abonnement Unibet Coolblue
pi_198313277
Texas, in vergelijking met Nederland, 29 miljoen inwoners 7700 dagelijkse besmettingen, dat komt overeen, ook het aantal vaccinaties.

Artikel:
Inwoners van Texas hoeven vanaf volgende week geen mondkapjes meer te dragen en alle bedrijven mogen de deuren openen, zónder beperkingen. De gouverneur van de staat heeft besloten dat alle coronamaatregelen worden opgeheven: "Het virus is niet plotseling verdwenen, maar maatregelen zijn niet langer nodig."

Dat vertelde de Texaanse gouverneur Greg Abbott gisteren. De gouverneur van de Amerikaanse staat Mississippi, Tate Reeves, volgde het voorbeeld van Abbott op. Ook hij besloot alle maatregelen in zijn staat op te heffen. Vanaf morgen zijn mondkapjes al niet meer nodig in Mississippi. In Texas gelden de versoepelingen vanaf volgende week woensdag.

twitter


'Dit moet stoppen'
"Het is tijd om Texas honderd procent te openen", zei Abbott. In de staat zijn meer 42.000 mensen overleden aan de gevolgen van het coronavirus. "Maar er zijn teveel inwoners door de maatregelen aan de zijlijn geraakt", vertelde Abbott. "Er zijn teveel ondernemers die hun rekeningen niet meer kunnen betalen. 0


Omdat het aantal gevaccineerden de afgelopen tijd flink is toegenomen en er betere behandelmethoden voor coronapatiënten zijn, bevindt Texas zich volgens de gouverneur in een 'goede positie' om te versoepelen. Uit cijfers van de Johns Hopkins Universiteit blijkt dat inmiddels één op de twintig inwoners van Texas gevaccineerd is.

Persoonlijke verantwoordelijkheid
Abbott geeft toe dat het virus niet plotseling verdwenen is, maar maatregelen vanuit de staat zijn volgens hem niet langer nodig. "Het opheffen van de maatregelen betekent niet dat je geen persoonlijke verantwoordelijkheid meer hebt voor je naasten", benadrukt Abbott. "Maar mensen en bedrijven hebben de staat niet nodig om ze te vertellen hoe ze zich moeten gedragen."

Ook in de Amerikaanse staat Florida worden de coronamaatregelen niet serieus genomen. Bijna niemand draagt er een mondkapje en in supermarkten wordt het zelfs ontmoedigd.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)apje-bedrijven-virus
pi_198313373
Positief nieuws, wordt tijd dat Europa ook zo gaat handelen!
Cindy De Vuyst
pi_198313534
Hebben ze lang volgehouden het nieuwe beleid. Eens kijken wat het ze brengt
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 4 maart 2021 @ 07:03:16 #4
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198313554
Dus eigenlijk doen ze hetzelfde als wij, alleen Nederland is zo verstandig het stap voor stap te doen?

Hier gaan we ook versoepelen tegen de cijfers in, alleen we bouwen wat langzamer af zodat je nog terug kan als het toch wel erg tegen valt.

Maar goed, dat ze daar in de VS maling aan hebben mag geen verrassing zijn. Daarom gaan er ook relatief meer mensen dood, want zelfs bij health care is het 'MUH FREEDUMB'.
Laffe huichelaar
pi_198313563
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 05:43 schreef einzeinz het volgende:
Positief nieuws, wordt tijd dat Europa ook zo gaat handelen!
De eu heeft nooit iets dicht gegooid alleen de landen nemen hun eigen maatregelen. :P
  donderdag 4 maart 2021 @ 07:10:48 #6
338319 ZarB
Piña colada
pi_198313583
*boekt ticket naar Texas* *O* *O*
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  donderdag 4 maart 2021 @ 07:15:06 #7
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_198313600
Interessant experiment.
Benieuwd hoe dit uitpakt.
Als binnen een paar weken de cijfers niet exponentieel stijgen, gaat heel de USA los ....
  donderdag 4 maart 2021 @ 07:22:33 #8
22565 asco
Los in deze tent
pi_198313624
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 07:10 schreef ZarB het volgende:
*boekt ticket naar Texas* *O* *O*
Mooie roadtrip maken in dat geweldige land, heerlijk. *O*
Eindigen in Vegas en helemaal LOS gaan. :s)
Kan niet wachten om weer te gaan. _O_
  donderdag 4 maart 2021 @ 07:27:18 #9
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_198313643
Slim wel. Even kijken hoe het in andere landen gaat en dan een besluit nemen.
Ben benieuwd hoeveel extra doden dit gaat opleveren in Texas.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_198313650
https://www.nytimes.com/i(...)ronavirus-cases.html

Hier houden ze de cijfers van texas goed bij. Een kijken hoe het zich weer gaat ontwikkelen daar.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 4 maart 2021 @ 07:48:41 #11
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_198313774
Oooh, 1 op de 20 al, dat is bijna iedereen, kan prima :)!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:08:23 #12
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_198313966
Nou Biden heeft zn land lekker onder controle he
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:10:31 #13
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198313976
quote:
15s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:08 schreef junkiesietze het volgende:
Nou Biden heeft zn land lekker onder controle he
Daar kan Biden niet zoveel aan doen. Elke staat mag doen wat ze willen. (hence de Verenigde Staten)
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:12:04 #14
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198313997
Ben benieuwd ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198314247
Zo jammer dat ik niet daar woon, ik zou echt direct lekker los gaan en m'n mondvodjes verbranden 😭😭😭
#WeesGeenWhales
pi_198314257
Yes, een nieuwe golf in Texas *O*
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_198314273
Gefaalde staat. Letterlijk.
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:44:19 #18
14505 OProg
A Life in Music
pi_198314342
Het probleem in een land als Amerika is natuurlijk ook gewoon dat er geen enkel vangnet is. Geen geld binnen krijgen is uiteindelijk gewoon geen huis en eten hebben en zijn de mensen aan de bedelstaf.

En helemaal in dit soort staten hoef je ook niet aan te komen met steunpakketten, want dat levert een soort "anti-communist armed resistance" op.

Wel benieuwd wat er nu precies het gevolg gaat zijn trouwens.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_198314524
quote:
15s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:08 schreef junkiesietze het volgende:
Nou Biden heeft zn land lekker onder controle he
Dat heeft hij zeker...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198314677
Totale oppervlakte van Texas is wel iets anders dan de oppervlakte van Nederland. En laat dit virus het nu net prima doen in dichtbevolkte gebieden. Maar ik ben benieuwd, als het allemaal meevalt daar kan dat wel positieve effecten hebben voor de rest van de wereld.
  donderdag 4 maart 2021 @ 09:09:54 #21
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198314678
Texas? Die staat die zonder stroom kwam te zitten na een sneeuwstorm waarna mensen die nog wel stroom hadden ineens rekeningen van 10.000en dollars kregen? Die staat die er prat op gaat dat ze lage belastingen hebben maar vervolgens geen onderhoud aan de wegen kunnen plegen als er 30 cm sneeuw op ligt? Ah ja, die staat geloof ik wel dat ze daar goede beslissingen kunnen nemen ja :') .

Overigens, als je dan de vergelijking maakt, kijk dan ook even naar de oppervlakte:
Texas: 696.241 km²
NL: 41,543 km²

Niet heel goed te vergelijken dus qua dichtheid van de bevolking.
  donderdag 4 maart 2021 @ 09:12:21 #22
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198314695
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:09 schreef Questular het volgende:
Totale oppervlakte van Texas is wel iets anders dan de oppervlakte van Nederland. En laat dit virus het nu net prima doen in dichtbevolkte gebieden. Maar ik ben benieuwd, als het allemaal meevalt daar kan dat wel positieve effecten hebben voor de rest van de wereld.
Klopt, maar in Texas heb je ook enkele (hele) grote steden als Houston, Dallas, San Antonio en Austin. Dus ook in Texas heb je genoeg plekken waar er veel mensen op elkaar leven.
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 09:13:44 #23
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_198314712
Interessant expiriment. Ik zal het hier vanaf mijn zolderkamer met grote belangstelling volgen.
pi_198314723
Texas _O_ Dat er maar veel staten/landen mogen volgen!
pi_198314743
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 07:48 schreef heywoodu het volgende:
Oooh, 1 op de 20 al, dat is bijna iedereen, kan prima :)!
7,5 % volledig gevaccineerd, 13,8 % heeft tenminste 1 vaccinatie gehad.
https://ourworldindata.org/us-states-vaccinations
Tezamen met de natuurlijke immuniteit door alle besmettingen die daar zijn geweest kun je denk ik een heel eind komen.We gaan het zien, ik ben benieuwd.
pi_198314770
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:16 schreef ConciergeOpDeRijks het volgende:

[..]

7,5 % volledig gevaccineerd, 13,8 % heeft tenminste 1 vaccinatie gehad.
https://ourworldindata.org/us-states-vaccinations
Tezamen met de natuurlijke immuniteit door alle besmettingen die daar zijn geweest kun je denk ik een heel eind komen.We gaan het zien, ik ben benieuwd.
En helemaal als ze zicht hebben op allemaal minstens 1 dosis van het vaccin op korte termijn. Dan kun je natuurlijk nog een golf krijgen, maar het hoeft ook geen gigantische golf te zijn.
pi_198314796
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:18 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En helemaal als ze zicht hebben op allemaal minstens 1 dosis van het vaccin op korte termijn. Dan kun je natuurlijk nog een golf krijgen, maar het hoeft ook geen gigantische golf te zijn.
+ het aantal zware gevallen gaat dan ook drastisch lager zijn als ze opschieten met vaccineren.
pi_198314825
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:20 schreef Questular het volgende:

[..]

+ het aantal zware gevallen gaat dan ook drastisch lager zijn als ze opschieten met vaccineren.
Ja precies. Dus denk ik wel een gecaulculeerd risico, een andere gouveneur schoot al in paniek met de stelling dat het dan tegen de zomer helemaal fout kan gaan. Yeah right als iedereen al een 1 dosis heeft gehad :')
pi_198314986
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:22 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ja precies. Dus denk ik wel een gecaulculeerd risico, een andere gouveneur schoot al in paniek met de stelling dat het dan tegen de zomer helemaal fout kan gaan. Yeah right als iedereen al een 1 dosis heeft gehad :')
Het lijkt me dat je nu je al zo lang maatregelen hebt, beter nog een maandje extra kunt wachten. Ik verdenk deze gouveneur er van dat er weinig berekeningen achter het "gecalculeerde risico" zitten.
  donderdag 4 maart 2021 @ 09:51:22 #30
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198315093
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:40 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Het lijkt me dat je nu je al zo lang maatregelen hebt, beter nog een maandje extra kunt wachten. Ik verdenk deze gouveneur er van dat er weinig berekeningen achter het "gecalculeerde risico" zitten.
In een ideale wereld waarin het aanhouden van die maatregelen geen neveneffecten heeft wel ja. We leven echter in de echte wereld, dus zo simpel is het niet.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 4 maart 2021 @ 10:17:16 #31
22565 asco
Los in deze tent
pi_198315409
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:14 schreef Anton91 het volgende:
Texas _O_ Dat er maar veel staten/landen mogen volgen!
In Las Vegas zijn een hoop restricties ook al weken geleden opgeheven en daar gaan de cijfers ook al net zo lang naar beneden.
pi_198315812
Het voor- en nadeel aan Amerika is wel dat je allerlei verschillende staten hebt die hun eigen ding doen. Nadeel is dat je nooit één beleid kunt voeren. Voordeel is dat er ook meer geëxperimenteerd kan worden met dingen die hier onbespreekbaar zouden zijn. En dat je gewoon naar een andere staat kunt als het je thuis niet bevalt. En dus heb je behoorlijk wat concurrentie onderling. Het hele concept van een 'New York City' wordt een beetje zinloos als iedereen thuiswerkt. Dan gaan staten elkaar op den duur beconcurreren: wie is er open for business, wie heeft straks geen vaccinpaspoort?

Er zijn nu enkele staten die behoorlijk versoepeld hebben, wil niet zeggen dat er niks meer gedaan wordt. Je hebt daar veel meer dat een county of een winkel een mondkapjesplicht kan instellen in plaats van de staat. Wat Florida daar bij heeft gedaan is dat een county geen boetes meer mag innen voor het niet houden aan coronaregels.

En ondanks het verontwaardigde piepstemmetje van Mouthaan is het daar nog geen dampende krater, maar zijn de resultaten ongeveer gemiddeld en niet slechter dan New York en California waarvan de gouverneurs alom bewierookt werden. Totdat bleek dat Cuomo van New York afgelopen voorjaar inderdaad bewust besmette bejaarden van ziekenhuizen naar verpleeghuizen heeft gestuurd, zoals al bijna een jaar geroepen wordt door die vieze vuile Trump-supporters. Maar nee dat kon allemaal niet waar zijn, CNN zei toch dat Cuomo een held is, hij heeft zelfs een boek geschreven over leiderschap tijdens een pandemie.

Ik wil Trump trouwens ook niet verdedigen, die beste man heeft veel slechter gemaakt en weinig beter gemaakt, behalve misschien vaccins. Maar je ziet nu gewoon dat een president niet veel invloed heeft. Je kunt betogen dat Trump de verkiezing heeft verloren vanwege de pandemie. Biden zou i.t.t. Trump een plan hebben dat de koers radicaal zou veranderen. In plaats daarvan is steun aan particulieren en ondernemers nog steeds niet geregeld, en als federale overheid kun je verder niks doen behalve een mondkapjesplicht in federale gebouwen. Het zou helpen als men zich in Amerika eens realiseert dat een president geen keizer is, maar dat zou het hele show-aspect van die verkiezingen voorgoed irrelevant maken.

Iedereen rent nog steeds als een kip zonder kop alle kanten op. Het CDC roept nu dat je twee maskers over elkaar moet dragen en de verstandige mainstream media publiceren infographics dat drie maskers misschien wel nog veiliger is. Dus er is nog niet eens het begin van een realistisch discours over wat wel werkt en wat niet.

Ik weet niet of het in de context van Texas of waar dan ook verstandig is om álles open te gooien, lijkt me eerder een gevolg van de omstandigheid dat je daar niet veel overheidssteun krijgt. Maar ik kan me wel voorstellen dat zoiets als een statewide mondkapjesplicht net zo veel zin heeft als hier, en dat het niet verkeerd is om te snoeien in het oerwoud aan maatregelen die meer symbolisch zijn, maar die wel de aandacht van de politie vereisen. Dus wat dat betreft gaan we het wel meemaken. Ik durf te wedden dat ook Texas over 2 weken niet ineens een dampende krater zal zijn, of er moet weer een laagje sneeuw vallen. ;)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 4 maart 2021 @ 10:46:46 #33
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198315846
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 07:03 schreef timmmmm het volgende:
Dus eigenlijk doen ze hetzelfde als wij, alleen Nederland is zo verstandig het stap voor stap te doen?

Hier gaan we ook versoepelen tegen de cijfers in, alleen we bouwen wat langzamer af zodat je nog terug kan als het toch wel erg tegen valt.

Maar goed, dat ze daar in de VS maling aan hebben mag geen verrassing zijn. Daarom gaan er ook relatief meer mensen dood, want zelfs bij health care is het 'MUH FREEDUMB'.
Tegen welke cijfers in? Het aantal positieven zegt niks zolang de ziekenhuizen gewoon langzaamaan leeg lopen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 4 maart 2021 @ 10:48:42 #34
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198315874
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 05:43 schreef einzeinz het volgende:
Positief nieuws, wordt tijd dat Europa ook zo gaat handelen!
Ik zie dit meer als een experiment. En zou even afwachten wat er daar gaat gebeuren. Lopen de besmettingen daar op? Lopen de ziekenhuizen vol? Moeten we er hier nier aan beginnen dus.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198316452
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:43 schreef Vasilevski het volgende:
Er zijn nu enkele staten die behoorlijk versoepeld hebben, wil niet zeggen dat er niks meer gedaan wordt. Je hebt daar veel meer dat een county of een winkel een mondkapjesplicht kan instellen in plaats van de staat.
En laat staan de federale overheid, die al helemaal bar weinig kan. Dat kennen we hier niet, getuige ook de reacties in dit topic dat "Biden het niet op orde heeft", of "ze daar in de VS" maar wat doen. Ik vermoed dat het in de grootsteden zichzelf grotendeels wel zal reguleren (zie bijvoorbeeld de reactie van een TEA); maar het is zeker interessant om te volgen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:12:48 #36
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198317065
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:46 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Tegen welke cijfers in? Het aantal positieven zegt niks zolang de ziekenhuizen gewoon langzaamaan leeg lopen.
De cijfers van het ziekenhuis stijgen natuurlijk altijd later dan de besmettingscijfers.

