek aan rationeel denkvermogen, inlevingsvermogen, en moreel normbesef.

Vergeleken met jou ben ik, hoewel een zondaar, een heilige.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 08:11:17 #241
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_199940075
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 21:35 schreef Helikopterpilootje het volgende:

[..]

Heel simpel: door de invalshoek te veranderen. Wiskunde is de absolute waarheid maar door gebruikmakend van wiskunde je op een specifiek issue te richten kun je er een compleet eigen draai aan geven, zonder dat er ook maar één foute berekening in je werk zit.

De Bijbel bevat een correcte weergave van de menselijke natuur. Niet Dostoyevsky was de eerste literaire psycholoog, dat waren de oude Hebreeërs. Als je de lezingen van Jordan Peterson waarin hij Bijbelverhalen analyseert vanuit het perspectief van een van 's werelds gezaghebbendste persoonlijkheidspsychologen, zie je meteen dat de absolute waarheid (namelijk een correcte analyse van de menselijke aard in talloze facetten) erin zit ingebakken.

Wat je vervolgens daarmee doet is aan jou.

Het is trouwens niet heel moeilijk om je voor te stellen hoe dat kon. De Bijbel is grotendeels tot stand gekomen door later opgeschreven verhalen uit een duizenden jaren oude orale traditie - in een tijd dat de wereld alleen nog maar draaide om eten of gegeten worden. Volkeren die de verkeerde dingen geloofden, werden simpelweg weggevaagd.

Kijk naar de jood: door de millennia heen is de jood altijd door buitenstaanders onder de voet gelopen, in slavernij weggevoerd, uit eigen land verdreven, of met 6 miljoen man door de gaskamer gejaagd. Om zich telkens te kunnen herpakken.

Dat is wat mij betreft 100% overtuigend bewijs dat hetgene waar de jood in gelooft, de waarheid is, want zijn denkbeelden hebben hem in staat gesteld om met een bizarre hoeveelheid tegenslagen om te gaan. De waarheid is niets meer of minder dan datgene dat de test van de praktijk met vlag en wimpel weet te doorstaan. In de tussentijd zijn alle grote wereldrijken waar ze onder geleefd (of de dood in gejaagd) hebben, van Perzië tot het Duitse Rijk, ingestort.
Ingestort maar niet verdwenen. Ook die hebben zich herpakt.
quote:
En wij christenen hebben die waarheid ook omarmd en er een extra laag aan toegevoegd die deze beter doet aansluiten bij onze volksaard, die immers niet gelijk is aan de volksaard van de Hebreeërs. Vandaar ook dat het christendom een amalgamatie is van het jodendom met Germaanse, Keltische, en Helleense invloeden.
Ah dan is het allemaal waar dus. Ook goed hoor.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 08:30:13 #242
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_199940227
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 05:20 schreef Helikopterpilootje het volgende:
Je verdedigt de islam, een religie die letterlijk voorschrijft dat mensen zoals ik de dood in gejaagd moeten worden of, indien vrouwelijk, als seksslavinnen ingezet voor jihadstrijders, en beroept je in je onderbouwing daarvan op Jezus.
OT wel eens gelezen? Waar een heel land moest worden uitgeroeid in opdracht van jouw lieve god. Op de meest afgrijselijke manieren (o.a. mt het zwaard, met steenzagen of door ze van een rots te duwen). In bepaalde gevallen mochten de strijders de leukste meisjes voor zichzelf houden en daarmee doen wat ze wilden. Heb ik het nog niet eens over de absurde wetten die God voorschrijft en de vreselijke (dood)straffen voor de geringste vergrijpen.

Het is verder stuitend om te zien hoe jij meent de wijsheid in pacht te hebben en andersdenkenden te moeten veroordelen.

[ Bericht 4% gewijzigd door hoatzin op 18-06-2021 08:46:23 ]
pi_199940694
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 08:30 schreef hoatzin het volgende:
OT wel eens gelezen? Waar een heel land moest worden uitgeroeid in opdracht van jouw lieve god. Op de meest afgrijselijke manieren (o.a. mt het zwaard, met steenzagen of door ze van een rots te duwen). In bepaalde gevallen mochten de strijders de leukste meisjes voor zichzelf houden en daarmee doen wat ze wilden. Heb ik het nog niet eens over de absurde wetten die God voorschrijft en de vreselijke (dood)straffen voor de geringste vergrijpen.
Inderdaad :D . Het blijft een bijzondere ervaring om gelovigen onderling te zien discusseren :P
-
pi_199945027
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 05:20 schreef Helikopterpilootje het volgende:

[..]

