abonnement Unibet Coolblue
pi_198456340
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 02:30 schreef spinazieruiker het volgende:
Kom op mensen, wat een gedoe om Martijn Koning.

Hij staat bekend om zijn roasts. Als je iemand uitnodigt voor zo'n soort commentaar dan weet je dat mensen aangepakt moeten worden. Koning had Rutte of Hoekstra net zo goed aangepakt. Een deel van de grappen was misschien niet erg smaakvol, maar het is wel Baudet zelf die voor de voorzetten zorgde met zijn controversiële uitspraken en gedrag.

Koning wordt gevraagd een satirisch commentaar te leveren in zijn eigen stijl. Dan ga je dat als programma niet vooraf keuren. Als er optreden niet geslaagd of zelfs ver beneden de gordel was dan moet je Martijn Koning daar op afrekenen. Niet Jinek of andere aanwezigen als Bremer.

Het weglopen door Baudet was ronduit zwak. Was hij blijven zitten dan had hij Jinek op camera kunnen vragen wat zij hier van vond. Nu Baudet wegliep was dat het beeld en hoefde Eva verder niet te reageren. Hij heeft in het moment waarschijnlijk bedacht dat weglopen het verstandigst was maar hij had dit veel sterker kunnen aanpakken door er boven te staan.

Sowieso werd Baudet in de uitzending op meerdere momenten gedreven door emotie. Hij werd door Jinek en Azarkan in het nauw gedreven maar dit was niet onredelijk. Baudet trok openlijk het racisme dat mensen ervaren in twijfel. Volgens Baudet is het gezond verstand en geen racisme als iemand met een buitenlandse naam bijvoorbeeld 30 keer niet wordt uitgenodigd om een woning te bezichtigen en diens autochtone vriendin wel meteen twee keer achter elkaar.

Als je aangevallen wordt op domme, kwetsende en racistische uitspraken dan kun je als Baudet wel boos worden op Azarkan, maar Thierry is 100% zelf verantwoordelijk voor het beeld dat hij met zijn uitspraken over zichzelf creëert.
Volgens mij weet je niet eens wat je zegt. Martijn Koning schildert Baudet en zijn aanhang regelrecht af als nazi's om vervolgens zelf met allerlei racistische uitspraken te roeren in het privéleven van een politicus.

Toegegeven het eerste half uur van baudet was niet sterk maar de vooringenomen toon waarmee Jinek aan tafel zat was overduidelijk zichtbaar dat ze geen enkel moment onbenut zou laten om Baudet niet zijn punt te laten maken. Het is werkelijk niet 1 keer gegaan over het partijprogramma van FvD. Ik weet niet hoe jij dat dan kunt zien als redelijk.

Baudet heeft overigens helemaal niet ontkent dat mensen racisme ervaren, sterker nog dat spreekt hij nota bene uit. Hij betwist alleen dat de feiten zoals gepresenteerd (dat 22% van de Nederlanders zich gediscrimineerd voelt) niet de waarheid is. Wat ik voel is MIJn waarheid maar niet DE waarheid. Hij spreekt uit hoe waarschijnlijk de gemiddelde nederlander over Marrokanen denkt. Dat is zijn visie en ik kan hem daarin geen ongelijk geven. Ik verhuur mijn huis ook liever aan persoon X met de achternaam Jansen. Maar schijnbaar behoor ik dan meteen tot de groep bruinhemden.

Eerlijk is eerlijk, dat hele verhaal met die app-groep zit me ook niet lekker, maar anderzijds is dit het schoolvoorbeeld van hoe wij in Nederland over onze privacy denken. Het interesseert mensen geen ene hol totdat het ze zelf overkomt.
pi_198456341
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 02:02 schreef Ixnay het volgende:
Ook Theo Hiddema heeft gereageerd. Het hele interview met hem is gemonteerd. Er is behoorlijk geknipt en geplakt.

RTL moet:
- Rectificeren dat het optreden van die comedian niet passend is. Zeker niet voor een lijsttrekker die volop bezig is met een campagne en tijd vrijmaakt om naar jouw programma te komen.
- Het hele interview met Theo Hiddema laten zien. En zeggen dat Theo hem niet als een racist ziet en dat dat niet de reden was om de partij te verlaten.
- Excuses aan Baudet dat ze hem onheus bejegend hebben over dat laatste.
Hier het item:
twitter
Er is inderdaad in gesneden.

We horen duidelijk wat Hiddema allemaal zegt. Wordt de betekenis daarvan 180 graden anders als je de ongemonteerde beelden ziet? Ik geloof er niks van.

