abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 6 maart 2021 @ 18:29:12 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198359502

quote:
Vrouw overtreedt mondkapjesplicht in Bakker Bart, weigert de winkel te verlaten



,,Mevrouw, zou u alstublieft de winkel uit willen gaan?", zo vragen medewerkers van de Bakker Bart in Gouda meermaals aan een mevrouw die al filmend zonder mondkapje in de broodjeszaak staat. Ze weigert. Goudse politici reageren vol lof op het handelen van het winkelpersoneel.

,,Dit gaat om apartheid", zegt de vrouw in kwestie tegen het winkelpersoneel. Haar dochter, die mee was om een broodje te halen, heeft al eerder de winkel verlaten vanwege het niet dragen van een mondkapje. Dat is sinds december wel verplicht.

Het personeel van de Bakker Bart laat het er niet bij zitten en verzoekt de mevrouw meermaals om de zaak te verlaten, nadat zij onder andere uitspraken deed over ‘fascisme’ en ‘zoals zij dat met zwart en wit deden'. Dit alles is te zien in een YouTube-video die de vrouw zelf online heeft geplaatst.

Nadat de video zo'n 1,5 minuut bezig is, besluit de medewerkster van de Bakker Bart de politie in te schakelen. Het is voor de filmende vrouw zonder mondkapje reden om ook andere klanten te benaderen. ,,Ik ga het gewoon online plaatsen, hoor. Het komt op mijn Facebook!” Uiteindelijk verdwijnt de mevrouw uit de winkel, nadat ze het tafereel ruim twee minuten vastlegde met haar telefoon.

Politieke reacties
De Goudse wethouder Thierry van Vugt laat op Twitter weten dat de mondkapjesplicht er ‘niet voor niets is’, en: ,,Alleen als we ons houden aan de regels ontstaat er hopelijk weer meer ruimte om ons ding te doen. Goed dat winkelier hierop acteert.”

Ook D66-fractievoorzitter Evert Bobeldijk reageert op de kwestie: ,,Goed gedaan door de medewerkers van deze bakker. Keurig duidelijk gemaakt dat klant zich aan de regels moet houden. Als klanten over fascisme en apartheid beginnen, moet je stevig in je schoenen staan om zo respectvol je punt te blijven maken. Hulde.”

https://www.ad.nl/gouda/v(...)e-verlaten~ad74d286/
---------------------------

Wat een triest figuur :r :r :r Zet gewoon je mondkapje op of blijf lekker thuis. Dit is heel triest :r :r

"fasiste is mense die me nie kaas brotje geve" 8)7 8)7 8)7
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 6 maart 2021 @ 18:30:44 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_198359538
Oooh allemaal ff lekker haatfappen!!!!
  Spellchecker zaterdag 6 maart 2021 @ 18:30:45 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  zaterdag 6 maart 2021 @ 18:32:19 #4
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_198359571
Jeetje meid, het is me wat.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  zaterdag 6 maart 2021 @ 18:35:01 #5
338319 ZarB
Piña colada
pi_198359633
Dat dit nieuws is _O-

Ik zeg het nog maar eens: what a time to be alive. Als er buitenaards leven is lachen ze zich kapot om ons. Popcorn en al erbij.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_198359657
Geef deze zwakzinnige vooral niet nog meer aandacht
pi_198359667
Wat een zeikwijf zeg, ze wilde even een punt maken. En nu heeft ze geen ontbijt. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_198359685
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 18:35 schreef ZarB het volgende:
Dat dit nieuws is _O-

Ik zeg het nog maar eens: what a time to be alive. Als er buitenaards leven is lachen ze zich kapot om ons. Popcorn en al erbij.
Klopt. Alleen heet het bij ons anders.
pi_198359701
Dat ongevraagd filmen van die medewerkers alleen al moet reden zijn om haar eruit te tyfen. Beetje mensen lastig vallen die ook alleen maar gewoon hun werk doen. :r
pi_198359727
En de mond vol hebben over vrijheid, maar geen enkele moeite hebben met het schenden van de privacy van die werknemers. :') Maar het is niks persoonlijks hoor.
pi_198359731
Dat passief agressieve toontje ook :')
pi_198359774
Het zit haar echt niet mee, eerst al zuurstofgebrek bij haar geboorte en nu krijgt ze geen brood
  zaterdag 6 maart 2021 @ 18:44:00 #13
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198359826
Merkwaardig, ik zie in de AH regelmatig mensen zonder mondkapjes.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_198359844
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 18:44 schreef Fcu030 het volgende:
Merkwaardig, ik zie in de AH regelmatig mensen zonder mondkapjes.
ik ook zijn vaak kleine kinderen die hoeven geen mondkapje op
  zaterdag 6 maart 2021 @ 18:49:18 #15
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198359937
Je zal maar met zo'n wijf thuis op de bank moeten zitten zeg. Afschuwelijk.
pi_198359939
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 18:44 schreef Fcu030 het volgende:
Merkwaardig, ik zie in de AH regelmatig mensen zonder mondkapjes.
Dat kan, er zijn er die vrijstelling hebben op medische gronden. Ze moeten het alleen wel aan kunnen tonen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_198359940
Zou wel raken, hard
Ik zwaai naar dieren.
pi_198359975
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 18:49 schreef Twiitch het volgende:
Je zal maar met zo'n wijf thuis op de bank moeten zitten zeg. Afschuwelijk.
Zonder mondkapje? Maakt niet uit, dan nemen we de muilkorf van de hond wel.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 19:00:31 #19
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_198360149
Ach, geef die vrouw haar brood en wees er klaar mee!
Dat op de strepen staan van beide kanten is ook wel moemakend.... los het op!
  Spellchecker zaterdag 6 maart 2021 @ 19:01:40 #20
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198360172
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 18:49 schreef Twiitch het volgende:
Je zal maar met zo'n wijf thuis op de bank moeten zitten zeg. Afschuwelijk.
Daarom moest ze naar de bakker _O-
  zaterdag 6 maart 2021 @ 19:01:43 #21
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198360173
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 18:49 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat kan, er zijn er die vrijstelling hebben op medische gronden. Ze moeten het alleen wel aan kunnen tonen.
Aan wie? Ik zie ze nooit gecontroleerd worden oid.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_198360182
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:00 schreef Bocaj het volgende:
Ach, geef die vrouw haar brood en wees er klaar mee!
Dat op de strepen staan van beide kanten is ook wel moemakend.... los het op!
Hoezo, als je haar niet wegstuurt zou je dus elke volgende klant zonder mondkapje ook moeten helpen. En dan krijg je als winkelier gewoon een bekeuring.
Ik zou het risico niet nemen voor zo’n asociaal gedrocht
pi_198360190
Mensen die zich laten muilkorven :')
  zaterdag 6 maart 2021 @ 19:03:45 #24
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_198360213
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:01 schreef Fugue het volgende:

[..]

