abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 maart 2021 @ 18:17:18 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198396168
quote:
‘Complotkaravaan van Baudet is dikke middelvinger naar de samenleving’

Forum voor Democratie-leider Thierry Baudet zorgde dit weekend in Emmen voor een opmerkelijk moment. “Krijg de tering Mark Rutte!”, zo schreeuwde Baudet vanaf het podium. “Ik vind het heel vervelend om te zien dat hij met die complotcaravaan door het land trekt”, reageert SP-leider Lilian Marijnissen in Goedemorgen Nederland. “Ik vind het dikke middelvinger naar alle zorgverleners die al een jaar lang keihard aan het knokken zijn om het virus eronder te krijgen. Hij heeft maling aan de coronamaatregelen.”

Toen Baudet met zijn caravaan neerstreek in Oss, waren horecaondernemers boos, zegt Marijnissen. “De horeca was laaiend, want zij moeten allemaal dichtblijven. Recht voor hun deur tuigt hij die hele karavaan op, inclusief muziek, stands en feest. We moeten allemaal zo ons best doen, en als je dan zo je middelvinger opsteekt naar de hele samenleving, vind ik dat niet kunnen.”

‘Hij komt er niet zomaar mee weg’
Ook andere partijen ergeren zich aan de campagne van Baudet, zegt politiek redacteur Marieke Smits. “Iedereen zou wel de straat op willen, maar zij houden zich wel aan de maatregelen.” Sommige gemeenten willen niet dat Baudet daar neerstrijkt met zijn gevolg. “Er zijn mogelijkheden om hem te weren. Hij moet soms ook met stickers aangeven waar mensen mogen staan, zodat hij zich in ieder geval aan die maatregelen houdt. Hij komt er niet altijd zomaar mee weg.”

https://wnl.tv/2021/03/08(...)naar-de-samenleving/
Het is tijd dat we als samenleving een dikke middelvinger naar Baudet opsteken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Leukste jonkie 2022 maandag 8 maart 2021 @ 18:20:57 #2
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_198396240
Dikke middelvinger naar dit kabinet en haar faalbeleid ja :')
-XOXO- Je maintiendrai
  maandag 8 maart 2021 @ 18:22:21 #3
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198396268
Gewoon een dikke middelvinger opsteken naar iedereen.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
  maandag 8 maart 2021 @ 18:24:00 #4
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_198396304
Nou waarom is er niet tegen opgetreden dan?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_198396493
Enge man, maar als hij te groot wordt denk ik dat er wel tegen opgetreden zal worden.
  maandag 8 maart 2021 @ 18:32:31 #6
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_198396498
Ze zien ook dat FvD een behoorlijk bedreiging gaat zijn voor het partijkartel op 17 maart. Ze gaan alles doen om ze de mond te laten snoeren, alles onder het mom van cojona. Zo voorspelbaar en doorzichtig is dat tuig in Den Haag ook he....
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
pi_198396521
quote:
2s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Nou waarom is er niet tegen opgetreden dan?
Dat is wel gebeurt. Niet zozeer tegen overtreding van 'de regels' maar burgemeesters die er een eind aan maken omdat mensen net zo dicht bij elkaar stonden als op elk willekeurig plein. Er was er zelfs eentje die handen schudden als reden aanvoerdde terwijl dat helemaal nooit verboden is geweest.

Weet je namelijk nog? We waren in het voorjaar nog zo'n vrij land met mensen die je niet de wet voorschreef met die uit zichzelf hun gedrag aanpasten, en waar maar 700 mensen op de IC een reden was om het land weer grotendeels open te gooien. Inmiddels zijn ze erachter dat het land is vol met mensen die snakken naar een dictatuur en krijg vrijhedeen afgepakt zien om ze dan als een cadeautje, een gunst, weer terug te krijgen als je een vaccin neemt van zo'n firma met geheime contracten en waar rondom de WOB buiten werking is gesteld door de regering.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198396570
Baudet heeft zichzelf tot een kleine nichepartij gemaakt, meer zal het nooit nog worden.

Denkt een soort trumpje te doen, zichzelf tot extreme outsider te maken.
pi_198396681
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Baudet heeft zichzelf tot een kleine nichepartij gemaakt, meer zal het nooit nog worden.

Denkt een soort trumpje te doen, zichzelf tot extreme outsider te maken.
Tjah, in de VS werkt de Trump methode wel. Want je hebt je Trump supporters en de mensen die de tegenpartij nog kutter vinden.

In NL heb je meer keuze qua tegenpartij dus de kans dat je je dan genoodzaakt voelt op de Trump van de lage landen te stemmen zal dna wat lager zijn.

Echter profileert Baudet zich wel behoorlijk qua corona en dat is toch een aanwezig thema.. Kan zomaar 10 zeteltjes opleveren
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198396698
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:20 schreef datismijnmening het volgende:
Dikke middelvinger naar dit kabinet en haar faalbeleid ja :')
Dat mag jij zo noemen maar tot nog toe zijn alle corona maatregelen met grote meerderheid aangenomen. Door je er dan toch niet aan te houden als politicus toon je gewoon keihard aan dat je geen zin hebt in democratie als het je even niet aanstaat. Dat noemt men over het algemeen een dikke vinger naar de maatschappij opsteken.

Dat hij niet steviger aangepakt wordt op het aanzetten tot overtreden van de wet zal inderdaad wel met faalangst te maken hebben. Dan geef je hem nog meer een platform zal wel da angst zijn.
pi_198396741
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tjah, in de VS werkt de Trump methode wel. Want je hebt je Trump supporters en de mensen die de tegenpartij nog kutter vinden.

In NL heb je meer keuze qua tegenpartij dus de kans dat je je dan genoodzaakt voelt op de Trump van de lage landen te stemmen zal dna wat lager zijn.

Echter profileert Baudet zich wel behoorlijk qua corona en dat is toch een aanwezig thema.. Kan zomaar 10 zeteltjes opleveren
Meer als 5 zou mij ernstig verbazen.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 maart 2021 @ 18:49:14 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198396833
quote:
2s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Nou waarom is er niet tegen opgetreden dan?
Oa de burgemeester van Heerlen heeft er een stokje voor gestoken. Ook doet het OM onderzoek naar zijn bezoek aan Urk.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198396861
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Meer als 5 zou mij ernstig verbazen.
Ik denk dat ruim 40% vindt dat het kabinet te ver gaat.

Dat is een zetel of 65. Corona zal zwaar wegen voor die groep..

PVV FvD gaan daarvan profiteren denk ik.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198396865
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:32 schreef cabe0002 het volgende:
Ze zien ook dat FvD een behoorlijk bedreiging gaat zijn voor het partijkartel op 17 maart. Ze gaan alles doen om ze de mond te laten snoeren, alles onder het mom van cojona. Zo voorspelbaar en doorzichtig is dat tuig in Den Haag ook he....
Welke bedreiging?

FvD gaat zeer waarschijnlijk niet de grootste worden.

Als FvD genoeg zetels haalt om een gooi te doen naar een plekje in het nieuwe kabinet dan gaat FvD gewoon met datzelfde partijkartel regeren, misschien zonder D66 maar zeker met VVD en mogelijk ook met CDA.

Als FvD niet met het partijkartel in een kabinet gaat, dan gaat FvD oppositie voeren.