Hooguit blijkt uit het hele interview dat Hiddema het genuanceerder ziet. Maar de bevestiging dat Thierry meedeed aan appjes die Hiddema typeert als racistische drek blijft.

Typisch is ook dat Hiddema in een reactie op Twitter verwijt dat er delen zijn weggelaten, en dan als voorbeeld noemt dat hij zou hebben gezegd dat Baudet "te vrolijk in het leven staat om mensen vanwege een kleurtje te kunnen bejegenen".

Als je als Hiddema dat soort rare dingen roept en denkt dat dit een uitspraak over het meedoen aan racistische drek uitgumt dan zit je zelf ook flink verknipt in elkaar.

quote:
Wat ik ook heel dom vond van Jinek was toen Thierry oversterfte uitlegde en dat zij daarop reageerde met "dus de cijfers kloppen niet". Nee, dat zegt hij niet! Als je de periode 2000-2010 had laten zien dan waren de cijfers van 2020 helemaal geen gekke cijfers.
Los van de cijfers vergeet je net als Baudet te vermelden dat het cijfers zijn met lockdowns en maatregelen. Door de maatregelen werd de potentie van het virus geen werkelijkheid. Preventieparadox. En ook andere risico's zoals verkeersdoden gingen omlaag doordat we meer thuis waren. De cijfers gebruiken zoals Thierry het doet is de realiteit ontkennen.
pi_198456342
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 02:50 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Hier het item:
[ Twitter ] Er is inderdaad in gesneden.

We horen duidelijk wat Hiddema allemaal zegt. Wordt de betekenis daarvan 180 graden anders als je de ongemonteerde beelden ziet? Ik geloof er niks van.

Hooguit blijkt uit het hele interview dat Hiddema het genuanceerder ziet. Maar de bevestiging dat Thierry meedeed aan appjes die Hiddema typeert als racistische drek blijft.

Typisch is ook dat Hiddema in een reactie op Twitter verwijt dat er delen zijn weggelaten, en dan als voorbeeld noemt dat hij zou hebben gezegd dat Baudet "te vrolijk in het leven staat om mensen vanwege een kleurtje te kunnen bejegenen".

Als je als Hiddema dat soort rare dingen roept en denkt dat dit een uitspraak over het meedoen aan racistische drek uitgumt dan zit je zelf ook flink verknipt in elkaar.
[..]
Dat is inderdaad het geknipte item, niet het volledige interview.

quote:
Los van de cijfers vergeet je net als Baudet te vermelden dat het cijfers zijn met lockdowns en maatregelen. Door de maatregelen werd de potentie van het virus geen werkelijkheid. Preventieparadox. En ook andere risico's zoals verkeersdoden gingen omlaag doordat we meer thuis waren. De cijfers gebruiken zoals Thierry het doet is de realiteit ontkennen.
Zolang we niet weten welk effect een bepaalde maatregel heeft is dit echt een kul-argument. in dat licht bezien ging het vorig jaar zonder maatregelen zelfs beter dan dit jaar mét maatregelen.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 12 maart 2021 @ 02:55:37 #254
408813 crew  trein2000
pi_198456343
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 02:30 schreef spinazieruiker het volgende:
Kom op mensen, wat een gedoe om Martijn Koning.

Hij staat bekend om zijn roasts. Als je iemand uitnodigt voor zo'n soort commentaar dan weet je dat mensen aangepakt moeten worden. Koning had Rutte of Hoekstra net zo goed aangepakt. Een deel van de grappen was misschien niet erg smaakvol, maar het is wel Baudet zelf die voor de voorzetten zorgde met zijn controversiële uitspraken en gedrag.

Koning wordt gevraagd een satirisch commentaar te leveren in zijn eigen stijl. Dan ga je dat als programma niet vooraf keuren. Als er optreden niet geslaagd of zelfs ver beneden de gordel was dan moet je Martijn Koning daar op afrekenen. Niet Jinek of andere aanwezigen als Bremer.

Het weglopen door Baudet was ronduit zwak. Was hij blijven zitten dan had hij Jinek op camera kunnen vragen wat zij hier van vond. Nu Baudet wegliep was dat het beeld en hoefde Eva verder niet te reageren. Hij heeft in het moment waarschijnlijk bedacht dat weglopen het verstandigst was maar hij had dit veel sterker kunnen aanpakken door er boven te staan.

