abonnement Unibet Coolblue
  zondag 7 maart 2021 @ 11:36:52 #1
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_198372270
Er is iemand die een auto wil kopen van mij maar die wil dit laten ophalen, hoe zit het nou met overschrijven??? Het ding staat ook nog op naam van mijn vader dus :?
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
  † In Memoriam † zondag 7 maart 2021 @ 11:40:15 #2
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_198372317
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  zondag 7 maart 2021 @ 11:42:52 #3
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_198372357
Geen enkel probleem joh.. Geef hem gewoon alles mee, en dan doet hij het later zelf een keertje, en dan sturen ze je het vrijwaringspapier gewoon later op.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 7 maart 2021 @ 12:04:27 #4
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_198372682
quote:
14s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:42 schreef Sounddragon het volgende:
Geen enkel probleem joh.. Geef hem gewoon alles mee, en dan doet hij het later zelf een keertje, en dan sturen ze je het vrijwaringspapier gewoon later op.
mooi niet dus
quote:
snap er niks van
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
pi_198373049
quote:
14s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:42 schreef Sounddragon het volgende:
Geen enkel probleem joh.. Geef hem gewoon alles mee, en dan doet hij het later zelf een keertje, en dan sturen ze je het vrijwaringspapier gewoon later op.
Zo heeft een vriend het een keer gedaan, de koper schreef ‘m een maand later pas over. Zou ik niet doen in ieder geval.

Ik zou hem laten betalen en zodra dat binnen is stuur je een foto van de groene pas en de brief met de code. Kan hij ‘m overschrijven. Zolang dat niet gebeurd is geef je de auto niet mee.
pi_198373057
quote:
3s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:04 schreef 1marcelfilms het volgende:

[..]

mooi niet dus
[..]

snap er niks van
Sukkel.

Maar goed als je al een digitale versie hebt van het kenteken bewijs, die groene pas dus ipv papieren versie dan kan je online overschrijven.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_198373368
quote:
14s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:42 schreef Sounddragon het volgende:
Geen enkel probleem joh.. Geef hem gewoon alles mee, en dan doet hij het later zelf een keertje, en dan sturen ze je het vrijwaringspapier gewoon later op.
_O- _O-
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 7 maart 2021 @ 13:57:52 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_198374489
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Zo heeft een vriend het een keer gedaan, de koper schreef ‘m een maand later pas over. Zou ik niet doen in ieder geval.

Ik zou hem laten betalen en zodra dat binnen is stuur je een foto van de groene pas en de brief met de code. Kan hij ‘m overschrijven. Zolang dat niet gebeurd is geef je de auto niet mee.
Het is natuurlijk altijd een optie om er even lekker sereneus op in te gaan :7 14.gif
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_198374598
Iedereen heeft tegenwoordig internet op mobiel.. Daarmee kan je prima overschrijven. Ter plekke ook nog!
vrijwaring krijg je per mail binnen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zondag 7 maart 2021 @ 16:11:37 #10
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_198377110
Ja maar die andere persoon is er niet bij
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
pi_198377402
quote:
3s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:11 schreef 1marcelfilms het volgende:
Ja maar die andere persoon is er niet bij
Niet jouw probleem. Iedereen weet donders goed wanneer je auto verkoopt, zorg dat je direct naam van koper zet. Anders ben je direct verantwoordelijk voor alles wat auto te maken heeft. Dat wil je natuurlijk voorkomen. Dus TS kan beter met de koper bespreekbaar van maken.

quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Zo heeft een vriend het een keer gedaan, de koper schreef ‘m een maand later pas over. Zou ik niet doen in ieder geval.

Ik zou hem laten betalen en zodra dat binnen is stuur je een foto van de groene pas en de brief met de code. Kan hij ‘m overschrijven. Zolang dat niet gebeurd is geef je de auto niet mee.
Stel je ervoor dat je straks een CJIB op post kreeg. Omdat de koper intussen op jouw naam rond reed bijvoorbeeld!
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zondag 7 maart 2021 @ 17:01:45 #12
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_198378086
Is het een bedrijf die de auto gekocht heeft die een chauffeur met een oprijwagen of iets dergelijks stuurt? Of gewoon een particulier die een vriend stuurt?

