abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_198314019
Iedere dag, ieder uur bijna, hoor en lees je dat de "besmettingen" te hoog zijn en dat we eigenlijk nóg meer maatregelen zouden moeten hebben.

Inmiddels zijn er ruim één miljoen mensen "besmet" geraakt met het killervirus en is het hele land op slot en zitten we als een stel criminelen opsloten in ons huis.

Maar we vragen ons iets af: Waarom horen we NIETS deze extreme gevallen? Het is toch allemaal zo gevaarlijk? En de media smult toch van tragedie? Waar dan?

Donderdag ging in Brussel een tweedaagse videotop van de Europese Unie van start. Op initiatief van de Oostenrijkse bondskanselier Sebastian Kurz was een van de centrale onderwerpen die door de leiders van de deelnemende landen werden besproken, de vooruitzichten voor pan-Europese vaccinatiecertificaten - deze kunnen binnen drie maanden in de EU worden gelanceerd. Niet iedereen in de Europese Unie is het er echter mee eens om "covid-paspoorten" te gebruiken voor reizen en andere voordelen van pre-quarantaine.

Zoals Charles Michel, voorzitter van de Europese Raad, eind donderdag op een persconferentie aankondigde, zullen EU-landen blijven werken aan de lancering van een Europees vaccinatiecertificaat. Het is waarschijnlijk dat landen binnen drie maanden overeenstemming kunnen bereiken over wat daar wordt aangegeven (bijvoorbeeld een markering over vaccinatie, antilichamen of over een onlangs doorstaan test), en hoe deze informatie kan worden verenigd en uitgewisseld. Tegelijkertijd volgde, uit de woorden van de voorzitter van de Europese Commissie, Ursula von der Leyen, dat de EU-leden nog moeten beslissen hoe ze het later precies zullen gebruiken, ook aan de grenzen. Elk land zal deze vraag onafhankelijk beantwoorden. "Het is erg belangrijk om een uniforme Europese aanpak uit te werken", drong Charles Michel, partner van mevrouw von der Leyen op de persconferentie, aan. Er is echter nog geen compromis bereikt.

Finland heeft donderdag de hervatting van de landelijke quarantaine tot eind maart aangekondigd. “De epidemiologische situatie in het hele land is de afgelopen dagen merkbaar verslechterd. Nu zijn de indicatoren teruggekeerd naar het niveau van november ”, kondigde de Franse premier Jean Castex donderdagavond aan, waarbij nieuwe beperkingen niet zijn uitgesloten. "We kunnen niet verbergen dat we nu met een derde golf te maken hebben", kondigde Angela Merkel, bondskanselier van Duitsland, deze week aan, waar de strikte quarantaine is verlengd tot 7 maart.

Ondanks de collectieve start van vaccinatie in de EU-landen, verwachten veel Europeanen niet eens een vaccin. In een aantal landen worden tot dusverre alleen vaccinaties gegeven aan gezondheidswerkers en mensen die in verpleeghuizen wonen. Zelfs als we geen rekening houden met de antivaccinatiestemming, waardoor niet iedereen vaccins nodig heeft, is er nog steeds niet genoeg productiecapaciteit voor degenen die dat willen.

De Oostenrijkse bondskanselier Sebastian Kurz heeft al voorgesteld dat de EU, in navolging van Israël, "groene paspoorten" zou hebben "voor iedereen die ofwel is ingeënt of besmet is met het coronavirus en immuniteit heeft, of een nieuwe test van de gevaccineerden heeft doorstaan. '' De kanselier kondigde de dag ervoor aan dat hij dit voorstel op de top zou doen. Volgens hem zou een dergelijk document voor de eigenaar de deuren van theaters, fitnessclubs, restaurants en hotels kunnen openen.

Wetenschappers zijn er nog niet zeker van of de eigenaar van antilichamen drager van het virus kan worden of, omgekeerd, als veilig voor anderen kan worden beschouwd, omdat artsen uit verschillende landen ook herhaalde gevallen van de ziekte hebben geregistreerd. Het is onduidelijk wat te doen met degenen die niet kunnen worden gevaccineerd en hoe het document tegen vervalsing kan worden beschermd als het een "bijlage" bij het paspoort wordt. De Europese Commissie kondigde op 19 januari de ontwikkeling aan van uniforme Europese vaccinatiecertificaten, maar de discussie is gaande op technisch niveau en de Europese beslissing is nog niet genomen. Ondertussen zouden digitale "coronapaspoorten", die volgens het idee van de regering kunnen worden gebruikt om naar het buitenland te reizen, deze week in Denemarken worden gelanceerd, en tegen de zomer zijn ze van plan soortgelijke certificaten in Zweden te lanceren.