Sowieso werd Baudet in de uitzending op meerdere momenten gedreven door emotie. Hij werd door Jinek en Azarkan in het nauw gedreven maar dit was niet onredelijk. Baudet trok openlijk het racisme dat mensen ervaren in twijfel. Volgens Baudet is het gezond verstand en geen racisme als iemand met een buitenlandse naam bijvoorbeeld 30 keer niet wordt uitgenodigd om een woning te bezichtigen en diens autochtone vriendin wel meteen twee keer achter elkaar.

Als je aangevallen wordt op domme, kwetsende en racistische uitspraken dan kun je als Baudet wel boos worden op Azarkan, maar Thierry is 100% zelf verantwoordelijk voor het beeld dat hij met zijn uitspraken over zichzelf creëert.
Niks. De redactie van Jinek is gewoon eindverantwoordelijk voor hun product. Desnoods moet de presentatrice van dienst ingrijpen.

Dit was ver over de grens. Ik ben echt niet vies van satire of iemand scherp aanpakken, sterker daar kan ik godsgruwelijk van genieten. Dit was iemand afschilderen als etnische zuiveraar en daar en passant ook nog even zijn familie bij betrekken. Dat is gewoon onder de gordel.

Had Baudet dit verstandiger kunnen aanpakken? Weet ik niet. Denk dat ik zelf ook was opgestapt. Door zo tekeer te gaan als die Koning deed plaats je jezelf buiten de discussie. Maar zelfs als je vind dat Baudet dit slimmer had moeten doen praat dat de totale waanzinnigheid van die Koning niet goed natuurlijk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 12 maart 2021 @ 02:57:59 #255
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198456346
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 02:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Volgens mij weet je niet eens wat je zegt. Martijn Koning schildert Baudet en zijn aanhang regelrecht af als nazi's om vervolgens zelf met allerlei racistische uitspraken te roeren in het privéleven van een politicus.
Martijn Koning lijkt me al niet zo heel serieus te nemen, maar het is natuurlijk in de eerste plaats al Baudet die maar niet weet af te rekenen met het geflirt in die hoek. De lijst is vrij eindeloos. Erkenbrand, Jared Taylor, de IJzerwake, tja, dan maak je het je tegenstanders wel heel makkelijk.

quote:
Toegegeven het eerste half uur van baudet was niet sterk maar de vooringenomen toon waarmee Jinek aan tafel zat was overduidelijk zichtbaar dat ze geen enkel moment onbenut zou laten om Baudet niet zijn punt te laten maken. Het is werkelijk niet 1 keer gegaan over het partijprogramma van FvD. Ik weet niet hoe jij dat dan kunt zien als redelijk.
Net als Martijn Koning een vrij lege huls, dat partijprogramma.

quote:
Baudet heeft overigens helemaal niet ontkent dat mensen racisme ervaren, sterker nog dat spreekt hij nota bene uit. Hij betwist alleen dat de feiten zoals gepresenteerd (dat 22% van de Nederlanders zich gediscrimineerd voelt) niet de waarheid is. Wat ik voel is MIJn waarheid maar niet DE waarheid. Hij spreekt uit hoe waarschijnlijk de gemiddelde nederlander over Marrokanen denkt. Dat is zijn visie en ik kan hem daarin geen ongelijk geven. Ik verhuur mijn huis ook liever aan persoon X met de achternaam Jansen. Maar schijnbaar behoor ik dan meteen tot de groep bruinhemden.
Als je beweert dat je er weinig moeite mee hebt dat mensen met een buitenlandse achternaam consequent worden geweigerd of afgewezen dan ben je als politicus al een brug te ver gegaan. Het is echt volslagen absurd dat een politicus dat anno 2021 gewoon openlijk op tv kan verkondigen. Hele bevolkingsgroepen willen marginaliseren. En dan op een willekeurig ander moment weer beweren dat we in Nederland vooral naar het individu moeten kijken. Wat een grap. :')

Maar goed, Baudet is niet uit op een coalitie of van invloed zijn in de besturing van dit land, zoveel is al wel duidelijk.

quote:
Eerlijk is eerlijk, dat hele verhaal met die app-groep zit me ook niet lekker, maar anderzijds is dit het schoolvoorbeeld van hoe wij in Nederland over onze privacy denken.
Eh, wat?
  vrijdag 12 maart 2021 @ 03:00:48 #256
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198456348
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 02:51 schreef Vliegbaard het volgende:
Zolang we niet weten welk effect een bepaalde maatregel heeft is dit echt een kul-argument
Dat valt sowieso lastig te meten, maar om dan maar te beweren dat de maatregelen geen effect hebben is ook tamelijk onzinnig.
pi_198456350
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 02:57 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Martijn Koning lijkt me al niet zo heel serieus te nemen, maar het is natuurlijk in de eerste plaats al Baudet die maar niet weet af te rekenen met het geflirt in die hoek. De lijst is vrij eindeloos. Erkenbrand, Jared Taylor, de IJzerwake, tja, dan maak je het je tegenstanders wel heel makkelijk.
[..]