God uit het Oude Testament is wel degelijk de christelijke God.
Dat kan je 1000x herhalen, dat maakt het niet automatisch waar: Als je je eigen maatstaf gebruikt die je toepast op Allah dan is de "christelijke" God evenzo verschillend van de "joodse" God.

quote:
God de Vader uit de Drievuldigheid. God de Zoon was toen nog niet geboren, en de Heilige Geest is ons door Hem geschonken.
Ik vind dit maar verwarrend hoe voor sommige christenen God 3 is, maar ook weer niet, en dan toch weer wel, en dus niet, maar wel zo is. Vorm eerst een eenduidig concept van je eigen god voordat je wat zegt over die van een ander.


quote:
Ik weiger me verder door een doodzondaar de maat te laten nemen. Je begaat hier al meermalen de grootste zonde ooit, kwaad doen uit naam van God, door mij, als vroom christen, die de beestachtigheid die islam heet verwerpt, uit naam van Jezus allemaal verwijten te maken die niet terecht zijn.
Jezelf neerzetten als vroom en heilig, terwijl je in je posts vulgair uitlaat en kwaadspreekt over andere bevolkingsgroepen (moslims en joden) getuigt imo van het tegenovergestelde.

quote:
Je verdedigt de islam, een religie die letterlijk voorschrijft dat mensen zoals ik de dood in gejaagd moeten worden of, indien vrouwelijk, als seksslavinnen ingezet voor jihadstrijders, en beroept je in je onderbouwing daarvan op Jezus.
Ik verdedig niet zozeer de islam, maar de waarheid (als ik die ken) als iemand onzin uitkraamt, extremistische opvattingen heeft en generaliseert. Zou ik ook doen als iemand onzin uitkraamt over het jodendom, christendom of boeddhisme, ...
Ik weet dat dat je stokpaardje is, maar als de Islam dat voorschrijft dan verschilt het zelfs daarin niet van de Bijbel, gezien dat het vol met die verhalen zit.

quote:
Je moet je echt je ogen uit je kop schamen.
Ik schaam me voor mensen zoals jij ja.

quote:
Dr. Robert Spencer is een joviale en zeer belezen man waar geen spier kwaad in zit. Dat hij toevallig net als ik een probleem heeft met het griezelige ideologische vergif genaamd spreekt alleen maar in zijn voordeel, en dat hij de UK niet binnen werd gelaten wegens 'extremisme' is 1 van de meest bizarre juridische dwalingen ooit.
Dat zegt heel wat over jou dat je dat van hem vindt. Verder zie ik jou hier alleen gif spuwen en griezelig zijn. Voordat je hier als een dolle binnenstormde ging het hier nog gemoedelijk aan toe.

quote:
Je bent een leugenaar, een doodzondaar, en lijdt aan een totaal gebrek aan rationeel denkvermogen, inlevingsvermogen, en moreel normbesef.

Vergeleken met jou ben ik, hoewel een zondaar, een heilige.
:D Ik hou ook van jou.
pi_199957180
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 05:20 schreef Helikopterpilootje het volgende:
Je bent een leugenaar, een doodzondaar, en lijdt aan een totaal gebrek aan rationeel denkvermogen, inlevingsvermogen, en moreel normbesef.

Vergeleken met jou ben ik, hoewel een zondaar, een heilige.
Nou, gooi jij die eerste steen dan maar :Y

Breaking news: religies evolueren. Het christendom kwam voort uit het jodendom, de islam kwam weer voort uit het jodendom/christendom, en van daaruit zijn ook weer allerlei nieuwe stromingen ontstaan. Uiteraard zullen aanhangers van zo'n stroming beweren dat hun stroming de daadwerkelijke vervulling is, en al die anderen niet. Als rationele buitenstaander kun je je dan alleen maar verbazen over zoveel confirmation bias en oogkleppen.
-
pi_199971279
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 21:20 schreef Helikopterpilootje het volgende:
Allah wordt LETTERLIJK 'de grote misleider' genoemd.
Vanwaar heb je dit? Leg eens uit dan.

quote:
Vergeet trouwens ook niet dat zij, anders dan ze vaak beweren, niet in Jezus geloven. Hun profeet Issa vervult in de islamitische eschatologie (eindtijdprofetie) dezelfde rol als het Beest uit het boek Openbaringen in het christendom.
Ten eerste heet hij Iesaa/Eesaa en niet Issa. Ten tweede geloven moslims wel in Jezus, maar jullie versie van Jezus is anders.

