abonnement Unibet Coolblue
pi_198404148
Volgens mij moest je als burger (geen ziekenhuispersoneel) bij bv een bezoek aan een familielid-patient op een operatiekamer al een mondkapje op.
Ik ken iig foto's van kersverse vaders in chirurgkostuum. Met de pasgeboren baby op de arm. Gevalletje keizersnee of zoiets. Ik moet bekennen dat ik niet meer weet of er ook sprake was van een mondkapje. Maar hoe dan ook. De kersverse vader huldde zich in een outfit waarvan de plaatselijke autoriteit vond dat dit op dat moment en op die plek moest! Punt!
En anders mag je niet op die plek komen. Zo simpel als wat.
Niks geen gekwek over "Friedepiepel", en "tweedeling van de maatschappij".
In het pre-corona-tijdperk had een nieuwbakken vader toch ook de keuze om niet de operatiezaal binnen te gaan in dat chirurgen-pak. Dan blijf je buiten.
Wat is er veranderd? Het schijnt dat mensen ook al bezwaar maken tegen de mondkapjes-eis van een ziekenhuis.
En dat zo'n ziekenhuis de mondkapjesplicht dan iets uitbreidt van operatiekamer naar aanliggende vertrekken is toch geen principiële wijzinging?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_198404289
Mijn vrouw is bevallen met keizersnede. Ik was er bij in de operatiezaal en daar moest ik geen mondkapje dragen, enkel een schort.

Dus wat je zegt klopt niet helemaal.
Cindy De Vuyst
pi_198404902
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 03:16 schreef einzeinz het volgende:
Mijn vrouw is bevallen met keizersnede. Ik was er bij in de operatiezaal en daar moest ik geen mondkapje dragen, enkel een schort.

Dus wat je zegt klopt niet helemaal.
Dat wil niet zeggen dat in andere situaties ook geen mondkapje werd toegepast.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198404938
Het hele mondkapjeverhaal is gewoon vaag.
Zo zou je hersenen erdoor beschadigingen..
In de medische wereld is het al decennialang gebruikelijk om met mondkapjes te werken en in Azië is het in enkele landen gebruikelijk om een mondkapje te dragen bij verkoudheidsymptomen.

Maar hier in het westen maken we er een drama van.
Levensgevaarlijk, inbreuk op grondrechten, etc. .
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 9 maart 2021 @ 08:58:23 #5
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_198405686
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 07:30 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat wil niet zeggen dat in andere situaties ook geen mondkapje werd toegepast.
Maar het wil ook niet zeggen dat de op klopt.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 09:08:30 #6
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_198405804
Toen was er nog geen verbod op gezichtsbedekkende kleding.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 09:56:05 #7
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198406495
Wist niet dat ze in operatiekamers ook katoenen lapjes in allerlei leuke printjes gebruiken die virusdeeltjes niet tegenhouden. Daar zou eens aandacht voor moeten komen, waarom gebruiken ze daar geen medische mondkapjes?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_198406616
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 01:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Volgens mij moest je als burger (geen ziekenhuispersoneel) bij bv een bezoek aan een familielid-patient op een operatiekamer al een mondkapje op.
Ik ken iig foto's van kersverse vaders in chirurgkostuum. Met de pasgeboren baby op de arm. Gevalletje keizersnee of zoiets. Ik moet bekennen dat ik niet meer weet of er ook sprake was van een mondkapje. Maar hoe dan ook. De kersverse vader huldde zich in een outfit waarvan de plaatselijke autoriteit vond dat dit op dat moment en op die plek moest! Punt!
En anders mag je niet op die plek komen. Zo simpel als wat.
Niks geen gekwek over "Friedepiepel", en "tweedeling van de maatschappij".
In het pre-corona-tijdperk had een nieuwbakken vader toch ook de keuze om niet de operatiezaal binnen te gaan in dat chirurgen-pak. Dan blijf je buiten.
Wat is er veranderd? Het schijnt dat mensen ook al bezwaar maken tegen de mondkapjes-eis van een ziekenhuis.
En dat zo'n ziekenhuis de mondkapjesplicht dan iets uitbreidt van operatiekamer naar aanliggende vertrekken is toch geen principiële wijzinging?
In het onderwijs wordt niet meer kennis onderwezen maar het vormen van een mening, die niet hoeft te kloppen, maar daar mag niks over gezegd worden.
Uk viel vroeger op school soms van mijn stoel van het lachen als sommige leerlingen een eigen mening probeerde te beargumenteren, maar ik kreeg toen altijd op mijn kop ipv dat de fabeltjes werden ontkracht.
Deze nieuwe methode waarin kennis niet meer belangrijk is en social media zorgen hiervoor.