Maar als het goed is, zouden die inderdaad onder controle moeten blijven nu een goed deel van de groep die in het ziekenhuis beland al gevaccineerd is. Maar dat zou je normaal eerst nog even af 'moeten' wachten. Maar dat is de balans tussen veiligheid en vrijheid die nu voor het eerst meer de andere kant op slaat. Wij doen het alleen wat voorzichtiger dan Texas
Laffe huichelaar
pi_198317152
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:48 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zie dit meer als een experiment. En zou even afwachten wat er daar gaat gebeuren. Lopen de besmettingen daar op? Lopen de ziekenhuizen vol? Moeten we er hier nier aan beginnen dus.
Ik ben wel voorstander van die strategie!
Cindy De Vuyst
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 4 maart 2021 @ 12:22:40 #38
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198317154
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:12 schreef timmmmm het volgende:

[..]

De cijfers van het ziekenhuis stijgen natuurlijk altijd later dan de besmettingscijfers.

Maar als het goed is, zouden die inderdaad onder controle moeten blijven nu een goed deel van de groep die in het ziekenhuis beland al gevaccineerd is. Maar dat zou je normaal eerst nog even af 'moeten' wachten. Maar dat is de balans tussen veiligheid en vrijheid die nu voor het eerst meer de andere kant op slaat. Wij doen het alleen wat voorzichtiger dan Texas
De IC cijfers dalen al een paar weken. Langzaam, wel wel gestaag.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198317198
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:48 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zie dit meer als een experiment. En zou even afwachten wat er daar gaat gebeuren. Lopen de besmettingen daar op? Lopen de ziekenhuizen vol? Moeten we er hier nier aan beginnen dus.
Zou heel raar zijn als de besmettingen niet oplopen. Maar dat is niet zo erg.. Idd de ziekenhuizen is wat belangrijker..
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:39:16 #40
338319 ZarB
Piña colada
pi_198321740
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:17 schreef asco het volgende:

[..]

In Las Vegas zijn een hoop restricties ook al weken geleden opgeheven en daar gaan de cijfers ook al net zo lang naar beneden.
Jammer dat de vs nog steeds een inreisverbod heeft. Hef dat dan ook op! :(
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_198331134
Mooi, wordt steeds meer bewijs geleverd dat de maatregelen niet de heilige graal zijn.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 06:31:56 #42
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_198331386
Nogal rigoreus besluit
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_198331395
pi_198331543
quote:
Met voorbedachte rade als dadelijk het opengooien een flinke golf teweeg brengt kan hij biden de schuld geven. En het domme fox kijkende stemvee trapt er nog in ook. :')
pi_198331743
quote:
Iew!
Go hard or go home
  vrijdag 5 maart 2021 @ 08:01:52 #46
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_198331754
quote:
En dit is de Redder van Nederlandse Viruswappies? Je moet het maar durven.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_198331867
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:27 schreef nostra het volgende:

[..]

En laat staan de federale overheid, die al helemaal bar weinig kan. Dat kennen we hier niet, getuige ook de reacties in dit topic dat "Biden het niet op orde heeft", of "ze daar in de VS" maar wat doen. Ik vermoed dat het in de grootsteden zichzelf grotendeels wel zal reguleren (zie bijvoorbeeld de reactie van een TEA); maar het is zeker interessant om te volgen.
Daarom is het ook zo mooi dat het in Texas nu ook verboden is voor alle subgemeenten om te straffen voor covid regels of ze überhaupt in te stellen 😍
#WeesGeenWhales
  vrijdag 5 maart 2021 @ 08:25:07 #48
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198331882
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 02:43 schreef mark16 het volgende:
Mooi, wordt steeds meer bewijs geleverd dat de maatregelen niet de heilige graal zijn.
Dat moet dus nog blijken in Texas.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198331988
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 08:25 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat moet dus nog blijken in Texas.
Half, want hiervoor was alles ik geloof 75% open en afaik werd die hoestlapplicht ook niet echt nageleefd...
#WeesGeenWhales
  vrijdag 5 maart 2021 @ 08:49:32 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198332101
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:12 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Klopt, maar in Texas heb je ook enkele (hele) grote steden als Houston, Dallas, San Antonio en Austin. Dus ook in Texas heb je genoeg plekken waar er veel mensen op elkaar leven.
De burgemeesters van een deel van die steden zijn er dan ook niet blij mee.
Hier de rest van het artikel uit de OP, het deel dat in de OP ontbreekt:
quote:
Burgemeesters van de steden Mission, Houston en Dallas in de staat Texas zijn kritisch op het besluit van de gouverneur. Zij vragen iedereen nog mondkapjes te blijven dragen.

Harde werk
De burgemeester van Houston, Sylvester Turner, vertelt aan CNN dat de aankondiging van de gouverneur 'al het harde werk van zorgpersoneel en mensen in de frontlinie ondermijnt'.

De Amerikaanse president Joe Biden heeft intussen laten weten dat hij 'eind mei genoeg vaccins voor alle Amerikanen' denkt te hebben. Eerder zei hij dat het eind juli zo ver zou kunnen zijn. Volgens Biden is de vooruitgang mogelijk door fouten van de vorige regering te herstellen, onder meer door de distributie over het land te verbeteren.

'Het is nog niet voorbij'
Biden waarschuwt wel dat de pandemie nog erger kan worden, vooral vanwege nieuwe virusvarianten. "Het is nu niet de tijd om te verslappen. Het is nog niet voorbij."
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198332142
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 08:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

De burgemeesters van een deel van die steden zijn er dan ook niet blij mee.
Hier de rest van het artikel uit de OP, het deel dat in de OP ontbreekt:
[..]

Ze mogen het vragen, maar denk je echt dat bv jongeren daar nu niet helemaal los gaan om te vieren dat ze weer mogen dansen in een nightclub? Kroegen open gaan? Festivals, concerten, etc?

Vraag maar raak, maar bijna iedereen onder de 40 die weer wilt leven gewoon gaat natuurlijk lekker los nu lol
#WeesGeenWhales
pi_198348082
Niet alleen Texas, in deze staten geldt inmiddels geen gezichtsluierplicht meer:

Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 23:22:14 #53
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198348123
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:19 schreef chroestjov het volgende:
Niet alleen Texas, in deze staten geldt inmiddels geen gezichtsluierplicht meer:

[ afbeelding ]
Terecht. Ook al zo een onbewezen schijnmaatregel.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 5 maart 2021 @ 23:23:13 #54
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_198348141
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:22 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Terecht. Ook al zo een onbewezen schijnmaatregel.
Link?
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  vrijdag 5 maart 2021 @ 23:25:35 #55
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198348176
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:23 schreef aloa het volgende:

[..]

Link?
Heel link :Y
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198348241
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:23 schreef aloa het volgende:

[..]

Link?
Geloof je nog steeds in de functionaliteit van gezichtsluiers?
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 23:31:01 #57
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_198348259
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:29 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Geloof je nog steeds in de functionaliteit van gezichtsluiers?
Ik vraag om een link waar staat dat dat niet zo is.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  vrijdag 5 maart 2021 @ 23:31:33 #58
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_198348271
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Heel link :Y
Zo link zie je er niet uit.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_198348291
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:31 schreef aloa het volgende:

[..]

Ik vraag om een link waar staat dat dat niet zo is.
Alpha kenny one
pi_198348300
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:22 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Terecht. Ook al zo een onbewezen schijnmaatregel.
Het zou misschien nog wat helpen als men ze zou dragen op de plekken waar je daadwerkelijk veel en nauw contact hebt met mensen, nl. in de privésfeer. Maar dat zie ik mensen niet doen, en valt ook niet te controleren.
I'll give you something to do
pi_198348312
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:31 schreef aloa het volgende:

[..]

Ik vraag om een link waar staat dat dat niet zo is.
Nee, zoek het lekker zelf op?
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 23:33:39 #62
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_198348331
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:33 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Nee, zoek het lekker zelf op?
Oke, ga ik doen :)
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  vrijdag 5 maart 2021 @ 23:34:17 #63
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_198348341
quote:
Klein effect is anders dan geen effect.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_198348421
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:34 schreef aloa het volgende:

[..]

Klein effect is anders dan geen effect.
Hij had het over een schijnmaatregel, hij zij niet 'geen effect'.

Alpha kenny one
  vrijdag 5 maart 2021 @ 23:42:00 #65
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_198348457
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:38 schreef falling_away het volgende:

[..]

Hij had het over een schijnmaatregel, hij zij niet 'geen effect'.

Hij kan wel meer zeggen.
Iedereen die een beetje logisch nadenkt, snapt dat het wel degelijk helpt.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_198348465
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:42 schreef aloa het volgende:

[..]

Hij kan wel meer zeggen.
Iedereen die een beetje logisch nadenkt, snapt dat het wel degelijk helpt.
Het hoofd van het RIVM is het niet met je eens :D
Dit is puur uit wanhoop en politieke druk van de buurlanden hier ingevoerd.
Alpha kenny one
  vrijdag 5 maart 2021 @ 23:44:43 #67
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_198348498
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:42 schreef falling_away het volgende:

[..]

Het hoofd van het RIVM is het niet met je eens :D
Jammer voor hem.
De hele wereld draagt mondkapjes voor jan lul zeker :')

Het is toch logisch dat het minder snel verspreid wordt, als je een mondkapje voor hebt.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_198348535
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:44 schreef aloa het volgende:

[..]

Jammer voor hem.
De hele wereld draagt mondkapjes voor jan lul zeker :')

Ja inderdaad! :D Om 2 besmettingen op 200.000 dragers per week te beperken, dat noem ik wel 'voor Jan lul' ja

quote:
Het is toch logisch dat het minder snel verspreid wordt, als je een mondkapje voor hebt.
Waarom is dat logisch?
Alpha kenny one
  vrijdag 5 maart 2021 @ 23:49:19 #69
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_198348575
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:46 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ja inderdaad! :D Om 2 besmettingen op 200.000 dragers per week te beperken, dat noem ik wel 'voor Jan lul' ja
[..]

Waarom is dat logisch?
Link?
Of ben je gewoon wappie :')
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  vrijdag 5 maart 2021 @ 23:52:36 #70
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198348619
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:44 schreef aloa het volgende:

[..]

Jammer voor hem.
De hele wereld draagt mondkapjes voor jan lul zeker :')

Het is toch logisch dat het minder snel verspreid wordt, als je een mondkapje voor hebt.
Virusdeeltjes gaan daar toch makkelijk doorheen joh.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198348620
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:49 schreef aloa het volgende:

[..]

Link?
Of ben je gewoon wappie :')
Inmiddels begint jouw opvatting in de minderheid te geraken, dus wie is hier nou de wappie?
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 23:54:24 #72
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_198348653
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:52 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Inmiddels begint jouw opvatting in de minderheid te geraken, dus wie is hier nou de wappie?
Dat zegt niks over wat waarheid is...
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  vrijdag 5 maart 2021 @ 23:54:44 #73
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_198348660
Nog steeds geen link gezien.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_198348661
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:49 schreef aloa het volgende:

[..]

Link?
Of ben je gewoon wappie :')
Ja Van Dissel is een Wappie.. Die cijfers die ik noemde waren letterlijk zijn woorden in het filmpje dat ik eerder postte! :D

En later herhaalde hij weer zijn standpunt toen de mondkapjesplicht toch ingevoerd werd:

https://nos.nl/artikel/23(...)n-weinig-effect.html

Het veelvuldige gebruik van mondkapjes in andere landen, de druk van de publieke opinie in eigen land, of zelfs een rechtstreekse oproep van zijn beroemde Amerikaanse evenknie Anthony Fauci: Jaap van Dissel blijft bij zijn standpunt. De directeur Infectieziekten bij het RIVM herhaalt desgevraagd dat mondkapjes volgens hem "een buitengewoon gering effect" hebben op de pogingen om de verspreiding van het coronavirus in te dammen.

In een interview met de NOS noemt hij het recente besluit van het kabinet om mondkapjes in publieke binnenruimten dringend te adviseren daarom vooral een politiek besluit en niet zozeer een dat op medische gronden is gebaseerd.

https://nos.nl/artikel/23(...)n-weinig-effect.html
Alpha kenny one
  vrijdag 5 maart 2021 @ 23:55:44 #75
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_198348674
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:54 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ja Van Dissel is een Wappie.. Die cijfers die ik noemde waren letterlijk zijn woorden in het filmpje dat ik eerder postte! :D

En later herhaalde hij weer zijn standpunt toen de mondkapjesplicht toch ingevoerd werd:

https://nos.nl/artikel/23(...)n-weinig-effect.html

Het veelvuldige gebruik van mondkapjes in andere landen, de druk van de publieke opinie in eigen land, of zelfs een rechtstreekse oproep van zijn beroemde Amerikaanse evenknie Anthony Fauci: Jaap van Dissel blijft bij zijn standpunt. De directeur Infectieziekten bij het RIVM herhaalt desgevraagd dat mondkapjes volgens hem "een buitengewoon gering effect" hebben op de pogingen om de verspreiding van het coronavirus in te dammen.

In een interview met de NOS noemt hij het recente besluit van het kabinet om mondkapjes in publieke binnenruimten dringend te adviseren daarom vooral een politiek besluit en niet zozeer een dat op medische gronden is gebaseerd.

https://nos.nl/artikel/23(...)n-weinig-effect.html
Vertrouw je de NOS wel?
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_198348797
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:55 schreef aloa het volgende:

[..]

Vertrouw je de NOS wel?
Over het algemeen wel, echter zwicht ook de NOS soms voor politieke druk, dat zal in latere artikelen er ook doorgeduwd zijn om de draagkracht van de mondkapjesplicht onder de bevolking te versterken.
Dat doet verder niks af aan de woorden van v Dissel.

"Vaak zijn in die onderzoeken bijvoorbeeld medische mondkapjes gebruikt en wordt er geen rekening gehouden met maatregelen als de anderhalve meter", legt hij uit. Ook zijn er onderzoeken die minder positief over mondkapjes zijn, zegt hij. "Dat leidt bij ons dan tot de afweging dat we daar niet een positief advies over hebben uitgebracht. Dat is gewoon het verhaal. Dat er een ander besluit, op grond van politieke overwegingen wordt genomen, dat zij zo."
Alpha kenny one
  zaterdag 6 maart 2021 @ 00:06:18 #77
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_198348818
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:04 schreef falling_away het volgende:

[..]

Over het algemeen wel, echter zwicht ook de NOS soms voor politieke druk, dat zal in latere artikelen er ook doorgeduwd zijn om de draagkracht van de mondkapjesplicht onder de bevolking te versterken.
Dat doet verder niks af aan de woorden van v Dissel.

"Vaak zijn in die onderzoeken bijvoorbeeld medische mondkapjes gebruikt en wordt er geen rekening gehouden met maatregelen als de anderhalve meter", legt hij uit. Ook zijn er onderzoeken die minder positief over mondkapjes zijn, zegt hij. "Dat leidt bij ons dan tot de afweging dat we daar niet een positief advies over hebben uitgebracht. Dat is gewoon het verhaal. Dat er een ander besluit, op grond van politieke overwegingen wordt genomen, dat zij zo."
Wat is er zo verschrikkelijk aan mondkapjes?
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_198348957
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:06 schreef aloa het volgende:

[..]

Wat is er zo verschrikkelijk aan mondkapjes?
Ze zijn onhandig, oncomfortabel, zorgen voor een beslagen bril, je ziet de gezichtsuitdrukkingen niet meer van anderen. Het is gewoon ruk, klote, vooral voor zo'n "buitengewoon gering effect".

Daarbij daalt de effectiviteit nog verder aangezien de meeste mensen niet elke keer een nieuw wegwerp-mondkapje gebruiken, en velen een herbruikbaar mondkapje weken of zelfs maanden gebruiken zonder wassen (moet eigenlijk na ieder gebruik, dus bijv. direct als je thuis komt van de winkel).
Alpha kenny one
pi_198348965
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:06 schreef aloa het volgende:

[..]

Wat is er zo verschrikkelijk aan mondkapjes?
Tja, tja, als je er al zó in staat.