Dus nogmaals, welke 'behoorlijke' bedreiging gaat FvD worden voor het partijkartel? Hoogstens snoept hij wat stemmen of zetels af.
pi_198396933
Dat heeft hij niet gezegd.
  maandag 8 maart 2021 @ 18:53:21 #16
338319 ZarB
Piña colada
pi_198396938
Ach ja en ergens loopt ook een politica rond die twittert een andere politicus wel een kogel door de kop te willen jagen.

Het is allemaal wat.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 maart 2021 @ 18:55:06 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198396989
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:53 schreef Nober het volgende:
Dat heeft hij niet gezegd.
Jawel. Op 0:20 zegt hij "krijg de tering Mark Rutte"
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198397058
quote:
“Iedereen zou wel de straat op willen, maar zij houden zich wel aan de maatregelen.”
is dit echt zo?
#blijfthuis
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  maandag 8 maart 2021 @ 18:59:09 #19
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_198397093
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:50 schreef FYazz het volgende:

[..]

Welke bedreiging?

FvD gaat zeer waarschijnlijk niet de grootste worden.

Als FvD genoeg zetels haalt om een gooi te doen naar een plekje in het nieuwe kabinet dan gaat FvD gewoon met datzelfde partijkartel regeren, misschien zonder D66 maar zeker met VVD en mogelijk ook met CDA.

Als FvD niet met het partijkartel in een kabinet gaat, dan gaat FvD oppositie voeren.

Dus nogmaals, welke 'behoorlijke' bedreiging gaat FvD worden voor het partijkartel? Hoogstens snoept hij wat stemmen of zetels af.
Als het huidige kabinet er niet in slaagt hun huidige meerderheid te behouden, dan is dat zeer zeker een bedreiging. Dat is een feit. Alle reden om een potentieel groot partij als FvD te dwarsbomen op alle mogelijk manieren.
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
  maandag 8 maart 2021 @ 19:01:05 #20
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_198397160
quote:
84s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:55 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Jawel. Op 0:20 zegt hij "krijg de tering Mark Rutte"
Mark Rutte kan ook de tering krijgen. En nu? Moet hij naar de gevangenis ofzo? :')
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
pi_198397221
Baudet heeft tegenwoordig echt zo'n NVU kapsel :')
pi_198397367
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:32 schreef cabe0002 het volgende:
Ze zien ook dat FvD een behoorlijk bedreiging gaat zijn voor het partijkartel op 17 maart. Ze gaan alles doen om ze de mond te laten snoeren, alles onder het mom van cojona. Zo voorspelbaar en doorzichtig is dat tuig in Den Haag ook he....
Welke bedreiging bedoel je? Die paar zetels? Standpunten over corona die door geen enkele andere partij worden gedeeld?
pi_198397377
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:57 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

is dit echt zo?
#blijfthuis
Nee, De Jonge houdt zich structureel niet aan de regels, net als zoveel politici en de journalisten die staatspropaganda verspreiden. Maar bij Baudet moet ineens iedereen precies op de juiste stip gaan staan anders komt de burgemeester ingrijpen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198397452
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:59 schreef cabe0002 het volgende:

[..]

Als het huidige kabinet er niet in slaagt hun huidige meerderheid te behouden, dan is dat zeer zeker een bedreiging. Dat is een feit. Alle reden om een potentieel groot partij als FvD te dwarsbomen op alle mogelijk manieren.
Een bedreiging voor een meerderheid misschien.

Ik zie de bedreiging voor het partijkartel niet zo. Ten eerste vanwege het feit dat FvD immers met datzelfde kartel in een kabinet wil. Van het kartel omverwerpen is dan geen sprake.

Ten tweede gezien het aantal mogelijke zetels wat FvD kan behalen. Daarmee zijn ze zeker niet de 1e kandidaat om aan een nieuwe meerderheid te komen.
Als de huidige coalitie geen meerderheid haalt in maart dan zal waarschijnlijk een PvdA of GL of een combi CU/SGP gevraagd worden (lees: partijen die dus vallen onder Baudets partijkartel).
pi_198397479
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, De Jonge houdt zich structureel niet aan de regels, net als zoveel politici en de journalisten die staatspropaganda verspreiden. Maar bij Baudet moet ineens iedereen precies op de juiste stip gaan staan anders komt de burgemeester ingrijpen.
echt he, zo overduidelijk
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  maandag 8 maart 2021 @ 19:14:34 #26
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_198397540
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Meer als 5 zou mij ernstig verbazen.
Mij helaas niet.

Ik ken persoonlijk iig al 5 mensen die NOG NOOIT eerder hebben gestemt :') en nu wel fvd gaan stemmen.
En dat vind ik zo dom.
Nooit stemmen is dom en ALS je dan die ene keer in je leven gaat stem je fvd. :'(
Maar ik denk dat er veel meer van zulke stemmers zullen zijn.
  maandag 8 maart 2021 @ 19:14:42 #27
117098 Hathor
Effe niet
pi_198397546
Die slogan ook die ze gebruiken...stem uw vrijheid terug. Dus als hij MP is gaan alle coronamaatregelen overboord en gaan we terug naar normaal? Hoe dan?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 8 maart 2021 @ 19:15:24 #28
8369 speknek
Another day another slay
pi_198397574
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:17 schreef Starhopper het volgende:

“Krijg de tering Mark Rutte!”, zo schreeuwde Baudet vanaf het podium.
Kijk deze man van de straat



De uil van Minerva is ook aan de vinketering overleden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 8 maart 2021 @ 19:16:08 #29
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_198397601
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:14 schreef Hathor het volgende:
Die slogan ook die ze gebruiken...stem uw vrijheid terug. Dus als hij MP is gaan alle coronamaatregelen overboord en gaan we terug naar normaal? Hoe dan?
Omdat we dan uit de EU stappen natuurlijk, duh.

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
pi_198397626
FVD gaat goed zijn voor 9 zetels, PVV gaat ook goed scoren.
Is niet anders jongens.
Vakman pur sang
pi_198397710
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:14 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Mij helaas niet.

Ik ken persoonlijk iig al 5 mensen die NOG NOOIT eerder hebben gestemt :') en nu wel fvd gaan stemmen.
En dat vind ik zo dom.
Nooit stemmen is dom en ALS je dan die ene keer in je leven gaat stem je fvd. :'(
Maar ik denk dat er veel meer van zulke stemmers zullen zijn.
Ik vind het op zich niet zo heel dom om wel te gaan stemmen als dat daadwerkelijk verschil zou kunnen maken en niet als 4 jaarlijks ritueel waarmee er toch niks verandert.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198397787
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:16 schreef Lospedrosa het volgende:
FVD gaat goed zijn voor 9 zetels, PVV gaat ook goed scoren.
Is niet anders jongens.
Tel die 9 van de FvD op bij de PVV en Wilders wordt de grootste.

Maar helaas of gelukkig zijn ook op rechts de stemmen flink verdeeld, waardoor zeer waarschijnlijk beide partijen oppositie gaan voeren.
pi_198397952
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:43 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dat mag jij zo noemen maar tot nog toe zijn alle corona maatregelen met grote meerderheid aangenomen. Door je er dan toch niet aan te houden als politicus toon je gewoon keihard aan dat je geen zin hebt in democratie als het je even niet aanstaat. Dat noemt men over het algemeen een dikke vinger naar de maatschappij opsteken.