Het hele idee is dat kennis wordt opgezocht op internet, echter het ontbreekt aan het aanleren wat betrouwbaar is en wat niet. Daarnaast zorgen grote techbedrijven ervoor dat je informatie wat je eerder hebt opgezocht steeds weer terug ziet komen waardoor je in een fabeltjesfuik terecht kan komen.
En mensen willen veelal niet zelf informatie opzoeken, ze komen het per ongeluk tegen of vragen het aan anderen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198406841
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:56 schreef MichaelScott het volgende:
Wist niet dat ze in operatiekamers ook katoenen lapjes in allerlei leuke printjes gebruiken die virusdeeltjes niet tegenhouden. Daar zou eens aandacht voor moeten komen, waarom gebruiken ze daar geen medische mondkapjes?
Het ziekenhuis bepaalt zelf welke type mondkapjes in welke vertrekken dienen te worden gebruikt.
Het zal best zijn dat er in de operatiekamer mondkapjes met het keurmerk: ISO-Tüv-CE-2021 worden gebruikt en in andere vertrekken volstaan wellicht de mondkapjes met keurmerk: ISO-Tüv-CE-2020.
Het is niet aan de burger om het mondkapjesbeleid van het ziekenhuis te bepalen welk vertrek welk mondkapje van welk keurmerk dient te worden gedragen.
Dus als iemand het ziekenhuis binnenkomt en in de hal geen mondkapje draagt en verklaart dat ie daar geen katoenen mondkapje hoeft te dragen, misdraagt hij zich op dezelfde wijze als wanneer hij zonder mondkapje de operatiekamer binnenstapt.
Het beleid wordt bepaald door het ziekenhuis en de burger die te gast is, dient zich te onderwerpen aan de richtlijnen van het ziekenhuis. Punt.
Dat was zo en dat is met Corona niet anders geworden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_198406865
Omdat het dragen van een mondkapje in een ziekenhuis niet te vergelijken is met het dragen van een mondkapje in je "vrije tijd"?
  dinsdag 9 maart 2021 @ 10:31:05 #11
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198406946
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het ziekenhuis bepaalt zelf welke type mondkapjes in welke vertrekken dienen te worden gebruikt.
Het zal best zijn dat er in de operatiekamer mondkapjes met het keurmerk: ISO-Tüv-CE-2021 worden gebruikt en in andere vertrekken volstaan wellicht de mondkapjes met keurmerk: ISO-Tüv-CE-2020.
Het is niet aan de burger om het mondkapjesbeleid van het ziekenhuis te bepalen welk vertrek welk mondkapje van welk keurmerk dient te worden gedragen.
Dus als iemand het ziekenhuis binnenkomt en in de hal geen mondkapje draagt en verklaart dat ie daar geen katoenen mondkapje hoeft te dragen, misdraagt hij zich op dezelfde wijze als wanneer hij zonder mondkapje de operatiekamer binnenstapt.
Het beleid wordt bepaald door het ziekenhuis en de burger die te gast is, dient zich te onderwerpen aan de richtlijnen van het ziekenhuis. Punt.
Dat was zo en dat is met Corona niet anders geworden.
Je vergelijking gaat mank omdat het ziekenhuis niet bepaald heeft dat er in de openbare ruimtes een mondkapje gedragen moet worden, dat heeft de overheid gedaan.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_198406954
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:25 schreef Cynicio het volgende:
Omdat het dragen van een mondkapje in een ziekenhuis niet te vergelijken is met het dragen van een mondkapje in je "vrije tijd"?
https://www.thebestsocial(...)ondkapje-ziekenhuis/

