abonnement Unibet Coolblue
pi_198320764
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je vindt het een bijzaak dat je door een vrouw te zijn in sommige landen minder verdient? Voor hetzelfde werk?
Ja, dat vind ik een bijzaak inderdaad. Maar als jij het in het licht van epidemieën, oorlogen, werkkampen in China en Rusland, de dreiging van geopolitieke ontwrichting en een wereld die naar de klote gaat wel een hoofdzaak vindt, dan mag dat van mij.

quote:
De eu gaat niet enkel over Nederland, dit gaat niet over part time vs full time of andere verklaarbare zaken.
Dit gaat over het gelijkheidsprincipe. Dat gelijke gevallen gelijk worden beoordeeld.

Diezelfde eu betaald Gods veel geld aan vele landen, helpt, ondersteund en subsidieert. Mag daar ook iets tegenover staan?
Je kunt het ook omdraaien natuurlijk. Verminder de steun en subsidie maar aan de landen waar dit verschil in salaris tussen mannen en vrouwen boven een bepaald % zit. En leg de verantwoordelijkheid bij de afzonderlijke lidstaten neer. Dan hoeft Europa er geen nieuw instituut voor op te tuigen en tegelijkertijd houdt Europa geld over voor belangrijke dingen.

En als de verschillen in die landen verklaarbaar zijn, dan mag het betreffende land dat uit komen leggen.

Het op die manier regelen vind ik ook onzinnig, maar dan leg je het probleem in elk geval dichter bij de oorzaak.
pi_198320918
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Niet bestaand? In heel Europa niet?
Praat eens met wat Bulgaren bv...
Waarom moeten we in de EU een lokaal probleem gaan oplossen?
  donderdag 4 maart 2021 @ 16:46:44 #53
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_198320971
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik een bijzaak inderdaad. Maar als jij het in het licht van epidemieën, oorlogen, werkkampen in China en Rusland, de dreiging van geopolitieke ontwrichting en een wereld die naar de klote gaat wel een hoofdzaak vindt, dan mag dat van mij.
[..]

Je kunt het ook omdraaien natuurlijk. Verminder de steun en subsidie maar aan de landen waar dit verschil in salaris tussen mannen en vrouwen boven een bepaald % zit. En leg de verantwoordelijkheid bij de afzonderlijke lidstaten neer. Dan hoeft Europa er geen nieuw instituut voor op te tuigen en tegelijkertijd houdt Europa geld over voor belangrijke dingen.

En als de verschillen in die landen verklaarbaar zijn, dan mag het betreffende land dat uit komen leggen.

Het op die manier regelen vind ik ook onzinnig, maar dan leg je het probleem in elk geval dichter bij de oorzaak.
Totdat jij minder verdient omdat je een penis hebt, dan is het geen bijzaak meer.
En terecht niet, het maakt dat je minder goed in je levensonderhoud kan voorzien.

En wil je nu werkelijk hele landen straffen voor wat sommige bedrijven doen? Dat die man geen subsidie kan krijgen omdat bedrijf X zich misdraagt? Echt iedereen het bokje ervan is en op die plaatsen vrouwen nog meer?

Dit is juist vrij gericht, pakt aan waar het fout gaat zonder de anderen te straffen daarvoor.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_198320981
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Waarom moeten we in de EU een lokaal probleem gaan oplossen?
Sterker nog, waarom moeten we onze normen en waarden doordrukken? Is dit ook weer veroorzaakt doordat er landen bij de EU zijn gekomen die daar nog helemaal niet aan toe waren?
  donderdag 4 maart 2021 @ 16:47:26 #55
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_198320982
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Waarom moeten we in de EU een lokaal probleem gaan oplossen?
Omdat die ook in de EU zitten. Iets met lusten en lasten....
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 4 maart 2021 @ 16:49:00 #56
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_198321013
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Sterker nog, waarom moeten we onze normen en waarden doordrukken? Is dit ook weer veroorzaakt doordat er landen bij de EU zijn gekomen die daar nog helemaal niet aan toe waren?
Je vindt het dus prima dat dit op andere plekken zo is?
Niets mis mee, gewoon ‘cultuur’? Moet je eerbiedigen?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_198321046
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Totdat jij minder verdient omdat je een penis hebt, dan is het geen bijzaak meer.
En terecht niet, het maakt dat je minder goed in je levensonderhoud kan voorzien.
Dan is het op de schaal van de geopolitiek, waarvan ik vind dat de EU zich moet bevinden, nog steeds een bijzaak ja.

quote:
En wil je nu werkelijk hele landen straffen voor wat sommige bedrijven doen? Dat die man geen subsidie kan krijgen omdat bedrijf X zich misdraagt? Echt iedereen het bokje ervan is en op die plaatsen vrouwen nog meer?
Geloof maar dat je op die manier dusdanig meer pressie uitoefent dat het gaat werken.
quote:
Dit is juist vrij gericht, pakt aan waar het fout gaat zonder de anderen te straffen daarvoor.
Tja, je gaat dit argument toch weer negeren, maar op deze manier heeft iedereen er ook last van. Want Europa gaat het uitvoeren en dus kost het veel geld. En de controles kosten tijd en bedrijven moeten elk verschil uit kunnen leggen en dat kost ook tijd. En tijd is geld en dat wordt aan alle consumenten doorgerekend.