Dat hij niet steviger aangepakt wordt op het aanzetten tot overtreden van de wet zal inderdaad wel met faalangst te maken hebben. Dan geef je hem nog meer een platform zal wel da angst zijn.
Kijk alsjeblieft naar de cijfers ipv de NPO te volgen.
Mensen die nog steeds geloven dat covid 19 zo dodelijk is verdienen niets beters dan dit.
pi_198397954
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind het op zich niet zo heel dom om wel te gaan stemmen als dat daadwerkelijk verschil zou kunnen maken en niet als 4 jaarlijks ritueel waarmee er toch niks verandert.
Niemand wil ook echt totale verandering, zie bv Trump in de VS.
Nee wij willen kleine stuurwijzigingen over langere tijd.
Pak m beet 15 jaar geleden was iedereen wel eens dat we fraudeurs zoals Bulgaren die hier subsidies en toeslagen ophaalden eens flink aan te pakken.

Nou dat is gelukt. :)
Vakman pur sang
pi_198398012
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:14 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Mij helaas niet.

Ik ken persoonlijk iig al 5 mensen die NOG NOOIT eerder hebben gestemt :') en nu wel fvd gaan stemmen.
En dat vind ik zo dom.
Nooit stemmen is dom en ALS je dan die ene keer in je leven gaat stem je fvd. :'(
Maar ik denk dat er veel meer van zulke stemmers zullen zijn.
Ik stem zeker FVD, geef ze de kans.
Alle andere politieke partijen zijn verloren.
pi_198398054
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind het op zich niet zo heel dom om wel te gaan stemmen als dat daadwerkelijk verschil zou kunnen maken en niet als 4 jaarlijks ritueel waarmee er toch niks verandert.
Dit zeer zeker. Of er dan wat verandert (ten goede hopelijk) is afwachten. Maar de Status Quo handhaven is ook geen goede optie. Een beetje reuring in de tent zou goed zijn.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 8 maart 2021 @ 19:31:54 #37
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_198398064
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:30 schreef Antaris het volgende:

[..]

Ik stem zeker FVD, geef ze de kans.
Alle andere politieke partijen zijn verloren.
Wat stemde je afgelopen keer(en)?
pi_198398122
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:31 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Wat stemde je afgelopen keer(en)?
FVD, destijds wilde ik op Pim Fortuyn stemmen, maar helaas werd hem de mond gesnoerd.
pi_198398297
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Niemand wil ook echt totale verandering, zie bv Trump in de VS.
Nee wij willen kleine stuurwijzigingen over langere tijd.
Pak m beet 15 jaar geleden was iedereen wel eens dat we fraudeurs zoals Bulgaren die hier subsidies en toeslagen ophaalden eens flink aan te pakken.

Nou dat is gelukt. :)
Nee hoor, dat had er eigenlijk niks mee te maken.

Daarnaast willen de meeste Amerikanen wel een grote verandering, maar ze zitten met twee partijen die het erover eens dat hun sponsors, grote bedrijven, zo'n grote verandering niet aankunnen. Dat is het probleem van zowel tweepartijenstelsels als particratien met kartelneigingen, de onderwerpen waar ze het over eens zijn liggen muurvast, zoals dat bij ons de voortdurende machtsgreep van de EU en massa-immigratie is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198398339
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor, dat had er eigenlijk niks mee te maken.

Daarnaast willen de meeste Amerikanen wel een grote verandering, maar ze zitten met twee partijen die het erover eens dat hun sponsors, grote bedrijven, zo'n grote verandering niet aankunnen. Dat is het probleem van zowel tweepartijenstelsels als particratien met kartelneigingen, de onderwerpen waar ze het over eens zijn liggen muurvast, zoals dat bij ons de voortdurende machtsgreep van de EU en massa-immigratie is.
Ik snap niet wat je wil zeggen?
Vakman pur sang
pi_198398385
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dit zeer zeker. Of er dan wat verandert (ten goede hopelijk) is afwachten. Maar de Status Quo handhaven is ook geen goede optie. Een beetje reuring in de tent zou goed zijn.
We worden ook gewoon bedonderd. Rutte geeft zojuist aan dat de maatregelen niet meteen allemaal opgeheven worden wanneer er geen kans meer is dat de ziekenhuizen overstromen.

Die wil dus gewoon grondrechtinbreuken misbruiken voor andere beleidsdoeleindjes.

quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je wil zeggen?
Dat het er niet zoveel te maken mee heeft of de kiezers grote veranderingen willen, maar of de partijen dat willen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198398431
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:20 schreef datismijnmening het volgende:
Dikke middelvinger naar dit kabinet en haar faalbeleid ja :')
We hebben hier in het land een pact van achterlijke leiders, die spelen goede politieagent en boze burger, zodat iedereen denkt dat zij elkaars vijanden zijn.
pi_198398542
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:17 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Het is tijd dat we als samenleving een dikke middelvinger naar Baudet opsteken.
Omdat Rutte zijn middelvinger geeft aan heel, heel, heeeeel veel stemmers door hun stemmen op voorhand al buiten te sluiten, zeg ik; laten we op 17 maart maar een dikke middelvinger naar Rutte opsteken. Met z'n kinderachtige peuterpolitiek.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_198398704
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:16 schreef Lospedrosa het volgende:
FVD gaat goed zijn voor 9 zetels, PVV gaat ook goed scoren.
Is niet anders jongens.
Peilbureau LR zegt max. 7 zetels.
pi_198398750
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

We worden ook gewoon bedonderd. Rutte geeft zojuist aan dat de maatregelen niet meteen allemaal opgeheven worden wanneer er geen kans meer is dat de ziekenhuizen overstromen.
Oja?

quote:
Die wil dus gewoon grondrechtinbreuken misbruiken voor andere beleidsdoeleindjes.
En wat zijn die andere beleidsdoeleindjes dan?
pi_198399048
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:59 schreef cabe0002 het volgende:
Als het huidige kabinet er niet in slaagt hun huidige meerderheid te behouden, dan is dat zeer zeker een bedreiging. Dat is een feit. Alle reden om een potentieel groot partij als FvD te dwarsbomen op alle mogelijk manieren.
FvD is geen enkele bedreiging. Je moet wel echt compleet achterlijk zijn om nog op die idioot van een Baudet z'n partij te stemmen. En tuurlijk, die mensen heb je, maar niet in grote getale. Die man kan niet eens z'n eigen partij leiden, laat staan een land.

Potentieel grote partij...die tijd is geweest. Als hij niet zou zijn ontspoort dan had ik hem en z'n FvD een goede kans gegeven deze verkiezingen, maar dat heeft hij echt zelf helemaal om zeep geholpen. Wel leuk dat hij zelf nog echt gelooft in het feit dat er veel mensen op hem willen gaan stemmen. Dat is een beetje vergelijkbaar met die paar corona wappies op het museumplein of malieveld die denken dat ze er namens Nederland staan.
pi_198399113
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Meer als 5 zou mij ernstig verbazen.
Ze verwachten een lage opkomst en zijn nog overgebleven aanhang is het minste bang voor het virus. Zelfs met relatief weinig aanhangers kan hij toch voor een verrassing zorgen.
pi_198399149
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:01 schreef Accordtje het volgende:

[..]

FvD is geen enkele bedreiging. Je moet wel echt compleet achterlijk zijn om nog op die idioot van een Baudet z'n partij te stemmen. En tuurlijk, die mensen heb je, maar niet in grote getale. Die man kan niet eens z'n eigen partij leiden, laat staan een land.

