abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 23 juni 2021 @ 00:25:18 #126
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200018795
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 20:51 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Zou dat geval dat 90 euro moest terugbetalen en nu dus 30K+ ontvangen heeft, ook weer in deze strooironde kunnen deelnemen? Waarschijnlijk wel!
Ze blijven net zo lang met geld smijten tot iedereen stil is
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 23 juni 2021 @ 00:47:01 #127
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_200018893
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 00:25 schreef michaelmoore het volgende:
Ze blijven net zo lang met geld smijten tot iedereen stil is
En wij zo dom zijn om niet te beseffen dat het ons eigen geld is en zij met alle misdaden gewoon wegkomen
Zijn we gewoon nog een keer keihard genaaid :r
  donderdag 24 juni 2021 @ 00:32:35 #128
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_200036962
Fraudeaanpak van uitvoeringsorganisaties onder de loep in parlementaire enquête

Onderzoek zwarte lijsten en profilering

De fraudeaanpak van een reeks uitvoeringsorganisaties wordt kritisch onder de loep genomen in een nieuwe parlementaire enquête. Er wordt onder meer onderzoek gedaan naar het gebruik van zwarte lijsten en van dubbele nationaliteit bij extra controle.

De aanpak van de Belastingdienst, het UWV, de IND en het Centraal Justitieel Incassobureau zullen in dit parlementair onderzoek worden onderzocht. Ook het Inlichtingenbureau (dat gemeenten ondersteunt bij onderzoek naar bijstandsuitkeringen) wordt onder de loep genomen. Deze organisaties worden gekozen vanwege hun 'directe en grote impact' op levens van mensen.

Toeslagenaffaire
Het bestuur van de Tweede Kamer is vandaag akkoord gegaan met dit onderzoeksvoorstel. Het plan wordt de komende tijd verder uitgewerkt door een tijdelijke commissie. De beoogde enquête is een uitvloeisel van de toeslagenaffaire en de onthullingen over zwarte lijsten bij de Belastingdienst.

Waarheidsvinding
De Kamer stemde in februari al in met een motie van SP-leider Lilian Marijnissen om meer duidelijkheid te krijgen over de harde fraudebestrijding door de overheid, niet alleen bij toeslagen voor kinderopvang.

De bedoeling is 'waarheidsvinding': om in kaart te brengen welke effecten de fraudebestrijding op mensenlevens heeft gehad en om 'lessen te trekken voor de toekomst'.

Etnische profilering
In het onderzoeksvoorstel wordt gezegd dat de commissie eind jaren negentig als startpunt zou moeten nemen, omdat controle en toezicht vanaf toen werden aangescherpt. Er is extra onderzoek nodig naar zwarte lijsten, naar algoritmes en naar het gebruik van (dubbele) nationaliteit bij selectie van groepen burgers voor extra controle en toezicht en in hoeverre er sprake was van etnische profilering'.

Ook moet de onderzoekscommissie het delen van informatie tussen de overheidsorganisaties in kaart brengen, en of dat wettelijk gezien wel mocht.

Onder de motorkap
De parlementaire enquetecommissie Fraudebeleid en Dienstverlening gaat ook de rol van de Tweede Kamer onder de loep nemen. In het onderzoeksvoorstel staat dat de ‘politieke context’ en de dynamiek tussen Kamer, ambtenarij en uitvoeringsorganisaties moet worden gereconstrueerd.

Daarna moet ‘onder de motorkap’ van Belastingdienst, UWV, IND en de andere organisaties worden gekeken.

Burgers kunnen informatie leveren
Het is niet wenselijk om Kamerleden die in het verleden betrokken waren bij deze onderwerpen te laten deelnemen in de commissie, stelt de vaste Kamercommissie voor Binnenlandse Zaken, die het voorstel voorbereidde. Volgende week stemt de Tweede Kamer over het voorstel. Direct daarna gaat een voorbereidingsgroep aan de slag. Die kan daarna informatie vorderen bij de organisaties. De bedoeling is dat de openbare verhoren voor volgend jaar zomer plaats vinden.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)astingdienst-uwv-ind

En nu doorpakken en allemaal strafrechtelijk ook aanpakken :7
  donderdag 24 juni 2021 @ 00:35:33 #129
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_200036969
Anashya (11): 'Compensatie toeslagenaffaire voor kinderen maakt niet alles goed'
'Ik ben gepest'

Elk kind van ouders die zijn gedupeerd door de toeslagenaffaire, krijgt een bedrag van 1500 tot 7500 euro. Die compensatie is te laag, zegt Anashya (11). "Ik ben gepest omdat we geen geld hadden voor warm water. Geld maakt dat niet goed."

