abonnement Unibet Coolblue
pi_198343105
Een column van Nausicaa Marbe

quote:
Nog twee weken en Kauthar Bouchallikht, nummer 9 op de lijst van GL, wordt gekozen als lid van de Tweede Kamer. Daarmee betreedt iemand die haar voormalige activisme voor de oerconservatieve islamistische Moslimbroederschap ontkent het parlement – voor een progressieve partij. Lijsttrekker Jesse Klaver steunde haar bij het verspreiden van desinformatie over haar vicevoorzitterschap van FEMYSO, de jeugdorganisatie van het Moslimbroederschap.

Klaver bleef haar brutale beweringen herhalen dat ze niets met het Moslimbroederschap en dat gedachtegoed te maken heeft, waarna hij haar critici achterbaks aanviel. Onderzoeksjournalist Carel Brendel, die in november 2020 de affiliatie met de Moslimbroederschap ontdekte en die op zijn site zorgvuldig documenteerde, moet nog steeds lezen dat daar niets van klopt, dat het een hetze is van extreemrechts of een verzinsel van oude, witte mannen die niet tegen een hoofddoek kunnen. Zijn vragen aan GL over de selectie van deze kandidate, over de afscherming van informatie over haar voormalige functies en de ontkenningen van feiten blijven onbeantwoord. Ziedaar het niveau van Klaver en zijn ijdele trawanten op de sociale media wanneer ongemakkelijke feiten spelen. In het RTL-lijstrekkersdebat afgelopen week stak Klaver niet één, maar een paar priemende vingertjes de lucht in om naar de in de peilingen succesvolle premier te wijzen: ’Meneer Rutte, u heeft liegen en bedriegen niet nodig om de kiezer binnen te halen.’ Zegt degene die dat wel nodig acht om zijn omstreden kandidate binnen te houden. Zo’n politicus is een blamage voor de hele politiek en in het bijzonder voor de linkerflank waar hij hoog van de morele toren blaast.

Partijpropaganda

In het land waar ik geboren ben, destijds een dictatuur, las je in kranten en tijdschriften vrijwel alleen partijpropaganda. Wilde je iets over de werkelijkheid te weten komen, dan moest je alle mededelingen omkeren tot je precies het tegenovergestelde las. Dan kwam je in de buurt van herkenbare zaken. Pijnlijk om in het vrije Nederland soms precies hetzelfde te moeten meemaken.

Het ’verbindingsplatform’ Nieuw Wij publiceerde eind februari een hagiografisch interview met Kauthar Bouchallikht. Geen spoor van uitleg daarin over waarom ze bij de Moslimbroeders ging en hoe het komt dat ze plots afstand neemt van het gedachtegoed dat ze eerst ontkende te hebben herkend. Bouchallikht suggereerde wel dat mensen die moeite met haar hebben aan zelfonderzoek moeten doen.

’Aantijgingen’

Dit was een antwoord op een vraag over reacties op haar hoofddoek en religie. De interviewer en de politica in spe negeerden het feit dat de ophef niet daarover ging, maar over haar ontkenningen en verdraaiingen. Voorts repte ze over ’aantijgingen die ik kreeg’. Zo wordt Brendels journalistieke onderzoek opnieuw gedegradeerd tot valse roddel. Dat serieuze media de feiten van Brendel checkten en overnamen meldt de droomkandidate van Klaver niet. Voor wie haar wil leren kennen, heeft Bouchallikht een tip: ’Ze kunnen kijken naar wat ik de afgelopen jaren gedaan heb en met wie ik heb samengewerkt.’

