abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 18:27:35 #126
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_198379667


[ Bericht 57% gewijzigd door ijs_beer op 07-03-2021 18:28:17 ]
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zondag 7 maart 2021 @ 18:46:51 #127
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_198380063
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:27 schreef ijs_beer het volgende:

Que?
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_198380319
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 17:55 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Jaaa heerlijk _O_ Ik heb nu al zin in dat alle nummers uit zijn en dan lekker met de running orders van de halve finales puzzelen.
Kijk maar uit, straks krijg je nog een puzzel cadeau
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_198381166
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:31 schreef Aadrianus het volgende:
Ik hoop dat het creatieve team dit jaar gebruikt maakt van het feit dat de achtergrond zangers op band mogen, en Jeangu met een clubje dansers het podium opstuurt. Dat beeld van hem omringd door dansers aan het einde van de videoclip is prachtig. Het brengt veel energie aan het geheel
Dat hoop ik met je mee.
~The present is all there is~
  ESF Reporter zondag 7 maart 2021 @ 20:06:38 #130
87554 Cee
Welluk?
pi_198381515
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:31 schreef Aadrianus het volgende:

Ik hoop dat het creatieve team dit jaar gebruikt maakt van het feit dat de achtergrond zangers op band mogen, en Jeangu met een clubje dansers het podium opstuurt. Dat beeld van hem omringd door dansers aan het einde van de videoclip is prachtig. Het brengt veel energie aan het geheel.
Cornald bevestigde vrijdag op Twitter dat het arrangement uit de studio versie degene zal zijn die in Rotterdam wordt gebruikt. Da’s mooi, want je ziet heel veel reacties van mensen die het nummer ineens (een stuk meer) gingen waarderen bij die versie.
pi_198383045
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:22 schreef Guanabana het volgende:
Ik vind dat dat broko mi stukje behoorlijk wat pit mist, en de coupletten vind ik ook niet echt memorabel. Alleen het 'your rythm is rebellion' van het koor vind ik wel aardig, maar goed, ieder zijn mening natuurlijk :P
Een 'poor man's Something inside so strong' vond ik niet eens zo'n slechte vergelijking. Het mist net de pit om goosebumps te krijgen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_198384178
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:06 schreef Cee het volgende:

[..]

Cornald bevestigde vrijdag op Twitter dat het arrangement uit de studio versie degene zal zijn die in Rotterdam wordt gebruikt. Da’s mooi, want je ziet heel veel reacties van mensen die het nummer ineens (een stuk meer) gingen waarderen bij die versie.
Uiteraard wordt de studioversie gebruikt, dat is altijd zo. Maar ik denk dat Aadrianus bedoelt dat je nu ook de vocalen uit de studioversie mag gebruiken, alleen de leadzang hoeft live te zijn. Daar zou ik, Jeangu zijnde, wel gebruik van maken.
  ESF Reporter zondag 7 maart 2021 @ 21:54:49 #133
87554 Cee
Welluk?
pi_198384323
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:50 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Uiteraard wordt de studioversie gebruikt, dat is altijd zo. Maar ik denk dat Aadrianus bedoelt dat je nu ook de vocalen uit de studioversie mag gebruiken, alleen de leadzang hoeft live te zijn. Daar zou ik, Jeangu zijnde, wel gebruik van maken.
Dat bedoelde ik ook, dat dat vollere van de studio wordt gebruikt en geen kleiner koortje als backing vocals (wat ook toegestaan is, maar dan heb je dus al je kruit meteen verschoten qua maximaal aantal mensen).
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 maart 2021 @ 09:35:54 #134
163650 Greys
pi_198388190
Ook Jeangu heeft een prachtige 2021 header van Cee gekregen! w/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_198391581
Mijn mening over deze inzending:

Allereerst ben ik van mening dat dit jaar erg lastig is voor alle deelnemers. Men moest in een hele korte tijd een nummer schrijven. Met die stress en druk is het heel lastig, misschien onmogelijk om een knaller van een hit te componeren.

Dan het lied van Jeangu. Tja...

Het voldoet aan alles waar de NPO met name voor staat en dat is deugen en inclusiviteit. Het lied gaat nergens heen en is bij lange na geen Grow (waar ik overigens ook wat op aan te merken had, namelijk dat het te lang duurde voordat het ergens heen ging). Dit lied gaat en daar durf ik wel ¤500 op in te zetten ergens onderaan eindigen. Overigens zong Jeangu niet zuiver bij de bekendmaking. Zeker in de hoogte komt hij vocaal ernstig tekort. Het is wel een goede soulvolle zanger, maar zijn zangkunsten zijn vrij beperkt (zeker als je het afzet tegen een Duncan of Waylon etc).