Geen verjaardagen. Niet kunnen trakteren in de klas. Geen nieuwe fiets. Geen tablet. Niet mee kunnen met schoolreisjes. Niet kunnen douchen. Gepest worden, omdat klasgenootjes ruiken dat je niet hebt gedoucht.

Vraag de 11-jarige Anashya uit Maassluis wat zij heeft gemerkt van de toeslagenaffaire, en ze komt met deze opsomming. Ze was 1 jaar oud toen de financiële ellende voor haar ouders begon, en nu, tien jaar verder, zit Anashya in het kinderpanel dat advies geeft aan staatssecretaris Alexandra van Huffelen.

Mensen moeten het weten
"Ik vind het belangrijk dat de mensen het weten", zegt Anashya. De afgelopen tijd mocht ze samen met andere kinderen aangeven hoe hoog de compensatie zou moeten zijn die elk gedupeerd kind zou moeten krijgen. Gisteren maakte Van Huffelen bekend dat het kabinet met een tegemoetkoming komt voor de 70.000 kinderen. Elk kind krijgt een bedrag van 1500 tot 7500 euro.

Anashya krijgt 4500 euro. Ze vindt het niet weinig, maar: "Ik hoop wel dat er nog meer komt. Dan kan ik er dingen van doen die ik nooit heb kunnen doen." Ze gaat nu naar de middelbare school: ze zou er schoolspullen van kunnen kopen.

Depressief, en soms zelfs uit huis gezet
De toeslagenaffaire heeft duizenden kinderen in grote sociale en psychische problemen gebracht. Zo vertelde de 13-jarige Ricardo eerder al aan RTL Nieuws dat hij depressief werd. Hij zag van dichtbij hoe zijn ouders jarenlang werden achtervolgd door de Belastingdienst.

Veel van de kinderen van gedupeerde ouders zijn in problematische omstandigheden opgegroeid. Ouders zijn door het onterecht stopzetten van de toeslagen en het terugvorderen van grote bedragen door de Belastingdienst, in grote financiële problemen gekomen.

Ook leidde de stress die de financiële problemen met zich meebrachten, in sommige gevallen tot gebroken gezinnen of zelfs tot uithuisplaatsing van kinderen. Kinderen gaven aan dat ze het gevoel hadden geen regie te hebben over hun eigen leven.

"Ze mag zelf weten wat ze met dat geld gaat doen", geeft haar moeder, Natasja, aan. "Het is haar geld, en dat van mijn twee andere dochters. Ik kan me voorstellen dat ze dingen wil inhalen."

Over de hoogte van het bedrag is Natasja wel wat stelliger. "Weet je wat het is? Deze ellende duurt al elf jaar voor ons. We konden nooit op vakantie, ik moest zo vaak 'nee' verkopen aan die meiden. We moesten op een gegeven moment naar een veel kleinere woning verhuizen, we hebben in de kou gezeten omdat de verwarming en het water was afgesloten. Hoeveel geld mijn kinderen ook ontvangen: die tijd kunnen we niet meer terugkrijgen."

Kromme dingen
Er moet volgens Natasja beter worden gekeken naar het leed dat het gezin heeft meegemaakt. "Nu zie ik kromme dingen: kinderen die ouder zijn krijgen meer, maar hebben misschien minder ellende meegemaakt dan kinderen die jonger zijn en van wie de ouders hogere schulden hadden."

Ze heeft er gisteren een slapeloze nacht van gehad nadat ze het nieuws hoorde. "Ik wist dat het zou komen, maar toch doet het wat. Ik denk gewoon weer aan alle ellende waar we in zaten."