Hoezo, als je haar niet wegstuurt zou je dus elke volgende klant zonder mondkapje ook moeten helpen. En dan krijg je als winkelier gewoon een bekeuring.
Ik zou het risico niet nemen voor zo’n asociaal gedrocht
Ach dat is helemaal niet gezegd...
pi_198360271
Goudse wethouder zegt dat de mondkapjesplicht er "niet voor niets is".

Onze andere leiders zeggen iets heel anders hoor:

twitter
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 6 maart 2021 @ 19:12:55 #26
224960 highender
Travellin' Light
pi_198360374
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:01 schreef Fugue het volgende:
Hoezo, als je haar niet wegstuurt zou je dus elke volgende klant zonder mondkapje ook moeten helpen. En dan krijg je als winkelier gewoon een bekeuring.
Ik zou het risico niet nemen voor zo’n asociaal gedrocht
Als winkelier loop je geen risico op een boete.

quote:
Je bent als winkelier binnen de wettelijke mondkapjesplicht niet bevoegd handhavend op te treden. Je kunt geen boete krijgen als een klant zich niet aan de mondkapjesplicht houdt. Wel ben je verantwoordelijk voor de orde en veiligheid in de winkel. Ook wordt een actief deurbeleid verwacht. Dit houdt in dat je consumenten per 1 december moet wijzen op de mondkapjesplicht, bijvoorbeeld met een poster bij de ingang van de winkel.

Bron:
https://www.kvk.nl/advies(...)de-mondkapjesplicht/
pi_198360599
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:12 schreef highender het volgende:

[..]

Als winkelier loop je geen risico op een boete.
[..]

Dat wist ik niet, dank je! Evengoed vind ik dat de winkelier prima heeft gehandeld in deze
  Beste debater 2022 zaterdag 6 maart 2021 @ 19:26:59 #28
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198360642
Zo schijtziek van die wappies... zoek een leven stel wannabe Gandhi's.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198360652
Godverdomme dit zal je moeder maar zijn ;(
  zaterdag 6 maart 2021 @ 19:35:03 #30
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198360753
Die mondkapjes zijn ook kut, maar volgens mij weet ze dat ze verplicht zijn he? Dus waarom dan toch verwachten dat je geholpen wordt? Aandachtshoer.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_198360809
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zo schijtziek van die wappies... zoek een leven stel wannabe Gandhi's.
Nog meer wappies die zeggen dat mondkapjes niet werken:

twitter
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_198360811
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:35 schreef Harvest89 het volgende:
Die mondkapjes zijn ook kut, maar volgens mij weet ze dat ze verplicht zijn he? Dus waarom dan toch verwachten dat je geholpen wordt? Aandachtshoer.
Dat ze al filmend binnen komt, zegt al genoeg
pi_198361159
Wat een naar en dom tokkiewijf. Erg sneu voor de winkelmedewerkers dat ze met dit uiterst onbeschofte en irritante tuig te maken krijgen.

Dit tokkiewijf filmt overigens zonder toestemming zomaar de winkelmedewerkers en plempt de beelden vervolgens zo op internet neer. Ik vind het eigenlijk echt niet kunnen dat dit zomaar mag.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 19:59:55 #34
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_198361305
Hulde aan de medewerkers van Bakker Bart.
pi_198361456
wat een zeikwijf, daar het personeel van Bakker Bart mee lastig vallen
pi_198361618
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:38 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Nog meer wappies die zeggen dat mondkapjes niet werken:

[ twitter ]
Ze zeggen niet dat mondkapjes niet werken, sterker nog, "die zijn bestemd voor de zorg" geeft al aan dat ze wel werken én dat ze daar even wat harder nodig hadden en op dat moment geen run wilden op mondkapjes.

Vergeet niet dat er de eerste helft van vorig jaar een groot tekort was aan hulpmiddelen in de zorg.

Dat je er iets anders uit weet te destilleren verbaast me niets, gezien je BNW achtergrond.
pi_198361806
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ze zeggen niet dat mondkapjes niet werken, sterker nog, "die zijn bestemd voor de zorg" geeft al aan dat ze wel werken én dat ze daar even wat harder nodig hadden en op dat moment geen run wilden op mondkapjes.
Uhm nee, je hoort Hugo praten over "dat type" masker. Dat gaat over medische mondkapjes. En misschien moet je met je aandachtsspanne van een goudvis, ook even dat hele filmpje afkijken.

quote:
Dat je er iets anders uit weet te destilleren verbaast me niets, gezien je BNW achtergrond.
Zet jij jezelf even voor lul, slimmerik!

Zelf geen onderscheid kunnen maken tussen medische en niet medische mondkapjes en dan gelijk weer beginnen te wauwelen over BNW _O-

Blijkbaar is deze gekke BNWer toch iets wakkerder dan jij :7
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_198361929
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Uhm nee, je hoort Hugo praten over "dat type" masker. Dat gaat over medische mondkapjes. En misschien moet je met je aandachtsspanne van een goudvis, ook even dat hele filmpje afkijken.
[..]

Zet jij jezelf even voor lul, slimmerik!

Zelf geen onderscheid kunnen maken tussen medische en niet medische mondkapjes en dan gelijk weer beginnen te wauwelen over BNW _O-

Blijkbaar is deze gekke BNWer toch iets wakkerder dan jij :7
Je post zelf een verzameling kort geknipte clipjes zonder context.

Er was de eerste helft van vorig jaar een tekort aan mondkapjes, de boodschap was daarom vooral "ga ze niet dragen, etc" om er geen run op te veroorzaken. Zelfs de mondkapjes die bedoeld waren voor de bouw waren niet meer te krijgen.

De mondkapjes die momenteel verkocht en gedragen worden (omdat ze ruim verkrijgbaar zijn), zijn veelal medische mondkapjes.
pi_198361937
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:54 schreef rutger05 het volgende:
Wat een naar en dom tokkiewijf. Erg sneu voor de winkelmedewerkers dat ze met dit uiterst onbeschofte en irritante tuig te maken krijgen.

