abonnement Unibet Coolblue
pi_198349579
Hier mijn eerste video op mijn nieuwe YouTube kanaal. Ik bespreek al mijn ideeën over de coronamaatregelen, politiek en de veranderingen in de maatschappij. Het is geen leuke video voor VVD-stemmers😋. Hij duurt maar 1 uur en 10 minuutjes🤪. Ik hoor graag wat jullie er van vinden.
pi_198349688
best een goede video eigenlijk!
pi_198350797
Bla bla bla is niet serieus te nemen.
pi_198350902
Goede Video, ben nu aan het kijken, Slotervaart is wel een misser, dat was al compleet ontmantelt, en met betrekking tot IC personeel, dat duurt jaren om op te leiden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198350956
Achteraf kijk je een koe in de kont! ):O
pi_198350960
Leuke video, niet te kort
-nee-
pi_198351051
Mbt die winkelwagentjes, het oorspronkelijke idee was om daarmee een maximaal aantal klanten af te dwingen, aan het begin werd dat ook gedaan (hier althans!), bij mijn kleinere spar waren slechts 8 mandjes beschikbaar en dat werd ook gehandhaafd.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198351361
Mooi verhaal.

Reactie: dat er geen discussie was geweestover groepsimmuniteit VS lockdown is natuurlijk onjuist. Die is er achter de schermen wel geweest. Of in het publieke domein geen discussie is geweest weet ik niet meer. Maar bij een onbekend virus is een publiek debat over de te nemen maatregelen natuurlijk niet zinvol. Dan kun je beter het zekere voor het onzekere nemen en stevig ingrijpen.

Je ziet in andere landen buiten Europa ook dat ze bij de eerste golf stevig ingrepen en bij de tweede minder stevig.


Of groepsimmuniteit überhaupt haalbaar was geweest is ook maar de vraag. Zeker toen wisten we niet of besmette personen immuniteit opbouwen en hoe lang die stand houdt. Verder opent een maatschappijbrede besmettingsgraad meer ruimte voor het virus om te muteren tot nieuwe gevaarlijke varianten.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198351422
Helemaal bekeken, ik vind het een hele goede video, ook het stuk van de beer en de leider zie ik een opmaat naar de great reset, het is een stukje voorbereiding dat we gewent worden te luisteren naar de macht.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198351430
Dan de RIVM uitleg: het is niet zo dat omdat het RIVM spreekt van groepsimmuniteit door vaccinatie, groepsimmuniteit door natuurlijk verloop niet meer bestaat als betekenis van dat woord. Veel vaccinaties zijn gericht op het behalen van groepsimmuniteit. Dat is niet nieuw.
Je zou eerder kunnen stellen dat de natuurlijke groepsimmuniteit nieuw is. Die betekenis kende ik voor maart 2020 nog niet.
Die immuniteit is daarnaast veel lastiger te behalen, omdat personen die besmet zijn zelf besmettelijk zijn en lastig gescheiden kunnen worden gehouden van de kwetsbare groep, terwijl gevaccineerde mensen niet besmettelijk zijn en in de meeste gevallen als ze zelf besmet raken niet besmettelijk worden.
In maart had je mooie animaties die lieten zien waarom groepsimmuniteit door de kwetsbare groep af te zonderen niet werkt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198351463
Zo ik heb het helemaal afgekeken en bedankt. Het geeft inderdaad een ander geluid wat we veel te weinig horen, i.i.g. vind ik de traditionele nederlandse media ook wel heel erg eenzijdig en alleen maar gejank laat zien. Overal. Allemaal.
Social Media is nog net iets erger.

We moeten toch echt gaan nadenken, over hoe nou verder. Dit virus gaat niet weg, ook niet door te vaccineren. Na een pandemie blijft ie de wereld over razen net als de griep. De lockdown maatregelingen en alles wat erbij komt, schijnt griep ook te elimineren, dus het gedrag van deze Sars variant, lijkt dus op hoe influenza zich gedraagd.
En zal dus blijven muteren en het vaccin zal steeds moeten worden aangepast. En opnieuw moeten worden ingespoten.

Dus na een jaar lockdown in en uit, werkt dit dus gewoon ook niet en, al helemaal niet voor op de langere termijn.
De zweden vonden dit al van het begin, dus bedank moeder natuur maar, het hoort bij het leven, en het heeft een opruimende functie.


Zie je het voor je, elk jaar lockdown?
pi_198351480
Is dit een video waar gesproken wordt over dood en dor hout want dan hoef ik hem niet te zien. Anders wil ik het wel een kans geven.
pi_198351487
Wat aerosolen betreft: op zich zijn maatregelen daar wel op gebaseerd; zo werden restaurants en winkels beperkt werden met betrekking tot het maximum aantal bezoekers en zijn grote groepen binnen al een jaar niet toegestaan.
Buiten golden geen beperkingen.
Maar grote druppels spelen uiteraard ook een rol.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198351548
Wat toename van IC bedden toelaten had inderdaad gekund.
Maar 4 x IC capaciteit toelaten, dus 2000 IC patiënten, naast dat dat betekent dat dus 4x zoveel mensen langdurige gezondheidsschade hebben opgelopen, maar ook dat je 4 x meer besmettingen toelaat, en met een exponentieel groeiend virus loopt het veel sneller uit de hand als het virus een onverwachte wending maakt en het R0-getal oploopt.
In Duitsland hebben ze 4x of meer capaciteit. En toch laten die de besmettingen niet zo hoog oplopen. Die namen vorig jaar bij een lagere graad al maatregelen dan wij.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198351629
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:08 schreef Wantie het volgende:
Wat toename van IC bedden toelaten had inderdaad gekund.
Maar 4 x IC capaciteit toelaten, dus 2000 IC patiënten, naast dat dat betekent dat dus 4x zoveel mensen langdurige gezondheidsschade hebben opgelopen, maar ook dat je 4 x meer besmettingen toelaat, en met een exponentieel groeiend virus loopt het veel sneller uit de hand als het virus een onverwachte wending maakt en het R0-getal oploopt.
In Duitsland hebben ze 4x of meer capaciteit. En toch laten die de besmettingen niet zo hoog oplopen. Die namen vorig jaar bij een lagere graad al maatregelen dan wij.
Dat wil niet zeggen dat de Duitsers beter weten wat ze doen. Het lijkt er mij op dat van het begin is gekozen, voor zo min mogelijke economische schade. In de veronderstelling dat even een korte lockdown, het virus zou elimineren en de economie op korte termijn weer naar het oude normaal kon gaan.
De eerste maatregel was financiele steun voor de KLM en Schiphol.

Er is een jaar lang geen rekening mee gehouden, dat dit virus blijft. Met of zonder vaccin, met vaccin gaat de groepsimuniteit sneller, dus dat is mooi. Maar er vanuit gaan dat het virus ook weer helemaal weg gaat, is volgens mij bijna nog nooit met andere virussen in het verleden gebeurt.
pi_198351641
Dat virologen het land besturen: zo lijkt het wel, maar meerdere keren besliste de overheid anders dan het OMT.
Dus dat beeld klopt niet.
Het is het kabinet zelf die wellicht aan tunnelvisie lijdt en de durf mist om meer risico te nemen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198351707
Dat huisartsen niet met eigen oplossingen mogen komen klopt niet, in Friesland hebben huisartsen bijvoorbeeld goede resultaten met het vroegtijdig toedienen van dexametason. En die behandelmethode is goedgekeurd door de Gezondheidsraad.

Probleem met de combinatie hydroxychlorycine en azitromicine is dat het kan leiden tot een acute hartstilstand.
Dus dat de Gezondheidsraad dat niet toelaat bij de huisartsenzorg is niet verwonderlijk.
Verder is de combinatie tijdens de eerste golf wel in ziekenhuizen toegepast, maar met onvoldoende resultaat. En dus van tafel geveegd.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198351853
De besmettingscijfers vergelijken met het aantal migranten per dag is best wel dubieus. Alsof we maar beter niet kunnen weten hoeveel dat er precies zijn, want dan breekt er opstand uit.
Wat de cijfers zelf betreft: mensen geven aan coronamoe te zijn, maar tegelijkertijd trekken corona-gerelateerde onderwerpen in praatprogramma's de meeste kijkers. Mensen zappen weg zodra er een ander onderwerp aan bod komt.
Zelf kijk ik ook dagelijks naar de corona cijfers op Fok!
Waarom? Omdat de maatregelen op dit moment de meeste impact op mijn leven hebben en die zijn gebaseerd op de besmettingscijfers.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198351901
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:35 schreef Wantie het volgende:
De besmettingscijfers vergelijken met het aantal migranten per dag is best wel dubieus. Alsof we maar beter niet kunnen weten hoeveel dat er precies zijn, want dan breekt er opstand uit.
Wat de cijfers zelf betreft: mensen geven aan coronamoe te zijn, maar tegelijkertijd trekken corona-gerelateerde onderwerpen in praatprogramma's de meeste kijkers. Mensen zappen weg zodra er een ander onderwerp aan bod komt.
Zelf kijk ik ook dagelijks naar de corona cijfers op Fok!
Waarom? Omdat de maatregelen op dit moment de meeste impact op mijn leven hebben en die zijn gebaseerd op de besmettingscijfers.
De maatregelingen zijn gebasseerd op het aantal IC-bedden. Anders moet je gewoon iedereen testen en niet met vage criteria komen om je laten mogen testen. En die steeds veranderen.
pi_198351908
Winkelwagen:
Voor corona was een winkelmandje of kar in de meeste supermarkten al verplicht.
Nu is het in de meeste gevallen een winkelkar. Daarmee kun je veel eenvoudiger het maximum aantal bezoekers onder controle houden. Geen wagentje meer? Even wachten...
Ik zie daar niet echt een plot achter van de AH.

Dat de AH een onbeperkt aantal karretjes kan hebben klopt niet.
De coronamaatregel is maximum x aantal bezoekers per vierkante meter winkel oppervlakte. En er zijn inderdaad rijen geweest voor supermarkten en winkels vanwege die restrictie.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198351945
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:39 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

De maatregelingen zijn gebasseerd op het aantal IC-bedden. Anders moet je gewoon iedereen testen en niet met vage criteria komen om je laten mogen testen. En die steeds veranderen.
Probleem met de pcr test is dat die positief kan uitslaan op virus resten.
Dan heb je volgens de test corona, terwijl dat niet zo is.
Daarom dus testen bij symptomen.
En door voortschrijdend inzicht veranderen die inderdaad.

Maatregelen puur op IC bedden kan niet, want dan hol je altijd achter de feiten aan, er zitten 2 weken tussen besmetting en IC opname.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198352028
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:16 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Dat wil niet zeggen dat de Duitsers beter weten wat ze doen. Het lijkt er mij op dat van het begin is gekozen, voor zo min mogelijke economische schade. In de veronderstelling dat even een korte lockdown, het virus zou elimineren en de economie op korte termijn weer naar het oude normaal kon gaan.
De eerste maatregel was financiele steun voor de KLM en Schiphol.