Terwijl andere EU-landen aarzelen, kondigde de Griekse minister van Toerisme Haris Theocharis aan dat hij onderhandelt over bilaterale erkenning van vaccinatiecertificaten voor toeristen met het VK, waar al meer dan 18 miljoen mensen zijn gevaccineerd. Om het toerisme en de economie te herstellen, staat Athene klaar om compromissen te sluiten, maar volgens de minister is dit helemaal geen discriminerende maatregel, maar een beslissing waardoor degenen die al gevaccineerd zijn, niet opnieuw een coronavirus-test kunnen doen. om het land binnen te gaan. Volgens berichten in de Griekse media voert Griekenland ook soortgelijke onderhandelingen met Israël en met Rusland. Estland voert ook afzonderlijke onderhandelingen: de autoriteiten van het land hebben aangekondigd een "reiszeepbel" (dat wil zeggen een soort zone die voor buitenstaanders is gesloten) te willen creëren met buurlanden Finland, Zweden, Letland en Litouwen.

Kroatië was tegen, Frankrijk en Duitsland aarzelen. "Momenteel is niemand voldoende gevaccineerd om overal regels in te voeren, - legde het hoofd van het Kroatische ministerie van Binnenlandse Zaken Davor Bozhinovic uit." Een dergelijke beslissing zou discriminerend zijn voor de overgrote meerderheid van de mensen die nog niet zijn gevaccineerd."

De Covi-Pass heet nu heel omzichtig “een certificaat” maar feit is, we krijgen een tweedeling in de samenleving via deze route.

Cerficaat is een tricky woord. Een certificaat behaal je doorgaans voor iets wat je gepresteerd hebt. Dat is nu niet het geval. Zo proberen ze ons op te delen: de goeie met certificaat versus de slechte zonder certificaat. Zo creëren ze de übermensch.

Als deze paspoorten worden ingevoerd, verschijnt er een geprivilegieerde kaste in een land dat is gesloten voor lockdown. Bovendien zou de belangrijkste van zijn privileges de mogelijkheid zijn om vrij door het land te bewegen en de daaruit voortvloeiende opheffing van werkbeperkingen. Dat wil zeggen, terwijl de autoriteiten de bevolking met geweld naar huis stuurden en de mogelijkheid werd ontnomen om in hun levensonderhoud te voorzien, zullen degenen die al aan de ziekte hadden geleden zich in een speciale positie bevinden.
pi_198314039
Het is wat meid
pi_198314070
Je kunt voor augustus een vaccin krijgen. Als je na augustus dat nog niet hebt, en je mag nog niks, is dat je eigen schuld.
pi_198314082
Opgesloten in huis nog wel. Poeh poeh.
pi_198314106
Dan moeten mensen maar hun handen wassen en niet zo nodig kuchen in elkaars gezicht.

Ik weet niet hoe oud je bent en of je uberhaupt een baan hebt (waarmee je dagelijks buiten de deur komt en met mensne te maken hebt), maar decennia tussen mongolen werken heeft mij geleerd: het mag NOG strenger. De ikke ikke rest mag stikke mentaliteit in het Westen is DE reden dat ze in Azie WEL opengaan en hier niet, en als er zelfs nu op heden monteurs komen op de werkvloer die mensen besmetten zelfs als ze POSITIEF getest zijn omdat ze 'geen klachten hebben en hart voor de zaak' dan denk ik van: haal de galg er uit, en doe publieke ophangingen.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 08:42:04 #6
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198314319
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:14 schreef Janssen_S het volgende:

Als deze paspoorten worden ingevoerd, verschijnt er een geprivilegieerde kaste in een land dat is gesloten voor lockdown. Bovendien zou de belangrijkste van zijn privileges de mogelijkheid zijn om vrij door het land te bewegen en de daaruit voortvloeiende opheffing van werkbeperkingen. Dat wil zeggen, terwijl de autoriteiten de bevolking met geweld naar huis stuurden en de mogelijkheid werd ontnomen om in hun levensonderhoud te voorzien, zullen degenen die al aan de ziekte hadden geleden zich in een speciale positie bevinden.
Meid het is je eigen keuze om afstand te bewaren van mensen om schoon en onbeschonden door de corona heen te komen. Kies je daarop voor een prikkie of niet. Uiteindelijk kies je zelf voor een bepaalde kant.

Het is als werkloos of werkende zijn. Jij kiest voor de invulling van jouw dag.
Het is als fietser of automobilist zijn. Jij kiest voor het vervoersmiddel.
Het is als friet of patat. Jij kiest wat je het noemt.

Maar dat een keuze maken gevolgen heeft heb ik als kind geleerd. Aan een hete verwarmingsbuis vasthouden heeft gevolgen terwijl mijn moeder zei 'zelf weten, maar kan pijn doen'. :') !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_198314364
En niets horen van extreme gevallen laat mij denke ndat je weinig contact hebt met de buitenwereld (zoals 95% van Fok). In mijn directe kring: een twintiger op de Ic (topsporter), een pa die besmet is geraakt door besmette dochter op school en binnen 4 dagen overleed, familie aan het kotsen, veel te veel mensen op de bouw die elkaar besmetten en er wordt NIETS tegen gedaan want volgens Rutte moeten mensen hier maar hun eigen verantwoordleijkheid nemen.

ik zou ook maar de mensen in het ziekenhuis vragen hoe zij erover denken. Mocht je een keer je deur uitgaan.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_198314448
Ik hoor elke dag extreme verhalen.

Trek je vaker verregaande conclusies uit scheten van politici die eigenlijk nog niks betekenen? Wat heb je dan een zwaar leven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198315213
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:40 schreef vosss het volgende:

[..]


Iedereen mag toch zijn eigen mening hebben? Zolang machthebbers er maar niet naar luisteren boeit het toch niet?

[ Bericht 9% gewijzigd door capricia op 04-03-2021 10:10:43 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198315252
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Iedereen mag toch zijn eigen mening hebben?
Zeker :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_198315314
lekker thuis blijven als je je weigert te laten vaccineren.

lijkt me toch vrij logisch. ik zou zelfs zeggen; als je zo'n weigeraar bent en van goede wil, dan bedenk je dat zelf, dta je thuis moet blijven. maar kennelijk zijn de wappies alleen geïnteresseerd in hun eigen belang?
  donderdag 4 maart 2021 @ 10:19:25 #12
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_198315439
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:10 schreef pokkerdepok het volgende:
lekker thuis blijven als je je weigert te laten vaccineren.

lijkt me toch vrij logisch. ik zou zelfs zeggen; als je zo'n weigeraar bent en van goede wil, dan bedenk je dat zelf, dta je thuis moet blijven. maar kennelijk zijn de wappies alleen geïnteresseerd in hun eigen belang?
Nou ik wil me best graag laten vaccineren maar ik wil absoluut geen vaccinatiepaspoort. Ik vind dat hele enge ontwikkelingen om nog maar te zwijgen over dataveiligheid als al onze medische gegevens maar met iedereen gedeeld moeten worden.

Het lukt alleen de GGD al niet om data over vaccinaties en testen op een veilige manier te bewaren. Moeten we er nou echt vertrouwen in hebben dat dit op Europese Schaal wel allemaal goed gaat?

Daarnaast lees ik heel vaak, het is je eigen keuze maar je zal moeten leven met de gevolgen. Iemand uitsluiten van het sociale leven wanneer iemand geen vaccinatiepaspoort wil is hetzelfde als verplichten.

Anders zou je ook kunnen zeggen: belasting betalen is in Nederland vrijwillig, het heeft alleen gevolgen voor je vrijheid wanneer je er voor kiest om het niet te doen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hahug13 op 04-03-2021 10:27:17 ]
pi_198315455
Het zal wel weer uit de religieuze hoek komen, om een propleem te hebben met je te laten prikken. Het zal wel weer iets met status te maken hebben, dat je rein bent ofzo.