Dus ja. Leg het probleem neer bij de landen waar het probleem speelt. Er is geen enkele reden om dit vanuit een Europees instituut op te pakken.
pi_198321075
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Omdat die ook in de EU zitten. Iets met lusten en lasten....
Dus de EU moet zich nu ook gaan bemoeien met het woningtekort in Nederland? Dat lijkt mij toch evident onzinnig.

Waarom moeten Nederlandse bedrijven nu weer een heel systeem gaan optuigen, met alle kosten van dien, omdat er iets niet helemaal woke genoeg is in Bulgarije?
pi_198321086
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je vindt het dus prima dat dit op andere plekken zo is?
Niets mis mee, gewoon ‘cultuur’? Moet je eerbiedigen?
In de basis accepteer ik dat sommige landen achterlopen op Nederland. En doordat ze bij de EU zijn gekomen is dat ineens 'ons' probleem? Dat vind ik niet. En als je er dan als Europa iets mee wil dan moet je dat op nationaal niveau aanpakken op een manier dat bedrijven in andere lidstaten er geen last van hebben. En dat geldt ook voor de kosten die dit met zich meebrengt. Laat de landen waar dit probleem speelt er maar voor betalen.
pi_198321108
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Sterker nog, waarom moeten we onze normen en waarden doordrukken? Is dit ook weer veroorzaakt doordat er landen bij de EU zijn gekomen die daar nog helemaal niet aan toe waren?
Dat is het hele idee achter de EU. Wie lid wil worden, moet zich conformeren aan bepaalde (democratische) waarden: vrije pers, eerlijke verkiezingen, werknemersrechten, maar bijvoorbeeld ook geen oneerlijke overheidsbemoeienis die leidt tot concurrentievervalsing.

Het verbaast mij dan ook dat jij je afvraagt waarom we onze normen en waarden 'door moeten drukken'. Dan ben je niet helemaal op de hoogte van wat de EU behelst.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198321193
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je vindt het dus prima dat dit op andere plekken zo is?
Niets mis mee, gewoon ‘cultuur’? Moet je eerbiedigen?
Ik spreek niet voor hem, maar ik antwoord toch (vrij land enzo!); Ja, dat vind ik prima als het om dit soort zaken gaat. Ik heb er wel een mening over uiteraard, en ik denk zeker dat sommig landen wat van ons kunnen leren, maar ik heb niet de illusie dat wij als Nederland (of EU in dit geval) in de positie zijn 'wij zijn zo geweldig, doe het zoals ons'.

Het zal vast ooit zo bedoelt zijn zoals KoosVogels zegt, maar als het omgedraaid zou zijn zou ik als land ook denken 'krijg lekker de tering maar'.
pi_198321196
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is het hele idee achter de EU. Wie lid wil worden, moet zich conformeren aan bepaalde (democratische) waarden: vrije pers, eerlijke verkiezingen, werknemersrechten, maar bijvoorbeeld ook geen oneerlijke overheidsbemoeienis die leidt tot concurrentievervalsing.

Het verbaast mij dan ook dat jij je afvraagt waarom we onze normen en waarden 'door moeten drukken'. Dan ben je niet helemaal op de hoogte van wat de EU behelst.
Ja, leuke theorie. Maar in de praktijk worden landen om hele andere redenen toegelaten en is het gevolg dat heel de EU betaalt om er voor te zorgen dat andere landen uiteindelijk aan de normen gaan voldoen. Dat is de omgekeerde wereld.

Dus nee, als de constatering is dat dit een probleem is dat in bepaalde landen speelt (en dat geloof ik meteen) dan mag het door die landen opgelost worden. Inclusief de financiering van de oplossing.

En prima, als ze dan niet willen voldoen aan onze normen en waarden dan gooien we ze gewoon uit de EU. Helemaal goed hoor.

Bovendien, als je theoretische verhaal zou kloppen, dan kunnen we per direct van minimaal 5 landen afscheid nemen.
pi_198321273
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ja, leuke theorie. Maar in de praktijk worden landen om hele andere redenen toegelaten en is het gevolg dat heel de EU betaalt om er voor te zorgen dat andere landen uiteindelijk aan de normen gaan voldoen. Dat is de omgekeerde wereld.

