abonnement Unibet Coolblue
pi_198322681
Zoals de topic titel is het mogelijk om een overbruggingshypotheek te krijgen zonder inkomen?
Ik heb op dit moment een huis van 600k euro hypotheek vrij en wil kleiner gaan wonen.
Ik heb een overbruggingshypotheek nodig van ongeveer 150k euro om een nieuw huis te kopen.
Geen inkomen op moment maar wel genoeg vermogen om de dubbele lasten te betalen.

Ben erg benieuwd of iemand dit weet.
Arrr!
pi_198322736
welke dubbele lasten als je huis hypotheekvrij is?

Stel het de bank voor met je huis als onderpand. Wellicht doen ze het.
pi_198328442
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:34 schreef koemleit het volgende:
welke dubbele lasten als je huis hypotheekvrij is?
Gemeentelijke belastingen, GWE, verzekeringen etc.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 07:43:32 #4
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_198331648
Heb je dit al met de hypotheekadviseur besproken?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_198331748
Je koopt dus een nieuwe woning van 150k? (Bestaat dat?).

Waarom niet eerst verkopen en daarna de nieuwe woning kopen? Kan evt ook in de koopovereenkomst zetten dat de overdracht plaatsvindt nadat je huidige woning is verkocht.

Je maakt enorm veel kosten voor de hypotheek terwijl je er geen nodig hebt.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 08:03:33 #6
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_198331764
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 08:01 schreef Sport_Life het volgende:
Je koopt dus een nieuwe woning van 150k? (Bestaat dat?).

Waarom niet eerst verkopen en daarna de nieuwe woning kopen? Kan evt ook in de koopovereenkomst zetten dat de overdracht plaatsvindt nadat je huidige woning is verkocht.

Je maakt enorm veel kosten voor de hypotheek terwijl je er geen nodig hebt.
Ik gok nieuwbouw
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_198331782
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 08:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik gok nieuwbouw
Bank wil zekerheid dat de woning wordt afgebouwd , dus dan zul je ook het restant cash (via de notaris) of als overbrugging nodig hebben.

Volgens mij ;).

Idd adviseur is de beste optie.
pi_198331792
Heb je dat vermogen in contanten ? Want die heb je dus nodig om de maandelijkse rente te betalen. Als het vermogen in het huis zelf zit, wat je dus als onderpand geeft voor de hypotheek wordt het een lastig verhaal.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_198332325
Je geeft te weinig informatie voor een normaal antwoord.
Het beste kan je naar een adviseur gaan die je betaalt. De kwaliteit van het advies is dan ook hoger.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198332352
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 08:01 schreef Sport_Life het volgende:
Je koopt dus een nieuwe woning van 150k? (Bestaat dat?).

Waarom niet eerst verkopen en daarna de nieuwe woning kopen? Kan evt ook in de koopovereenkomst zetten dat de overdracht plaatsvindt nadat je huidige woning is verkocht.

Je maakt enorm veel kosten voor de hypotheek terwijl je er geen nodig hebt.
Ergens tussen 150k en 750k of misschien is het nieuwe huis wel duurder als TS ook nog eigen geld inlegt. Kortom alleen ts weet hoeveel het nieuwe huis kost.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 09:23:59 #11
33189 RM-rf
1/998001
pi_198332454
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:31 schreef longasleep het volgende:

Ik heb op dit moment een huis van 600k euro hypotheek vrij en wil kleiner gaan wonen.
Ik heb een overbruggingshypotheek nodig van ongeveer 150k euro om een nieuw huis te kopen.
Je kunt een hypotheek van 150 afsluiten op je huis van 6ton..
Die heeft dan een LTV van 25% en dat is dusdanig laag en risicoloos dat er wel genoeg aanbieders zijn die daar interesse in hebben.
(kans is wel groot dat je er geen HRA over kunt krijgen, maar als je al geen inkomen hebt is er ook geen belasting om af te trekken)

Zodra je dat huis van 6ton verkoopt, kun je dat hele krediet aflossen, en hou je 450K over
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_198333474
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:23 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Je kunt een hypotheek van 150 afsluiten op je huis van 6ton..
Die heeft dan een LTV van 25% en dat is dusdanig laag en risicoloos dat er wel genoeg aanbieders zijn die daar interesse in hebben.
(kans is wel groot dat je er geen HRA over kunt krijgen, maar als je al geen inkomen hebt is er ook geen belasting om af te trekken)

Zodra je dat huis van 6ton verkoopt, kun je dat hele krediet aflossen, en hou je 450K over
Geweldig om te horen ik ga een afspraak maken met de bank.