Er is een jaar lang geen rekening mee gehouden, dat dit virus blijft. Met of zonder vaccin, met vaccin gaat de groepsimuniteit sneller, dus dat is mooi. Maar er vanuit gaan dat het virus ook weer helemaal weg gaat, is volgens mij bijna nog nooit met andere virussen in het verleden gebeurt.
Nou, sars en mers hoor je niets meer over en de Spaanse griep was na 2 golven ongevaarlijk. Dus hopen dat corona na een jaar weg is snap ik wel..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198352102
Bijwerkingen na jaren...
Welke medicijnen hebben na een eenmalige dosis bijwerkingen die pas jaren later openbaren?

Daarnaast: hoe vaak heb je besloten om geen vaccin of medicijn te nemen vanwege de bijsluiter?

Los van dat niet alle vaccins mRNA gebaseerd zijn.

Ik begrijp op zich wel dat mensen even moeten nadenken over dit vaccin, maar nu zie ik in eigen omgeving dat degenen die heel heftig reageren op de maatregelen ook heftig reageren tegen het vaccin.
Tja, wat wil je dan?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198352164
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:59 schreef Wantie het volgende:
Bijwerkingen na jaren...
Welke medicijnen hebben na een eenmalige dosis bijwerkingen die pas jaren later openbaren?

Daarnaast: hoe vaak heb je besloten om geen vaccin of medicijn te nemen vanwege de bijsluiter?

Los van dat niet alle vaccins mRNA gebaseerd zijn.

Ik begrijp op zich wel dat mensen even moeten nadenken over dit vaccin, maar nu zie ik in eigen omgeving dat degenen die heel heftig reageren op de maatregelen ook heftig reageren tegen het vaccin.
Tja, wat wil je dan?
Klopt, heb ik ook in mijn sociale bubbel. Het is angst, pure angst. Angst voor verandering, angst dingen kwijt te raken. Je kan het niemand kwalijk nemen.
pi_198352324
Roken is wel een leuke: kennis van me is vervent roker en ageert altijd hard tegen de maatregelen van de overheid tegen het roken. Waar bemoeien ze zich mee, we zijn toch een vrij land?

Met betrekking tot corona ageert hij hard tegen de overheid dat die te weinig doet om een gezonde levensstijl af te dwingen...

Wat rookvrije kroegen betreft: volgens de wet moet iedereen een rookvrije werkplek hebben. Dus ook het personeel in de horeca.

Verder komen we hier ook wel weer bij het punt aan het begin van de video: moet de samenleving opdraaien voor de gevolgen van ongezond gedrag? Iedereen weet dat roken schadelijk is. Iedereen weet dat ongezond eten, te weinig beweging, teveel alcohol, drugs, etc schadelijk is en tot flinke kosten kan leiden.

In deze crisis lees je vaak het verwijt dat de samenleving op slot zit vanwege ongezonde dikkertjes op leeftijd die niet dood willen en ook nog eens voorrang hebben op een vaccin(paspoort)...

Dat we roken niet versoepelen: het is er niet gezonder op geworden.
Autogordels: airbags zijn geen vervanging.

Hoe verhoudt dat zich tot corona?
Dat is natuurlijk afwachten. Ik verwacht niet dat er veel over blijft van de maatregelen.
Misschien wel de sneltests en dat je binnen moet blijven als i positief getest bent en andere maatregelen, zoals uv lampen in openbare ruimtes die de aerosolen steriliseren, meer plexiglas, hogere eisen ventilatie...

Dat we anno nu strenger zijn dan in de jaren zeventig klopt wel.
Kijk naar de horeca: nu wil men kunnen inzien in de rapportage van de NVWA of het restaurant wel netjes werkt. Elk risico moet worden uitgesloten.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198352359
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 08:59 schreef christmastsunami het volgende:
Het geeft inderdaad een ander geluid wat we veel te weinig horen
Oh ja? ik word al sinds de zomer dagelijks doodgegooid met coronamaatregelenkritiek, want dat scoort blijkbaar goed.

Ik snap echt niet hoe je nog kan vinden dat je dit geluid te weinig hoort hoor. :') Onder wat voor een steen leef je dan?
pi_198352402
Vaccinatie paspoort:
Lastig.
Ik denk dat hij in Nederland tijdelijk zal zijn; als iedereen is gevaccineerd, dan kunnen opvolgende varianten worden opgepikt door nieuwe vaccins die de kwetsbaren en iedereen die liever niet ziek wordt tot zich neemt.
Echt een noodzaak voor vaccinatie is er dan niet meer.
Helemaal als we met van die UV lampen in openbare ruimtes de aerosolen steriliseren. Dat scheelt ook weer in de griepgevallen.

Beroepsgroepen kan, maar als de kwetsbaren zijn gevaccineerd, dan is de noodzaak dat alle verpleging wordt gevaccineerd ook minder.
Bij griep is die er ook niet, terwijl die ook flink kan huishouden in een verpleeghuis en het vaccin maar 50-60% bescherming biedt.

Buitenland is wellicht een ander verhaal.
Misschien dat bepaalde stadstaten en eilanden het verplicht stellen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198352414
@Wantie bedankt voor de samenvatting trouwens. :P Nu weet ik al wat voor een onoriginele boodschap het filmpje bevat en dat ik niet hoef te kijken.
pi_198352549
Virussen zijn geen regelmechanisme van de natuur.
Het is niet zo dat de natuur een virus afschiet op een soort die te dominant wordt.
Virussen zijn gewoon opportuun en een succesvol virus verspreidt zich onder de hele populatie zonder daarbij de host al te veel schade aan te richten.

Verder is mortaliteit natuurlijk niet de enige factor waarmee we te maken hebben als we geen enkele maatregel nemen.
Je zit ook met ziekteverzuim, ziekenhuisbezetting, revalidatie, blijvende gezondheidsschade, afzondering uit angst voor de ziekte, etc.

Door de beperkende maatregelen merkt de overgrote meerderheid nu vrijwel niets van de ziekte.

Maar dat is dan wel anders. Dan kent iedereen wel meerdere personen die flink ziek zijn geweest, heb je meer te maken met uitbraken in openbare ruimtes, waardoor ofwel het ziekteverzuim zo hoog is dat bedrijven sluiten, of bezoekers blijven massaal weg, veel meer overbelasting van de zorg, waardoor andere aandoeningen en ziektes niet adequaat worden behandeld en tot meer doden of blijvende gezondheidsschade kan leiden, etc.

Gewoon de natuur zijn gang laten gaan heeft ook een enorme impact.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198352585
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:40 schreef Wantie het volgende:
Winkelwagen:
Voor corona was een winkelmandje of kar in de meeste supermarkten al verplicht.
Nu is het in de meeste gevallen een winkelkar. Daarmee kun je veel eenvoudiger het maximum aantal bezoekers onder controle houden. Geen wagentje meer? Even wachten...
Ik zie daar niet echt een plot achter van de AH.

Dat de AH een onbeperkt aantal karretjes kan hebben klopt niet.
De coronamaatregel is maximum x aantal bezoekers per vierkante meter winkel oppervlakte. En er zijn inderdaad rijen geweest voor supermarkten en winkels vanwege die restrictie.

Geweest? Hier sta ik ook nog regelmatig in de rij bij de AH hoor.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198352637
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 10:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Geweest? Hier sta ik ook nog regelmatig in de rij bij de AH hoor.
Ik niet meer ;)
Wel een keer moeten zoeken om een karretje...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198352688
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 10:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Geweest? Hier sta ik ook nog regelmatig in de rij bij de AH hoor.
Bij mijn AH staat op piekmomenten ook een rij (en ik mijd zelf die momenten :P), maar dat komt doordat de oppervlakte van mijn AH ook wel beperkt is tot de hoeveelheden mensen die bij die locatie boodschappen willen doen en mijn AH de winkelwagentjes wel gebruikt voor het reguleren van de aantallen.

Meestal stroomt die rij ook zo goed door dat het niet echt problematisch is. Uiteindelijk win je er ook niet echt iets mee om zonder rij een overvolle supermarkt in te gaan, want dan kun je je kont niet keren, moet je overal wachten totdat je bij een bepaald product kan en ben je onnodig lang binnen.
pi_198352726
Overigens kon ik me best vinden in de maatregelen, in de eerste periode, er was gewoon een hoop onduidelijkheid, we zaten met enorme tekorten, en de ziekenhuizen lagen echt vol, daar kun je weinig over liegen, echter op dit moment speelt het RIVM en zeker de pers een zeer kwalijke rol, immers, het RIVM plaatst gewoon alarmerende teksten, boven cijfers die helemaal geen slecht beeld geven, kijk maar hier:

https://www.rivm.nl/nieuws/vooruitzicht-nog-niet-goed

Titel: Vooruitzicht nog niet goed

Ok laten we kijken wat ze zelf qua cijfers benoemen:

quote:
Afgelopen week nam het aantal mensen dat zich liet testen op SARS severe acute respiratory syndrome -CoV coronavirus -2 met 20% toe. Het aantal positieve meldingen steeg met 7%. Ook het reproductiegetal steeg tot boven de 1. Alleen als dit getal onder de 1 is, neemt het aantal besmettingen met SARS-CoV-2 in Nederland af.
Ah, dus nu mensen zich eindelijk laten testen, is het weer zorgwekkend dat meer mensen zich laten testen?
Het aantal positieve testen nam met 7% toe, de leek zou denken: OEI!!!! Echter wat vergeten word is dat de groep waar nu veel bij getest word (jongeren) helemaal of weinig klachten heeft, ja joh, gek he dat je percentage dan hoger word.

quote:
Ziekenhuizen en verpleeghuizen
Het aantal opnames voor COVID-19 in het ziekenhuis was afgelopen kalenderweek met 1.113 opnames ongeveer hetzelfde met de week ervoor. Het zelfde gold voor het aantal opnames op de intensive care. Op de IC intensive care ’s werden afgelopen kalenderweek 224 mensen met COVID-19 opgenomen.

Alleen het aantal meldingen van mensen met een positieve test in de leeftijdscategorie 70+ nam licht af (zie figuur 3). In vrijwel alle andere leeftijdsgroepen is een stijging te zien. Ook het aantal meldingen in het verpleeghuis nam verder af. Dit wijst op een van de eerste goede gevolgen van vaccinatie tegen het coronavirus in Nederland.
Ah, dus ondanks de aanstormende Britse variant, waar we inmiddels midden in zouden moeten zitten zijn de ziekenhuizen nog net zo vol.

En let nu op de dikgedrukte woorden, alsof het niets is? Alleen 70+?????? Dat is JUIST de groep die nu in de ziekenhuizen komt, dus je zou super positief moeten zijn, echter dit hele rapport is een flut vertoning.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198353064
Dan afzondering:

Dat is toch een stuk lastiger dan je schetst.
Bijvoorbeeld die dikke rockende buschauffeur: die kan wel de ziektewet in, maar hoe zit het met zijn vrouw en kinderen? Die ook binnen opsluiten?
En die zelfstandige oudere: hoe zit het met zijn mantelzorger?