Laat dat nou net zijn wat Brendel deed en doet. Deze week kwam hij met een nieuwe onthulling: ze volgde mediatrainingen bij de aan de Moslimbroeders verbonden Turkse Sinan Wren Foundation. In 2016 als cursist en in 2019, een jaar voordat ze op de lijst van GL verscheen, als medeorganisator. De bestuurders van de SWF komen uit het Turkse netwerk van de Moslimbroeders en zijn bezoekers van Hamas-conferenties. Wie enig wetenschappelijk onderzoek of veiligheidsrapporten over de Moslimbroeders gelezen heeft, weet dat de organisatie altijd bedekt blijft en haar leden of activisten ontkenning als communicatiemodus adviseert. Maar Brendel onderzocht de achtergronden van SWF-bestuurders en hun bedrijven en organisaties en kon alles terugvoeren op de Moslimbroeders. Hetzelfde geldt voor het Engelse filiaal van de SWF. Zal deze nieuwe onthulling tot iets leiden? Klaver gaat heus niet juist nu een bom in zijn eigen partij laten ontploffen omwille van transparantie en integriteit. De resterende tijd tot de verkiezingen wacht hij af, naarstig hopend dat het nieuws overwaait.

Leugenaars en halvegaren

Maar de zaak Bouchallikht gaat over meer dan een vergiskandidate. Die legt een hardnekkig patroon bloot waar links Nederland, dat zich het morele gelijk aanmeet, geen afscheid van neemt. Gaat het om islamistisch extremisme, dan komt allereerst de ontkenning van de ernst ervan. Terroristen, bommenleggers en de beulen van IS lust niemand. Maar de ideologie waaruit het geweld voorkomt wordt liever gebagatelliseerd en gereduceerd tot marginaal en behapbaar armoede- of discriminatieprobleem. Dat is het niet. Daarnaast is er de behoefte om critici en onderzoekers van de islamisering als leugenaars en halvegaren te framen. In de hoop dat ze zwijgen. Reuze progressief, hoor. De stilte die daarop volgt, is nog kwalijker. Vrijwel het gehele progressieve electoraat, ook de achterban met bestuurlijke macht en maatschappelijk gezag, steekt de kop in het zand. Kennelijk verkieslijker dan voor linkse misstappen dezelfde meetlat te hanteren als voor rechtse. Desinformatie, ontkenningen, verdachtmakingen, en het beschermen van extremisten lijken acceptabel en zelfs goedgekeurd in die kringen. Zelfonderzoek, ho maar. Geen wonder dat dat mensen aantrekt die ook voor de Moslimbroeders vielen.
https://www.telegraaf.nl/(...)e-voor-hele-politiek

Ik kan wel vinden in deze column. Wat vind jij? En waarom?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2021 19:59:33 ]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 5 maart 2021 @ 20:03:13 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198343261
Het toont vooral aan wat voor partij GL nou eigenlijk is, ik geloof niet dat het veel radicaler kan dan DENK of NIDA.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198343340
Klaver, de man die nog nooit een baan heeft gehad maar die Nederland wel wil gaan besturen. Lol.
U MAD?
pi_198343497
Op naar de 0 zetels! Je moet echt een halve gare zijn om op GL te stemmen
Hallo
pi_198343505
Stop demonisering

En kies wat u wil!
  vrijdag 5 maart 2021 @ 21:27:44 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198345445
Het zou eerder nieuwswaardig zijn als de Telegraaf de loftrompet over een Groenlinkser zou blazen
  vrijdag 5 maart 2021 @ 21:34:36 #7
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_198345636
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:12 schreef Sebbeszweet het volgende:
Op naar de 0 zetels! Je moet echt een halve gare zijn om op GL te stemmen
Dit!
pi_198345902
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:05 schreef de_boswachter het volgende:
Klaver, de man die nog nooit een baan heeft gehad maar die Nederland wel wil gaan besturen. Lol.
Nee, dan Wilders...
pi_198346095
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:58 schreef DarkwingDuck het volgende:
Een column van Nausicaa Marbe
Ik kan wel vinden in deze column. Wat vind jij? En waarom?
Ik vind het een nogal makkelijk verhaaltje, vol clichés en verdraaiingen. Neem een zinnetje als dit 'links Nederland, dat zich het morele gelijk aanmeet'. Dat is zo'n typisch cliché. Elke politieke partij vindt immers dat ze het morele gelijk aan haar kant heeft - als je dat als partij niet zou vinden ontken je immers je eigen bestaanrecht.