Het zijn ondingen. Verbaal communiceren wordt gemompel. Non-verbaal valt grotendeels weg. Ze zitten irritant. Je bril beslaat. Het ziet er afstandelijk uit. Etc, etc. Sowieso al dat je verplicht wordt iets op je kop te zetten is al zeer discutabel.
Gezichtsbedekkende kleding was gewoon al verboden en nu gaat men opeens schijnheilig lopen doen :')

Niemand zet die krengen voor de lol op, ook gezien het feit dat de gemiddelde Nederlander meteen die dingen van zijn of haar gezicht scheurt wanneer ze de winkel uitlopen.
I'll give you something to do
  zaterdag 6 maart 2021 @ 00:20:35 #80
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_198348983
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:19 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ze zijn onhandig, oncomfortabel, zorgen voor een beslagen bril, je ziet de gezichtsuitdrukkingen niet meer van anderen. Het is gewoon ruk, klote, vooral voor zo'n "buitengewoon gering effect".

Daarbij daalt de effectiviteit nog verder aangezien de meeste mensen niet elke keer een nieuw wegwerp-mondkapje gebruiken, en velen een herbruikbaar mondkapje weken of zelfs maanden gebruiken zonder wassen (moet eigenlijk na ieder gebruik, dus bijv. direct als je thuis komt van de winkel).
Oke, als dat alles is.

Kan wel levens redden.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_198349050
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:20 schreef aloa het volgende:

[..]

Oke, als dat alles is.

Kan wel levens redden.
Het zijn lapmiddeltjes voor mensen die zich niet aan veel belangrijkere maatregelen houden.
Als je echt levens wilt redden dan begeef je je überhaupt niet of tot een minimum in situaties waarin je mondkapjes nodig zou moeten hebben.

Of je zet ze thuis op, of als je bij mensen op bezoek gaat. Dat zou de plek bij uitstek zijn.
Zou toch apart zijn dat je wel het leven van een willekeurige passant wilt redden maar niet die van je eigen familie.
I'll give you something to do
pi_198349056
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:20 schreef aloa het volgende:

[..]

Oke, als dat alles is.

Kan wel levens redden.
Even kijken, 2 besmettingen op 200.000 personen die een week lang een mondkapje dragen.
In Nederland zouden dat 170 besmettingen per week schelen. Vorige week waren er 31.984 besmettingen, dat zou 0,5 % van het totaal zijn.

Het sterftecijfer van Covid-19 is 0,23%, van 170 besmettingen is dat dus 0,4 leven per week dat hiermee gered wordt.

Als we die mondkapjesplicht nu voor altijd erin houden kunnen we ook wat griepdoden voorkomen.. dus nooit meer zonder mondkapje eropuit in de toekomst?

Kan wel levens redden.
Alpha kenny one
  zaterdag 6 maart 2021 @ 00:29:44 #83
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_198349065
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:28 schreef falling_away het volgende:

[..]

Even kijken, 2 besmettingen op 200.000 personen die een week lang een mondkapje dragen.
In Nederland zouden dat per week 170 besmettingen per week zijn. Vorige week waren er 31.984 besmettingen, dat zou 0,5 % van het totaal zijn.

Het sterftecijfer van Covid-19 is 0,23%, van 170 besmettingen is dat dus 0,4 leven per week dat hiermee gered wordt.

Als we die mondkapjesplicht nu voor altijd erin houden kunnen we ook wat griepdoden voorkomen.. dus nooit meer zonder mondkapje eropuit in de toekomst?

Kan wel levens redden.
Cijfertjes zegt niet alles.
Gezond verstand zegt meer :)
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  zaterdag 6 maart 2021 @ 00:30:58 #84
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_198349073
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:27 schreef galantis het volgende:

[..]

Het zijn lapmiddeltjes voor mensen die zich niet aan veel belangrijkere maatregelen houden.
Als je echt levens wilt redden dan begeef je je überhaupt niet of tot een minimum in situaties waarin je mondkapjes nodig zou moeten hebben.

Of je zet ze thuis op, of als je bij mensen op bezoek gaat. Dat zou de plek bij uitstek zijn.
Zou toch apart zijn dat je wel het leven van een willekeurige passant wilt redden maar niet die van je eigen familie.
Het kan allicht helpen.
En een beetje helpen is beter dan niks.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_198349077
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:29 schreef aloa het volgende:

[..]

Cijfertjes zegt niet alles.
Gezond verstand zegt meer :)
En met deze reactie laat je officieel zien dat je er geen reet van snapt.
'Gezond' verstand - wat in jouw geval gewoon onderbuik is - verkiezen boven harde cijfers :') _O-
I'll give you something to do
pi_198349099
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:29 schreef aloa het volgende:

[..]

Cijfertjes zegt niet alles.
Gezond verstand zegt meer :)
Het doel van de covid maatregelen is niet het voorkomen van zo veel mogelijk doden, het enige doel is het voorkomen van een zorginfarct. Het is heel lief dat je elke dode wil voorkomen, maar als je dit doortrekt naar andere ziektes kunnen we beter gewoon allemaal permanent in lockdown, dat voorkomt nog veel meer doden van allerlei infectieziektes.
Alpha kenny one
  zaterdag 6 maart 2021 @ 00:38:29 #87
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_198349154
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:31 schreef galantis het volgende:

[..]

En met deze reactie laat je officieel zien dat je er geen reet van snapt.
'Gezond' verstand - wat in jouw geval gewoon onderbuik is - verkiezen boven harde cijfers :') _O-
Zegt meer over jouw :')
Maar geeft niks.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  zaterdag 6 maart 2021 @ 00:39:15 #88
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_198349159
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:33 schreef falling_away het volgende:

[..]

Het doel van de covid maatregelen is niet het voorkomen van zo veel mogelijk doden, het enige doel is het voorkomen van een zorginfarct. Het is heel lief dat je elke dode wil voorkomen, maar als je dit doortrekt naar andere ziektes kunnen we beter gewoon allemaal permanent in lockdown, dat voorkomt nog veel meer doden van allerlei infectieziektes.
Ja oke.

Slaap wel.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  zaterdag 6 maart 2021 @ 00:39:56 #89
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_198349166
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:31 schreef aloa het volgende:

[..]

Ik vraag om een link waar staat dat dat niet zo is.
Kopie paste van een ander topic:

Dit Deense onderzoek met 6000 participanten heeft geen significant bewijs gevonden voor je claim. Dit onderzoek ging trouwens over medische maskers van hoge kwaliteit dus laat staan het lapje stof dat sinds april vorig jaar in de zak zit van Sjonnie.
https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/M20-6817

Ook het onderstaande onderzoek van de CDC stelt dat mondkapjes niet werken.
https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/26/5/19-0994_article

Ook Jaap van Dissel directeur van het RIVM denkt dat mondkapjes een buitengewoon gering effect hebben.
https://nos.nl/l/2350709

Extra linkjes omdat het kan:
Amerikaanse RIVM:
https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/26/5/19-0994_article

Oxford Centre for Evidence-Based Medicine
https://www.cebm.net/covi(...)dence-with-politics/

University of Illinois
https://www.cidrap.umn.ed(...)not-based-sound-data
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 00:40:43 #90
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_198349177
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:39 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Kopie paste van een ander topic:

Dit Deense onderzoek met 6000 participanten heeft geen significant bewijs gevonden voor je claim. Dit onderzoek ging trouwens over medische maskers van hoge kwaliteit dus laat staan het lapje stof dat sinds april vorig jaar in de zak zit van Sjonnie.
https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/M20-6817

Ook het onderstaande onderzoek van de CDC stelt dat mondkapjes niet werken.
https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/26/5/19-0994_article

Ook Jaap van Dissel directeur van het RIVM denkt dat mondkapjes een buitengewoon gering effect hebben.
https://nos.nl/l/2350709

Extra linkjes omdat het kan:
Amerikaanse RIVM:
https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/26/5/19-0994_article

Oxford Centre for Evidence-Based Medicine
https://www.cebm.net/covi(...)dence-with-politics/

University of Illinois
https://www.cidrap.umn.ed(...)not-based-sound-data
spannend wel.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_198349178
Alles open doen _O_ _O_ _O_

HErstel economie _O_ _O_
  zaterdag 6 maart 2021 @ 00:41:28 #92
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_198349186
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:40 schreef LiveorDie het volgende:
Alles open doen _O_ _O_ _O_

HErstel economie _O_ _O_
Gewoon alles naar de klote :')
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_198349235
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:28 schreef falling_away het volgende:

[..]

Even kijken, 2 besmettingen op 200.000 personen die een week lang een mondkapje dragen.
In Nederland zouden dat 170 besmettingen per week schelen. Vorige week waren er 31.984 besmettingen, dat zou 0,5 % van het totaal zijn.


leuk Wat cijfertjes uit je dikke duim zuigen en daarmee iets dus niets bewijzen. :')
pi_198350891
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:40 schreef aloa het volgende:

[..]

spannend wel.
Helaas voor de "ik geloof niet in de werking van maatregelen" mensen is het cdc bijgedraaid en laat de feiten voor zich spreken.


“You have decreases in cases and deaths when you wear masks, and you have increases in cases and deaths when you have in-person restaurant dining,”Dr. Rochelle Walensky, the director of the C.D.C., said on Friday.
pi_198351071
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

leuk Wat cijfertjes uit je dikke duim zuigen en daarmee iets dus niets bewijzen. :')
Cijfertjes komen van v Dissel uit een onderzoek :')
Alpha kenny one
pi_198351270
Risicovolle zet, maar wel begrijpelijk. Je kunt niet pakweg twee of drie jaar alles in lockdown houden in de hoop dat het ooit eens zal verdwijnen. Op een gegeven moment moet je gaan kijken wat zwaarder weegt, meer besmettingen of de sociaal-economische gevolgen van de lockdown.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 07:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Met voorbedachte rade als dadelijk het opengooien een flinke golf teweeg brengt kan hij biden de schuld geven. En het domme fox kijkende stemvee trapt er nog in ook. :')
Niet echt Basp1. Je moet op dit momenten niet duizenden nieuwe kansarme migranten binnenlaten die wellicht Covid hebben, dat zou het probleem namelijk verergeren.
pi_198351271
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 08:20 schreef falling_away het volgende:

[..]

Cijfertjes komen van v Dissel uit een onderzoek :')
Linkje naar de bron van dat onderzoek dan ipv wat cijfertjes die van dissel ooit genoemd heeft en jij waarschijnlijk weer anders interpreteert.

^O^
pi_198351372
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 08:39 schreef Dejannn het volgende:


Niet echt Basp1. Je moet op dit momenten niet duizenden nieuwe kansarme migranten binnenlaten die wellicht Covid hebben, dat zou het probleem namelijk verergeren.
worden er dan op dit moment in amerika zoveel migranten toegelaten,of is het weer mooi onderbuikvoer voor de makkelijk op te jutten massa.

Dan is de volgende vraag hoeveel van die (bedachte?) migranten hebben daadwerkelijk covid, zijn de besmettingcijfers in die groep significant hoger dan de besmettingscijfers van andere subgroepen met hogere risico's die er al lang wonen. Oei een objectieve benadering dat wordt opeens moeilijk. :D

Nee dan laten ze liever de vleesfabrieken open blijven waar flinke infectiehaarden zijn. :')


Meatpacking workers in Texas Panhandle have little power to avoid the coronavirus
A workforce of immigrants has long powered the massive JBS meatpacking plant in Cactus, where a cluster of coronavirus cases is under investigation. They're risking their lives each shift in the county with the state's highest known infection rate
pi_198351446
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 08:39 schreef Dejannn het volgende:
Risicovolle zet, maar wel begrijpelijk. Je kunt niet pakweg twee of drie jaar alles in lockdown houden in de hoop dat het ooit eens zal verdwijnen. Op een gegeven moment moet je gaan kijken wat zwaarder weegt, meer besmettingen of de sociaal-economische gevolgen van de lockdown.
[..]

Niet echt Basp1. Je moet op dit momenten niet duizenden nieuwe kansarme migranten binnenlaten die wellicht Covid hebben, dat zou het probleem namelijk verergeren.
Dat is fauci en iedereen met je eens, alleen dan over een paar maanden als iedereen gevaccineerd is en de baseline van gevallen veel lager is. Wat Texas nu doet is gek.
#WeesGeenWhales
pi_198351456
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:29 schreef aloa het volgende:

[..]

Cijfertjes zegt niet alles.
Gezond verstand zegt meer :)
Wat is dit? Iemand die tegelijk wel in het virus gelooft maar niet in de wetenschap?

"Cijfertjes" heten ook wel "wetenschappelijk onderzoek"...
#WeesGeenWhales
pi_198351483
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 08:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

worden er dan op dit moment in amerika zoveel migranten toegelaten,of is het weer mooi onderbuikvoer voor de makkelijk op te jutten massa.

Dan is de volgende vraag hoeveel van die (bedachte?) migranten hebben daadwerkelijk covid, zijn de besmettingcijfers in die groep significant hoger dan de besmettingscijfers van andere subgroepen met hogere risico's die er al lang wonen. Oei een objectieve benadering dat wordt opeens moeilijk. :D

Nee dan laten ze liever de vleesfabrieken open blijven waar flinke infectiehaarden zijn. :')

Meatpacking workers in Texas Panhandle have little power to avoid the coronavirus
A workforce of immigrants has long powered the massive JBS meatpacking plant in Cactus, where a cluster of coronavirus cases is under investigation. They're risking their lives each shift in the county with the state's highest known infection rate

Ja, eigenlijk wel inderdaad. Sinds Biden aan de macht is, hebben ook migranten door dat het makkelijker is de VS binnen te komen, daarom zijn er verschillende migranten karavanen onderweg richting de VS. En wie weet brengt men het virus mee of loopt men bij aankomst in de VS wel Covid op, dan heeft binnen no-time zo'n hele groep het. Allemaal zaken die je moet proberen te vermijden.

En nu snap ik dat de links-progressieve reflex direct is om het op te nemen voor migranten, immers is dat een soort van heilige groep binnen de Linkse Kerk. Maar als je objectief naar de situatie kijkt, zul je inzien dat massamigratie op dit moment niet zo handig is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2021 09:02:38 ]
pi_198351493
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:42 schreef aloa het volgende:

[..]

Hij kan wel meer zeggen.
Iedereen die een beetje logisch nadenkt, snapt dat het wel degelijk helpt.
Van Dissel blijft erbij: gewone mondkapjes hebben weinig effect
pi_198351569
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:01 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk wel inderdaad. Sinds Biden aan de macht is, hebben ook migranten door dat het makkelijker is de VS binnen te komen, daarom zijn er verschillende migranten karavanen onderweg richting de VS. En wie weet brengt men het virus mee of loopt men bij aankomst in de VS wel Covid op, dan heeft binnen no-time zo'n hele groep het. Allemaal zaken die je moet proberen te vermijden.

En nu snap ik dat de links-progressieve reflex direct is om het op te nemen voor migranten, immers is dat een soort van heilige groep binnen de Linkse Kerk. Maar als je objectief naar de situatie kijkt, zul je inzien dat massamigratie op dit moment niet zo handig is.
Ik vroeg om bewijs niet het napraten van rechtse talkradio. Dus kom eens met een onderbouwd artikel op de proppen die je tot nog steeds loze beweringen kunnen staven.

Verder heb ik het nergens voor de migranten opgenomen alleen objectieve vragen gesteld dat jij dit moet gaan framen als links progressief alleen omdat je geen inhoudelijk antwoord kan geven is weer de bekende rechtspopulistische tactiek zoals we gewend zijn van je. :')
pi_198352301
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik vroeg om bewijs niet het napraten van rechtse talkradio. Dus kom eens met een onderbouwd artikel op de proppen die je tot nog steeds loze beweringen kunnen staven.

Verder heb ik het nergens voor de migranten opgenomen alleen objectieve vragen gesteld dat jij dit moet gaan framen als links progressief alleen omdat je geen inhoudelijk antwoord kan geven is weer de bekende rechtspopulistische tactiek zoals we gewend zijn van je. :')
Ah, "bewijs". Het standaard riedeltje. En waar wil je precies "bewijs" van? Verder luister ik niet naar rechtse talkradio en ben ook geen aanhanger van rechtspopulisme. Jammer hè ;).
  zaterdag 6 maart 2021 @ 16:33:16 #105
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198357802
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 10:18 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ah, "bewijs". Het standaard riedeltje. En waar wil je precies "bewijs" van? Verder luister ik niet naar rechtse talkradio en ben ook geen aanhanger van rechtspopulisme. Jammer hè ;).
Dat er nu sprake is van massa-immigratie want grote karavanen richting de VS enzo.
pi_198358822
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:33 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat er nu sprake is van massa-immigratie want grote karavanen richting de VS enzo.
Basp1 is jouw dubbelaccount, of .. ? Zou trouwens qua politieke visie wel passen ;)

quote:
WASHINGTON (Reuters) - U.S. border agents detained nearly 100,000 migrants at the U.S.-Mexico border in February, according to two people familiar with preliminary figures, the highest monthly total since a major border surge in mid-2019.