Verdere toelichting het gaat om een huis van 300k euro wat ik wil aankopen.
Ik leg 150k-175k eigen geld in en heb 150k aan overbruggingshypotheek nodig.
Daarnaast heb ik genoeg over om 2 jaar de rente te betalen + leven + verbouwen.
In deze markt zou het denk ik niet heel lang duren voor het oude huis verkocht is.

Wel mijn baan kwijt maar zie het gewoon als een kans om uit de randstad weg te gaan.
Een tijd rustig aan doen en dan na de coronacrisis een nieuwe baan zoeken.
^O^
Arrr!
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:57:40 #13
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_198333764
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:37 schreef longasleep het volgende:

[..]

Geweldig om te horen ik ga een afspraak maken met de bank.

Verdere toelichting het gaat om een huis van 300k euro wat ik wil aankopen.
Ik leg 150k-175k eigen geld in en heb 150k aan overbruggingshypotheek nodig.
Daarnaast heb ik genoeg over om 2 jaar de rente te betalen + leven + verbouwen.
In deze markt zou het denk ik niet heel lang duren voor het oude huis verkocht is.

Wel mijn baan kwijt maar zie het gewoon als een kans om uit de randstad weg te gaan.
Een tijd rustig aan doen en dan na de coronacrisis een nieuwe baan zoeken.
^O^
Ow en als je dan nog eens 60% zelf inlegt zal het helemaal geen probleem zijn.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 11:05:06 #14
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_198333862
Dit is dus per verstrekker verschillend. Je kan het beste via een hypotheekadviseur (die weten als het goed is welke partijen in deze wel kunnen helpen) een partij zoeken die zegt - met jouw kapitaal wil ik die overbruggingshypotheek wel aangaan.

Als het klopt wat je nu zegt zullen er echt wel banken zijn die kunnen helpen. Het is alleen niet standaard, dus er zullen er ook bij zijn die dat niet doen, omdat ze het niet door hun regelgeving heen krijgen. Want, zoiets als dit, dat moet de burocratie binnen zo een verstekker maar willen begrijpen. En soms lukt dat dus niet. Dus als jouw bank het niet kan/wil, moet je misschieen even verderop vragen. Ik denk wel dat een bank/verstekker dit alleen doet in combinatie met de nieuwe hypotheek. (vanwege onderpand e.d.)

Suc6 met verbouwen
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_198334709
De vraag is alleen wil je daarvoor een hypothecaire lening afsluiten met alle kosten die daarbij komen.. wellicht is PL goedkoper of dus eerst verkopen..
Kosten van een hypotheek lening zijn al snel duizenden euro's, de rente van een PL tbv woning is ook aftrekbaar.

Maar een hypotheek adviseur gaat natuurlijk nooit adviseren om een PL af te sluiten of uberhaupt geen lening, dan verdient ie niks ;).

Succes ermee;)

[ Bericht 6% gewijzigd door Sport_Life op 05-03-2021 12:16:26 ]
pi_198334973
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:51 schreef Sport_Life het volgende:
De vraag is alleen wil je daarvoor een hypothecaire lening afsluiten met alle kosten die daarbij komen.. wellicht is PL goedkoper of dus eerst verkopen..

Maar een hypotheek adviseur gaat natuurlijk nooit adviseren om een PL af te sluiten of uberhaupt geen lening, dan verdient ie niks ;).

Succes ermee;)
Een pl met 5% rente?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198336159
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Een pl met 5% rente?
Voor een korte periode kan dit goedkoper zijn dan een hypotheek met alle kosten die daarbij komen.

Probleem is wel dat je via reguliere kanalen geen PL kan afsluiten voor 150.000, zeker niet zonder inkomen en je aangewezen bent op familie of bekenden.

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 05-03-2021 16:32:51 ]
pi_198336238
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:05 schreef HMS het volgende:
.....Ik denk wel dat een bank/verstekker dit alleen doet in combinatie met de nieuwe hypotheek. (vanwege onderpand e.d.)
Welke nieuwe hypotheek ? Heb je het topic wel gelezen/begrepen ?
pi_198336348
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:31 schreef longasleep het volgende:
Zoals de topic titel is het mogelijk om een overbruggingshypotheek te krijgen zonder inkomen?
Ik heb op dit moment een huis van 600k euro hypotheek vrij en wil kleiner gaan wonen.
Ik heb een overbruggingshypotheek nodig van ongeveer 150k euro om een nieuw huis te kopen.
Geen inkomen op moment maar wel genoeg vermogen om de dubbele lasten te betalen.

Ben erg benieuwd of iemand dit weet.
Volgens dit blogje (zie reacties) zou de Rabo wel een kale overbrugging doen...
  vrijdag 5 maart 2021 @ 16:28:40 #20
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_198339531
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 08:01 schreef Sport_Life het volgende:
Je koopt dus een nieuwe woning van 150k? (Bestaat dat?).

