abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 3 maart 2021 @ 11:42:11 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198299932
quote:
Duitse geheime dienst: extremisme bij rechts-populistische partij AfD



De Duitse binnenlandse veiligheidsdienst BfV zegt duidelijke aanwijzingen te hebben gevonden voor extremisme bij leiders van de rechts-populistische partij Alternative für Deutschland.

De dienst heeft de partij als 'verdacht' aangemerkt, melden Duitse media. Dat betekent dat de AfD kan worden doorgelicht en daarbij mag gebruik worden gemaakt van spionagemiddelen, zoals afluisteren, het monitoren van e-mailverkeer en de inzet van undercoveragenten.

De inlichtingendiensten begonnen twee jaar geleden met het verzamelen van bewijs tegen de partij. Het gaat dan bijvoorbeeld over rechts-extremistische en antidemocratische uitspraken die in strijd zijn met de grondwet. De BfV wil tegenover Duitse media geen commentaar geven.

"De geheime dienst heeft afgelopen maanden een rapport opgesteld van 1000 pagina's op basis van openbare bronnen, zoals sociale media en toespraken van partijprominenten", zegt correspondent Wouter Zwart. "De dienst zegt: we hebben nu zoveel aanwijzingen voor wijdverspreid extremistisch gedrag binnen de partij, dat we nu opschalen."

"Er zijn afgelopen jaren verschillende incidenten geweest met hooggeplaatste partijleden, zoals met de fractievoorzitter in Brandenburg", zegt correspondent Zwart. "Er werd ontdekt dat hij een neonazistisch verleden had. En de woordvoerder van de landelijke partij werd ontslagen omdat hij zichzelf fascist noemde."

De AfD is sinds 2017 de op twee na grootste fractie in de Bondsdag, als grootste oppositiepartij. Ook is de AfD vertegenwoordigd in alle zestien deelstaatparlementen.

Der Flügel
De ultrarechtse vleugel van de partij werd een jaar geleden al onder toezicht gesteld van de Duitse veiligheidsdienst, omdat de kopstukken van de zogeheten Der Flügel werden gezien als rechtsextremisten.

Veiligheidsdienst BfV zei vorig jaar dat aanhangers van Der Flügel vreemdelingenhaat, islamofobie, antisemitisme en een antidemocratische ideologie propageren.

Niet veel later hief de ultrarechtse tak zichzelf op, hoewel de ondertoezichtstelling door de rechtbank deels werd opgeheven. De veiligheidsdienst gaat ervan uit dat Der Flügel binnen de AfD nog altijd invloedrijk is.

De Duitse justitie en inlichtingendiensten hebben al langer speciale aandacht voor rechts-extremisme in het land. Het aantal mensen dat wordt beschouwd als rechts-extremistisch is fors toegenomen. In 2018 waren dat er zo'n 24.000, een jaar later werden er ruim 32.000 genoteerd.

De stijging is deels te verklaren doordat leden van de jongerenafdeling van de AfD en van Der Flügel als rechts-extremen werden meegerekend.

https://nos.nl/artikel/23(...)sche-partij-afd.html
twitter


-------------------------------------------
De Duitse AIVD weet van doorpakken! Hulde _O_ _O_ Ik ben wel benieuwd of onze geheime dienst onderzoek doet naar bijvoorbeeld de FvD, zeker gezien het uitlekken van de appjes en uitspraken van Baudet.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 3 maart 2021 @ 11:44:34 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198299965
Dit kon je mijlenver zien aankomen. Niks nieuws dus.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 3 maart 2021 @ 11:54:47 #3
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198300141
Fascinerend.

Allereerst; het gaat om een geheime dienst. Waarom maak je dit dus publicitair? Waarom komt dit in het nieuws?

Op zich niets mis mee om mensen, of partijen die zich in dubieuze gebieden begeven, goed te observeren.

Maar dit is gewoon een vorm van framing. Als je iets hebt wat buiten de grenzen van de rechtsstaat valt, dan schakel je de rechter in. Maar momenteel is er niks. Dit is eigenlijk nieuws zonder enige inhoud.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_198300218
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:42 schreef Starhopper het volgende:
Ik ben wel benieuwd of onze geheime dienst onderzoek doet naar bijvoorbeeld de FvD, zeker gezien het uitlekken van de appjes en uitspraken van Baudet.
Onschuldige appjes! "Zou je met een Neger thuiskomen?" Nou nou nou extreem hoor! :{w
pi_198300250
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:54 schreef thedeedster het volgende:
Fascinerend.

