abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8116078
quote:
Op zondag 26 januari 2003 14:27 schreef Danielson het volgende:
20 euro
min. 50 euro rest per opbod
schipper vaart iedereen plat op t Forum
pi_8116502
digitaal gedoe kan zijn, maar wordt al ongeveer 10 jaar geroepen. Je kan er ook dingen van de ambulance,brandweer,alarmen mee afluisteren, vliegtuigshit, weet ik het; hele lijsten (walky talkies etc)

vroeger ook mobiele telefoons (nu helaas niet meer gehoord van een vriend)

pi_8132777
goed smith heeft 70 euro geboden

komt u maar met de bedragen!

maandag 27 januari 2003 @ 16:42:57 #29
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_8135630
quote:
Op zondag 26 januari 2003 15:22 schreef Mister_Puke het volgende:
digitaal gedoe kan zijn, maar wordt al ongeveer 10 jaar geroepen. Je kan er ook dingen van de ambulance,brandweer,alarmen mee afluisteren, vliegtuigshit, weet ik het; hele lijsten (walky talkies etc)

vroeger ook mobiele telefoons (nu helaas niet meer gehoord van een vriend)

Klopt. Het mobiele ATF 1-4 netwerk wat je voor GSM had.
Als politie overgaat op digitaal, dan gaat brandweer en ambu ook mee. Maar voordat dat gebeurd zijn we echt jaren verder.

Je kan trouwens nog steeds draadloze telefoons (vaste telefoonlijn! telefoons zonder DECT) afluisteren op de 31Mhz band. Als je scanner dat aan kan. De grote basisscanners kunnen dat wel, er zijn maar weinig portable scanners die dat wel kunnen. Mijn GRE PSR-255 (portable) kan dat wel. De GRE heeft hetzelfde binnenwerk als de Commtel 303.

Dus als je wil weten waar je buren over lullen, of iemand anders uit de buurt (afhankelijk van wat je antenne kan ontvangen en het zendvermogen van het basisstation van de telefoon)... Best flauw om de halve buurt af te luisteren met wie ze bellen, maar als je je eens verveelt en niets te doen hebt...

pi_8146501
quote:
Op maandag 27 januari 2003 16:42 schreef JK het volgende:

[..]

Klopt. Het mobiele ATF 1-4 netwerk wat je voor GSM had.
Als politie overgaat op digitaal, dan gaat brandweer en ambu ook mee. Maar voordat dat gebeurd zijn we echt jaren verder.

Je kan trouwens nog steeds draadloze telefoons (vaste telefoonlijn! telefoons zonder DECT) afluisteren op de 31Mhz band. Als je scanner dat aan kan. De grote basisscanners kunnen dat wel, er zijn maar weinig portable scanners die dat wel kunnen. Mijn GRE PSR-255 (portable) kan dat wel. De GRE heeft hetzelfde binnenwerk als de Commtel 303.

Dus als je wil weten waar je buren over lullen, of iemand anders uit de buurt (afhankelijk van wat je antenne kan ontvangen en het zendvermogen van het basisstation van de telefoon)... Best flauw om de halve buurt af te luisteren met wie ze bellen, maar als je je eens verveelt en niets te doen hebt...

lachen!! 31 mhz, die kan ik wel, is het dan 31.0000 als freq?

en heb je verder nog leuke dingen? (vond der eigenlijk weinig aan omdat je alleen amar codes enzo hoorde van politiedingen, meer niet meer gedaan)

pi_8147757
--edit, onzin.

[Dit bericht is gewijzigd door Luigi op 31-01-2003 08:09]

dinsdag 28 januari 2003 @ 09:21:51 #32
4259 JK
pi_8148247
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 00:49 schreef Mister_Puke het volgende:

[..]

lachen!! 31 mhz, die kan ik wel, is het dan 31.0000 als freq?

en heb je verder nog leuke dingen? (vond der eigenlijk weinig aan omdat je alleen amar codes enzo hoorde van politiedingen, meer niet meer gedaan)

31.000 - 31.300Mhz. Zijn iets van 10 kanalen geloof ik. Ik heb nog wel eregns de exacte lijst liggen, nu scan ik elke keer tussen die frequenties, het is makkelijker als het gewoon kanalen zijn.

