quote:mooi, vooral die LP
Op donderdag 21 augustus 2003 21:51 schreef surrealm het volgende:
heb net fix + vargnatt LP + tshirt gescoord bij the end
[edit]Hij staat nu dus wel bij nlstore [/edit]
quote:Ik heb hem vandaag binnengekregen, tesamen met de schitterende Vargnatt LP.
Op dinsdag 9 september 2003 23:21 schreef Pietjuh het volgende:
Heeft iemand "A Quick Fix" al gehoord?
Ik zie hem nog steeds niet bij displeased of nlstore staan
Eerste indruk van Quick Fix: eindelijk weer eens wat vocalen, mr G experimenteert veel met z'n zang op deze EP. Het resultaat is zeer aardig. Deze EP klinkt (zoals gewoonlijk) als niets anders wat Ulver uitgebracht heeft, de nummers steunen zwaar op dynamiek en ademen af en toe behoorlijk.
[Dit bericht is gewijzigd door Summoner op 18-09-2003 04:13]
quote:Vergeet dan niet naar Bogus Blimp te luisteren..erg aparte band.. om het maar eens zachtjes uit te drukken
Op vrijdag 3 oktober 2003 19:14 schreef Summoner het volgende:
Pietjuh (my brotha in Ulver), bij gebrek aan meer Ulver de komende tijd ga ik me wat op andere Jester Records releases richten. Dat is het label van G, en ik verwacht dat de kwaliteit van dat spul ook erg hoog is. Ik heb zojuist het album van Upland besteld.
quote:Hmm goed plan, ga ik denk ook maar eens doen
Op vrijdag 3 oktober 2003 19:14 schreef Summoner het volgende:
Pietjuh (my brotha in Ulver), bij gebrek aan meer Ulver de komende tijd ga ik me wat op andere Jester Records releases richten. Dat is het label van G, en ik verwacht dat de kwaliteit van dat spul ook erg hoog is. Ik heb zojuist het album van Upland besteld.
quote:Ja, had ik ook zonet. Die site kent wel vaker problemen.
Op vrijdag 3 oktober 2003 19:54 schreef Pietjuh het volgende:
Hmm goed plan, ga ik denk ook maar eens doen
Alleen kan ik nu niet op de site van ze komen door een of andere mysql error
quote:Ah gaaf. En dat is ook een band die op Jester Records zit?
Op vrijdag 3 oktober 2003 19:33 schreef mr_cucumber het volgende:
Vergeet dan niet naar Bogus Blimp te luisteren..erg aparte band.. om het maar eens zachtjes uit te drukken
quote:Als nlstore meewerkt heb ik hem dinsdag in huis.
Op vrijdag 3 oktober 2003 20:09 schreef Pietjuh het volgende:
Heb net een sample gedownload van Upland, echt heerlijke muziek!
quote:Jep, ze hebben 2 cd's op Jester, te weten Men.Mic en Cords.Wires.
Op vrijdag 3 oktober 2003 20:06 schreef Summoner het volgende:[..]
Ah gaaf. En dat is ook een band die op Jester Records zit?
Korte beschrijving:
Bogus Blimp is cyber/silent/film/noir/rock/music brought to you by 6 - 8 men with polite haircuts, manouvering their craft by means of guitars, synthesizers, samplers, organs, horns, drums and sheer willpower!
Review van hun (in mijn oren dan) beste cd:
http://www.spiderbytes.com/ambientrance/bogb-cw.htm
Edit: en een vrij apart interview met de heren http://www.sinisterweb.co.uk/esoterica/ints/blimpint.html
quote:Wow, dat wordt m'n volgende jester aankoop!
Op vrijdag 3 oktober 2003 20:17 schreef mr_cucumber het volgende:
Jep, ze hebben 2 cd's op Jester, te weten Men.Mic en Cords.Wires.
quote:hehe..ik heb cords.wires ook gelijk maar even besteld, had hem alleen op mp3..wat een foute link trouwens van die nlstore, dit gaat mijn financieel adviseur niet leuk vinden
Op vrijdag 3 oktober 2003 20:26 schreef Summoner het volgende:[..]
Wow, dat wordt m'n volgende jester aankoop!
Weet iemand hier toevallig wat het thema is van de tektst van little blue bird? Ik kom er niet helemaal uit Ik vind het een best mooie tekst, net als die op de cd zelf staat en vrij apart.
Qua nummers vind ik de eerste 2e en 4e het mooist, maar 1e en 3e zijn ook heel goed!
quote:Goed he! Vreemd hoesje he!
Zo en ik heb vandaag eindelijk a Quick Fix binnengekregen!!!