In het eerste geval zijn er wel mogelijkheden qua overschrijven op afstand. Je kunt online op RDW.nl zien of dat dan ook werkelijk gebeurd is.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_198378434
quote:
10s.gif Op zondag 7 maart 2021 13:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het is natuurlijk altijd een optie om er even lekker sereneus op in te gaan :7 14.gif
Haha dat vermoeden had ik uiteraard wel, ken je inmiddels langer dan vandaag ;) Maar wilde TS wel echt helpen, voordat de volgende vraag is: Ik krijg steeds boetes binnen maar de auto is al verkocht, wat doe ik hier tegen? ;)

quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:03 schreef Captain_Ghost het volgende:
Iedereen heeft tegenwoordig internet op mobiel.. Daarmee kan je prima overschrijven. Ter plekke ook nog!
vrijwaring krijg je per mail binnen.
Precies, zelfs als particulier kun je de auto op je eigen naam zetten. Al paar keer gedaan, werkt perfect.

quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:24 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Niet jouw probleem. Iedereen weet donders goed wanneer je auto verkoopt, zorg dat je direct naam van koper zet. Anders ben je direct verantwoordelijk voor alles wat auto te maken heeft. Dat wil je natuurlijk voorkomen. Dus TS kan beter met de koper bespreekbaar van maken.
[..]

Stel je ervoor dat je straks een CJIB op post kreeg. Omdat de koper intussen op jouw naam rond reed bijvoorbeeld!

Juist, nooit de auto meegeven als 'ie nog op jouw naam staat. Heb ook een keer zo een koper gehad. We hadden online al een prijs afgesproken (had netjes de mankementen aangegeven). De koper ging de auto extreem goed controleren maar kwam eigenlijk niks meer tegen dan wat ik had gezegd. Alsnog afdingen.. Uiteindelijk ging het nog om 5 tientjes. Zijn argument was: Het gaat maar om 5 tientjes, kijk ik wat voor huis je woont! Nou stond de auto bij m'n ouders huis dus het was helemaal niet mijn huis en zei ik hetzelfde: Het gaat maar om 5 tientjes en we hebben het vooraf afgesproken dus je wist waar je aan toe was. Nou uiteindelijk heb ik maar toegegeven omdat er verder nagenoeg 0 interesse in de auto was. En toen kwam het volgende: Of hij op mijn naam naar huis (van NH naar Zeeland) mocht rijden omdat hij nog in de schuldensanering zat.. Ja daagggg! Gelukkig had 'ie al betaald, dus hij kreeg de sleutels alleen als 'ie de vrijwaring had kon geven.
  zondag 7 maart 2021 @ 17:33:55 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_198378704
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 17:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Haha dat vermoeden had ik uiteraard wel, ken je inmiddels langer dan vandaag ;) Maar wilde TS wel echt helpen, voordat de volgende vraag is: Ik krijg steeds boetes binnen maar de auto is al verkocht, wat doe ik hier tegen? ;)
[..]

Precies, zelfs als particulier kun je de auto op je eigen naam zetten. Al paar keer gedaan, werkt perfect.
[..]

Juist, nooit de auto meegeven als 'ie nog op jouw naam staat. Heb ook een keer zo een koper gehad. We hadden online al een prijs afgesproken (had netjes de mankementen aangegeven). De koper ging de auto extreem goed controleren maar kwam eigenlijk niks meer tegen dan wat ik had gezegd. Alsnog afdingen.. Uiteindelijk ging het nog om 5 tientjes. Zijn argument was: Het gaat maar om 5 tientjes, kijk ik wat voor huis je woont! Nou stond de auto bij m'n ouders huis dus het was helemaal niet mijn huis en zei ik hetzelfde: Het gaat maar om 5 tientjes en we hebben het vooraf afgesproken dus je wist waar je aan toe was. Nou uiteindelijk heb ik maar toegegeven omdat er verder nagenoeg 0 interesse in de auto was. En toen kwam het volgende: Of hij op mijn naam naar huis (van NH naar Zeeland) mocht rijden omdat hij nog in de schuldensanering zat.. Ja daagggg! Gelukkig had 'ie al betaald, dus hij kreeg de sleutels alleen als 'ie de vrijwaring had kon geven.
Als je TS wat langer kent dan vandaag had je begrepen waarom ik postte wat ik postte, die wil helemaal niet geholpen worden, hij wil gewoon aandacht :s)

Ik wist trouwens niet dat je dat als particulier zelf kunt tegenwoordig, heeft dit topic toch nog een soort van nut ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_198378758
quote:
14s.gif Op zondag 7 maart 2021 17:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als je TS wat langer kent dan vandaag had je begrepen waarom ik postte wat ik postte, die wil helemaal niet geholpen worden, hij wil gewoon aandacht :s)

Ik wist trouwens niet dat je dat als particulier zelf kunt tegenwoordig, heeft dit topic toch nog een soort van nut ^O^
Ah dat wist ik dan weer niet :'(