Maar jij als individu bent helemaal niet speciaal of belangrijk, net als de meeste mensen doet jouw speciale bestaan er helemaal niet toe.
Het is ikke ikke ikke ikke en de rest is fout.
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 10:23:07 #14
236264 crew  capricia
pi_198315480
Als het merendeel gevaccineerd is, en de ziekenhuizen zijn leeg, is zo'n vaccinatiebewijs echt niet meer interessant.
Definitely not CIA
pi_198315565
Na drie regels gestopt met lezen door bombastische toontje van TS
pi_198315581
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:23 schreef capricia het volgende:
Als het merendeel gevaccineerd is, en de ziekenhuizen zijn leeg, is zo'n vaccinatiebewijs echt niet meer interessant.
Zou het een strategie van de overheid zijn? Als je lang genoeg schermt met suggesties dat bepaalde dingen wellicht niet meer mogelijk zijn als je geen vaccin neemt dan heb je natuurlijk veel meer kans dat je het gestelde % vaccins gaat halen. Vervolgens gooi je alles open en hoor je niemand meer.
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 10:40:48 #17
236264 crew  capricia
pi_198315770
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:29 schreef Questular het volgende:

[..]

Zou het een strategie van de overheid zijn? Als je lang genoeg schermt met suggesties dat bepaalde dingen wellicht niet meer mogelijk zijn als je geen vaccin neemt dan heb je natuurlijk veel meer kans dat je het gestelde % vaccins gaat halen. Vervolgens gooi je alles open en hoor je niemand meer.
Vooralsnog is de vaccinatiebereidheid geen reden tot zorg. Zorg eerst maar dat er genoeg van die dingen geleverd worden. :D
Definitely not CIA
  Leukste jonkie 2022 donderdag 4 maart 2021 @ 10:49:04 #18
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_198315881
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:21 schreef babylon het volgende:
Je kunt voor augustus een vaccin krijgen. Als je na augustus dat nog niet hebt, en je mag nog niks, is dat je eigen schuld.
Vind je het nou een fijn idee dat de overheid kan bepalen wat je met je eigen lichaam doet?
-XOXO- Je maintiendrai
pi_198315901
quote:
15s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:49 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Vind je het nou een fijn idee dat de overheid kan bepalen wat je met je eigen lichaam doet?
Vind je het fijn dat je zelf kan kiezen of je het vaccin wilt of niet?
pi_198316024
quote:
15s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:49 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Vind je het nou een fijn idee dat de overheid kan bepalen wat je met je eigen lichaam doet?
Waar doet de overheid dat? Je word niet verplicht er één te nemen.
pi_198316296
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:58 schreef babylon het volgende:

[..]

Waar doet de overheid dat? Je word niet verplicht er één te nemen.
Ja het is wel verplicht anders mag je niet meer meedoen.
pi_198316328
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:19 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Nou ik wil me best graag laten vaccineren maar ik wil absoluut geen vaccinatiepaspoort. Ik vind dat hele enge ontwikkelingen om nog maar te zwijgen over dataveiligheid als al onze medische gegevens maar met iedereen gedeeld moeten worden.

Het lukt alleen de GGD al niet om data over vaccinaties en testen op een veilige manier te bewaren. Moeten we er nou echt vertrouwen in hebben dat dit op Europese Schaal wel allemaal goed gaat?

Daarnaast lees ik heel vaak, het is je eigen keuze maar je zal moeten leven met de gevolgen. Iemand uitsluiten van het sociale leven wanneer iemand geen vaccinatiepaspoort wil is hetzelfde als verplichten.

Anders zou je ook kunnen zeggen: belasting betalen is in Nederland vrijwillig, het heeft alleen gevolgen voor je vrijheid wanneer je er voor kiest om het niet te doen.
Precies, mensen die zeggen dat zoiets vrijwillig zijn vind ik gevaarlijker dan corona zelf.
pi_198316449
Als ik kinderen zou hebben en jij een antivaxxer met kinderen bent, dan verbied ik mijn kinderen om met jouw kinderen om te gaan en jou negeer ik dan.

Dus, het is linksom of rechtsom, hoe dan ook, ben je volgens mij een sociopaat, als je twijfelt om 1 keer in je leven ook eens aan anderen te denken.
pi_198316451
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:17 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja het is wel verplicht anders mag je niet meer meedoen.
Jij hebt ook een verplicht rijbewijs?
Hoe zit het met je zwemdiploma? Ook opgelegd?
Of accepteer je dat je sommige dingen niet mag, als je niet kan bewijzen dat dat veilig kan?
pi_198316527
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:27 schreef babylon het volgende:

[..]

Jij hebt ook een verplicht rijbewijs?
Hoe zit het met je zwemdiploma? Ook opgelegd?
Of accepteer je dat je sommige dingen niet mag, als je niet kan bewijzen dat dat veilig kan?
Zwemmen zonder dat je kan zwemmen, blub blub blub blub......
pi_198316533
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:27 schreef babylon het volgende:

[..]