Potentieel grote partij...die tijd is geweest. Als hij niet zou zijn ontspoort dan had ik hem en z'n FvD een goede kans gegeven deze verkiezingen, maar dat heeft hij echt zelf helemaal om zeep geholpen. Wel leuk dat hij zelf nog echt gelooft in het feit dat er veel mensen op hem willen gaan stemmen. Dat is een beetje vergelijkbaar met die paar corona wappies op het museumplein of malieveld die denken dat ze er namens Nederland staan.
Veel mensen volgen het nieuws helemaal niet. En veel mensen hebben echt wel genoeg van de maatregelen. Dan krijg je dus inderdaad mensen die op FVD stemmen omdat ze tegen de maatregelen zijn, in complotten geloven of omdat ze ergens op internet een filmpje van Baudet gezien hebben.

Hij kan dus, in mijn ogen, inderdaad gaan verrassen. Maar het zullen echt geen 10 zetels worden.
pi_198399151
Thiery probeert zijn grote held Trump te emuleren. Dus complottheorien spuien, lak hebben aan coronamaatregelen of doen alsof het niet hele virus niet bestaat en ondanks de pandemie campagenebijeenkomsten organiseren.

Gelukkig volgt daarop een keihard verlies bij de verkiezingen en een ban op twitter als hij dat niet kan verkroppen :)
pi_198399242
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:14 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Mij helaas niet.

Ik ken persoonlijk iig al 5 mensen die NOG NOOIT eerder hebben gestemt :') en nu wel fvd gaan stemmen.
En dat vind ik zo dom.
Nooit stemmen is dom en ALS je dan die ene keer in je leven gaat stem je fvd. :'(
Maar ik denk dat er veel meer van zulke stemmers zullen zijn.
Weet je ik zou nooit op die griezel stemmen, maar het corona beleid en die manier van handelen van de meeste mainstream politici maken mij op het moment ook behoorlijk woedend. Ik vind bijvoorbeeld de avondklok veel te ver gaan en hoe bijvoorbeeld Ferdje er nu over praat en hoe ze hun belofte om hem als eerste af te schaffen niet nakomen vind ik zeer storend. Na de quote van Ferd over hoe we in de avondklok groeien ben ik echt even driftig geweest.

Ik vind eigenlijk iedereen superkut.
pi_198399444
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:04 schreef MoreDakka het volgende:
Thiery probeert zijn grote held Trump te emuleren. Dus complottheorien spuien, lak hebben aan coronamaatregelen of doen alsof het niet hele virus niet bestaat en ondanks de pandemie campagenebijeenkomsten organiseren.

Gelukkig volgt daarop een keihard verlies bij de verkiezingen en een ban op twitter als hij dat niet kan verkroppen :)
Dat Thiery op de complot tour is, is natuurlijk heel erg fout, maar is hij nou echt zoveel erger met betrekking tot corana dan bijvoorbeeld Rutte?

Rutte heeft ons allemaal regels en opdrachten gegeven waar hij zelf niet aan meedoet. Voor de simpele corona samenvatting kun je de laatste aflevering van Lubach zien. Bovendien doet hij keer op keer beloftes die hij niet nakomt.

De eerste maatregel die we laten vallen is de avondklok. Nou mooi niet dus. Er zijn versoepelingen geweest, maar over drie kwartier is het weer spertijd. We maken een routeplanner om onze maatregelen wat voorspelbaarder te maken. We hebben ondertussen versie 10 en ze hebben er nog nooit wat mee gedaan.
pi_198399445
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:04 schreef luxerobots het volgende:
Veel mensen volgen het nieuws helemaal niet. En veel mensen hebben echt wel genoeg van de maatregelen. Dan krijg je dus inderdaad mensen die op FVD stemmen omdat ze tegen de maatregelen zijn, in complotten geloven of omdat ze ergens op internet een filmpje van Baudet gezien hebben.

Hij kan dus, in mijn ogen, inderdaad gaan verrassen. Maar het zullen echt geen 10 zetels worden.
Bij lange na geen 10 zetels verwacht ik.
Maar het toont wel de enorme kortzichtigheid aan van de mensen die FvD stemmen inderdaad. Sowieso natuurlijk al compleet bezopen om op een partij te stemmen vanwege een coronabeleid. Een pandemie als deze komt eens in de tig jaar een keer voor. Om daar je keuze op te baseren is echt volslagen idioot.
pi_198399520
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:14 schreef Glazenmaker het volgende:
De eerste maatregel die we laten vallen is de avondklok. Nou mooi niet dus. Er zijn versoepelingen geweest, maar over drie kwartier is het weer spertijd. We maken een routeplanner om onze maatregelen wat voorspelbaarder te maken. We hebben ondertussen versie 10 en ze hebben er nog nooit wat mee gedaan.
Ik heb dat debat gezien. En Rutte zei wel dat hij eerst het onderwijs open wilde doen, daarna de avondklok er pas weer af.
pi_198399562
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:14 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Bij lange na geen 10 zetels verwacht ik.
Maar het toont wel de enorme kortzichtigheid aan van de mensen die FvD stemmen inderdaad. Sowieso natuurlijk al compleet bezopen om op een partij te stemmen vanwege een coronabeleid. Een pandemie als deze komt eens in de tig jaar een keer voor. Om daar je keuze op te baseren is echt volslagen idioot.
Op medisch ethisch gebied zijn er momenteel rap wat dingen aan het gebeuren die we over 10 jaar ook nog gaan merken. Is het bijvoorbeeld normaal om medische gegevens te vragen voor je het café in mag? Ik denk van niet, maar het kabinet lijkt er naartoe te gaan. Schengen was altijd heilig, maar we lijken hard op weg dat je voortaan een vaccinatie paspoort moet hebben. Is het redelijk dat je je straks moet gaan vaccineren om de grens over te mogen?
  maandag 8 maart 2021 @ 20:22:56 #55
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_198399637
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:32 schreef cabe0002 het volgende:
Ze zien ook dat FvD een behoorlijk bedreiging gaat zijn voor het partijkartel op 17 maart. Ze gaan alles doen om ze de mond te laten snoeren, alles onder het mom van cojona. Zo voorspelbaar en doorzichtig is dat tuig in Den Haag ook he....
Dat marginale fopclubje is totaal op z’n retour. Behoorlijke bedreiging :D
Dit, dus.
pi_198399647
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Op medisch ethisch gebied zijn er momenteel rap wat dingen aan het gebeuren die we over 10 jaar ook nog gaan merken. Is het bijvoorbeeld normaal om medische gegevens te vragen voor je het café in mag? Ik denk van niet, maar het kabinet lijkt er naartoe te gaan.
Maar wat is het alternatief? Iedereen toelaten in cafés en op evenementen om vervolgens continu nieuwe uitbraken te krijgen? Naast dat dit problemen oplevert voor de volksgezondheid wil personeel ook beschermd zijn.

quote:
Schengen was altijd heilig, maar we lijken hard op weg dat je voortaan een vaccinatie paspoort moet hebben. Is het redelijk dat je je straks moet gaan vaccineren om de grens over te mogen?
Als je naar het verre buitenland gaat, verlangt men ook dat je je laat vaccineren.

En wederom, wat is het alternatief? Wij willen ook niet dat buitenlanders ons hier komen besmetten.
  maandag 8 maart 2021 @ 20:24:12 #57
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_198399666
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:32 schreef Hamzoef het volgende:
Enge man, maar als hij te groot wordt denk ik dat er wel tegen opgetreden zal worden.
Zou Rutte het nummer van Volkert hebben gekregen van Wim Kok voor hij overleed? Anders heeft Beatrix misschien nog een post-it ergens.
pi_198399705
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Oja?
[..]

