abonnement Unibet Coolblue
pi_198375187
Helaas ervaren wij nu al een poosje geluidshinder van onze buurman. Hij draait veel harde muziek, met een nog sterkere bas, waardoor wij geregeld meerdere uren per dag last van hebben. Overdag vind ik het ook niet leuk, maar dit gaat ook regelmatig door tot 3 uur in de nacht.
Uiteraard hebben we al meerdere keren aangebeld, maar dan wordt de deur bijna in je gezicht gesmeten. Een normaal gesprek zit er met deze man niet in.
Nu ben ik aan het onderzoeken hoe deze situatie het beste aan te pakken. Op internet lees ik dat bij huurwoningen de corporatiein gesprek moet gaan, maar wij huren via de vrije sector. Ik weet niet bij wie/op welke manier de buren huren. Kan ik de overlaat aankaarten bij onze verhuurmakelaar? Of zijn er andere manieren? B.v.d.! :)
It's better to regret something you did than something you didn't do
  zondag 7 maart 2021 @ 14:35:24 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198375226
Politie al gebeld?
So we just called him Fred
pi_198375257
quote:
7s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:35 schreef Fred het volgende:
Politie al gebeld?
Nee, ik heb toch hoop om er op een andere manier uit te komen. Politie erbij vind ik wel heftig gelijk.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_198375285
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:36 schreef Luke83 het volgende:
Politie erbij vind ik wel heftig gelijk.
Een normaal gesprek valt er niet te voeren zeg je. Dan geldt het recht van de sterkste. Heb je niet een paar vrienden dat hem kan intimideren?
  zondag 7 maart 2021 @ 14:39:11 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198375300
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:36 schreef Luke83 het volgende:
Nee, ik heb toch hoop om er op een andere manier uit te komen. Politie erbij vind ik wel heftig gelijk.
Nou, succes met de geluidsoverlast dan.
So we just called him Fred
pi_198375462
In dit soort zaken geldt maar een motto:
Don't get mad, get even
pi_198375491
Dit motto is beter.
Turning the other cheek
pi_198375498
Haha, nou misschien moet er inderdaad zwaarder geschut aan te pas komen, maar zoiets als een verhuurmakelaar kan hier niets in betekenen?
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_198375517
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:48 schreef Luke83 het volgende:
Haha, nou misschien moet er inderdaad zwaarder geschut aan te pas komen, maar zoiets als een verhuurmakelaar kan hier niets in betekenen?
Nee, die lacht je uit. Al dan niet achter je rug.
pi_198375519
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:48 schreef Luke83 het volgende:
Haha, nou misschien moet er inderdaad zwaarder geschut aan te pas komen, maar zoiets als een verhuurmakelaar kan hier niets in betekenen?
hangt er vanaf.
Hoelang huur je al"?
pi_198375532
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:48 schreef Luke83 het volgende:
Haha, nou misschien moet er inderdaad zwaarder geschut aan te pas komen, maar zoiets als een verhuurmakelaar kan hier niets in betekenen?
Waarom denk je dat je buurman dat als minder heftig dan politie zal ervaren?
pi_198375562
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:48 schreef hoechst het volgende:
Dit motto is beter.
Turning the other cheek
Nou dat vind ik niet, want dan krijg je de herrie dubbel,
pi_198375590
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:49 schreef hoechst het volgende:

[..]

hangt er vanaf.
Hoelang huur je al"?
Bijna 2,5 jaar.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_198375639
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:48 schreef Luke83 het volgende:
Haha, nou misschien moet er inderdaad zwaarder geschut aan te pas komen, maar zoiets als een verhuurmakelaar kan hier niets in betekenen?
Jawel hoor. Maar hoezo de makelaar? Er is toch een organisatie die het gebouwbeheer en dergelijke doet? Waar je bijv. naar belt als er sprake is van een reparatie?

Ik zou gewoon eens bellen en de situatie voor leggen.
pi_198375688
Verhuizen. Ook de politie doet bar weinig bij geluidsoverlast.

[ Bericht 12% gewijzigd door Peejtur op 08-03-2021 13:39:19 (Aangepast ivm 'lollig' grapje. ) ]
pi_198375722
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:54 schreef SignificanteAnder het volgende:

[..]

Jawel hoor. Maar hoezo de makelaar? Er is toch een organisatie die het gebouwbeheer en dergelijke doet? Waar je bijv. naar belt als er sprake is van een reparatie?