Net als Martijn Koning een vrij lege huls, dat partijprogramma.
[..]

Als je beweert dat je er weinig moeite mee hebt dat mensen met een buitenlandse achternaam consequent worden geweigerd of afgewezen dan ben je als politicus al een brug te ver gegaan. Het is echt volslagen absurd dat een politicus dat anno 2021 gewoon openlijk op tv kan verkondigen. Hele bevolkingsgroepen willen marginaliseren. En dan op een willekeurig ander moment weer beweren dat we in Nederland vooral naar het individu moeten kijken. Wat een grap. :')
Dit is pure flauwekul want hij heeft juist het omgekeerde gezegd.
Maar goed, Baudet is niet uit op een coalitie of van invloed zijn in de besturing van dit land, zoveel is al wel duidelijk.
[..]
quote:
Eh, wat?
Jij vindt dat teksten die jij in groepsapps zet zonder enige vorm van context naar buiten mogen worden gebracht dan?
pi_198456353
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 03:00 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat valt sowieso lastig te meten, maar om dan maar te beweren dat de maatregelen geen effect hebben is ook tamelijk onzinnig.
Dat beweer ik niet, ik zeg alleen dat het feit dat de cijfers zijn zoals ze zijn niet gestaafd kunnen worden op het al dan niet invoeren van maatregelen. Daar kunnen we objectief gezien dan ook geen zinnige uitspraak over doen. Linksom of rechtsom. Dat je wilt impliceren dat de maatregelen een groot aandeel hebben in het terugdringen van besmettingen en/of doden als gevolg van corona is net zulke flauwekul als zeggen dat het ons heeft behoed voor Italiaanse toestanden.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 03:07:05 #259
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198456363
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 03:01 schreef Vliegbaard het volgende:
Dit is pure flauwekul want hij heeft juist het omgekeerde gezegd.
Het omgekeerde? Hij heeft niet beweerd dat het logisch is dat mensen met een buitenlandse achternaam vaker worden afgewezen of geweigerd?

quote:
Jij vindt dat teksten die jij in groepsapps zet zonder enige vorm van context naar buiten mogen worden gebracht dan?
Als ze gelieerd zijn aan een organisatie? Natuurlijk, je bevind je namelijk dan niet meer op persoonlijk terrein.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 03:09:32 #260
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198456367
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 03:04 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat beweer ik niet, ik zeg alleen dat het feit dat de cijfers zijn zoals ze zijn niet gestaafd kunnen worden op het al dan niet invoeren van maatregelen. Daar kunnen we objectief gezien dan ook geen zinnige uitspraak over doen. Linksom of rechtsom. Dat je wilt impliceren dat de maatregelen een groot aandeel hebben in het terugdringen van besmettingen en/of doden als gevolg van corona is net zulke flauwekul als zeggen dat het ons heeft behoed voor Italiaanse toestanden.
Dat is vrij eenvoudige logica. Een virus verspreidt zich met name bij menselijk contact. Door het aantal contactmomenten te reduceren verlaag je de besmettingsgraad.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 12 maart 2021 @ 03:10:55 #261
408813 crew  trein2000
pi_198456370
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 03:07 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het omgekeerde? Hij heeft niet beweerd dat het logisch is dat mensen met een buitenlandse achternaam vaker worden afgewezen of geweigerd?
[..]

Als ze gelieerd zijn aan een organisatie? Natuurlijk, je bevind je namelijk dan niet meer op persoonlijk terrein.
Hij is racist. Zo simpel is het. Kunnen we kort over zijn. Neemt niet weg dat je als programma ook een bepaalde basisbeleefdheid/een bepaald basisrespect richting je gasten moet tonen. Dat ontbrak hier nogal.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198456372
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 03:07 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het omgekeerde? Hij heeft niet beweerd dat het logisch is dat mensen met een buitenlandse achternaam vaker worden afgewezen of geweigerd?
[..]
Hij zegt daarna dat hij het niet goed keurt en waarom het gebeurt. Dat jij dat vervolgens dan weer niet hoort kan ik verder ook niet aan doen.

