Ze gaan ook eerst weken of maandendagenlang inleven in hun rol, door bv vlees te hakken in een slagerij.
Een acteur als Anthony Hopkins is het tegenovergestelde. Hij leert zijn tekst, volgt aanwijzingen op en als het 18.00 uur is gaat hij naar huis en praat hij met vrienden over alles behalve film. Ook Harisson Ford ziet acteren als een normale baan, net als bijvoorbeeld timmerman zijn.
Wat vind jij van method acting?
En kenjij nog meer method acteurs?
Oja, hoewel de prestaties soms best indrukwekkend zijn, vind ik method acting erg overdreven.
Mike, wil je er in de topictitel method van maken?
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 25-01-2003 19:42]
quote:Maar kan dat niet als je gewoon het script leest?
Op zaterdag 25 januari 2003 19:35 schreef Govinda het volgende:
ook handig als je meer wil verdiepen in de gevoelens en gedrag van een ander.
quote:Dat zou kunnen, maar soms weet je gewoon (te) weinig over een personage of het milieu waar hij/zij in verblijft.
Op zaterdag 25 januari 2003 19:36 schreef SunChaser het volgende:[..]
Maar kan dat niet als je gewoon het script leest?
quote:raging bull?
Op zaterdag 25 januari 2003 19:39 schreef SunChaser het volgende:
Is Robert de Niro ook geen method acteur? Die ging vroeger ook enorm ver voor rollen. Hij vrat zich bv vol voor die boxfilm, hoe heet die ook weer?
[Dit bericht is gewijzigd door Haanibal op 25-01-2003 19:41]
quote:Oke, maar een karakterstudie zou dan voldoende moeten zijn. Methodacteurs denken dat ze die persoon zijn.
Op zaterdag 25 januari 2003 19:38 schreef Govinda het volgende:maar soms weet je gewoon (te) weinig over een personage of het milieu waar hij/zij in verblijft.
Dan is het goed om research te doen.
quote:Raging Bull. En ik vind dat acteurs datgene moeten doen wat er voor nodig is om mij een genoegelijke avond te bezorgen in de bios.
Op zaterdag 25 januari 2003 19:39 schreef SunChaser het volgende:
Is Robert de Niro ook geen method acteur? Die ging vroeger ook enorm ver voor rollen. Hij vrat zich bv vol voor die boxfilm, hoe heet die ook weer?
En Robert De Niro is natuurlijk het bekendste voorbeeld lijkt me.
Of het toegevoegde waarde is verschilt natuurlijk per acteur, als iemand er beter door acteert is het goed toch... en als sommigen het niet nodig hebben ook.
quote:Ja. Al is aankomen voor een film geen method-acting. Tom Hanks (Cast Away), Toni Collete (Murriels Wedding) en Rene Zelweeger (Bridget Jones) deden dat ook. En Tom Cruise liet zich met iets inspuiten dat zijn onderlichaam 24 uur verlamde voor Born On The Fourth of Juli.
Op zaterdag 25 januari 2003 19:40 schreef Haanibal het volgende:[..]
raging bull?
Hoe ver moet je gaan? Je ogen verwijderen om te weten hoe het is om blind te zijn of je met HIV laten inspuiten om iemand met aids te spelen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |