abonnement Unibet Coolblue
pi_198370179
Het HLN opent hier groot mee.

Man steekt met groot mes in op slachtoffer in Rotterdam, getuige slaat verdachte neer met knuppel: “Een bloedbad”

Een man is in de nacht van zaterdag op zondag zwaargewond geraakt bij een bizarre steekpartij in de Nederlandse stad Rotterdam. Een man met een groot mes stak volgens getuige Jeroen (53) ‘als een jihadist bovenop hem zittend’ op hem in. De getuige wist het slachtoffer te ontzetten door de verdachte met een knuppel neer te slaan, zegt hij. “Het was een bloedbad.’’

Theo Teitsma 07-03-21, 03:11 Laatste update: 06:56

De steekpartij vond plaats op straat ten westen van het centrum van de havenstad. Over de toedracht weet de politie voorlopig alleen dat er een ruzie tussen de twee mannen aan vooraf ging. Getuige Jeroen meldt dat hij vanuit zijn busje zag dat een man op straat lag en er iemand op hem zat. “Ik zag dat het kleine mannen waren en dacht: ik moet iets doen en wilde ze uit elkaar trekken. Maar dichterbij gekomen zag ik dat de ene man met een mes van ik denk wel 30 centimeter op hem instak. In z’n gezicht, in zijn nek, in zijn armen, in zijn benen, in zijn buik. Het bloed zat overal. Het was een bloedbad”, beschrijft Jeroen.

Ik heb de deur opengetrok­ken en hem opnieuw een keiharde klap met de knuppel gegeven.

Getuige Jeroen
Gillen en schreeuwen
Zo snel hij kon pakte hij een stalen borstel uit zijn auto en sloeg de steker daarmee hard op zijn achterhoofd. “Hij keek even om en ging daarna door met insteken op het slachtoffer. Die hoorde ik alleen maar gillen en schreeuwen in het Tigrinya (Eritrees. red.). Daarna heb ik een knuppel uit mijn auto gepakt en die man een ongelooflijke klap op zijn achterhoofd gegeven.”

Maar vervolgens ging de steker achter Jeroen aan en sprong in diens bus. “Ik heb toen aan de andere kant de deur opengetrokken en hem opnieuw een keiharde klap met de knuppel gegeven.” Daarop viel de verdachte op de grond en was de politie daar. De ambulancedienst zorgde ervoor dat het slachtoffer met een spoedtransport naar het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam werd gebracht. Ook de verdachte moest daar naar toe, omdat hij ook verwondingen had.

Mijn busje lijkt nu wel een abattoir. Overal zit bloed.

Getuige Jeroen
Beide mannen zullen worden aangehouden, zegt een politiewoordvoerster. Ze bevestigt dat de getuige het slachtoffer heeft ontzet en dat daarbij de verdachte gewond is geraakt.

De politie heeft de verklaring van Jeroen uitgebreid opgenomen in een politiebusje. Hij heeft nu wel een probleem: zijn eigen busje zit onder het bloed. “Het lijkt wel een abattoir. Maar ik ben ongelooflijk blij dat ik wat heb gedaan, want anders was die man die op de grond lag hartstikke dood gestoken.”
pi_198370192
Ik zit te denken aan Jeroen. Wat zijn de gevolgen voor hem? En heeft de politie hem eerst wel gelijk door een advocaat laten begeleiden?

Ik hoop tenminste niet dat Jeroen er juridisch veel last van gaat krijgen. Want dan krijg je in de toekomst bij een ander geval minder hulp van omstanders.
  zondag 7 maart 2021 @ 08:03:01 #3
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198370212
Als het inderdaad zo is gegaan als die getuige/participant vertelt, vind ik dat een behoorlijk heldhaftige actie van hem. De meesten zouden de andere kant op kijken.
  zondag 7 maart 2021 @ 08:13:50 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198370265
Jeroen herkent Tigrinya (Eritrees), heeft een knuppel in zijn busje en zag het midden in de nacht vanuit zijn busje gebeuren, tijden de avondklok...
Bijzonder.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 7 maart 2021 @ 08:20:00 #5
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198370284
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 08:13 schreef Leandra het volgende:
Jeroen herkent Tigrinya (Eritrees), heeft een knuppel in zijn busje en zag het midden in de nacht vanuit zijn busje gebeuren, tijden de avondklok...
Bijzonder.
Ja, dat zijn wel bijzondere details. Vandaar mijn disclaimer. :P
  zondag 7 maart 2021 @ 08:23:14 #6
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_198370301
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 08:13 schreef Leandra het volgende:
Jeroen herkent Tigrinya (Eritrees), heeft een knuppel in zijn busje en zag het midden in de nacht vanuit zijn busje gebeuren, tijden de avondklok...
Bijzonder.
En een stalen borstel, wat moet ik mij daarbij voorstellen?
  zondag 7 maart 2021 @ 08:27:32 #7
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198370320
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 08:23 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

En een stalen borstel, wat moet ik mij daarbij voorstellen?

Zoiets?
  zondag 7 maart 2021 @ 08:31:45 #8
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_198370339
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 08:23 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

En een stalen borstel, wat moet ik mij daarbij voorstellen?
Zoiets als dit? Dat zet ook geen zoden aan de dijk, dat ding.



Wel een mooi voorbeeld van verrijking weer dit. Hebben ze onze artsen, die toch al niks te doen hadden in Coronatijd, weer wat te doen gegeven. Straks moeten er zich weer twintig instanties met dader en slachtoffer bezighouden. Misschien wordt dader het land uitgezet in theorie, maar daar wordt dan weer niet op toegezien en dader zwerft rond en wordt een overlast veroorzakende criminele illegaal. Misschien nog even een liedje zingen in Apeldoorn?
pi_198370350
Volgens mij red je het niet als iemand insteekt op je... En iemand die je wilt redden ziet dat pas gebeuren als het al begonnen is...