Ik zou gewoon eens bellen en de situatie voor leggen.
Dat is ook een idee ja, daar had ik nog niet aan gedacht. Dank!
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_198375742
En heb je al bij andere buren gepolst of zij er ook hinder van ondervinden? Als jullie bijv. de bovenburen zijn hebben de onderburen van deze man misschien ook wel last van de trillingen van de bass.
pi_198375788
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:59 schreef SignificanteAnder het volgende:
En heb je al bij andere buren gepolst of zij er ook hinder van ondervinden? Als jullie bijv. de bovenburen zijn hebben de onderburen van deze man misschien ook wel last van de trillingen van de bass.
We wonen in een rijtjeswoning, en de buurman heeft de hoekwoning. Dus er zijn geen anderr directe buren van hem.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_198375791
Misschien is handig even juridische loket langs die is gratis en je krijgt een advies. Wees slim, verzamel alle bewijzen. Misschien komt het toch bij rechtszaak (kantonrecht) terecht.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_198375807
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:02 schreef Luke83 het volgende:

[..]

We wonen in een rijtjeswoning, en de buurman heeft de hoekwoning. Dus er zijn geen anderr directe buren van hem.
En het huis van de buurman wordt via dezelfde organisatie verhuurd als dat van jullie?
pi_198375886
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:03 schreef SignificanteAnder het volgende:

[..]

En het huis van de buurman wordt via dezelfde organisatie verhuurd als dat van jullie?
Dat weet ik dus niet
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_198375896
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:08 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Dat weet ik dus niet
Nou ja, dat zullen ze zelf wel laten weten als je contact opneemt.
pi_198375973
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:57 schreef M.Ritcher het volgende:
Verhuizen. Ook de politie doet bar weinig bij geluidsoverlast.
Ben ik niet met je eens. Politie komt langs. Voor sommige mensen is dat voldoende om hun gedrag aan te passen. Tegen hardnekkige asocialen zal het allicht minder helpen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Peejtur op 08-03-2021 13:39:48 ]
pi_198376505
Eigenlijk wil je de verhuurder van je buurman hebben, die is uiteindelijk verantwoordelijk. Mogelijk kan jouw verhuurder daar wat in betekenen. Wie weet is het dezelfde persoon.
pi_198376749
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:57 schreef M.Ritcher het volgende:
Verhuizen. Ook de politie doet bar weinig bij geluidsoverlast.
Het is de bedoeling mensen uit zichzelf inzien dat ze hun gedrag moeten aanpassen. De politie kan daarbij helpen. Tegen mensen die ondanks alles nog altijd niet meewerken, daar is niks tegen te doen, maar dat is lang niet altijd zo.

[ Bericht 2% gewijzigd door Peejtur op 08-03-2021 13:40:07 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 15:56:20 #26
446930 crew  ESF1Gamer
pi_198376772
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:14 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Politie komt langs. Voor sommige mensen is dat voldoende om hun gedrag aan te passen. Tegen hardnekkige asocialen zal het allicht minder helpen.
Als het gedrag niet wordt aangepast dan wordt het apparatuur in beslag genomen.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_198377443
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:57 schreef M.Ritcher het volgende:
Ook de politie doet bar weinig bij geluidsoverlast.
De politie zal de betreffende bewoner aanspreken en waarschuwen. Blijft die toch herhaaldelijk overlast geven dan wordt vervolgens de geluidsapparatuur in beslag genomen. Dus waar je die wijsheid vandaan haalt dat ze weinig doen is mij een raadsel.
pi_198379016
Je kan toch het beste de politie bellen. Je buurman heeft maling aan jou. Zelfs de verhuurder kan weinig betekenen, het is niet dat je buurman zal stoppen door een brief van verhuurder.
  zondag 7 maart 2021 @ 18:17:08 #29
189961 ex
aperture science
pi_198379455
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:26 schreef Accordtje het volgende:

[..]

De politie zal de betreffende bewoner aanspreken en waarschuwen. Blijft die toch herhaaldelijk overlast geven dan wordt vervolgens de geluidsapparatuur in beslag genomen. Dus waar je die wijsheid vandaan haalt dat ze weinig doen is mij een raadsel.
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:56 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Als het gedrag niet wordt aangepast dan wordt het apparatuur in beslag genomen.
Dit is zeker waar. Vaak zijn dit dezelfde mensen die niet willen mee werken met de politie (waar de politie ook niet blij van word). Uiteindelijk gaan ze dan over tot in beslagname, en documenteren wat uit eindelijk wel echt werkt. Zeker als TS echt zovaak last heeft.