Over de bewering dat 'serieuze media' de resultaten van Brendels onderzoek hebben overgenomen, valt ook wel wat op te merken. In deze column wordt gedaan alsof banden met de Broederschap bewezen zijn, maar in de serieuze media was er vooral sprake van aanwijzingen en vermoedens.

Ik heb al eens eerder gezegd dat over deze kandidaat heel veel in negatieve zin op te merken valt, dat wél bewezen kan worden. Dat zou op zich al genoeg moeten zijn om ernstige twijfels te hebben bij haar plaats op de kieslijst. Haar ook beschuldigen van zaken die niet bewijsbaar - en dus makkelijk weg te wuiven - zijn, maakt dat pleidooi echter eerder zwakker dan sterker.
pi_198348217
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:58 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik kan wel vinden in deze column.
Waarom?
pi_198349052
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 20:05 schreef de_boswachter het volgende:
Klaver, de man die nog nooit een baan heeft gehad maar die Nederland wel wil gaan besturen. Lol.
Fred Teeven, die kan pas besturen _O_
pi_198351260
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:28 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Fred Teeven, die kan pas besturen _O_
Die reed me vorig jaar nog naar het Spijkerkwartier. Pooooh.
U MAD?
pi_198351261
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:28 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Fred Teeven, die kan pas besturen _O_
Ook pas toen die in het wachtgeld zat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198351513
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:28 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Waarom?
In het artikel staat "Maar de zaak Bouchallikht gaat over meer dan een vergiskandidate. Die legt een hardnekkig patroon bloot waar links Nederland, dat zich het morele gelijk aanmeet, geen afscheid van neemt. Gaat het om islamistisch extremisme, dan komt allereerst de ontkenning van de ernst ervan."

Precies wat hier op Fok Forum gebeurd wanneer dit onderwerp ter sprake wordt gebracht. Zie bijvoorbeeld: VKZ / Kauthar Bouchallikht #9 GroenLinks

Ontkennen, wegkijken, de brenger van het nieuws belasteren.
pi_198351644
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:04 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

In het artikel staat "Maar de zaak Bouchallikht gaat over meer dan een vergiskandidate. Die legt een hardnekkig patroon bloot waar links Nederland, dat zich het morele gelijk aanmeet, geen afscheid van neemt. Gaat het om islamistisch extremisme, dan komt allereerst de ontkenning van de ernst ervan."

Precies wat hier op Fok Forum gebeurd wanneer dit onderwerp ter sprake wordt gebracht. Zie bijvoorbeeld: VKZ / Kauthar Bouchallikht #9 GroenLinks

Ontkennen, wegkijken, de brenger van het nieuws belasteren.
Vrijheid van meningsuiting staat onder druk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 6 maart 2021 @ 09:25:41 #16
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198351713
Ok dankjewel collega van Wierd Duk.
pi_198351783
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:25 schreef VoMy het volgende:
Ok dankjewel collega van Wierd Duk.
Goed dat je een van de punten dat ze maakt nog eens extra onderstreept.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 09:46:18 #18
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198351957
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:31 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Goed dat je een van de punten dat ze maakt nog eens extra onderstreept.
Heeft ze het over mij of over Wierd dan?
pi_198393160
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:31 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Goed dat je een van de punten dat ze maakt nog eens extra onderstreept.
De Telegraaf is gewoon een rechtse krant.

Dat is toch gewoon zo?

Een Telegraaf-columnist als Marianne Zwagerman kan gewoon doodleuk in dat vod roepen dat ze de 'onmacht en woede van de Capitool-bestormers' zo goed konden begrijpen. Zonder dat het haar pijn doet. Het fucking bestormen van een democratische instelling. Waarbij doden zijn gevallen.

Moet je dat proberen als je een moslim was, of een aanhanger van een van de linkse partijen.

Dus nee .. ik voel me niet zo geroepen bij elke scheet uit die krant te moeten verdedigen.
pi_198393347
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:24 schreef skrn het volgende:

[..]