Anashya herkent het. Maar, het moet gezegd: inmiddels gaat het weer goed met haar. "Echt heel goed." Ze wordt niet meer gepest, de kinderen in haar klas zeggen geen gekke dingen meer. Maar het zijn wel nare herinneringen. "En die krijg je niet weg met geld."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ire-geld-niet-genoeg

-O-
  donderdag 24 juni 2021 @ 01:31:51 #130
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_200037127
De compensatieregeling wordt uitgebreid naar kinderen en ex-partners, die net als de primaire toeslaggerechtigden zelf kunnen rekenen op een forfaitair bedrag.

Dat varieert van ¤1500 tot ¤10.000. Ook slachtoffers van 'institutionele vooringenomenheid' bij de terugvordering van huurtoeslag, zorgtoeslag en kindgebonden budget krijgen een tegemoetkoming.
100.000 extra gedupeerden

quote:
Daarmee neemt het aantal erkende gedupeerden bovenop het al bekende aantal van 42.000 aangemelde ouders in één keer toe met ongeveer 100.000: 70.000 kinderen, 8000 ex-partners en 20.000 ontvangers van andere toeslagen.
:o :o :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://fd.nl/economie-po(...)ing-toeslagschandaal

Beerput wordt groter en groter en nog steeds niemand verantwoordelijk en of gestraft het is om te :r
  donderdag 24 juni 2021 @ 01:47:37 #131
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_200037144
Kamerbrief over stand van zaken Herstel kinderopvangtoeslag
Staatssecretaris Van Huffelen stuurt de Tweede Kamer een brief met een aantal bijlagen bij de 7e
Download 'Kamerbrief over stand van zaken Herstel kinderopvangtoeslag'
PDF document | 24 pagina's

https://www.rijksoverheid(...)deropvangtoeslag.pdf
  zaterdag 26 juni 2021 @ 11:11:28 #132
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_200069506
Afhandeling toeslagen loopt vast, gemeenten willen helpen

De afhandeling van de toeslagenaffaire loopt helemaal vast, nu het aantal ouders dat zich meldt veel groter is dan gedacht. Als het zo doorgaat, kan het zo nog tien jaar duren voordat alle gedupeerden dit achter zich kunnen laten. De teller staat nu op 42.000 ouders, iedere week komen daar nog 500 tot 1000 nieuwe gevallen bij.

Geld is het probleem niet, ruim 4 miljard euro is er voor dit en volgend jaar vrijgemaakt door het kabinet, maar de toeslagenafdeling kan al het handwerk niet aan.

De moeizame afhandeling komt vooral door alle niet-specifieke maatregelen, waarschuwen gemeenten. De Catshuisregeling, waarbij alle getroffen ouders 30.000 euro compensatie is toegezegd, is een hele algemene regeling die ertoe leidde dat meer mensen zich ervoor aangemeld hebben.

Medewerkers van de toeslagenafdeling die al die schade moet afhandelen zijn nu vooral druk met dossiers beoordelen die vallen onder de Catshuisregeling. Ze kunnen het werk niet aan.

Stagnatie door nieuwe toeloop :') ):O
"Wij hebben zorgen dat we de mensen die we in beeld hebben en die heel zwaar getroffen zijn daardoor niet kunnen helpen," zegt Rutger Groot Wassink namens de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). De Amsterdamse wethouder van Sociale Zaken zegt dat gemeenten grote zorgen hebben over de nieuwe regelingen die door het kabinet worden bedacht, zoals een vergoeding voor alle ex-partners en kinderen. "Daardoor komt er weer een toeloop van mensen die de uitvoering verder bemoeilijkt."

Volgens de planning kunnen eind dit jaar 8300 ouders het hoofdstuk sluiten, hun zaak is dan afgehandeld. 19.000 ouders hebben inmiddels de 30.000 euro ontvangen. Of zij recht hebben op meer wordt op een later moment beoordeeld.

Staatssecretaris Van Huffelen wil dat er opnieuw wordt bekeken hoe de afhandeling moet worden aangepakt. Hoe een versnelde afhandeling eruit moet komen te zien, weet zij ook niet. Van Huffelen vraagt de Tweede Kamer om mee te denken over een oplossing, donderdag is er een debat over de voortgang.