Waarom gaat het zo laag eindigen? 1. Het lied is niet goed genoeg en 2. Ik zie Oost-Europa dit massaal negeren. Het irriteert dat men met alle macht de cultuur van met name Oost-Europeanen maar wil aanpakken met ; Kijk ons eens inclusief zijn. Dat interesseert een random Pool of Servier echt geen reet. Volgend jaar hopelijk een act/lied wat iets minder voldoet aan alle deugvinkjes en gewoon staat als een huis. Dit is helemaal niks.
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 14:14:35 #136
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_198392111
quote:
9s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:33 schreef Poepz0r het volgende:
Mijn mening over deze inzending:

Allereerst ben ik van mening dat dit jaar erg lastig is voor alle deelnemers. Men moest in een hele korte tijd een nummer schrijven. Met die stress en druk is het heel lastig, misschien onmogelijk om een knaller van een hit te componeren.

Dan het lied van Jeangu. Tja...

Het voldoet aan alles waar de NPO met name voor staat en dat is deugen en inclusiviteit. Het lied gaat nergens heen en is bij lange na geen Grow (waar ik overigens ook wat op aan te merken had, namelijk dat het te lang duurde voordat het ergens heen ging). Dit lied gaat en daar durf ik wel ¤500 op in te zetten ergens onderaan eindigen. Overigens zong Jeangu niet zuiver bij de bekendmaking. Zeker in de hoogte komt hij vocaal ernstig tekort. Het is wel een goede soulvolle zanger, maar zijn zangkunsten zijn vrij beperkt (zeker als je het afzet tegen een Duncan of Waylon etc).

Waarom gaat het zo laag eindigen? 1. Het lied is niet goed genoeg en 2. Ik zie Oost-Europa dit massaal negeren. Het irriteert dat men met alle macht de cultuur van met name Oost-Europeanen maar wil aanpakken met ; Kijk ons eens inclusief zijn. Dat interesseert een random Pool of Servier echt geen reet. Volgend jaar hopelijk een act/lied wat iets minder voldoet aan alle deugvinkjes en gewoon staat als een huis. Dit is helemaal niks.
Ja of iemand maakt gewoon een nummer op basis van z'n culturele achtergrond. :+
Verder zie ik op dat vlak een heleboel aannames die je niet kan staven. Verder vind ik het dodelijk vermoeiend dat dit kennelijk elke keer weer terug moet komen, want vorig jaar was Jeangu alleen om deugpunten gekozen en Edsilia was ook alleen maar om d'r kleur gekozen . Tegen mensen die zo denken zou ik graag willen zeggen dat ze hun hoofd eens uit hun bekrompen achterste zouden moeten halen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_198392141
Dat inclusiviteit het thema van Jeangu zou worden had ik wel verwacht maar ik heb daar geen problemen mee.

Het valt me eerder op dat het nummer nogal apart in elkaar zit qua structuur. Het wil maar niet echt een afgerond nummer worden voor mij en dat is meteen mijn grootste kritiekpunt. Ook internationaal lees je wel eens dat het overkomt als een interval nummer en dat kon ook wel eens de reden zijn. Het voelt een beetje als een medley in plaats van een song met een kop en een kont.
pi_198392194
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:14 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Ja of iemand maakt gewoon een nummer op basis van z'n culturele achtergrond. :+
Verder zie ik op dat vlak een heleboel aannames die je niet kan staven. Verder vind ik het dodelijk vermoeiend dat dit kennelijk elke keer weer terug moet komen, want vorig jaar was Jeangu alleen om deugpunten gekozen en Edsilia was ook alleen maar om d'r kleur gekozen . Tegen mensen die zo denken zou ik graag willen zeggen dat ze hun hoofd eens uit hun bekrompen achterste zouden moeten halen.

Ik heb er geen problemen mee. Lekker doen, maar niet zeuren als je niet gaat scoren. Dit wil - met name - Oost-Europa niet. Dat punt maak ik. Stuur dit soort liedjes de komende 10 jaar maar hoor geen probleem en ik vind Jeangu een hele fijne vent en Grow was fantastisch trouwens. Stuur dit de komende jaren maar en ik denk dat je je niet eens gaat kwalificeren voor de finale.
pi_198392626
Ik vind dit eigenlijk alleen maar saaier worden naarmate ik het meer luister, zit weinig kracht in naast dan de eigen taal en de boodschap. Puur muzikaal gezien is het gewoon heel saai
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_198393512
In 2020 had ikzelf écht helemaal niks op met het nummer “Grow”. Ik vond zelf voornamelijk de lyriek van het nummer “Grow” afkeerwekkend en nergens leuk!