The figures, which have not been previously reported, show the scope of a growing migrant influx at the southwest border as U.S. President Joe Biden, a Democrat, seeks to roll back some of the restrictive policies of former President Donald Trump, a Republican. February was Biden’s first full month in office.

https://www.reuters.com/a(...)border-idUSKCN2AX2FE
quote:
Homeland Security Secretary Alejandro Mayorkas this week called the border situation a “stressful challenge” — stopping short of branding it a crisis. He emphasized the Biden administration has not fully re-opened the border because of the ongoing pandemic, and that now is not the time for more migrants to come.

https://wamu.org/story/21(...)nts-are-left-behind/
quote:
Some migrants have expressed hope of a friendlier reception from the new U.S. administration or started moving when some borders were reopened. Others are being driven by two major hurricanes that ravaged Central America in November and desperation deepened by the economic impact of the pandemic.

Olga Rodríguez, 27, had been walking for a month since leaving Honduras with her husband and four children, aged 3 to 8, after Hurricane Eta flooded the street vendors’ house. They arrived in Mexico and applied for asylum, but told it would take six months. Forced to sleep in the street, they changed plans.

“The children suffered cold, we got wet and I told my husband if we’re going to be in the cold and rain, better we walk,” she said from Coatzacoalcos. Now their goal is the United States.

President Joe Biden’s administration has taken steps toward rolling back some of the harshest policies of ex-President Donald Trump, but a policy remains allowing U.S. border officials to immediately send back almost anyone due to the pandemic. The U.S. government is concerned that the more hopeful message could set off a rush for the border and says it will take time to implement new policies.

https://apnews.com/articl(...)40c98dbdd986efec3532
Ik kan me ook niet voorstellen dat jullie dit daadwerkelijk hebben gemist, maar wel dat het wellicht niet binnen gewenste narratief past.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2021 17:51:59 ]
  Beste debater 2022 zondag 7 maart 2021 @ 03:26:52 #107
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198369733
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 07:10 schreef ZarB het volgende:
*boekt ticket naar Texas* *O* *O*
Hoop dat je bijbelvast bent. Zijn ze nogal streng mee, die Texanen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198370353
Texas goed bezig, wanneer wordt Nederland eens wakker. Ben het spuugzat met de maatregelen, maar nog meer dan mensen zo ontiegelijk dom zijn. Ik kots maatregel supporters uit.
  zondag 7 maart 2021 @ 08:36:53 #109
338319 ZarB
Piña colada
pi_198370367
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 03:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoop dat je bijbelvast bent. Zijn ze nogal streng mee, die Texanen.
Als ik weer kan reizen en feesten dan lees ik wel 10 bijbels en ga ik elke zondag naar de kerk. No problemo. Alles beter dan dit.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_198370508
Mooi, nou Nederland nog.
pi_198374495
Het gaat nu heel hard in de VS:

twitter


twitter


twitter


(de ziedende reacties op deze laatste zijn heerlijk)

Dit is in de context van 26% die in de VS minstens één prik hebben gehad. Als we dat hier aantikken en het weer lekker weer wordt, vraag ik me ook af of we stil blijven zitten terwijl we geschoren geprikt worden.
  zondag 7 maart 2021 @ 14:04:33 #112
22565 asco
Los in deze tent
pi_198374633
Land of the free. 👌

Hier moet de overheid schijnbaar voor ons denken.

Hufters. 🤮
  Beste debater 2022 zondag 7 maart 2021 @ 14:05:52 #113
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198374667
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 08:36 schreef ZarB het volgende:

[..]

Als ik weer kan reizen en feesten dan lees ik wel 10 bijbels en ga ik elke zondag naar de kerk. No problemo. Alles beter dan dit.
That is not how that works.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 7 maart 2021 @ 14:06:13 #114
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_198374675
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 08:36 schreef ZarB het volgende:

[..]

Als ik weer kan reizen en feesten dan lees ik wel 10 bijbels en ga ik elke zondag naar de kerk. No problemo. Alles beter dan dit.
Ah gossie, je mist je biertje zo?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 7 maart 2021 @ 14:34:51 #115
338319 ZarB
Piña colada
pi_198375217
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ah gossie, je mist je biertje zo?
Nee hoor. Kan ik thuis ook wel drinken :Y
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 7 maart 2021 @ 14:35:04 #116
338319 ZarB
Piña colada
pi_198375221
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

That is not how that works.
Oh -O-
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 7 maart 2021 @ 14:51:09 #117
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_198375563
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:34 schreef ZarB het volgende:

[..]

Nee hoor. Kan ik thuis ook wel drinken :Y
Mooi, niet zo aanstellen dus. Gewoon even wachten tot we hier ook een redelijke vaccinatiegraad hebben zodat je weer je feestjes af kan lopen en de zin van het leven kan herontdekken.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 7 maart 2021 @ 14:53:21 #118
338319 ZarB
Piña colada
pi_198375614
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mooi, niet zo aanstellen dus. Gewoon even wachten tot we hier ook een redelijke vaccinatiegraad hebben zodat je weer je feestjes af kan lopen en de zin van het leven kan herontdekken.
Nee hoor, ik ga naar Texas en laat al die makke schapen hier achter met hun treurige leventjes :') :') :')
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 7 maart 2021 @ 14:55:00 #119
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_198375644
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:53 schreef ZarB het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ga naar Texas en laat al die makke schapen hier achter met hun treurige leventjes :') :') :')
Lekker doen meid you go girl lekker crazy feestuh ja tog breezahs klappen lekkahhhh
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_198379131
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 13:58 schreef Vasilevski het volgende:
Het gaat nu heel hard in de VS:

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

(de ziedende reacties op deze laatste zijn heerlijk)

Dit is in de context van 26% die in de VS minstens één prik hebben gehad. Als we dat hier aantikken en het weer lekker weer wordt, vraag ik me ook af of we stil blijven zitten terwijl we geschoren geprikt worden.
De zus van m'n vriendin woont in Seattle, haar schoonouders (rond de 65) hebben beide al hun twee vaccindoses gehad. Volgens mij zitten in vrijwel geheel Europa zelfs de 70ers nog op hun oproep te wachten. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198380620
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 17:58 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

De zus van m'n vriendin woont in Seattle, haar schoonouders (rond de 65) hebben beide al hun twee vaccindoses gehad. Volgens mij zitten in vrijwel geheel Europa zelfs de 70ers nog op hun oproep te wachten. :')
Yup want de EU heeft het hier geregeld en die doen het zoals je mag verwachten ontzettend goed. Je kan mooi 't verschil zien tussen de UK en de EU, in de UK zitten ze op bijna 25%, in de EU nog nauwelijks op 5%. Maar volgens onze oh zo competente GGZ was dat allemaal maar "symbolisch". Prutsers.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_198383743
Het is wel echt hoopgevend dat al die expertjes door het halve land nu worden ingehaald met versoepelen en zoveel states zelfs al 100% terug zijn bij normaal. :D

Geeft hoop voor hier, zeker daar onze experts zeggen dat dat kan als we allemaal gevaccineerd zijn <3
#WeesGeenWhales
pi_198387147
Als ik 3000x op Forum voor Democratie kon stemmen had ik dat gedaan. Het boeit mij echt niet wat welke partij op de planning heeft staan, het leven moet door. Kinderen moeten geen leerachterstanden krijgen, jongeren moeten niet depressief worden, lokale ondernemers moeten niet de schulden in geforceerd worden, mensen in de evenementenbranch moeten niet werkloos zijn en ouderen moeten niet in eenzaamheid tot hun dood wachten.

Nederland MOET weer open.
pi_198387320
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 07:51 schreef Sammeyzes het volgende:
Als ik 3000x op Forum voor Democratie kon stemmen had ik dat gedaan. Het boeit mij echt niet wat welke partij op de planning heeft staan, het leven moet door. Kinderen moeten geen leerachterstanden krijgen, jongeren moeten niet depressief worden, lokale ondernemers moeten niet de schulden in geforceerd worden, mensen in de evenementenbranch moeten niet werkloos zijn en ouderen moeten niet in eenzaamheid tot hun dood wachten.

Nederland MOET weer open.
Ik vrees dat ik je stem toch echt maar één keer mag tellen 😆😂 (als je in Rotterdam woont XD)
#WeesGeenWhales
pi_198388145
Apart experiment maar wellicht met een substantieel deel al gevaccineerd...? Ze zijn er in Tsjechie en Brazilie vrij gauw achtergekomen dat alles open gooien leidt tot chaos een paar weken later dus benieuwd hoe dit gaat
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 26 maart 2021 @ 22:13:11 #126
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_198707878
Heb net gegoogeld of iedereen in Texas inmiddels dood is.

Minder ziekenhuis opnames. Minder besmettingen en minder doden. https://apps.texastribune(...)685061467.1616792667

Eindelijk een keer goed nieuws gezien we het uiteraard allemaal vreselijk hadden gevonden als alles open gooien het tegenovergestelde resultaat had gehad.

[ Bericht 17% gewijzigd door sweetlady-o op 26-03-2021 22:15:36 (Miste sarcastische opmerking. ) ]
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_198708209
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 07:51 schreef Sammeyzes het volgende:
Als ik 3000x op Forum voor Democratie kon stemmen had ik dat gedaan. Het boeit mij echt niet wat welke partij op de planning heeft staan, het leven moet door. Kinderen moeten geen leerachterstanden krijgen, jongeren moeten niet depressief worden, lokale ondernemers moeten niet de schulden in geforceerd worden, mensen in de evenementenbranch moeten niet werkloos zijn en ouderen moeten niet in eenzaamheid tot hun dood wachten.

Nederland MOET weer open.
Dat kan alleen als >90% gevaccineerd is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_198708369
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 22:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat kan alleen als >90% gevaccineerd is.
<99%.. minstens
Alpha kenny one
pi_198708385
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 22:45 schreef falling_away het volgende:

[..]

<99%.. minstens
We zitten al op <99%
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_198708453
Waar zijn dan nu de maatregelsupporters?

Akelig stil
  Moderator vrijdag 26 maart 2021 @ 22:50:27 #131
236264 crew  capricia
pi_198708461
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 07:51 schreef Sammeyzes het volgende:
Als ik 3000x op Forum voor Democratie kon stemmen had ik dat gedaan. Het boeit mij echt niet wat welke partij op de planning heeft staan, het leven moet door. Kinderen moeten geen leerachterstanden krijgen, jongeren moeten niet depressief worden, lokale ondernemers moeten niet de schulden in geforceerd worden, mensen in de evenementenbranch moeten niet werkloos zijn en ouderen moeten niet in eenzaamheid tot hun dood wachten.

Nederland MOET weer open.
Dan ben je zeker wel blij met iedere vaccinatie die gezet wordt. Weer een stapje dichterbij de opening. :D
Definitely not CIA
pi_198708543
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 22:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan ben je zeker wel blij met iedere vaccinatie die gezet wordt. Weer een stapje dichterbij de opening. :D
We openen pas als de meerderheid in opstand komt. VVD pusht vrijheidsiname zo ver mogelijk om onze staat dichterbij een communistische staat zoals China te krijgen. Het zal niet in een keer lukken, maar ze hebbeb sinds 911 weer een flinke sprong gemaakt.
pi_198708625
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 22:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat kan alleen als >90% gevaccineerd is.
Heb je enige onderbouwing waarom minimaal meer dan 90%? Want volgens mij is daarvoor al veel meer mogelijk.
  Moderator vrijdag 26 maart 2021 @ 23:00:38 #134
236264 crew  capricia
pi_198708629
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 22:55 schreef Sammeyzes het volgende:

[..]

We openen pas als de meerderheid in opstand komt. VVD pusht vrijheidsiname zo ver mogelijk om onze staat dichterbij een communistische staat zoals China te krijgen. Het zal niet in een keer lukken, maar ze hebbeb sinds 911 weer een flinke sprong gemaakt.
Rest assured. Als de ziekenhuizen leeg zijn, is dit alles voorbij.

Dus wat is je probleem met de vaccins? Dat is toch juist jouw oplossing..alles kan dan weer open. :)
Definitely not CIA
pi_198708867
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 23:00 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Heb je enige onderbouwing waarom minimaal meer dan 90%? Want volgens mij is daarvoor al veel meer mogelijk.
Er is ook veel meer mogelijk bij lagere vaccinatiepercentages. Zoals horeca en cultuur dat open kan voor gevaccineerden met een bewijs. Maar die user had het over echt alles open gooien zonder beperkingen. En daarvoor moet bijna iedereen gevaccineerd zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_198709181
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 23:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Rest assured. Als de ziekenhuizen leeg zijn, is dit alles voorbij.

Dus wat is je probleem met de vaccins? Dat is toch juist jouw oplossing..alles kan dan weer open. :)
Ik heb geen probleem met de vacccinaties, griep (en elke andere ziekte) is eenmaal gevaarlijk voor oudere en zwakkere. Het lijkt mij zaak om hen te beschermen en voor hen een prikje te maken voor het iets gemuteerde influenza virus.

Ik heb een probleem met ononderbouwde vrijheidsinname.
pi_198709295
Waarom zijn dit soort zaken niet onbetwist in de 2e kamer als het allemaal zulke goede keuzes zijn?

pi_198714136
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 22:13 schreef sweetlady-o het volgende:
Heb net gegoogeld of iedereen in Texas inmiddels dood is.

Minder ziekenhuis opnames. Minder besmettingen en minder doden. https://apps.texastribune(...)685061467.1616792667

Eindelijk een keer goed nieuws gezien we het uiteraard allemaal vreselijk hadden gevonden als alles open gooien het tegenovergestelde resultaat had gehad.
Nu is Texas natuurlijk al vreselijk zwaar getroffen. In de groep 50 to 60 jaar is al meer dan 1 op de 700 mensen overleden (meer dan 5100 op ongeveer 3.5 miljoen). Dat is elf keer erger dan in Nederland. Hopen dat het niet erger wordt in Texas inderdaad.
pi_198714141
Kon ik maar naar Texas vertrekken, zou het zo doen
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_198714972
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:43 schreef KroketBroodje het volgende:
Kon ik maar naar Texas vertrekken, zou het zo doen
Met mij ernaast in het vliegtuig. Vrijheid, leven!
#WeesGeenWhales
  zaterdag 27 maart 2021 @ 15:16:49 #141
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_198716005
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:42 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Nu is Texas natuurlijk al vreselijk zwaar getroffen. In de groep 50 to 60 jaar is al meer dan 1 op de 700 mensen overleden (meer dan 5100 op ongeveer 3.5 miljoen). Dat is elf keer erger dan in Nederland. Hopen dat het niet erger wordt in Texas inderdaad.
Is het dan niet fantastisch dat open gaan deze vreselijke trend heeft doorbroken? Sterker nog, in plaats van verergerd is de situatie verbeterd zonder maatregelen.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 15:23:28 #142
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_198716082
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 12:43 schreef KroketBroodje het volgende:
Kon ik maar naar Texas vertrekken, zou het zo doen
Doe mij maar Florida die simpelweg nooit dicht is gegaan. Fijn dat de gouverneur van Texas zijn autoritaire trekken weer in toom houdt maar ik heb liever de persoon die deze trekken nooit liet zien.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_198745668
Bijna 4 weken later, cijfers denderen omlaag, ziekenhuizen lopen leeg:



Dagelijkse besmettingen van 7300 naar 1800 per dag sinds het opengooien.
pi_198759572
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 22:49 schreef Sammeyzes het volgende:
Waar zijn dan nu de maatregelsupporters?