Gedupeerde ouders denken mee
Hoe nu verder? Joël Heiner en Lynn Woodrow, twee gedupeerde ouders, hebben hun eigen ideeën over hoe het sneller kan. Deze week presenteerden ze hun plannen op het ministerie.

Zij stellen voor om de gedupeerden in vier categorieën te verdelen en om gemeenten in te schakelen voor hulp. Wat het zou opleveren? "Snelheid, omdat de gemeenten dichtbij de mensen staan. "

Het leven van Heiner en Woodrow werd de afgelopen jaren gedomineerd door een onterechte schuld van respectievelijk 80.000 en 30.000 euro. Nu voelen zij zich geroepen om vooruit te kijken. "Wij weten wat de ouders meemaken en nodig hebben," zeg Woodrow.

42.000 in plaats van 9000 zaken :D :')
Dat de afwikkeling nu zo stroperig verloopt komt volgens Heiner omdat het systeem vorig jaar bedacht is. "Toen werd er gedacht aan zo'n 9000 gedupeerden. Nu gaat het over 42.000 gevallen. Het systeem past niet voor het aantal ouders dat erdoorheen moet."

Hulp van gemeenten zou een oplossing kunnen bieden. Maar dan hebben die wel meer bevoegdheden nodig. Zo moeten de gemeenten toegang krijgen tot de juiste gegevens.

"De toets of iemand echt gecompenseerd moet worden, rechthebbend is, moet snel worden gedaan", zegt Groot Wassink. "Gemeenten willen groot helpen, maar dan hebben wij wel de juiste informatie nodig van de Belastingdienst. Dat loopt nu heel stroef."

https://www.nhnieuws.nl/n(...)eenten-willen-helpen

Verrassend weer :|W een plan van de overheid wat niet werkt, maar alleen de schade voor de daders beperkt
Om te :r Dat tuig hoort in de gevangenis })
pi_200329954
Dit maakt me nog steeds boos en teleurgesteld.

Hier moeten koppen om rollen, maar dat is nog steeds niet gebeurd en zal ook niet gaan gebeuren.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200553463
twitter

twitter

twitter
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_200559371
twitter
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_200559728
Mjah, meteen er weer uit wegens zwaar ongeschikt. Maar ook dat zal niet gebeuren.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200559741
#toeslagenmisdaden
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 26 juli 2021 @ 18:29:02 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200561750
Ik zag het vanmiddag op Twitter al langskomen, wat een domme en arrogante zak moet je zijn om te denken dat je dit soort discussies op LinkedIn moet kunnen voeren en je dan ook nog zo denkt te kunnen uitlaten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 26 juli 2021 @ 20:01:03 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200563137
quote:
Trouw (en Volkskrant) nooit quoten op fok! pls

dat andere artikel van de Telegraaf zat achter een betaalmuur volgens mij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201050943
twitter


instagram


[ Bericht 35% gewijzigd door sp3c op 24-08-2021 13:19:01 (niet quoten uit Trouw of Volkskrant pls) ]
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:17:09 #141
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201052897
https://www.algemenebestu(...)retaris-generaal-vws

Die kop van die vent is al om te :r :r

Iedereen kon solliciteren :') _O- _O- _O- _O- _O-
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:04:50 #142
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201291631
Diensten wijzen naar elkaar :')
Afhandeling toeslagenaffaire loopt opnieuw vast, slachtoffers in geldnood


Ernstig gedupeerde ouders in de toeslagenaffaire moeten nog maanden wachten op de afhandeling van hun zaak. De wachttijd voor een oplossing loopt op tot een half jaar en de verwachting is dat die nog verder zal oplopen.

Opnieuw dreigen schrijnende situaties te ontstaan, zoals huisuitzettingen, blijkt uit onderzoek van RTL Nieuws en Trouw. Het gaat om een eerste groep van zo’n driehonderd ouders die door de Belastingdienst eerder zijn erkend als slachtoffer in de toeslagenaffaire en in aanmerking kwamen voor de compensatie van 30.000 euro.