Meestal kan je zo'n beetje de gesprekken horen in een straal van zeg 100 meter hemelsbreed denk ik. En je hoort beide partijen die bellen, dus soms hoor je wel eens ruzies, na de ruzie belt de persoon in je buurt dan weer een ander om er over te vertellen. Geinig om dus wel eens mee te luisteren, maar op een of andere manier wel lullig. Maarja, je mag alle frequenties uit de lucht pakken en er mee doen wat je wilt. Toevallig zijn deze mensen niet zo slim om het gesprek te coderen of dit digitaal te voeren, ja dat is dan de pech dat ik gevoelige, persoonlijke informatie hoor.

Overigens zijn de telefoons die je kan horen gewoon PTT goedgekeurd.

Verder heb je tussen 40-50mhz nog ergens de telefoons die niet goedgekeurd zijn. Op 40Mhz zit de telefoon zelf van de 31Mhz band, maar dan hoor je alleen de persoon uit de buurt. Je kan dus beter het basisstation uitluisteren op31mhz.

Veel plezier, weet zeker dat je veel gaat lachen. Ben benieuwd of je ook nog veel sexlijnen hoort 's avonds. Vroeger was dat echt erg, nu heb ik het de laatste tijd niet meer gehoord.

Ohja met een discone antenne vang je natuurlijk meer op dan een rubber duck.

pi_8178508
ook erg leuk om te weten is dat wat de mensen op hun bankrekening hebben staan leuk dat saldo opvragen met de telefoon
Only skydivers know why the birds sing....
They sing because they don't have to pack
pi_8195863
als je er politieberichten mee kan horen, kan je dan ook makkelijk horen of er scootercontroles zijn?
pi_8195979
Wat voor type is het?
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_8196060
--edit, niet zo happen.

[Dit bericht is gewijzigd door Luigi op 31-01-2003 08:10]

vrijdag 31 januari 2003 @ 00:09:35 #37
3970 Maf
is soms best wel serieus
pi_8197251
80 euro, kom ik m vant weekend ophalen
(kneem aan dat ie compleet is met alles erop en eraan)
If someone comes at you with a knife, you take a gun, if someone puts one of your men in the hospital, you put one of his in the morgue. That's the chicago way.<P>
pi_8197659
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 00:09 schreef Maf het volgende:
80 euro, kom ik m vant weekend ophalen
(kneem aan dat ie compleet is met alles erop en eraan)
100 euro minimaal.. ding heeft me 330 gulden gekost.
  vrijdag 31 januari 2003 @ 01:11:45 #39
40423 Gunsmoke
Roll right or dont roll at all
pi_8198253
Zit er ook Wide-FM op?
It's not what you got, it's how you use it.
pi_8199854
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 01:11 schreef Gunsmoke het volgende:
Zit er ook Wide-FM op?
geen flauw idee, zoek maar op internet op ofzouniden een uniden bearcat 30 channel 8 band radio scanner UBC60XLT-1 is het
  vrijdag 31 januari 2003 @ 12:55:09 #41
3970 Maf
is soms best wel serieus
pi_8202284
Ik heb ff gezocht op de scanner... had je ook moeten doen....of je had m moeten verkopen toen je een goed aanbod kreeg
quote:
productomschrijving:
Frequentiebereiken 66 - 88 MHz (FM), 137 - 174 MHz (FM) 406 - 512 MHz (FM) · 30 programmeerbare geheugenkanalen · 5 programmeerbare zoekbanden · Geheugen- en frequentiezoeker · Zoeksnelheid max. 20 stappen/seconde · 1 voorkeurskanaal · Aansluitingen voor antenne, oortelefoon, externe luidspreker en externe voedings- en stekkeradapter · Incl. afschroefbare rubberantenne en riemclip.