En wat zijn die andere beleidsdoeleindjes dan?
Geen noodsituatie, dus dat boeit verder niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 8 maart 2021 @ 20:26:59 #59
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_198399725
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als je naar het verre buitenland gaat, verlangt men ook dat je je laat vaccineren.

Dat is alleen in bepaalde landen als je uit een risicogebied voor gele koorts komt. De gemiddelde toerist zal hier nooit mee te maken krijgen.
pi_198399735
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik heb dat debat gezien. En Rutte zei wel dat hij eerst het onderwijs open wilde doen, daarna de avondklok er pas weer af.
Ik heb niet de moeite genomen om naar uren saaie poppenkast te kijken. Bij de invoering zei Rutte nog dat het de eerste maatregel was die weer in de prullenbak zou belanden. Ik ben daar maar vanuit gegaan als domme sukkel.
  maandag 8 maart 2021 @ 20:28:05 #61
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_198399748
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:53 schreef ZarB het volgende:
Ach ja en ergens loopt ook een politica rond die twittert een andere politicus wel een kogel door de kop te willen jagen.

Het is allemaal wat.
Wie was dat ook alweer?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_198399821
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Geen noodsituatie, dus dat boeit verder niet.
Jij doet een grote claim, namelijk dat Rutte doelbewust grondrechten breekt voor beleidsdoeleindjes.

En dit is je onderbouwing...
  maandag 8 maart 2021 @ 20:33:12 #63
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_198399860
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij doet een grote claim, namelijk dat Rutte doelbewust grondrechten breekt voor beleidsdoeleindjes.

En dit is je onderbouwing...
Webcare van FvD doet niet aan onderbouwen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_198399881
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:26 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Dat is alleen in bepaalde landen als je uit een risicogebied voor gele koorts komt. De gemiddelde toerist zal hier nooit mee te maken krijgen.
Het is niet altijd verplicht, maar vaak toch wel erg raadzaam.

quote:
Voor welke landen is een inenting nodig?
Wil je weten voor welke landen een inenting nodig is? Let in ieder geval op als je naar de volgende landen reist:

Argentinie
Bulgarije
Egypte
India
Indonesië
Kroatië
Maleisië
Marokko
Mexico
Oekraïne
Roemenië
Servië
Slovenië
Suriname
Thailand
Turkije

Voor een exact overzicht van waar welke ziekte voorkomt, verwijzen we je graag door naar de ANWB Landeninformatie. Hier vind je alle landen waarvan wij praktische informatie bijhouden. Ook kun je op de website van de GGD terecht. https://www.anwb.nl/vakan(...)d-op-reis/inentingen
  maandag 8 maart 2021 @ 20:34:19 #65
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_198399885
Baudet is een fascistische opportunist. Als de klimaatcrisis straks om zich heen slaat en mondiale rampen veroorzaakt, zal hij de eerste zijn die de overheid beschuldigt van niks te hebben gedaan.
pi_198399939
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar wat is het alternatief? Iedereen toelaten in cafés en op evenementen om vervolgens continu nieuwe uitbraken te krijgen? Naast dat dit problemen oplevert voor de volksgezondheid wil personeel ook beschermd zijn.
[..]

Als je naar het verre buitenland gaat, verlangt men ook dat je je laat vaccineren.

En wederom, wat is het alternatief? Wij willen ook niet dat buitenlanders ons hier komen besmetten.
Hoe normaal jouw post is geworden geeft mij de kriebels. Die drang naar 100% veiligheid is keer op keer reden genoeg om je rechten af te pakken. Het personeel mag zich gratis laten inenten en dan lopen ze voortaan hetzelfde risico als ze een klein jaar terug ook hadden gehad met de griep. Een paar klote dagen met koorts. NEE DAT KAN ECHT NIET!@@! Angst angst angst.

In de meeste landen is er geen wettelijke verplichting om een vaccinatie voor hun tropenziekte te hebben hoor. En al zouden ze die wel hebben, leuk voor die landen, maar in de EU hebben we er wel wat over te zeggen.
pi_198400009
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:31 schreef luxerobots het volgende:
Jij doet een grote claim, namelijk dat Rutte doelbewust grondrechten breekt voor beleidsdoeleindjes.

En dit is je onderbouwing...
Hij roept in ieder topic dat er doelbewust vrijheden etc. worden afgepakt, maar hij heeft nog nergens kunnen uitleggen wat het achterliggende belang daarbij zou zijn. Niet serieus te nemen zo iemand.
  maandag 8 maart 2021 @ 20:42:03 #68
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_198400084
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is wel gebeurt. Niet zozeer tegen overtreding van 'de regels' maar burgemeesters die er een eind aan maken omdat mensen net zo dicht bij elkaar stonden als op elk willekeurig plein. Er was er zelfs eentje die handen schudden als reden aanvoerdde terwijl dat helemaal nooit verboden is geweest.
Deze rally een goed idee vinden omdat mensen ook weleens toevallig met zijn tweeën naast elkaar over een plein lopen is natuurlijk wel een beetje simpel. Net als handenschudden WaNt HeT iS nIeT vErBoDen ToCh :')
quote:
Weet je namelijk nog? We waren in het voorjaar nog zo'n vrij land met mensen die je niet de wet voorschreef met die uit zichzelf hun gedrag aanpasten, en waar maar 700 mensen op de IC een reden was om het land weer grotendeels open te gooien. Inmiddels zijn ze erachter dat het land is vol met mensen die snakken naar een dictatuur en krijg vrijhedeen afgepakt zien om ze dan als een cadeautje, een gunst, weer terug te krijgen als je een vaccin neemt van zo'n firma met geheime contracten en waar rondom de WOB buiten werking is gesteld door de regering.
Ik heb niet graag dat mijn posts worden misbruikt als kapstok voor complotgezeur. Wil je dat voortaan onder de post van een ander doen?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 8 maart 2021 @ 20:47:09 #69
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_198400192
Het is geen middelvinger, want het is niet schadelijker dan de griep en toen de griep heerste deden wij dit ook.

Verschilletje is dat bij de FVD bijeenkomsten groene stippen op de grond gezet worden met een onderlinge afstand van 1,5 meter, waar de mensen op staan. Aan alle eisen wordt voldaan. Ondanks dat ze het niet eens zijn met de regels houden ze zich er aan.

Opvallend is de lange rijen die er staan van mensen die lid willen worden. Ze waren al de grootste ledenpartij en FVD groeit echt met alles door het dak. Die 4 zetels in de peiling klopt niets van. Geen enkele partij krijgt zo veel mensen op pad.
  maandag 8 maart 2021 @ 20:47:10 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198400194
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:17 schreef Starhopper het volgende:

“Krijg de tering Mark Rutte!”

Thierry laat de eruditie van een ware intellectueel zien
pi_198400201
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hoe normaal jouw post is geworden geeft mij de kriebels.
Dat hele afstand houden, mondkapjes opzetten, thuisblijven is nog geen jaar oud.

Vorig jaar op 9 maart maakte Rutte zijn fout door Van Dissel een hand te geven, terwijl hij net gezegd had dat het niet meer kon. Dat is morgen dus precies een jaar geleden.

