abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin dinsdag 30 maart 2021 @ 11:43:54 #76
35723 crew  GGMM
pi_198762686
Het personage dat 'offscreen' is overleden blijkt toch niet dood te zijn!
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_198775661
Ik erger me altijd aan die overdreven manier waarop paracetamolletjes/medicijnen worden ingenomen.
I tried to tease it, but i just pissed it off
pi_198776032
Ik irriteer me niet zo snel aan films/series, daarvoor is het (simpel) entertainment en dan neem ik het niet zo serieus allemaal, maar wat ik wel echt gruwelijk storend vind is als je een goede (actie)film aan het kijken bent, de good en de bad guy treffen elkaar in een ultieme climax, en ze - vaak is het de bad guy - gaan eerst met elkaar staan praten, like wtf :?

Of wanneer personages zulke irrationele en onlogische keuzes maken dat je er geen kaas van kunt maken. De serie "Salvation" (Netflix) is hier een goed voorbeeld van: leuk verhaal, maar personages die nog wisselvalliger zijn dan het Nederlandse weer.
  Eindredactie Games woensdag 31 maart 2021 @ 19:01:10 #79
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_198783114
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 23:13 schreef tjoptjop het volgende:
Een gesprek met een derde persoon die iets zegt waarna opeens het kwartje valt om het probleem op te lossen. Erg makkelijk, en als het nou heel af en toe gebeurt kan het wel maar keer op keer op keer :')

Pistool of geweer afschieten zonder gehoorbescherming zonder dat ze er last van hebben. Weet je hoe fucking luid een wapen is?? als snap ik wel dat het weinig toevoegt :P

[ afbeelding ]
Of in het verlengde daarvan magazijnen die maar niet leegraken, in sommige b-films hebben zelfs de six-shooters een geheime, onpuitputtelijke bron van munitie. Doet Archer ook leuk door altijd de schoten te tellen onder het mom van een soort OCD :P
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_198783218
quote:
2s.gif Op woensdag 31 maart 2021 19:01 schreef 2dope het volgende:

[..]

Of in het verlengde daarvan magazijnen die maar niet leegraken, in sommige b-films hebben zelfs de six-shooters een geheime, onpuitputtelijke bron van munitie. Doet Archer ook leuk door altijd de schoten te tellen onder het mom van een soort OCD :P
Archer is geweldig, nemen ook heerlijk dat soort dingen op de hak terwijl ze in andere zaken weer super cliche zijn
pi_198785014
Good guy jaagt op bad guy en aan t eind wint bijna altijd de good guy.

Films met niet zo'n happy ending zijn vele malen leuker :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_198785181
Ik kan me er niet heel erg aan storen, maar toch een beetje. Verrekijker beeld wat er zo uit ziet

pi_198785604
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 11:43 schreef GGMM het volgende:
Het personage dat 'offscreen' is overleden blijkt toch niet dood te zijn!
Of juist het tegenovergestelde. Het personage wat offscreen overlijdt omdat de acteur dood ging of stopte of whatever. Dat vind ik zo kut altijd, vaak bij series. Of dingen die inconsequent bij worden gehouden. In GTST hebben Jef en Ludo bijvoorbeeld hele andere doopnamen gehad door de jaren heen. Of het uiterlijk van gebouwen dat ineens enorm veranderd. In het voorbeeld van GTST is dat voor buitenopnames waarvoor een locatie beschikbaar moet zijn, maar in bijvoorbeeld Harry Potter is het gewoon omdat elke regisseur zijn stempel op die wereld wilde drukken.
't Echte en 't ware!
pi_198785616
Hele slechte foto's waar in hoge kwaliteit op kan worden ingezoomt
  woensdag 31 maart 2021 @ 21:32:04 #85
80382 manny
30 is best veel
pi_198785783
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 21:22 schreef DrSauvignon het volgende:
Hele slechte foto's waar in hoge kwaliteit op kan worden ingezoomt
Die zit idd standaard in bijna elke actiefilm.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_198786280
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 21:21 schreef Japepk het volgende:

[..]

Of juist het tegenovergestelde. Het personage wat offscreen overlijdt omdat de acteur dood ging of stopte of whatever. Dat vind ik zo kut altijd, vaak bij series. Of dingen die inconsequent bij worden gehouden. In GTST hebben Jef en Ludo bijvoorbeeld hele andere doopnamen gehad door de jaren heen. Of het uiterlijk van gebouwen dat ineens enorm veranderd. In het voorbeeld van GTST is dat voor buitenopnames waarvoor een locatie beschikbaar moet zijn, maar in bijvoorbeeld Harry Potter is het gewoon omdat elke regisseur zijn stempel op die wereld wilde drukken.
Bij The Sopranos ging Nancy Marchand (Livia Soprano) dood terwijl ze nog in het verhaal zat. Dat werd toen opgelost met een soort CGI, was in het jaar 2000 dus niet heel high tech (wel $250k). Ik keek de serie voor het eerst SD op een simpele kleine beeldbuis tv dus viel me toen niet zo op. Maar bij latere rewatches in HD ziet het er echt lijp uit.