Allereerst; het gaat om een geheime dienst. Waarom maak je dit dus publicitair? Waarom komt dit in het nieuws?

Op zich niets mis mee om mensen, of partijen die zich in dubieuze gebieden begeven, goed te observeren.

Maar dit is gewoon een vorm van framing. Als je iets hebt wat buiten de grenzen van de rechtsstaat valt, dan schakel je de rechter in. Maar momenteel is er niks. Dit is eigenlijk nieuws zonder enige inhoud.
Verkiezingen komen eraan in Duitsland, nuff said.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_198300264
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 12:02 schreef Hathor het volgende:

[..]

Verkiezingen komen eraan in Duitsland, nuff said.
Daar ook al? :')
  woensdag 3 maart 2021 @ 12:06:39 #7
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198300299
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 12:02 schreef Hathor het volgende:

[..]

Verkiezingen komen eraan in Duitsland, nuff said.
Duidelijk.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 3 maart 2021 @ 12:29:31 #8
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198300603
Vroeger.

quote:
Het kabinet Beel neemt een reeks maatregelen tegen het rode gevaar. Een daarvan is het ambtenarenverbod: communisten kunnen niet meer in overheidsdienst treden. Een andere is de invoering van de “Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag”. Die “Wbbbg” gaf de overheid de gelegenheid om in tijden van spanning leden van de CPN en gerelateerde organisaties te interneren. De lijst met personen van deze zogenaamde “Operatie Diepvries” telde 8.000 namen, voornamelijk CPN’ers. Dick Engelen: “In dubbel verzegelde enveloppen gingen eens in de twee jaar geactualiseerde lijsten naar de Commissarissen van de Koningin, die in tijden van crisis de namen weer doorspeelden aan de burgemeesters in hun provincie.”

Zo wordt de CPN bespioneerd, afgeluisterd en geïnfiltreerd. Daarbij schakelt de dienst informanten in die door middel van lidmaatschap van de partij belangrijke informatie boven water moeten halen. Engelen: “We volgden de CPN op de voet. Een bevriende boekhandel leverde dagelijks 25 exemplaren van De Waarheid discreet af. Daarnaast werden het partijkantoor in Amsterdam, Felix Meritis en het huis van CPN-voorman Paul de Groot afgeluisterd. De microfoon in het huis van De Groot was trouwens naast de klok in de muur weggewerkt. Je hoorde namelijk altijd die klok tikken.”
https://anderetijden.nl/aflevering/338/De-BVD
pi_198313340
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:54 schreef thedeedster het volgende:

Maar dit is gewoon een vorm van framing. Als je iets hebt wat buiten de grenzen van de rechtsstaat valt, dan schakel je de rechter in. Maar momenteel is er niks. Dit is eigenlijk nieuws zonder enige inhoud.
Het is natuurlijk nieuws. De AfD is een partij groot genoeg in de politiek ( derde grootste partij in de bondsdag 2017) en al jaren in de picture.
Het kan in het belang zijn van opsporing en ontmanteling der extremistische stromingen in die club een verhoogde spionage niet kenbaar te maken. Maar misschien is men wettelijk verplicht deze status van terreurwaakzaamheid te publiceren ?
AfD-kaderleden hebben zelf meer dan eens de partij geframed. Die extremistische neigingen zijn in Duitsland groter dan in Nederland
pi_198313398
En met extremisme word daar, net als hier, vooral mee bedoeld dat ze tegen de overvloed aan crimineel allochtonen tuig zijn.

Gezien andere uitspraken zoals anti semitisme bestraft word intern met weggestuurd worden, dus dat kan het niet zijn.
  donderdag 4 maart 2021 @ 06:33:33 #11
22565 asco
Los in deze tent
pi_198313471
Ah, de cancelcultuur heeft ook Duitsland bereikt. 🤮
pi_198313488
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 05:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
En met extremisme word daar, net als hier, vooral mee bedoeld dat ze tegen de overvloed aan crimineel allochtonen tuig zijn.