Technische spec.:
Werkingswijze FM · Zoekloopsnelheid 10 afstemmingsstappen bijv. geheugenplaatsen per s · Antenne-aansluiting 50 W impedantie · LF-uitgangsvermogen 180 mW · Voedingsspanning 6-12 V gelijkstroom (via 4 penlitebatterijen of accu's, of bijv. een netvoeding of 12 V-boordspanning, massa = minpool), minstens 300 mA · Afm. (lxbxh) ca. 64 x 38 x 178 mm · Gewicht ca. 340 g. Met Nederlandstalige gebruiksaanwijzing. 30 geheugenkanalen
5 programmeerbare zoekbanden
Tot 512 MHz

...en het leukste is, hij kost gloedjenieuw 95-100 euro (ligt eraan waar). Dus ik trek hierbij mn bod in
If someone comes at you with a knife, you take a gun, if someone puts one of your men in the hospital, you put one of his in the morgue. That's the chicago way.<P>
pi_8208491
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 12:55 schreef Maf het volgende:
Ik heb ff gezocht op de scanner... had je ook moeten doen....of je had m moeten verkopen toen je een goed aanbod kreeg
[..]

...en het leukste is, hij kost gloedjenieuw 95-100 euro (ligt eraan waar). Dus ik trek hierbij mn bod in

huh vaag? is dat een aanbieding ofzo??? heb er zelf dus echt 330 gulden voor gedokt
  vrijdag 31 januari 2003 @ 19:07:19 #43
3970 Maf
is soms best wel serieus
pi_8209419
Nope, standaard prijs... dus of hij is flink in prijs gedaald of je bent gewoon genaaid :p

balen..

zaterdag 1 februari 2003 @ 15:08:08 #44
4259 JK
pi_8220503
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 23:15 schreef sjoerdwo het volgende:
als je er politieberichten mee kan horen, kan je dan ook makkelijk horen of er scootercontroles zijn?
Ja, maar ze houden wel goed hun bek er over dicht waar precies de locatie is. Maar meestal heb je het wel door. Heb meerdere malen gehoord dat er controles waren en dat er een of andere oudere turkse man een grote kast achterop z'n brommer had en die wou niet op de rollenbank enz Grappig hoor, maar echt gevoelige informatie gaat over de gsm.
pi_8223170
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 19:07 schreef Maf het volgende:
Nope, standaard prijs... dus of hij is flink in prijs gedaald of je bent gewoon genaaid :p

balen..

heb je een link ofzo? baal hier wel van eigenlijk...
pi_8230528
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 15:08 schreef JK het volgende:

[..]

Grappig hoor, maar echt gevoelige informatie gaat over de gsm.

? Wat bedoel je??
  maandag 3 februari 2003 @ 19:04:53 #47
3970 Maf
is soms best wel serieus
pi_8258381
kijk maar op scanner.pagina.nl en dan rechtsonder bij verkooppunten, verschillende verkopers hebben m liggen.
Met die pagina kan je misschien meer polezier uit je scanner halen

btw; mocht je m nog willen verkopen (voor een lagere prijs ) mn e-mail staat in profiel

maandag 10 februari 2003 @ 00:07:47 #48
39228 lipboutje
Grimm aliën Fadango
pi_8378968
tjonge jonge voor een scanner zo'n hoop gedoe ,inderdaad gaat de politie en brandweer en ggd in 2004 digitaal!!!!enne bearcat zijn goede scanners,maar de prijs is wat hoog ja 50 euro voor een 2 handse scanner is meer dan genoeg,enne ik bied het er niet voor heb zelf de 220xlt 100 kanaals, en ik heb er dan ook geen hol meer aan dus terzijnetijd zullen er wel meer scanners op dit forum te koop kmen te staan!
xx 236-kl-78yu-MMklo-ccdfth21
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')