Met deepfake zou je dat nu wel goed op kunnen lossen :Y
  vrijdag 2 april 2021 @ 08:54:56 #87
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_198815397
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 21:22 schreef DrSauvignon het volgende:
Hele slechte foto's waar in hoge kwaliteit op kan worden ingezoomt
dit soort onzin :') _O_
pi_198815743
quote:
2s.gif Op woensdag 31 maart 2021 19:01 schreef 2dope het volgende:

[..]

Of in het verlengde daarvan magazijnen die maar niet leegraken,
Die wilde ik net noemen ja :D
Honderden kogels uit 1 pistool, magisch _O_
pi_198815777
Als acteurs namen uitwisselen om bijvoorbeeld onderzoek naar te doen, vaak in politieseries enzo, en dat je dan denkt, MOET JE DAT NIET EVEN SPELLEN VOOR M? DIT GAAT NATUURLIJK HELEMAAL MIS ZO!
-nee-
pi_199264206
Ellenlange niet realistische vechtpartijen, doorspoelmateriaal.
pi_199326576
Dream sequence. doen alsof iets aan de hand is, maar dan de acteur wakker laten schrikken
  zaterdag 8 mei 2021 @ 20:39:11 #92
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_199335280
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 22:53 schreef Baron-von-Blubba het volgende:
Bij horrorfilms:
- Het opsplitsen van de groep (Daphne, Velma en Fred gaan die kant op en Shaggy en Scooby die kant :D ).
- Het meestal kunnen voorspellen van wie het overleeft van de groep tieners en wie er als eerste aan gaat.
- Als de maniak in slashermovies na een lange achtervolging neergeslagen/geschoten/gestoken is, gewoon
weggaan en aannemen dat-ie niet meer overeind komt (Michael Myers klikt nu op 'vind ik leuk').
- Een politieauto die arriveert terwijl de film nog lang niet afgelopen is, zou de sheriff het overleven? :P
- Het wegrennen voor een (killer)auto en in een rechte lijn voorruit blijven rennen op de weg.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
In de categorie horrorfilms nog wel een paar:

- Setting is een enorm, oud landhuis in het bos in the middle of nowhere waar de hoofdpersonen hun intrek in nemen. Er staan nog veel spullen van de vorige bewoners (onder spinnenwebben), waar men gaandeweg erachter komt wat zich daar heeft afgespeeld
- Als er dan iets 'engs' gebeurt in dat huis, is dat nooit overdag, maar altijd in het pikkedonker waarbij de hoofdpersoon na het horen van geluid/gekraak met een zaklamp of kaars op 'onderzoek' uitgaat
- Daarbij regent of onweert het altijd, want het is altijd herfst of winter
- Die huizen staan toevallig altijd op plekken waar men geen 'cell phone reception' heeft
- Er gebeuren allerlei overduidelijke paranormale zaken, maar er zijn altijd een paar sceptici die nog 'overtuigd' moeten worden totdat het voor hen ook 'echt' is
- De opbouw naar het 'schrikmoment' is altijd dat men iets zoekt of iets dergelijks, het muisstil is, en zich dan omdraait of om een hoekje kijkt en dan opeens iets ziet met veel lawaai.

Ik neem aan dat veel van die elementen natuurlijke angsten zijn voor veel mensen (donker, alleen zijn, het onbekende, geen contact met de buitenwereld, niemand die je kan redden of horen, etc.) en daarom vaak standaard in zulke films zitten.

Maar het zou toch wel eens verfrissend zijn als het in een setting is waar mensen zich van nature niet ongemakkelijk voelen. Als je dan alsnog dat gevoel van angst kunt creëren, wordt het juist extra onheilspellend.
pi_199335481
Wat ik storend vind is dat bij elke Amerikaan die flauwvalt in een serie, gelijk ‘call 911’ wordt geroepen. Geen wonder dat de zorgkosten daar de pan uitrijzen :(
  zaterdag 8 mei 2021 @ 21:12:58 #94
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_199335733
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 20:39 schreef Repentless het volgende:

[..]

