abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 9 maart 2021 @ 09:29:16 #1
8781 crew  Frutsel
pi_198406121


quote:
Zeer grote industriebrand in Den Bosch breidt uit, NL-Alert verzonden vanwege enorme rookwolk boven stad

Verschrotingsbedrijf voor auto's A.V.I. aan de Rietveldenkade in Den Bosch is dinsdagochtend getroffen door een zeer grote brand. De vlammen slaan tot een meter of vijfentwintig de lucht in. Volgens een woordvoerder van de Veiligheidsregio woedt de brand in een gebied van zo'n honderd bij honderd meter. Omwonenden dienen ramen en deuren gesloten te houden. Er is een NL-Alert verzonden.

De brand brak uit rond 04.30 uur. Het blussen gaat vermoedelijk nog de hele ochtend duren. Na 08.00 uur lijkt de brand zelfs weer groter te worden. De vlammen en rookwolken trekken heel wat ramptoeristen.

Er is voor zover bekend niemand gewond geraakt. In de wijde omgeving zijn grote rookpluimen zichtbaar. Omdat er gasflessen op het bedrijventerrein staan, is af en toe een luide knal te horen. Omstanders voelen op die momenten de grond letterlijk trillen onder hun voeten.

Zeventig brandweerlieden bezig
De brandweer is in groten getale aanwezig om het vuur te blussen. Zo'n zeventig brandweerlieden zijn in touw, zij trachten een dure, pas nieuwe hijskraan te redden. Om te blussen worden meerdere hoogwerkers gebruikt. Rond 08.00 uur worden de zwarte rookwolken iets lichter van kleur. Dat betekent volgens de Officier van Dienst van de brandweer dat het blussen begint te werken.

Ramen en deuren dicht
Meetploegen verrichten onder meer in de wijk Maaspoort metingen. Daar hangt veel rook, net als in Engelen en in de richting van Rosmalen en het centrum. In die buurten is de stank goed te ruiken. Er is geen reden tot bezorgdheid wat betreft gevaarlijke stoffen in de lucht. Desondanks wordt aangeraden om ramen en deuren te sluiten, rook is nooit gezond. Ook medewerkers van de gemeente en de calamiteitendienst van het Waterschap zijn uitgerukt.

De Rietveldenkade, omringd door water, ligt op het industriegebiedje tussen de Ertveldplas en de A59 in Den Bosch. Bij A.V.I woedde eind 2019 ook al eens een flinke brand. Op het terrein van het bedrijf ligt veel ijzer, rubber en metaal.

A59
Vooralsnog blijft de nabijgelegen A59 open. Wel zorgt de brand voor langzaam rijdend verkeer en een kleine vertraging in beide richtingen. Ook vanaf de snelweg zijn de grote rookwolken te zien. Rijkswaterstaat houdt de situatie nauwlettend in de gaten. De brand heeft mogelijk ook gevolgen voor de scheepvaart in de omgeving.
Aardig brandje :o
  dinsdag 9 maart 2021 @ 09:30:54 #2
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 9 maart 2021 @ 09:34:18 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198406189
Tis gelukkig geen Chemiepack 2.0
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 9 maart 2021 @ 09:34:52 #4
186611 Haags
pi_198406199
Wel mooi fikkie.
Zonder wrijving geen glans
pi_198406230
Sow das een beste zeg.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 09:47:19 #6
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198406374
Ja, die autobanden roken wel. Hopen dat er niet te veel rotzooi in het water terecht komt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_198406431
Dikke temperaturen zo'n staalbrand _O_
U MAD?
pi_198406540
quote:
84s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:34 schreef Starhopper het volgende:
Tis gelukkig geen Chemiepack 2.0
Of Enschede, Chernobyl, Hiroshima
pi_198406711
Net als in The Simpsons :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_198406735
Ramptoeristen laten opdraaien voor de bluskosten. :Y
  dinsdag 9 maart 2021 @ 14:05:48 #11
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198410154
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:14 schreef Makrelis het volgende:
Ramptoeristen laten opdraaien voor de bluskosten. :Y
Wat is dit nou weer voor een totaal debiele reactie? Is dit het eerste wat in je opkomt ja?
  dinsdag 9 maart 2021 @ 14:29:20 #12
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_198410541
Ik woon er niet zo heel dicht bij (alhoewel Den Bosch nou ook weer niet zo heel groot is ), maar ik ruik het in ons huis. De lucht buiten is niet te harden.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_198415945
quote:
81s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 14:05 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor een totaal debiele reactie? Is dit het eerste wat in je opkomt ja?
Waarom debiel? Die ramptoeristen, dat zijn pas debielen. Met hun telelensen in de weg lopen. Ik zou het wel weten als ik een BOA was.
pi_201750906
Here we go again....benieuwd of er weer een NL-alert komt