Akelig stil
De televisie heeft hen nog niet verteld wat ze moeten denken ;)
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_198759622
Texas beef :9
Interessant he ?
pi_198759626
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 06:09 schreef Za het volgende:
Bijna 4 weken later, cijfers denderen omlaag, ziekenhuizen lopen leeg:

[ afbeelding ]

Dagelijkse besmettingen van 7300 naar 1800 per dag sinds het opengooien.
Goed nieuws, en ik zou een moord plegen om er te wonen, maar HOE DAN!?
#WeesGeenWhales
  dinsdag 30 maart 2021 @ 03:17:55 #147
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_198759634
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 01:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

De televisie heeft hen nog niet verteld wat ze moeten denken ;)
Nee,die zijn veel te druk met Brazilië en Tsjechië te promoten als voorbeeld wat er gebeurd als je open gaat.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_198759830
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 06:09 schreef Za het volgende:
Bijna 4 weken later, cijfers denderen omlaag, ziekenhuizen lopen leeg:

[ afbeelding ]

Dagelijkse besmettingen van 7300 naar 1800 per dag sinds het opengooien.
En hoe zit het met het 2 wekelijkse gemiddelde. Aangezien we in de grafieken altijd week effecten zien en jij hier weer eens aan selectieve data presentatie doet. :D

Hier zien we de curves weer langzaam omhoog gaan ondanks het feit dat men in Texas ongeveer al het meeste gevaccineerd heeft in de vs.

https://txdshs.maps.arcgi(...)4271aafe8b9640bcb4a7
pi_198760223
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 07:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En hoe zit het met het 2 wekelijkse gemiddelde. Aangezien we in de grafieken altijd week effecten zien en jij hier weer eens aan selectieve data presentatie doet. :D

Hier zien we de curves weer langzaam omhoog gaan ondanks het feit dat men in Texas ongeveer al het meeste gevaccineerd heeft in de vs.

https://txdshs.maps.arcgi(...)4271aafe8b9640bcb4a7
Ja maar dat komt hem niet goed uit.
pi_198761428
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 15:16 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Is het dan niet fantastisch dat open gaan deze vreselijke trend heeft doorbroken? Sterker nog, in plaats van verergerd is de situatie verbeterd zonder maatregelen.
Ik hoop inderdaad dat dat doorzet. Het zou kunnen als de vaccinatiesnelheid hoog genoeg is.

In het geval van Texas is er waarschijnlijk al wel behoorlijke immuniteit door besmettingen (dat zou zomaar equivalent kunnen zijn met 30 tot 40 procent van de bevolking gevaccineerd), maar dat is wel met gigantische kosten verkregen..
pi_198764147
twitter
pi_198764250


[ Bericht 12% gewijzigd door Za op 30-03-2021 13:50:49 ]
pi_198764383
Hoe zit het eigenlijk voor toeristen ? Kunnen we een vakantie boeken naar Miami ?
  dinsdag 30 maart 2021 @ 15:45:21 #154
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198765637
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 13:57 schreef Sjemmert het volgende:
Hoe zit het eigenlijk voor toeristen ? Kunnen we een vakantie boeken naar Miami ?
Je komt het land niet in.

quote:
Travelers Prohibited from Entry to the United States
Updated Feb. 19, 2021

Several Presidential proclamations established restrictions on the entry of certain travelers into the United States in an effort to help slow the spread of coronavirus disease 2019 (COVID-19).

With specific exceptions, several Presidential proclamations suspend and limit entry into the United States, as immigrants or nonimmigrants, of noncitizens who were physically present within the following countries during the 14-day period preceding their entry or attempted entry into the United States. For a full list of exceptions, please refer to the relevant proclamations in the links below.

China
Iran
European Schengen area (Austria, Belgium, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Iceland, Italy, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, Monaco, San Marino, Vatican City)
United Kingdom (England, Scotland, Wales, Northern Ireland)
Republic of Ireland
Brazil
South Africa

As further provided in each proclamation, citizens and lawful permanent residents of the United States, certain family members, and other individuals who meet specified exceptionsexternal icon, who have been in one of the countries listed above in the past 14 days will be allowed to enter the United States. More information about what to do after arriving to the United States is available on CDC’s After You Travel webpage.

https://www.cdc.gov/coron(...)other-countries.html
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_198766120
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 15:45 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Je komt het land niet in.
[..]

https://www.cdc.gov/coron(...)other-countries.html
Dat is jammer ziet er gezellig uit.
pi_198769546
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 13:57 schreef Sjemmert het volgende:
Hoe zit het eigenlijk voor toeristen ? Kunnen we een vakantie boeken naar Miami ?
Kan momenteel alleen als je eerst 2 weken naar Aruba/Curaçao/Mexico gaat. Daarna mag je Amerika wel in.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198769689
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 16:43 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dat is jammer ziet er gezellig uit.
Eerst 14 dagen naar Curacao dan maar?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 30 maart 2021 @ 20:46:27 #158
451005 Grems
Clown World
pi_198769760
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 15:45 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Je komt het land niet in.
[..]

https://www.cdc.gov/coron(...)other-countries.html
14 dagen Costa Rica, Mexico etc en je komt gewoon binnen.
pi_198770233
Vriendin van mij woont in Texas. Zelfde leeftijd (eind 30) en niet werkzaam in de zorg. Heeft beide vaccinaties al gehad. Volgens mij lopen ze daar echt voor.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 31 maart 2021 @ 15:25:32 #160
338319 ZarB
Piña colada
pi_198780094
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 20:46 schreef Grems het volgende:

[..]

14 dagen Costa Rica, Mexico etc en je komt gewoon binnen.
Ze overwegen half mei de travelban op te heffen *O* *O* *O*

https://www.schengenvisai(...)k-brazil-by-mid-may/
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_198780744
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 15:25 schreef ZarB het volgende:

[..]

Ze overwegen half mei de travelban op te heffen *O* *O* *O*

https://www.schengenvisai(...)k-brazil-by-mid-may/
Nog 2 weken _O_

Correctie 2 maanden :')
  woensdag 31 maart 2021 @ 16:13:06 #162
451005 Grems
Clown World
pi_198780775
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 15:25 schreef ZarB het volgende:

[..]

Ze overwegen half mei de travelban op te heffen *O* *O* *O*

https://www.schengenvisai(...)k-brazil-by-mid-may/
Overwegen en wachten heb ik inmiddels volledig schijt aan, genoeg geweldige opties om twee weken door te brengen voordat je eventueel door kunt naar een Texas of Florida.
  woensdag 31 maart 2021 @ 19:09:23 #163
338319 ZarB
Piña colada
pi_198783292
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 16:13 schreef Grems het volgende:

[..]

Overwegen en wachten heb ik inmiddels volledig schijt aan, genoeg geweldige opties om twee weken door te brengen voordat je eventueel door kunt naar een Texas of Florida.
True maar dan moet je wel zo lang vrij hebben. Ik weet niet of er ook nog quarantaine bij komt maar anders ben je zo een week of 5/6 kwijt als je nog een tijdje in de vs wilt blijven.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_198874613
twitter
pi_198874628
pi_198874648
In Texas is men verstandig.
Check it out
pi_198874649
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 16:13 schreef Grems het volgende:

[..]

Overwegen en wachten heb ik inmiddels volledig schijt aan, genoeg geweldige opties om twee weken door te brengen voordat je eventueel door kunt naar een Texas of Florida.
Ik ben al een paar keer naar Spanje geweest. Ik heb er ook schijt aan.
Check it out
  dinsdag 6 april 2021 @ 09:33:56 #168
67174 Dos37
Come on Twente
pi_198876083
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 april 2021 01:10 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
O+ _O_
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_198882877
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 01:29 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Ik ben al een paar keer naar Spanje geweest. Ik heb er ook schijt aan.
Ik ben echt onder de indruk! Die onverzettelijke houding! Wars van de regels. Hjansen82 pakken ze niet! Die bepaalt zelf wat goed is en wat slecht.

Ik vind dat de LIDL jou bij de volgende zegelactie moet betrekken. Dat je voor kleine pluche hjansen82's kunt sparen. Kudos!! Held!!
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_198882896
:D
pi_198883652
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 16:21 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Ik ben echt onder de indruk! Die onverzettelijke houding! Wars van de regels. Hjansen82 pakken ze niet! Die bepaalt zelf wat goed is en wat slecht.

Ik vind dat de LIDL jou bij de volgende zegelactie moet betrekken. Dat je voor kleine pluche hjansen82's kunt sparen. Kudos!! Held!!
Ga dan maar lekker deugen. Net of we ooit van corona gaan afkomen met lockdowns en ander faalbeleid. Ik geloof niet sprookjes.
Check it out
pi_198884022
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 17:03 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Ga dan maar lekker deugen. Net of we ooit van corona gaan afkomen met lockdowns en ander faalbeleid. Ik geloof niet sprookjes.
Volgens mij heeft niemand ooit gezegd dat we van Corona afkomen met lockdowns. De maatregelen zijn er om de druk op de zorg te beheersen. Ik kan hier nu een hele uitleg gaan houden over exponentiële groei enzovoorts, maar gezien de 2 posts die ik hier van je heb gelezen kan ik die uitleg net zo goed in de kachel gooien.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_198884418
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 17:22 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Volgens mij heeft niemand ooit gezegd dat we van Corona afkomen met lockdowns. De maatregelen zijn er om de druk op de zorg te beheersen. Ik kan hier nu een hele uitleg gaan houden over exponentiële groei enzovoorts, maar gezien de 2 posts die ik hier van je heb gelezen kan ik die uitleg net zo goed in de kachel gooien.
In die flauwekul geloof ik ook niet meer. Om de zorg te ontlasten gaan we demonstranten in mekaar slaan. Geloof je het zelf.
Check it out
pi_198885330
Ze gaan daar allemaal dood!

Texas COVID Cases Drop to Record Low Nearly Three Weeks After Mask Mandate Lifted

Coronavirus cases have dropped to a record low in Texas roughly three weeks after the state lifted its mask mandate and reopened businesses.

"Today the 7-day Covid positivity rate dropped to a new recorded low: 4.95%. Hospitalizations dropped to a 6 month low. This week we have 1 million 1st vaccines available," Texas Governor Greg Abbott wrote in a tweet on Sunday. "Everyone now qualifies for a shot. They are highly recommended to prevent getting Covid but always voluntary."

Gaat verder:

https://www.newsweek.com/(...)ndate-lifted-1579484
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_198885450
Ze hebben daar speciale middelen voor testen in Texas :).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Check it out
pi_198885474
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 18:36 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ze gaan daar allemaal dood!

Texas COVID Cases Drop to Record Low Nearly Three Weeks After Mask Mandate Lifted

Coronavirus cases have dropped to a record low in Texas roughly three weeks after the state lifted its mask mandate and reopened businesses.

"Today the 7-day Covid positivity rate dropped to a new recorded low: 4.95%. Hospitalizations dropped to a 6 month low. This week we have 1 million 1st vaccines available," Texas Governor Greg Abbott wrote in a tweet on Sunday. "Everyone now qualifies for a shot. They are highly recommended to prevent getting Covid but always voluntary."

Gaat verder:

https://www.newsweek.com/(...)ndate-lifted-1579484
Mondkapjesbullshit verworpen.
pi_198885537
Binnenkort ook in Nederland *O* *O*
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_198888552
Vaccins werken ^O^
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 6 april 2021 @ 21:10:24 #179
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198888638
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 21:06 schreef kalinhos het volgende:
Vaccins werken ^O^
En na dik een jaar lockdowns en allerlei andere dingen is het wel bewezen dat dat ook echt het enige is dat werkt.

Dus, iedereen zsm vaccineren en in de tussentijd gewoon alles open gooien.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_198888818
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 17:42 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

In die flauwekul geloof ik ook niet meer. Om de zorg te ontlasten gaan we demonstranten in mekaar slaan. Geloof je het zelf.
Nee, je moet mondkapjes op omdat de parkeervakken bij de Blokker te krap zijn....

(Ik denk, ik gooi er ook eens een iets in wat niets met elkaar te maken heeft)
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  dinsdag 6 april 2021 @ 21:27:15 #181
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198888944
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 21:19 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Nee, je moet mondkapjes op omdat de parkeervakken bij de Blokker te krap zijn....

(Ik denk, ik gooi er ook eens een iets in wat niets met elkaar te maken heeft)
Zorg is zorg,of je nou een obese coronapatient op de IC hebt of een demonstrant met een knuppeldeuk in zijn hoofd.

Als het echt om empathie met medeburgers zou gaan deed je dat niet. Dat is zijn punt.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_198889044
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 21:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zorg is zorg,of je nou een obese coronapatient op de IC hebt of een demonstrant met een knuppeldeuk in zijn hoofd.

Als het echt om empathie met medeburgers zou gaan deed je dat niet. Dat is zijn punt.
Als je empathie met je medeburgers zou hebben zou je inderdaad niet elke week herrie gaan trappen ergens in een park.
  dinsdag 6 april 2021 @ 21:35:14 #183
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198889130
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 21:31 schreef mootie het volgende:

[..]

Als je empathie met je medeburgers zou hebben zou je inderdaad niet elke week herrie gaan trappen ergens in een park.
Ben ik met je eens. Maar zelfs dan is het niet aan de "machthebbers" om dan zelf maar IC patienten te creeren ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 6 april 2021 @ 21:46:31 #184
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_198889382
F
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 20:38 schreef RipCity het volgende:

[..]

Kan momenteel alleen als je eerst 2 weken naar Aruba/Curaçao/Mexico gaat. Daarna mag je Amerika wel in.
In Mexico is alles ook gewoon open en is er amper een lockdown geweest. Drie weken lang waren restaurants op Zondag dicht geweest, verder niks.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_198898554
Nog wat beelden van afgelopen zondag.



pi_198898595
Wat wil je nu laten zien? De overgewicht onder volwassen best een dingetje daar is?
pi_198898685
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 21:46 schreef BlaZ het volgende:
F
[..]

In Mexico is alles ook gewoon open en is er amper een lockdown geweest. Drie weken lang waren restaurants op Zondag dicht geweest, verder niks.
In Oekraine (waar ik 6 maanden pj doorbreng) zijn ook amper restricties geweest. Maatschappij draait gewoon door, net als de gezondheidszorg. En nee, geen honderdduizenden doden door gebrek aan maatregelen !1! :')

En ja in Oekraine heb je miljoenensteden waar men hutje mutje op elkaar zit en genoeg die zich internationaal verplaatsen.

Misschien speelt het mee dat men daar gezonder leeft en meer beweegt. Ook weinig mensen met overgewicht.
pi_198898832
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 15:04 schreef Joppiez het volgende:

[..]

In Oekraine (waar ik 6 maanden pj doorbreng) zijn ook amper restricties geweest. Maatschappij draait gewoon door, net als de gezondheidszorg. En nee, geen honderdduizenden doden door gebrek aan maatregelen !1! :')

En ja in Oekraine heb je miljoenensteden waar men hutje mutje op elkaar zit en genoeg die zich internationaal verplaatsen.

Misschien speelt het mee dat men daar gezonder leeft en meer beweegt. Ook weinig mensen met overgewicht.
Dat is wel interessant, maar het is nog wel afwachten. Oekraïne is gewoon te arm voor zowel een lockdown als het kopen van vaccins. Ik ben benieuwd hoeveel doden ze hebben als alles voorbij is. Het gaat er nu niet erg goed.
pi_198899076
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 15:12 schreef 297534 het volgende:

[..]

Dat is wel interessant, maar het is nog wel afwachten. Oekraïne is gewoon te arm voor zowel een lockdown als het kopen van vaccins. Ik ben benieuwd hoeveel doden ze hebben als alles voorbij is. Het gaat er nu niet erg goed.
Er is aan het begin van de pandemie 2 weken lockdown geweest en naderhand twee keer een lockdown van twee weken als ik mij niet vergis. Maar vrijwel niemand houdt zich aan restricties, zelfs het mondkap (goed) dragen is te veel gevraagd.

Oftewel, als Corona zo erg is als wordt voorgespiegeld dan lag dat land al lang plat.

Zo arm is Oekraine trouwens niet. Haar overheid heeft niet veel geld, maar er draait een zwarte economie die veel groter is dan de witte. Redelijk normale zaak daar salaris in cash betaald te krijgen en alles in cash (tot aan vastgoed) te kopen. Wel interessant hoe dat daar werkt ja.
pi_198899118
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 15:24 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Er is aan het begin van de pandemie 2 weken lockdown geweest en naderhand twee keer een lockdown van twee weken als ik mij niet vergis. Maar vrijwel niemand houdt zich aan restricties, zelfs het mondkap (goed) dragen is te veel gevraagd.

Oftewel, als Corona zo erg is als wordt voorgespiegeld dan lag dat land al lang plat.