Wat een geweldige EP is het!!!![]()
![]()
quote:Ehm... nee, eigenlijk niet. Ik let sowieso zelden op tekst (
Weet iemand hier toevallig wat het thema is van de tektst van little blue bird? Ik kom er niet helemaal uitIk vind het een best mooie tekst, net als die op de cd zelf staat en vrij apart.
quote:Haha ja, maar wel erg mooi getekend vind ik. Wel jammer dat het boekje trouwens niet dikker was dan 1 bladzijde
Op dinsdag 21 oktober 2003 01:31 schreef Summoner het volgende:
Hey Pietmans!
Goed he! Vreemd hoesje he!
quote:heheh, ik keek zo achterop het doosje en zag die tekst daar staan, en dacht: Damn dit is goed verzonnen!
Ehm... nee, eigenlijk niet. Ik let sowieso zelden op tekst ()...
Die remake van dat ene nummer van Kveldssanger, Natleitte geloof ik (??) is ook een erg goed nummer. Er stond ook bij dat dat nummer eigenlijk op 1st. Decade zou komen. Als dat het geval was, zou dat album gelijk een stuk beter zijn Maar ik ben overigens wel blij dat ze het nummer gewoon op a quick fix hebben gezet, omdat hij hier beter in het geheel past.
Maar ik ga nu even slapen, en morgen weer verder leren voor mijn tentamens. Goedenavond nog!
quote:Heb jij een jewelcase versie van A Quick Fix?! Oh, dan heb ik zeker een ltd. edition. Ik heb namelijk een dunne, stevige digipack met de cd in een soort hoesje waar je je lp's ook in hebt.
Op dinsdag 21 oktober 2003 01:51 schreef Pietjuh het volgende:
Haha ja, maar wel erg mooi getekend vind ik. Wel jammer dat het boekje trouwens niet dikker was dan 1 bladzijdeMaar het hoesje zelf is toch niet zo heel vreemd? Gewoon standaard jewelcase geval
Maar wel een met mooi design cover!
quote:Die tekst op de achterkant, ja die heb ik wel gelezen, want dat is niet zoveel!
heheh, ik keek zo achterop het doosje en zag die tekst daar staan, en dacht: Damn dit is goed verzonnen!Je moet het echt eens bekijken als je er zin in hebt. Ik heb trouwens ook een vermoeden dat de tekst die op de cd zelf staat, de tekst in het nummer Vowels is.
quote:Ja, hun eigen nrs remaken kunnen ze wel. Ik ben dan ook erg benieuwd naar die remake van "Nattens Madrigal", ben benieuwd wat hun 2003 interpretatie van de krachten van dat album is.
Die remake van dat ene nummer van Kveldssanger, Natleitte geloof ik (??) is ook een erg goed nummer. Er stond ook bij dat dat nummer eigenlijk op 1st. Decade zou komen. Als dat het geval was, zou dat album gelijk een stuk beter zijnMaar ik ben overigens wel blij dat ze het nummer gewoon op a quick fix hebben gezet, omdat hij hier beter in het geheel past.
quote:Navond, en succes met je tentamens!
Maar ik ga nu even slapen, en morgen weer verder leren voor mijn tentamens. Goedenavond nog!
Kan iemand me een volgende stap aanraden in de wondere wereld van Ulver na de aanschaf van 'Perdition City' en de 'Metamorphosis' en 'A Quick Fix' EP's? Is het bijvoorbeeld interessant om Ulvers metalverleden in te duiken, of stelt dat niet zoveel voor?
quote:Wat surrealm zegt, je kunt eigenlijk wel alles vanaf William Blake aanschaffen. Je kunt ook gewoon m'n openingspost lezen, om erachter te komen hoe dat ongeveer klinkt.
Op maandag 10 november 2003 18:50 schreef Ascaroth het volgende:
Kan iemand me een volgende stap aanraden in de wondere wereld van Ulver na de aanschaf van 'Perdition City' en de 'Metamorphosis' en 'A Quick Fix' EP's? Is het bijvoorbeeld interessant om Ulvers metalverleden in te duiken, of stelt dat niet zoveel voor?
Het hangt een beetje van je voorkeuren op het gebied van metal af of ik je de eerste drie albums aan kan raden (al is "Kveldssanger" geen metal maar een akoestische folk-achtige plaat), "Bergtatt" is erg toegankelijk als je een beetje ervaring met black metal hebt, maar "Nattens Madrigal" is andere koek. Zeer primitief, met een dito geluid. Of eerder: schijnbaar primitief, want ik heb over de jaren allerlei details uit die plaat kunnen halen die ik eerder nooit hoorde. Ik zou zeggen: eerst ff luisteren, en dan pas besluiten of je hem gaat kopen.
quote:Tsja, wat moet je ook van nummers van Merzbow maken? Merzbow heeft ook een nummer van Ulver geremixed voor hun 10-jarige jubileum cd, maar die vind ik ook niets aan.
Op dinsdag 11 november 2003 00:27 schreef maurice81 het volgende:
ulver doet ook een remix van merzbow op de frog remix en revisited dubbelcd
alleen jammergenoeg valt die mij wat tegen,
verder ken ik niks van ulver
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |