abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8105519
Ik heb komende week een sollicitatiegesprek en ik vroeg me af of het kan om een trui aan te doen? Het is een hele nette verder, geen slordig oud ding ofzo... met een zwarte lange broek eronder..

Alleen ik weet dus niet goed wat ik wel en niet aan kan doen, ik ben niet van plan om in een mantelpakje te gaan, t moet gewoon die zwarte broek zijn en iets erop ...

sollicitatie is btw bij de KLM ... mocht het interessant zijn

pi_8105545
Als het een nette trui is denk ik dat het wel kan Alleen eh... welke kleur heeft ie?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_8105551
Mantelpakje!
pi_8105560
Ik zou dan eerder een blouse doen dan een trui...
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_8105562
[knips]

[Dit bericht is gewijzigd door heaven7 op 25-01-2003 22:55]

pi_8105567
een donkerrode met zwart erdoor heen.. geen grote zwarte strepen ofzo maar de hele trui is rood met zwart gestipt...

tis wel subtiel hoor, geen knal trui

pi_8105587
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 19:31 schreef Qarinx het volgende:
Ik zou dan eerder een blouse doen dan een trui...
Kijk dat moet ik nou weten.. want ik heb geen geschikte blouse .. die moet ik dan dus nog ergens vandaan halen mocht de kritiek erg negatief worden ..

M'n moeder vind et goed.. maargoed in hoeverre die het weet vraag ik me ook af

zaterdag 25 januari 2003 @ 19:32:58 #8
43777 LaGeWi
How're you doin' ?
pi_8105589
Voor wat voor soort functie solliciteer je?
Tja...
pi_8105602
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 19:32 schreef LaGeWi het volgende:
Voor wat voor soort functie solliciteer je?
grondstewardess... voor stage
  zaterdag 25 januari 2003 @ 19:34:56 #10
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_8105624
Jah ik weet niet, vind een trui zo gewoontjes... en volgens mij kijken ze tijdens een sollicitatiegesprek er ook naar of je een beetje moeite hebt gedaan om er representatief uit te zien..
pi_8105625
volgens mij vinden ze dat bij een vliegmaatschappij niet zo netjes (hoe mooi het ook kan zijn!), die selecteren heel streng op uiterlijk toch?
als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  zaterdag 25 januari 2003 @ 19:36:22 #12
43777 LaGeWi
How're you doin' ?
pi_8105652
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 19:33 schreef Susannah het volgende:

[..]

grondstewardess... voor stage

Dan zou ik eerlijk gezegd toch maar in mantelpakje gaan, dat denk ik immers ook de kleding waarin je misschien daar gaat werken? Het is een representatieve baan, waar je netjes en verzorgd voor de dag moet komen.

Plus, het geeft sowieso een goede indruk bij een sollicitatie. Ook al is het in sommige gevallen een beetje overdressed...het geeft wel aan dat je het heel serieus neemt.

Tja...
pi_8105697
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 19:34 schreef Qarinx het volgende:
Jah ik weet niet, vind een trui zo gewoontjes... en volgens mij kijken ze tijdens een sollicitatiegesprek er ook naar of je een beetje moeite hebt gedaan om er representatief uit te zien..
Die broek heb ik ook al moeten kopen hoor heb er echt wel moeite voor gedaan.. en ik wil best voor een blouse kijken in winkels alleen zo'n kreukelblouse is natuurlijk ook uberfout, een witte blouse staat niet goed vind ik en waar moet ik dan uberhaupt een geschikte blouse vandaan halen? heb al wel in winkels gekeken maar ik zie echt weinig of het is superduur(wat ik dus niet ga doen want het is maar een stage)...
  zaterdag 25 januari 2003 @ 19:40:58 #14
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_8105727
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 19:38 schreef Susannah het volgende:

[..]

Die broek heb ik ook al moeten kopen hoor heb er echt wel moeite voor gedaan.. en ik wil best voor een blouse kijken in winkels alleen zo'n kreukelblouse is natuurlijk ook uberfout, een witte blouse staat niet goed vind ik en waar moet ik dan uberhaupt een geschikte blouse vandaan halen? heb al wel in winkels gekeken maar ik zie echt weinig of het is superduur(wat ik dus niet ga doen want het is maar een stage)...

Tjah ik weet niet, bij benneton hebben wel okay blousen.. maar bij de mango vast ook wel...

Zwarte broek is trouwens altijd handig!

Ikzelf heb een witte getailleerde blouse met zwarte denne verticale streep die ik wel okay vind....

Persoonlijk zou ik dan toch voor het mantelpakje gaan.. mede omdat het best dicht bij een stewardess outfit komt..

[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 25-01-2003 19:41]

pi_8105734
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 19:36 schreef LaGeWi het volgende:

[..]

Dan zou ik eerlijk gezegd toch maar in mantelpakje gaan, dat denk ik immers ook de kleding waarin je misschien daar gaat werken? Het is een representatieve baan, waar je netjes en verzorgd voor de dag moet komen.

Plus, het geeft sowieso een goede indruk bij een sollicitatie. Ook al is het in sommige gevallen een beetje overdressed...het geeft wel aan dat je het heel serieus neemt.

Mantelpakje hoeft niet hoor heeft m'n lerares ook gezegd... dat je er op je werk geen problemen mee hebt om zo'n mantelpakje te dragen betekent niet dat ik daar in m'n vrije tijd graag in rond loop of me er als ik er mee over straat loop super gemakkelijk in voel. En dat is natuurlijk ook belangrijk want als ik daar binnen kom lopen in zo'n rokje terwijl ik die verder nooit aantrek laat dat ook geen goede indruk achter en kan ik beter in een broek gaan. Kheb er btw helemaal geen problemen mee om zo'n klm pakje aan te trekken(wel met rok).