Dit tokkiewijf filmt overigens zonder toestemming zomaar de winkelmedewerkers en plempt de beelden vervolgens zo op internet neer. Ik vind het eigenlijk echt niet kunnen dat dit zomaar mag.
Mag ook niet zomaar. Als ze dit aangeven bij de politie kan dit nog een zaak worden wegens privacyschending.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_198362007
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je post zelf een verzameling kort geknipte clipjes zonder context.

Er was de eerste helft van vorig jaar een tekort aan mondkapjes, de boodschap was daarom vooral "ga ze niet dragen, etc" om er geen run op te veroorzaken. Zelfs de mondkapjes die bedoeld waren voor de bouw waren niet meer te krijgen.

De mondkapjes die momenteel verkocht worden (omdat ze ruim verkrijgbaar zijn), zijn medische mondkapjes.
Goed zo jongen! In plaats van gewoon je fout toe te geven, gewoon lekker koppig volhouden dat de fout bij mij ligt.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_198362019
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Goed zo jongen! In plaats van gewoon je fout toe te geven, gewoon lekker koppig volhouden dat de fout bij mij ligt.
De fout ligt ook bij jou.

Dat er ook zelfgemaakt mondkapjes toegestaan worden is natuurlijk wel veel minder veilig maar nog altijd beter dan niets dragen.

Als mondkapjes begin vorig jaar in voldoende mate beschikbaar waren geweest, was de boodschap toen niet geweest om ze niet te dragen. Het was puur om de zorg de kostbare mondkapjes te gunnen.
pi_198362054
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Uhm nee, je hoort Hugo praten over "dat type" masker. Dat gaat over medische mondkapjes. En misschien moet je met je aandachtsspanne van een goudvis, ook even dat hele filmpje afkijken.
[..]

Zet jij jezelf even voor lul, slimmerik!

Zelf geen onderscheid kunnen maken tussen medische en niet medische mondkapjes en dan gelijk weer beginnen te wauwelen over BNW _O-

Blijkbaar is deze gekke BNWer toch iets wakkerder dan jij :7
Bah weer zo’n zure BNW discussie... niveautje kleuterschool 🤢
pi_198362072
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Bah weer zo’n zure BNW discussie... niveautje kleuterschool 🤢
Ja, kan het ook niet helpen dat sommige BNW'ers de NWS discussies vervuilen met hun onzin en dat dan ook nog eens 2x plaatsen in 1 topic.
pi_198362127
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:22 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Mag ook niet zomaar. Als ze dit aangeven bij de politie kan dit nog een zaak worden wegens privacyschending.
Ik zou dan zeker aangifte doen als ik hierbij zelf zonder toestemming was gefilmd als klant of medewerker. Dit kan echt niet door de beugel.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 20:31:13 #45
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198362146
Wat een trieste lui zijn dat toch, mensen die anderen lastig vallen en dat allemaal maar filmen want ze vinden zichzelf o zo goed want zij doorzien het doortrapte spel maar misschien wel de sociale intelligentie om dit gedrag te zien als wat het is, asociaal.
Laffe huichelaar
pi_198362171
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:30 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik zou dan zeker aangifte doen als ik hierbij zelf zonder toestemming was gefilmd als klant of medewerker. Dit kan echt niet door de beugel.
Inderdaad, maar dat snapt zo’n Gerda toch helemaal niet. Die komt daar om haar gelijk te halen.
pi_198362239
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Inderdaad, maar dat snapt zo’n Gerda toch helemaal niet. Die komt daar om haar gelijk te halen.
Des te smakelijker om te zien dat ze én haar gelijk niet krijgt, én een aanklacht wegens schenden van privacy aan haar dikke reet heeft.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_198362477
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

De fout ligt ook bij jou.

Dat er ook zelfgemaakt mondkapjes toegestaan worden is natuurlijk wel veel minder veilig maar nog altijd beter dan niets dragen.
Uit het filmpje, over gewone mondkapjes:

"deskundigen zeggen ons, dat voegt niets toe"

"Vanuit medisch oogpunt, geen bewezen effectiviteit"


Maar goed, ik ben maar een domme BNWer die letterlijk citeert wat onze leiders hebben gezegd.

quote:
Als mondkapjes begin vorig jaar in voldoende mate beschikbaar waren geweest, was de boodschap toen niet geweest om ze niet te dragen. Het was puur om de zorg de kostbare mondkapjes te gunnen.
Jij begint nu over medische mondkapjes te lullen om je onder je fout uit te praten. Het gaat in dit topic niet eens om medische mondkapjes en mijn post ging ook niet over medische mondkapjes. In de winkels in NL hoef je niet een medisch mondkapje op te doen.

Ik heb in mn leven en op dit forum vaak genoeg foute aannames gedaan en dingen te snel gelezen. En als ik daar op gewezen wordt, dan geef ik gewoon mijn fout toe. Misschien moet jij dat ook eens proberen.

Jij trekt te snel een conclusie en geeft mij nog even een veeg uit de pan om mij even in een verdomhoekje te zetten.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_198362562
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ja, kan het ook niet helpen dat sommige BNW'ers de NWS discussies vervuilen met hun onzin en dat dan ook nog eens 2x plaatsen in 1 topic.
Mensen die ons land besturen of het beleid beïnvloeden letterlijk citeren is "de discussie vervuilen met onzin".

Wat een gast ben jij zeg... :{
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 6 maart 2021 @ 20:46:23 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198362584
Mondkapjes zijn een puur symbolische maatregel. Ik snap wel dat mensen daar niet aan mee willen werken. Zo’n lapje dat de mensen tegenwoordig wekenlang in hun broekzak dragen heeft totaal geen enkel effect. Dat heeft RIVM-baas van Dissel ook letterlijk gezegd.
Waar het in werkelijkheid om gaat is dat hele volksstammen vrijheid haten en er van genieten als de ene na de andere zinloze repressieve maatregel wordt afgekondigd en verlengd.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 20:49:00 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198362672
quote:
Jaap van Dissel, directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding (CIb) van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), heeft maandenlang afgeraden mondkapjes te dragen in de strijd tegen Covid-19. Voldoende afstand houden en op z'n tijd handen wassen is volgens de viroloog en infectioloog beduidend effectiever. Sterker nog: mondkapjes zouden schijnveiligheid creëren.
Het is wellicht te vroeg om te zeggen dat Van Dissel gelijk heeft, want het mondkapjesadvies c.q. 'mondkapjesplicht' (in strijd met Artikel 11 van de Grondwet) is nog maar een maandje van kracht; de coronacijfers zijn niet bepaald bemoedigend te noemen. Nederland staat in de top-3 van Europese landen met de meeste 'coronabesmettingen' per 100.000 inwoners. Onze zuiderburen, waar het dragen van mondkapjes al veel eerder is ingevoerd, doet het nog beroerder.