Bron: Mijn vorige buurman :p daar is op een gegeven moment echt dagelijks de wijkagent geweest en uit eindelijk z'n stereo in beslag genomen.
The cake is a lie!
  zondag 7 maart 2021 @ 18:20:44 #30
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198379514
Hier ook gehad
Hoop gezeik en een laffe verhuurder die vindt dat het mijn probleem was :')

Die heb ik dus even gemaild dat hij er geen reet van snapte en een paar uitspraken gemaild waarin stond dat de verhuurder aansprakelijk is . Die wordt gelijk een stuk stiller
Toen een mail naar de buurman dat ik zojuist een officiële geluidsmeting had gedaan en onderweg was naar de advocaat om een procedure optie starten om hem eruit te flikkeren

Sindsdien is het erg rustig :+
  zondag 7 maart 2021 @ 20:43:24 #31
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_198382381
Juist bij huur is de politie bellen een optie, plus maak een dossier.
  zondag 7 maart 2021 @ 21:33:28 #32
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_198383664
quote:
6s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:20 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hier ook gehad
Hoop gezeik en een laffe verhuurder die vindt dat het mijn probleem was :')

Die heb ik dus even gemaild dat hij er geen reet van snapte en een paar uitspraken gemaild waarin stond dat de verhuurder aansprakelijk is . Die wordt gelijk een stuk stiller
Toen een mail naar de buurman dat ik zojuist een officiële geluidsmeting had gedaan en onderweg was naar de advocaat om een procedure optie starten om hem eruit te flikkeren

Sindsdien is het erg rustig :+
Weten wat de rechten plichten zijn (m.b.t. de verhuurder): ^O^ ^O^ ^O^

Weten hoe je iemand het zweet op zijn bilnaad moet toveren (m.b.t. de overlast aso) : ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_198384119
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:03 schreef SignificanteAnder het volgende:

[..]

En het huis van de buurman wordt via dezelfde organisatie verhuurd als dat van jullie?
Lijkt me niet het probleem van TS. Eventueel wel van TS' verhuurder. Die mag er dan samen met de verhuurder / eigenaar van de woning van de buurman uitkomen.

Elke keer dat het voorkomt; melding maken bij de politie én bij de verhuurder.
"Pools are perfect for holding water"
pi_198385993
Ooit gehoord van oog om oog, tand om tand Luke? Ik zou zeggen huur extra zware bass/speakers met versterker en plak ze zodanig tegen de muur dat de hoge frequentie golven/trillingen zijn huis binnenstormen. Volgens mij heb je ook apparatuur dat magnetische golven uitstuurt. Gelijk zijn hele kut stereo plat jammen.
pi_198386220
Www.overlastadvies.NL is handig (van de rug, juist met tips over dit onderwerp)
dag
  maandag 8 maart 2021 @ 00:20:47 #36
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_198386333
Via kadaster is de eigenaar te achterhalen.
Vervolgens kun je positie verwerven door de overlastmelding uit te breiden met vermoedens van drugs en/of mensenhandel, met de aankondiging dit ook bij het gezag te gaan melden als de overlast niet stopt.
  maandag 8 maart 2021 @ 00:29:25 #37
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198386374
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:26 schreef Accordtje het volgende:
De politie zal de betreffende bewoner aanspreken en waarschuwen. Blijft die toch herhaaldelijk overlast geven dan wordt vervolgens de geluidsapparatuur in beslag genomen. Dus waar je die wijsheid vandaan haalt dat ze weinig doen is mij een raadsel.
Andere ervaring hier met een andere buurman die wel even een tuinfeestje gaf ieder jaar opnieuw met vol op 10 :')
0900-8844 wel politie geen spoed
Gebeld terwijl feest aan de gang was en ja al meerdere keren gevraagd of het zachter kon, ging de muziek weer harder :')
Half uur later ding dong daar dus en even later de politie met de versterker in de auto naar het buro _O_
Was ook daar opeens opmerkelijk rustig en de stemming zat er ook niet meer in :+
  maandag 8 maart 2021 @ 00:47:40 #38
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_198386446
quote:
6s.gif Op maandag 8 maart 2021 00:29 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Andere ervaring hier met een andere buurman die wel even een tuinfeestje gaf ieder jaar opnieuw met vol op 10 :')
0900-8844 wel politie geen spoed
Gebeld terwijl feest aan de gang was en ja al meerdere keren gevraagd of het zachter kon, ging de muziek weer harder :')
Half uur later ding dong daar dus en even later de politie met de versterker in de auto naar het buro _O_
Was ook daar opeens opmerkelijk rustig en de stemming zat er ook niet meer in :+
Meid toch wat een onsamenhangend verhaal. Lees je je bijdrages zelf voordat je op invoeren drukt?
pi_198388946
Politie is echt het laatste wat je kunt doen. Als andere dingen niet helpen.