Zo arm is Oekraine trouwens niet. Haar overheid heeft niet veel geld, maar er draait een zwarte economie die veel groter is dan de witte. Redelijk normale zaak daar salaris in cash betaald te krijgen en alles in cash (tot aan vastgoed) te kopen. Wel interessant hoe dat daar werkt ja.
Ja dat laatste geloof ik wel. Maar een vergoeding voor ondernemers zal daar wel wat minder goed geregeld zijn dan in Nederland. Zie bijv. dit artikel:

https://www.rd.nl/artikel(...)lockdown-permitteren
  donderdag 8 april 2021 @ 21:51:17 #191
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_198923849
Als Nederland ballen had dan deden wij dit ook! Wat jij @Starhopper !
pi_198967149
Onze "expert" weet het even niet...

Fauci ‘not sure’ why Texas doesn’t have COVID uptick after nixing masks

It’s been some five weeks since Texas lifted its mask mandate, and there has yet to be an explosion of COVID-19 cases.

It’s something Dr. Anthony Fauci can’t quite explain.

“I’m not really quite sure,” he told MSNBC this week. “It could be they’re doing things outdoors.”

Daily cases in Texas hovered above 7,000 in early March, when Gov. Greg Abbott lifted the state’s mask rules, leaving it up to individuals and organizations to make their own decisions.

Now, according to the Centers for Disease Control, new cases of COVID-19 are under 4,000.

Artikel gaat verder:

https://nypost.com/2021/0(...)-after-nixing-masks/
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_198968600
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 21:53 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Onze "expert" weet het even niet...

Fauci ‘not sure’ why Texas doesn’t have COVID uptick after nixing masks

It’s been some five weeks since Texas lifted its mask mandate, and there has yet to be an explosion of COVID-19 cases.

It’s something Dr. Anthony Fauci can’t quite explain.

“I’m not really quite sure,” he told MSNBC this week. “It could be they’re doing things outdoors.”

Daily cases in Texas hovered above 7,000 in early March, when Gov. Greg Abbott lifted the state’s mask rules, leaving it up to individuals and organizations to make their own decisions.

Now, according to the Centers for Disease Control, new cases of COVID-19 are under 4,000.

Artikel gaat verder:

https://nypost.com/2021/0(...)-after-nixing-masks/
Die man is expert. Niet alwetend.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_198968701
Tsja, als je al 30% van de bevolking minimaal 1x hebt ingeënt dan is het niet zo verwonderlijk.
Daarnaast een ander klimaat, het is daar nu veel warmer dan hier.
pi_198969114
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:28 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Die man is expert. Niet alwetend.
En verder moeten we niet vergeten dat nypost het vodje was wat het hunter Biden verhaal publiceerde omdat ze het zo betrouwbaar vonden. Dus zal er wel weer veel nuance weggelaten zijn in hun stukje. :D
pi_198969123
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 21:53 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Onze "expert" weet het even niet...

Fauci ‘not sure’ why Texas doesn’t have COVID uptick after nixing masks

It’s been some five weeks since Texas lifted its mask mandate, and there has yet to be an explosion of COVID-19 cases.

It’s something Dr. Anthony Fauci can’t quite explain.

“I’m not really quite sure,” he told MSNBC this week. “It could be they’re doing things outdoors.”

Daily cases in Texas hovered above 7,000 in early March, when Gov. Greg Abbott lifted the state’s mask rules, leaving it up to individuals and organizations to make their own decisions.

Now, according to the Centers for Disease Control, new cases of COVID-19 are under 4,000.

Artikel gaat verder:

https://nypost.com/2021/0(...)-after-nixing-masks/
Hij zegt enkel dat ie het niet zeker weet, hij heeft echter wel gewoon vermoedens.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 12 april 2021 @ 07:41:02 #197
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198969149
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:28 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Die man is expert. Niet alwetend.
Dan kunnen we het ook even aan Ockham vragen...
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198969214
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
Tsja, als je al 30% van de bevolking minimaal 1x hebt ingeënt dan is het niet zo verwonderlijk.
Daarnaast een ander klimaat, het is daar nu veel warmer dan hier.
Ja en als je dan ook nog meetelt dat zelfs volgens ons eigen rivm mondkapjes niet helpen of misschien zelfs averechts.
pi_198970967
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 07:55 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja en als je dan ook nog meetelt dat zelfs volgens ons eigen rivm mondkapjes niet helpen of misschien zelfs averechts.
Dat rivm advies toen deze pandamie ruim een jaar geleden begon waarbij ze daarna volgens jou geen voortschrijdend inzicht hebben gehad. :D
pi_198971075
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 11:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat rivm advies toen deze pandamie ruim een jaar geleden begon waarbij ze daarna volgens jou geen voortschrijdend inzicht hebben gehad. :D
Onder grote druk vanuit het buitenland (oa. die Faucie), en paniek bij de bestuurders zijn toen mondkapjes verplicht in Nederland terwijl v Dissel nog altijd het nut niet ervan in zag. Maar ja in Duitsland en Belgie etc. vonden ze het niet leuk dat Nederlanders geen mondkapjes op hoefden en zij wel. Mutti heeft Rutte toen even overgehaald, sindsdien volgen we de strengere koersen op alle gebieden van de buurlanden.

https://nos.nl/artikel/23(...)n-weinig-effect.html
Alpha kenny one
pi_198971104
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 11:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat rivm advies toen deze pandamie ruim een jaar geleden begon waarbij ze daarna volgens jou geen voortschrijdend inzicht hebben gehad. :D
Nou ja, als ze dat wel hebben, hebben ze dat natuurlijk een partij beroerd verkocht daar lusten de honden geen brood van. Snap wel waarom mensen cynisch worden als ze bij het RIvM maanden heel hard riepen dat het niet zou werken, terwijl ze bv ook hadden kunnen zeggen:”nou ja, we dénken dat mondkapjes niet veel helpen maar we passen graag ons standpunt aan als daar aanleiding toe is”
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_198971128
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 11:26 schreef falling_away het volgende:

[..]

Onder grote druk vanuit het buitenland (oa. die Faucie), en paniek bij de bestuurders zijn toen mondkapjes verplicht in Nederland terwijl v Dissel nog altijd het nut niet ervan in zag. Maar ja in Duitsland en Belgie etc. vonden ze het niet leuk dat Nederlanders geen mondkapjes op hoefden en zij wel. Mutti heeft Rutte toen even overgehaald, sindsdien volgen we de strengere koersen op alle gebieden van de buurlanden.

https://nos.nl/artikel/23(...)n-weinig-effect.html
Dit en het kwam na vragen uit de bevolking. Omdat de media weken lang met kaartjes en overzichten van landen met mondkapjes kwamen. En mensen dachten "oh als we het twee weken doen zijn we er vanaf"
pi_198971971
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 11:26 schreef falling_away het volgende:

[..]

Onder grote druk vanuit het buitenland (oa. die Faucie), en paniek bij de bestuurders zijn toen mondkapjes verplicht in Nederland terwijl v Dissel nog altijd het nut niet ervan in zag. Maar ja in Duitsland en Belgie etc. vonden ze het niet leuk dat Nederlanders geen mondkapjes op hoefden en zij wel. Mutti heeft Rutte toen even overgehaald, sindsdien volgen we de strengere koersen op alle gebieden van de buurlanden.

https://nos.nl/artikel/23(...)n-weinig-effect.html
Weinig effect vs de eerdere bewering van sapstengel over geen effect en een negatief effect vind ik nogal een een groot verschil. Vind men dat hier zelf ook niet. :D
pi_198972042
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 12:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Weinig effect vs de eerdere bewering van sapstengel over geen effect en een negatief effect vind ik nogal een een groot verschil. Vind men dat hier zelf ook niet. :D
Je hebt duidelijk het artikel niet (goed) gelezen. Hij had het over een "een buitengewoon gering effect" en schijnveiligheid.

Hier nog wat meer leesvoer https://nos.nl/artikel/23(...)eadviseerd-werd.html

Rutte is volgens Boom gezwicht voor die druk, legt hij uit in Nieuws en Co op NPO Radio 1. "Het motto van het kabinet is nu: als iedereen het wil, dan doen we het maar."
Alpha kenny one
pi_198972119
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 12:42 schreef falling_away het volgende:

[..]

Je hebt duidelijk het artikel niet (goed) gelezen. Hij had het over een "een buitengewoon gering effect" en schijnveiligheid.

Hier nog wat meer leesvoer https://nos.nl/artikel/23(...)eadviseerd-werd.html

Rutte is volgens Boom gezwicht voor die druk, legt hij uit in Nieuws en Co op NPO Radio 1. "Het motto van het kabinet is nu: als iedereen het wil, dan doen we het maar."
Zoiets gebeurt nou eenmaal in een democratie wen er maar aan
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_198972166
Ik blijf het toch opmerkelijk vinden hoe masochistisch velen blijkbaar zijn aangelegt. Ondanks bewijzen die het tegendeel aantonen blijven velen het heerlijk vinden om de monkapjesplicht te behouden, of bijv. de terrassen dicht te houden. Totaal kritiekloos wordt alles maar geslikt, en sommigen willen liever nog strengere regels dan er al gelden, gewoon om extra voorzichtig te zijn, ongeacht de gevolgen.

Mooi dat het zo goed gaat in oa. Texas, dat vele staten mogen volgen om zo de druk op de rest van de wereld op te voeren, waar de wetenschappers blijven waarschuwen dat maatregelen noodzakelijk blijven ook na vaccinaties.
Alpha kenny one
pi_198972666
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 12:51 schreef falling_away het volgende:
Ik blijf het toch opmerkelijk vinden hoe masochistisch velen blijkbaar zijn aangelegt. Ondanks bewijzen die het tegendeel aantonen blijven velen het heerlijk vinden om de monkapjesplicht te behouden, of bijv. de terrassen dicht te houden. Totaal kritiekloos wordt alles maar geslikt, en sommigen willen liever nog strengere regels dan er al gelden, gewoon om extra voorzichtig te zijn, ongeacht de gevolgen.

Mooi dat het zo goed gaat in oa. Texas, dat vele staten mogen volgen om zo de druk op de rest van de wereld op te voeren, waar de wetenschappers blijven waarschuwen dat maatregelen noodzakelijk blijven ook na vaccinaties.
Nogmaals, in Texas (en veel anders staten) is nu 30% van de bevolking gevaccineerd, wat een forse invloed heeft op de R0. Daarnaast hebben ze daar nu al zomerse temperaturen.

Dat is niet vergelijkbaar met de situatie in Nederland.

De vorige piek in Texas was ook een forse en daar heeft de zorg het zwaar gehad, gelukkig gaat het nu beter.
pi_198972730
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 13:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nogmaals, in Texas (en veel anders staten) is nu 30% van de bevolking gevaccineerd, wat een forse invloed heeft op de R0. Daarnaast hebben ze daar nu al zomerse temperaturen.

Dat is niet vergelijkbaar met de situatie in Nederland.

De vorige piek in Texas was ook een forse en daar heeft de zorg het zwaar gehad, gelukkig gaat het nu beter.
Fauci was het er anders niet mee eens dat Texas alles open gooide, daar doelde ik oa. op. Ook in de UK en in NL heeft men het erover dat sommige maatregelen nog lang aangehouden moeten worden. Het is begrijpelijk dat ze in het begin nog wat voorzichtig zijn, maar velen slaan compleet door.

Vandaar alleen maar hulde dat zo'n grote staat het tegendeel hier tegenin gaat en het bewijst.
Overigens zijn in Texas al bijna vanaf het begin altijd de restaurants en winkels etc. open gebleven.
Alpha kenny one
pi_198974498
Overigens verzinnen mensen dingen over texas betreffende geen lockdowns aqu horeca en open winkels hier waar we bij zitten.

Hier een bericht van een flink aantal maanden geleden over texas en wederom sluitende horeca.

https://www.marketplace.o(...)s-social-distancing/

Update (June 26, 2020): On Friday morning, Texas Gov. Greg Abbott issued an executive order requiring bars to close and putting restrictions on outdoor gatherings. Abbott also scaled back restaurant dining, the most dramatic reversals yet as confirmed coronavirus cases surge.
pi_198974967
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:28 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Die man is expert. Niet alwetend.
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 07:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En verder moeten we niet vergeten dat nypost het vodje was wat het hunter Biden verhaal publiceerde omdat ze het zo betrouwbaar vonden. Dus zal er wel weer veel nuance weggelaten zijn in hun stukje. :D
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 07:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hij zegt enkel dat ie het niet zeker weet, hij heeft echter wel gewoon vermoedens.
Hopelijk komt er snel een test voor het Stockholm Syndroom!
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_198975048
De "experts" snappen het niet!

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_198975100
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 16:11 schreef Basp1 het volgende:
Overigens verzinnen mensen dingen over texas betreffende geen lockdowns aqu horeca en open winkels hier waar we bij zitten.

Hier een bericht van een flink aantal maanden geleden over texas en wederom sluitende horeca.

https://www.marketplace.o(...)s-social-distancing/

Update (June 26, 2020): On Friday morning, Texas Gov. Greg Abbott issued an executive order requiring bars to close and putting restrictions on outdoor gatherings. Abbott also scaled back restaurant dining, the most dramatic reversals yet as confirmed coronavirus cases surge.
Sterker nog, je kan alleen maar alles open gooien (zoals in de OP wordt geclaimd) als het nu niet open is ;)
pi_199158217
Ondanks dit massa event 3 weken geleden:



Gaat de curve nog steeds omlaag:

pi_199158619
Hoogtijd voor de afschaffing van het smoelkleppen cabaret hier...
pi_199159057
Mooi om te zien dat vaccineren effect heeft.
  zondag 25 april 2021 @ 23:35:28 #216
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199159261
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 22:51 schreef mthecatlover het volgende:
Hoogtijd voor de afschaffing van het smoelkleppen cabaret hier...
Dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 25 april 2021 @ 23:49:20 #217
451005 Grems
Clown World
pi_199159428
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 22:22 schreef Za het volgende:
Ondanks dit massa event 3 weken geleden:

[ afbeelding ]

Gaat de curve nog steeds omlaag:

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 17:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
De "experts" snappen het niet!

[ afbeelding ]
Dramatisch nieuws voor de Branch Covidians
pi_199185523
Misschien het vervolg-topic over Texas en ook Florida doen? Aangezien Florida geen eigen topic heeft, gooi ik dit artikel gewoon even hier neer :P

Stanford Medical Professor On DeSantis: COVID Success Because He’s ‘Very Well Informed,’ Better Than ‘Most Epidemiologists’

Jayanta Bhattacharya, professor of medicine at the University of Stanford, raved about Florida Republican Governor Ron DeSantis during a recent interview, saying that DeSantis was unlike any politician that he has ever met because of how well DeSantis researched and understood the science involving COVID-19.

“I’ve never met a politician that like him. He’s extraordinary,” Bhattacharya said on “The Tom Woods Show” with host Tom Woods. “We had a two-hour conversation, about COVID policies, this is in September of last year … and he had read all the papers I referenced and not just my just my articles, lots and lots of other papers. He knew all the details, it was a remarkable conversation. And then we had this like roundtable on September 25th, with Martin and Mike Leavitt, and with DeSantis leading it, and the next day he lifted most of the restrictions all across Florida.”

Bhattacharya — who has a PhD in economics in addition to being a medical doctor — said that DeSantis had a unique combination of “intellectual bravery” and the “willingness to take a stand.”

Woods said that he had completely misjudged DeSantis and that he could go up against any governor in the U.S. despite all the criticism that he has faced from left-leaning media that he was “not following the science.”

“He could go up against an epidemiologists,” Bhattacharya said. “I mean, most, most epidemiologists don’t know the literature as well as he does. I mean, I just I don’t have the words… I’ve just been, I’m still stunned by it, I didn’t know anything about him actually, before, you know, basically before September really. I’ve just been very impressed.”

Gaat verder:

https://www.dailywire.com(...)most-epidemiologists
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_199330840
twitter
pi_199331021
Omdat ik dit als het Texas en Florida topic behandel:

BRILLIANT: Florida will fine any business or school $5,000 each time it requires a “vaccine passport” or proof of COVID-19 vaccination

twitter


https://gellerreport.com/(...)19-vaccination.html/
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_199340111
Hier in Nederland staan ze als besmette melaatse met smoelkleppen op te wachten op 1,5mtr. om als vee de looproutes te moeten volgen...
pi_199342089
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 15:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Omdat ik dit als het Texas en Florida topic behandel:

BRILLIANT: Florida will fine any business or school $5,000 each time it requires a “vaccine passport” or proof of COVID-19 vaccination

[ twitter ]

https://gellerreport.com/(...)19-vaccination.html/
Respect.
pi_199360822
Cowboys stadium in Texas:

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_199368416
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 16:11 schreef Basp1 het volgende:
Overigens verzinnen mensen dingen over texas betreffende geen lockdowns aqu horeca en open winkels hier waar we bij zitten.