Iemand loopt het ziekenhuis in zonder mondkapje.
En of zo iemand nu in de hal zit of de operatiekamer binnenloopt. Het ziekenhuis bepaalt in welke vertrekken welk mondkapje gedragen dient te worden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_198407064
quote:
81s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 08:58 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Maar het wil ook niet zeggen dat de op klopt.
De OP klopt in de zin dat voor de crisis niemand moeilijk deed over mondkapjes.
Nu wordt er van alles aan gekoppeld, van ziek worden tot slavernij.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198407088
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:31 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Je vergelijking gaat mank omdat het ziekenhuis niet bepaald heeft dat er in de openbare ruimtes een mondkapje gedragen moet worden, dat heeft de overheid gedaan.
Waarom zou dat verschil uitmaken?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198407120
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:56 schreef MichaelScott het volgende:
Wist niet dat ze in operatiekamers ook katoenen lapjes in allerlei leuke printjes gebruiken die virusdeeltjes niet tegenhouden. Daar zou eens aandacht voor moeten komen, waarom gebruiken ze daar geen medische mondkapjes?
Los van dat dergelijke mondkapjes wel virus deeltjes tegen houden: zou je wel voorstander zijn van mondkapjes als een zwaardere klasse verplicht wordt?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198407137
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:31 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Je vergelijking gaat mank omdat het ziekenhuis niet bepaald heeft dat er in de openbare ruimtes een mondkapje gedragen moet worden, dat heeft de overheid gedaan.
Het ziekenhuis kiest er voor de overheidsbepalingen op te volgen, dus is het een beslissing die uiteindelijk het ziekenhuis neemt. De verplichting die het ziekenhuis oplegt voor het dragen van een mondkapje vanaf de draaideur bij binnenkomst t/m de operatiekamer is gewoon onderdeel van de mondkapjes-richtlijn van het ziekenhuis.
Dus iemand die in de draaideur zich niet aan het mondkapjesreglement houdt is even zeer in overtreding dan iemand die de operatiekamer binnenloopt zonder mondkapje.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_198407179
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:42 schreef Wantie het volgende:

[..]

Los van dat dergelijke mondkapjes wel virus deeltjes tegen houden: zou je wel voorstander zijn van mondkapjes als een zwaardere klasse verplicht wordt?
Waarschijnlijk gaan Henk en Ingrid zich dan verdiepen in de verschillende zware klasses der mondkapje.
Moet het dan ISO-Tüv-CE-2021 zijn, of ISO-Tüv-CE-2020.
En dan weten ze het natuurlijk weer beter dan de medische staf van het ziekenhuis.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_198407304
Ik wacht ook doorgaans op mijn afspraak midden in de operatiekamer....

Wat een domme logica.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 10:55:53 #19
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_198407338
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:38 schreef Wantie het volgende:

[..]

De OP klopt in de zin dat voor de crisis niemand moeilijk deed over mondkapjes.
Nu wordt er van alles aan gekoppeld, van ziek worden tot slavernij.
Maar in de meer directe zin klopt hij niet, dat was het punt een beetje.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 10:57:24 #20
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_198407356
Maargoed, mondkapje schmondkapje, zodra het niet meer hoeft gooi ik ze weg. Niet omdat ik denk dat ik er ziek van word of whatever, ik vind het gewoon kut zitten.
pi_198410267
Je bent niet geboren met een mondkapje op, een mondkapje is tegen de natuur... simpel.
En ga het niet vergelijken met naakt geboren en kleding, want vroeger hadden we een soort apenvacht en dat is langzaam vervangen door kleding na ontelbaar aantal jaren, een mondkapje of iets voor je muil is gewoon zwaar tegen de natuur, condooms eigenlijk ook.
Interessant he ?
pi_198410868
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 14:12 schreef Zwolsboy het volgende:
Je bent niet geboren met een mondkapje op, een mondkapje is tegen de natuur... simpel.
En ga het niet vergelijken met naakt geboren en kleding, want vroeger hadden we een soort apenvacht en dat is langzaam vervangen door kleding na ontelbaar aantal jaren, een mondkapje of iets voor je muil is gewoon zwaar tegen de natuur, condooms eigenlijk ook.
Da's prima dat je dat vindt. Alleen kan een ziekenhuis je dan weigeren.
Zowel in de aankomsthal als ook in de operatiekamer.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_198410889
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 14:12 schreef Zwolsboy het volgende:
Je bent niet geboren met een mondkapje op,
Kleding ook.
Toch loop je niet naakt over straat.
Claimen dat je je vacht kwijt bent is geen excuus.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198410971
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 14:58 schreef Wantie het volgende:

[..]