Deze eerste groep is nu in afwachting van een beoordeling door de Commissie Werkelijke Schade (CWS). Die externe commissie moet de dienst Toeslagen adviseren over compensatie voor extra materiële en immateriële schade. Die ontstond door verlies van banen, huisuitzettingen en opeenstapeling van schulden. Dit gebeurde nadat toeslagen voor kinderopvang werden stopgezet en grote bedragen werden teruggevorderd.

Vrees voor huisuitzetting
De 30.000 euro die de eerste groep als compensatie heeft gekregen, is in veel gevallen onvoldoende. Verwacht wordt dat een deel van de meer dan 45.000 slachtoffers zich bij de commissie zal melden voor vergoeding van de extra schade. De commissie is voor de zomer uitgebreid met medewerkers en juristen, maar nog altijd is het werk van de CWS in de 'opbouwfase'.
quote:
Tot nu toe zijn 45 zaken afgehandeld.
:o :( :( :( :(

Een van de ouders die door de wachttijden in de problemen komt is Chiara Walther. Zij is een erkend gedupeerde bij de Belastingdienst. Met de compensatie die zij kreeg heeft zij schulden afgelost, maar nog steeds is de moeder met kinderen niet uit de problemen. Ze kreeg steun uit haar omgeving. "Als er niet tijdig wordt ingegrepen, kom ik met de huur in problemen en dat probeer ik te voorkomen."
'
'Waarom wordt het niet opgelost?'
Chiara: "Ik heb het gevoel dat ik sinds 2018, toen het allemaal begon, in een slechte film terecht ben gekomen. Je werd niet geloofd – ik vond dat vernederend. Ik heb last van stress, van angstaanvallen. Ik zou dit boek eindelijk willen sluiten, en verder gaan met mijn leven. De overheid kent mijn zaak. Waarom wordt het niet opgelost?"

Chiara kreeg steun van ambtenaren van Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen (UHT). Zij vinden haar situatie schrijnend en spoedeisend.

quote:
Deze ambtenaren hebben aangeklopt bij de CWS om te vragen om een spoedige oplossing, maar kregen te horen dat de commissie daar ‘geen zin in had’.
:( :( :( :(

'Noodkreet'
De advocaat van Chiara, Pejman Salim, heeft nu een kort geding aangespannen om een voorschot te eisen op de daadwerkelijke schade om huisuitzetting voor haar te voorkomen. Salim, die meer gedupeerden bijstaat, spreekt van een ‘noodkreet’ en een ‘falend mechanisme’: “Er was door de staatssecretaris coulance beloofd en een oplossing voor schrijnende gevallen. Die wordt niet nagekomen.”

Een woordvoerder van de CWS zegt niet op individuele gevallen in te kunnen gaan en erkent dat het voor gedupeerden ‘heel naar’ is dat zij soms maandenlang moeten wachten. De woordvoerder kaatst de bal terug naar de hersteloperatie van de Belastingdienst UHT: “De CWS is niet bedoeld om zaken op te lossen zoals een dreigende huisuitzetting of andere noodsituaties. Daar is de CWS nooit voor opgericht en ook niet op ingericht. De Commissie is er voor het beoordelen van de werkelijke schade.”

Hoogoplopende spanningen
De CWS-woordvoerder zegt dat de UHT zelf kan zorgen voor oplossingen: "Men heeft de mogelijkheid om in urgente en schrijnende situaties geld uit te betalen of ouders bij gemeenten te ondersteunen als het gaat om huisvesting." Volgens de commissie verloopt de informatievoorziening door UHT aan gedupeerde ouders nog niet goed, 'onder meer aan mensen bij wie de nood zeer hoog is'.