Zie hieronder:

https://www.juridischloke(...)ren/geluidsoverlast/
pi_198389072
Eerst bij de eigenaar / verhuurder melden. En hebben ze misschien bij de gemeente een soort wijk/buurtbemiddeling of bij de wijkagent vragen, wat je kunt doen?
  maandag 8 maart 2021 @ 11:54:37 #41
151515 verita
Happy days
pi_198389998
Paar uurtjes Shostakovich: Symphony 10 II Allegro, op full blast should do the trick.

Nee serieus, wat eerder gezegd is, verhuurder inschakelen. En dossiervorming, alle tijden noteren in logboek.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_198392494
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 23:24 schreef Werkperd het volgende:
Ooit gehoord van oog om oog, tand om tand Luke? Ik zou zeggen huur extra zware bass/speakers met versterker en plak ze zodanig tegen de muur dat de hoge frequentie golven/trillingen zijn huis binnenstormen. Volgens mij heb je ook apparatuur dat magnetische golven uitstuurt. Gelijk zijn hele kut stereo plat jammen.
Op YouTube vind je ook zeer lange geluidsfragmenten, speciaal voor dit doel.
pi_198394639
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 23:24 schreef Werkperd het volgende:
Ooit gehoord van oog om oog, tand om tand Luke? Ik zou zeggen huur extra zware bass/speakers met versterker en plak ze zodanig tegen de muur dat de hoge frequentie golven/trillingen zijn huis binnenstormen. Volgens mij heb je ook apparatuur dat magnetische golven uitstuurt. Gelijk zijn hele kut stereo plat jammen.
Dat zou ik alleen doen als je zelf bijna gaat verhuizen. :P De geluidsoverlastveroorzakende aso heeft op dat gebied waarschijnlijk een stuk minder te verliezen dan degene die er last van heeft.
pi_198404010
quote:
6s.gif Op maandag 8 maart 2021 00:29 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Andere ervaring hier met een andere buurman die wel even een tuinfeestje gaf ieder jaar opnieuw met vol op 10 :')
0900-8844 wel politie geen spoed
Gebeld terwijl feest aan de gang was en ja al meerdere keren gevraagd of het zachter kon, ging de muziek weer harder :')
Half uur later ding dong daar dus en even later de politie met de versterker in de auto naar het buro _O_
Was ook daar opeens opmerkelijk rustig en de stemming zat er ook niet meer in :+
Dus 1 keer per jaar een tuinfeestje en je kunt niet over je hart strijken?

Als het regelmatig is oké maar 1 keer per jaar jeetje.
pi_198407047
Bedankt voor de adviezen allemaal. ^O^ Oog om oog, tand om tand klinkt aanlokkelijk, maar dan hebben onze buren aan de andere kant er weer last van, en dat zijn zeer vriendelijke mensen. Ik ga inderdaad maar eens in gesprek met de verhuurder. Kijken wat daar uitkomt.
It's better to regret something you did than something you didn't do
  dinsdag 9 maart 2021 @ 19:53:54 #46
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_198415133
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:37 schreef Luke83 het volgende:
Bedankt voor de adviezen allemaal. ^O^ Oog om oog, tand om tand klinkt aanlokkelijk, maar dan hebben onze buren aan de andere kant er weer last van, en dat zijn zeer vriendelijke mensen. Ik ga inderdaad maar eens in gesprek met de verhuurder. Kijken wat daar uitkomt.
Als iemand tot 3 uur s nachts herrie maakt begin jij om 7 uur met “verbouwen” . Paar gaatjes in een betonnen muur met de klopboor. Niet de boorhamer maar de langzamere klopboor. Geheid dat ie jouw klusactiviteiten niet in dank afneemt. Als hij verhaal komt halen vertel je dat je een geluidswerende muur aan het maken bent vanwege de harde muziek })
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_198415679
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:38 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Een normaal gesprek valt er niet te voeren zeg je. Dan geldt het recht van de sterkste. Heb je niet een paar vrienden dat hem kan intimideren?
Dit ja. Ken je iemand die bij een motorclub zit?

Tijd in zo'n sociale huurflat gewoond, zat ook een figuur die ineens om 2 uur 's nachts muziek aanzette. Na herhaaldelijk waarschuwen heeft zo'n one percenter daar gewoon boos op de deur geramd en gezegd "ik wil nu die speakers van je hebben, anders loop ik naar binnen en gooi ik alles van het balkon".

Mocht ze pas weer terug als hij beloofde alles op normaal volume te luisteren. Daarna nooit meer last van gehad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')