De Telegraaf is gewoon een rechtse krant.

Dat is toch gewoon zo?

Een Telegraaf-columnist als Marianne Zwagerman kan gewoon doodleuk in dat vod roepen dat ze de 'onmacht en woede van de Capitool-bestormers' zo goed konden begrijpen. Zonder dat het haar pijn doet. Het fucking bestormen van een democratische instelling. Waarbij doden zijn gevallen.

Moet je dat proberen als je een moslim was, of een aanhanger van een van de linkse partijen.

Dus nee .. ik voel me niet zo geroepen bij elke scheet uit die krant te moeten verdedigen.
Rustig maar, je hoeft niets te verdedigen. Zwagerman maakt erg prikkelende columns, ook op BNR nieuwsradio.
pi_198393485
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:58 schreef DarkwingDuck het volgende:
Gaat het om islamistisch extremisme, dan komt allereerst de ontkenning van de ernst ervan. Terroristen, bommenleggers en de beulen van IS lust niemand. Maar de ideologie waaruit het geweld voorkomt wordt liever gebagatelliseerd en gereduceerd tot marginaal en behapbaar armoede- of discriminatieprobleem.
:?
pi_198393511
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Rustig maar, je hoeft niets te verdedigen. Zwagerman maakt erg prikkelende columns, ook op BNR nieuwsradio.
Marianne Zwagerman heb ik niks op tegen. Alleen is ze in zekere zin bevoorrecht als ze dit zo kan roepen, want de rechtse media laat geen spaan van je heel als je als columnist de 'woede en onmacht' aanvoelde van moslims, of van anti-racisten, als ze over de scheef gaan.
pi_198393546
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:45 schreef skrn het volgende:

[..]

Marianne Zwagerman heb ik niks op tegen. Alleen is ze in zekere zin bevoorrecht als ze dit zo kan roepen, want de rechtse media laat geen spaan van je heel als je als columnist de 'woede en onmacht' aanvoelde van moslims, of van anti-racisten, als ze over de scheef gaan.
Zoals zovele journalisten bevoorrecht zijn dat ze voor linkse media werken en dan soms wel uitspraken doen waar rechtse media van schuimbekken.

Lekker belangrijk.

En ja, de Telegraaf is een wat rechtsere krant kunnen we wel stellen. Als je een wat linksere te krant wil heb je veel meer te kiezen. Ook erg boeiend.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2021 15:48:53 ]
  maandag 8 maart 2021 @ 15:49:14 #24
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_198393593
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:46 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Zoals zovele journalisten bevoorrecht zijn dat ze voor linkse media werken en dan soms wel uitspraken doen waar rechtse media van schuimbekken.

Lekker belangrijk.

En ja, de Telegraaf is een wat rechtsere krant kunnen we wel stellen. Als je een wat linkse te krant wil heb je veel meer te kiezen. Ook erg boeiend.
THE understatement of 2021 so far....
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_198394040
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:46 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Zoals zovele journalisten bevoorrecht zijn dat ze voor linkse media werken en dan soms wel uitspraken doen waar rechtse media van schuimbekken.

Lekker belangrijk.

En ja, de Telegraaf is een wat rechtsere krant kunnen we wel stellen. Als je een wat linksere te krant wil heb je veel meer te kiezen. Ook erg boeiend.
Ik zeg alleen wat Zwagerman zei in de Telegaaf net zo goed extremisme is, het goedpraten van het bestormen van een zeer belangrijk democratisch institutaat. Tijdens een vergadering. Waarbij mensen moesten vluchten. Waarbij dus doden zijn gevallen.

Ik vraag me dan of: hoe moet ik dan deze column interpreteren? Ik lees nergens concreet waarin Kauthar zich positief heeft geuit of terrorisme, of extremisme?

Leg het me dan uit, want ik snap het niet.