Kleding ook.
Toch loop je niet naakt over straat.
Claimen dat je je vacht kwijt bent is geen excuus.
_O- ^O^ hoewel soms mensen naakt in beeld verschijnen iets met naakt protesten.
Interessant he ?
pi_198411068
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 15:04 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

_O- ^O^ hoewel soms mensen naakt in beeld verschijnen iets met naakt protesten.
Naakt zonnen is ook populair.
Maar dat we niet naakt over straat lopen heeft alles te maken met ons gedrag, niet omdat we van nature op elk moment bedekt moeten zijn.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198411892
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 07:33 schreef Wantie het volgende:
Het hele mondkapjeverhaal is gewoon vaag.
Zo zou je hersenen erdoor beschadigingen..
In de medische wereld is het al decennialang gebruikelijk om met mondkapjes te werken en in Azië is het in enkele landen gebruikelijk om een mondkapje te dragen bij verkoudheidsymptomen.

Maar hier in het westen maken we er een drama van.
Levensgevaarlijk, inbreuk op grondrechten, etc. .
Ik denk niet een hersenbeschadiging op te lopen van dagelijks 5 minuten een mondkapje op, maar ik ben best wel blij dat ik in het westen zelf kies hoe ik mij kleed. Schijnveiligheid en ja maar de buren doen ik ook vind ik geen goede redenen om dat te veranderen.
pi_198412143
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 16:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik denk niet een hersenbeschadiging op te lopen van dagelijks 5 minuten een mondkapje op, maar ik ben best wel blij dat ik in het westen zelf kies hoe ik mij kleed. Schijnveiligheid en ja maar de buren doen ik ook vind ik geen goede redenen om dat te veranderen.
Nou, keuze in kleding is ook aan regels verbonden in Nederland.
Het mag niet aanstootgevend zijn bijvoorbeeld.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198412759
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 16:27 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nou, keuze in kleding is ook aan regels verbonden in Nederland.
Het mag niet aanstootgevend zijn bijvoorbeeld.
Ja maar we hebben hier al een idiote regel voor, dus dan is die andere idiote regel ook gerechtvaardigd.

Nee.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 17:49:15 #29
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_198413185
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 07:33 schreef Wantie het volgende:
Het hele mondkapjeverhaal is gewoon vaag.
Zo zou je hersenen erdoor beschadigingen..
In de medische wereld is het al decennialang gebruikelijk om met mondkapjes te werken en in Azië is het in enkele landen gebruikelijk om een mondkapje te dragen bij verkoudheidsymptomen.

Maar hier in het westen maken we er een drama van.
Levensgevaarlijk, inbreuk op grondrechten, etc. .
En in Tokio (en soms ook in Europa, al voor het corona-gebeuren) zie je heel veel Japanners met mondkapjes rondlopen omdat ze zo hopen minder fijnstof in te ademen. Ook in een andere steden in het Oosten die aan een verkeers-infract lijden zie je dat.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 17:59:51 #30
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_198413303
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 14:12 schreef Zwolsboy het volgende:
Je bent niet geboren met een mondkapje op, een mondkapje is tegen de natuur... simpel.
En ga het niet vergelijken met naakt geboren en kleding, want vroeger hadden we een soort apenvacht en dat is langzaam vervangen door kleding na ontelbaar aantal jaren, een mondkapje of iets voor je muil is gewoon zwaar tegen de natuur, condooms eigenlijk ook.
Onze huidige medische zorg is ook niet natuurlijk. Laten we die dan ook afschaffen, dat is pas echt bezuinigen (en ook verhinderen dat de welgestelden zich dan wenden tot de particuliere gezondheidszorg, wat de reden is dat de VVD zo graag hard bezuinigt op de zorg). Gewoon zo oud worden als de natuur het je lichaam toelaat (en voor veel kleuters is dat dan ook niet echt lang).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_198413807
Omdat er in een operatieruimte medische mondkapjes gedragen worden en het daar een steriel omgeving nodig is, dat zijn hele andere mondkapjes dan die vodjes wat wij dragen.

De mens is niet gemaakt om mondkapjes te dragen, die uitgang hoort niet geblokkeerd te worden ook niet de neus want het lichaam wil juist de bacteriën kwijt als je hoest of niest wat je dus tegenhoud met een mondkapje en je eigen troep weer inademt.

Snotteren en hoesten is een opruim actie van het lichaam.
De medische wereld weet hoe je om moet gaan met mondkapjes wij mensen weten dat niet omdat wij ze verkeerd gebruiken daardoor krijg je een tegenstrijdige effect.

De mondkapjes is er puur gekomen vanuit druk van andere landen doordat Nederland niet op tijd goede mondkapjes kon leveren wat daadwerkelijk bijdraagt aan bescherming werd het vodjes voor schijnveiligheid om toch maar aan die wens te voldoen.