En stel, je hebt een vrije afdeling in het verpleeghuis, waar het virus ongenadig toeslaat en de oudjes opeens besluiten dat ze niet op die manier tot hun einde willen komen, ga je ze dan verhuizen?

Daarnaast: nu leven we allemaal in afzondering, essentiële winkels en werk uitgezonderd, en desondanks zijn de kwetsbare groepen niet optimaal beschermd.
Hoe gaat dat dan wel lukken als men de keuze heeft om in afzondering te leven of niet? En hoe ga je om met profiteurs die geen zin hebben om te werken en dus verzoeken om de WW in te gaan vanwege corona?
En wat als er uitbraken zijn in die veilige zones voor ouderen?

Het is toch best ingewikkeld om bepaalde groepen te beschermen en de rest vrij te laten.
Nog los van het risico op mutaties die andere groepen aanvallen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198353295
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:01 schreef Document1 het volgende:
Is dit een video waar gesproken wordt over dood en dor hout want dan hoef ik hem niet te zien. Anders wil ik het wel een kans geven.
Zit er niet in, dus je kunt met alle gerustheid kijken :Y
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198353633
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:24 schreef Wantie het volgende:
Dan afzondering:

Dat is toch een stuk lastiger dan je schetst.
Bijvoorbeeld die dikke rockende buschauffeur: die kan wel de ziektewet in, maar hoe zit het met zijn vrouw en kinderen? Die ook binnen opsluiten?
En die zelfstandige oudere: hoe zit het met zijn mantelzorger?

En stel, je hebt een vrije afdeling in het verpleeghuis, waar het virus ongenadig toeslaat en de oudjes opeens besluiten dat ze niet op die manier tot hun einde willen komen, ga je ze dan verhuizen?

Daarnaast: nu leven we allemaal in afzondering, essentiële winkels en werk uitgezonderd, en desondanks zijn de kwetsbare groepen niet optimaal beschermd.
Hoe gaat dat dan wel lukken als men de keuze heeft om in afzondering te leven of niet? En hoe ga je om met profiteurs die geen zin hebben om te werken en dus verzoeken om de WW in te gaan vanwege corona?
En wat als er uitbraken zijn in die veilige zones voor ouderen?

Het is toch best ingewikkeld om bepaalde groepen te beschermen en de rest vrij te laten.
Nog los van het risico op mutaties die andere groepen aanvallen.
Dan gaat dit dus nog jaren duren, als we pas verder durfen te kijken tot de hele wereld imuun is.
pi_198353684
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:12 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Dan gaat dit dus nog jaren duren, als we pas verder durfen te kijken tot de hele wereld imuun is.
Klopt,
Maar dit zou dan de oplossing zijn tot het vaccin. Beetje het Zweedse model.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 6 maart 2021 @ 12:22:35 #38
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198353758
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 10:56 schreef raptorix het volgende:
Echter wat vergeten word is dat de groep waar nu veel bij getest word (jongeren) helemaal of weinig klachten heeft, ja joh, gek he dat je percentage dan hoger word.
[..]

Drie taalfouten in één zin... -O-

https://mnm.be/schoolstuderen/zomaakjenooitmeereendtfout
pi_198355241
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:22 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Drie taalfouten in één zin... -O-

https://mnm.be/schoolstuderen/zomaakjenooitmeereendtfout
Meestal switch ik wel met spelling controle ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198355992
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 07:39 schreef DaveighChase het volgende:
Bla bla bla is niet serieus te nemen.
Zal ik jou eens serieus nemen? 😉
pi_198356035
Maar leuk dat mensen hier wel positief zijn over mijn video. Op het Viva-forum kreeg ik "je bent permanent verbannen van dit forum" 😐
pi_198356114
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:01 schreef HayeOpReis het volgende:
Maar leuk dat mensen hier wel positief zijn over mijn video. Op het Viva-forum kreeg ik "je bent permanent verbannen van dit forum" 😐
Ga je nog reageren op de kanttekeningen van Wantie?
pi_198356323
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:01 schreef HayeOpReis het volgende:
Maar leuk dat mensen hier wel positief zijn over mijn video. Op het Viva-forum kreeg ik "je bent permanent verbannen van dit forum" 😐
Lol, nooit gedacht dat dat forum nog bestaat. Wees maar blij dat je ze daar niet moeten, heeeeeel lang geleden zat het al vol met pretentieuze rechtse meisjes met linkse praatjes. Een tegenover gesteld phenomeen van hans teeuwen's uitspraak.
pi_198356391
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:01 schreef HayeOpReis het volgende:
Maar leuk dat mensen hier wel positief zijn over mijn video. Op het Viva-forum kreeg ik "je bent permanent verbannen van dit forum" 😐
Heette je daar 'casabase'? Want dan is het postten van je video gezien als spam.
https://forum.viva.nl/overig/bantopic-2-0/list_messages/465162/11
pi_198356467
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:01 schreef HayeOpReis het volgende:
Maar leuk dat mensen hier wel positief zijn over mijn video. Op het Viva-forum kreeg ik "je bent permanent verbannen van dit forum" 😐
Stelletje zuurpruimen daar ;)
Het is een leuke video met goede aanknopingspunten.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198356539
Gast zoek een baan en ga es je huis uit.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_198356953
@Wantie
Ik merk dat je veel kritiek hebt, voor een deel vind ik het ook terecht. Bijvoorbeeld dat ik wat te makkelijk denk over de IC capaciteit ophogen. En bijvoorbeeld dat als een kwetsbare oudere samenwoont met jonge kinderen die naar school gaan, hoe ga je die dan afzonderen? Uiteindelijk is geen enkel plan perfect. En er zullen altijd doden vallen. Sterker nog, iedereen gaat dood. Dat klinkt een beetje flauw, maar ik bedoel het niet flauw.

Ik vind; laat mensen zelf beslissen hoeveel risico ze willen nemen. Laat mensen in het verpleeghuis zelf kiezen of ze op een afdeling willen wonen waar bezoek mag of niet. En als er dan corona uitbreekt, ja, dan gaat er 10 procent of zoiets dood. Maar voor die bewoners die daar voor hebben gekozen is het belangrijker dat hun laatste stukje leven dragelijk is (samen met hun dierbaren), dan dat dit zo lang mogelijk duurt. Het laatste stukje is ook meestal niet het leukste. Hier een video van iemand die dit veel mooier kan zeggen dan ik: (en dit was al in mei 2020).

Ik merk ook vaak dat mensen wel de nadelen zien van alternatieve plannen maar alle nadelen van het plan wat we nu doen (Alle horeca sluiten voor al een jaar, anderhalf miljoen basisschoolkinderen lange tijd niet naar school, de overheid die mensen in hun huis opsluit, groter wordende verschillen tussen arm een rijk, etc, etc.) als een soort gegeven beschouwen dat niet meegenomen hoeft te worden in de afweging. Dat is tunnelvisie. Ons huidige plan heeft hele grote nadelen! En de vraag is, moeten we doorgaan op deze manier, van angst en overheidsbemoeienis, van vaccin, nieuwe mutaties, weer lock-down en zo verder. De vraag zou niet moeten zijn; “hoe zorgen we dat iedereen zo lang mogelijk leeft?” de vraag moet zijn “hoe wil je leven?”
pi_198357027
Dubbele comment. sorry
pi_198357304
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:49 schreef HayeOpReis het volgende:
@:Wantie
Ik merk dat je veel kritiek hebt, voor een deel vind ik het ook terecht. Bijvoorbeeld dat ik wat te makkelijk denk over de IC capaciteit ophogen. En bijvoorbeeld dat als een kwetsbare oudere samenwoont met jonge kinderen die naar school gaan, hoe ga je die dan afzonderen? Uiteindelijk is geen enkel plan perfect. En er zullen altijd doden vallen. Sterker nog, iedereen gaat dood. Dat klinkt een beetje flauw, maar ik bedoel het niet flauw.

Ik vind; laat mensen zelf beslissen hoeveel risico ze willen nemen. Laat mensen in het verpleeghuis zelf kiezen of ze op een afdeling willen wonen waar bezoek mag of niet. En als er dan corona uitbreekt, ja, dan gaat er 10 procent of zoiets dood. Maar voor die bewoners die daar voor hebben gekozen is het belangrijker dat hun laatste stukje leven dragelijk is (samen met hun dierbaren), dan dat dit zo lang mogelijk duurt. Het laatste stukje is ook meestal niet het leukste. Hier een video van iemand die dit veel mooier kan zeggen dan ik: (en dit was al in mei 2020).

Ik merk ook vaak dat mensen wel de nadelen zien van alternatieve plannen maar alle nadelen van het plan wat we nu doen (Alle horeca sluiten voor al een jaar, anderhalf miljoen basisschoolkinderen lange tijd niet naar school, de overheid die mensen in hun huis opsluit, groter wordende verschillen tussen arm een rijk, etc, etc.) als een soort gegeven beschouwen dat niet meegenomen hoeft te worden in de afweging. Dat is tunnelvisie. Ons huidige plan heeft hele grote nadelen! En de vraag is, moeten we doorgaan op deze manier, van angst en overheidsbemoeienis, van vaccin, nieuwe mutaties, weer lock-down en zo verder. De vraag zou niet moeten zijn; “hoe zorgen we dat iedereen zo lang mogelijk leeft?” de vraag moet zijn “hoe wil je leven?”
Ik denk dat je ook het Altruisme wat overschat hoor, volgens mij is dat in een groep maar een heel beperkt aantal ,bij mensapen.
De meesten in een populatie, denken vooral aan zich zelf, een leider denkt dat ze hem/haar allemaal volgen, maar het zijn er maar een paar. De meesten denken niet aan de gezondheid van de hele groep, omdat dat uiteindelijk voor iedereen het beste is, ook voor een Altruist een Omega zelf. En het is ook moeilijk als de leider zegt van we gaan op z'n RoBKemps, van links en naar rechts.

Maar ik heb geen hoge dunk meer van mijn gemiddelde medemens. Meestal kom ik in een modus, dat ik alweer gemist heb hoe zelfzuchtig de meeste mensen kunnen zijn.

Nu de maatregelingen, misschien iets, iets wat meer verruimd worden, staan de corendons en de sunwebs alvast weer te eisen, dat ze nu los kunnen.

Je komt over als iemand met de intelligentie van 10% van de bevolking, maar denk niet dat iedereen, ook een moeilijke boodschap zomaar accepteerd. Ook al denk jij dat het het beste is voor iedereen.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 18:42:16 #50
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_198359786
Te lang
Alleen samen krijgen we de overheid onder controle. 💓
Lockdowndoden in onze mind 💗 Love naar alle vaccinatieslachtoffers 💕 💞
Liefde & Vrijheid ❤️
#NooitMeerLockdowns #QRGaatTeVer #WakeUpThinkFree 💔
pi_198363899
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:18 schreef Wantie het volgende:
Dat virologen het land besturen: zo lijkt het wel, maar meerdere keren besliste de overheid anders dan het OMT.
Dus dat beeld klopt niet.
Het is het kabinet zelf die wellicht aan tunnelvisie lijdt en de durf mist om meer risico te nemen.
En het beeld dat het op ijsland koud is, zo lijkt het wel, maar meerdere dagen was het daar 25 graden.
Dus dat beeld klopt niet.