Jij hebt ook een verplicht rijbewijs?
Hoe zit het met je zwemdiploma? Ook opgelegd?
Of accepteer je dat je sommige dingen niet mag, als je niet kan bewijzen dat dat veilig kan?
Zonder rijbewijs mag je niet naar de film ? Zonder zwemdiploma mag je niet op reis ?

Jij noemt 2 dingen als die niet hebt kan je 1 ding niet doen, zonder vaccinatiebewijs mag je niet meer meedoen aan de maatschappij. Hopelijk begrijp je het verschil.
pi_198316559
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:32 schreef macca728 het volgende:

[..]

Zonder rijbewijs mag je niet naar de film ? Zonder zwemdiploma mag je niet op reis ?
Zonder rijbewijs mag je niet een auto besturen, zonder zwemdiploma mag je niet in het diepe, zonder vaccinatiebewijs mag je niet naar de film of op reis.

Maar in geen geval moet je een vaccinatie, rijbewijs of zwemdiploma halen van de staat.

Overigens, heel wat reizen die je nu al niet mag maken zonder het gele boekje.
  Leukste jonkie 2022 donderdag 4 maart 2021 @ 11:34:16 #28
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_198316564
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:50 schreef Questular het volgende:

[..]

Vind je het fijn dat je zelf kan kiezen of je het vaccin wilt of niet?
Dat zou ik heel fijn vinden ja. :)
-XOXO- Je maintiendrai
pi_198316574
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:34 schreef babylon het volgende:

[..]

Zonder rijbewijs mag je niet een auto besturen, zonder zwemdiploma mag je niet in het diepe, zonder vaccinatiebewijs mag je niet naar de film of op reis.

Maar in geen geval moet je een vaccinatie, rijbewijs of zwemdiploma halen van de staat.

Overigens, heel wat reizen die je nu al niet mag maken zonder het gele boekje.
Nee zonder vaccinatiebewijs mag je 1000 dingen niet meer doen straks. Niet 1 ding.
.
  Leukste jonkie 2022 donderdag 4 maart 2021 @ 11:35:19 #30
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_198316575
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:58 schreef babylon het volgende:

[..]

Waar doet de overheid dat? Je word niet verplicht er één te nemen.
Mensen sociaal en maatschappelijk uitsluiten is evengoed een vorm van verplichten.
-XOXO- Je maintiendrai
pi_198316597
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:34 schreef babylon het volgende:

[..]

Zonder rijbewijs mag je niet een auto besturen, zonder zwemdiploma mag je niet in het diepe, zonder vaccinatiebewijs mag je niet naar de film of op reis.

Maar in geen geval moet je een vaccinatie, rijbewijs of zwemdiploma halen van de staat.

Overigens, heel wat reizen die je nu al niet mag maken zonder het gele boekje.
Een vrouwelijke antivaxxer kan je zo laten vaccineren.

Je biedt haar eeen reis naar een ver tropisch eiland aan, voor een spotprijsje, op de voorwaarde van een covidvaccin. Zijn meteen alle principes verdwenen.
pi_198316613
Ik blijf het absurd vinden dat het gros van de mensen dit maar heel normaal vindt.

Het is niet normaal dat de overheid eventjes voor je kan bepalen dat je niet meer mee mag/kan doen aan het leven. Het is volstrekte waanzin. 8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_198316629
Precies en het is ook nutteloos want als 80/90% zich wel vrijwillig vaccineert is het ook voldoende om het virus onschadelijk te maken.
pi_198316635
Ik denk dat heel veel jankerds, sorry maar zo zie ik jullie, niemand kennen die in de zorg werkt of corona hebben gehad. Dan zou je met liefde een vaccinatie nemen en het grotere plaatje wel snappen IPV in de krochten van het internet je eigen waarheid zoeken. Ik kan wel uitweiden over mijn ervaringen met corona maar de wappies zijn al zo ver weg, die geloven niks meer.
pi_198316672
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ach jee.
Dat denk ik nou bij al jouw gehuil.
pi_198316703
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:41 schreef Document1 het volgende:

[..]

Dat denk ik nou bij al jouw gehuil.
Ga je roken ook verbieden ? Je moet mensen kennen die longkanker kregen, dat is pas lijden.
n toch wil ik roken niet verbieden.
pi_198316760
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:44 schreef Document1 het volgende:

[..]