Maar dat kan inderdaad, erg handig. Je moet dan wel een ID geverifieerd hebben in de DigiD app. Ik had de laatste keer op zondag een auto op naam gezet, erg handig. Had er alleen niet bij stilgestaan dat de verzekeraar niet op zondag te bereiken is :@
  zondag 7 maart 2021 @ 17:38:59 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_198378795
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 17:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ah dat wist ik dan weer niet :'(

Maar dat kan inderdaad, erg handig. Je moet dan wel een ID geverifieerd hebben in de DigiD app. Ik had de laatste keer op zondag een auto op naam gezet, erg handig. Had er alleen niet bij stilgestaan dat de verzekeraar niet op zondag te bereiken is :@
Verzekeraars hebben een telefoonnummer met een bandje, als je die belt en je meldt hem aan, is hij vanaf die seconde verzekerd in een tijdelijke dekking, in afwachting van je fiat op de volgende offerte.
Het zou me niks verbazen als dat online ook werkt trouwens.

En zo hebben we allebei wat geleerd vandaag. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_198379451
quote:
7s.gif Op zondag 7 maart 2021 17:38 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Verzekeraars hebben een telefoonnummer met een bandje, als je die belt en je meldt hem aan, is hij vanaf die seconde verzekerd in een tijdelijke dekking, in afwachting van je fiat op de volgende offerte.
Het zou me niks verbazen als dat online ook werkt trouwens.

En zo hebben we allebei wat geleerd vandaag. :)
Ik zit bij Centraal Beheer, heb eigenlijk niet verder geluisterd tot ik wat kon zeggen. Maar heb de volgende ochtend direct gebeld, dus was allemaal prima.

Leerzame zondag zo! :D
pi_198381583
quote:
14s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:42 schreef Sounddragon het volgende:
Geen enkel probleem joh.. Geef hem gewoon alles mee, en dan doet hij het later zelf een keertje, en dan sturen ze je het vrijwaringspapier gewoon later op.
Wat kan er mis gaan.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zondag 7 maart 2021 @ 20:30:17 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_198382031
quote:
10s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:09 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Wat kan er mis gaan.
Niet veel, ducttape en tieraps kar, die haalt het nieuwe adres niet eens, laat staan te hárd. (8>
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 7 maart 2021 @ 23:28:16 #20
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_198386033
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:24 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Niet jouw probleem. Iedereen weet donders goed wanneer je auto verkoopt, zorg dat je direct naam van koper zet. Anders ben je direct verantwoordelijk voor alles wat auto te maken heeft. Dat wil je natuurlijk voorkomen. Dus TS kan beter met de koper bespreekbaar van maken.
[..]

Stel je ervoor dat je straks een CJIB op post kreeg. Omdat de koper intussen op jouw naam rond reed bijvoorbeeld!

ik snap nog niet hoe je dan moet overschrijven als die andere er niet bij is?
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
pi_198386067
quote:
3s.gif Op zondag 7 maart 2021 23:28 schreef 1marcelfilms het volgende:

[..]

ik snap nog niet hoe je dan moet overschrijven als die andere er niet bij is?
Jij stuurt gewoon een foto van de kentekenkaart en die brief met die lange code er op. Die kan hij gewoon invoeren en overschrijven. De vrijwaring krijgt hij via de mail die hij naar jou kan sturen. Op RDW.nl of een kentekenapp kun je zien of de auto overgeschreven is.
Ik heb voor een handelaar gewerkt en ik haalde de auto's op, zo deden we het elke keer. Ik inspecteerde de auto, hij maakte het geld over naar de eigenaar. Ik stuurde foto van de genoemde dingen, vrijwaring werd via de mail gestuurd en klaar.
  zondag 7 maart 2021 @ 23:42:43 #22
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_198386131
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 23:32 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Jij stuurt gewoon een foto van de kentekenkaart en die brief met die lange code er op. Die kan hij gewoon invoeren en overschrijven. De vrijwaring krijgt hij via de mail die hij naar jou kan sturen. Op RDW.nl of een kentekenapp kun je zien of de auto overgeschreven is.
Ik heb voor een handelaar gewerkt en ik haalde de auto's op, zo deden we het elke keer. Ik inspecteerde de auto, hij maakte het geld over naar de eigenaar. Ik stuurde foto van de genoemde dingen, vrijwaring werd via de mail gestuurd en klaar.
Dat is te proberen als diegene eerst geld overmaakt. moet niet via digidee ?
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
pi_198386530
Gewoon hem geld laten sturen, de rest zoekt ‘ie zelf wel uit 😋
  zaterdag 20 maart 2021 @ 13:25:26 #24
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_198602430
het werdt uiteindelijk maar eerst op naam gezet van diegene die kwam halen en daarna weer dat mag ie zelf weten ik ben er nu van af
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
  Moderator dinsdag 23 maart 2021 @ 08:46:51 #25
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')