Wat moeten wij met dat uitschot met IQ 70 gelovende in geweldadige Islam als de heilige graal?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 7 maart 2021 @ 08:37:35 #10
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_198370371
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 08:34 schreef ludovico het volgende:
Volgens mij red je het niet als iemand insteekt op je... En iemand die je wilt redden ziet dat pas gebeuren als het al begonnen is...

Wat moeten wij met dat uitschot met IQ 70 gelovende in geweldadige Islam als de heilige graal?
Eritrea dude. Grote kans dat het Christenen zijn. Die zijn in sommige gebieden in Afrika echter net zo koekie...
pi_198370388
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 08:37 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Eritrea dude. Grote kans dat het Christenen zijn. Die zijn in sommige gebieden in Afrika echter net zo koekie...
Moordaanslagen ben ik alleen bekend mee vanuit Islam eigenlijk. Dit verhaal dat het een christen zou kunnen zijn heb ik nog nooit gehoord.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 7 maart 2021 @ 08:43:32 #12
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_198370413
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 08:40 schreef ludovico het volgende:

[..]

Moordaanslagen ben ik alleen bekend mee vanuit Islam eigenlijk. Dit verhaal dat het een christen zou kunnen zijn heb ik nog nooit gehoord.
Hmm net even opgezocht, had het idee dat Eritrea voornamelijk Christelijk is zoals Ethiopië. Dat blijkt niet het geval... Er is een aanzienlijke moslimpopulatie, variërend van één derde tot ongeveer de helft naar schatting. Grote kans dus dat de dader die woestijnrover aanhangt.
pi_198370488
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 08:13 schreef Leandra het volgende:
Jeroen herkent Tigrinya (Eritrees), heeft een knuppel in zijn busje en zag het midden in de nacht vanuit zijn busje gebeuren, tijden de avondklok...
Bijzonder.
Plottwist: hij heet Jaroon, het slachtoffer is zijn stiekeme homovriend en de dader een dominee uit Krimpen
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 7 maart 2021 @ 09:47:13 #14
74056 crew  ToT
pi_198370920
Stevig figuur, dat slachtoffer. Er wordt keer op keer met een mes van 30 cm op hem ingestoken op vitale delen van het lichaam en hij heeft het overleefd?
pi_198370939
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 08:13 schreef Leandra het volgende:
Jeroen herkent Tigrinya (Eritrees), heeft een knuppel in zijn busje en zag het midden in de nacht vanuit zijn busje gebeuren, tijden de avondklok...
Bijzonder.
Er waren er dus 3 in overtreding en allen op dezelfde plaats en tijd, vreemd verhaal weer.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_198370970
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 09:48 schreef halfway het volgende:

[..]

Er waren er dus 3 in overtreding en allen op dezelfde plaats en tijd, vreemd verhaal weer.
Je weet dat sommige mensen op straat mogen na 9 uur in de avond?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198371015
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 09:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je weet dat sommige mensen op straat mogen na 9 uur in de avond?
Daar bedoelen ze dus geen haatbaarden en mensen met knuppels in de auto mee.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_198371045
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 09:55 schreef halfway het volgende:

[..]

Daar bedoelen ze dus geen haatbaarden en mensen met knuppels in de auto mee.
Nee, mensen met een werkgeversverklaring. En dat kan in principe iedereen zijn.


Overigens kan ik me ook prima voorstellen dat je de straat op rent als je huisgenoot met een mes van 30 cm achter je aan zit.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198371072
Logisch dat iedereen word aangehouden na zoiets.

Verder is het enige verbazingwekkende aan het verhaal dat hij zo ver ging om iemand te helpen.
In de alles voor de kliks op Instagram generatie zou je hoogstens wat filmers zien, te dom om de politie te bellen.
pi_198371340
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 08:13 schreef Leandra het volgende:
Jeroen herkent Tigrinya (Eritrees), heeft een knuppel in zijn busje en zag het midden in de nacht vanuit zijn busje gebeuren, tijden de avondklok...
Bijzonder.
Misschien probeerde hij in het Guinness Book of Records te komen als meest toevallige passant ooit.
  zondag 7 maart 2021 @ 12:15:17 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_198372891
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 08:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Hmm net even opgezocht, had het idee dat Eritrea voornamelijk Christelijk is zoals Ethiopië. Dat blijkt niet het geval... Er is een aanzienlijke moslimpopulatie, variërend van één derde tot ongeveer de helft naar schatting. Grote kans dus dat de dader die woestijnrover aanhangt.
Uitstekende aanname weer waar de Tigrinya zo goed als volledig Christelijk zijn. Het zal net die ene niet Christelijke zijn inderdaad.

Het blijft toch een sport om het zo graag mogelijk de moslimhoek in te krijgen natuurlijk.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_198373623
Eritreeërs :')
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_198373672
Slachtoffers worden ontzet, niet de daders.

Met vriendelijke groet, uw taalnazi van dienst.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2021 13:01:14 ]
pi_198374476
behoorlijk a relax voor een qatkauwer.
  zondag 7 maart 2021 @ 14:26:02 #25
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_198375050
die gast jeroen zal misschien een boete krijgen omdat hij een knuppel achter in zijn auto had , dat is dus niet wenselijk , maar aan de andere kant heeft het nu wel een mensenleven gered .. en zal het misschien voor hem wel als straf uitkomen met een proeftijd van 5 jaar en zullen er verder geen gevolgen zijn mits hij niet weer iemand aanvalt of betrapt word met een knuppel achter in
Maar ik hoop dat de steker dus wel even enkeltje vaderland gaat ...... en daar gewoon zijn straf gaat uitzitten
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')