[ Bericht 16% gewijzigd door mrevil1337 op 09-03-2021 18:48:56 ]
  dinsdag 9 maart 2021 @ 19:14:58 #32
338319 ZarB
Piña colada
pi_198414410
Een operatiekamer moet steriel zijn. Het openbare leven hoeft dat niet.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_198414653
Mja het helpt niet als ze eerst een paar maanden roepen dat mondkapjes averechts zouden werken dat snap je zelf toch ook wel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_198420533
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 18:34 schreef mrevil1337 het volgende:
Omdat er in een operatieruimte medische mondkapjes gedragen worden en het daar een steriel omgeving nodig is, dat zijn hele andere mondkapjes dan die vodjes wat wij dragen.

De mens is niet gemaakt om mondkapjes te dragen, die uitgang hoort niet geblokkeerd te worden ook niet de neus want het lichaam wil juist de bacteriën kwijt als je hoest of niest wat je dus tegenhoud met een mondkapje en je eigen troep weer inademt.

Snotteren en hoesten is een opruim actie van het lichaam.
De medische wereld weet hoe je om moet gaan met mondkapjes wij mensen weten dat niet omdat wij ze verkeerd gebruiken daardoor krijg je een tegenstrijdige effect.

De mondkapjes is er puur gekomen vanuit druk van andere landen doordat Nederland niet op tijd goede mondkapjes kon leveren wat daadwerkelijk bijdraagt aan bescherming werd het vodjes voor schijnveiligheid om toch maar aan die wens te voldoen.
Mondkapjes zijn mondkapjes, en er zijn natuurlijk altijd verschillen.
Maar het is niet zo zwart wit dat je aan de ene kant de 100% perfecte mondkapjes hebt voor in de operatiekamer, en aan de andere kant "de vodjes" voor buiten de operatiekamer. In een ziekenhuis heb je talloze vertrekken die allemaal een gedifferentieerde aanpak van infectiegevaar en hygiëne hebben.
En daar horen ook verschillende types mondkapjes bij.
Wellicht heb je de ISO-Tüv-CE-2020, ISO-Tüv-CE-2019 etc.
Maar het is aan het ziekenhuis om te bepalen welke type mondkapje in welk vertrek vereist is. En een burger die denkt dat ie in een ziekenhuis geholpen kan worden (of zijn zoon die geholpen moet worden) en zelf wel even kan bepalen of ie in vertrek a of b al dan niet welk mondkapje mag dragen is natuurlijk te gek voor woorden.

Zoals ik al zei: In elk vertrek van het ziekenhuis bepaalt het ziekenhuis welk mondkapje er gedragen moet worden.
En iemand die in de aankomsthal of in de gangen geen mondkapje draagt, is in dezelfde mate in overtreding dan iemand die zonder mondkapje de operatiezaal binnenloopt.

Het ziekenhuis bepaalt in alle vertrekken het mondkapjesbeleid. Punt uit.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_198421584
Wat een gaar vergelijk.
Wat ze in een operatiekamer doen, kun je toch niet vergelijken met het normale leven?
Bij het racen draagt men een helm, waarom gaan we niet gewoon allemaal met een helm op lopen? Waarom eigenlijk niet?
Go hard or go home
pi_198421630
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 07:29 schreef Noek het volgende:
Wat een gaar vergelijk.
Wat ze in een operatiekamer doen, kun je toch niet vergelijken met het normale leven?
Bij het racen draagt men een helm, waarom gaan we niet gewoon allemaal met een helm op lopen? Waarom eigenlijk niet?
Je hebt een operatiekamer waar een medisch en hygiënisch beleid hoort inclusief mondkapjesbeleid.
Maar in de vertrekken vlak naast de operatiekamer geldt ook een medisch en hygiënisch beleid.
Je komt niet pats boem in "het normale leven" dat gelijk staat aan een koeienstal of een bouwplaats.
Dus: In het gehele ziekenhuis heerst een hogere medische en hygiënische norm dan in een koeienstal of bouwplaats.
De mate waarin deze medische en hygiënische norm moet worden gehanteerd is uitsluitend te bepalen door het ziekenhuis.
Dus iemand kan niet zomaar met strontklompen het ziekenhuis binnenlopen en ook niet de operatiekamer.
Da's duidelijk.
Maar het is net zo duidelijk dat tav mondkapjes het ziekenhuis ook zijn eigen normen mag bepalen tav waar welke mondkapjes moeten worden gedragen.