Het gaat om de strekking van mijn verhaal, niet om elk detail
pi_198364110
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:35 schreef Wantie het volgende:
De besmettingscijfers vergelijken met het aantal migranten per dag is best wel dubieus. Alsof we maar beter niet kunnen weten hoeveel dat er precies zijn, want dan breekt er opstand uit.
Wat de cijfers zelf betreft: mensen geven aan coronamoe te zijn, maar tegelijkertijd trekken corona-gerelateerde onderwerpen in praatprogramma's de meeste kijkers. Mensen zappen weg zodra er een ander onderwerp aan bod komt.
Zelf kijk ik ook dagelijks naar de corona cijfers op Fok!
Waarom? Omdat de maatregelen op dit moment de meeste impact op mijn leven hebben en die zijn gebaseerd op de besmettingscijfers.
Nieuwsbericht “gister hebben we in Nederland 234 duizend kg CO2 uitgestoten, dat is 3000kg meer dan een dag eerder. We verwachten dat die extra CO2 veroorzaakt werd door de kolencentrales die….” En dan een jaar lang, elke dag, op radio en TV, altijd maar weer de hoeveel CO2 uitstoot en de gevolgen daarvan. Wat denk je dat dat doet met mensen?

Waarom is het besmettingen? Omdat de maatschappij een Corona angststoornis heeft, en je bij een angststoornis altijd op zoek gaat naar wat die angst voedt. Zo zie ik het.
pi_198364286
Ik vind het wel grappig eigenlijk, ik heb nooit enige fuck gegeven om de cijfers en de effecten van de maatregelen. Het enige wat ik interessant vind is het waarnemen van de idiotie rond al het gebeuren. Dus vooral de reactie en het gedrag van de mensen op de cijfers en maatregelen. Ik ben letterlijk nooit 1 seconde bang geweest voor het virus en zal dat waarschijnlijk ook nooit zijn.

Ik zal mij ook nooit laten intimideren door anderen die zeggen dat ik een gevaar ben omdat ik mij niet aan bepaalde maatregelen zou houden, omdat ik weet dat dit puur op een onzinnige angst gebaseerd is. Als ik niet ziek ben, geen klachten heb, ben ik gezond en is er geen reden om aan te nemen dat ik een besmettingsgevaar zou zijn voor andere mensen. Hier hoef ik dus in principe ook geen voorzorgsmaatregelen voor te nemen.

Ik houd mij wel aan de regels trouwens, ik heb geen zin in onzinnige boetes. Ik wacht met plezier af tot het moment waarop duidelijk wordt dat deze regels volstrekt onzinnig zijn.
pi_198364515
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 21:38 schreef HayeOpReis het volgende:

[..]

Nieuwsbericht “gister hebben we in Nederland 234 duizend kg CO2 uitgestoten, dat is 3000kg meer dan een dag eerder. We verwachten dat die extra CO2 veroorzaakt werd door de kolencentrales die….” En dan een jaar lang, elke dag, op radio en TV, altijd maar weer de hoeveel CO2 uitstoot en de gevolgen daarvan. Wat denk je dat dat doet met mensen?

Waarom is het besmettingen? Omdat de maatschappij een Corona angststoornis heeft, en je bij een angststoornis altijd op zoek gaat naar wat die angst voedt. Zo zie ik het.
Maja, ik zie het meer als de voetbaluitslagen. Ik word er niet bang voor, maar de maatregelen zijn gebaseerd op de cijfers, dus dan is het wel fijn als je die onder ogen krijgt
Niet dat de cijfers verborgen blijven en we elke 14 dagen te horen krijgen dat de maatregelen van kracht blijven.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198364644
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:40 schreef Wantie het volgende:
Winkelwagen:
Voor corona was een winkelmandje of kar in de meeste supermarkten al verplicht.
Nu is het in de meeste gevallen een winkelkar. Daarmee kun je veel eenvoudiger het maximum aantal bezoekers onder controle houden. Geen wagentje meer? Even wachten...
Ik zie daar niet echt een plot achter van de AH.

Dat de AH een onbeperkt aantal karretjes kan hebben klopt niet.
De coronamaatregel is maximum x aantal bezoekers per vierkante meter winkel oppervlakte. En er zijn inderdaad rijen geweest voor supermarkten en winkels vanwege die restrictie.

Ook al moeten soms een paar mensen even wachten buiten de supermarkt, het totaal aantal bezoekers wordt er niet minder van, dus of het een verschil maakt in het aantal besmettingen, niet per se logisch. Als je op zo’n vergezochte manier redeneert dan kan je ook zeggen dat; door een winkelwagentje zijn mensen iets langzamer, dus langer in de supermarkt, wat de kans op besmetting weer iets vergroot. Mensen dachten eerder nog dat besmetting via oppervlakten mogelijk was, dus dan zou winkelwagentjes verbieden logischer zijn geweest.

Maar het hier niet om Corona besmettingen. Het gaat er om dat de regelmakers en de regelvolgers allemaal aan elkaar willen laten zien dat ze goed bezig zijn, dat ze het SAMEN doen. Samen strijden tegen een vijand, dat is goed voor het groepsgevoel en verminderd de angst.
pi_198364895
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 21:57 schreef HayeOpReis het volgende:

[..]

Ook al moeten soms een paar mensen even wachten buiten de supermarkt, het totaal aantal bezoekers wordt er niet minder van, dus of het een verschil maakt in het aantal besmettingen, niet per se logisch. Als je op zo’n vergezochte manier redeneert dan kan je ook zeggen dat; door een winkelwagentje zijn mensen iets langzamer, dus langer in de supermarkt, wat de kans op besmetting weer iets vergroot. Mensen dachten eerder nog dat besmetting via oppervlakten mogelijk was, dus dan zou winkelwagentjes verbieden logischer zijn geweest.
Nee, winkelwagentjes is flauw gezegd een luie manier van de winkelier om onder het maximum aantal bezoekers te blijven.

quote:
Maar het hier niet om Corona besmettingen. Het gaat er om dat de regelmakers en de regelvolgers allemaal aan elkaar willen laten zien dat ze goed bezig zijn, dat ze het SAMEN doen. Samen strijden tegen een vijand, dat is goed voor het groepsgevoel en verminderd de angst.
Onzin, winkels die zich niet aan deze maatregel houden kunnen een boete krijgen of zelfs sluiting.
Dat is afgelopen zomer nog gebeurd, dat een buurtsuper dicht moest omdat hij teveel klanten in de winkel liet.

Dus ja, dan gaan winkeliers zich daar wel aan houden.

Verder is er volgens mij niets mis met het idee om allemaal samen een steentje bij te dragen aan het bestrijden van het virus, toch?
Dat is sowieso kenmerkend aan een goed functionerende samenleving.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198366144
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 22:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, winkelwagentjes is flauw gezegd een luie manier van de winkelier om onder het maximum aantal bezoekers te blijven.
[..]

Onzin, winkels die zich niet aan deze maatregel houden kunnen een boete krijgen of zelfs sluiting.
Dat is afgelopen zomer nog gebeurd, dat een buurtsuper dicht moest omdat hij teveel klanten in de winkel liet.

Dus ja, dan gaan winkeliers zich daar wel aan houden.

Verder is er volgens mij niets mis met het idee om allemaal samen een steentje bij te dragen aan het bestrijden van het virus, toch?
Dat is sowieso kenmerkend aan een goed functionerende samenleving.
Ja dag, het ligt er aan waar je woont en waar je boodschappen doet. Er zijn hier in de buurt genoeg supermarkten die dan gesloten kunnen worden.
Van de 10 hier in de nabije in de buurt zijn er 2 ofzo, waar men zijn best doet, ik ga niemand de maat nemen, maar dat gaat gewoon vaker niet goed dan wel goed.
Na 6 maanden begreep ik, ik ben daar gek dat ik dat gestuntel ook maar iets kwalijk ga nemen, zonder zelf gek te worden.
Dat beeld wat je schetst klopt in mijn buurtje in Delft gewoon niet.
pi_198368755
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 22:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, winkelwagentjes is flauw gezegd een luie manier van de winkelier om onder het maximum aantal bezoekers te blijven.
[..]

Okay, de verplichte karretjes zijn dus een gevolg van de regels van de overheid, dat had ik dan verkeerd, maar voor mijn punt maakt dat geen verschil.
quote:
Onzin, winkels die zich niet aan deze maatregel houden kunnen een boete krijgen of zelfs sluiting.
Dat is afgelopen zomer nog gebeurd, dat een buurtsuper dicht moest omdat hij teveel klanten in de winkel liet.

Dus ja, dan gaan winkeliers zich daar wel aan houden.

Verder is er volgens mij niets mis met het idee om allemaal samen een steentje bij te dragen aan het bestrijden van het virus, toch?
Dat is sowieso kenmerkend aan een goed functionerende samenleving.
Ik vind daar zelfs zo veel mis mee dat ik daar een 1 uur en 10 minuten durende video over heb gemaakt 🙂. Een paar punten hieruit: Besmettingen tegengaan --> onderdrukkende coronamaatregelen --> veel ellende. Alternatief: kwetsbaren afzonderen, de samenleving vrij, zoals in Zweden.

Ik denk dus dat besmetting tegengaan niet een doel op zichzelf zou moeten zijn. Maar als je dat dan toch doet, doe het dan op een manier die werkt: zoals meer ventilatie en niet met een onzinnig winkelkarretje.

De meeste ellende op de wereld is voortgekomen uit grote groepen mensen die volgzaam hun steentje bijdragen.
pi_198368952
mooie video ^O^

Oom Piet nog een jaar lang last van vermoeidheid _O-
pi_198369576
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 22:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, winkelwagentjes is flauw gezegd een luie manier van de winkelier om onder het maximum aantal bezoekers te blijven.
[..]

Onzin, winkels die zich niet aan deze maatregel houden kunnen een boete krijgen of zelfs sluiting.
Dat is afgelopen zomer nog gebeurd, dat een buurtsuper dicht moest omdat hij teveel klanten in de winkel liet.

Dus ja, dan gaan winkeliers zich daar wel aan houden.

Verder is er volgens mij niets mis met het idee om allemaal samen een steentje bij te dragen aan het bestrijden van het virus, toch?
Dat is sowieso kenmerkend aan een goed functionerende samenleving.
Bij die buurtsuper ging het ws om pesten want daar speelde ook wat anders.

Ik zie hier zoveel overtredingen door supermarkten, afstand wordt niet gehouden door personeel, niet gehandhaafd, mondkapjes niet altijd goed gedragen en het is net zo druk als altijd eigenlijk.

Ja ze houden zich voor de goede schijn aan de maatregelen, zonder daar heel erg op te letten, horecazaken zijn daarvoor dicht gegaan.
pi_198369582
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 00:40 schreef HayeOpReis het volgende:

[..]