quote:
Als ze gelieerd zijn aan een organisatie? Natuurlijk, je bevind je namelijk dan niet meer op persoonlijk terrein.
Tot op hoogte van een terroristische/misdaad organisatie kan ik je volgen. Buiten dat volstrekt onbegrijpelijk dat we hier aan willen. Privacy zou een vrijheid en grondrecht moeten zijn.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 03:13:11 #263
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198456373
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 03:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hij is racist. Zo simpel is het. Kunnen we kort over zijn. Neemt niet weg dat je als programma ook een bepaalde basisbeleefdheid/een bepaald basisrespect richting je gasten moet tonen. Dat ontbrak hier nogal.
Beiden waar.

Als je van alle cabaretiers Martijn Koning uitnodigt weet je in ieder geval dat het niveau de rest van het jaar niet meer lager komt te liggen. Dat is dan wel weer sympathiek van Jinek.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 03:19:55 #264
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198456383
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 03:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Hij zegt daarna dat hij het niet goed keurt en waarom het gebeurt. Dat jij dat vervolgens dan weer niet hoort kan ik verder ook niet aan doen.
:D

"Ik keur het niet goed maar dat werkgevers mensen met een buitenlandse achternaam afwijzen begrijp ik wel."

Hoe haal je het in godsnaam in je hoofd om soortgelijke woorden als politicus te uiten.

De wereld zou op zijn kop staan als Azarkan zou zeggen: "ik keur het niet goed dat homo's op straat worden belaagd maar ik begrijp het wel". En terecht, maar dergelijk racisme is dan weer salonfahig. :')

quote:
Tot op hoogte van een terroristische/misdaad organisatie kan ik je volgen. Buiten dat volstrekt onbegrijpelijk dat we hier aan willen. Privacy zou een vrijheid en grondrecht moeten zijn.
Tja, als je zoveel belang hecht aan privacy moet je dergelijke zaken niet zwart op wit zetten.
pi_198456397
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 03:19 schreef Poem_ het volgende:

[..]

:D

"Ik keur het niet goed maar dat werkgevers mensen met een buitenlandse achternaam afwijzen begrijp ik wel."

Hoe haal je het in godsnaam in je hoofd om soortgelijke woorden als politicus te uiten.

De wereld zou op zijn kop staan als Azarkan zou zeggen: "ik keur het niet goed dat homo's op straat worden belaagd maar ik begrijp het wel". En terecht, maar dergelijk racisme is dan weer salonfahig. :')
[..]
Valse tegenstelling. Ik hoor niet vaak iets negatiefs over homo's anders dan dat ze elkaar wel eens staan te batsen in ranzige bosjes waar ik overigens zelf geen enkele last van ondervindt. Zou ik mijn huis verhuren aan een stel Polen? Absoluut niet. Zou ik mijn huis verhuren aan een Marokkaan? absoluut niet. Heb ik een hekel aan Marokkanen? nee, maar vroeger genoeg problemen mee gehad om ze te wantrouwen.
Dit is hoe het werkt. Als je dat als politicus niet wilt benoemen is dat des te kwalijker. Dit probleem gaan we niet oplossen met quota's.

quote:
Tja, als je zoveel belang hecht aan privacy moet je dergelijke zaken niet zwart op wit zetten.
Baudet moet zich verdedigen ten over staan van een horde journalisten die de context van heel het bericht niet kennen. Dat staat nog los van of en hoe dat dan naar de media lekt. Hij kiest ervoor om zich niet te verdedigen op een manier die de journalisten aan staat dus moet hij maar worden geframed.
pi_198456399
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 02:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Volgens mij weet je niet eens wat je zegt. Martijn Koning schildert Baudet en zijn aanhang regelrecht af als nazi's om vervolgens zelf met allerlei racistische uitspraken te roeren in het privéleven van een politicus.
Iedereen die dat heeft gezien kan er zijn eigen mening over vormen. Laat ik zeggen dat ik het niet het sterkste en meest smaakvolle optreden van Martijn Koning vond. Vooral enkele privézaken hadden niet gehoeven.

Tegelijk kan ik me ook moeilijk voorstellen hoe hij Baudet wél met handschoendjes had kunnen becommentariëren. En Koning is er ook het type niet naar om een uitnodiging af te slaan omdat een gast controversieel is.

Als iemand uitspraken doet die te ver gaan dan beschadigt diegene vooral zichzelf daarmee. Juist de ophef toont aan dat mensen best in staat zijn om de woorden van Koning op hun waarde te schatten. Zoals ze dat ook bij een roast van Rutte of Kaag zouden kunnen.