Bv mbv een plattegrond waarbij de donkerrode vertrekken een mondkapje met keurmerk ISO-NEN-Tüv-CE-2021,
en in lichtrode vertrekken ISO-NEN-Tüv-CE-2020, etc.
Het is niet aan de burger die daarin zijn eigen beleid mag bepalen.

Het ging om dit geval:
https://www.thebestsocial(...)ondkapje-ziekenhuis/

Iemand loopt het ziekenhuis in zonder mondkapje.
En of zo iemand nu in de hal zit of de operatiekamer binnenloopt. Het ziekenhuis bepaalt in welke vertrekken welk mondkapje gedragen dient te worden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_198421676
Mijn vrouw is verpleegkundige in het ziekenhuis en heeft er samen met haar collega's een godsgruwelijke hekel aan om de hele dag met zo'n ding rond te lopen. Het patiëntencontact wordt er extreem onpersoonlijk van. Overigens is de halve afdeling tijdens een uitbraak toch nog besmet geraakt dus het lijkt ook geen kont te helpen.
I'll give you something to do
pi_198421706
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 07:52 schreef galantis het volgende:
Mijn vrouw is verpleegkundige in het ziekenhuis en heeft er samen met haar collega's een godsgruwelijke hekel aan om de hele dag met zo'n ding rond te lopen. Het patiëntencontact wordt er extreem onpersoonlijk van. Overigens is de halve afdeling tijdens een uitbraak toch nog besmet geraakt dus het lijkt ook geen kont te helpen.
Overigens is de halve afdeling tijdens een uitbraak nog steeds niet besmet geraakt dus het lijkt te helpen.

Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_198421733
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 07:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Overigens is de halve afdeling tijdens een uitbraak nog steeds niet besmet geraakt dus het lijkt te helpen.

[ afbeelding ]
Apart dat dan de andere helft wel besmet raakt terwijl het zou moeten helpen.
Als er een superspreader tussen zit kun je dragen wat je wil, dan ontkom je er bijna niet aan.
Is iemand matig besmettelijk dan volstaat afstand houden.
I'll give you something to do
pi_198421948
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 08:02 schreef galantis het volgende:

[..]

Apart dat dan de andere helft wel besmet raakt terwijl het zou moeten helpen.
Als er een superspreader tussen zit kun je dragen wat je wil, dan ontkom je er bijna niet aan.
Is iemand matig besmettelijk dan volstaat afstand houden.
Ja, precies "helpen". Het is niet of/of maar en/en. Mondkapjes in combinatie met "afstand houden" schijnt toch te werken. Maar goed, ik ben "bewust onbekwaam", maar ik heb geen reden om miv Corona ineens te twijfelen aan het beleid dat een ziekenhuis heeft mbt mondkapjes of andere medische en hygiënische voorschriften.
Je kunt toch niet ontkennen dat sinds de invoering van vaccins en hygiënische voorschriften de gezondheid en levensverwachting van de mensen er op vooruit is gegaan.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_198422169
Wat er is veranderd? Tante Truus die een doorgestuurd Facebook filmpje gelooft van Oma Orgel.
Doe dat x1000 en zie het resultaat.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_198422289
quote:
13s.gif Op woensdag 10 maart 2021 08:46 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Wat er is veranderd? Tante Truus die een doorgestuurd Facebook filmpje gelooft van Oma Orgel.
Doe dat x1000 en zie het resultaat.
Wellicht moeten deze lieden eens een week terug in de Middeleeuwen vertoeven zonder vaccins en met vrijblijvende hygiënische voorschriften.
Als men vroeger facebook had gehad, had men ook de mazelen-vaccins wel tegengehouden, en ook de hygiënische voorschriften belachelijk gevonden.
Dus "Corona" heeft de maatschappij niet veranderd. Maar de toegang tot facebook en de complot-wappies die van iedere richtlijn een probleem maken.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_198422683
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 08:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ja, precies "helpen". Het is niet of/of maar en/en. Mondkapjes in combinatie met "afstand houden" schijnt toch te werken. Maar goed, ik ben "bewust onbekwaam", maar ik heb geen reden om miv Corona ineens te twijfelen aan het beleid dat een ziekenhuis heeft mbt mondkapjes of andere medische en hygiënische voorschriften.
Je kunt toch niet ontkennen dat sinds de invoering van vaccins en hygiënische voorschriften de gezondheid en levensverwachting van de mensen er op vooruit is gegaan.
Voorheen had men waarschijnlijk genoeg gegronde redenen om mondkapjes niet ziekenhuisbreed uit te rollen, anders was dit - even uitgezonderd nu met covid - natuurlijk allang gedaan.
I'll give you something to do
pi_198422837
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:32 schreef galantis het volgende:

[..]