Okay, de verplichte karretjes zijn dus een gevolg van de regels van de overheid, dat had ik dan verkeerd, maar voor mijn punt maakt dat geen verschil.
[..]

Ik vind daar zelfs zo veel mis mee dat ik daar een 1 uur en 10 minuten durende video over heb gemaakt 🙂. Een paar punten hieruit: Besmettingen tegengaan --> onderdrukkende coronamaatregelen --> veel ellende. Alternatief: kwetsbaren afzonderen, de samenleving vrij, zoals in Zweden.

Ik denk dus dat besmetting tegengaan niet een doel op zichzelf zou moeten zijn. Maar als je dat dan toch doet, doe het dan op een manier die werkt: zoals meer ventilatie en niet met een onzinnig winkelkarretje.

De meeste ellende op de wereld is voortgekomen uit grote groepen mensen die volgzaam hun steentje bijdragen.
Mee eens ja.

Dat winkelkarretje is eigenlijk gevaarlijker, want je raakt het aan (en anderen ook) en het gaat allemaal veel langzamer, zeker in kleinere supermarkten.

En bij de kassa staat Truus gewoon voor haar karretje achter mij haar boodschappen op de band te zetten.
  One tough cookie zondag 7 maart 2021 @ 02:48:52 #62
169210 liesje1979
pi_198369699
Ik zie liever je reisfilmpjes O+
Deze video heb ik ongeveer 2o minuten gekeken en toen was je mijn aandacht kwijt :D
pi_198371859
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 21:57 schreef HayeOpReis het volgende:

[..]

Ook al moeten soms een paar mensen even wachten buiten de supermarkt, het totaal aantal bezoekers wordt er niet minder van, dus of het een verschil maakt in het aantal besmettingen, niet per se logisch. Als je op zo’n vergezochte manier redeneert dan kan je ook zeggen dat; door een winkelwagentje zijn mensen iets langzamer, dus langer in de supermarkt, wat de kans op besmetting weer iets vergroot. Mensen dachten eerder nog dat besmetting via oppervlakten mogelijk was, dus dan zou winkelwagentjes verbieden logischer zijn geweest.
Nee, winkelwagentjes is flauw gezegd een luie manier van de winkelier om onder het maximum aantal bezoekers te blijven.

quote:
Maar het hier niet om Corona besmettingen. Het gaat er om dat de regelmakers en de regelvolgers allemaal aan elkaar willen laten zien dat ze goed bezig zijn, dat ze het SAMEN doen. Samen strijden tegen een vijand, dat is goed voor het groepsgevoel en verminderd de angst.
Onzin, winkels die zich niet aan deze maatregel houden kunnen een boete krijgen of zelfs sluiting.
Dat is afgelopen zomer nog gebeurd, dat een buurtsuper dicht moest omdat hij teveel klanten in de winkel liet.

Dus ja, dan gaan winkeliers zich daar wel aan houden.

Verder is er volgens mij niets mis met het idee om allemaal samen een steentje bij te dragen aan het bestrijden van het virus, toch?
Dat is sowieso kenmerkend aan een goed functionerende samenleving.
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 00:40 schreef HayeOpReis het volgende:

[..]

Okay, de verplichte karretjes zijn dus een gevolg van de regels van de overheid, dat had ik dan verkeerd, maar voor mijn punt maakt dat geen verschil.
[..]

Ik vind daar zelfs zo veel mis mee dat ik daar een 1 uur en 10 minuten durende video over heb gemaakt 🙂. Een paar punten hieruit: Besmettingen tegengaan --> onderdrukkende coronamaatregelen --> veel ellende. Alternatief: kwetsbaren afzonderen, de samenleving vrij, zoals in Zweden.

Ik denk dus dat besmetting tegengaan niet een doel op zichzelf zou moeten zijn. Maar als je dat dan toch doet, doe het dan op een manier die werkt: zoals meer ventilatie en niet met een onzinnig winkelkarretje.

De meeste ellende op de wereld is voortgekomen uit grote groepen mensen die volgzaam hun steentje bijdragen.
In Zweden zijn er ook beperkingen, ik las laatst nog dat horeca nu om 20:00 uur moet sluiten. Verder hebben ze ook maximums gesteld aan het aantal bezoekers in de openbare ruimtes.
In Zweden zijn de mensen net als hier ook coronamoe.

Ik ben het met je eens dat er een goede balans moet zijn tussen het bestrijden van dit virus en hoeveel levenskwaliteit je daarvoor moet inleveren.

Ik denk zelf dat hoe het in de supermarkt gaat daar een goede balans tussen is. Gewoon open, alleen niet te vol. En dat het ongemakkelijk is om voor 1 boodschapje een hele kar mee te nemen is toch een relatief kleine opoffering.

Ik heb ook het idee dat het Zweedse model niet soepel genoeg voor je is, je ziet volgens mij liever dat alles bij het oude was gebleven en dat we de maatregelen hadden beperkt tot vrijwillige afzondering van wie kwetsbaar of bang is voor de ziekte.

Ik vraag me af of dat haalbaar is. We hebben dankzij de maatregelen niet ervan wat er zou gebeuren als covid-19 exponentieel over de hele bevolking was verspreid.
Plus de mogelijkheid dat er door kruismutatie eerder gevaarlijkere varianten waren gekomen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198371870
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 02:22 schreef macca728 het volgende:

[..]

Mee eens ja.

Dat winkelkarretje is eigenlijk gevaarlijker, want je raakt het aan (en anderen ook) en het gaat allemaal veel langzamer, zeker in kleinere supermarkten.

En bij de kassa staat Truus gewoon voor haar karretje achter mij haar boodschappen op de band te zetten.
Daarom handen ontsmetten na winkelbezoek en tussendoor van je gezicht afblijven ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198371942
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 02:20 schreef macca728 het volgende:

[..]

Bij die buurtsuper ging het ws om pesten want daar speelde ook wat anders.

Ik zie hier zoveel overtredingen door supermarkten, afstand wordt niet gehouden door personeel, niet gehandhaafd, mondkapjes niet altijd goed gedragen en het is net zo druk als altijd eigenlijk.

Ja ze houden zich voor de goede schijn aan de maatregelen, zonder daar heel erg op te letten, horecazaken zijn daarvoor dicht gegaan.
Maar dat zie je ook op het werk in het algemeen.
Niemand die afstand houdt, er wordt geknuffeld. Allemaal dicht op elkaar aan de eettafel, alleen bij klantcontact mondkapje en afstand.
Ik denk zelf ook dat vooral door werk en privé de maatregelen te laten varen we ondanks alles toch, volgens de overheid, te hoog zitten qua besmettingen.
Daar is de horeca inderdaad de dupe van, maar ook in de restaurants die voor afhaal open zijn houdt het personeel zich niet altijd aan de maatregelen.

Zelf ga ik ook naar de buurtsuper.
Bij de eerste lockdown stond een bord buiten met daarop het winkeloppervlak en hoeveel klanten per M2 zijn toegestaan.
Dat was best veel, veel meer dan op een drukke dag in de winkel zijn.
We merken hier wat dat betreft niets van de crisis, op mondkapje en verplichte winkelkar na.
Ook geen belijning, routes, etc ..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198371989
Nee klopt, vorig jaar was er nog wel sprake van maar nu is het "gewoon" alleen mondkapje en kar.

Op het werk hebben we geen enkele maatregel, alleen zeep dispenser bij de ingang (maar die is al weken leeg)

Daarom heeft die avondklok en winkels dichthouden ook geen zin meer.
pi_198372199
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:00 schreef Wantie het volgende:

[..]

Daarom handen ontsmetten na winkelbezoek en tussendoor van je gezicht afblijven ;)
Hier nog nooit een karretje ontsmet en handen ontsmet, nog nooit besmet geraakt..
pi_198373280
Ik ook niet (bij supermarkt), kans is ook gewoon superklein dat je zo besmet raakt.

Hadden ze ook kunnen onderzoeken.
  zondag 7 maart 2021 @ 13:26:59 #69
3554 laffer
Ouwe LUL
pi_198373976
Goeie video, kan me er helemaal in vinden ^O^
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_198379209
quote:
14s.gif Op zondag 7 maart 2021 02:48 schreef liesje1979 het volgende:
Ik zie liever je reisfilmpjes O+
Deze video heb ik ongeveer 2o minuten gekeken en toen was je mijn aandacht kwijt :D
Ik had je nog gewaarschuwd dat het lang en saai zou worden 😋.
Ja, mijn reisfilmpjes die kijken wat makkelijker weg.
pi_198379898
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:13 schreef macca728 het volgende:
Nee klopt, vorig jaar was er nog wel sprake van maar nu is het "gewoon" alleen mondkapje en kar.

Op het werk hebben we geen enkele maatregel, alleen zeep dispenser bij de ingang (maar die is al weken leeg)

Daarom heeft die avondklok en winkels dichthouden ook geen zin meer.
Het is ook grotendeels het een of het ander. Of je doet een beroep op mensen om zich op een bepaalde manier te gedragen, of je gaat machtswellustig allerlei onzinmaatregelen opleggen. Dan gehoorzamen mensen die regels, maar mensen die gehoorzamen denken zelf niet na en doen minder uit vrije wil.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198380824
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:13 schreef macca728 het volgende:
Nee klopt, vorig jaar was er nog wel sprake van maar nu is het "gewoon" alleen mondkapje en kar.

Op het werk hebben we geen enkele maatregel, alleen zeep dispenser bij de ingang (maar die is al weken leeg)

Daarom heeft die avondklok en winkels dichthouden ook geen zin meer.
Of beide compenseren het niet opvolgen van de maatregelen elders :P
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198381529
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:25 schreef Wantie het volgende:

[..]

Of beide compenseren het niet opvolgen van de maatregelen elders :P
Geloof er niets van, avondklok heeft geen zin en winkels kan je opendoen met in achtneming van drukte en aftstand houden en mondkapje.
pi_198383923
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 01:19 schreef HayeOpReis het volgende:
Hier mijn eerste video op mijn nieuwe YouTube kanaal. Ik bespreek al mijn ideeën over de coronamaatregelen, politiek en de veranderingen in de maatschappij. Het is geen leuke video voor VVD-stemmers😋. Hij duurt maar 1 uur en 10 minuutjes🤪. Ik hoor graag wat jullie er van vinden.
Goede video. Ben het voor 95% wel eens met je punten. Alleen je zei dat mensen met kanker momenteel niet behandeld kunnen worden en dat daar ook mensen aan doodgaan, maar zo een scenario is juist denkbaarder als we Corona volledig haar gang laten gaan. Juist dan komen de ziekenhuizen overvol te liggen en hebben we minder plek voor kankerbehandelingen. Momenteel is 1 van de weinige voordelen van het huidige stricte beleid dat de zorg nog wel redelijk op peil blijft voor andere behandelingen. Al vind ik dat een te klein voordeel om heel veel nevenschade voor aan te richten, laat dat duidelijk zijn.