In de categorie horrorfilms nog wel een paar:

- Setting is een enorm, oud landhuis in het bos in the middle of nowhere waar de hoofdpersonen hun intrek in nemen. Er staan nog veel spullen van de vorige bewoners (onder spinnenwebben), waar men gaandeweg erachter komt wat zich daar heeft afgespeeld
- Als er dan iets 'engs' gebeurt in dat huis, is dat nooit overdag, maar altijd in het pikkedonker waarbij de hoofdpersoon na het horen van geluid/gekraak met een zaklamp of kaars op 'onderzoek' uitgaat
- Daarbij regent of onweert het altijd, want het is altijd herfst of winter
- Die huizen staan toevallig altijd op plekken waar men geen 'cell phone reception' heeft
- Er gebeuren allerlei overduidelijke paranormale zaken, maar er zijn altijd een paar sceptici die nog 'overtuigd' moeten worden totdat het voor hen ook 'echt' is
- De opbouw naar het 'schrikmoment' is altijd dat men iets zoekt of iets dergelijks, het muisstil is, en zich dan omdraait of om een hoekje kijkt en dan opeens iets ziet met veel lawaai.

Ik neem aan dat veel van die elementen natuurlijke angsten zijn voor veel mensen (donker, alleen zijn, het onbekende, geen contact met de buitenwereld, niemand die je kan redden of horen, etc.) en daarom vaak standaard in zulke films zitten.

Maar het zou toch wel eens verfrissend zijn als het in een setting is waar mensen zich van nature niet ongemakkelijk voelen. Als je dan alsnog dat gevoel van angst kunt creëren, wordt het juist extra onheilspellend.
Book of Shadows: Blair Witch 2 is een horrorfilm die met een aantal van die clichés breekt. Ik zal verder geen details geven.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zaterdag 8 mei 2021 @ 21:31:42 #95
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_199336000
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 21:12 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Book of Shadows: Blair Witch 2 is een horrorfilm die met een aantal van die clichés breekt. Ik zal verder geen details geven.
Niet gezien. Blair Witch 1 vond ik geweldig. De setting is wellicht behoorlijk cliché te noemen (middenin het bos, ver van de bewoonde wereld, pikkedonker, geen contact met de buitenwereld). Maar de manier waarop het gevoel wordt gegeven dat dit authentieke camcorderbeelden zijn van drie mensen in doodsangst die niet weten wat er gebeurt, vond ik erg goed neergezet. Zeer beklemmend, zeker omdat je eigenlijk niets ziet in die gehele film.

Ik heb eveb de trailer van deel 2 bekeken, maar toch zie ik daar wel veel van de 'verlaten' setting in creepy gebouwen terug. Maar wellicht moet ik het eens proberen.

Wat ik wel een positieve verrassing vond ooit, was The Grudge. In plaats van alleen maar verlaten spookhuizen in een donker bos, speelde dit zich ook gewoon deels in een drukke, moderne stad met alledaags leven af. Dan vind ik het veel angstaanjagender.
pi_199336510
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 21:12 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Book of Shadows: Blair Witch 2 is een horrorfilm die met een aantal van die clichés breekt. Ik zal verder geen details geven.
Die vond ik qua verhaal tof, maar de acteurs waren ruk. Misschien dat je meer van de slow burners bent zoals the house of the devil.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:28:20 #97
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_199337690
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 21:31 schreef Repentless het volgende:

[..]

Niet gezien. Blair Witch 1 vond ik geweldig. De setting is wellicht behoorlijk cliché te noemen (middenin het bos, ver van de bewoonde wereld, pikkedonker, geen contact met de buitenwereld). Maar de manier waarop het gevoel wordt gegeven dat dit authentieke camcorderbeelden zijn van drie mensen in doodsangst die niet weten wat er gebeurt, vond ik erg goed neergezet. Zeer beklemmend, zeker omdat je eigenlijk niets ziet in die gehele film.

Ik heb eveb de trailer van deel 2 bekeken, maar toch zie ik daar wel veel van de 'verlaten' setting in creepy gebouwen terug. Maar wellicht moet ik het eens proberen.
Dat zit er inderdaad wel in. Maar dat gebouw wordt geïntroduceerd als een veilige plek in een eng bos.
Het is een heel andere film dan deel 1.
quote:
Wat ik wel een positieve verrassing vond ooit, was The Grudge. In plaats van alleen maar verlaten spookhuizen in een donker bos, speelde dit zich ook gewoon deels in een drukke, moderne stad met alledaags leven af. Dan vind ik het veel angstaanjagender.
Die ga ik onthouden.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_199339718
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 17:58 schreef Jron668 het volgende:
Ellenlange niet realistische vechtpartijen, doorspoelmateriaal.
pi_199339722
Dubbel
pi_199340231
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 17:58 schreef Jron668 het volgende:
Ellenlange niet realistische vechtpartijen, doorspoelmateriaal.
Figuranten die na 1 welgemikte klap knock-out gaan maar bij de hoofdrolspelers moet het hele huishouden op kapot geramd worden voordat ze een bloedlip krijgen...
Ohja en het liefst bij het eindgevecht tegen de badguy een pistool die op de grond zwerft die ze beide wanhopig proberen te pakken.
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')