Afijn. Het is toch goed als het oude normaal weer terug kan komen? En dat allemaal omdat de ziekte te weinig ruimte krijgt met groepsimmuniteit door vaccinaties? De spreekwoordelijke kosten zitten dan inderdaad in het vaccinatiepaspoort, waarbij je een vaccinatie moet hebben om naar een festival of naar het buitenland te kunnen gaan. Basale diensten als scholen en supermarkten blijven echt wel voor iedereen beschikbaar. Niemand pleit ervoor om dat alleen te maken voor mensen met zo'n paspoort.

quote:
Die drang naar 100% veiligheid is keer op keer reden genoeg om je rechten af te pakken. Het personeel mag zich gratis laten inenten en dan lopen ze voortaan hetzelfde risico als ze een klein jaar terug ook hadden gehad met de griep. Een paar klote dagen met koorts. NEE DAT KAN ECHT NIET!@@! Angst angst angst.
Corona is helaas wel wat heftiger dan de griep.

quote:
In de meeste landen is er geen wettelijke verplichting om een vaccinatie voor hun tropenziekte te hebben hoor. En al zouden ze die wel hebben, leuk voor die landen, maar in de EU hebben we er wel wat over te zeggen.
Ja, en corona verandert dat.
pi_198400223
FVD'ers lijken 'oververtegenwoordigd' te zijn op dit subforum waardoor ze groter of kansrijker lijken dan ze werkelijk zijn. Dit is wat je een 'bubbel' noemt.

FVD gaat een paar zetels binnenslepen, maar het zal nooit meer de grote partij worden die het was in de peilingen pre-corona.
pi_198400229
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:35 schreef Glazenmaker het volgende:
Hoe normaal jouw post is geworden geeft mij de kriebels. Die drang naar 100% veiligheid is keer op keer reden genoeg om je rechten af te pakken. Het personeel mag zich gratis laten inenten en dan lopen ze voortaan hetzelfde risico als ze een klein jaar terug ook hadden gehad met de griep. Een paar klote dagen met koorts. NEE DAT KAN ECHT NIET!@@! Angst angst angst.
Ik krijg er dan juist weer de kriebels van als mensen erin geloven dat het inperken van je rechten of het aantonen van vaccinatie gebracht wordt als iets blijvends. Dat is op een gegeven moment klaar en niet meer noodzakelijk. Dan zal je altijd mensen hebben die roepen: Ha! Naïef! Maar er is geen enkele aanleiding om aan te nemen dat de situatie zoals die in februari 2020 was niet weer terugkomt. Hooguit wat zaken die positief veranderen, zoals bedrijven die eindelijk het licht gezien hebben en mensen niet meer vijf dagen per week naar kantoor laten komen.
pi_198400422
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:47 schreef Ixnay het volgende:
Opvallend is de lange rijen die er staan van mensen die lid willen worden. Ze waren al de grootste ledenpartij en FVD groeit echt met alles door het dak. Die 4 zetels in de peiling klopt niets van. Geen enkele partij krijgt zo veel mensen op pad.
Omdat de meeste mensen die op een andere partij stemmen niet echt de behoefte voelen om daarvoor op pad te gaan. Net zoals het overgrote deel van Nederland niet de behoefte voelt om naar het Museumplein of Malieveld te gaan. Net als die "dappere strijders" denkt ook de FvD daarom dat ze heel groot zijn.
pi_198400497
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:34 schreef Subw00fer het volgende:
Baudet is een fascistische opportunist. Als de klimaatcrisis straks om zich heen slaat en mondiale rampen veroorzaakt, zal hij de eerste zijn die de overheid beschuldigt van niks te hebben gedaan.
:')
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_198400593
quote:
4s.gif Op maandag 8 maart 2021 21:02 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

:')
Ik kan mijn zijn speeches van vorige maart nog herinneren. Niks was streng genoeg.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 maart 2021 @ 21:17:31 #77
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198400932
quote:
4s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:46 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Omdat Rutte zijn middelvinger geeft aan heel, heel, heeeeel veel stemmers door hun stemmen op voorhand al buiten te sluiten, zeg ik; laten we op 17 maart maar een dikke middelvinger naar Rutte opsteken. Met z'n kinderachtige peuterpolitiek.
Dat is juist hoe de democratie werkt. Samenwerking gaat nou eenmaal het beste als partijen gemeenschappelijke doelstellingen en gemeenschappelijke ideeën hebben. En dat Baudet racistische en andere achterlijke uitspraken doet helpt daar zeker niet aan mee.

FvD krijgt volgens de laatste peiling 2,2% van de stemmen. Hoe is het democratisch als een partij waar 97,8 van de bevolking niet op heeft gestemd afdwingt om in de regering te mogen zitten? Hoe democratisch is het om te eisen dat je gaat regeren als het overgrote deel van Nederland niet op je heeft gestemd?

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198401212
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:49 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Ik krijg er dan juist weer de kriebels van als mensen erin geloven dat het inperken van je rechten of het aantonen van vaccinatie gebracht wordt als iets blijvends. Dat is op een gegeven moment klaar en niet meer noodzakelijk. Dan zal je altijd mensen hebben die roepen: Ha! Naïef! Maar er is geen enkele aanleiding om aan te nemen dat de situatie zoals die in februari 2020 was niet weer terugkomt. Hooguit wat zaken die positief veranderen, zoals bedrijven die eindelijk het licht gezien hebben en mensen niet meer vijf dagen per week naar kantoor laten komen.
Ons oude bedrijfspand is te klein geworden voor alle nieuwe medewerkers. Denk dat dat een blijvertje is ja. Maar wat de overheid betreft. We hebben ze een arm gegeven en het zou mij verbazen als we een vinger terugkrijgen.

Ik wacht al een jaar op iemand van het kabinet die bijvoorbeeld gaat uitleggen wat het plan is als de vaccinatiecampagne later of minder succesvol gaat zijn dan gehoopt. Wat doen we als we in juli iedereen gevaccineerd hebben tegen het vorige corona virus en de nieuwe variant erin springt. Weer een jaar lockdown? En daarna weer het feest opnieuw?

Als alles goed gaat, wanneer stoppen we met de maatregelen? Als iedereen die het vaccin wilde hebben zijn prik heeft gekregen? Ik heb het niemand horen zeggen. Onze routekaart heeft als laagste niveau alsnog behoorlijke beperkingen. https://www.rijksoverheid(...)rt-coronamaatregelen

Iedere paar jaar hebben we een griepseizoen die bijzonder boel bejaarden doet overlijden. Gaan we dan weer mondkapjes verplichten? Ze hebben nu ook al bijna een app klaar waarmee je kan laten zien dat een vaccin of test heb gedaan. Hebben we die app speciaal gemaakt voor ongeveer twee maanden tussen de uitrol en het moment dat iedereen zijn prik heeft gehad, of is het een blijvertje?

Zelfs als ze wel wat zeggen, dan kun je er niet op vertrouwen. Zie de avondklok. Dat in combinatie met een duidelijke mentaliteit van regels voor jou niet van mij bij de heren politici. Rutte heeft een jaar lang geen hoofdpijntje of loopneus gehad en is zeker in direct contact geweest met besmette personen en is vrolijk naar zijn werk blijven komen. De minister van justitie had zelfs een strafblad moeten hebben.
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat hele afstand houden, mondkapjes opzetten, thuisblijven is nog geen jaar oud.

Vorig jaar op 9 maart maakte Rutte zijn fout door Van Dissel een hand te geven, terwijl hij net gezegd had dat het niet meer kon. Dat is morgen dus precies een jaar geleden.