Van Dissels voormalige collega bij het RIVM, immuoloog dr. Carla Peeters, schreef een reeks artikelen over de effecten van het dragen van mondkapjes in HP/De Tijd. Die effecten zijn er, volgens haar, niet. Simpelweg omdat een virusdeeltje ongeveer 80 tot 150 nanometer in diameter is. Dit is te klein om door de stof(fen) van mondkapjes geblokkeerd te worden.

Haar bewering is niet nieuw; een wetenschappelijk artikel uit 2012 in het tijdschrift Respiratory Virus, waarin zeventien studies werden onderzocht naar de effecten, geven eenzelfde beeld.

Het te lang dragen en/of ondeskundig gebruiken van niet-medische mondkapjes (handen aan het stof, uit de jaszak halen en er na gebruik weer infrommelen, etcetera) zou, zo stelt Peeters, zelfs een negatief effect op de gezondheid hebben.
https://hetstreekblad.nl/(...)ssel-commentaar.html

Het punt is dat mensen, en zeker Nederlanders, helemaal niet van vrijheid houden maar van autoriteit en schijnveiligheid en op tijd hun natje en hun droogje.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198362688
Hulde voor deze dame 👏

En een dikke fuck you voor Bakker Bart 🖕
  zaterdag 6 maart 2021 @ 20:50:27 #53
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198362722
I
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:46 schreef LXIV het volgende:
Waar het in werkelijkheid om gaat is dat hele volksstammen vrijheid haten en er van genieten als de ene na de andere zinloze repressieve maatregel wordt afgekondigd en verlengd.
Ik denk inderdaad dat half nederland niet kan wachten op nog meer maatregelen.

Ik hoop zelf op gebiedsverboden. Dat je zonder goede reden niet meer buiten een straal van 2 kilometer van je huis mag komen. _O_ _O_ _O_
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 20:50:44 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198362729
Die mondkapjes, dat is puur politiek. Omdat zwakbegaafde Anita’s op FB begonnen te mauwen om een mondkapjesplicht. Omdat de stem van zo’n Anita net zo zwaar telt als die van een viroloogen er nu eenmaal meer Anita’s zijn, is de maatregel ingevoerd.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 20:51:22 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198362749
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:50 schreef kanovinnie het volgende:
I
[..]

Ik denk inderdaad dat half nederland niet kan wachten op nog meer maatregelen.

Ik hoop zelf op gebiedsverboden. Dat je zonder goede reden niet meer buiten een straal van 2 kilometer van je huis mag komen. _O_ _O_ _O_
Avondklok. Ook al zo’n totale idiotie.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 20:52:54 #56
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198362799
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Avondklok. Ook al zo’n totale idiotie.
Wat mij betreft gaat hij om 6 uur al in en duurt hij tot 10 uur 's ochtends.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 20:53:21 #57
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_198362816
Zijn er al iamavondklok shits te koop?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_198363014
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:45 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Mensen die ons land besturen of het beleid beïnvloeden letterlijk citeren is "de discussie vervuilen met onzin".

Wat een gast ben jij zeg... :{
Probeer eens niet zo op de man te spelen, dat leest wat prettiger.
pi_198363567
Ik vind het zo enorm laag om winkelpersoneel lastig te vallen, omdat ze het verplichte beleid van Rutte en co uitvoeren. Ga lekker politici lastig vallen als de wet je niet aanstaat.
pi_198363960
Suggestie voor een even zinnige daginvulling voor deze dame:
- de caissière van de supermarkt pontificaal in beeld brengen en haar vragen waarom zij voor ‘het systeem’ werkt, terwijl de top met miljoenenbonussen wegloopt, maar ja, befehl ist befehl, toch caissière?
- een scène trappen bij een roodlichtcontrole, want volgens de mensenrechten hebben we bewegingsvrijheid.
- f-junioren en hun ouders bij de plaatselijke voetbalclub staande houden, omdat hun contributie naar de KNVB gaat, die weer contribueert aan de UEFA, die weer FIFA die weer Qatar dat weer slaven die weer stadions die weer enzovoort.
- nietsvermoedende vakantiegangers klemzetten op Schiphol en hinderen bij het inchecken omdat ze bijdragen aan de luchtvervuiling.

Allemaal hetzelfde als dit filmpje: kans-loos.
pi_198363965
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 21:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het zo enorm laag om winkelpersoneel lastig te vallen, omdat ze het verplichte beleid van Rutte en co uitvoeren. Ga lekker politici lastig vallen als de wet je niet aanstaat.
Dit, maar dat kunnen ze waarschijnlijk niet of durven ze niet.
pi_198364043
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:49 schreef Moofasah het volgende:
Hulde voor deze dame 👏

En een dikke fuck you voor Bakker Bart 🖕
Idd. Heldin. Net zoals de zwarten in Amerika die in de jaren 50/60 toen ze opkwamen voor hun rechten om te kopen, leren, zitten waar witten dat ook deden. Goed dat dit geval ook is vastgelegd op camera. Over enkele decennia zullen we erop terugkijken en zeggen: "Wat een vrijheidsstrijdster was dat, Sophie kwam toen op voor onze rechten en vrijheid bij die fascistische bakker Bart." En de FOK!ers die het nu terecht vinden wat fascist Bart doet zullen zich diep schamen en denken: Wir haben es nicht gewusst.
pi_198364051
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 21:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het zo enorm laag om winkelpersoneel lastig te vallen, omdat ze het verplichte beleid van Rutte en co uitvoeren. Ga lekker politici lastig vallen als de wet je niet aanstaat.
jA mAaR dE nEuReNbErGpRoCeSsEn HiElDeN iEdErEeN vErAnTwOoRdElIjK vOoR zIjN eIgEn DaDeN...