Hier een bericht van een flink aantal maanden geleden over texas en wederom sluitende horeca.

https://www.marketplace.o(...)s-social-distancing/

Update (June 26, 2020): On Friday morning, Texas Gov. Greg Abbott issued an executive order requiring bars to close and putting restrictions on outdoor gatherings. Abbott also scaled back restaurant dining, the most dramatic reversals yet as confirmed coronavirus cases surge.
Een flink aantal maanden geleden noemt hij dat :')
26 Juni 2020
Bijna een jaar geleden komt meer in de buurt
pi_199408356
twitter


Amnestie! _O_

Moet je eens zien hoe ver je al weg kunt zakken als maatschappij voordat je tot inkeer komt. Celstraf boven je hoofd omdat je het mensen toeliet om in de sportschool te trainen zonder mondkapje. Toch maar goed dat deze mensen het niet over hun kant hebben laten gaan. Niet hebben gezegd van: "Ja het is onzinnig, maar doe het maar gewoon, want regels zijn regels, wij hebben ons te schikken. Zo hebben we dat nu eenmaal met elkaar afgesproken in dit land."
  donderdag 13 mei 2021 @ 19:37:40 #226
451005 Grems
Clown World
pi_199409371
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 18:17 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]

Amnestie! _O_

Moet je eens zien hoe ver je al weg kunt zakken als maatschappij voordat je tot inkeer komt. Celstraf boven je hoofd omdat je het mensen toeliet om in de sportschool te trainen zonder mondkapje. Toch maar goed dat deze mensen het niet over hun kant hebben laten gaan. Niet hebben gezegd van: "Ja het is onzinnig, maar doe het maar gewoon, want regels zijn regels, wij hebben ons te schikken. Zo hebben we dat nu eenmaal met elkaar afgesproken in dit land."
Nederlanders zijn dan ook één van de meest succesvol geconditioneerde volkeren ter wereld, ome Kim heeft waarschijnlijk schuimbekkend toe zitten kijken, blijkt zo'n alomvattend repressieapparaat niet eens nodig te zijn.
pi_199461881
Besmettingen met 90% omlaag nadat alle maatregelen van tafel gingen:



[ Bericht 5% gewijzigd door Za op 17-05-2021 05:13:25 ]
pi_199469168
twitter
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_200855589
Ja gaat echt lekker daar in Texas en Florida! Jammer dat TS geen updates meer doet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_200855605
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 05:08 schreef Za het volgende:
Besmettingen met 90% omlaag nadat alle maatregelen van tafel gingen:

[ afbeelding ]
En nu?
Heb je nog updates?
Definitely not CIA
  woensdag 11 augustus 2021 @ 01:57:01 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200855656
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200855711
quote:
Er worden ook alweer tenten opgezet voor de patienten, lees ik nu.
quote:
A hospital system in Texas is going to use tents to house the overwhelming number of patients seeking treatment amid the latest coronavirus spike.

At the Harris Health System in Houston, one in four patients at its two hospitals has tested positive for Covid-19
https://www.independent.c(...)r#Echobox=1628619254

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 11-08-2021 11:02:15 ]
Definitely not CIA
pi_200855959
Scholen in Dallas negeren het mondkapjesverbod, gouverneur dreigt lerarensalarissen in te trekken.

Gaat echt goed daar!

https://www.dallasnews.co(...)f-gov-abbotts-order/
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_200855965
Florida het Covid epicentrum van de VS, ziekenhuizen onder druk.

Gaat echt goed daar!

https://www.npr.org/secti(...)19-cases-record-high
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_200855973
Record aantal opnames ziekenhuizen en IC in Florida.

Gaat echt goed daar!

https://www.flkeysnews.co(...)rticle253390053.html
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_200855993
Gouverneur van Texas zoekt veel medisch personeel van buiten de staat, ziekenhuizen liggen vol, personeel ziet het somber in.

Gaat echt goed daar!

https://www.kxan.com/news(...)s-covid-cases-surge/
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 11 augustus 2021 @ 06:27:44 #237
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200856076
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 05:08 schreef Za het volgende:
Besmettingen met 90% omlaag nadat alle maatregelen van tafel gingen:

[ afbeelding ]
En, hoe vind je het nu gaan?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_200856162
Toch wel interessant dat er geen verband is tussen maatregelen en stijging/daling cases in Texas.
pi_200856296
Wat vreemd dat de mensen die in het begin van dit topic zoveel aan het woord waren nu zo stil zijn... Zou het de zomervakantie zijn?
  woensdag 11 augustus 2021 @ 07:42:32 #240
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200856336
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 19:37 schreef Grems het volgende:

[..]

Nederlanders zijn dan ook één van de meest succesvol geconditioneerde volkeren ter wereld, ome Kim heeft waarschijnlijk schuimbekkend toe zitten kijken, blijkt zo'n alomvattend repressieapparaat niet eens nodig te zijn.
Dus volgens jou is Nederland dus een concentratie kamp geworden tegenwoordig dat is mij nog niet opgevallen? ONZ is een deur verder.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200862657
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 06:27 schreef Scorpie het volgende:

En, hoe vind je het nu gaan?
Natuurlijke curve VS is weer aangevangen, zie vorig jaar.
Zonder maatregelen zijn ze daar in Texas 2 mnd druk mee, met allerlei maatregelen gaan ze het uitsmeren over vele maanden zoals wij in NL okt-mrt gedaan hebben.
pi_200862710
quote:
1s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 01:39 schreef capricia het volgende:

En nu?
Heb je nog updates?
Dat maatregelen geen enkele invloed hebben op het oplopen cq afnemen van het aantal besmettingen in een land/Staat, dat er sprake is van uitbraken met een natuurlijk verloop in bepaalde bij benadering gelijke jaarlijkse periodes voor landen, die we alleen maar negatief kunnen beïnvloeden (uitsmeren) met lockdowns en massavaccinaties.

De meeste updates zijn gewoon online te vinden.
pi_200862744
quote:
1s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 01:39 schreef capricia het volgende:

Heb je nog updates?
Texas nears 10,000 COVID patients; Travis County hospitalizations approach highest average during pandemic

https://eu.statesman.com/(...)tal-data/5551871001/

Abbott en deSantis weigeren maatregelen te nemen.
https://www.forbes.com/si(...)res/?sh=590037815586

[ Bericht 19% gewijzigd door Za op 11-08-2021 16:18:18 ]
pi_200863045
Het is 1 op 1 te koppelen aan de vaccinatiegraad per staat:

quote:
Zeven van de vijftig Amerikaanse staten met laagste vaccinatiegraad zijn goed voor helft van alle ziekenhuisopnames door Covid-19: “Ongevaccineerden vormen een autosnelweg voor het virus”

In slechts zeven van de vijftig Amerikaanse staten, samen goed voor nog geen 22 procent van de hele bevolking in het land, worden momenteel 50 procent van alle nieuwe coronapatiënten opgenomen in het ziekenhuis. Stuk voor stuk zijn het staten waar nog niet de helft van de bevolking volledig is gevaccineerd. Experts schetsen een grimmig beeld van de situatie in de VS als niet dringend meer mensen een prik laten zetten. Met 'dank' aan de deltavariant.

Het gaat om de staten Florida, Texas, Missouri, Arkansas, Louisiana, Alabama en Mississipi.

bron
pi_200863934
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 16:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is 1 op 1 te koppelen aan de vaccinatiegraad per staat:
[..]

Shocker
pi_200864233
Zo willen we het zien toch? Alle maatregelen weg en tentjes buiten met patienten die een vaccin weigeren. Prima.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_200864486
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 16:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is 1 op 1 te koppelen aan de vaccinatiegraad per staat:
[..]

Oh. Onverwacht. :+
Definitely not CIA
pi_200865740
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 07:42 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dus volgens jou is Nederland dus een concentratie kamp geworden tegenwoordig dat is mij nog niet opgevallen? ONZ is een deur verder.
Het lijkt me zo leuk om dat soort mensen te verdoven en naar een Noord-Koreaans concentratiekamp te vervoeren om te zien wat er gebeurd als ze daar beginnen over vrijheid en rechten. Ze hoeven niet dood of gemarteld te worden maar gewoon een rondleiding langs alle gruwelen van dat systeem. En dat de kampcommandant dan aan het einde van de tour in accentloos Nederlands zegt “en valt het mee of tegen bij jullie.”
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_200865877
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 16:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is 1 op 1 te koppelen aan de vaccinatiegraad per staat:
[..]

Fake news, de vaccinatiegraad heeft vooral invloed op de hospitalisatie. Het mag in ieder geval duidelijk zijn dat de lockdowns weinig uitmaken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_200869347
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 19:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Fake news, de vaccinatiegraad heeft vooral invloed op de hospitalisatie. Het mag in ieder geval duidelijk zijn dat de lockdowns weinig uitmaken.
Vandaar dat de aantallen besmettingen zo afnamen tijdens lockdowns en toenamen na versoepelingen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_200869505
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 07:33 schreef Intint het volgende:
Wat vreemd dat de mensen die in het begin van dit topic zoveel aan het woord waren nu zo stil zijn... Zou het de zomervakantie zijn?
Van de mensen die nu aan het woord zijn is de afgelopen maanden dan weer weinig vernomen ;)

Zuiver kijken betekend het belichten van beide kanten: dus nu kijken waarom het fout gaat, tuurlijk. Maar ook kijken waarom het niet de afgelopen maanden fout ging, want evident was het dus wel mogelijk een hele tijd zonder maatregelen te leven terwijl de voorspelde golf uitbleef.

Ik vermoed dat het antwoord is dat het met de oude variant wel kon en met deze niet omdat het vereiste vaccinatiepunt wat hoger ligt.
pi_200869634
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 16:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is 1 op 1 te koppelen aan de vaccinatiegraad per staat:
[..]

Wappiestaten waar de gemiddelde inwoner het iq van een een aardappel heeft. Niet geheel toevallig hoofdzakelijk Republikeinse staten.
pi_200870117
Mississippi ook even in de gaten houden. Ziekenhuizen dreigen te overstromen.
quote:
Mississippi’s Hospital System Could ‘Fail’ In 10 Days, UMMC Warns As Feds Rush In

With COVID-19 patients overflowing at the University of Mississippi Medical Center, including in its pediatric center, hospital leaders are warning that the medical system statewide could be on the verge of failing without drastic intervention. Two days ago, Mississippi health officials announced that zero intensive-care beds remained available in hospitals statewide.
De federale regering is gevraagd bij te springen.
Zo wordt er nu een noodhospitaal opgezet in de parkeergarage, zodat er 50 extra plekken zijn.



Zelfs het kinderziekenhuis is vol.
quote:
UMMC’s pediatric hospital, Children’s of Mississippi, is also full, Jones said today. In late July, UMMC officials said they did not expect the pediatric hospital to fill up, but a surge in cases among children is happening just as children return to school
https://www.mississippifr(...)rns-as-feds-rush-in/
Definitely not CIA
pi_200870143
Gaat lekker daar!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_200870190
quote:
In de Amerikaanse staat Mississippi dreigt het gezondheidssysteem in elkaar te klappen door een ongezien stijgend aantal hospitalisaties door het coronavirus. Gezondheidsambtenaren waarschuwen dat er geen enkel bed op de afdelingen intensieve zorgen meer vrij is voor nieuwe patiënten die moeten worden opgenomen. Experts noemen de hele zuidelijke regio in de VS vandaag dé hotspot voor het coronavirus: de meer besmettelijke deltavariant raast er doorheen de staten met de laagste vaccinatiecijfers
https://www.demorgen.be/n(...)rij-ic-bed~b64a4996/

35% is gevaccineerd in Mississippi.

quote:
De wereld debatteert over de effectiviteit van de vaccins, terwijl wij enkel de niet-gevaccineerden zien sterven.
Definitely not CIA
pi_200870236
quote:
1s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 23:07 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Wappiestaten waar de gemiddelde inwoner het iq van een een aardappel heeft. Niet geheel toevallig hoofdzakelijk Republikeinse staten.
Om één of andere manier zien sommige mensen een virus als een linkse* hobby.
En dan gaat het mis, inderdaad.

* zo heel links zijn de democraten overigens ook niet, het is meer een soort VVD
pi_200870268
Mississippi’s top health officer, Dr. Thomas Dobbs:
twitter

Komt uit de WSJ.
https://www.wsj.com/artic(...)ps://t.co/U2MzKyh1Uc


Wel een interessante case om de vaccinatiegraden zo te zien.

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 12-08-2021 00:23:56 ]
Definitely not CIA
  donderdag 12 augustus 2021 @ 13:02:38 #258
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_200875663
quote:
1s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 23:49 schreef capricia het volgende:

[..]

https://www.demorgen.be/n(...)rij-ic-bed~b64a4996/

35% is gevaccineerd in Mississippi.
[..]

Bizar dat we anderhalf jaar na dato nog "Italiaanse toestanden" gaan krijgen in een land waar het vaccin zo toegankelijk is. Alle clichés over het Zuiden van de VS worden weer waargemaakt. |:(
pi_200876476
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 13:02 schreef beantherio het volgende:

[..]

Bizar dat we anderhalf jaar na dato nog "Italiaanse toestanden" gaan krijgen in een land waar het vaccin zo toegankelijk is. Alle clichés over het Zuiden van de VS worden weer waargemaakt. |:(
Ook een noodhospitaal op moeten zetten in de parkeergarage, met hulp van de Federale regering. Je zou toch verwachten dat dit niet meer nodig zou zijn.
Definitely not CIA
pi_200876983
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 19:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Fake news, de vaccinatiegraad heeft vooral invloed op de hospitalisatie. Het mag in ieder geval duidelijk zijn dat de lockdowns weinig uitmaken.
Zeg je nou dat vaccins helpen?
pi_200877296
quote:
1s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 23:44 schreef capricia het volgende:

Zo wordt er nu een noodhospitaal opgezet in de parkeergarage, zodat er 50 extra plekken zijn.



https://www.mississippifr(...)rns-as-feds-rush-in/
Excuseer, maar ik twijfel toch wat aan dit soort beelden.
Als er iets goor en onventileerbaar is, is het een parkeergarage. Nee dit geloof ik niet.

Dat de besmettingen net als in augustus 2020 weer enorm oplopen wel, en was ook in lijn der verwachting.
pi_200877438
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 15:08 schreef Za het volgende:

[..]

Excuseer, maar ik twijfel toch wat aan dit soort beelden.
Als er iets goor en onventileerbaar is, is het een parkeergarage. Nee dit geloof ik niet.

Dat de besmettingen net als in augustus 2020 weer enorm oplopen wel, en was ook in lijn der verwachting.
Het bericht dat het in de parkeergarage opgezet wordt, komt van de University of Mississippi Medical Center zelf. Hier het artikel:

https://umc.edu/news/News(...)r-virus-numbers.html



Sunbelt Rentals employee Jarrett England helps set up a field hospital in parking garage B August 11 on the UMMC campus.
Definitely not CIA
pi_200877483
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 15:17 schreef capricia het volgende:

Het bericht dat het in de parkeergarage opgezet wordt, komt van de University of Mississippi Medical Center zelf. Hier het artikel:

https://umc.edu/news/News(...)r-virus-numbers.html

[ afbeelding ]
Sunbelt Rentals employee Jarrett England helps set up a field hospital in parking garage B August 11 on the UMMC campus.
Dat is toch een extreem gore bende capricia, kijk die eerste foto nog eens.
De "doeken" van het noodhospitaal liggen gewoon op de vloer van de besmeurde parkeergarage.
pi_200877605
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 15:20 schreef Za het volgende:

[..]

Dat is toch een extreem gore bende capricia, kijk die eerste foto nog eens.
De "doeken" van het noodhospitaal liggen gewoon op de vloer van de besmeurde parkeergarage.
Daar kan zo een vloertje uitgerold worden mocht het te goor zijn, dat lijkt me niet zo'n probleem.
Zo'n noodhospitaal kan ook buiten opgezet worden, parkeergarage lijkt me ivm weersinvloeden en toegankelijkheid vanaf ziekenhuis praktischer.
pi_200877616
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 15:20 schreef Za het volgende:

[..]