Concreet: ik zie Marianne Zwagerman als een grote extremist, een veel grotere extremist, dan Kauthar Bouchallikht.
pi_198394176
En ja, sorry DarkwingDuck, ik vind het echt oprecht moeilijk om de Telegraaf in dat opzicht te beoordelen, dat klopt. Maar dat komt ook voornamelijk door hun eenzijdige opstelling.

Niet eens rechts, maar vooral heel eenzijdige benadering van de werkelijkheid.

En ook vind ik de colum moeilijk te lezen.
pi_198396455
Goed, dan beginnen we bij je eerste reactie in dit topic.
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:24 schreef skrn het volgende:

[..]

De Telegraaf is gewoon een rechtse krant.

Dat is toch gewoon zo?
De Telegraaf kan gezien worden als een rechtse krant.
De Volkskrant, Trouw, NRC enz kan gezien worden als linkse krant.
Allemaal brengen ze het nieuws en allemaal hebben ze redacteuren in dienst die zo nu en dan een column schrijven waarbij die redacteuren hun visie op het nieuws geven.
quote:
Een Telegraaf-columnist als Marianne Zwagerman kan gewoon doodleuk in dat vod roepen dat ze de 'onmacht en woede van de Capitool-bestormers' zo goed konden begrijpen. Zonder dat het haar pijn doet. Het fucking bestormen van een democratische instelling. Waarbij doden zijn gevallen.
Marianne Zwagerman schrijft ook wel eens stukjes in de Telegraaf. Haar schrijfstijl is vaak uitdagend prikkelend.
Dat staat je aan of niet, soms kan je je erin vinden en soms niet. Als er in een krant een andere mening dan de jouwe wordt verwoord is het niet gelijk een vod.
quote:
Moet je dat proberen als je een moslim was, of een aanhanger van een van de linkse partijen.
In meerdere Nederlandse kranten is sympathie opgewekt voor Syrië gangers, moslims dus. Terwijl onze jachtvliegtuigen bommen lieten vallen op IS terroristen. Kunnen we heel lang of kort over praten, zo werkt het met het vrije woord, in een vrij land met onafhankelijke media.
quote:
Dus nee .. ik voel me niet zo geroepen bij elke scheet uit die krant te moeten verdedigen.
Dat hoeft dus ook niet. Je kan het gewoon helemaal negeren. Niemand dwingt jou om een mening te hebben of te geven over een column in de Telegraaf of welke krant dan ook.
  maandag 8 maart 2021 @ 19:19:14 #28
36038 Shaman
retro-progressief
pi_198397711
"deze nieuwe inquisitie, dit totalitaire denken waarin je in iemands privéleven kan gaan graven ... Ik ga er niet eens meer op in." -- TB

Waarom is de Telegraaf nieuws uit november aan het herkauwen?
pi_198398290
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:19 schreef Shaman het volgende:
"deze nieuwe inquisitie, dit totalitaire denken waarin je in iemands privéleven kan gaan graven ... Ik ga er niet eens meer op in." -- TB

Waarom is de Telegraaf nieuws uit november aan het herkauwen?
Omdat "Laat dat nou net zijn wat Brendel deed en doet. Deze week kwam hij met een nieuwe onthulling: ze volgde mediatrainingen bij de aan de Moslimbroeders verbonden Turkse Sinan Wren Foundation. In 2016 als cursist en in 2019, een jaar voordat ze op de lijst van GL verscheen, als medeorganisator."

Maar het gaat er natuurlijk om hoe GroenLinks en Klaver hiermee omgaan.
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 19:45:28 #30
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198398490
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 21:27 schreef Hexagon het volgende:
Het zou eerder nieuwswaardig zijn als de Telegraaf de loftrompet over een Groenlinkser zou blazen
Het is wel schokkend, hoor, Nausicaa Marbe die negatief is over de GL lijsttrekker! :+
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198398592
Hele enge man die Yassar
Hallo
pi_198398677
Maar wat is verbonden aan?