Ik werk met mensen met corona bijvoorbeeld, ik sta wel eens in heel beschermend pak iemand te verzorgen en jij, wat heb jij gedaan? Een beetje janken op een forum over een vaccinatie? Je bent een stumper.
Hey Dank je wel, je bent een held, dank je wel maar weer.
pi_198316763
Ach het schelden gaat weer beginnen., wappies, jankerds, stumper.....

Goede argumenten.
pi_198316853
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:47 schreef macca728 het volgende:
Ach het schelden gaat weer beginnen., wappies, jankerds, stumper.....

Goede argumenten.
Ach iedereen roept maar wat. Zorgen maken doe ik pas als machthebber concrete plannen hebben.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198316856
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:44 schreef Document1 het volgende:

[..]

Ik werk met mensen met corona bijvoorbeeld, ik sta wel eens in heel beschermend pak iemand te verzorgen en jij, wat heb jij gedaan? Een beetje janken op een forum over een vaccinatie? Je bent een stumper.
Niet vervelend bedoeld maar ik zou proberen wat afstand te nemen van je werk en beseffen dat wat jij meemaakt uitzonderingen zijn en niet de regel.
pi_198316909
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ach iedereen roept maar wat. Zorgen maken doe ik pas als machthebber concrete plannen hebben.
De plannen beginnen anders aardig concrete vormen aan te nemen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_198316931
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee zonder vaccinatiebewijs mag je 1000 dingen niet meer doen straks. Niet 1 ding.
.
Ja dus? Maakt het nog steeds niet verplicht.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:35 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Mensen sociaal en maatschappelijk uitsluiten is evengoed een vorm van verplichten.
Nee, dat is een vorm van beschermen.
pi_198316943
quote:
13s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:37 schreef vosss het volgende:
Ik blijf het absurd vinden dat het gros van de mensen dit maar heel normaal vindt.

Het is niet normaal dat de overheid eventjes voor je kan bepalen dat je niet meer mee mag/kan doen aan het leven. Het is volstrekte waanzin. 8)7
Dat doet ze nu al. De overheid bepaalt met dat bewijs wie er ondertussen weer veilig is om wel weer mee te doen. Je draait het om.
pi_198317001
quote:
3s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:00 schreef vosss het volgende:

[..]

De plannen beginnen anders aardig concrete vormen aan te nemen.
Ik heb nog niks concreets gehoord behalve wat natte scheten van toerisme landen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198317043
En wéér een stukje van Indymedia.

https://webcache.googleus(...)k&gl=nl&client=opera

En vervolgens geen reactie meer geven. Dus doe geen moeite het hele stuk te lezen en te reageren. TS geeft er namelijk geen donder om.
pi_198317073
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:10 schreef Mutsaers__78 het volgende:
En wéér een stukje van Indymedia.

https://webcache.googleus(...)k&gl=nl&client=opera

En vervolgens geen reactie meer geven. Dus doe geen moeite het hele stuk te lezen en te reageren. TS geeft er namelijk geen donder om.
Dat doet deze gebruiker vaker en daar staat hij/zij ook bekend om.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:14:17 #47
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198317081
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:23 schreef capricia het volgende:
Als het merendeel gevaccineerd is, en de ziekenhuizen zijn leeg, is zo'n vaccinatiebewijs echt niet meer interessant.
Dus kun je vragen stellen over de intenties achter het bijzonder snelle proces wat nu ingericht wordt om een bewijs te introduceren. Wat gebeurt er daarna?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_198317084
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb nog niks concreets gehoord behalve wat natte scheten van toerisme landen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)resenteerd~a2690f3e/
pi_198317108
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:10 schreef Mutsaers__78 het volgende:
En wéér een stukje van Indymedia.

https://webcache.googleus(...)k&gl=nl&client=opera

En vervolgens geen reactie meer geven. Dus doe geen moeite het hele stuk te lezen en te reageren. TS geeft er namelijk geen donder om.
Ik heb ff de disclaimers van die drek gelezen, het klinkt als pillenbekkie van denk. Bedankt voor de info. Is er nog iemand hier met een ban hammer, want dit is natuurlijk pure trolollolol.
pi_198317155
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:27 schreef babylon het volgende:

[..]

Jij hebt ook een verplicht rijbewijs?
Hoe zit het met je zwemdiploma? Ook opgelegd?
Of accepteer je dat je sommige dingen niet mag, als je niet kan bewijzen dat dat veilig kan?
Ik heb ook een immuumsysteem...
pi_198317209
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:22 schreef aspi het volgende:

[..]

