abonnement Unibet Coolblue
  zondag 7 maart 2021 @ 15:22:29 #251
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_198376106
Voor het eerst deze eeuw heeft Ajax al na 24 speelrondes de kaap van zestig punten gerond. De zege op FC Groningen van zondag bracht de koploper precies op dat puntenaantal.

De Amsterdammers hebben zeven punten meer dan vorig seizoen in dezelfde fase van de competitie. Door de coronacrisis werd die jaargang nimmer voltooid. Ajax ligt één punt voor het kampioensschema van 2018/19.

Tussen 2011 en 2014 zetten de hoofdstedelingen onder Frank de Boer een reeks van vier achtereenvolgende landstitels neer. Ajax' hoogste puntenaantal na 24 speelrondes in die jaren lag op 51, in 2014.

De laatste keer dat de Amsterdammers meer dan zestig punten hadden verzameld na 24 duels was overigens in 1998: 65.



https://www.vi.nl/nieuws/(...)rukwekkende-score-op

Gaat toch stiekem wel weer erg lekker.
  zondag 7 maart 2021 @ 18:14:42 #252
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198379408
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 13:29 schreef Monolith het volgende:
Zoals ik zei, met Neres heb je meer diepgang. :P
is sowieso completer dan Antony, jammer dat ze beiden het beste vanaf rechts zijn
pi_198379595
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:22 schreef maxi-mus het volgende:
Voor het eerst deze eeuw heeft Ajax al na 24 speelrondes de kaap van zestig punten gerond. De zege op FC Groningen van zondag bracht de koploper precies op dat puntenaantal.

De Amsterdammers hebben zeven punten meer dan vorig seizoen in dezelfde fase van de competitie. Door de coronacrisis werd die jaargang nimmer voltooid. Ajax ligt één punt voor het kampioensschema van 2018/19.

Tussen 2011 en 2014 zetten de hoofdstedelingen onder Frank de Boer een reeks van vier achtereenvolgende landstitels neer. Ajax' hoogste puntenaantal na 24 speelrondes in die jaren lag op 51, in 2014.

De laatste keer dat de Amsterdammers meer dan zestig punten hadden verzameld na 24 duels was overigens in 1998: 65.



https://www.vi.nl/nieuws/(...)rukwekkende-score-op

Gaat toch stiekem wel weer erg lekker.
Klopt. Die jaren onder de Boer waren ook echt bagger, ook al werden er kampioenschappen gehaald. Ik zie de laatste jaren weer weer een Ajax dat creatief voetbalt en Europees aardig toch prima presteert, hoewel het daar af en toe net even tegenzit.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_198390936
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:22 schreef maxi-mus het volgende:
Voor het eerst deze eeuw heeft Ajax al na 24 speelrondes de kaap van zestig punten gerond. De zege op FC Groningen van zondag bracht de koploper precies op dat puntenaantal.

De Amsterdammers hebben zeven punten meer dan vorig seizoen in dezelfde fase van de competitie. Door de coronacrisis werd die jaargang nimmer voltooid. Ajax ligt één punt voor het kampioensschema van 2018/19.

Tussen 2011 en 2014 zetten de hoofdstedelingen onder Frank de Boer een reeks van vier achtereenvolgende landstitels neer. Ajax' hoogste puntenaantal na 24 speelrondes in die jaren lag op 51, in 2014.

De laatste keer dat de Amsterdammers meer dan zestig punten hadden verzameld na 24 duels was overigens in 1998: 65.



https://www.vi.nl/nieuws/(...)rukwekkende-score-op

Gaat toch stiekem wel weer erg lekker.
Gaat zeker lekker. Heel veel spelers waar over getwijfeld werd omdat ze nieuw zijn of wisselvallig waren doen het gewoon heel erg behoorlijk dit seizoen.

Kijk maar naar Martinez, Alvarez, Antony, Kudus, Klaassen, Rensch, Timber, Stekelenburg en Gravenberch.

Deze jongens doen het allemaal beter dan dat ik voorafgaand aan dit seizoen had verwacht.
  maandag 8 maart 2021 @ 13:00:54 #255
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_198390994
twitter