Goed geïnformeerde bronnen melden aan RTL Nieuws en Trouw dat er achter de schermen hoogoplopende spanningen zijn tussen de externe commissie en de dienst Toeslagen. Al langer sluimerende ergernis is op het hoogste niveau besproken. UHT verwijt de commissie met een slakkengang te werken, de commissie verwijt de dienst Toeslagen afspraken niet na te komen,

quote:
terwijl de meest basale voorzieningen voor de commissie amper op orde zijn.
'Brandjes blussen'
De bureaucratische strijd brengt een oplossing voor Chiara Walther nog niet dichterbij. Nadat advocaat Salim de dagvaarding de deur uitstuurde, kwam de Belastingdienst plots met de toezegging dat er alsnog een klein bedrag zou worden betaald. “Dat is voor mijn cliënt geen oplossing en volstrekt onacceptabel. Het is paniekvoetbal. Wat er nu gebeurt komt neer op ‘brandjes blussen’, maar helpt ouders niet. Terwijl voor hen wel onomkeerbare gevolgen dreigen.”

Verwacht wordt dat de afhandeling van de schade van de toeslagenaffaire nog jaren zal gaan duren :( :(
Eind deze maand komt staatssecretaris Van Huffelen (Toeslagen) met een nieuwe voortgangsrapportage. Dan moet blijken hoe het kabinet de problemen wil oplossen, hoe private schulden alsnog worden overgenomen, en welke oplossingen er komen voor mensen die met andere toeslagen in de problemen kwamen.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)chttijd-bureaucratie

Dat tuig moet gewoon gelijk de gevangenis in }) })
pi_201291699
Te zot en te schandalig voor woorden :r
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201291754
Jaren is wel erg optimistisch want die consultantbureautjes en nieuwe commissies moeten er wel eerst hun slaatje uit slaan en dan is het geld op. Een dat duurt minimaal 5 jaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 13:49:07 #145
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201292275
Ik vraag me af wie hier allemaal garen bij spinnen, schuldeisers, advocaten, verhuurders, banken etc. Het geld vloeit direct weer allerhande "rijke" kanalen in. (Voor de mensen die echt daadwerkelijk voor ¤30.000 gedupeerd zijn). Ze kunnen maximaal schadeloos komen te staan, dat betekent dat het vergoedingsbedrag gewoon weer heerlijk bij 'graaiers' terecht komt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 10 september 2021 @ 14:43:10 #146
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201292912
Gelukkig, er "moet weer wat tuig gelijk de gevangenis in".

Tja, dit is de commissie: https://services.belastin(...)e-werkelijke-schade/

Deze mensen ook maar meteen in het verdachtenbankje? Gewoon omdat het kan?
  vrijdag 10 september 2021 @ 19:26:20 #147
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201297266
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:43 schreef mcmlxiv het volgende:
Gelukkig, er "moet weer wat tuig gelijk de gevangenis in".
Deze mensen ook maar meteen in het verdachtenbankje? Gewoon omdat het kan?
Wanprestatie van ongekend formaat elite kijkt toe en dekt elite af
Tweede kamer is woest en terecht _O_

Woede en verbazing in Kamer over vastlopen afhandeling toeslagenaffaire
Onbegrijpelijk en pijnlijk

Het is onbegrijpelijk, pijnlijk en zorgelijk dat de afhandeling van de toeslagenaffaire weer vertraging oploopt. Dat vindt de Tweede Kamer. Ernstig gedupeerde ouders moeten maanden wachten op de afhandeling van hun zaak. En komen zo opnieuw in de financiële problemen.

Uit onderzoek van RTL Nieuws en Trouw blijkt dat er opnieuw schrijnende situaties dreigen te ontstaan, zoals huisuitzettingen. Het gaat om een eerste groep van zo’n driehonderd ouders die door de Belastingdienst eerder zijn erkend als slachtoffer in de toeslagenaffaire en in aanmerking kwamen voor de compensatie van 30.000 euro.

Deze eerste groep is nu in afwachting van een beoordeling door de Commissie Werkelijke Schade (CWS). Die externe commissie moet de dienst Toeslagen adviseren over compensatie voor extra materiële en immateriële schade. Die ontstond door verlies van banen, huisuitzettingen en opeenstapeling van schulden. Dit gebeurde nadat toeslagen voor kinderopvang werden stopgezet en grote bedragen werden teruggevorderd.

