abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 4 maart 2021 @ 13:05:21 #1
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_198317794
Dag FOK!kers!

TS heeft een huurwoning (+/- 70m2) kunnen bemachtigen, helemaal top natuurlijk! Helaas ligt er geen vloer in, en daar zit het probleem. Vanuit de woningbouw moet dit een zachte vloer zijn. Dan heb je dus 2 opties, tapijt(tegels) en vinyl. Mijn voorkeur gaat sowieso uit naar vinyl, echter werd ik verdrietig van de prijzen waardoor ik ging kijken naar tapijttegels. (Tapijttegels lijken mij een stuk makkelijker schoon te houden en te leggen)
Helaas heb je voor tapijttegels dezelfde ondervloer nodig als voor vinyl, namelijk met een harde bovenkant. Dit drijft de prijs een stuk omhoog en als student wordt het al gauw een dure grap. Ik moet hoe dan ook zo'n dure ondervloer kopen waardoor ik toch weer ben gaan kijken naar vinyl.

Hoe lastig is zoiets te leggen? Mijn breedste punt is 3,5m, als ik een rol van 4m koop kan ik dat zo uitrollen en vast tapen. Wel is de woonkamer 30m2 en las ik op internet dat je het dan zou moeten lijmen. Lijmen is geen optie omdat het er ook weer allemaal uit moet mocht ik gaan verhuizen.

Welke ondervloer zouden jullie aanraden? Het liefst zo goedkoop mogelijk (wel moet het TÜV gecertificeerd zijn). Enkele merken die ik voorbij zag komen waren; Finifelt, Finifloor, Egalfloor Fini.
Het wordt gelegd op een geëgaliseerde vloer, zou ik dan nog een dunne vloer/folie tegen vocht moeten leggen? En zou dat dan tussen het beton en de ondervloer moeten of juist tussen de ondervloer en het vinyl?

Dus op een rij;
- Is vinyl zelf leggen echt zo lastig? Ik vind mezelf redelijk "handig" echter heb ik hier geen ervaring mee (voor alles een eerste keer toch ;) )
- Moet de vinyl vloer gelijmd worden of is het plaatsen van veel tape genoeg :')
- Welke ondervloer raden jullie mij aan? (het liefst zo goedkoop mogelijk én TÜV gecertificeerd)
- Moet er een vochtwerende folie oid komen en waar?
- Hebben jullie tips?
- Wat zijn een beetje reële kosten voor dit grapje?

ps ik ben uiteraard zelf ook op zoek gegaan maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien, ook maakt het een stuk lastiger dat ik nu niet langs een vloerentoko kan gaan en daar even kan sparren
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
pi_198321735
https://www.vloerbedekkin(...)-voor-vinyl/finifelt

Hier worden je vragen beantwoord. Dus op het beton een vochtscherm dan dat groene spul in halfsteens verband zwevend, dus niet gaan plakken.

Succes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')