Ze vergeten dat wat in die processen is uitgesproken, niet automatisch 1-op-1 ook in Nederland wet is. De wetgevende macht is in ons land nog steeds het parlement.
pi_198364088
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 21:35 schreef Straatlantaarn het volgende:

[..]

Idd. Heldin. Net zoals de zwarten in Amerika die in de jaren 50/60 toen ze opkwamen voor hun rechten om te kopen, leren, zitten waar witten dat ook deden. Goed dat dit geval ook is vastgelegd op camera. Over enkele decennia zullen we erop terugkijken en zeggen: "Wat een vrijheidsstrijdster was dat, Sophie kwam toen op voor onze rechten en vrijheid bij die fascistische bakker Bart." En de FOK!ers die het nu terecht vinden wat fascist Bart doet zullen zich diep schamen en denken: Wir haben es nicht gewusst.
Ik trek nu al een boetekleedje aan...
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 6 maart 2021 @ 22:25:55 #65
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198365502
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:00 schreef Bocaj het volgende:
Ach, geef die vrouw haar brood en wees er klaar mee!
Dat op de strepen staan van beide kanten is ook wel moemakend.... los het op!
Ach, als dat wijf een broodje wil, dan zet ze gewoon even haar mondkapje op en wees er klaar mee.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 6 maart 2021 @ 22:26:47 #66
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198365528
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 21:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Probeer eens niet zo op de man te spelen, dat leest wat prettiger.
En dat moet jij zeggen _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198365830
quote:
84s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 22:26 schreef Starhopper het volgende:

[..]

En dat moet jij zeggen _O-
Ja, het interesseert me namelijk geen reet of iemand dom, jong, dik of groen is.
pi_198366018
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:46 schreef LXIV het volgende:
Mondkapjes zijn een puur symbolische maatregel. Ik snap wel dat mensen daar niet aan mee willen werken. Zo’n lapje dat de mensen tegenwoordig wekenlang in hun broekzak dragen heeft totaal geen enkel effect. Dat heeft RIVM-baas van Dissel ook letterlijk gezegd.
Waar het in werkelijkheid om gaat is dat hele volksstammen vrijheid haten en er van genieten als de ene na de andere zinloze repressieve maatregel wordt afgekondigd en verlengd.
Mee eens hoor,

Maar om dan uitvoerig je punt te gaan maken tegen een minimum loon winkelmedewerker die het waarschijnlijk ook alleen maar van hogerop krijgt opgedragen.is vrij kansloos.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 22:45:54 #69
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198366091
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 22:43 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Mee eens hoor,

Maar om dan uitvoerig je punt te gaan maken tegen een minimum loon winkelmedewerker die het waarschijnlijk ook alleen maar van hogerop krijgt opgedragen.is vrij kansloos.
Dat vind ik ook en dat is ook de reden dat ik er irl nooit moeilijk over doe. Je valt er namelijk de verkeerde mensen mee lastig
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198366259
quote:
84s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 22:25 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ach, als dat wijf een broodje wil, dan zet ze gewoon even haar mondkapje op en wees er klaar mee.
Precies. Als je nou vraagt of iemand zijn lid op de toonbank wil leggen bij Bakker Bart, ja, dan hebben we het over schending van de integriteit en aantasting van onze vrijheden. Of als je bijzonder privacygevoelig info moet delen voor je een broodje krijgt. Je lelijke gele paardengebit eventjes afdekken in een winkel is toch een kleine moeite, zou je zeggen...
  zaterdag 6 maart 2021 @ 23:04:03 #71
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_198366606
Er was allang aangetoond en bekend dat zo'n mondkapje nauwelijks effectief is. Maar als ze over de hele wereld gebruikt worden en hier niet, is het net alsof je het in ons land allemaal niet zo serieus neemt en dat heeft een averechts effect.

Afstand houden en er voor zorgen dat er zo min mogelijk mensen om je heen zijn maakt het risico op besmetting vele mate kleiner dan een mondkapje in de supermarkt dragen. Maar veel mensen voelen zich veel veiliger als andere mensen een mondkapje dragen en dat creëert daarmee minder stress en spanning in de samenleving.

Kijk maar eens wat hier gebeurt als er dan ineens iemand zonder mondmasker binnenkomt. Dat gaat helemaal viraal en ook heel Fok! moet er dan overheen.

Het verplicht dragen van die mondkapjes zorgt dus voor een algeheel (kunstmatig) gevoel van veiligheid in de samenleving en daarmee wordt dus een wenselijk doel bereikt. Daarnaast zorgen die maskers voor een sense of urgency dat we met zijn allen (de meesten) nog weten dat er iets mis is en dat we op moeten passen. Het heeft zoals ik het zie dus vooral een symbolische functie en een psychisch wenselijk effect in de bestaande crisissituatie.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 23:06:54 #72
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198366709
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:04 schreef Tengano het volgende:
Er was allang aangetoond en bekend dat zo'n mondkapje nauwelijks effectief is. Maar als ze over de hele wereld gebruikt worden en hier niet, is het net alsof je het in ons land allemaal niet zo serieus neemt en dat heeft een averechts effect.

Afstand houden en er voor zorgen dat er zo min mogelijk mensen om je heen zijn maakt het risico op besmetting vele mate kleiner dan een mondkapje in de supermarkt dragen. Maar veel mensen voelen zich veel veiliger als andere mensen een mondkapje dragen en dat creeert minder stress en spanning in de samenleving.

Kijk maar eens wat hier gebeurt als er dan ineens iemand zonder mondmasker binnenkomt. Dat gaat helemaal viraal en ook heet Fok! moet er dan overheen.