Wel zo eerlijk. Als ze de spits nou ook nog even thuislaten. :) :)
  maandag 8 maart 2021 @ 13:40:54 #256
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_198391693
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Klopt. Die jaren onder de Boer waren ook echt bagger, ook al werden er kampioenschappen gehaald. Ik zie de laatste jaren weer weer een Ajax dat creatief voetbalt en Europees aardig toch prima presteert, hoewel het daar af en toe net even tegenzit.
Onder de Boer speelde we ook genoeg leuke potten en die moest het doen met een bagger selectie.
pi_198391774
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:40 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Onder de Boer speelde we ook genoeg leuke potten en die moest het doen met een bagger selectie.
Dan heb jij toch andere potten gezien dan ik waarschijnlijk. Vergeet ook niet dat hij zelf een grote hand heeft gehad in die baggerselectie. Het was de Boer die vroeg om types als Gudelj.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 8 maart 2021 @ 13:50:13 #258
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_198391816
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:45 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dan heb jij toch andere potten gezien dan ik waarschijnlijk. Vergeet ook niet dat hij zelf een grote hand heeft gehad in die baggerselectie. Het was de Boer die vroeg om types als Gudelj.
Ja maar die kon geen aankopen doen van 15 tot 20 miljoen daar zit natuurlijk wel echt verschil in. Gudelj had denk ik prima de "Alvarez" rol kunnen vervullen denk ik.
  maandag 8 maart 2021 @ 13:52:06 #259
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198391843
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:45 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dan heb jij toch andere potten gezien dan ik waarschijnlijk. Vergeet ook niet dat hij zelf een grote hand heeft gehad in die baggerselectie. Het was de Boer die vroeg om types als Gudelj.
z'n eerste 2-2,5 jaar was nog best aardig, z'n laatste 2 jaar was het punten sprokkelen geworden
pi_198391978
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:45 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dan heb jij toch andere potten gezien dan ik waarschijnlijk. Vergeet ook niet dat hij zelf een grote hand heeft gehad in die baggerselectie. Het was de Boer die vroeg om types als Gudelj.
Meesterbrein de Boer zette ooit in de CL Boerrigter op rechtsbuiten.
pi_198392335
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:52 schreef Tarado het volgende:

[..]

z'n eerste 2-2,5 jaar was nog best aardig, z'n laatste 2 jaar was het punten sprokkelen geworden
Klopt, en dat heeft ook gewoon grotendeels met zijn eigen beleid te maken. En ja, er was beperkter budget dan vandaag de dag, maar ook daarin kun je keuzes maken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 8 maart 2021 @ 14:33:27 #262
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198392368
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Klopt, en dat heeft ook gewoon grotendeels met zijn eigen beleid te maken. En ja, er was beperkter budget dan vandaag de dag, maar ook daarin kun je keuzes maken.
Hij kreeg ook teveel macht want ze waren iets te blij met hem, denk ook wel dat ze er van geleerd hebben.
pi_198393109
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:40 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Onder de Boer speelde we ook genoeg leuke potten en die moest het doen met een bagger selectie.
Ik heb het gevoel dat je herinnering daarin wat teveel de positieve kanten onthoudt ;)

En zo'n baggerselectie had hij ook weer niet, in z'n 1e volledige seizoen had hij gewoon nog Cilissen, vd Wiel, Vertonghen, Alderweireld, Blind, Anita, Eriksen, Janssen (die het jaar daarvoor de beste speler van de Eredivisie was), El Hamdaoui, Siem de Jong..

Wel minder dan bijvoorbeeld de selectie van 2 jaar geleden uiteraard, maar Ajax had in die jaren ook "gewoon" de beste selectie van de Eredivisie, denk ik.
pi_198393411
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:21 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat je herinnering daarin wat teveel de positieve kanten onthoudt ;)

En zo'n baggerselectie had hij ook weer niet, in z'n 1e volledige seizoen had hij gewoon nog Cilissen, vd Wiel, Vertonghen, Alderweireld, Blind, Anita, Eriksen, Janssen (die het jaar daarvoor de beste speler van de Eredivisie was), El Hamdaoui, Siem de Jong..

Wel minder dan bijvoorbeeld de selectie van 2 jaar geleden uiteraard, maar Ajax had in die jaren ook "gewoon" de beste selectie van de Eredivisie, denk ik.
Ze werden dan ook kampioen.
  maandag 8 maart 2021 @ 15:42:17 #265
80382 manny
30 is best veel
pi_198393463
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:21 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat je herinnering daarin wat teveel de positieve kanten onthoudt ;)

En zo'n baggerselectie had hij ook weer niet, in z'n 1e volledige seizoen had hij gewoon nog Cilissen, vd Wiel, Vertonghen, Alderweireld, Blind, Anita, Eriksen, Janssen (die het jaar daarvoor de beste speler van de Eredivisie was), El Hamdaoui, Siem de Jong..

Wel minder dan bijvoorbeeld de selectie van 2 jaar geleden uiteraard, maar Ajax had in die jaren ook "gewoon" de beste selectie van de Eredivisie, denk ik.
Wonderbaarlijke periode met in het begin ook nog aardige spelers inderdaad en aardig voetbal inderdaad. Ontzettend veel intern gedoe, enorme druk vanuit de jeugdopleiding om geen grote aankopen te doen en de CL miljoenen standaard op de bankrekening ipv op het veld. Salarisplafond etc...