Dat is toch een extreem gore bende capricia, kijk die eerste foto nog eens.
De "doeken" van het noodhospitaal liggen gewoon op de vloer van de besmeurde parkeergarage.
Ja ik vind het ook bijzonder. Zet dan tenten buiten op met airco of zo. Lekker hygiënisch :{ .
Maar neem aan dat er nog wel schoongemaakt wordt voordat ze patiënten ontvangen.

Hier nog wat meer foto's:
twitter
Definitely not CIA
pi_200877644
Ik lees in de comments dat het hurricane season wordt. Dat zal de verklaring wel zijn.
Definitely not CIA
pi_200877673
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 15:30 schreef capricia het volgende:
Ik lees in de comments dat het hurricane season wordt. Dat zal de verklaring wel zijn.
Klopt, dan sta je liever in zo'n garage dan op een open veld.
pi_200877712
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 15:28 schreef capricia het volgende:

Ja ik vind het ook bijzonder. Zet dan tenten buiten op met airco of zo. Lekker hygiënisch :{ .
Maar neem aan dat er nog wel schoongemaakt wordt voordat ze patiënten ontvangen.

Hier nog wat meer foto's:
[ twitter ]
Ongelooflijk, zo'n garage zit toch vol fijnstofdeeltjes en daar moeten dan luchtweg patiënten liggen.
pi_200877888
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 15:35 schreef Za het volgende:

[..]

Ongelooflijk, zo'n garage zit toch vol fijnstofdeeltjes en daar moeten dan luchtweg patiënten liggen.
Morgen gaat het open. Het is al bijna klaar.
Hier de tent:
https://d.newsweek.com/en(...)e80d0aa339141c8c130e

Het lijkt me sws afschuwelijk. Die omgeving. Nare plek.
Definitely not CIA
pi_200877942
quote:
Percent of adults aged 20 and over with overweight, including obesity: 73.6% (2017-2018)
https://www.cdc.gov/nchs/fastats/obesity-overweight.htm

Gek hoor, dat die ziekenhuizen vol liggen in de states. _O- _O- _O-
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_200878021
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 15:35 schreef Za het volgende:

[..]

Ongelooflijk, zo'n garage zit toch vol fijnstofdeeltjes en daar moeten dan luchtweg patiënten liggen.
Volgens mij gaan ze het mobiele veldhospitaal o.a. gebruikt "anti bodies" te geven, dus misschien is het vooral dagbehandeling om het ziekenhuis en de bedden te ontlasten.
Zal die bron nog terugzoeken.

edit:

quote:
Treatment at the field hospital will include iV infusion of monoclonal antibodies, which generally are administered in a hospital setting. The antibodies are intended to block the COVID-19 virus from attaching to human cells, making it more difficult for the virus to reproduce and cause harm.
https://www.wtok.com/2021/08/11/ummc-using-parking-garage-help-overflow-covid-patients/
pi_200878063
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 15:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Volgens mij gaan ze het mobiele veldhospitaal vooral gebruiken om tot 50 patiënten "anti bodies" te geven, dus misschien is het vooral dagbehandeling om het ziekenhuis en de bedden te ontlasten.
Zal die bron nog terugzoeken.

edit:
[..]

https://www.wtok.com/2021/08/11/ummc-using-parking-garage-help-overflow-covid-patients/
Laten we ieg ook maar hopen dat het niet onderloopt zoals met die hurricane 9 maanden geleden. Toen stonden er heel wat parkeergarages vol met water.
Definitely not CIA
pi_200878069
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Laten we ieg hopen dat het niet onderloopt zoals met die hurricane 9 maanden geleden:
Het is wel de ground floor idd.
pi_200878075
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het is wel de ground floor idd.
Die floodings etc zijn daar niet ongewoon.
Definitely not CIA
pi_200878247
Mississippi heeft vandaag ook de Biden regering gevraagd om dat medische schip (USNS Comfort)naar hun te sturen voor hulp.
twitter

Ze kunnen het niet aan, en rekenen op federale hulp.
Definitely not CIA
pi_200878304
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:18 schreef capricia het volgende:
Mississippi heeft vandaag ook de Biden regering gevraagd om dat medische schip (USNS Comfort)naar hun te sturen voor hulp.
[ twitter ]
Ze kunnen het niet aan, en rekenen op federale hulp.
Scheelt dat ze aan de kust liggen, in Arkansas of Missouri wordt dat pititger.
pi_200878308
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Scheelt dat ze aan de kust liggen, in Missouri wordt dat pititger.
Het lijkt daar wel 2020.
Definitely not CIA
pi_200878326
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Het lijkt daar wel 2020.
Ja... terwijl dat niet nodig is.
pi_200878406
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 15:53 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]

https://www.cdc.gov/nchs/fastats/obesity-overweight.htm

Gek hoor, dat die ziekenhuizen vol liggen in de states. _O- _O- _O-
Alleen de wappiestaten, de andere staten niet.
pi_200878417
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:18 schreef capricia het volgende:
Mississippi heeft vandaag ook de Biden regering gevraagd om dat medische schip (USNS Comfort)naar hun te sturen voor hulp.
[ twitter ]
Ze kunnen het niet aan, en rekenen op federale hulp.
Zo rollen de zuidelijke staten. De federale overheid is kut en Biden is de duivel himself. Tot dat de wappies ineens hulp nodig hebben van mensen met een positief iq.
pi_200878469
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 05:43 schreef einzeinz het volgende:
Positief nieuws, wordt tijd dat Europa ook zo gaat handelen!
Lol erg positief ja. We zien nu het resultaat van dit soort wappie beleid.
pi_200878664
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:34 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Lol erg positief ja. We zien nu het resultaat van dit soort wappie beleid.
Kiezen ze toch uiteindelijk zelf voor? De wereld is overbevolkt dus verder ook geen medelijden mee.
pi_200878718
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:29 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Alleen de wappiestaten, de andere staten niet.
Het is een andere discussie hoor, maar als driekwart van je bevolking overgewicht heeft is het misschien een idee om daar eens naar te kijken. In de vorm van reclameverbod op ongezond eten, accijnzen erop, voorlichtingen, verhoging zorgkosten, verslavingszorg etc. Dan sta je in crisissituaties niet gelijk met 10-0 achter. Moet je je voorstellen dat de dienstplicht weer wordt ingevoerd. Al die vetkleppen aan het front _O-
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_200879775
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:34 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Lol erg positief ja. We zien nu het resultaat van dit soort wappie beleid.
Of je het opent of gesloten houdt, geeft weinig verschil ;)
Bekijk en vergelijk zou ik zeggen.

Als je het verbiedt doen mensen het gewoon in het geniep zonder veiligheidsmaatregelen.


Dan kun je het net zo goed gewoon toelaten en alles openen, dat is goedkoper!
Want de steun betalen we met z'n allen. Dan betaal ik liever minder mee hoor!
Cindy De Vuyst
pi_200880129
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:50 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]

Het is een andere discussie hoor, maar als driekwart van je bevolking overgewicht heeft is het misschien een idee om daar eens naar te kijken. In de vorm van reclameverbod op ongezond eten, accijnzen erop, voorlichtingen, verhoging zorgkosten, verslavingszorg etc. Dan sta je in crisissituaties niet gelijk met 10-0 achter. Moet je je voorstellen dat de dienstplicht weer wordt ingevoerd. Al die vetkleppen aan het front _O-
Die hele voedselindustrie heeft daar zoveel macht, dat dingen zoals reclameverbod zo goed als onmogelijk is. Op internet is ook veel te vinden wat ze kinderen aan eten geven op scholen. Zijn gewoon mini fastfoodketens. Waarom? Heel simpel, het draait uiteindelijk gewoon om geld.
ROBODEMONS..................|:(
pi_200885051
https://www.msnbc.com/msn(...)tter_impression=true

Dat noodhospitaal in die garage? Daar hopen ze ook oudere kinderen te kunnen verplegen. Omdat ook de kinderziekenhuizen en IC-units in de hele staat vol zitten.

WTF!
Definitely not CIA
  donderdag 12 augustus 2021 @ 22:57:25 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200885141
Damn :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200886016
quote:
1s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 23:07 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Wappiestaten waar de gemiddelde inwoner het iq van een een aardappel heeft. Niet geheel toevallig hoofdzakelijk Republikeinse staten.
De zus van m'n vriendin woont in Seattle en haar schoonouders zijn overtuigd republikein, beiden waren al heel vroeg in het voorjaar volledig gevaccineerd voordat er hier in de EU voor m'n vriendin of mij überhaupt sprake was van een mogelijke vaccinatie-afspraak...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200888413
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 00:03 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

De zus van m'n vriendin woont in Seattle en haar schoonouders zijn overtuigd republikein, beiden waren al heel vroeg in het voorjaar volledig gevaccineerd voordat er hier in de EU voor m'n vriendin of mij überhaupt sprake was van een mogelijke vaccinatie-afspraak...
Ja dus? Ik zeg ook niet dat geen enkele Republikein zich laat vaccineren. Ik zeg alleen dat de gemiddelde Republikein in een zuidelijke staat het iq van een aardappel heeft.
pi_200888578
Ik blijf het ongelooflijk vinden dat je als obese persoon je niet laat vaccineren. Er valt nog enigszins wat te zeggen voor de twijfels wanneer je een gezond en fit leven leidt. Maar wanneer je moddervet bent met een conditionele gesteldheid van 0,0 dan moet het vaccin toch een zegen zijn. Maar nee, men blijft zonder vragen te stellen alles qua fastfood naar binnen werken, maar het spuitje... "Je WeEt NiEt WaT eRiN zIt".
pi_200890278
De staten met de laagste dekkingsgraden van vaccinatie (bron):



En het verloop van besmettingen (en doden) op dit moment per staat:


De 10 staten met minste vaccinaties:
Idaho, Mississippi, Wyoming, Louisiana, West Virginia, North Dakota, Tennessee, Alabama, South Carolina, Indiana

De 10 staten met relatief de meeste besmettingen:
Mississippi, Florida, Louisiana, Tennessee, Arkansas, Georgia, Wyoming, South Carolina, Oklahoma, New Mexico.

Vetgedrukte staten staan in beide lijsten.

Florida heeft volgens mij een hoge dekkingsgraad omdat er veel bejaarden wonen, maar een hoge besmettingsgraad omdat er al heel lang geen maatregelen zijn.

De enige staten uit beide rijtjes die Democratisch is: Georgia en New Mexico.
  Moderator vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:48:33 #292
236264 crew  capricia
pi_200890506
Is het niet zwaar vernederend om als republikeinse gouverneur de federale regering olv Biden om hulp te vragen?
Definitely not CIA
  Moderator vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:56:28 #293
236264 crew  capricia
pi_200890632
@Za
Zo te zien hebben ze alles gewoon op de betonnen vloer van de parkeergarage geplaatst. Lekker hygiënisch hè.

twitter
Definitely not CIA
pi_200890697
Het grootste probleem is dat, zelfs al zou men nu massaal gaan vaccineren in die staten, het nog maanden duurt voor je daar effect van ziet.

Het lijkt er dus op dat minstens die 7 staten weer een vervelend najaar krijgen met maatregelen, terwijl de rest van de staten grotendeels open kan blijven.
pi_200890747
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De staten met de laagste dekkingsgraden van vaccinatie (bron):

[ afbeelding ]

En het verloop van besmettingen (en doden) op dit moment per staat:
[ afbeelding ]

De 10 staten met minste vaccinaties:
Idaho, Mississippi, Wyoming, Louisiana, West Virginia, North Dakota, Tennessee, Alabama, South Carolina, Indiana

De 10 staten met relatief de meeste besmettingen:
Mississippi, Florida, Louisiana, Tennessee, Arkansas, Georgia, Wyoming, South Carolina, Oklahoma, New Mexico.

Vetgedrukte staten staan in beide lijsten.

Florida heeft volgens mij een hoge dekkingsgraad omdat er veel bejaarden wonen, maar een hoge besmettingsgraad omdat er al heel lang geen maatregelen zijn.

De enige staten uit beide rijtjes die Democratisch is: Georgia en New Mexico.
Als ik dat zo zie kunnen er nog wel meer staten in de problemen komen.
  Moderator vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:04:47 #296
236264 crew  capricia
pi_200890789
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het grootste probleem is dat, zelfs al zou men nu massaal gaan vaccineren in die staten, het nog maanden duurt voor je daar effect van ziet.

Het lijkt er dus op dat minstens die 7 staten weer een vervelend najaar krijgen met maatregelen, terwijl de rest van de staten grotendeels open kan blijven.
Wel eerst aan je zorgverzekering vragen of je het vaccin mag, zegt de plaatsvervangend governor. Beetje lullig voor de mensen die geen verzekering hebben.
quote:
If your healthcare provider says you are eligible to get the free vaccine, please get the vaccine. Our healthcare workers are overwhelmed and we must all work together to stop the spread of Covid. https://t.co/qsJmvqQXfX
https://twitter.com/Delbe(...)951059676213250?s=19
Definitely not CIA
pi_200890846
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Wel eerst aan je zorgverzekering vragen of je het vaccin mag, zegt de plaatsvervangend governor. Beetje lullig voor de mensen die geen verzekering hebben.
[..]
https://twitter.com/Delbe(...)951059676213250?s=19
Dit begrijp ik even niet. Wat ik van de CDC website haal:

quote:
What You Need to Know
- COVID-19 vaccines are available for everyone at no cost.
- Vaccines were paid for with taxpayer dollars and will be given to all people living in the United States, regardless of insurance or immigration status.
- COVID-19 vaccination is an important tool to help stop the pandemic.
- CDC recommends you get a COVID-19 vaccine as soon as you can.
  Moderator vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:10:09 #298
236264 crew  capricia
pi_200890892
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dit begrijp ik even niet. Wat ik van de CDC website haal:
[..]

Ja. Dat is ook het commentaar op zijn tweet. Dat iedereen gratis het vaccin mag halen. Maar een governor die zoiets zegt, helpt niet echt. :+
Definitely not CIA
pi_200892481
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De staten met de laagste dekkingsgraden van vaccinatie (bron):

[ afbeelding ]

En het verloop van besmettingen (en doden) op dit moment per staat:
[ afbeelding ]

De 10 staten met minste vaccinaties:
Idaho, Mississippi, Wyoming, Louisiana, West Virginia, North Dakota, Tennessee, Alabama, South Carolina, Indiana

De 10 staten met relatief de meeste besmettingen:
Mississippi, Florida, Louisiana, Tennessee, Arkansas, Georgia, Wyoming, South Carolina, Oklahoma, New Mexico.

Vetgedrukte staten staan in beide lijsten.

Florida heeft volgens mij een hoge dekkingsgraad omdat er veel bejaarden wonen, maar een hoge besmettingsgraad omdat er al heel lang geen maatregelen zijn.

De enige staten uit beide rijtjes die Democratisch is: Georgia en New Mexico.
Volgens mij zie je ook vooral bij die staten met lage graad ook het rode lijntje weer iets omhoog komen. Bij blauwe staten knalt die delta-variant wel door de bevolking heen, maar vallen er relatief weinig doden bij.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_200893025
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:56 schreef capricia het volgende:
@:za
Zo te zien hebben ze alles gewoon op de betonnen vloer van de parkeergarage geplaatst. Lekker hygiënisch hè.

[ twitter ]
Dit moet toch wel een pr stunt zijn om ongevaccineerden over de streep te krijgen, je noemde iets van 30% gevaccineerd daar toch?

Ik zag dat ze een personconferentie hebben gegeven vanuit deze garage waarin het belang van vaccinatie werd benadrukt.

Je wilt toch sowieso niet dat dit soort beelden het daglicht zien anders dan wanneer het een hoger doel dient?
pi_200893079
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 14:12 schreef Za het volgende:

[..]
Dit moet toch wel een pr stunt zijn om ongevaccineerden over de streep te krijgen, je noemde iets van 30% gevaccineerd daar toch?

Ik zag dat ze een personconferentie hebben gegeven vanuit deze garage waarin het belang van vaccinatie werd benadrukt.

Je wilt toch sowieso niet dat dit soort beelden het daglicht zien anders dan wanneer het een hoger doel dient?
Het is dicht bij het ziekenhuis, het is onder dak (ivm hurricane season) en beton is tot op zekere hoogte natuurlijk schoon te krijgen.

Het valt me wel op dat je erg vaak twijfels hebt bij nieuwsberichten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')