45 zaken afgehandeld
De 30.000 euro die de eerste groep als compensatie heeft gekregen, is in veel gevallen onvoldoende. Verwacht wordt dat een deel van de meer dan 45.000 slachtoffers zich bij de commissie zal melden voor vergoeding van de extra schade. De commissie is voor de zomer uitgebreid met medewerkers en juristen, maar nog altijd is het werk van de CWS in de 'opbouwfase'. Tot nu toe zijn 45 zaken afgehandeld.

CDA-Tweede Kamer Inge van Dijk noemt het 'zeer zorgelijk' dat de problemen zich alleen maar op lijken te stapelen. "Ondanks dat de Kamer keer op keer heeft gevraagd de samenwerking beter in te richten, knelpunten op te lossen en ouders die in acute problemen zitten snel te helpen. Waar is de beloofde menselijke maat? Ik wil dinsdag van de Staatssecretaris weten welke uitweg zij uit deze misère ziet."

Ook PvdA'er Henk Nijboer noemt het onbegrijpelijk dat het kabinet gedupeerden zo lang laat wachten. "Zo komen ze steeds dieper in de ellende. De staatssecretaris moet zich er persoonlijk voor inzetten om te voorkomen dat mensen nog dieper in de put komen dan ze al zaten."

Woestmakend
SP-leider Lilian Marijnissen noemt het 'woestmakend'. "Kapotgemaakt door de overheid, maar zelfs dat nu bekend is, dreigen huisuitzettingen. Wat een verdriet. En wat maakt dit demissionaire kabinet er een puinhoop van."

Ook DENK-Kamerlid Farid Azarkan is allerminst te spreken over de afhandeling. "Wat echt niet kan is dat ouders gewoon niet aan de beurt komen omdat daar te weinig te weinig mensen zitten, te weinig capaciteit is en te weinig slagkracht."

VVD-Kamerlid Folkert Idsinga noemt het pijnlijk, maar neemt het ook op voor het kabinet. "Ik begrijp de moeilijke situatie waarin deze ouders verkeren, maar ik zie ook dat er met man en macht aan gewerkt wordt."

Verantwoordelijk staatssecretaris Van Huffelen zegt dat de commissie die dit moet afhandelen, het erg druk heeft. "We zien dat er ontzettend veel op de CWS afkomt, dat zich veel ouders melden en dat de situaties waar het om gaat vaak heel gecompliceerd zijn. Daarom is eerder al besloten om meer geld en ondersteuning beschikbaar te stellen voor de CWS. Er is ook periodiek overleg met de CWS om zorgen te bespreken. Op korte termijn staat er ook een dergelijk overleg gepland."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)vastlopen-afhandelen

Nieuw overleg :') |:( nou dat gaat helpen :O
  vrijdag 10 september 2021 @ 19:54:23 #148
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201297775
Vijf moeders Toeslagenaffaire vertellen op tv hun (vreselijke) verhaal

Slachtoffers van de zogeheten Toeslagenaffaire vertellen hun verhaal binnenkort op televisie. De vijf moeders doen dat in de BNNVARA-documentaire Alleen tegen de Staat.

Pakkende titel natuurlijk voor de docu van maker Stijn Bouma. Hij wist vijf moeders die slachtoffer werden van de Toeslagenaffaire, voor zijn camera te krijgen. De vorm waarin Bouma de verhalen giet is opvallend. „In ijzingwekkende monologen vertellen de vrouwen hoe hun leven en dat van hun kinderen werd verwoest. Verwoest door een systeem waaruit iedere menselijke maat was verdwenen”, laat BNNVARA vandaag weten.

Complete verhaal van de Toeslagenaffaire

De moeders vertellen het complete verhaal vanaf het moment dat de eerste vorderingsbrieven van de belastingdienst hun leven voorgoed veranderde. Het zijn indringende verhalen over vernedering, verlies van eigenwaarde en een groot wantrouwen tegen alle overheidsinstanties die „willens en wetens het leven van hun gezin kapot maakten”. Een documentaire – zo wordt beloofd – waarin de stiltes en blikken vaak de meeste zeggingskracht hebben en getuigen van het onbeschrijfelijke leed dat deze onschuldige vrouwen is

Belastingdienst beschuldigde jarenlang van fraude

In september 2018 werd bekend dat de Belastingdienst jarenlang duizenden mensen beschuldigt van fraude met toeslagen in de kinderopvang. Ouders die bezwaar aantekenden tegen het stopzetten van de toeslag werden moedwillig tegengewerkt. Een parlementaire ondervragingscommissie verhoorde in november 2020 negentien personen om te achterhalen hoe de situatie zo heeft kunnen ontsporen. Voor de gedupeerden verloopt het herstel nog altijd erg moeizaam en traag.