Het is gewoon heel moeilijk dit te begrijpen zonder voorbeelden of equivalenten die wij allemaal begrijpen.
En zo de context kunnen duiden.
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 19:53:11 #33
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_198398786
De T. is natuurlijk bijzonder gekleurd als het om GL gaat, maar langzaam begint mevrouw Bouchalichkt toch wel onhoudbaar te worden. Overigens vind ik het niet per sé slecht dat een partij niet meteen iemand laat vallen bij de eerste de beste beschuldiging. Maar dit blijft zich opbouwen, dat is gewoon beschadigend voor een partij. Ben benieuwd of daar nog iets mee gaat gebeuren, voor of nu juist ná de verkiezing. (Overigens moet ik nu ook aan Graus en de PVV denken, da's ook vakkundig in de doofpot gestopt, hè?)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_198399146
GL is verleden tijd, kunt nu beter voor Splinter gaan. 1 zetel in 2021, meerdere zetels de komende jaren.
pi_198399389
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:04 schreef pussycatdoll het volgende:
GL is verleden tijd, kunt nu beter voor Splinter gaan. 1 zetel in 2021, meerdere zetels de komende jaren.
[ afbeelding ]
Dit lijkt inderdaad een frisse partij
Hallo
pi_198399688
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:13 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]

Dit lijkt inderdaad een frisse partij
Femke-Merel heeft zich daarnaast ook al bewezen met bijvoorbeeld het regelen van de zorgbonus en inhoudelijke bijdrages in debatten. Overweeg sterk om op haar partij te stemmen.
pi_198401034
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:53 schreef ijs_beer het volgende:
De T. is natuurlijk bijzonder gekleurd als het om GL gaat, maar langzaam begint mevrouw Bouchalichkt toch wel onhoudbaar te worden. Overigens vind ik het niet per sé slecht dat een partij niet meteen iemand laat vallen bij de eerste de beste beschuldiging. Maar dit blijft zich opbouwen, dat is gewoon beschadigend voor een partij. Ben benieuwd of daar nog iets mee gaat gebeuren, voor of nu juist ná de verkiezing. (Overigens moet ik nu ook aan Graus en de PVV denken, da's ook vakkundig in de doofpot gestopt, hè?)
Precies dat laatste.

Ik ben trouwens ook geen GroenLinks-stemmer (misschien ooit wel eens gedaan, weet ik niet trouwens), maar zo'n column in de Telegraaf, 'blamage voor de hele politiek', bla bla, ja, dat vind ik nogal opgeblazen, hoog van de toren, jeetje, alsof onze democratische instituties op het punt staan te instorten door het gedrag van Jesse Klaver. Laat GroenLinks en de kiezers maar oordelen.
pi_198406717
Voor de liefhebbers, kijk Nieuwsuur van gisteren even terug. Ook daar kwam de kwestie van #9 langs. En biomassacentrales voor de geïnteresseerden.
pi_198407003
Nieuwsuur maakt mooie uitzendingen.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 10:40:08 #40
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_198407090
Wat een ongefundeerde bagger. Eerst maar eens bewijs en dan gaan we 'scherpe' columns uit de Telegraaf eens geloven. Het is vooral veel holle, rechtse retoriek wat ik lees.

Ben overigens geen GroenLinks-stemmer, voordat je daarover gaat beginnen.
pi_198407111
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:40 schreef Yon_Wip het volgende:
Wat een ongefundeerde bagger. Eerst maar eens bewijs en dan gaan we 'scherpe' columns uit de Telegraaf eens geloven. Het is vooral veel holle, rechtse retoriek wat ik lees.

Ben overigens geen GroenLinks-stemmer, voordat je daarover gaat beginnen.
Kan je even aangeven wat er precies ongefundeerd is. Dan help ik je even op weg indien mogelijk.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 10:43:59 #42
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_198407150
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:41 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Kan je even aangeven wat er precies ongefundeerd is. Dan help ik je even op weg indien mogelijk.
Ehh, ongeveer alles in dat artikel? Er is niets wat hard gemaakt kan worden. Je kunt wel iets mooi schrijven in een krantje en mooie taal gebruiken, betekent nog niet dat het strookt met de werkelijkheid.
pi_198407188
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:43 schreef Yon_Wip het volgende:

[..]