Maar zelfs al zou ik zo'n pakje kopen, die trek ik echt nooit meer aan daarna, kheb van de week ook nog een ander gesprek en daar moet ik weer zeker niet in een mantelpakje komen dus wat moet ik dan met dat ding daarna..

zaterdag 25 januari 2003 @ 19:43:30 #16
43777 LaGeWi
How're you doin' ?
pi_8105758
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 19:38 schreef Susannah het volgende:

[..]

Koop gewoon wat hele goedkope kleding bij C&A, V&D ofzo. Om alleen bij dit soort gevallen te gebruiken, niemand die dat opvalt. Dan zie je er toch goed uit en ben je weinig geld kwijt.
Tja...
pi_8105788
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 19:43 schreef LaGeWi het volgende:

[..]

Koop gewoon wat hele goedkope kleding bij C&A, V&D ofzo. Om alleen bij dit soort gevallen te gebruiken, niemand die dat opvalt. Dan zie je er toch goed uit en ben je weinig geld kwijt.

Kzal maandag wel eens gaan kijken.. misschien dat er bij C&A ofzo wel iets is ja....
pi_8105814
Bij de h&m heb je hele mooie nette broekpakken. Wel met broek dus, maar toch netjes.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 25 januari 2003 @ 19:59:12 #19
43777 LaGeWi
How're you doin' ?
pi_8105844
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 19:41 schreef Susannah het volgende:

[..]

Mantelpakje hoeft niet hoor heeft m'n lerares ook gezegd... dat je er op je werk geen problemen mee hebt om zo'n mantelpakje te dragen betekent niet dat ik daar in m'n vrije tijd graag in rond loop of me er als ik er mee over straat loop super gemakkelijk in voel. En dat is natuurlijk ook belangrijk want als ik daar binnen kom lopen in zo'n rokje terwijl ik die verder nooit aantrek laat dat ook geen goede indruk achter en kan ik beter in een broek gaan. Kheb er btw helemaal geen problemen mee om zo'n klm pakje aan te trekken(wel met rok).

Maar zelfs al zou ik zo'n pakje kopen, die trek ik echt nooit meer aan daarna, kheb van de week ook nog een ander gesprek en daar moet ik weer zeker niet in een mantelpakje komen dus wat moet ik dan met dat ding daarna..

Het gaat er idd ook om hoe je je voelt. Als jij je niet lekker voelt in een mantelpak moet je het niet doen.

Maar als we het mantelpakje uitsluiten, ben ik zelf voor een mooie, passende blouse ipv een trui. Vind ik toch netter.

Tja...
  zaterdag 25 januari 2003 @ 20:01:37 #20
44899 Dreamcatcher
Sleep well, sleep tight
pi_8105847
Het maakt vaak niet uit wat je aantrekt, omdat als het niet bij je past dit ook opvalt namelijk bij selecteurs. (Ik weet dit uit eigen ervaring. Ik doe zelf selectiegesprekken en kleding die niet bij iemand past valt echt op).

Belangrijk bij een dergelijk gesprek is wel nette kleding (of dit nu een trui is of een blouse maakt niet uit) als het maar netjes afkleed.

Zowiezo gaat het om een stagegesprek en niet om een vaste aanstelling, dus zal de weging zeker ook wat minder zijn. Bij de KLM krijg je inderdaad bedrijfskleding. En ik weet ook dat bij een normale aanstelling (bij stage weet ik het niet zeker) je les krijgt in kleding, opmaken, verzorging etc.

Het lijkt mij het belangrijkst bij een gesprek om je in ieder geval goed te voelen en dit bereik je vaak ook met de kleding die je aantrekt. Als jij je goed voelt in die trui, gewoon doen. Het belangrijkste is dat je neerzet wie je bent en wat je kwaliteiten zijn.

In ieder geval heel veel succes met je gesprek.

Dream Catcher will catch a dream for you!
  zaterdag 25 januari 2003 @ 22:29:43 #21
43730 Daaniejelluh
Zo voelt 't dus...
pi_8107997
Je moet ook wel een btje jezelf blijven. Het is belangrijk dat je je zo prettig en gemakkelijk mogelijk voelt tijdens een sollicitatie gesprek. Als je je dan kleed in iets waar je je niet prettig in voelt zal dat geen positieve uitwerking hebben...Dus als ik jou was zou ik gewoon iets nets aantrekken, maar wel iets waar je je goed in voelt.
Die mantelpakjes komen wel als je aan de slag mag...
pi_8139642
Ik heb woensdag A.S een sollicitatie gesprek, maar ik doe gewoon m'n normale kleren aan. Gewoon normale spijkerbroek en trui. Als je jezelf anders gaat voordoen dan je eigenlijk bent val je toch vanzelf door de mand..
pi_8139698
Ik heb morgen solicitatiegesprek voor een stageplaats!
En ik doe gewoon aan wat ik altijd aan doe!
Dus een jeans en een trui!

Het lijkt me inderdaad ook het beste om iets aan te doen waar je jezelf prettig in voelt!

pi_8183689
Bij KLM schijnen ze ontzettend streng te zijn. Er wordt niet alleen op je kleding gelet, maar ook op je handen, je nagels, je make-up, het feit of je sieraden draagt of niet.

Voor meer handige KLM-selectie tips zie ook:
http://forum.viva.nl/messages/2/8180.html?1043917257

Succes!

Hardloper.
IG @webkim
pi_8183899
Ik heb altijd geleerd dat je jezelf moet kleden naar de functie.
KLM is erg streng dus een perfect mantelpakje wat goed afkleed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')