Bij een stukje als “Don't take it personally, don't be offended, don't mind my mood changing like the weather.” denk ik zelf dan al gauw van: Ja hoor, performer, ik ken jou echt nog helemaal niet, dus zing jij in de lied nu maar lekker over jezelf in plaats van om mij even weet ik wat voor zaken aan te wrijven. Dat jij last hebt van stemmingswisselingen interesseert mij werkelijk geen zier....

Voor de rest vond ik de tekst hier en daar clichématig, zoals bijvoorbeeld in: “The more I learn, the less I know.” en soms vond ik de tekst ook niet zo erg lekker lopen, bijvoorbeeld bij “Lost control, my thoughts are flickering, just like satellites, lost in the sky.”. Ik vond Jeangu Macrooy beslist geen hoogvlieger als tekstschrijver en componist.

Inmiddels heb ik ook geluisterd naar “Birth of a new age” en ik heb nu (binnen een heel korte tijd) zeker twee maal zo vaak geluisterd naar dit lied dan naar de bijdrage van vorig jaar. Ik vind“Birth of a new age” echt duidelijk een betere inzending. Toen ik Cornald net hoorde zeggen dat in de tekst van dit lied ook zinnen Sranantongo zou bevatten, dacht ik dat het wellicht maximaal zes of zeven woordjes zouden zijn, ergens op een plek waar dat deze woordjes niet zo opvallen. Maar het Sranantongo is echt prominent in dit nummer te horen, dat vind ik positief. (En eigenlijk ook wel een verrassing.)

Ikzelf vond het een aantal jaren geleden ook leuk dat er in de zomer een nummer in de hitparade stond met de titel “Mi rowsu (Tuintje in mijn hart)”. Dat soort samenwerkingen vind ik op zijn tijd erg leuk. Als wij aan het Eurovisiesongfestival eens een nummer zouden inzenden deels in het Sranantongo en deels in het Nederlands, dan zou ik dat waarschijnlijk ook wel leuk vinden. Een nummer dat deels in Nederlands en deels in het Fries gezongen wordt, zou ik eveneens toejuichen.
Nu ontbreekt er in “Birth of a new age” weliswaar tekst in het Nederlands en dat “Yu no man broko mi” wordt wel echt heel veel herhaald, toch vind ik dit lied leuk.
Ik denk overigens niet dat dit lied veel punten zal behalen. Ik denk dat het nummer zo ergens tussen plaats 17 - 26 zal gaan eindigen! Maar “Grow” zou het, in de overtuiging van mij, ook niet beter gedaan hebben.
C'est une chanson simple que je te donne
Aussi facile qu'elle est tendre
Tu sais ce sont parfois les mots très simples
Les plus difficiles à entendre
pi_198394592
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:14 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Ja of iemand maakt gewoon een nummer op basis van z'n culturele achtergrond. :+
Verder zie ik op dat vlak een heleboel aannames die je niet kan staven. Verder vind ik het dodelijk vermoeiend dat dit kennelijk elke keer weer terug moet komen, want vorig jaar was Jeangu alleen om deugpunten gekozen en Edsilia was ook alleen maar om d'r kleur gekozen . Tegen mensen die zo denken zou ik graag willen zeggen dat ze hun hoofd eens uit hun bekrompen achterste zouden moeten halen.

Ja, tering zeg, altijd als er iets met een kleurtje voorbij komt is dat gelijk het enige criterium waarom iemand is gekozen. En wat doen we dan met die 15 roomblanke inzendingen hiervoor, of weet ik hoeveel het waren. Country heeft veel minder met Nederland te maken dan de Surinaamse cultuur, zeik daar dan lekker over.