HEt verplicht dragen van die mondkapjes zorgt dus voor een algeheel (kunstmatig) gevoel van veiligheid in de samenleving en daarmee wordt dus een wenselijk doel bereikt. Daarnaast zorgen die maskers voor een sense of urgency dat we met zijn allen (de meesten) nog weten dat er iets mis en dat we op moeten passen. Het heeft zoals ik het zie dus vooral een symbolische functie en een psychisch wenselijk effect in de bestaande crisissituatie.
Mij levert het juist stress op omdat ik mij bewust moet onderwerpen aan een drogmaatregel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 23:10:10 #73
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_198366796
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Mij levert het juist stress op omdat ik mij bewust moet onderwerpen aan een drogmaatregel.
I know, dat geldt voor veel mensen. Maar als 60% van de mensen helemaal para worden en los gaan zoals de wappies omdat er geen mondmaskers worden gedragen, en het dus in hun ogen 'gevaarlijk' wordt, dan levert dat over het geheel veel meer spanning op en daar krijg jij dan ook last van.
pi_198366799
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:04 schreef Tengano het volgende:
Er was allang aangetoond en bekend dat zo'n mondkapje nauwelijks effectief is. Maar als ze over de hele wereld gebruikt worden en hier niet, is het net alsof je het in ons land allemaal niet zo serieus neemt en dat heeft een averechts effect.
We moeten idd eens ophouden met belangrijk vinden wat het buitenland van ons vindt. Dit is overigens breder dan alleen coronamaatregelen.

NOS heeft er altijd een handje van als hier wat gebeurt is om dan de volgende dag een "Dit schrijft de buitenlandse media over xxxx" artikel te hebben
  zaterdag 6 maart 2021 @ 23:15:47 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198366948
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:10 schreef Tengano het volgende:

[..]

I know, dat geldt voor veel mensen. Maar als 60% van de mensen helemaal para worden en los gaan zoals de wappies omdat er geen mondmaskers worden gedragen, en het dus in hun ogen 'gevaarlijk' wordt, dan levert dat over het geheel veel meer spanning op en daar krijg jij dan ook last van.
Als je goed uitlegt dat die mondkapjes geen zin hebben en dat je gewoon 1,5m afstand moet houden dan is het hysterische klootjesvolk echt wel in staat om dat te begrijpen. Voor de mondkapjesplicht was dat namelijk ook gewoon zo.

Het is heel raar dat er door de overheid gewoon wordt verkondigd dat mondkapjes niet werken en dat er tegelijkertijd boetes worden uitgedeeld als je ze niet op hebt!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 23:31:32 #76
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_198367363
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je goed uitlegt dat die mondkapjes geen zin hebben en dat je gewoon 1,5m afstand moet houden dan is het hysterische klootjesvolk echt wel in staat om dat te begrijpen. Voor de mondkapjesplicht was dat namelijk ook gewoon zo.

Het is heel raar dat er door de overheid gewoon wordt verkondigd dat mondkapjes niet werken en dat er tegelijkertijd boetes worden uitgedeeld als je ze niet op hebt!
Waar het om gaat is wantrouwen in de overheid wat je moet vermijden omdat dat zorgt voor risico's op burgelijke ongehoorzaamheid en excessen. Er waren namelijk ook veel protesten toen er nog geen mondkapjes gedragen moesten worden.

Stem van het wantrouwende en bange volk: "Ja, maar in andere landen dragen ze ze wel en wij hier niet. Wat zijn jullie voor overheid? Jullie moeten maatregelen treffen om ons te beschermen!
Overheid: "Ja maar het helpt helemaal niks."
Bange volk: "Ja maar in andere landen dragen ze die dingen toch niet voor niets! Neem stelling! Het zal toch wel iets helpen. En alle beetjes helpen dus doe iets!"
Overheid: "ok"

En zo ging het ook bij de scholen. Die zijn gesloten omdat het bange volk niet wilde dat de kinderen naar school konden en zo mogelijk besmet werden, wat door het RIVM zo goed als uitgesloten was.
Overheid: "Ok, dan gaan de scholen dicht."

Het is niet alleen de pandemie bestrijden, maar ook crisis control. Doe de dingen om de situatie zo beheersbaar en kalm te houden en dat in balans met de economische schade die het oplevert en de crisis in de zorg. Dat maakt dat je gewoon moeilijke en ook lastig uit te leggen keuzes moet maken. En het doet altijd wel ergens of bij iemand pijn, wat voor keuze je ook maakt: de overheid doet het dus nooit goed cq kan het nooit goed doen.
pi_198367416
Wat een kut bakker.
Ouderwetse mensen daar achter de balie..
Mondkapjes zijn zoo 2020.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 23:40:26 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198367589
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:31 schreef Tengano het volgende:

[..]

Waar het om gaat is wantrouwen in de overheid wat je moet vermijden omdat dat zorgt voor risico's op burgelijke ongehoorzaamheid en excessen. Er waren namelijk ook veel protesten toen er nog geen mondkapjes gedragen moesten worden.

Stem van het wantrouwende en bange volk: "Ja, maar in andere landen dragen ze ze wel en wij hier niet. Wat zijn jullie voor overheid? Jullie moeten maatregelen treffen om ons te beschermen!
Overheid: "Ja maar het helpt helemaal niks."
Bange volk: "Ja maar in andere landen dragen ze die dingen toch niet voor niets! Neem stelling! Het zal toch wel iets helpen. En alle beetjes helpen dus doe iets!"
Overheid: "ok"

En zo ging het ook bij de scholen. Die zijn gesloten omdat het bange volk niet wilde dat de kinderen naar school konden en zo mogelijk besmet werden, wat door het RIVM zo goed als uitgesloten was.
Overheid: "Ok, dan gaan de scholen dicht."

Het is niet alleen de pandemie bestrijden, maar ook crisis control. Doe de dingen om de situatie zo beheersbaar en kalm te houden en dat in balans met de economische schade die het oplevert en de crisis in de zorg. Dat maakt dat je gewoon moeilijke en ook lastig uit te leggen keuzes moet maken. En het doet altijd wel ergens of bij iemand pijn, wat voor keuze je ook maakt: de overheid doet het dus nooit goed cq kan het nooit goed doen.
Maar was dat echt de wens van het volk of van een klein clubje hysterische influencers? Met die scholen, daar gilden vooral de leraren om het hardste. Die zagen de overbuurman lekker thuis ‘werken’ en wilden dat ook wel.
Te vaak wordt geroepen ‘dat het volk iets wil’, terwijl dit dan een klein maar invloedrijk clubje uit de Randstad is. Het Joop-volk zeg maar.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198367771
Mensen die om elk dingetje de racisme/fascisme/apartheid/blablaba-kaart trekken weten niet hoe het is om echt in de shit te zitten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:34 schreef hoechst het volgende:
Wat een kut bakker.
Ouderwetse mensen daar achter de balie..
Mondkapjes zijn zoo 2020.
Je moeder is zooo 2020.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_198367896
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar was dat echt de wens van het volk of van een klein clubje hysterische influencers? Met die scholen, daar gilden vooral de leraren om het hardste. Die zagen de overbuurman lekker thuis ‘werken’ en wilden dat ook wel.
Te vaak wordt geroepen ‘dat het volk iets wil’, terwijl dit dan een klein maar invloedrijk clubje uit de Randstad is. Het Joop-volk zeg maar.
Aangezien 'quota' tegenwoordig 'hot' is wil ik graag pleiten voor meer niet-randstedelingen in de 2e kamer. Die verhouding is ook aardig scheef.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 6 maart 2021 @ 23:59:20 #81
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198368026
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:53 schreef Montagui het volgende:

[..]