Afijn. Het is toch goed als het oude normaal weer terug kan komen? En dat allemaal omdat de ziekte te weinig ruimte krijgt met groepsimmuniteit door vaccinaties? De spreekwoordelijke kosten zitten dan inderdaad in het vaccinatiepaspoort, waarbij je een vaccinatie moet hebben om naar een festival of naar het buitenland te kunnen gaan. Basale diensten als scholen en supermarkten blijven echt wel voor iedereen beschikbaar. Niemand pleit ervoor om dat alleen te maken voor mensen met zo'n paspoort.
[..]

Corona is helaas wel wat heftiger dan de griep.
[..]

Ja, en corona verandert dat.
Ik zou morgen de prik nemen als ik niet onderaan de lijst zou staan, maar als ik eerst moet gaan bewijzen dat ik dat wel braaf heb gedaan voor ik een biertje mag drinken is het voor mij niet het oude normaal. Als twee jaar terug een hijgerige beveiliger je had bevolen je gele vaccinatiekaart te laten zien voor je naar binnen mocht, was je dan naar die kroeg gegaan?

Wat betreft de ernst van corona. Ik schreef dit: Het personeel mag zich gratis laten inenten en dan lopen ze voortaan hetzelfde risico... Van wat ik heb gelezen over de vaccinaties werden er soms nog steeds mensen ziek, maar gingen ze niet naar het ziekenhuis. Vanaf dat moment is het dus niveau griep.

Wat betreft het reizen is dat jouw mening. Kan zijn dat een hele hoop mensen het met je eens zijn, of juist niet, maar daar hebben we verkiezingen voor. Om er wat invloed op te hebben. Ik zie niet in waarom corona niet meer een thema is om juist die reden. Dit is echt een blijvertje.
  maandag 8 maart 2021 @ 21:30:42 #79
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_198401224
quote:
84s.gif Op maandag 8 maart 2021 21:17 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dat is juist hoe de democratie werkt. Samenwerking gaat nou eenmaal het beste als partijen gemeenschappelijke doelstellingen en gemeenschappelijke ideeën hebben. En dat Baudet racistische en andere achterlijke uitspraken doet helpt daar zeker niet aan mee.

FvD krijgt volgens de laatste peiling 2,2% van de stemmen. Hoe is het democratisch als een partij waar 97,8 van de bevolking niet op heeft gestemd afdwingt om in de regering te mogen zitten? Hoe democratisch is het om te eisen dat je gaat regeren als het overgrote deel van Nederland niet op je heeft gestemd?

[ afbeelding ]
Waarom gedraag jij je met deze username zo veel minder als een mongool als met 'cameramerkliefhebber'!?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_198401259
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:20 schreef datismijnmening het volgende:
Dikke middelvinger naar dit kabinet en haar faalbeleid ja :')
klopt naar naar alle zolderkamer-woke'ers
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_198401335
quote:
84s.gif Op maandag 8 maart 2021 21:17 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dat is juist hoe de democratie werkt. Samenwerking gaat nou eenmaal het beste als partijen gemeenschappelijke doelstellingen en gemeenschappelijke ideeën hebben. En dat Baudet racistische en andere achterlijke uitspraken doet helpt daar zeker niet aan mee.

FvD krijgt volgens de laatste peiling 2,2% van de stemmen. Hoe is het democratisch als een partij waar 97,8 van de bevolking niet op heeft gestemd afdwingt om in de regering te mogen zitten? Hoe democratisch is het om te eisen dat je gaat regeren als het overgrote deel van Nederland niet op je heeft gestemd?

[ afbeelding ]
Rutte is echt iemand die volgens mij om totaal niet corona gerelateerde dingen in de gevangenis zou moeten zitten, maar in plaats daarvan gaat hij waarschijnlijk weer winnen. Wat een top democratie hebben wij. Je kan als kabinet complete dorpen slopen zonder schadevergoeding, mensen verwoesten met leugens en je ambtsmisdrijven helemaal zwart (of modern wit) lakken of überhaupt niet opschrijven en mensen blijven op je stemmen!
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 maart 2021 @ 21:36:25 #82
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198401380
quote:
2s.gif Op maandag 8 maart 2021 21:30 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Waarom gedraag jij je met deze username zo veel minder als een mongool als met 'cameramerkliefhebber'!?
Omdat ik wakker ben geworden.

Ik heb een nieuwe start gemaakt met een nieuwe naam en nieuwe inzichten.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 8 maart 2021 @ 21:42:09 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198401508
quote:
4s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:46 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Omdat Rutte zijn middelvinger geeft aan heel, heel, heeeeel veel stemmers door hun stemmen op voorhand al buiten te sluiten, zeg ik; laten we op 17 maart maar een dikke middelvinger naar Rutte opsteken. Met z'n kinderachtige peuterpolitiek.
Waarom wil Baudet zo graag een regering met de VVD dan? Aangezien die volgens FvD Nederland wil vernietigen.

Ze moeten juist blij zijn dat de VVD niet wil.
pi_198401610
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Deze rally een goed idee vinden omdat mensen ook weleens toevallig met zijn tweeën naast elkaar over een plein lopen is natuurlijk wel een beetje simpel. Net als handenschudden WaNt HeT iS nIeT vErBoDen ToCh :')
Het zonder wettelijke basis en ook nog politiek gemotiveerd optreden door burgemeesters een goed idee vinden omdat je toevallig niet zoveel met het slachtoffer hebt is nog veel simpeler.

quote:
Ik heb niet graag dat mijn posts worden misbruikt als kapstok voor complotgezeur. Wil je dat voortaan onder de post van een ander doen?
Het is geen complotgezeur, het is broodnodig rechtsstaatgezeur. Als je daar niet tegen kunt moet je niet posten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 maart 2021 @ 21:50:08 #85
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198401647
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 21:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom wil Baudet zo graag een regering met de VVD dan? Aangezien die volgens FvD Nederland wil vernietigen.

Ze moeten juist blij zijn dat de VVD niet wil.
Omdat ze graag windmolens willen plaatsen? _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198401653
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 21:30 schreef Glazenmaker het volgende:

Ik zou morgen de prik nemen als ik niet onderaan de lijst zou staan, maar als ik eerst moet gaan bewijzen dat ik dat wel braaf heb gedaan voor ik een biertje mag drinken is het voor mij niet het oude normaal. Als twee jaar terug een hijgerige beveiliger je had bevolen je gele vaccinatiekaart te laten zien voor je naar binnen mocht, was je dan naar die kroeg gegaan?
De wereld is nu eenmaal veranderd. Nu zijn alle kroegen gesloten. Als er een leukere oplossing is, waarbij niemand gevaccineerd hoeft te worden en alles toch open zou kunnen. Dan ben ik daar natuurlijk voor.

quote:
Wat betreft de ernst van corona. Ik schreef dit: Het personeel mag zich gratis laten inenten en dan lopen ze voortaan hetzelfde risico... Van wat ik heb gelezen over de vaccinaties werden er soms nog steeds mensen ziek, maar gingen ze niet naar het ziekenhuis. Vanaf dat moment is het dus niveau griep.
Ja, corona wordt teruggebracht tot een soort griep. Mooi toch als we daardoor onze vrijheid terug kunnen krijgen?

quote:
Wat betreft het reizen is dat jouw mening. Kan zijn dat een hele hoop mensen het met je eens zijn, of juist niet, maar daar hebben we verkiezingen voor. Om er wat invloed op te hebben. Ik zie niet in waarom corona niet meer een thema is om juist die reden. Dit is echt een blijvertje.
Waar zeg ik dat corona geen blijvertje is? Ja, het is zeer waarschijnlijk een blijvertje (samen met de mutanten), daarom is het ook zo lastig.
pi_198401675
quote:
84s.gif Op maandag 8 maart 2021 21:17 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dat is juist hoe de democratie werkt. Samenwerking gaat nou eenmaal het beste als partijen gemeenschappelijke doelstellingen en gemeenschappelijke ideeën hebben. En dat Baudet racistische en andere achterlijke uitspraken doet helpt daar zeker niet aan mee.