Ik snap dat iedereen hier nu even een plasje over moet doen. Tegelijk is dit Martijn Koning over Thierry Baudet. Baudet die met een patroon van uitspraken alle reden geeft voor racistische associaties en Koning met het patroon van keiharde roasts die elke keer over iemand anders gaan. Morgen worden ze allebei wakker en gaan ze gewoon door met de dingen die ze dagelijks doen.

quote:
Toegegeven het eerste half uur van baudet was niet sterk maar de vooringenomen toon waarmee Jinek aan tafel zat was overduidelijk zichtbaar dat ze geen enkel moment onbenut zou laten om Baudet niet zijn punt te laten maken. Het is werkelijk niet 1 keer gegaan over het partijprogramma van FvD. Ik weet niet hoe jij dat dan kunt zien als redelijk.
Het gesprek had een kritische toon. Daarvoor is het ook een talkshow.

Het is niet de taak van een interviewer om reclame te maken voor een partijprogramma. In het geval van Baudet werden zijn ideeën en uitspraken belangrijker gevonden dan het behandelen van het FVD-programma. Dat is een journalistieke keuze.

En in dit geval was er ook sprake van een debat tussen twee rivalen, die juist op het onderwerp racisme en integratie elkaars tegenpolen zijn. Dan ga je het niet de hele uitzending over de aardbevingschade in Groningen of over een nieuwe referendumwet hebben.

Graag wijs ik er even op dat Azarkan keihard aangepakt werd op het misbruikschandaal in zijn partij. Het is echt niet zo dat alleen Baudet aangepakt wordt door Jinek. Zij staat bekend om dit soort interviews en op basis van eerdere optredens wisten zowel Baudet als Azarkan waar ze aan begonnen.

quote:
Baudet heeft overigens helemaal niet ontkent dat mensen racisme ervaren, sterker nog dat spreekt hij nota bene uit. Hij betwist alleen dat de feiten zoals gepresenteerd (dat 22% van de Nederlanders zich gediscrimineerd voelt) niet de waarheid is. Wat ik voel is MIJn waarheid maar niet DE waarheid. Hij spreekt uit hoe waarschijnlijk de gemiddelde nederlander over Marrokanen denkt. Dat is zijn visie en ik kan hem daarin geen ongelijk geven. Ik verhuur mijn huis ook liever aan persoon X met de achternaam Jansen. Maar schijnbaar behoor ik dan meteen tot de groep bruinhemden.
Hij draaide de discussie naar de vraag wanneer iets racistisch is.

Is het racisme of discriminatie wanneer iemand zich zodanig behandelt voelt, of moet er sprake zijn van opzet? En als er sprake is van opzet, is die behandeling dan misschien goed te praten, doordat anderen met dezelfde achtergrond bepaald gedrag vertonen?

Is het feit dat we onbewust keuzes maken op basis van patronen binnen groepen niet juist een probleem waar we samen iets aan moeten doen als samenleving?

Dit zijn allemaal wezenlijke vragen. Alleen Baudet roept vragen op bij feiten om zichzelf te verweren, niet om een open debat te voeren.

Ik snap heel goed dat mensen soms reserveringen hebben bij iemand met een andere achtergrond. Ik vind je daarmee niet automatisch een bruinhemd. Wel is het besef belangrijk dat niemand heeft gekozen waar hij of zij geboren wordt. En dat het gedrag van anderen die tot een groep behoren niet automatisch betekent dat iedereen slecht is. En dat zelfs het gedrag en de keuzes van rotte appels niet zozeer ingegeven hoeven te zijn door de afkomst van hun voorouders of dor religie, maar dat je ook gewoon de pech kunt hebben dat je in een wijk geboren wordt waar weinig kansen zijn, waar toevallig deze groepen ook sterk zijn vertegenwoordigd.

Baudet weet wel heel goed uit te leggen waarom de wetenschap vooringenomen is en waarom je kritisch moet kijken naar studies, maar als het gaat om bepaalde statistieken, of het nu gaat om corona of om misdaadcijfers, legt hij cijfers net zo goed zelf uit op een manier die hem goed uitkomt.