Aangezien 'quota' tegenwoordig 'hot' is wil ik graag pleiten voor meer niet-randstedelingen in de 2e kamer. Die verhouding is ook aardig scheef.
Zou ook goed zijn voor het gezond verstand.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 7 maart 2021 @ 00:01:13 #82
117098 Hathor
Effe niet
pi_198368071
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Mij levert het juist stress op omdat ik mij bewust moet onderwerpen aan een drogmaatregel.
Jij bent dan ook een echte rebel, niet? :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_198368373
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zou ook goed zijn voor het gezond verstand.
Meer realisme t.o.v. idealisme. (In een bubbel van wc eend is het lastig weerwoord te geven).
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 7 maart 2021 @ 00:26:10 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198368534
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 00:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Jij bent dan ook een echte rebel, niet? :')
Niet echt. Maar heb wel een hekel aan despotisme en massa-hysterie
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 7 maart 2021 @ 00:34:51 #85
458309 Gebruikersnaam_7
alles laten meewerken ten goed
pi_198368678
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:00 schreef Bocaj het volgende:
Ach, geef die vrouw haar brood en wees er klaar mee!
Dat op de strepen staan van beide kanten is ook wel moemakend.... los het op!
Ja idd.

Als het nou iéts toe zou voegen , hoe klein ook, maar dat doet 't niet....
pi_198369138
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
De mondkapjes die momenteel verkocht en gedragen worden (omdat ze ruim verkrijgbaar zijn), zijn veelal medische mondkapjes.
Is dit zo ja?

Wat vreemd, ik zie toch vooral mensen met; óf de gebruikelijke wegwerp maskers (die ze, denk ik, gewoon keer op keer hergebruiken) ; óf van die hippe wasbare maskers (die ze, denk ik, nauwelijks wassen). Beide nauwelijks medisch verantwoord.

Maskers met een FFP2 zie ik serieus maar mondjesmaat (ghie).

Maar goed.. als jij het zegt, dan zal het wel zo zijn.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_198369249
Echt zo'n typisch fvd tokkiewijf.
pi_198369270
Bakker Bart is fucking duur.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zondag 7 maart 2021 @ 02:35:30 #89
117098 Hathor
Effe niet
pi_198369648
quote:
4s.gif Op zondag 7 maart 2021 01:17 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Is dit zo ja?

Wat vreemd, ik zie toch vooral mensen met; óf de gebruikelijke wegwerp maskers (die ze, denk ik, gewoon keer op keer hergebruiken) ; óf van die hippe wasbare maskers (die ze, denk ik, nauwelijks wassen). Beide nauwelijks medisch verantwoord.

Maskers met een FFP2 zie ik serieus maar mondjesmaat (ghie).

Maar goed.. als jij het zegt, dan zal het wel zo zijn.
Ik zie zelfs kapjes met logo's erop, of zelfs nationale vlaggen, het afzichtelijke ding begint zelfs modieus te worden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_198369704
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 01:32 schreef superniger het volgende:
Bakker Bart is fucking duur.
Maar wel lekkere broodjes.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  Beste debater 2022 zondag 7 maart 2021 @ 03:09:04 #91
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198369721
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar was dat echt de wens van het volk of van een klein clubje hysterische influencers? Met die scholen, daar gilden vooral de leraren om het hardste. Die zagen de overbuurman lekker thuis ‘werken’ en wilden dat ook wel.
Te vaak wordt geroepen ‘dat het volk iets wil’, terwijl dit dan een klein maar invloedrijk clubje uit de Randstad is. Het Joop-volk zeg maar.
Vent, hou toch eens op met dat verzinnen van je eigen werkelijkheid steeds.

Begint echt tragische vormen aan te nemen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198370256
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:31 schreef Tengano het volgende:

[..]

Waar het om gaat is wantrouwen in de overheid wat je moet vermijden omdat dat zorgt voor risico's op burgelijke ongehoorzaamheid en excessen. Er waren namelijk ook veel protesten toen er nog geen mondkapjes gedragen moesten worden.

Stem van het wantrouwende en bange volk: "Ja, maar in andere landen dragen ze ze wel en wij hier niet. Wat zijn jullie voor overheid? Jullie moeten maatregelen treffen om ons te beschermen!
Overheid: "Ja maar het helpt helemaal niks."
Bange volk: "Ja maar in andere landen dragen ze die dingen toch niet voor niets! Neem stelling! Het zal toch wel iets helpen. En alle beetjes helpen dus doe iets!"
Overheid: "ok"

En zo ging het ook bij de scholen. Die zijn gesloten omdat het bange volk niet wilde dat de kinderen naar school konden en zo mogelijk besmet werden, wat door het RIVM zo goed als uitgesloten was.
Overheid: "Ok, dan gaan de scholen dicht."

Het is niet alleen de pandemie bestrijden, maar ook crisis control. Doe de dingen om de situatie zo beheersbaar en kalm te houden en dat in balans met de economische schade die het oplevert en de crisis in de zorg. Dat maakt dat je gewoon moeilijke en ook lastig uit te leggen keuzes moet maken. En het doet altijd wel ergens of bij iemand pijn, wat voor keuze je ook maakt: de overheid doet het dus nooit goed cq kan het nooit goed doen.
Gesproken als een echte VVD'er :r
pi_198371781
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 01:32 schreef superniger het volgende:
Bakker Bart is fucking duur.
Des te kostbaarder is de reactie van klanten in speciale winkels dat ze te duur zijn. Bakker Bart is niet voor je wekelijkse halfje bruin en halfje wit, maar verse belegde pistolets. En vers belegd is dus niet met pindakaas en vlokken.
Maar ook voor een boterham met pindakaas bij Bakker Bart moet je gewoon een mondkapje op zetten.
pi_198371963
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:31 schreef Tengano het volgende:

[..]