quote:
Opnieuw brand bij schrootbedrijf AVI in Den Bosch

Er woedt opnieuw brand bij schrootbedrijf AVI aan de Rietveldenkade in Den Bosch. Afgelopen maart woedde er een grote brand, de gemeente wilde toen dat de afvalverwerker zou vertrekken.

De brandweer is opgeroepen om het vuur te bestrijden.

In maart woedde een dag lang een enorme brand bij het schrootbedrijf. Die zette de hele omgeving in een dikke mist van rook. In het bedrijf worden onder meer autoschroot, fietsen en koelkasten verwerkt.

Het was niet het eerste incident bij AVI, eerder waren er al meerdere broeibranden in het afval van autowrakken. Het bedrijf kreeg in april vorig jaar een dwangsom opgelegd, omdat er teveel afval was opgeslagen.

Burgemeester Jack Mikkers van Den Bosch wilde na de brand in maart dat AVI zou vertrekken uit zijn stad. Hij wilde dat de provincie, die over de huisvesting van het schrootbedrijf gaat, zou onderzoeken of de vergunning kon worden ingetrokken.
twitter


twitter


twitter


twitter
  donderdag 14 oktober 2021 @ 12:24:05 #15
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201750925
Ach ja, afval- en recyclingbedrijven die met regelmaat afbranden. Dat zijn bijna allemaal boeven. 1+1 = oplichters die geld krijgen voor het innemen, opbulken en dan relatief goedkoop van de zaak afkomen. Of een beetje met geld schuiven, jezelf failliet laten verklaren (en dan de overheid/maatschappij met de opruimkosten laten zitten), ergens anders een nieuw BV'tje oprichten en weer opnieuw beginnen.
pi_201750965
quote:
15s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:24 schreef Twiitch het volgende:
Ach ja, afval- en recyclingbedrijven die met regelmaat afbranden. Dat zijn bijna allemaal boeven. 1+1 = oplichters die geld krijgen voor het innemen, opbulken en dan relatief goedkoop van de zaak afkomen. Of een beetje met geld schuiven, jezelf failliet laten verklaren (en dan de overheid/maatschappij met de opruimkosten laten zitten), ergens anders een nieuw BV'tje oprichten en weer opnieuw beginnen.
Misschien is er ook wel een verhoogd risico op brand als je afval verwerkt?
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 14 oktober 2021 @ 12:39:34 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201751100
quote:
15s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:24 schreef Twiitch het volgende:
Ach ja, afval- en recyclingbedrijven die met regelmaat afbranden. Dat zijn bijna allemaal boeven. 1+1 = oplichters die geld krijgen voor het innemen, opbulken en dan relatief goedkoop van de zaak afkomen. Of een beetje met geld schuiven, jezelf failliet laten verklaren (en dan de overheid/maatschappij met de opruimkosten laten zitten), ergens anders een nieuw BV'tje oprichten en weer opnieuw beginnen.
Dit ja.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 14 oktober 2021 @ 12:41:52 #18
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201751135
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:28 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Misschien is er ook wel een verhoogd risico op brand als je afval verwerkt?
Dat is er zeker bij bepaalde afvalstromen, broei binnenin grote afvalbergen bijvoorbeeld, dan kan de temperatuur onder de juiste condities flink oplopen. Maar het is ook een markt waar je geld opstrijkt voordat je überhaupt iets noemenswaardigs gedaan hebt, je neemt afval in waarvoor je meteen (flink) betaalt krijgt en jouw kosten beginnen pas echt te lopen als je begint met het verwerken van dat afval. Dat geeft dus een flinke prikkel om maar zoveel mogelijk op te bulken (wat het risico op brand weer kan verhogen).

[ Bericht 3% gewijzigd door Twiitch op 14-10-2021 13:12:44 ]
pi_201751664
Opgeschaald naar GRIP2
  Spellchecker donderdag 14 oktober 2021 @ 13:38:05 #20
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201751882
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:21 schreef Frutsel het volgende:
Here we go again....benieuwd of er weer een NL-alert komt
[..]
[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]
Wat een kick ....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')