De meeste mensen gaan de politiek in omdat ze onderdeel willen zijn van oplossingen. Dat politici vanwege hun programma en uitspraken wordt gevraagd of ze niet mede onderdeel zijn van het probleem vind ik niet onredelijk. Zeker als daarop een verweer komt dat niet overtuigt.

quote:
Eerlijk is eerlijk, dat hele verhaal met die app-groep zit me ook niet lekker, maar anderzijds is dit het schoolvoorbeeld van hoe wij in Nederland over onze privacy denken. Het interesseert mensen geen ene hol totdat het ze zelf overkomt.
Die apps zijn beneden alle peil maar het is ook borrelpraat zoals dat (helaas?) in veel meer groepsapps voorkomt, ook buiten Forum.

Misschien moet je dit soort borrelpraat, als je het al nodig en smaakvol vindt, beperken tot je vriendengroep. Als je dit soort gesprekken gaat hebben met politieke "collega's" krijgen ze extra politieke lading.

Het hele ding met kleine partijen, en dan in het bijzonder hoe de FVD is samengesteld en zichzelf organiseert, is dat ze veelal bestaan uit mensen die elkaar al goed kennen via vriendschappen, het bedrijfsleven, studie enz.

Door amicaal met elkaar om te gaan krijg je meer ruimte voor dit soort borrelpraat. Maar is er ook minder ruimte voor tegenspraak en onderlinge kritiek waar de partij beter en sterker door kan worden. Daarbij zie je ook dat geschillen al gauw persoonlijk worden en tot grote scheuringen leiden (Otten, JA21).

En inderdaad, iedereen heeft altijd een belang. Daar kom je vaak pas achteraf achter als het verleden je achtervolgt. Dat betekent nog niet dat je niet verantwoordelijk bent voor je eigen uitspraken en gedachtegoed.
pi_198456409
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 02:57 schreef Poem_ het volgende:


Als je beweert dat je er weinig moeite mee hebt dat mensen met een buitenlandse achternaam consequent worden geweigerd of afgewezen dan ben je als politicus al een brug te ver gegaan. Het is echt volslagen absurd dat een politicus dat anno 2021 gewoon openlijk op tv kan verkondigen. Hele bevolkingsgroepen willen marginaliseren. En dan op een willekeurig ander moment weer beweren dat we in Nederland vooral naar het individu moeten kijken. Wat een grap. :')
Precies dit.

Voor Baudet is het een groot cadeau dat iedereen het nu over het optreden van Martijn Koning heeft in plaats van over zijn stuitende verweer en woedeuitbarsting eerder in de show.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 03:32:21 #268
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198456411
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 03:27 schreef Vliegbaard het volgende:
Valse tegenstelling. Ik hoor niet vaak iets negatiefs over homo's anders dan dat ze elkaar wel eens staan te batsen in ranzige bosjes waar ik overigens zelf geen enkele last van ondervindt. Zou ik mijn huis verhuren aan een stel Polen? Absoluut niet. Zou ik mijn huis verhuren aan een Marokkaan? absoluut niet. Heb ik een hekel aan Marokkanen? nee, maar vroeger genoeg problemen mee gehad om ze te wantrouwen.
Dit is hoe het werkt. Als je dat als politicus niet wilt benoemen is dat des te kwalijker. Dit probleem gaan we niet oplossen met quota's.
Dit probleem gaan we al helemaal niet oplossen met types als Baudet en Wilders, die er enkel op uit zijn om olie op het vuur te gooien voor eigen gewin. Benoemen doen we al ruim 2 decennia, het levert niets op. Het zorgt enkel voor een klimaat waarin bevolkingsgroepen verder gemarginaliseerd worden, onderwijl toegejuicht door eerdergenoemde charlatans. Dat gaat niets oplossen, integendeel.

Er leven hier al meerdere decennia talloze bevolkingsgroepen, die zijn hier en die blijven hier. En die gaan onder geen enkel bewind weg, tenzij je naar goed en bruin gebruik die bevolkingsgroepen wil deporteren. Dus of je houdt gewoon een keer op met dat oeverloze en destructieve gezeik over iemands achtergrond of kom met een plan op de proppen. Beiden zie ik Baudet niet doen.

quote:
Baudet moet zich verdedigen ten over staan van een horde journalisten die de context van heel het bericht niet kennen. Dat staat nog los van of en hoe dat dan naar de media lekt. Hij kiest ervoor om zich niet te verdedigen op een manier die de journalisten aan staat dus moet hij maar worden geframed.
Ah, het eeuwige 'maar je mist de context'. Ik zie echt niet welke context allerlei antisemitische 'grappen' rechtvaardigen en als die er in een hypothetisch scenario wel zou zijn dan voorzie je de horde journalisten daar toch van? Dan staan ze met hun bek vol tanden.