Ik heb ook een immuumsysteem...
En die slaat kompleet op hol door dit virus, dus ja, jouw imuunsysteem werkt. Het werkt zo goed dat het infecties maakt in de longen onder andere om dit virus eruit te werken.
Er is 1 probleem, het is een compleet nieuwe variant en jouw leger van imuunsysteem, plaatst een paar atoombommen in plaats van een wat meer gerichte aanval.
pi_198317219
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:26 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

En die slaat kompleet op hol door dit virus, dus ja, jouw imuunsysteem werkt. Het werkt zo goed dat het infecties maakt in de longen onder andere om dit virus eruit te werken.
Er is 1 probleem, het is een compleet nieuwe variant en jouw leger van imuunsysteem, plaatst een paar atoombommen in plaats van een wat meer gerichte aanval.
Die van mij en van miljoenen anderen werkten prima anders..
pi_198317231
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:22 schreef aspi het volgende:

[..]

Ik heb ook een immuumsysteem...
Ja, en dat is onvoldoende bewezen voor de gemiddelde mens.
pi_198317353
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:27 schreef babylon het volgende:

[..]

Ja, en dat is onvoldoende bewezen voor de gemiddelde mens.
? Hoe bedoel je? Dat een gemiddeld persoon dit virus niet aankan?
pi_198317462
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:36 schreef aspi het volgende:

[..]

? Hoe bedoel je? Dat een gemiddeld persoon dit virus niet aankan?
als we jou heel veel virus deeltjes van covid toe dienen, wordt je waarschijnlijk ziek, net als bij griep.

De meesten overleven het en sommigen niet, vaak door andere onderliggende anndoeningen, maar ook bij ouderdom en ook bij pech.
Het is in ieder geval op dit moment dodelijker dan de griep van de afgelopen jaren, daarom is ook zo druk in de ziekenhuizen.
En jij weet niet of je het immuun systeem van je vader of moeder geerfd hebt en welke beter bestand is tegen deze nieuwe covid versie.

En volgens mij ben je ook niet slim genoeg om het allemaal te begrijpen.
pi_198317469
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:36 schreef aspi het volgende:

[..]

? Hoe bedoel je? Dat een gemiddeld persoon dit virus niet aankan?
Niet zonder daarmee exponentieel de rest van de bevolking te besmetten.
pi_198317509
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:43 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

als we jou heel veel virus deeltjes van covid toe dienen, wordt je waarschijnlijk ziek, net als bij griep.

De meesten overleven het en sommigen niet, vaak door andere onderliggende anndoeningen, maar ook bij ouderdom en ook bij pech.
Het is in ieder geval op dit moment dodelijker dan de griep van de afgelopen jaren, daarom is ook zo druk in de ziekenhuizen.
En jij weet niet of je het immuun systeem van je vader of moeder geerfd hebt en welke beter bestand is tegen deze nieuwe covid versie.

En volgens mij ben je ook niet slim genoeg om het allemaal te begrijpen.
Ahhh nee ik begrijp het allemaal niet.. Als je dat graag wilt prima hoor :)
pi_198317510
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:43 schreef babylon het volgende:

[..]

Niet zonder daarmee exponentieel de rest van de bevolking te besmetten.
wablief?
pi_198317534
Het gaat er toch niet of het vaccin goed is ?

Het gaat erom dat mensen het VRIJWILLIG nemen ja of nee zonder uitsluiting aan het maatschappelijk leven.

Als 80% van de bevolking gevaccineert is is dat voldoende. Desnoods kan je ook nog denken aan het overleggen van een sneltest bij reizen bv.
pi_198317557
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:47 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

wablief?
De gemiddelde persoon overleefd het virus wel. Dat is waar aspi op doelt. Maar voordat het virus verslagen is, is het wel naar andere verspreid (als je geen maatregelen neemt).
pi_198317561
En voor 90% van de mensen heeft het virus geen of nauwelijks effect.
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 12:55:13 #62
236264 crew  capricia
pi_198317644
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:48 schreef macca728 het volgende:
Het gaat er toch niet of het vaccin goed is ?

Het gaat erom dat mensen het VRIJWILLIG nemen ja of nee zonder uitsluiting aan het maatschappelijk leven.