Waar het om gaat is wantrouwen in de overheid wat je moet vermijden omdat dat zorgt voor risico's op burgelijke ongehoorzaamheid en excessen. Er waren namelijk ook veel protesten toen er nog geen mondkapjes gedragen moesten worden.

Stem van het wantrouwende en bange volk: "Ja, maar in andere landen dragen ze ze wel en wij hier niet. Wat zijn jullie voor overheid? Jullie moeten maatregelen treffen om ons te beschermen!
Overheid: "Ja maar het helpt helemaal niks."
Bange volk: "Ja maar in andere landen dragen ze die dingen toch niet voor niets! Neem stelling! Het zal toch wel iets helpen. En alle beetjes helpen dus doe iets!"
Overheid: "ok"

En zo ging het ook bij de scholen. Die zijn gesloten omdat het bange volk niet wilde dat de kinderen naar school konden en zo mogelijk besmet werden, wat door het RIVM zo goed als uitgesloten was.
Overheid: "Ok, dan gaan de scholen dicht."

Het is niet alleen de pandemie bestrijden, maar ook crisis control. Doe de dingen om de situatie zo beheersbaar en kalm te houden en dat in balans met de economische schade die het oplevert en de crisis in de zorg. Dat maakt dat je gewoon moeilijke en ook lastig uit te leggen keuzes moet maken. En het doet altijd wel ergens of bij iemand pijn, wat voor keuze je ook maakt: de overheid doet het dus nooit goed cq kan het nooit goed doen.
De overheid wil het gewoon niet goed doen en hebben geen lerend vermogen, want steeds maken de overheden dezelfde fouten die de vorige overheden ook al maakten, waardoor mensen met weinig koopkracht altijd veel stress hadden en nog steeds hebben.
pi_198372149
Hahaha, schitterend. Ik doe dit ook altijd, wel een woonplaats verderop natuurlijk.
Eens kijken
pi_198372232
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 01:32 schreef superniger het volgende:
Bakker Bart is fucking duur.
Bij een bakkerij betaal je vooral voor de arbeid, versheid en kleine schaal. Goedkoper dan de supermarkt gaat het nooit worden.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_198372479
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 23:31 schreef Tengano het volgende:

[..]

Waar het om gaat is wantrouwen in de overheid wat je moet vermijden omdat dat zorgt voor risico's op burgelijke ongehoorzaamheid en excessen. Er waren namelijk ook veel protesten toen er nog geen mondkapjes gedragen moesten worden.

Stem van het wantrouwende en bange volk: "Ja, maar in andere landen dragen ze ze wel en wij hier niet. Wat zijn jullie voor overheid? Jullie moeten maatregelen treffen om ons te beschermen!
Overheid: "Ja maar het helpt helemaal niks."
Bange volk: "Ja maar in andere landen dragen ze die dingen toch niet voor niets! Neem stelling! Het zal toch wel iets helpen. En alle beetjes helpen dus doe iets!"
Overheid: "ok"

En zo ging het ook bij de scholen. Die zijn gesloten omdat het bange volk niet wilde dat de kinderen naar school konden en zo mogelijk besmet werden, wat door het RIVM zo goed als uitgesloten was.
Overheid: "Ok, dan gaan de scholen dicht."

Het is niet alleen de pandemie bestrijden, maar ook crisis control. Doe de dingen om de situatie zo beheersbaar en kalm te houden en dat in balans met de economische schade die het oplevert en de crisis in de zorg. Dat maakt dat je gewoon moeilijke en ook lastig uit te leggen keuzes moet maken. En het doet altijd wel ergens of bij iemand pijn, wat voor keuze je ook maakt: de overheid doet het dus nooit goed cq kan het nooit goed doen.
We hebben een leugenachtige regering die 3 keer in 1 jaar tijd een gevaarlijk virus naar binnen heeft gevlogen, volkomen incompetent te werk gaat, stelselmatig liegt en weigert ook maar iets anders te doen dan vrijheden afpakken, grondrechten opzij zetten en de onrechtsstatelijk optreden.

Vertrouwen in die oplichtersbende en burgerlijke gehoorzaamheid is het probleem hier.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Forum Admin zondag 7 maart 2021 @ 12:01:41 #98
232445 crew  Specularium
pi_198372638
Gewoon stoppen met die kutregels, Corona is niet ernstig genoeg om mensen zo tegen elkaar op te zetten.
  zondag 7 maart 2021 @ 14:13:59 #99
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198374833
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:01 schreef Specularium het volgende:
Gewoon stoppen met die kutregels, Corona is niet ernstig genoeg om mensen zo tegen elkaar op te zetten.
Wmb is het ook wel weer goed geweest. Een grote groep kwetsbaren is gevaccineerd, dus het risico is kleiner op een overspoelde golf als we weer een beetje normaal gaan doen.

Niet van de een op de andere dag alles weer normaal, maar het opbouwen mag wel wat sneller gaan en er mag wat meer risico genomen worden wmb.

Los van het feit dat in deze zaak niet corona maar deze dame die provocateur is die de boel tegen elkaar op wil zetten door zichzelf bewust in een situatie te plaatsen waar ze het jankende slachtoffer uit kan hangen
Laffe huichelaar
pi_198375832
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:13 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wmb is het ook wel weer goed geweest. Een grote groep kwetsbaren is gevaccineerd, dus het risico is kleiner op een overspoelde golf als we weer een beetje normaal gaan doen.

Niet van de een op de andere dag alles weer normaal, maar het opbouwen mag wel wat sneller gaan en er mag wat meer risico genomen worden wmb.

Los van het feit dat in deze zaak niet corona maar deze dame die provocateur is die de boel tegen elkaar op wil zetten door zichzelf bewust in een situatie te plaatsen waar ze het jankende slachtoffer uit kan hangen
Vergeet niet dat we bij vaccineren pas rond de 75 jaar zijn aangekomen. Als je nu alles lot laat dan krijg je alsnog een tsunami van zieken. Liever nog een maandje (of twee) rustig aan doen tot we bij b.v. vijftig zijn aangekomen plus mensen die om medische redenen voorrang willen hebben.
pi_198376231
quote:
De Goudse wethouder Thierry van Vugt laat op Twitter weten dat de mondkapjesplicht er ‘niet voor niets is’
Oh? Dat is nieuwe informatie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')