Gezien andere uitspraken zoals anti semitisme bestraft word intern met weggestuurd worden, dus dat kan het niet zijn.
Niet echt he, want tegen de Islam en criminele allochtonen zijn is vandaag de dag best wel salonfähig. Het gaat hier met name om extreem rechtse mafklappers die van plan zijn woorden in gewelddadige daden om te zetten. Goed dat daar op gelet wordt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 4 maart 2021 @ 06:51:59 #13
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_198313511
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 06:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Niet echt he, want tegen de Islam en criminele allochtonen zijn is vandaag de dag best wel salonfähig. Het gaat hier met name om extreem rechtse mafklappers die van plan zijn woorden in gewelddadige daden om te zetten. Goed dat daar op gelet wordt.
Eeeuh nee, dat is verre van salonfähig. In Nederland zijn alleen de PVV, het FvD en de SGP hier echt luid en duidelijk tegen. Allemaal randpartijen.
pi_198313642
Gras is groen, AfD is extreemrechts en hier worden ze uiteraard verdedigd. Ik zie verder geen nieuws :s).
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:45:03 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198317487
Misschien dat geïmporteerde islamitisch straattuig eens hard aanpakken. Heb je ook weinig last van groeiende "extreme" partijen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:48:48 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_198317532
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:45 schreef Harvest89 het volgende:
Misschien dat geïmporteerde islamitisch straattuig eens hard aanpakken. Heb je ook weinig last van groeiende "extreme" partijen.
Ze kunnen er niks aan doen die arme kaalkopjes.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:51:50 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198317581
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:48 schreef speknek het volgende:

[..]

Ze kunnen er niks aan doen die arme kaalkopjes.
Die kaalkopjes van jouw kun je op één hand tellen.
Overgrote deel zijn bezorgde mensen die hun land naar de klote zien gaan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 4 maart 2021 @ 13:00:47 #18
8369 speknek
Another day another slay
pi_198317732
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Die kaalkopjes van jouw kun je op één hand tellen.
Overgrote deel zijn bezorgde mensen die hun land naar de klote zien gaan.
Bezorgde extremisten die de democratie in gevaar brengen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198317733
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Die kaalkopjes van jouw kun je op één hand tellen.
Overgrote deel zijn bezorgde mensen die hun land naar de klote zien gaan.
Het is 80 jaar geleden toch al bewezen dat die nazi-achtige Duitsers het land naar de klote helpen
Die waren ook bezorgd....
pi_198317758
Dit extreemlinkse kutje is verder wel prima.

Met d'r vaccinatiepaspoort. :')

twitter
pi_198317795
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 05:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
En met extremisme word daar, net als hier, vooral mee bedoeld dat ze tegen de overvloed aan crimineel allochtonen tuig zijn.

Met extremisme bedoelt men eerder crimineel politiek tuig . In deze AfD, en in haar aanhang is er een overvloed aan dit soort tuig
pi_198317807
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:02 schreef Nober het volgende:
Dit extreemlinkse kutje is verder wel prima.

Met d'r vaccinatiepaspoort. :')

[ twitter ]
Ben jij dan een extreemrechts kutje ?
pi_198317817
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:45 schreef Harvest89 het volgende:
Misschien dat geïmporteerde islamitisch straattuig eens hard aanpakken. Heb je ook weinig last van groeiende "extreme" partijen.
Die vallen onder extreem-rechts, althans wanneer ze joden belagen dan, dat wordt als extreem-rechts geclassificeerd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198317866
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 06:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Eeeuh nee, dat is verre van salonfähig. In Nederland zijn alleen de PVV, het FvD en de SGP hier echt luid en duidelijk tegen. Allemaal randpartijen.
Je noemt nu partijen die tegen vrijheid zijn. Er is geen enkele partij geen tegenstander van criminele allochtonen en er zijn er heel weinig pro islam.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 4 maart 2021 @ 13:14:22 #25
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_198317904
Is het een trend dat de grootste oppositiepartijen zo radicaal aan de rechterkant staan?

Nederland, Frankrijk, Duitsland, Italië en Spanje hebben dit fenomeen namelijk. Hongarije en Polen hebben al een extreemrechtse regering.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')