Maar zoals ik al zei, op bijna alle punten wel met je eens. Puike video!
pi_198384148
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:22 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Drie taalfouten in één zin... -O-

https://mnm.be/schoolstuderen/zomaakjenooitmeereendtfout
Wel 3x dezelfde, dus tja....als je 3x geflitst wordt op een strook van 100 meter dan is dat ook flauw.
Hij kent de stam+t regel gewoon niet.
pi_198386301
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:49 schreef ThijsTH het volgende:

[..]

Wel 3x dezelfde, dus tja....als je 3x geflitst wordt op een strook van 100 meter dan is dat ook flauw.
Hij kent de stam+t regel gewoon niet.
Het boeit me gewoon niet zo, Nederlands klopt taalkundig ook voor geen kant ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198403376
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:42 schreef ThijsTH het volgende:

[..]

Goede video. Ben het voor 95% wel eens met je punten. Alleen je zei dat mensen met kanker momenteel niet behandeld kunnen worden en dat daar ook mensen aan doodgaan, maar zo een scenario is juist denkbaarder als we Corona volledig haar gang laten gaan. Juist dan komen de ziekenhuizen overvol te liggen en hebben we minder plek voor kankerbehandelingen. Momenteel is 1 van de weinige voordelen van het huidige stricte beleid dat de zorg nog wel redelijk op peil blijft voor andere behandelingen. Al vind ik dat een te klein voordeel om heel veel nevenschade voor aan te richten, laat dat duidelijk zijn.

Maar zoals ik al zei, op bijna alle punten wel met je eens. Puike video!
Ja, goed punt, dat over uitgestelde kankerbehandelingen had ik er uit moeten laten. Mooi dat je de video kan waarderen!
pi_198403616
Ik heb trouwens ook je reisverslagen gezien, erg tof!
Ook humor waar ik van hou :0
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198412926
Goed en helder verhaal, alles mooi op een rijtje gezet.
  woensdag 10 maart 2021 @ 08:41:14 #80
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_198422105
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 00:40 schreef HayeOpReis het volgende:
Alternatief: kwetsbaren afzonderen, de samenleving vrij, zoals in Zweden.
Hoe zie je dat praktisch voor je? Ik heb dat nu al best vaak gehoord maar niemand die dat praktisch goed kan invullen.

Waar stop je bejaarden, zieken, risicogroepen? Door wie worden die verzorgd, voorzien van voedsel e.d., etc? Moet verzorgend personeel dan ook afgezonderd worden? En hun gezinnen?

quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 00:40 schreef HayeOpReis het volgende:
Ik denk dus dat besmetting tegengaan niet een doel op zichzelf zou moeten zijn. Maar als je dat dan toch doet, doe het dan op een manier die werkt: zoals meer ventilatie en niet met een onzinnig winkelkarretje.
Hoe zie je 'meer ventilatie' voor je? De meeste supermarkten, kantoren, bioscopen, etc hebben een luchtbehandelingskast op het dak staan met een capaciteit van x m3/h, luchtkanalen zijn uitgelegd op een bepaalde capaciteit, etc.

Maurice de Hond kwam daar vorig jaar ook mee: deltaplan ventileren. Ook nooit een praktische invulling voor gezien. Dat kost natuurlijk miljarden en jaren tijd om dat allemaal aan te passen.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_198535623
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 08:47 schreef Wantie het volgende:
Mooi verhaal.

Reactie: dat er geen discussie was geweestover groepsimmuniteit VS lockdown is natuurlijk onjuist. Die is er achter de schermen wel geweest. Of in het publieke domein geen discussie is geweest weet ik niet meer. Maar bij een onbekend virus is een publiek debat over de te nemen maatregelen natuurlijk niet zinvol. Dan kun je beter het zekere voor het onzekere nemen en stevig ingrijpen.

Je ziet in andere landen buiten Europa ook dat ze bij de eerste golf stevig ingrepen en bij de tweede minder stevig.

Of groepsimmuniteit überhaupt haalbaar was geweest is ook maar de vraag. Zeker toen wisten we niet of besmette personen immuniteit opbouwen en hoe lang die stand houdt. Verder opent een maatschappijbrede besmettingsgraad meer ruimte voor het virus om te muteren tot nieuwe gevaarlijke varianten.
Je reageert vaak op het verhaal dat je denkt te horen.
pi_198535794
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 08:47 schreef Wantie het volgende:
Verder opent een maatschappijbrede besmettingsgraad meer ruimte voor het virus om te muteren tot nieuwe gevaarlijke varianten.
Ja dat mutatieargument hoor ik vaak. Als alle Nederlanders zich laten vaccineren dan muteert het nog steeds in de rest van de wereld en krijgen we die nieuwe varianten hier weer. De verwachting is dat Corona nooit weg gaat. Misschien als alle landen fanatiek vaccineren, dat het iets langer duurt tot de volgende mutatie, maar veel schiet je daar niet mee op, denk ik.
pi_198535905
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:02 schreef Wantie het volgende:
Wat aerosolen betreft: op zich zijn maatregelen daar wel op gebaseerd; zo werden restaurants en winkels beperkt werden met betrekking tot het maximum aantal bezoekers en zijn grote groepen binnen al een jaar niet toegestaan.
Buiten golden geen beperkingen.
Maar grote druppels spelen uiteraard ook een rol.
Op veel plaatsen moet je nog handen desinfecteren, terwijl er geen wetenschappelijk bewijs is voor het overgedragen via oppervlakten. In diezelfde ruimtes zijn vaak de deuren dicht, terwijl het zeker is dat besmetting via de lucht gaat en ventilatie veel verschil maakt.
pi_198537687
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 19:40 schreef HayeOpReis het volgende:

[..]

Je reageert vaak op het verhaal dat je denkt te horen.
Dat lijkt me logisch
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198537883
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:59 schreef Wantie het volgende:
Bijwerkingen na jaren...
Welke medicijnen hebben na een eenmalige dosis bijwerkingen die pas jaren later openbaren?

Daarnaast: hoe vaak heb je besloten om geen vaccin of medicijn te nemen vanwege de bijsluiter?

Los van dat niet alle vaccins mRNA gebaseerd zijn.

Ik begrijp op zich wel dat mensen even moeten nadenken over dit vaccin, maar nu zie ik in eigen omgeving dat degenen die heel heftig reageren op de maatregelen ook heftig reageren tegen het vaccin.
Tja, wat wil je dan?
"Van de dertig miljoen Europeanen die werden gevaccineerd tegen Mexicaanse griep in 2009 en 2010, kregen er naar schatting ruim 1300 narcolepsie, een slaapstoornis waarbij mensen zonder aanwijsbare reden overdag in slaap vallen." Bron: https://www.parool.nl/ned(...)1%20op%20de%2023.000. "During the first year after vaccination, the relative risk of narcolepsy was increased 5 to 14-fold in children and adolescents and 2 to 7-fold in adults." https://www.sciencedirect(...)217300011?via%3Dihub
pi_198537884
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 19:45 schreef HayeOpReis het volgende:

[..]

Ja dat mutatieargument hoor ik vaak. Als alle Nederlanders zich laten vaccineren dan muteert het nog steeds in de rest van de wereld en krijgen we die nieuwe varianten hier weer. De verwachting is dat Corona nooit weg gaat. Misschien als alle landen fanatiek vaccineren, dat het iets langer duurt tot de volgende mutatie, maar veel schiet je daar niet mee op, denk ik.
Dat is geen reden om dan maar de besmettingen tot het hoogste niveau te laten komen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198537977
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 21:00 schreef HayeOpReis het volgende:

[..]

"Van de dertig miljoen Europeanen die werden gevaccineerd tegen Mexicaanse griep in 2009 en 2010, kregen er naar schatting ruim 1300 narcolepsie, een slaapstoornis waarbij mensen zonder aanwijsbare reden overdag in slaap vallen." Bron: https://www.parool.nl/ned(...)1%20op%20de%2023.000. "During the first year after vaccination, the relative risk of narcolepsy was increased 5 to 14-fold in children and adolescents and 2 to 7-fold in adults." https://www.sciencedirect(...)217300011?via%3Dihub
Klopt, maar dat openbaarde zich op korte termijn.
Nu hebben we mogelijk en zeldzame trombose door Astrazeneca.
Ernstig als het klopt, maar ook die openbaart zich op korte termijn.
Ik ken geen gevallen waarbij jaren later ernstige problemen zich openbaarden die veroorzaakt zijn door een vaccin.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198538155
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 21:02 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, maar dat openbaarde zich op korte termijn.
Nu hebben we mogelijk en zeldzame trombose door Astrazeneca.
Ernstig als het klopt, maar ook die openbaart zich op korte termijn.
Ik ken geen gevallen waarbij jaren later ernstige problemen zich openbaarden die veroorzaakt zijn door een vaccin.
Dus tot een jaar na vaccinatie. Mogelijk ook nog tot twee jaar na vaccinatie:
"Studies from Finland and Sweden also appear to demonstrate an extended risk of narcolepsy into the second year following vaccination, but such conclusions should be interpreted with a word of caution due to possible biases. " https://www.sciencedirect(...)217300011?via%3Dihub
pi_198538824
Ik heb trouwens niets tegen vaccinaties, zolang het goed getest is. Ik heb mijn gele boekje redelijk vol met stempels. Maar ik heb wel iets tegen het vaccinatiepaspoort. Het was niet in het NOS nieuws, ik zag het ook niet in de krant, maar de motie voor invoering van een vaccinatiepaspoort is aangenomen op 10 maart. Dus eerst zijn onze vrijheden onterecht afgepakt (Zweden liet zien dat het anders kon) en nu kunnen we deze vrijheden weer een beetje terugverdienen door gehoorzaam te zijn en een prikje te nemen. Of om de 72 uur (?) een wattenstaafje tot aan je hersenen laten drukken, om nog overal binnen te kunnen stappen voor een kopje koffie. Dat is niet hoe het werkt, vrijheid hoef je niet te verdienen, vrijheid is een mensenrecht!

Zo’n vaccinatiepaspoort is ook niet nodig; als de kwetsbaren zijn ingeënt, dan kan iedereen weer vrij. De corona-prik kan net zoals de griepprik, zonder druk. Als je als kind niet alle vaccinaties hebt gehad, mag je ook nog steeds overal koffie drinken.

Als de bevolking zwicht voor deze druk en vrijwel iedereen zich laat vaccineren, dan wordt dit de norm. Dan kan je in 2022 of 2023 bij de volgende massale vaccinatieronde (voor de nieuwe coronavarianten) niet meer als enige zeggen dat je er niet aan meedoet. Dan heeft het consequenties, misschien dat je dan je baan kwijtraakt, die 1 op de 100 die dwarsligt kunnen ze dan wel missen. En uiteindelijk krijgt de overheid steeds meer zeggenschap over wat er in je lichaam komt.

Ondanks dat ik geen Thierry fan ben, ga ik morgen wel FvD stemmen zodat Nederland niet als China wordt. Voor wie dit ook vindt maar Thierry een klootzak vind, een alternatief is misschien Piratenpartij of Jong.