Als 80% van de bevolking gevaccineert is is dat voldoende. Desnoods kan je ook nog denken aan het overleggen van een sneltest bij reizen bv.
Prima toch?
En zolang dat niet het geval is mogen landen zelf bepalen of ze niet gevaccineerde en niet recent geteste mensen toelaten.
Definitely not CIA
pi_198317679
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:50 schreef macca728 het volgende:
En voor 90% van de mensen heeft het virus geen of nauwelijks effect.
het is een kwestie van tijd, dat het ergens aan de andere kant van de wereld, verandert in meer schadelijker mutaties, als het een pandemie is.
Of hier, die mutaties blijven komen, of ze meer of minder erg zijn weet niemand, maar hoe dan ook die komen. En de oplossing is zo snel mogelijk groepsimmuniteit, dat gaat uiteindelijk vanzelf. Maar door te vaccineren, kan jij straks misschien weer op vakantie.
pi_198317852
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198317951
Een positieve pcr test is niet hetzelfde als een besmetting.
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 13:19:45 #66
236264 crew  capricia
pi_198317984
Andere vraag: zou je liever zien dat de EU zo'n digitaal bewijs ontwikkelt, of beter Google en co?
Definitely not CIA
pi_198318083
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:19 schreef capricia het volgende:
Andere vraag: zou je liever zien dat de EU zo'n digitaal bewijs ontwikkelt, of beter Google en co?
privacy zal de meeste mensen een rotzorg zijn. Zolang het gratis is, gaat het heel populair worden.
pi_198318150
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:17 schreef mark16 het volgende:
Een positieve pcr test is niet hetzelfde als een besmetting.
Klopt een arts moet beoordelen dmv vragen of de uitslag correct is
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198318162
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:19 schreef capricia het volgende:
Andere vraag: zou je liever zien dat de EU zo'n digitaal bewijs ontwikkelt, of beter Google en co?
Geen van beiden
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 13:32:06 #70
236264 crew  capricia
pi_198318180
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Geen van beiden
Is ook een eigen keuze.
Definitely not CIA
pi_198318319
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:48 schreef macca728 het volgende:
Het gaat er toch niet of het vaccin goed is ?

Het gaat erom dat mensen het VRIJWILLIG nemen ja of nee zonder uitsluiting aan het maatschappelijk leven.

Als 80% van de bevolking gevaccineert is is dat voldoende. Desnoods kan je ook nog denken aan het overleggen van een sneltest bij reizen bv.
Het moet ook vrijwillig blijven, uitsluiting van de maatschappij als je geen vaccinatie wilt of kunt nemen is echt een stap te ver.
  donderdag 4 maart 2021 @ 13:43:54 #72
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_198318370
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:40 schreef aspi het volgende:

[..]

Het moet ook vrijwillig blijven, uitsluiting van de maatschappij als je geen vaccinatie wilt of kunt nemen is echt een stap te ver.
Waarom? Aan elke keuze hangen consequenties. Het is tijd dat je wat minder egoistisch gaat zijn.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_198318375
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:40 schreef aspi het volgende:

[..]

Het moet ook vrijwillig blijven, uitsluiting van de maatschappij als je geen vaccinatie wilt of kunt nemen is echt een stap te ver.
Je sluit je zelf af van de maatschappij. Dat doe je vrijwillig zelf eigenwijs.
pi_198318414
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:26 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Dan moeten mensen maar hun handen wassen en niet zo nodig kuchen in elkaars gezicht.

Ik weet niet hoe oud je bent en of je uberhaupt een baan hebt (waarmee je dagelijks buiten de deur komt en met mensne te maken hebt), maar decennia tussen mongolen werken heeft mij geleerd: het mag NOG strenger. De ikke ikke rest mag stikke mentaliteit in het Westen is DE reden dat ze in Azie WEL opengaan en hier niet, en als er zelfs nu op heden monteurs komen op de werkvloer die mensen besmetten zelfs als ze POSITIEF getest zijn omdat ze 'geen klachten hebben en hart voor de zaak' dan denk ik van: haal de galg er uit, en doe publieke ophangingen.
BAM.

Zo is het. Allemaal individualisten hier in het westen. En allemaal maar janken, maar ik mag dit en ik mag dat niet. Jankerts.
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_198318421
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:44 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Je sluit je zelf af van de maatschappij. Dat doe je vrijwillig zelf eigenwijs.
Dus geen keuze want je wordt gedwongen.

God is het nu zo moeilijk te bevatten ?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')