Overigens kun je omgekeerd ook wel stellen dat de meeste positieve reviews het vooral hebben over z'n achtergrond en over de boodschap, maar dat ze het nummer niet echt bijzonder vinden... zo eerlijk moet je ook wel zijn, en daar hebben die mensen gelijk in (vind ik). Goede boodschap, belangrijk dat het er is op Eurovisie, maar het nummer is niet overtuigend genoeg om indruk te maken.
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 17:01:05 #142
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_198394806
Ja, zelf vind ik dit nummer ook niet sterk genoeg. Niet naar zijn volledig vermogen als artiest geschreven. :Y
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_198403633
Hmm Nederland stijgt in de odds ineens van 200 naar 80. Heb ik iets gemist? :P
pi_198404218
quote:
9s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:33 schreef Poepz0r het volgende:

Dit lied gaat en daar durf ik wel ¤500 op in te zetten ergens onderaan eindigen.
Dat gaat het echt niet.
Ik ben er ook niet enthousiast over, maar het is zo enorm laagdrempelig, en ik gok dat 99% van de voters alle nummers voor het eerst hoort tijdens het ESF.
Een nummer waar je dan probleemloos binnenwandelt, doorspekt met herhalingen en een gospelkoor al bijna bij aanvang, plus de extra points voor het organiserend land gaat dit gewoon hoog eindigen. Iig top 10 misschien top 7.

Ik zie een vergelijking met Dingedong, geen idee of men daar in NL toen weg van was, ik gok van niet, maar dat klinkt ook als zo'n pantoffel die iedereen gelijk past maar nooit koopt, vol herhalingen, en won zelfs, amazing.
pi_198404353
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:01 schreef ijs_beer het volgende:
Ja, zelf vind ik dit nummer ook niet sterk genoeg. Niet naar zijn volledig vermogen als artiest geschreven. :Y
Ik ken de artiest verder niet, maar vraag me serieus af of hij zonder dat er sprake zou zijn van deelname aan het ESF hij dit nummer op zijn nieuwste album zou zetten, en dan vol trots een rondje bij de talkshows met dit als zijn nieuwste zelfgeschreven nummer.

Het heeft zoiets extreem burgelijks, ik vind het bijna gênant om te horen.
pi_198405580
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:49 schreef aarontje112 het volgende:
Hmm Nederland stijgt in de odds ineens van 200 naar 80. Heb ik iets gemist? :P
Verrek ja. Plekje gestegen ook. _O- w/





*O* *O* *O*
pi_198405647
quote:
9s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:19 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik heb er geen problemen mee. Lekker doen, maar niet zeuren als je niet gaat scoren. Dit wil - met name - Oost-Europa niet. Dat punt maak ik. Stuur dit soort liedjes de komende 10 jaar maar hoor geen probleem en ik vind Jeangu een hele fijne vent en Grow was fantastisch trouwens. Stuur dit de komende jaren maar en ik denk dat je je niet eens gaat kwalificeren voor de finale.
Volgens mij heeft Nederland jarenlang iets gestuurd waarvan ze dachten dat het zou slagen in oost-europa, en we weten allemaal waar we toen elk jaar eindigden.
I tried to tease it, but i just pissed it off
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 maart 2021 @ 09:35:54 #148
163650 Greys
pi_198406217
Oost-Europa zou ook massaal vallen over de zin 'turning water into wine' oid van Waylon. Werkelijk geen mens over gehoord uiteindelijk in de reactievideo's.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_198406263
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:35 schreef Greys het volgende:
Oost-Europa zou ook massaal vallen over de zin 'turning water into wine' oid van Waylon. Werkelijk geen mens over gehoord uiteindelijk in de reactievideo's.
God ja :'), kwam dat toen niet van het AD oid? Mensen vergeten vaak dat je VOOR een nummer stemt, en niet omdat je er tegen bent :P
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 maart 2021 @ 09:44:15 #150
163650 Greys
pi_198406326
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:40 schreef aarontje112 het volgende:

[..]

God ja :'), kwam dat toen niet van het AD oid? Mensen vergeten vaak dat je VOOR een nummer stemt, en niet omdat je er tegen bent :P
Jep, Raatgever meldde dat die zin oosteuropeanen tegen de schenen zou gaan schoppen oid. Uiteindelijk heeft echt niemsnd er iets over gezegd en ik geloof zelfs dat van alle reactievideo's de oosteuropeanen het meest enthousiast waren over het rocknummer. _O-

Maak gewoon een lied waar je je goed bij voelt en denk bij het schrijven van tekst ajb niet aan wie er eventueel over zouden kunnen vallen. De best scorende NLse inzendingen waren de inzendingen waar de artiest met heel zijn/haar hebben en houwen hun eigen lied stonden te verkondigen. Ook als het geen 'Songfestivallied' was. Júist als het dat niet was. En dat waren ook de inzendingen waar je geen schaamte voor hoefde te hebben en trots op kon zijn omdat - of het nou zou scoren of niet - het gewoon een prima lied was.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')