Helaas eindigde het in verschrikkelijk voetbal, jaarlijkse afgang in de CL en een tranentrekkende selectie (en op een haar na een 5e titel).
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  maandag 8 maart 2021 @ 15:46:24 #266
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_198393536
quote:
19s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:42 schreef manny het volgende:

[..]

Wonderbaarlijke periode met in het begin ook nog aardige spelers inderdaad en aardig voetbal inderdaad. Ontzettend veel intern gedoe, enorme druk vanuit de jeugdopleiding om geen grote aankopen te doen en de CL miljoenen standaard op de bankrekening ipv op het veld. Salarisplafond etc...

Helaas eindigde het in verschrikkelijk voetbal, jaarlijkse afgang in de CL en een tranentrekkende selectie (en op een haar na een 5e titel).
die wedstrijd tegen barca was wel leuk
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_198393543
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:39 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

Ze werden dan ook kampioen.
Het ging toch ook om de manier van spelen en de "baggerselectie"? Bij de Boer is er qua kampioenschappen sowieso niks over te zeggen, wat dat betreft heeft hij (vrijwel ;( ) maximaal gepresteerd, ook nog eens terwijl de club regelmatig intern in brand stond.

Maar dat hij in z'n 1e volledige seizoen bijvoorbeeld kampioen werd met 76 punten (en 6 punten voorsprong op de nummer 2), zegt toch ook wel iets. Ajax had in het 1e (halve) seizoen onder Ten Hag al meer punten.

Bij Bosz bijvoorbeeld wordt ook vaak gezegd dat hij het kampioenschap in de 1e weken heeft verspeeld omdat hij er toen net was en de spelers moesten wennen aan zijn aanpak. Toen dat eenmaal opgelost was, draaide Ajax als een trein, maar kwamen ze net tekort.. En dat terwijl Ajax begin december "gewoon" op hetzelfde puntenaantal stond als Feyenoord.
pi_198393737
frank zorgde er tenminste voor dat ajax na 7 jaar weer kampioen werd

helaas ging het spel in zijn laatste jaren behoorlijk bergafwaarts

niet gek als spelers zoals ebecilio in het elftal staan
pi_198393778
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:58 schreef Tyron het volgende:
frank zorgde er tenminste voor dat ajax na 7 jaar weer kampioen werd

helaas ging het spel in zijn laatste jaren behoorlijk bergafwaarts

niet gek als spelers zoals ebecilio in het elftal staan
Dat 1e halve seizoen onder de Boer sloeg eigenlijk ook nergens op, ik kan me daarvan nog wedstrijden herinneren waar Ajax met alle geluk van de wereld won van (volgens mij) NEC en Heerenveen waardoor ze in het spoor bleven van Twente. Met dan die geniale wedstrijd tegen Twente uiteraard, die herinnering blijft eeuwig staan _O_

(Ebecilio was overigens in het 1e seizoen onder de Boer al bassispeler ;) )
pi_198393806
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:01 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Dat 1e halve seizoen onder de Boer sloeg eigenlijk ook nergens op, ik kan me daarvan nog wedstrijden herinneren waar Ajax met alle geluk van de wereld won van (volgens mij) NEC en Heerenveen waardoor ze in het spoor bleven van Twente. Met dan die geniale wedstrijd tegen Twente uiteraard, die herinnering blijft eeuwig staan _O_

(Ebecilio was overigens in het 1e seizoen onder de Boer al bassispeler ;) )
daarom zeg ik ook "zoals"

hij had meerdere spelers van dat niveau
pi_198394000
Er werd onder de boer slechts zelden goed gevoetbald. Positief was in de eerste jaren vooral de teamgeest - de ploeg groeide in de eerste jaren steeds naar elkaar toe en kreeg daardoor in de tweede seizoenshelft iets onoverwinnelijks. Ook prettig dat Ajax de Boer weer probeerde het Ajax-spel terug te brengen (al was het dan het achterhaalde spel uit de periode van Gaal). Daarnaast was ook het drukzetten in de eerste jaren van behoorlijk niveau.

Daartegenover staat het spelen vanuit angst in plaats vanuit durf. Ik kan me nog een thuiswedstrijd in het 2e seizoen FdB herinneren toen Eriksen telkens op het middenveld om de bal vroeg en de bal maar niet ingespeeld kreeg door de verdedigers. Na een kwartier gaf ie het ook op bleef net als de rest maar wat rondwandelen op het middenveld. Wat mij vooral ergerde was dat FdB totaal niet coachte daarop. Dat is onder TH totaal ondenkbaar.