FvD krijgt volgens de laatste peiling 2,2% van de stemmen. Hoe is het democratisch als een partij waar 97,8 van de bevolking niet op heeft gestemd afdwingt om in de regering te mogen zitten? Hoe democratisch is het om te eisen dat je gaat regeren als het overgrote deel van Nederland niet op je heeft gestemd?

[ afbeelding ]
Hoe democratisch is het om als democratische politicus stemmers op voorhand al, zonder ook maar een poging om te praten te ondernemen, buiten te sluiten?

Dat is hoe democratie werkt?

Wattus?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  maandag 8 maart 2021 @ 21:52:15 #88
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198401684
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:59 schreef cabe0002 het volgende:

[..]

Als het huidige kabinet er niet in slaagt hun huidige meerderheid te behouden, dan is dat zeer zeker een bedreiging. Dat is een feit. Alle reden om een potentieel groot partij als FvD te dwarsbomen op alle mogelijk manieren.
Ja, dan verliest het kabinet zijn meerderheid en komt er een linkser kabinet om aan een meerderheid te komen. :')
  maandag 8 maart 2021 @ 21:53:46 #89
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198401713
quote:
4s.gif Op maandag 8 maart 2021 21:51 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Hoe democratisch is het om als democratische politicus stemmers op voorhand al, zonder ook maar een poging om te praten te ondernemen, buiten te sluiten?

Dat is hoe democratie werkt?

Wattus?
Dat is heel democratisch. Dan weten je kiezers waar ze aan toe zijn. Dat je geen concessies gaat doen aan de FvD.

Het is juist ondemocratisch als er een samenwerkingsplicht zou zijn.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 maart 2021 @ 21:54:46 #90
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198401742
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 21:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is heel democratisch. Dan weten je kiezers waar ze aan toe zijn. Dat je geen concessies gaat doen aan de FvD.

Het is juist ondemocratisch als er een samenwerkingsplicht zou zijn.
Dit ja, je was mij net voor.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198401852
quote:
4s.gif Op maandag 8 maart 2021 21:51 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Hoe democratisch is het om als democratische politicus stemmers op voorhand al, zonder ook maar een poging om te praten te ondernemen, buiten te sluiten?

Dat is hoe democratie werkt?

Wattus?
Geschiedenisles:

Toen de PvdA 53 zetels haalde maar niet 'mocht' regeren:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_Kamerverkiezingen_1977
  maandag 8 maart 2021 @ 22:01:49 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198401887
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 22:00 schreef Deathnessr het volgende:

[..]

Geschiedenisles:

Toen de PvdA 53 zetels haalde maar niet 'mocht' regeren:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_Kamerverkiezingen_1977
En in 1982 waren ze nog een keer de grootste zonder mee te doen. Maar daar horen we ze natuurlijk nooit over.
pi_198401962
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 21:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom wil Baudet zo graag een regering met de VVD dan? Aangezien die volgens FvD Nederland wil vernietigen.

Ze moeten juist blij zijn dat de VVD niet wil.
Stemmers van de PVV en het forum worden op voorhand al buitengesloten door Rutte en consorten.

twitter


Voor mensen die democratie ECHT een warm hart toedragen is dit niets anders dan een schandalige vertoning.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  maandag 8 maart 2021 @ 22:11:49 #94
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_198402076
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 21:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het zonder wettelijke basis en ook nog politiek gemotiveerd optreden door burgemeesters een goed idee vinden omdat je toevallig niet zoveel met het slachtoffer hebt is nog veel simpeler.
Van mij mogen ze tegen alle andere politici die zich zo idioot gedragen op gelijke wijze optreden. Maar waar zijn die?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_198402198
FvD heeft natuurlijk wel een geweldige goede campagne gevoerd als kleinere partij. Net weer op de radio, dat krantje, vaak op den talkshows. Zichtbaar in de steden.
Daar kan bv PvdA een pintje aan zuigen, hoor ik nooit wat van.
Vakman pur sang
pi_198402257
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 21:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is heel democratisch. Dan weten je kiezers waar ze aan toe zijn. Dat je geen concessies gaat doen aan de FvD.

Het is juist ondemocratisch als er een samenwerkingsplicht zou zijn.
Schandalig en verschrikkelijk dom.

Democratie is juist concessies maken. Men moet naar elkaar op zoek. Trek dit verder en iedereen blijft in z'n eigen bubbel zitten, dan loopt het helemaal vast.

Ik zag laatst een campagne poster van D66 met de slogan; "Laat iedereen vrij, maar niemand vallen".

Tuurlijk, haatpredikers die andere normen en waarden opdringen vrij laten, maar laat mensen, die andere zienswijze hebben op topics zoals immigratie en klimaat, vallen.

:N
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 maart 2021 @ 22:24:53 #97
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198402355
quote:
4s.gif Op maandag 8 maart 2021 22:20 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Schandalig en verschrikkelijk dom.

Democratie is juist concessies maken. Men moet naar elkaar op zoek. Trek dit verder en iedereen blijft in z'n eigen bubbel zitten, dan loopt het helemaal vast.

Ik zag laatst een campagne poster van D66 met de slogan; "Laat iedereen vrij, maar niemand vallen".

Tuurlijk, haatpredikers die andere normen en waarden opdringen vrij laten, maar laat mensen, die andere zienswijze hebben op topics zoals immigratie en klimaat, vallen.

:N
Dat is democratie inderdaad. Dat Rutte bij voorbaat al geen mogelijkheid ziet om samen te werken met de FvD wil dus zeggen dat er niet veel raakvlakken tussen deze partijen zijn en dat de concessies die je moet doen te groot zijn.

Baudet kan 2 dingen doen om in de regering te komen:
1: Zijn standpunten matigen zodat er mogelijkheden zijn om een coalitie te vormen.
2: 76 zetels halen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 8 maart 2021 @ 22:25:03 #98
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198402361
quote:
4s.gif Op maandag 8 maart 2021 22:20 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Schandalig en verschrikkelijk dom.

Democratie is juist concessies maken. Men moet naar elkaar op zoek. Trek dit verder en iedereen blijft in z'n eigen bubbel zitten, dan loopt het helemaal vast.

Ik zag laatst een campagne poster van D66 met de slogan; "Laat iedereen vrij, maar niemand vallen".

Tuurlijk, haatpredikers die andere normen en waarden opdringen vrij laten, maar laat mensen, die andere zienswijze hebben op topics zoals immigratie en klimaat, vallen.

:N
En wat voor concessies moeten daar uit komen dan? Nederland half vernietigen? Nederland om de week in en uit de EU? Alleen asielzoekers met de naam van A tot en met M toelaten?
pi_198402613


[ Bericht 100% gewijzigd door SpaceOddity op 08-03-2021 22:43:57 ]
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_198402683
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:27 schreef Antaris het volgende:

[..]

Kijk alsjeblieft naar de cijfers ipv de NPO te volgen.
Mensen die nog steeds geloven dat covid 19 zo dodelijk is verdienen niets beters dan dit.
Er gaan ook geen mensen dood door de panters in Artis. Zullen we de hekken dan maar open zetten?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')