Bron- en contactonderzoek:
- Motie van het Jetten over het corona paspoort zo spoedig mogelijk invoeren https://www.tweedekamer.n(...)04427&did=2021D09744
- Artikel 3 van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens: “Eenieder heeft het recht op leven, vrijheid en onschendbaarheid van zijn persoon.”
pi_198540250
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 21:29 schreef HayeOpReis het volgende:
Ik heb trouwens niets tegen vaccinaties, zolang het goed getest is
Wat ik uit discussies hier op Fok over dit onderwerp begrijp zijn de vaccins goed getest.


quote:
. Ik heb mijn gele boekje redelijk vol met stempels.
Da's mooi, heb je ook alle bijwerkingen doorgenomen bij elke vaccinatie?

Bijvoorbeeld die trombose: als dat aan het vaccin wordt toegeschreven en bin 1 op de miljoen voorkomt, dan is het straks gewoon een van de bijwerkingen in de bijsluiter.

quote:
Maar ik heb wel iets tegen het vaccinatiepaspoort. Het was niet in het NOS nieuws, ik zag het ook niet in de krant, maar de motie voor invoering van een vaccinatiepaspoort is aangenomen op 10 maart.
Ik zie het vaccin paspoort als iets tijdelijks, een manier om versneld te kunnen versoepelen gedurende de periode waarin nog niet voldoende vaccinatie graad is om maatregelen op te heffen.


quote:
Dus eerst zijn onze vrijheden onterecht afgepakt (Zweden liet zien dat het anders kon)
In Zweden zijn vrijheden ook ingeperkt en Zweden is niet te vergelijken met Nederland.


quote:
en nu kunnen we deze vrijheden weer een beetje terugverdienen door gehoorzaam te zijn en een prikje te nemen. Of om de 72 uur (?) een wattenstaafje tot aan je hersenen laten drukken, om nog overal binnen te kunnen stappen voor een kopje koffie. Dat is niet hoe het werkt, vrijheid hoef je niet te verdienen, vrijheid is een mensenrecht!
Dat komt omdat je besloten hebt om er op die manier over te denken.
Dus niet als een oplossing om uit de crisis te komen zonder onnodige risico's.


quote:
Zo’n vaccinatiepaspoort is ook niet nodig; als de kwetsbaren zijn ingeënt, dan kan iedereen weer vrij. De corona-prik kan net zoals de griepprik, zonder druk. Als je als kind niet alle vaccinaties hebt gehad, mag je ook nog steeds overal koffie drinken.
Klopt, maar het gaat om de periode tot dat moment.


quote:
Als de bevolking zwicht voor deze druk en vrijwel iedereen zich laat vaccineren, dan wordt dit de norm. Dan kan je in 2022 of 2023 bij de volgende massale vaccinatieronde (voor de nieuwe coronavarianten) niet meer als enige zeggen dat je er niet aan meedoet.
Dat is doemdenken.
Verder is het vaccin dan alweer een stuk verder qua testen en is er veel meer over bekend dan de meeste vaccins uit je gele boekje.


.
quote:
Dan heeft het consequenties, misschien dat je dan je baan kwijtraakt, die 1 op de 100 die dwarsligt kunnen ze dan wel missen. En uiteindelijk krijgt de overheid steeds meer zeggenschap over wat er in je lichaam komt.
Nee, vaccins zijn niet verplicht.
En als jij je baan daardoor verliest is het je werkgever die die macht zich toe eigent, niet de overheid.
quote:
Ondanks dat ik geen Thierry fan ben, ga ik morgen wel FvD stemmen zodat Nederland niet als China wordt. Voor wie dit ook vindt maar Thierry een klootzak vind, een alternatief is misschien Piratenpartij of Jong.

Bron- en contactonderzoek:
- Motie van het Jetten over het corona paspoort zo spoedig mogelijk invoeren https://www.tweedekamer.n(...)04427&did=2021D09744
- Artikel 3 van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens: “Eenieder heeft het recht op leven, vrijheid en onschendbaarheid van zijn persoon.”
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198541713
@HayeOpReis ik wilde graag een donatie doen maar heb geen Paypal, kan ik wat overmaken? Rekeningnummer mag via PM als je wilt :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198541985
@Wantie Kritiek is geen doel op zichzelf
pi_198541989
Vragen die niet gesteld mogen worden in het publieke debat:

• Zijn we op weg van lockdown naar vaccin dan mutatie en weer lockdown en zo verder, een vaccinatiepaspoort met tweederangs burgers, in een wereld met steeds minder vrijheid, minder sociaal contact, meer ongelijkheid en censuur?
• Wat doet het op lange termijn voor je gezondheid als je om de zoveel tijd een vaccin ingespoten krijgt?
• Hoeveel leven willen we opofferen om het leven een stukje te rekken?
----------------------------------------------------------------------------
Een stem op de huidige partijen is verdergaan op de weg die we zijn ingeslagen.
pi_198543328
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 02:21 schreef HayeOpReis het volgende:
@:Wantie Kritiek is geen doel op zichzelf
Kritiek moet je ook aan kunnen ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198544051
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 19:48 schreef HayeOpReis het volgende:

[..]

Op veel plaatsen moet je nog handen desinfecteren, terwijl er geen wetenschappelijk bewijs is voor het overgedragen via oppervlakten. In diezelfde ruimtes zijn vaak de deuren dicht, terwijl het zeker is dat besmetting via de lucht gaat en ventilatie veel verschil maakt.
Je kunt natuurlijk wachten tot er wetenschappelijk bewijs voor alles is, of je neemt nu voorzorgsmaatregelen.
En handen wassen lijkt me niet dermate ingrijpend om daarvoor eerst af te wachten of er wetenschappelijk bewijs is, en tot die tijd gewoon de besmettingen laten oplopen.

Los van de discussie of het inderdaad zo is dat niet is aangetoond dat dit virus niet kan overleven op oppervlakten.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198551755
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 09:34 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk wachten tot er wetenschappelijk bewijs voor alles is, of je neemt nu voorzorgsmaatregelen.
En handen wassen lijkt me niet dermate ingrijpend om daarvoor eerst af te wachten of er wetenschappelijk bewijs is, en tot die tijd gewoon de besmettingen laten oplopen.

Los van de discussie of het inderdaad zo is dat niet is aangetoond dat dit virus niet kan overleven op oppervlakten.
Er is geen wetenschappelijk bewijs voor besmettingen via oppervlakten en het is ook niet logisch omdat besmetting in de longen plaatsvindt.

Stel; een nieuwe coronamaatregel wordt: Een sinterklaasliedje zingen voordat je de supermarkt in gaat. Vind je dat dan ook goed?

Een sinterklaasliedje zingen lijkt me niet dermate ingrijpend om daarvoor eerst af te wachten of er wetenschappelijk bewijs is.
pi_198555425
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 18:21 schreef HayeOpReis het volgende:

[..]

Er is geen wetenschappelijk bewijs voor besmettingen via oppervlakten en het is ook niet logisch omdat besmetting in de longen plaatsvindt.
Ik dacht oa via de ogen en neus, en dat je het middels je handen doordat je aan je gezicht zit jezelf kunt besmetten.


quote:
Stel; een nieuwe coronamaatregel wordt: Een sinterklaasliedje zingen voordat je de supermarkt in gaat. Vind je dat dan ook goed?

Een sinterklaasliedje zingen lijkt me niet dermate ingrijpend om daarvoor eerst af te wachten of er wetenschappelijk bewijs is.
Dat geeft heel mooi aan hoe je er in staat.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198559238
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 20:59 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik dacht oa via de ogen en neus, en dat je het middels je handen doordat je aan je gezicht zit jezelf kunt besmetten.
[..]

Dat geeft heel mooi aan hoe je er in staat.
Het geeft meer aan hoe jij er in staat.

Geen wetenschappelijk bewijs ? Ja toch maar gewoon doen want baat het niet schaadt het niet....

En daarbij : Als je het echt goed wil doen, moet je vooraf je handen wassen met water en zeep, en dan pas de desinfecterende handgel gebruiken. Anders werkt het niet, dan haal je er alleen vuil mee weg."

Was jij eerst je handen als je je bij een winkel ontsmet met handgel ? 99% niet en daarmee is het zinloos.
Maar we blijven het doen.
pi_198559264
En vaak je handen wassen is overigens wel heel slecht voor je.

Dat is wel wetenschappelijk bewezen.
pi_198559433
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 22:21 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wat ik uit discussies hier op Fok over dit onderwerp begrijp zijn de vaccins goed getest.
[..]

Da's mooi, heb je ook alle bijwerkingen doorgenomen bij elke vaccinatie?

Bijvoorbeeld die trombose: als dat aan het vaccin wordt toegeschreven en bin 1 op de miljoen voorkomt, dan is het straks gewoon een van de bijwerkingen in de bijsluiter.
[..]

Ik zie het vaccin paspoort als iets tijdelijks, een manier om versneld te kunnen versoepelen gedurende de periode waarin nog niet voldoende vaccinatie graad is om maatregelen op te heffen.
[..]

In Zweden zijn vrijheden ook ingeperkt en Zweden is niet te vergelijken met Nederland.
[..]

Dat komt omdat je besloten hebt om er op die manier over te denken.
Dus niet als een oplossing om uit de crisis te komen zonder onnodige risico's.
[..]

Klopt, maar het gaat om de periode tot dat moment.
[..]

Dat is doemdenken.
Verder is het vaccin dan alweer een stuk verder qua testen en is er veel meer over bekend dan de meeste vaccins uit je gele boekje.

.
[..]

Nee, vaccins zijn niet verplicht.
En als jij je baan daardoor verliest is het je werkgever die die macht zich toe eigent, niet de overheid.
[..]

Ja vaccins zijn wel verplicht. Zolang je dat niet erkent is discussie zinloos.
Als je geen vaccin neemt, kan je op je eigen zolderkamer blijven en verder niet.
pi_198560997
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 22:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het geeft meer aan hoe jij er in staat.

Geen wetenschappelijk bewijs ? Ja toch maar gewoon doen want baat het niet schaadt het niet....
Opeens is persoonlijke hygiëne iets vies of zo.


quote:
En daarbij : Als je het echt goed wil doen, moet je vooraf je handen wassen met water en zeep, en dan pas de desinfecterende handgel gebruiken. Anders werkt het niet, dan haal je er alleen vuil mee weg."
Dan doen al die verplegers en doktoren het fout in het ziekenhuis.

Maar toegegeven, vuile handen moet je eerst wassen.
Maar wie gaat er nu met vuile handen naar een winkel?
quote:
Was jij eerst je handen als je je bij een winkel ontsmet met handgel ? 99% niet en daarmee is het zinloos.
Maar we blijven het doen.
Jij wellicht, meeste mensen ontsmetten niet meer is mijn ervaring.

Maar wees nu eerlijk, is van alle beperkingen die we opgelegd hebben gekregen, de winkelwagentjes en desinfectie nu zo ingrijpend dat er eerst wetenschappelijk bewijs voor moet worden overlegd?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198561026
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 22:28 schreef macca728 het volgende:
En vaak je handen wassen is overigens wel heel slecht voor je.