Gene wonder dat het spel steeds minder werd. Als je niet op dat soort basisdingen stuurt dan gaat het echt niks worden.

Dat zag je ook aan de passing die steeds slechter werd. Zo veel passes over tien meter op het middenveld die - zonder druk van de tegenstander - niet de goede richting en/of tempo hadden. Er was op gegeven moment een wedstrijd waarbij Klaassen als middenvelder een pass-quote van minder dan 50% had als middenvelder. En nog doodleuk een (uiteraard mislukt) frivool hakje gaf.

Dan kan je wel naar het gebrek aan kwaliteit wijzen, maar het was de Boer die het allemaal maar liet gebeuren en die ook geen tactisch licht bleek te zijn (met misschien als dieptepunt zijn uitspraak over tegenstander die lange ballen speelden als je druk zet).

Maar ja, ze werden telkens wel kampioen. Dus moet het wel wat zijn geweest ...
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  maandag 8 maart 2021 @ 16:23:38 #272
80382 manny
30 is best veel
pi_198394170
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:16 schreef SamCooke het volgende:

Daartegenover staat het spelen vanuit angst in plaats vanuit durf. Ik kan me nog een thuiswedstrijd in het 2e seizoen FdB herinneren toen Eriksen telkens op het middenveld om de bal vroeg en de bal maar niet ingespeeld kreeg door de verdedigers. Na een kwartier gaf ie het ook op bleef net als de rest maar wat rondwandelen op het middenveld. Wat mij vooral ergerde was dat FdB totaal niet coachte daarop.

oef. zo ontzettend veel middagen in de Arena naar precies dat zitten kijken. rondspelen zonder idee.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_198394719
Wielaert - Oleguer was een gouden duo. Gewoon 5 minuten de bal over en weer tikken over 5 meter voordat ze eens vooruit speelde.
pi_198394949
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:16 schreef SamCooke het volgende:
Er werd onder de boer slechts zelden goed gevoetbald. Positief was in de eerste jaren vooral de teamgeest - de ploeg groeide in de eerste jaren steeds naar elkaar toe en kreeg daardoor in de tweede seizoenshelft iets onoverwinnelijks. Ook prettig dat Ajax de Boer weer probeerde het Ajax-spel terug te brengen (al was het dan het achterhaalde spel uit de periode van Gaal). Daarnaast was ook het drukzetten in de eerste jaren van behoorlijk niveau.

Daartegenover staat het spelen vanuit angst in plaats vanuit durf. Ik kan me nog een thuiswedstrijd in het 2e seizoen FdB herinneren toen Eriksen telkens op het middenveld om de bal vroeg en de bal maar niet ingespeeld kreeg door de verdedigers. Na een kwartier gaf ie het ook op bleef net als de rest maar wat rondwandelen op het middenveld. Wat mij vooral ergerde was dat FdB totaal niet coachte daarop. Dat is onder TH totaal ondenkbaar.

Gene wonder dat het spel steeds minder werd. Als je niet op dat soort basisdingen stuurt dan gaat het echt niks worden.

Dat zag je ook aan de passing die steeds slechter werd. Zo veel passes over tien meter op het middenveld die - zonder druk van de tegenstander - niet de goede richting en/of tempo hadden. Er was op gegeven moment een wedstrijd waarbij Klaassen als middenvelder een pass-quote van minder dan 50% had als middenvelder. En nog doodleuk een (uiteraard mislukt) frivool hakje gaf.

Dan kan je wel naar het gebrek aan kwaliteit wijzen, maar het was de Boer die het allemaal maar liet gebeuren en die ook geen tactisch licht bleek te zijn (met misschien als dieptepunt zijn uitspraak over tegenstander die lange ballen speelden als je druk zet).

Maar ja, ze werden telkens wel kampioen. Dus moet het wel wat zijn geweest ...
niemand vond het spel onder frank goed

het is niet zo zwart wit

wat jij zegt is zeker waar, maar ik denk dat kwaliteit zorgt voor minder angst en meer lef, tegelijkertijd moet een trainer daar ook op coachen

frank heeft ook wel in het buitenland bewezen dat hij niet echt een toptrainer is, dan zou je bijna zeggen dat het des te knapper is dat hij prijzen heeft gepakt
pi_198395021
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:33 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hij kreeg ook teveel macht want ze waren iets te blij met hem, denk ook wel dat ze er van geleerd hebben.
Dat blijkt niet helemaal met een hoop van die bagger utrecht spelers
No bitch to me
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')