Voorheen had men waarschijnlijk genoeg gegronde redenen om mondkapjes niet ziekenhuisbreed uit te rollen, anders was dit - even uitgezonderd nu met covid - natuurlijk allang gedaan.
Tuurlijk. Maar waarom weet "de burger" althans "sommige burgers" het ineens allemaal beter dan de medici?
Waarom zouden er vroeger wél "genoeg gegronde redenen" zijn om gehoor te geven aan de medisch/hygiënische eisen en nu niet.
Vroeger vond men het ook logisch om met vuile handen en messen operaties te doen.
Toen heeft men toen besloten om daar richtlijnen voor in te voeren.
Gelukkig hadden "Hendricus en Ingridius" (Henk en Ingrid in vroeger tijd) toen nog geen Facebook en dus ook geen Facebook-professors die de richtlijnen maar onzin vonden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_198423093
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 07:52 schreef galantis het volgende:
Mijn vrouw is verpleegkundige in het ziekenhuis en heeft er samen met haar collega's een godsgruwelijke hekel aan om de hele dag met zo'n ding rond te lopen. Het patiëntencontact wordt er extreem onpersoonlijk van. Overigens is de halve afdeling tijdens een uitbraak toch nog besmet geraakt dus het lijkt ook geen kont te helpen.
Er is ook niemand die beweert dat ze 100% effectief zijn.
Als ze dat wel waren konden de winkels, horeca, theaters, etc gewoon weer open, met mondkapjes.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198423151
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Tuurlijk. Maar waarom weet "de burger" althans "sommige burgers" het ineens allemaal beter dan de medici?
Waarom zouden er vroeger wél "genoeg gegronde redenen" zijn om gehoor te geven aan de medisch/hygiënische eisen en nu niet.
Vroeger vond men het ook logisch om met vuile handen en messen operaties te doen.
Toen heeft men toen besloten om daar richtlijnen voor in te voeren.
Gelukkig hadden "Hendricus en Ingridius" (Henk en Ingrid in vroeger tijd) toen nog geen Facebook en dus ook geen Facebook-professors die de richtlijnen maar onzin vonden.
Als die richtlijnen er puur vanuit medisch-hygienische overwegingen zouden zijn, dan waren ze er meteen vanaf het begin, dus voorjaar 2020, al geweest.
Het is vrij duidelijk dat de ziekenhuizen de maatschappelijke trend van de mondmaskerplicht volgen. En we weten allemaal hoe die erdoorheen is gedrukt tot stand is gekomen. Dus de beweegredenen voor ziekenhuizen zijn niet louter intrinsiek gemotiveerd.
I'll give you something to do
pi_198423319
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:02 schreef galantis het volgende:

[..]

Als die richtlijnen er puur vanuit medisch-hygienische overwegingen zouden zijn, dan waren ze er meteen vanaf het begin, dus voorjaar 2020, al geweest.
Het is vrij duidelijk dat de ziekenhuizen de maatschappelijke trend van de mondmaskerplicht volgen. En we weten allemaal hoe die erdoorheen is gedrukt tot stand is gekomen. Dus de beweegredenen voor ziekenhuizen zijn niet louter intrinsiek gemotiveerd.
quote:
Dus de beweegredenen voor ziekenhuizen zijn niet louter intrinsiek gemotiveerd.
Zou dat bij de richtlijnen mbt mondkapjesplicht, vaccins, hygiënische richtlijnen in het Pre-Corona-tijdperk anders zijn geweest?
Ik krijg steeds meer de indruk dat niet Corona een bijzondere gebeurtenis is, maar de wijze waarop de "mondige burger" de richtlijnen en maatregelen "accepteert".
Ziektes/virussen zijn er altijd geweest, en kwamen en gingen. Maar als er vroeger een inenting moest plaats vinden vroeg de burger "waar en hoe laat?" Afgezien van een aantal godsvruchtigen in Staphorst.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:11:28 #48
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198423353
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:25 schreef Cynicio het volgende:
Omdat het dragen van een mondkapje in een ziekenhuis niet te vergelijken is met het dragen van een mondkapje in je "vrije tijd"?
Dit.