Derya, Janet, Nazmiye, Badriah en Naoual, allen slachtoffer van de Toeslagenaffaire, vertellen openhartig hoe de klopjacht van de Belastingdienst hun leven totaal veranderde. In een sobere setting delen ze hun pijnlijke ervaringen met de kijker. Het plotseling afscheid moeten nemen van je kind, bezoeken van deurwaarders, loonbeslag, schaamte en onmacht. Omroep BNNVARA in een vandaag verstuurd bericht: „En ook over overheidsinstanties, waarvan je zou mogen verwachten dat ze je helpen, die de deur keihard in je gezicht dichtslaan. Een film waarin het menselijke drama achter het schandaal tastbaarder wordt dan ooit en die laat zien dat er diepe wonden zijn geslagen waarbij herstel haast onmogelijk lijkt.”

‘Verhalen Toeslagenaffaire drongen nooit echt door’

Stijn Bouma: „Als filmmaker zag ik het leed van de gedupeerden van de Toeslagenaffaire dat her en der doorsijpelde in de media. Maar nooit had ik het gevoel dat het écht binnenkwam. Ik besloot de camera te pakken en de verhalen van deze vrouwen aan te horen. Gewoon de tijd nemen en luisteren naar het onvoorstelbare persoonlijk drama dat deze vrouwen hebben meegemaakt. Om hen zo, na alle vernedering, weer menselijke waardigheid te geven. Dit is de enige weg naar waarachtige empathie en stelt tegelijkertijd aan de kaak: Voor wie zou de Staat en al z’n instanties er moeten zijn?’

2Doc: Alleen tegen de Staat is op 20 september om 20.25 uur te zien bij BNNVARA op NPO 2.

https://www.metronieuws.n(...)len-verhaal-tv-docu/

Kijken dus :7
  vrijdag 10 september 2021 @ 19:56:12 #149
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201297798
twitter
  dinsdag 14 september 2021 @ 13:20:20 #150
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201352674
Toeslagenouders krijgen ’persoonlijke’ excuses Rutte :')

Gedupeerde toeslagenouders krijgen een ’persoonlijke’ brief met excuses van demissionair premier Rutte en staatssecretaris Van Huffelen (Financiën).

Dat zegt de staatssecretaris in een video op Twitter: „Als je iets fout doet, dan moet je excuses aanbieden. Niet alleen in een videobericht, maar ook zwart op wit op papier.”

Een eerste groep van 200 ouders kan de komende tijd daarom een brief verwachten van Van Huffelen en Rutte. „Hierin schrijven we dat u geen fraudeur bent en dat wij fouten hebben gemaakt in onze manier van werken bij de kinderopvangtoeslag”, zegt de staatssecretaris.

Leed
„We hebben veel leed veroorzaakt. We hebben veel ouders boos gemaakt. We hebben ons als een onbetrouwbare overheid gedragen, met alle gevolgen van dien”, vertelt Van Huffelen. „Daar horen ook excuses bij. Daar hoort ook een verklaring bij dat u geen fraudeur bent.”

quote:
„Met de compensatie, met de kwijtschelding van schulden en met deze brief halen we het door ons aangerichte leed niet weg”, weet de staatssecretaris. „Maar het kan u wel helpen, hopen we, met de opbouw van een nieuw leven.”
:') :|W

twitter


https://www.telegraaf.nl/(...)nlijke-excuses-rutte

Persoonlijk van Rutte 8)7 De lul laat van Huffelen het vieze werk weer opknappen :r
Alles voor de beeldvorming :r Zodat het niet aan hem blijft kleven :r
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')