quote:
En dat is ook direct weer 1 van de redenen waarom zij niet in onze God geloven: wij zijn namelijk trinitarisch en zien Jezus als een onderdeel van de Goddelijke Drievuldigheid tezamen met de Vader en de Heilige Geest. Je kunt onmogelijk in de God van het christendom geloven als je niet gelooft dat Jezus zelf God is. De islam ontkent talloze malen expliciet de goddelijke aard van Jezus.
Helemaal mee eens. Moslims zijn de enige monotheïsten en geen polytheisten zoals christenen.

quote:
Ik heb zelf uitgebreid studie verricht naar de islam toen ik in verband met een gebroken nek na een zwaar ongeluk, wekenlang moest revalideren. Heb, met een prismabril op en liggend in een ziekenhuisbed, alle heilige geschriften van de islam gelezen
Is dit serieus? Grappig dat dit onder "uitgebreid studie" valt voor jou. Je kan niet eens arabisch en hebt niet eens toegang tot de bronnen, grapjas.


quote:
als wij de rol van dhimmi (tweederangsburger) weigeren, en wil je het christendom compromisloos kunnen praktiseren dan is dat je morele plicht, dan zij we in de ogen van de islam niet eens meer 'people of the book' maar gewoon 'infidels'
Tweederangsburger, hmmm grappige terminologie voor dhimmi. Dhimmi moet je zien als niet-moslims die een verblijfsvergunning hebben in een Islamitische staat.

En wat bedoel je met compromisloos?

Btw, jij bent zó onwetend over Islaam dat je blijkbaar niet eens weet dat ahlul kitaab ook infidels zijn, het is slechts een aparte categorie van infidels.

quote:
Mohammed was een uiterst boosaardig heerschap maar ook een compleet genie.
Leg eens die boosaardige heerschap eens uit...
pi_199971450
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 23:34 schreef Helikopterpilootje het volgende:

[..]

Het idee van de Drievuldigheid is later ontstaan
Dus niet dezelfde god, goed dat je het zelf onderschrijft ^O^
pi_199971815
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 08:14 schreef BookFreak het volgende:
Helemaal mee eens. Moslims zijn de enige monotheïsten en geen polytheisten zoals christenen.
Er zijn natuurlijk meer monotheïstische religies behalve Islam, dus dat lijkt me nonsens. Daarbij heeft zelfs de Islam een controverse rondom het monotheïstische karakter ervan, in de vorm van de beruchte "duivelsverzen",

https://en.wikipedia.org/wiki/Satanic_Verses

Ingefluisterd door Satan hemzelf uiteraard :7

In hoeverre de triniteit "polytheïstisch" is, is vooral een etymologische discussie in mijn ogen. Maar Jehova's getuigen (en ook b.v. het Arianisme) verwerpen het idee (en de goddelijkheid van Jezus) ook om eenzelfde soort reden als moslims.
-
pi_199984914
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 21:20 schreef Helikopterpilootje het volgende:
Ik heb zelf uitgebreid studie verricht naar de islam toen ik in verband met een gebroken nek na een zwaar ongeluk, wekenlang moest revalideren. Heb, met een prismabril op en liggend in een ziekenhuisbed, alle heilige geschriften van de islam gelezen en heb me ook verdiept in de regels die in mainstream sunni en shia islam gelden voor tekstuele interpretatie, zoals de abrogatie (de Koran dient chronologisch gerangschikt geïnterpreteerd te worden, bij 2 tegenstrijdigheden geldt de meest recente soera als leidend). Destijds ook honderden bladzijdes aan aantekeningen erbij gemaakt en zelfs nog contact gehad met religiewetenschapper en islamdeskundige Dr. Robert Spencer.
1) Islamofoob Robert Spencer ging ‘dood’, werd gered door een moslim, en gaat weer door met het verspreiden van haat

2) De naam Jezus is incorrect, de echte naam staat beschreven in de Koran: Isa

3) De Drie-eenheid is een leugen (de Islam en het interessante verhaal van Erasmus bevestigen dit)

pi_199985030
West-Europa is in een snel tempo aan het islamiseren. In Oost-Europa probeert men dit proces nog tegen te houden. Binnen 100 jaar zal er vanuit het islamitische West-Europa een oorlog worden begonnen tegen het christelijke Oost-Europa, verwacht ik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')