Dat is wel wetenschappelijk bewezen.
Nee, onzin.
Vanuit mijn beroep was ik zeer regelmatig mijn handen en ontsmet ze erna.
Nog nooit enig probleem gehad.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198561056
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 22:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja vaccins zijn wel verplicht. Zolang je dat niet erkent is discussie zinloos.
Als je geen vaccin neemt, kan je op je eigen zolderkamer blijven en verder niet.
Slaat nergens op.
Ik kan nog steeds evenveel of even weinig als iemand die is gevaccineerd.
Er is geen sprake van een verplichting.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198562244
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 23:23 schreef Wantie het volgende:

[..]

Opeens is persoonlijke hygiëne iets vies of zo.
[..]

Dan doen al die verplegers en doktoren het fout in het ziekenhuis.

Maar toegegeven, vuile handen moet je eerst wassen.
Maar wie gaat er nu met vuile handen naar een winkel?
[..]

Jij wellicht, meeste mensen ontsmetten niet meer is mijn ervaring.

Maar wees nu eerlijk, is van alle beperkingen die we opgelegd hebben gekregen, de winkelwagentjes en desinfectie nu zo ingrijpend dat er eerst wetenschappelijk bewijs voor moet worden overlegd?
Hygiene is niet vies, maar 30x je handen wassen is ziekelijk
Iedereen gaat met vuile handen naar een winkel, want je wast of ontsmet ze niet van te voren
Ja wetenschappelijk bewijs lijkt me wel nut hebben voor anders zinloze handelingen
pi_198562269
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 23:26 schreef Wantie het volgende:

[..]

Slaat nergens op.
Ik kan nog steeds evenveel of even weinig als iemand die is gevaccineerd.
Er is geen sprake van een verplichting.
Ogen dicht doen is ook leven......Het gaat uiteraard om de nabije toekomst en die schetst een vaccinatiepaspoort voor bijna alles.
pi_198562937
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 00:17 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hygiene is niet vies, maar 30x je handen wassen is ziekelijk
Ga je 30x per dag naar de winkel?
Bijzonder...
En mensen die in de zorg of levensmiddelen industrie werken zijn dus ziekelijk.
Ook bijzonder...
quote:
Iedereen gaat met vuile handen naar een winkel, want je wast of ontsmet ze niet van te voren
Dat lijkt me niet fijn als winkelier, dat iedereen met vieze handen aan je nieuwe producten zit.
Vooral als je kleding verkoopt..


quote:
Ja wetenschappelijk bewijs lijkt me wel nut hebben voor anders zinloze handelingen
Heb je wetenschappelijk bewijs dat ze zinloos zijn?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198562948
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 00:18 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ogen dicht doen is ook leven......Het gaat uiteraard om de nabije toekomst en die schetst een vaccinatiepaspoort voor bijna alles.
Je bent dus aan het invullen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198564080
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 01:18 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je bent dus aan het invullen...
Gast, ga ergens anders trollen.
pi_198564081
quote:
1s.gif Op donderdag 18 maart 2021 01:17 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ga je 30x per dag naar de winkel?
Bijzonder...
En mensen die in de zorg of levensmiddelen industrie werken zijn dus ziekelijk.
Ook bijzonder...
[..]

Dat lijkt me niet fijn als winkelier, dat iedereen met vieze handen aan je nieuwe producten zit.
Vooral als je kleding verkoopt..
[..]

Heb je wetenschappelijk bewijs dat ze zinloos zijn?
Gast, iedereen gaat met vieze handen winkelen. En jij weet net zo goed als ik dat ik geen poep bedoel maar handen met bacteriën. Ga lekker ergens anders mensen irriteren.
pi_198564532
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 05:11 schreef macca728 het volgende:

[..]

Gast, iedereen gaat met vieze handen winkelen. En jij weet net zo goed als ik dat ik geen poep bedoel maar handen met bacteriën. Ga lekker ergens anders mensen irriteren.
Dus je wast eerst de bacteriën weg en daarna ontsmet je met alcohol om de bacteriën te doden?
Je snapt toch zelf wel dat dat niet klopt?
Als je vuil aan je handen hebt werkt desinfectie niet goed. Dus daarom eerst wassen.
Maar normaliter heb je gewoon schone handen als je naar de winkel gaat. En dan kan de desinfectie de micro organismen goed doden.
Verder ga je gewoon voorbij aan het feit dat in bepaalde beroepen de handen zeer regelmatig worden ontsmet.
Als bijvoorbeeld de specialist zijn ronde doet op de verpleegafdeling worden de handen na elk patiënt bezoek ontsmet.
Dus elke zoveel minuten gaat er een klap alcohol over de handen heen.

Jij noemt dat ziekelijk.

En wat vaccinatie plicht betreft: dat is gewoon je onderbuik.

We zien al maanden versoepelingen op basis van bewijs dat je niet besmettelijk bent.
Daar wordt straks vaccinatie aan toegevoegd.

Meer is het niet.
En je mag vooralsnog aannemen dat dat tijdelijk is, en dat coronavaccins in de toekomst dezelfde status hebben als griepvaccins. Dus aangeboden aan de kwetsbare groepen.

Jij maakt er een karikatuur van, alsof je de deur straks niet meer uit mag zonder vaccin paspoort.
En dan noem je mij een trol...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 18 maart 2021 @ 09:59:00 #111
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_198566314
Goede video...ben het met heel je redenatie eens. En het lijkt me moeilijk te verkroppen om je oma zo te moeten zien.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  donderdag 18 maart 2021 @ 11:25:58 #112
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_198567722
Ik heb je video helemaal gekeken en ben het grotendeels met je eens.
Je oplossingen zijn soms wat te simpel gedacht vind ik. Indelen van verpleeghuizen in delen van mensen die veiligheid willen en mensen die vrijheid willen is echt te ver gezocht en in de praktijk niet uit te voeren denk ik.

Ook is gebleken dat het meeste zorgpersoneel zich wel wil laten vaccineren.

Denk wel dat het nog uit de hand gaat lopen, de regering neemt mensen die het niet eens zijn met de maatregelen totaal niet serieus en pakt ze te hard aan.
Er zullen steeds meer demonstraties komen en het zal er harder aan toegaan. Ben benieuwd wat ons de komende jaren gaat wachten. :N
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 18 maart 2021 @ 11:30:31 #113
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_198567846
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:35 schreef Wantie het volgende:
De besmettingscijfers vergelijken met het aantal migranten per dag is best wel dubieus. Alsof we maar beter niet kunnen weten hoeveel dat er precies zijn, want dan breekt er opstand uit.
Wat de cijfers zelf betreft: mensen geven aan coronamoe te zijn, maar tegelijkertijd trekken corona-gerelateerde onderwerpen in praatprogramma's de meeste kijkers. Mensen zappen weg zodra er een ander onderwerp aan bod komt.
Zelf kijk ik ook dagelijks naar de corona cijfers op Fok!
Waarom? Omdat de maatregelen op dit moment de meeste impact op mijn leven hebben en die zijn gebaseerd op de besmettingscijfers.
Natuurlijk. De cirkel is rond.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 18 maart 2021 @ 11:33:14 #114
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_198567899
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:59 schreef Wantie het volgende:
Bijwerkingen na jaren...
Welke medicijnen hebben na een eenmalige dosis bijwerkingen die pas jaren later openbaren?

Daarnaast: hoe vaak heb je besloten om geen vaccin of medicijn te nemen vanwege de bijsluiter?

Los van dat niet alle vaccins mRNA gebaseerd zijn.

Ik begrijp op zich wel dat mensen even moeten nadenken over dit vaccin, maar nu zie ik in eigen omgeving dat degenen die heel heftig reageren op de maatregelen ook heftig reageren tegen het vaccin.
Tja, wat wil je dan?
Ook dat....

Vaccinaties worden natuurlijk al heel lang gegeven. Het is ook weer niet dat dit iets totaal nieuws is.
Er is al veel kennis die gebruikt kan worden, dus ik heb er wel vertrouwen in.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_198567903
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 08:47 schreef Wantie het volgende:
Mooi verhaal.

Reactie: dat er geen discussie was geweestover groepsimmuniteit VS lockdown is natuurlijk onjuist. Die is er achter de schermen wel geweest. Of in het publieke domein geen discussie is geweest weet ik niet meer. Maar bij een onbekend virus is een publiek debat over de te nemen maatregelen natuurlijk niet zinvol. Dan kun je beter het zekere voor het onzekere nemen en stevig ingrijpen.

Je ziet in andere landen buiten Europa ook dat ze bij de eerste golf stevig ingrepen en bij de tweede minder stevig.


Of groepsimmuniteit überhaupt haalbaar was geweest is ook maar de vraag. Zeker toen wisten we niet of besmette personen immuniteit opbouwen en hoe lang die stand houdt. Verder opent een maatschappijbrede besmettingsgraad meer ruimte voor het virus om te muteren tot nieuwe gevaarlijke varianten.
Deed vvd in t begin dus juist helemaal niet. De situatie rekken tot over de spoedwet leek het plan.
pi_198567953
quote:
1s.gif Op donderdag 18 maart 2021 11:33 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ook dat....

Vaccinaties worden natuurlijk al heel lang gegeven. Het is ook weer niet dat dit iets totaal nieuws is.
Er is al veel kennis die gebruikt kan worden, dus ik heb er wel vertrouwen in.
Op een paar miljoen gevaccineerden best wel veel doden en rare bijwerkingen. Laat staan wanneer je 7.5 miljard mensen vaccineert.
  donderdag 18 maart 2021 @ 11:42:38 #117
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_198568058
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 11:35 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:

[..]

Op een paar miljoen gevaccineerden best wel veel doden en rare bijwerkingen. Laat staan wanneer je 7.5 miljard mensen vaccineert.
Best wel veel? Kom op zeg.
Het ging om hele kleine aantallen waarvan nu onderzocht moet worden of ze sowieso niet al
iets onder de leden hadden.

Bijwerkingen zijn bekend. Kreeg netjes een papier mee met de veel voorkomende bijwerkingen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_198568259
quote:
1s.gif Op donderdag 18 maart 2021 11:33 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:

[..]

Deed vvd in t begin dus juist helemaal niet. De situatie rekken tot over de spoedwet leek het plan.
Nee sowieso is wereldwijd inde meeste landen te laks gereageerd
Hier nog steeds toen het in Italië uit de hand liep en in het VK nog steeds toen het in de rest van Europa uit de hand liep.
Maar begin maart vorig jaar is er toch hard ingezet door het kabinet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198573810
quote:
1s.gif Op donderdag 18 maart 2021 11:33 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ook dat....

Vaccinaties worden natuurlijk al heel lang gegeven. Het is ook weer niet dat dit iets totaal nieuws is.
Er is al veel kennis die gebruikt kan worden, dus ik heb er wel vertrouwen in.
Nooit gehoord van de Mexicaanse griep bv ?

https://nos.nl/artikel/22(...)exicaanse-griep.html
pi_198574200
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 17:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nooit gehoord van de Mexicaanse griep bv ?

https://nos.nl/artikel/22(...)exicaanse-griep.html
Heb je zelf het artikel gelezen?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')