Oh nee, wacht. Die context is er niet en bestaat dan ook helemaal niet.
pi_198456441
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 03:31 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Precies dit.

Voor Baudet is het een groot cadeau dat iedereen het nu over het optreden van Martijn Koning heeft in plaats van over zijn stuitende verweer en woedeuitbarsting eerder in de show.
Ook Martijn Koning zelf zou graag zien dat er wat meer aandacht uit zou gaan naar de gesprekken aan tafel

pi_198456458
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 03:32 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dit probleem gaan we al helemaal niet oplossen met types als Baudet en Wilders, die er enkel op uit zijn om olie op het vuur te gooien voor eigen gewin. Benoemen doen we al ruim 2 decennia, het levert niets op. Het zorgt enkel voor een klimaat waarin bevolkingsgroepen verder gemarginaliseerd worden, onderwijl toegejuicht door eerdergenoemde charlatans. Dat gaat niets oplossen, integendeel.

Er leven hier al meerdere decennia talloze bevolkingsgroepen, die zijn hier en die blijven hier. En die gaan onder geen enkel bewind weg, tenzij je naar goed en bruin gebruik die bevolkingsgroepen wil deporteren. Dus of je houdt gewoon een keer op met dat oeverloze en destructieve gezeik over iemands achtergrond of kom met een plan op de proppen. Beiden zie ik Baudet niet doen.
[..]

Ah, het eeuwige 'maar je mist de context'. Ik zie echt niet welke context allerlei antisemitische 'grappen' rechtvaardigen en als die er in een hypothetisch scenario wel zou zijn dan voorzie je de horde journalisten daar toch van? Dan staan ze met hun bek vol tanden.

Oh nee, wacht. Die context is er niet en bestaat dan ook helemaal niet.
Na 20 jaar dus nog steeds niks opgeschoten maar dat is dan de schuld van Fortuyn, Wilders en Baudet? :')

Ik zie op welk hellend vlak jij je wil begeven maar daar wens ik niet aan mee te doen.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 04:28:28 #271
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198456463
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 04:20 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Na 20 jaar dus nog steeds niks opgeschoten maar dat is dan de schuld van Fortuyn, Wilders en Baudet? :')

Ik zie op welk hellend vlak jij je wil begeven maar daar wens ik niet aan mee te doen.
We schieten wel iets op, maar dat is niet dankzij Baudet en Wilders. Dat is vooral ondanks die 2 volksmenners.

Die 2 zijn er niet op uit om problemen op te lossen, maar goed dat is inherent aan populisme. Beetje tegen de gevestigde orde aan schoppen zonder daadwerkelijk iets te willen verbeteren. En talloze figuren tuimelen er met open ogen in.

Overigens veelzeggend dat je verder niet ingaat op mijn post, dat bewijst bovenstaande eigenlijk al wel afdoende: er is geen rechtvaardigende context voor die appjes en er zitten geen nobele of constructieve intenties achter dat alsmaar willen benoemen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Poem_ op 12-03-2021 04:34:51 ]
pi_198456476
Dit is weer zetelwinst voor die aandachtshoer.
Hij kan hier weer volledig de kaart kartel media etc. trekken en dit weer gaan uitbuiten op zijn eigen kanalen.
Waarom, blijven ze zo'n idioot toch altijd uitnodigen bij dit soort programma's terwijl ze weten dat als hij de kans krijgt dit soort fratsen gaat uithalen ?
Dit was een inkoppertje en + 2 of 3 zetels winst.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_198456636
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 04:49 schreef Pedroso het volgende:
Waarom, blijven ze zo'n idioot toch altijd uitnodigen bij dit soort programma's terwijl ze weten dat als hij de kans krijgt dit soort fratsen gaat uithalen ?
Dit was een inkoppertje en + 2 of 3 zetels winst.
Het bewijs dat de media juist niet vooringenomen zijn ;)

Het zou moeten gaan over wat Baudet gisteren allemaal aan bagger gezegd heeft, niet Martijn Koning.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 07:11:00 #274
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198456704
Misschien ook nog wat aandacht naar Hiddema en zijn harde oordeel
Laffe huichelaar
pi_198456719
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 00:15 schreef Hexagon het volgende:
Mooi dat Hiddema nog even naschopt
https://www.ad.nl/politie(...)t-deed-mee~ace75f0c/
Beetje zwak verhaal van Hiddema. Dit ging al jaren zo en nu was het plots de reden van vertrek?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')