Waarom niet eerst verkopen en daarna de nieuwe woning kopen? Kan evt ook in de koopovereenkomst zetten dat de overdracht plaatsvindt nadat je huidige woning is verkocht.

Je maakt enorm veel kosten voor de hypotheek terwijl je er geen nodig hebt.
Omdat je pas betaald wordt bij de overdracht :|W

Je betaalt ook bij de overdracht van het nieuwe huis. En die wil je eerder dan de overdracht van de verkoop van je huis. Dan kan je namelijk van oud huis naar nieuw huis verhuizen, ipv eerst een tijdje op straat of in een tijdelijk iets te wonen.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_198339902
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 16:28 schreef lipje het volgende:

[..]

Omdat je pas betaald wordt bij de overdracht :|W

Je betaalt ook bij de overdracht van het nieuwe huis. En die wil je eerder dan de overdracht van de verkoop van je huis. Dan kan je namelijk van oud huis naar nieuw huis verhuizen, ipv eerst een tijdje op straat of in een tijdelijk iets te wonen.
Goed punt wordt hier gemaakt.
Denk dat veel mensen best lang op zoek zijn tot ze iets kopen oude huis eerst verkopen is een groot risico.
Arrr!
  vrijdag 5 maart 2021 @ 19:57:01 #22
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_198343070
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 16:50 schreef longasleep het volgende:

[..]

Denk dat veel mensen best lang op zoek zijn tot ze iets kopen oude huis eerst verkopen is een groot risico.
Nu wel. Wij hadden aan het eind van de crisis ons huis te koop gezet en waren een nieuw huis aan het zoeken. Maar toen bood de eerste kijker al de vraagprijs, en de andere kijkers durfden of konden geen bod uitbrengen. Dan moet je zelf ook ineens snel wat vinden en verbouwen, of tijdelijk iets huren. De maximale tijd tussen verkoop en overdracht is 6 maanden :X
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_198347665
Maar kan voor TS anders nog best een bruikbaar advies zijn, zeker gezien er veel waarde vrijkomt. Oude huis verkopen, tijdelijk spullen opslaan en iets huren, dan rustig nieuw huis zoeken en gewoon betalen. Komt er helemaal geen hypotheek bij kijken.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 23:37:17 #24
33189 RM-rf
1/998001
pi_198348396
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:00 schreef TechLight het volgende:
Maar kan voor TS anders nog best een bruikbaar advies zijn, zeker gezien er veel waarde vrijkomt. Oude huis verkopen, tijdelijk spullen opslaan en iets huren, dan rustig nieuw huis zoeken en gewoon betalen. Komt er helemaal geen hypotheek bij kijken.
Maar wel een dubbele verhuizing en opslagkosten, en huurkosten...
Ik vermoed dat je daarmee helemaal niks wint.

Als je een hypotheekvrij huis hebt met een marktwaarde van 6 ton is er helemaal geen grond dat eerst gehaast te gaan verkopen, voordat je verder kan kijken.
Je kredietpositie is dan eigenlijk al AAA+...
Zelfs als TS momenteel eventjes geen inkomen heeft, is zijn vermogenspositie dusdanig goed dat hij zich daarover geen enkele zorgen heeft (als ik het goed gelezen heb heeft hij dus een hypotheekvrij huis van 6 ton én kan ook direkt 150K aan spaargeld inleggen..)

Geen kredietverstrekker die dan nog veel problemen gaat maken over een overbruggingsfinanciering, als er dusdanig veel dekking bestaat.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_198368170
Kun je dan niet een hypotheek van 150.000 euro op je huidige woning nemen, het geld op je bankrekening laten storten en dat geld gebruiken om je nieuwe woning aan te kopen?

Bij de verkoop van je huidige woning los je die anderhalve ton weer af met de verkoopopbrengst.
pi_198370300
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 00:06 schreef SummerBreeze het volgende:
Kun je dan niet een hypotheek van 150.000 euro op je huidige woning nemen, het geld op je bankrekening laten storten en dat geld gebruiken om je nieuwe woning aan te kopen?

Bij de verkoop van je huidige woning los je die anderhalve ton weer af met de verkoopopbrengst.
Regulier doen banken dus knullig omdat ze alleen naar inkomen kijken.

Ik zoek eigenlijk ook naar hypotheken op basis van vermogen..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198375453
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 08:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Regulier doen banken dus knullig omdat ze alleen naar inkomen kijken.

Ik zoek eigenlijk ook naar hypotheken op basis van vermogen..
Jep en bij huren van iets tijdelijks voor 2 jaar precies hetzelfde verhaal.
Mensen zijn inkomen blind. Baan kwijt is zekerheid van betalen kwijt.
Ik zou juist veel liever iemand willen met vermogen.
Arrr!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')