Ziekenhuis of straat of winkel maakt nog al uit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:13:34 #49
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198423392
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 07:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Overigens is de halve afdeling tijdens een uitbraak nog steeds niet besmet geraakt dus het lijkt te helpen.

[ afbeelding ]
half leeg of half vol is ook maar net hoe je het bekijkt.

Bij jou is altijd het glas half leeg negatieveling!

Ja? Als de inhoud nou niet te hagelen is en je moet het toch opdrinken, dan ben je dus al half op weg.
^O^
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198423677
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

half leeg of half vol is ook maar net hoe je het bekijkt.

Bij jou is altijd het glas half leeg negatieveling!

Ja? Als de inhoud nou niet te hagelen is en je moet het toch opdrinken, dan ben je dus al half op weg.
^O^
Voor mij is het glas half vol hoor.
;)
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:30:32 #51
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198423710
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:28 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Voor mij is het glas half vol hoor.
;)
Ja, maar dan moet je nog een half glas hoor -O-
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198423750
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

[..]

Zou dat bij de richtlijnen mbt mondkapjesplicht, vaccins, hygiënische richtlijnen in het Pre-Corona-tijdperk anders zijn geweest?
Ik verwacht dit inderdaad eerder andersom, nl. dat als het gaat om maatregelen die daadwerkelijk de gezondheid van mensen significant ten goede komt, dat de ziekenhuizen hier juist in voorop lopen.
quote:
Ik krijg steeds meer de indruk dat niet Corona een bijzondere gebeurtenis is, maar de wijze waarop de "mondige burger" de richtlijnen en maatregelen "accepteert".
Ziektes/virussen zijn er altijd geweest, en kwamen en gingen. Maar als er vroeger een inenting moest plaats vinden vroeg de burger "waar en hoe laat?" Afgezien van een aantal godsvruchtigen in Staphorst.
Ons dagelijks leven is compleet op de schop gegaan, niets is meer ongedwongen, dus corona is wel wezenlijk een bijzondere gebeurtenis. Het valt mij nog mee hoe men alles maar slikt.
En laat je niet van de wijs brengen door een paar schreeuwers. Een óvergroot deel van NL is zeer welwillend:
https://www.rivm.nl/gedra(...)vaccinatiebereidheid
I'll give you something to do
  Official ESF Kreviewer woensdag 10 maart 2021 @ 13:50:49 #53
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_198426664
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 07:33 schreef Wantie het volgende:
in Azië is het in enkele landen gebruikelijk om een mondkapje te dragen bij verkoudheidsymptomen.
In Azië draagt 98% van de mondkapjesdragers deze omdat ze niet bruin willen worden. Wit is mooier.
pi_198448944
Omdat in het begin werd geroepen dat mondkapjes niet werken en het was zelfs juridisch niet mogelijk om een plicht in te voeren. Net zoals bij de avondklok die toch opeens niet als eerst van tafel zal gaan.

Mensen voelen zich beduveld en hebben daardoor een hekel eraan gekregen.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_198449889
Ik werd geopereerd aan mijn gebroken elleboog. Lag in de operatiezaal gewoon zonder mondkapje hoor. Tenzij ze me er stiekem eentje hebben opgedaan toen ik eenmaal weggemaakt was.
pi_198459705
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 18:37 schreef KroketBroodje het volgende:
Omdat in het begin werd geroepen dat mondkapjes niet werken en het was zelfs juridisch niet mogelijk om een plicht in te voeren. Net zoals bij de avondklok die toch opeens niet als eerst van tafel zal gaan.

Mensen voelen zich beduveld en hebben daardoor een hekel eraan gekregen.
Voortschrijdend inzicht. Veranderde omstandigheden. "met de kennis van nu".
Het klinkt allemaal flauw wellicht. Maar deze dingen spelen een rol.
En als "iets doen" beter is dan "niets doen" kun je fouten maken, en kunnen inzichten veranderen.
Juridische mogelijkheden kunnen ook veranderen als de omstandigheden daartoe aanleiding geven.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_198459726
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 19:28 schreef RetepV het volgende:
Ik werd geopereerd aan mijn gebroken elleboog. Lag in de operatiezaal gewoon zonder mondkapje hoor. Tenzij ze me er stiekem eentje hebben opgedaan toen ik eenmaal weggemaakt was.
Dat kan natuurlijk. Waarschijnlijk had je geen modderlaarzen aan.
Feit blijft dat een ziekenhuis zelf mag bepalen of je wel of geen mondkapje om moet doen, of dat je wel of niet je modderlaarzen aan mag houden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')