Ehh, ongeveer alles in dat artikel? Er is niets wat hard gemaakt kan worden. Je kunt wel iets mooi schrijven in een krantje en mooie taal gebruiken, betekent nog niet dat het strookt met de werkelijkheid.
Vrijwel alles is hard gemaakt inclusief rapporten van de veiligheidsdienst van een Duitse deelstaat. Dus graag even concreet.

Kijk ook even de Nieuwsuur uitzending van gisteren.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2021 10:46:52 ]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 9 maart 2021 @ 10:46:05 #44
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198407192
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:43 schreef Yon_Wip het volgende:

[..]

Ehh, ongeveer alles in dat artikel? Er is niets wat hard gemaakt kan worden. Je kunt wel iets mooi schrijven in een krantje en mooie taal gebruiken, betekent nog niet dat het strookt met de werkelijkheid.
Net als jou posts dus. :7
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 11:19:58 #45
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_198407653
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:46 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Net als jou posts dus. :7
Klopt, maar ik ben niet degene die een topic opent met beweringen.
pi_198408705
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:19 schreef Yon_Wip het volgende:

[..]

Klopt, maar ik ben niet degene die een topic opent met beweringen.
Je zou als eerste dan gewoon even concreet kunnen aangeven wat er niet klopt volgens jou. Nu roep je lukraak wat en sta je een stuk zwakker dan de column schrijfster die wel degelijk haar huiswerk heeft gedaan.
pi_198408856
twitter
pi_198409706
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 12:45 schreef DarkwingDuck het volgende:
[ twitter ]
Op zich ben ik op het laatst wel eens met Jesse Klaver, je mag een persoon als Kauthar best de kans geven zich te ontwikkelen, ook al komt ze uit een conservatieve omgeving.

Persoonlijk zou ik hebben gewacht, waarom dan meteen met deze verkiezingen als ze tot eind 2020 bij Femyso zat?
pi_198412274
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 13:40 schreef skrn het volgende:

[..]

Op zich ben ik op het laatst wel eens met Jesse Klaver, je mag een persoon als Kauthar best de kans geven zich te ontwikkelen, ook al komt ze uit een conservatieve omgeving.

Persoonlijk zou ik hebben gewacht, waarom dan meteen met deze verkiezingen als ze tot eind 2020 bij Femyso zat?
Hoezo komt ze uit een conservatieve omgeving? Ze is volwassen, dat zijn dus haar ideeen. Altijd dat gezeur over de powervrouwen die dan ineens weer hulpeloze wezens zijn. Ze is kandidaat volksvertegenwoordiger, geen IS-bruid die moeten worden teruggehaald en vergeven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198412365
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 16:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoezo komt ze uit een conservatieve omgeving? Ze is volwassen, dat zijn dus haar ideeen. Altijd dat gezeur over de powervrouwen die dan ineens weer hulpeloze wezens zijn. Ze is kandidaat volksvertegenwoordiger, geen IS-bruid die moeten worden teruggehaald en vergeven.
Nee, wat ik bedoel te zeggen: de deur hoeft niet bij voorbaat dicht te zijn, ook al heeft ze een geschiedenis bij orthdox-islamitische clubs. Ook haar ideeën en opvattingen kunnen veranderen. Dus in dat opzicht ben ik het met Klaver eens, echter, ik vind wel dat ze haar geschiedenis bij die clubs mag toelichten, en ik vind ook dat ze zichzelf moet bewijzen binnen GroenLinks voordat ze betrouwbaar genoeg wordt geacht om hoog op de kieslijst te eindigen.

Het kan wel, daar ga ik met Jesse Klaver mee, maar niet zoals het nu is gegaan. Dat is ongeloofwaardig. Het is ongeloofwaardig dat ze bij die club zat terwijl de hoog op de kandidatenlijst eindigde. Daar is iets misgegaan.



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 2
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')