Dus nee, als de constatering is dat dit een probleem is dat in bepaalde landen speelt (en dat geloof ik meteen) dan mag het door die landen opgelost worden. Inclusief de financiering van de oplossing.

En prima, als ze dan niet willen voldoen aan onze normen en waarden dan gooien we ze gewoon uit de EU. Helemaal goed hoor.

Bovendien, als je theoretische verhaal zou kloppen, dan kunnen we per direct van minimaal 5 landen afscheid nemen.
Brussel kan geen lidstaten uit de Unie zetten. Alleen een vrijwillige exit leidt tot een vertrek (zie de Brexit). Dat is naar mijn idee ook een cruciale weeffout in de EU. Daardoor zitten we nu opgescheept met allerlei achtergestelde Oost-Europese pauperlanden, die nooit lid hadden moeten worden. Maar goed, dat is een andere discussie.

Mijn 'theorie' klopt ook gewoon, het probleem is alleen dat de Brussel vaak niet over de wapens beschikt om haar normen en waarden af te dwingen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:08:48 #64
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_198321327
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Brussel kan geen lidstaten uit de Unie zetten. Alleen een vrijwillige exit leidt tot een vertrek (zie de Brexit). Dat is naar mijn idee ook een cruciale weeffout in de EU. Daardoor zitten we nu opgescheept met allerlei achtergestelde Oost-Europese pauperlanden, die nooit lid hadden moeten worden. Maar goed, dat is een andere discussie.

Mijn 'theorie' klopt ook gewoon, het probleem is alleen dat de Brussel vaak niet over de wapens beschikt om haar normen en waarden af te dwingen.
Dit idd....

Ik ben het er ook mee eens dat sommige landen nog geen lid hadden moeten zijn. Niet voordat aan een heel aantal basis voorwaarden voldaan werd.
Maar ze zijn het wel. Dus we hebben het ermee te doen.

Gerichte maatregelen die zo min mogelijk last veroorzaken voor anderen (in de eu en de betreffende landen) hebben dan mijn voorkeur.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_198321368
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Brussel kan geen lidstaten uit de Unie zetten. Alleen een vrijwillige exit leidt tot een vertrek (zie de Brexit). Dat is naar mijn idee ook een cruciale weeffout in de EU. Daardoor zitten we nu opgescheept met allerlei achtergestelde Oost-Europese pauperlanden, die nooit lid hadden moeten worden. Maar goed, dat is een andere discussie.

Mijn 'theorie' klopt ook gewoon, het probleem is alleen dat de Brussel vaak niet over de wapens beschikt om haar normen en waarden af te dwingen.
Waarmee het dus een grote teringbende is geworden.

En die wapens heeft de EU wel degelijk, alleen weigert ze die in te zetten. En de reden daarvan is dat de hele EU veel te veel wordt gezien als een solidariteitsmachine om ontwikkelingshulp te bieden en veel te weinig als een unie van gelijkgestemden.

Jij noemt het een weeffout, maar dat zou impliceren dat er alleen bij aanvang iets is fout gegaan. Helaas is dat niet zo, het is een chronische denkfout binnen het instituut.
pi_198321376
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dit idd....

Ik ben het er ook mee eens dat sommige landen nog geen lid hadden moeten zijn. Niet voordat aan een heel aantal basis voorwaarden voldaan werd.
Maar ze zijn het wel. Dus we hebben het ermee te doen.

Gerichte maatregelen die zo min mogelijk last veroorzaken voor anderen (in de eu en de betreffende landen) hebben dan mijn voorkeur.
En dus moet je het probleem neerleggen bij de lidstaten waar iets opgelost moet worden.
pi_198321394
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Waarmee het dus een grote teringbende is geworden.

En die wapens heeft de EU wel degelijk, alleen weigert ze die in te zetten. En de reden daarvan is dat de hele EU veel te veel wordt gezien als een solidariteitsmachine om ontwikkelingshulp te bieden en veel te weinig als een unie van gelijkgestemden.

Jij noemt het een weeffout, maar dat zou impliceren dat er alleen bij aanvang iets is fout gegaan. Helaas is dat niet zo, het is een chronische denkfout binnen het instituut.
Nee, die wapens heeft de EU niet. Zware sancties kunnen alleen aan lidstaten worden opgelegd middels een unanieme stemming. Het probleem is dat de Oost-Europese landen elkaar steunen, waardoor unanimiteit ontbreekt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198321410
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, die wapens heeft de EU niet. Zware sancties kunnen alleen aan lidstaten worden opgelegd middels een unanieme stemming. Het probleem is dat de Oost-Europese landen elkaar steunen, waardoor unanimiteit ontbreekt.
Wie heeft het over zware sancties? Ik heb het over een herverdeling van subsidies. En als zelfs dat niet kan dan ben ik bij deze tegen de EU, want dan moeten we de boel opdoeken en opnieuw beginnen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')